abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 april 2002 @ 21:12:47 #1
3349 Baviaan
Beter 1 aap in je hand...
pi_3701061
Vandaag het album gehaald, kende Smalfilm al.
Mijn advies: luisteren. Het is zo goed!
pi_3702052
Helemaal mee eens! Ik heb al het een en ander gehoord, alleen de cd nog niet gekocht. Dat ga ik morgen maar eens snel doen.

EDIT: Op www.excelsior-recordings.com zijn wat liedjes te beluisteren.

  dinsdag 2 april 2002 @ 22:58:31 #3
3349 Baviaan
Beter 1 aap in je hand...
pi_3702982
gelijk heb je!
pi_3711923
yupzz.. geweldig!! Echt heel goed.

Met beetje Googlen heb je trouwens zo zijn mailadres, volledige naam, adres, telefoonnummer...

  zaterdag 6 april 2002 @ 16:40:58 #5
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3743244
quote:
Op woensdag 03 april 2002 17:39 schreef Alcatraz het volgende:
yupzz.. geweldig!! Echt heel goed.

Met beetje Googlen heb je trouwens zo zijn mailadres, volledige naam, adres, telefoonnummer...


poeheeeee en dan...


goed, leuk en grappig ceedeetje de eerste keer moest ik erg vaak lachen; om dat nummer van die vrouw van 40 met sigaret nog steeds!

fake a dream
  donderdag 18 april 2002 @ 16:59:43 #6
23981 Kwis
Lach, godverdomme!
pi_3878686
De mooiste cd van het jaar. In ieder geval voor mij. Ik had meneer SpinviS nog gemaild. Ik schreef dat ik zelden zo'n lief liedje als "Ronnie gaat naar huis" had gehoord.
Hij mailde me terug en schreef dat hij het zou doorgeven als Ronnie zou bellen.

http://extravolt.com

Ik wil helemaal geen signature..
pi_3884194
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 21:12 schreef Baviaan het volgende:
Vandaag het album gehaald, kende Smalfilm al.
Mijn advies: luisteren. Het is zo goed!
Waar gaat volgens jou de tekst over? Zijn het gewoon een aantal levens die beschouwd worden, of is het het raaskallende verhaal van een oude demente man. Ik ben er niet helemaal uit, hoewel ik eerder denk aan het beschrijven van een aantal levens.

Maarrrrrrrr ik wil hier even mijn excuses aanbieden voor mijn eerdere kritiek op Spinvis in een ander topic (over de 3FM megahit). Ik had het liedje 1x gehoord en vond het niet zo heel bijzonder. Het rammelde allemaal een beetje. Maar toen ik het liedje nog een keer hoorde, en nog een keer, en nog een keer en vervolgens 'Ronnie gaat naar huis' downloade heb ik de plaat meteen gekocht. Prachtplaat!

Jammer dat er niet meer van dit soort mooie eenmansprojecten in Nederland op de markt komen. Voor de liefhebbers raad ik in ieder geval de solo cd van André Manuel met Krang aan. Die cd is ook een juweeltje! Geniale teksten. Muzikaal een stuk introverter dan Spinvis, maar tekstueel zo ontzettend goed.
Oja, later is de band Krang ontstaan (opgericht door André Manuel) maar tekstueel en muzikaal gaat dat toch wat de andere kant op.
Maar iedereen die Spinvis goed vind en meer wil van dit soort prachtige Nederlandstalige poezië op muziek: luister eens de cd Krang van André Manuel.

Ik zal als ik de cd van Spinvis een aantal luisterbeurten hebben gegeven hier misschien nog wel wat meer inhoudelijke opmerkingen betreffende de cd plaatsen.

