abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:46:01 #151
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_66804715
Re Rik
+ Grappige plaat met mooi contrast (Ik hou er wel vam)
_ misschien teveel zwart.. (vind het een mooie plaat!)
Het is de gekte van de verslaving.
  maandag 9 maart 2009 @ 14:19:57 #152
22273 Dizer
Save the beard!
pi_66859307
@ Anneloortje

+ leuke actieshot!
+ mooie lucht
- door te veel kleuren omhoog, is zwart te diep en komt onnatuurlijk over.

Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 9 maart 2009 @ 20:29:34 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_66872679
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:19 schreef Dizer het volgende:
@ Anneloortje

+ leuke actieshot!
+ mooie lucht
- door te veel kleuren omhoog, is zwart te diep en komt onnatuurlijk over.

[ afbeelding ]
Offtopic, maar: als je eens met een niet zo'n goed model als op je foto een rondje door Eindhoven wil doen, gewoon, leuke straatportretjes schieten.. het is 5 minuten fietsen voor mij naar jou toe .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 9 maart 2009 @ 23:38:12 #154
225308 Row-1
'sup money?
pi_66880910
+Mooie scherpte!
+Mooie maike-up
-Weet niet veel slechts, alleen dat ik de zwarte nagels niet mooi vind, maar das een kwestie van smaak, en ik had misschien het bovenste van haar hoofd niet gecropt.

  FOK!fotograaf dinsdag 10 maart 2009 @ 08:34:31 #155
13368 NiGeLaToR
pi_66885618
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:38 schreef Row-1 het volgende:

+ tekening in de lucht
- compositie (voorgrond is 'vervuild')
- te licht of te donker, de foto springt er niet zo uit doordat de voorgrond goed zichtbaar is en de achtergrond/horizon ook. Ik denk dat als je hem een paar stappen minder belicht de foto een stuk sprekender wordt.

Mijn foto, genomen in Terezin (of: Theresienstadt) in Tjechie, nabij Praag. Dit is een internerings- en concentratiekamp uit de tweede wereldoorlog, waar Joden en andere ongewenste europeanen zogenaamd een prima onderkomen zouden krijgen gedurende de oorlog. Een enkeling overleefde...



De foto toont het onderkomen van de 'bewoners'; drie hoog gestapelde bedden, met nauwelijks sanitair of andere mogelijkheid tot hygiene of privacy. Meer zie je hier.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:29:11 #156
215628 woid
let's get Friendly
pi_66890209
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 08:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

+ tekening in de lucht
- compositie (voorgrond is 'vervuild')
- te licht of te donker, de foto springt er niet zo uit doordat de voorgrond goed zichtbaar is en de achtergrond/horizon ook. Ik denk dat als je hem een paar stappen minder belicht de foto een stuk sprekender wordt.

Mijn foto, genomen in Terezin (of: Theresienstadt) in Tjechie, nabij Praag. Dit is een internerings- en concentratiekamp uit de tweede wereldoorlog, waar Joden en andere ongewenste europeanen zogenaamd een prima onderkomen zouden krijgen gedurende de oorlog. Een enkeling overleefde...

[ afbeelding ]

De foto toont het onderkomen van de 'bewoners'; drie hoog gestapelde bedden, met nauwelijks sanitair of andere mogelijkheid tot hygiene of privacy. Meer zie je hier.

+ mooie sfeer compositie
+ mooie kleurstelling
- beetje jammer van het tegenlicht waasje..

ben een nieuw boogje aan het bouwen

pi_66941296
@woid,
+ Waar kijk ik naar?
- Niet interessant genoeg om daar lang over na te gaan denken. Wat is mijn focus punt?