Tot dat moment verlaat ik u met de woorden:
Dromen zijn een raadsel en het gaat als volgt
Het smelt in je hoofd en niet in je hand
GENIAAL

Hmmzz....
  vrijdag 19 april 2002 @ 13:43:18 #8
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_3888759
Binnenkort ook een Spinvis review op Fok! en zelfs misschien een prijsvraag! Hou het in de gaten dus
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_3888910
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 13:43 schreef Angelic1 het volgende:
Binnenkort ook een Spinvis review op Fok! en zelfs misschien een prijsvraag! Hou het in de gaten dus
Aan aandacht heeft hij in ieder geval geen tekort. Die Excelsior bandjes worden wel altijd een beetje doodgeknuffeld in de nederlandse pers. Aan de andere kant, het zijn meestal ook kwaliteitsproducten, en de mindere Excelsior bandjes krijgen ook minder aandacht (Meindert Talma en de Negroes bijvoorbeeld). Dus wat zeur ik nou.
Hmmzz....
pi_3894306
quote:
Op donderdag 18 april 2002 16:59 schreef Kwis het volgende:
De mooiste cd van het jaar. In ieder geval voor mij. Ik had meneer SpinviS nog gemaild. Ik schreef dat ik zelden zo'n lief liedje als "Ronnie gaat naar huis" had gehoord.
Hij mailde me terug en schreef dat hij het zou doorgeven als Ronnie zou bellen.
Voor de liefhebbers of mensen die het nog niet kennen hier de tekst. Dit liedje is ook (legaal) te downloaden op de Excelsior site.

Ronnie gaat naar huis

Ronnie gaat naar huis
Kijk maar in zijn tas
Een cassette en de schelpen uit zijn la
Het ging een tijdje slecht
Maar dat is nou voorbij

Heb je het al gehoord?
Ronnie gaat naar huis
Zijn glimlach maakt het zomer voor altijd

Kijk maar op de lijst
Ronnie gaat naar huis
De gaten in de muur
De poster van Parijs
Soep om twaalf uur
En heel de dag TV

Ronnie weet heel goed
Hoe de nachten kunnen zijn
Als je met tellen bent gestopt

Ronnie gaat naar huis
En s avonds naar het strand
En de schaduw die zich Ronnie noemde
Was een andere man

Het spook is uit zijn hoofd
Ik zei toch dat het kon
Misschien dat hij nog belt
Maar dat zal waarschijnlijk niet

Kijk maar hoe hij loopt
Ronnie gaat naar huis
En als de bus dan stopt
Zal de maan van zilver zijn
Wordt het zomer voor altijd
In het huis waar Ronnie woont

Hmmzz....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 april 2002 @ 20:23:51 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3894353
Ik zag de CD staan. Ken het helemaal niet. Nederlandstalig dus. En muzikaal? Wat moet ik me er bij voorstellen?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 19 april 2002 @ 20:26:25 #12
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_3894374
spinvis is geweldig
ik heb nu een paar nummers van hem gehoord op de radio, en op het eerst had ik zoiets van wat is dit...maar het zit gewoon heel goed in elkaar.

er is toch ook zo'n nummer van in de auto naar het strand met die tic-tac in zn neus, en dat hij zo bang is dat hij vergeet dat hij van haar houdt?

weet iemand welk nummer dat is?

I'm just a girl in the world.
pi_3894434
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 20:23 schreef Doc het volgende:
Ik zag de CD staan. Ken het helemaal niet. Nederlandstalig dus. En muzikaal? Wat moet ik me er bij voorstellen?
Euh, knip en plak muziek ofzo. Wordt wel vergelijken met Sparklehorse. Het is best wel melodieus, maar ook weer niet. Het is in ieder geval niet zo dat de nadruk alleen op de teksten ligt (wat nog weleens het geval is bij Nederlandstalige bands). Muzikaal gebeurt er ook ontzettend veel. Download gewoon even een nummer van de Excelsior site.
quote:
ik heb nu een paar nummers van hem gehoord op de radio, en op het eerst had ik zoiets van wat is dit...maar het zit gewoon heel goed in elkaar.
Ja zo ging het bij mij dus ook.
quote:
er is toch ook zo'n nummer van in de auto naar het strand met die tic-tac in zn neus, en dat hij zo bang is dat hij vergeet dat hij van haar houdt?
weet iemand welk nummer dat is?
Het nummer met de Tic-Tac is 'voor ik vergeet'.
Hmmzz....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 april 2002 @ 20:44:13 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3894516
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 20:32 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Euh, knip en plak muziek ofzo. Wordt wel vergelijken met Sparklehorse. Het is best wel melodieus, maar ook weer niet. Het is in ieder geval niet zo dat de nadruk alleen op de teksten ligt (wat nog weleens het geval is bij Nederlandstalige bands). Muzikaal gebeurt er ook ontzettend veel. Download gewoon even een nummer van de Excelsior site.
[..]


Solex-achtig?

BEdankt voor de tip zal ik (eens) doen.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_3894589
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 20:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Solex-achtig?

BEdankt voor de tip zal ik (eens) doen.


Hoewel op dezelfde gekunstelde knutselmanier gecomponeerd moet Spinvis het vooral van de geniale teksten hebben. Solex is muzikaal superieur maar tekstueel?
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  vrijdag 19 april 2002 @ 20:54:33 #16
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_3894610
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 20:32 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Euh, knip en plak muziek ofzo. Wordt wel vergelijken met Sparklehorse. Het is best wel melodieus, maar ook weer niet. Het is in ieder geval niet zo dat de nadruk alleen op de teksten ligt (wat nog weleens het geval is bij Nederlandstalige bands). Muzikaal gebeurt er ook ontzettend veel. Download gewoon even een nummer van de Excelsior site.
[..]

Ja zo ging het bij mij dus ook.
[..]

Het nummer met de Tic-Tac is 'voor ik vergeet'.


I'm just a girl in the world.
pi_3895452
Nog een mooie txt van Spinvis.

Herfst en Nieuwegein

De wind verzamelt stemmen en papier
Herfst en Nieuwegein
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier is alles wat het lijkt
De kaart waarop hij kijkt
De sneltram en het kruispunt en het zwembad
U bevindt zich hier

Herfst en Nieuwegein
In alles wacht vandaag de eeuwigheid
Altijd samen zijn de herfst en ik en Nieuwegein
De liefde slaapt in donker Cellofaan
s nachts in Nieuwegein
Ze zweeft tussen de snelweg en de maan
De man is doodgegaan
Het was misschien zijn tijd
Daar ligt ie nou je vraagt je af
Wie er morgen in zijn auto rijdt

Herfst en Nieuwegein
In alles wacht vandaag de eeuwigheid
Altijd samen zijn de herfst en ik en Nieuwegein

Voor de rest moeten jullie maar de cd kopen want ik ga niet alle teksten overtypen.
Maar deze teksten had ik toch al overgetypt omdat ik ze erg mooi vond.

Hmmzz....
pi_3895517
jullie maken mij allemaal verschrikkelijk nieuwsgierig....
binnenkort maar een stukje op de frontpage over schrijven
pi_3895659
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 22:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
jullie maken mij allemaal verschrikkelijk nieuwsgierig....
binnenkort maar een stukje op de frontpage over schrijven
En daarvoor zeker eerst bij Excelsior gaan slijmen voor een gratis cd'tje?
Hmmzz....
  zaterdag 20 april 2002 @ 01:54:27 #20
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3897442
Ik ben uit nieuwsgierigheid ook maar eens gaan luisteren.. en verhip! het is best aardig. ronnie gaat naar Huis is een mooi nummer.. de rest moet ik nog maar evne afwachten, maar het klinkt hoopgevend voor Nederlandstalige popmuziek, eindelij kweer eens een behoorlijk product.
pi_3898228
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 22:56 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

En daarvoor zeker eerst bij Excelsior gaan slijmen voor een gratis cd'tje?