Mijn nieuwe foto:


All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_66946122
Nice picture! Mooi lijnenspel. Jammer van het plafond, door al die spotjes oogt dat rommelig en breekt het lijnenspel een beetje!
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  woensdag 11 maart 2009 @ 23:40:21 #159
225308 Row-1
'sup money?
pi_66955170
+Mooi abstract en lichtinval! Zwart+wit vind ik ook mooi bij deze foto.
- Ik had misschien die rechterpilaar er nog af gecropt



Vandaag gemaakt, vanuit zolderraam
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:47:42 #160
215628 woid
let's get Friendly
pi_66962614
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:15 schreef Roi het volgende:
@woid,
+ Waar kijk ik naar?
- Niet interessant genoeg om daar lang over na te gaan denken. Wat is mijn focus punt?


Mijn nieuwe foto:


[ afbeelding ]
wow... als "Waar kijk ik naar?" het positieve is...

pi_66975161
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 23:40 schreef Row-1 het volgende:
+Mooi abstract en lichtinval! Zwart+wit vind ik ook mooi bij deze foto.
- Ik had misschien die rechterpilaar er nog af gecropt

[ afbeelding ]

Vandaag gemaakt, vanuit zolderraam
Erg leuk plaatje!

+ cloudscapes zijn altijd
+ je hebt hier een paar mooie wolken te pakken
- je had de kleuren iets dieper moeten maken in mijn ogen

Valkenburg, Limburg
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 15 maart 2009 @ 17:16:57 #162
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67075132
2 Neo-Mullen : Het oog leidt naar .... niks, of net niks goed zichtbaars. Dat maakt het een niets zeggend plaatje in mijn ogen, ik hou van het perspectief, maar kies het als je oog ook ergens naartoe trekt. Die poort aan het einde is geen onderwerp en het gebouw erachter valt weg achter bomen.

Ook vind ik de lichtval niet mooi, het licht en het donker vallen niet samen met het lijnenspel van de foto, hier had misschien meer van kunnen worden gemaakt bij een andere stand van de zon, maar je houdt dat het middelpunt niks biedt ...

Ik heb vandaag een bewust niks zeggende plaat gemaakt op het strand, iedereen staat kites te fotograferen en ze missen het standaard plaatje wat een 'lente'dag standaard al biedt, dus bewust géén onderwerp, meer een beeld :

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67076450
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:16 schreef elcastel het volgende:
2 Neo-Mullen : Het oog leidt naar .... niks, of net niks goed zichtbaars. Dat maakt het een niets zeggend plaatje in mijn ogen, ik hou van het perspectief, maar kies het als je oog ook ergens naartoe trekt. Die poort aan het einde is geen onderwerp en het gebouw erachter valt weg achter bomen.

Ook vind ik de lichtval niet mooi, het licht en het donker vallen niet samen met het lijnenspel van de foto, hier had misschien meer van kunnen worden gemaakt bij een andere stand van de zon, maar je houdt dat het middelpunt niks biedt ...

Ik heb vandaag een bewust niks zeggende plaat gemaakt op het strand, iedereen staat kites te fotograferen en ze missen het standaard plaatje wat een 'lente'dag standaard al biedt, dus bewust géén onderwerp, meer een beeld :

[ afbeelding ]
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.

Ten tweede vind ik het raar dat je het merendeel van je minpunten baseert op het nietszeggende en vervolgens 'bewust' een nietszeggende foto zelf gaat posten
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 15 maart 2009 @ 19:53:38 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67079892
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ten eerste mis ik pluspunten, je boort mn foto nu alleen de grond in zonder er iets constructiefs op te zeggen. Het gaat er om dat je plus en minpunten benoemt.

Ten tweede vind ik het raar dat je het merendeel van je minpunten baseert op het nietszeggende en vervolgens 'bewust' een nietszeggende foto zelf gaat posten
Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !

Ten tweede : weet ik veel dat je hier plus- én minpunten MOET geven, is dit echt een regel ? .

Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!, . Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:00:06 #165
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67080113
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:
...........

Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!, . Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgen
  zondag 15 maart 2009 @ 20:12:17 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67080567
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef PKfotografie het volgende:
blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgen
Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels, . Bovendien zou je aan het orgineel zien dat ik last had van de onvermijdelijke CA die ik natuurlijk mooi kan ontkennen op dit postzegelformaat.
.
Qua kleur zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb hier een ongecalibreerde Mac staan, en op die bak kwam dit het meest in de buurt van de werkelijkheid, zo knallend is het blauw in de lucht niet geweest hier vandaag.
.

Nota bene : waarom post je geen positieve punten en een eigen foto ?
. / .
Djeezus, niet door jou hoor PK, maar hoe kan ik dit forum eigenlijk nog serieus nemen ??
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67080649
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ten eerste : ik boor je foto niet de grond in, ik geef aan dat hij nergens over gaat, ik mis een onderwerp, of eigenlijk : het onderwerp wat je kiest is er niet/komt er niet uit. Daarbij is er niet veel goeds over te melden, technisch : onderbelicht, slecht gebruik van het aanwezige licht. Ik heb 1 pluspunt, ik vind de kleurtjes die erin zitten van goed niveau. Het was overigens opbouwende kritiek !

Ten tweede : weet ik veel dat je hier plus- én minpunten MOET geven, is dit echt een regel ? .

Ten derde : mijn foto is in mijn ogen alles behalve nietszeggend, ik zei dat omdat ik weet dat de instap fotograaf dit als eerste zal melden; het is een alledaagse plaat die iedereen over het hoofd ziet omdat het zo gewoon is, er moet een bootje in, een kitesurfer, een onderwerp.
En nu denk jij natuurlijk Ha en hij heeft het over mijn ontbrekende onderwerp !!, . Welnu, mijn foto gáát juist over het gebrek aan onderwerp, in ruil daarvoor krijg je - ik beoordeel hem zelf dan maar even - een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto). Eigenlijk precies datgene wat in jouw plaat - in mijn ogen - mist.
Waarom ik het de grond inboren noem is omdat je alleen het slechte eruit haalt en de pluspunt(en) niet aan bod laat komen. In elke foto zal een pluspunt zitten en het is voor iedereen, dus ook ik, wel fijn als deze wordt aangehaald.

Verder is het de (ongeschreven regel) dat je alle plus en minpuntjes van de laatste foto benoemd en onderbouwt.

Als laatste mijn kritiek over jouw foto: ik vind de witte reflectie van het licht (links) niet passen, had je beter kunnen kroppen.
Had meer land willen zien in plaats van de koud-uitziende zee.
Verder vind ik de overgang van de bewolking (links) naar de blauwe lucht (rechts) wel wat hebben.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 15 maart 2009 @ 20:21:20 #168
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67080867
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als laatste mijn kritiek over jouw foto: ik vind de witte reflectie van het licht (links) niet passen, had je beter kunnen kroppen.
Had meer land willen zien in plaats van de koud-uitziende zee.
Verder vind ik de overgang van de bewolking (links) naar de blauwe lucht (rechts) wel wat hebben.
Dank je wel, hier kan ik wat mee. Ik heb bewust links reflectie in het water gekozen, omdat daar ook meer wolk is, rechts is de relfectie in het water blauw, net als de lucht, zodoende ontstaat er een mooie verticale scheiding, daar waar de horizon altijd de horizontale scheiding maakt, op die manier ontstond er een mooie kruisverdeling in de foto (uit het midden, zodat je ook nog eens diepte creëert), zodat het perspectief extra werd geaccentueerd. Dit komt dus duidelijk niet over.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:22:04 #169
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67080896
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:12 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dank je wel voor je inhoudelijk input, een pola filter vind ik eigenlijk teveel afdoen aan het werkelijk beeld. Er zit zat contrast in de orginele plaat, maar ik mag hier maar tot 550 pixels, . Bovendien zou je aan het orgineel zien dat ik last had van de onvermijdelijke CA die ik natuurlijk mooi kan ontkennen op dit postzegelformaat.
.
Qua kleur zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik heb hier een ongecalibreerde Mac staan, en op die bak kwam dit het meest in de buurt van de werkelijkheid, zo knallend is het blauw in de lucht niet geweest hier vandaag.
.

Nota bene : waarom post je geen positieve punten en een eigen foto ?
. / .
Djeezus, niet door jou hoor PK, maar hoe kan ik dit forum eigenlijk nog serieus nemen ??
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorganger .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 15 maart 2009 @ 20:23:12 #170
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67080946
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef Debsterr het volgende:
Je post zelf niet eens een positief punt bij de foto van je voorganger .
Klopt dat heb ik later rechtgezet en nu zie ik dat niet iedereen hier even consequent met de 'regeltjes' omgaat.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:34:10 #171
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67081336
elcastel

+een technisch keurige plaat, een goed gebruik van perspectief en een heerlijk gebruik van de lentezon en het aanwezige licht (weerspiegelingen, lichtval an sich en een goed verloop van het licht in de foto).

-blijft wel een vale plaat. mis de mooie kleurtjes. of iets aan contrast. je horizon komt niet echt lekker uit de verf. misschien met een pola filter wat kunnen spelen om hem echt mooi te krijgen

mijn foto van vorige week maar pas vandaag door LR gehaald
  FOK!fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 23:29:52 #172
13368 NiGeLaToR
pi_67088053
@pkfotografie:

+ bijpassende outfits
+ ontspannen en spontane kids, niet geposeerd
+ leuk dat de kids bewegen en contact hebben met elkaar
- geen contact met de lens/kijker (beetje tegenstrijdig met vorige pluspunt )
- horizon / overgang muur-vloer, stoort de foto (wegwerken optie?)
- ondanks mooie rode kleuren maakt de foto een beetje matte indruk, gebrek aan schaduw, steriel en grauwig

En dan hier mijn inzending voor vandaag:



Met m'n nieuwe lensje (Canon 70-200 F/2.8L IS)
pi_67098000
Nagelator

+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen

Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:

(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)



(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 13:48:08 #174
230491 Zith
pls tip
pi_67100306
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:21 schreef McGilles het volgende:
Nagelator

+ Zeer scherp rond de ogen
+ Mooi gebruik gemaakt van de scherptediepte
- Te weinig ervaren om hier iets slechts over te zeggen

Mijn foto van vandaag, ik kwam net beneden en de kamer lag vol met veren, in de hoek zag ik mijn kat zitten knikkeren met een vogel. Hij leek dood en bewoog ook niet meer. Kat wel netjes bedankt voor zijn vangst maar het vogeltje boven in een bakje gedaan. Na een klein uurtje kon de vogel weer zitten maar voor de rest bewoog hij niet, nu net na nog een paar uur vloog hij ineens weg en m'n raam uit. Hier de foto:

(sidenote: Ik vind het stof op m'n bureau jammer, iemand die dat kan veranderen?)

[ afbeelding ]

(gemaakt met 1000d + Sigma 50mm 1.4)
Wow, wow, wow, wat een foto, geweldige DOF, en zo'n blik van 'thanks dude', positie van de vogel lijkt zo aerodynamisch mogelijk Rode kleuden eromheen zijn geweldig en laten zien dat deze vogel niet allerdaags in een weilandje liep ofzo. En ja, ook het stof vind ik een +, want anders zou het teveel 'plastic' lijken, zo van een vogelje in een compleet gelikte omgeving. Heb geen - want die is er niet imo.

Mijn foto is niet van vandaag maar wel als laatste geupload: ben net terug van een tripje london en dan moet je natuurlijk het Parliament fotograferen...



Groot

De zon was wat moeilijk bezig waardoor detail niet top is, maar wel geslaagd imo.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67100804
+ Sfeer (kleuren)
+ Vogel
- Misschien iets te donker/onduidelijk.
- Vind je standpunt/compositie ook niet helemaal lekker (iets te veel ruimte boven o.a.)



Vorige week naar Newcastle geweest. Dit is één van de foto's van die trip.
Voor andere foto's: http://www.flickr.com/photos/33044429@N07/
"Hoeveel jaar is een maand?"
Xbox Live gamertag: Caas69
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')