Tssssss, geen idee wat ervoor gedaan is, maar er lag vanochtend wel een mooie cd in de brievenbus of eigenlijk
  zaterdag 20 april 2002 @ 17:38:16 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3901037
Jah leuk album! Ik kon t niet laten om 'm te laten liggen
pi_3901648
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 17:38 schreef Vork het volgende:
Jah leuk album! Ik kon t niet laten om 'm te laten liggen
Toch niet vergeten te betalen he?

Mijn favoriete nummers van de cd zijn momenteel:
'Ronnie gaat naar huis' en 'In de staat van Narcose'.

Hmmzz....
  zaterdag 20 april 2002 @ 19:22:55 #24
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_3901959
Ik heb vandaag mijzelf naar de winkel gespoed en het album gehoord........

Fenomenaal!

Aanrader voor degene die dit lezen en nog niet in de cd-shop zijn geweest..........

Ik zou zeggen: maak gebruik van die koopzondag morgen.....

  zaterdag 20 april 2002 @ 19:33:24 #25
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_3902048
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 11:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tssssss, geen idee wat ervoor gedaan is, maar er lag vanochtend wel een mooie cd in de brievenbus of eigenlijk


Had ik al gezegd dat ik hem terug moet als je er mee klaar bent?
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_3904788
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 19:33 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Had ik al gezegd dat ik hem terug moet als je er mee klaar bent?


Dat album van Spinvis is zooooo goed, dat ik er tranen van in m'n ogen krijg. Ik kan posts en mail dus niet zo goed lezen..... sorry.....

Maarre... misschien dat we er een prijsvraagje aan kunnen koppelen? Vork, zit er het plastic nog omheen?

pi_3904894
Ik kende de twee mp3's van Smalfilm en Ronnie al, vandaag de cd na het beluisteren van track 1 ("Bagagedrager") meteen gehaald Echt geniaal!

Er staat in de Oor een leuk verhaal van 1 pagina over de man achter Spinvis, Erik de Jong meen ik, die het album op zijn zolderkamer in elkaar heeft geknutseld. Wat mij betreft meteen het mooiste Nederlandstalige cd van het jaar.

Voor wie nog meer gekke slimme Nederlandstalige eenmansprojecten wil: check de twee muzikale tovenaars Ernst van der Pasch en Jeroen van Merwijk.

pi_3904924
quote:
Op zondag 21 april 2002 00:32 schreef Stonehead het volgende:
Voor wie nog meer gekke slimme Nederlandstalige eenmansprojecten wil: check de twee muzikale tovenaars Ernst van der Pasch en Jeroen van Merwijk.
Hmzzz, Jeroen van Merwijk. Ben ik niet zo kapot van.

Maar zoals ik al eerder zei: probeer André Manuel eens met de solo cd Krang. Ik weet niet of hij nog (goed) verkrijgbaar is overigens. Maar zo niet dan kan ik wel wat voor je regelen. Tekstueel gezien echt meesterlijk. Muziek voor de nacht, zoals hij het zelf omschrijft.

Hmmzz....
pi_3905459
Ik krijg trouwens het idee dat een Spinvis luistersessie wel een leuk plan zou zijn. Valt genoeg over te praten, zowel muzikaal als tekstueel gezien.
Hmmzz....
  zondag 21 april 2002 @ 09:14:16 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3906619
Dat vindi k ook een goed idee.. maar effe de mensen dan wel de tijd geven om de cd te kopen
pi_3923449
Al een tijdje dook overal de naam Spinvis op, gister uiteindelijk maar eens Ronnie gaat naar huis gedownload. Geweldig! Gelijk op zoek naar meer en vond Bagagedrager, toen wist ik het meteen, deze cd moet ik hebben!

Vandaag 4 cd winkels afgeweest niemand had hem, uiteindelijk bij de FRS naar binnen en die hadden hem gelukkig.

Hij staat nu op, echt geweldige cd.


Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind...

pi_3923469
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:33 schreef mouzzer het volgende:
Vandaag 4 cd winkels afgeweest niemand had hem, uiteindelijk bij de FRS naar binnen en die hadden hem gelukkig.
da's echt wanhopig.....

Nou ja, het is je vergeven, voor dit weergaloos album...

  maandag 22 april 2002 @ 18:38:59 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3924198
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:33 schreef mouzzer het volgende:
Vandaag 4 cd winkels afgeweest niemand had hem, uiteindelijk bij de FRS naar binnen en die hadden hem gelukkig.
Ik had gehoopt dat de 2de hands en kwaliteitsplatenzaak 'm had liggen (nieuwe cd's zijn daar standaard niet echt duurder dan 13,40 namelijk) maar nee helaas, alleen de FRS had m ook hier.. jah nu dus nietmeer
pi_3924592
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

da's echt wanhopig.....

Nou ja, het is je vergeven, voor dit weergaloos album...


Erg he Moest hem vandaag hebben, komende dagen geen tijd om te shoppen. Prijs viel voor FRS begrippen nog mee: 19,99 Euro.
quote:
Op maandag 22 april 2002 18:38 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat de 2de hands en kwaliteitsplatenzaak 'm had liggen (nieuwe cd's zijn daar standaard niet echt duurder dan 13,40 namelijk) maar nee helaas, alleen de FRS had m ook hier.. jah nu dus nietmeer


Ik was eerst bij mijn vaste cd winkel langsgeweest maar die moesten hem bestellen. En andere winkel zei zelfs dat ze pas bij grote vraag gingen bestellen. In pure wanhoop dus maar met zonnebril op de FRS in en daar lag hij. Plaat is iedere cent waard!
  maandag 22 april 2002 @ 22:14:46 #35
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3926704
nu op tmf
fake a dream
  maandag 22 april 2002 @ 22:15:39 #36
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3926720
quote:
Op maandag 22 april 2002 19:17 schreef mouzzer het volgende:
Ik was eerst bij mijn vaste cd winkel langsgeweest maar die moesten hem bestellen. En andere winkel zei zelfs dat ze pas bij grote vraag gingen bestellen. In pure wanhoop dus maar met zonnebril op de FRS in en daar lag hij. Plaat is iedere cent waard!
Idd, hij is wat mij betreft ook elke cent waard Nogsteeds
pi_3927462
weet iemand of er ook een live-act/tour komt?
  maandag 22 april 2002 @ 22:53:18 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3927482
Ik hoorde wel iets dat Spinvis niet wilde optreden om een of andere reden.. maar ik hoop inderdaad dattie toch eens een keer ergens zla optreden.. ik ben erg benieuwd.
pi_3929028
quote:
Op maandag 22 april 2002 22:52 schreef moondog het volgende:
weet iemand of er ook een live-act/tour komt?
Dit staat op het Spinvis gedeelte van de Excelsior website:
quote:
Spinvis is in principe geen optredende act. Om een aantal nummers live te kunnen spelen heb ik ze op partituur uitgeschreven. Die wil ik graag samen met een aantal oudere musici, mensen van een jaar of zeventig, gaan uitvoeren. Ik denk dat dat heel mooi kan worden.
Dus we zullen zien. Misschien dat hij bij een groter dan verwacht succes wel gewoon gaat touren.

Over de leverbaarheid van de cd: bij de Plato in Deventer hadden ze hem ruimschoots in Voorraad. Leve de plato!

Hmmzz....
pi_3932916
Kan iemand ff een tracklist plaatsen?
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  dinsdag 23 april 2002 @ 13:13:13 #41
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_3933238
Nee,

je koopt de cd maar.........

pi_3936915
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 13:13 schreef Tovaho het volgende:
Nee,

je koopt de cd maar.........


Tracklist is vast wel ergens op Internet te vinden.

Hmmzz....
pi_3937283
Hier de tracklist. Wel netjes kopen als je hem leuk vindt he

1. Bagagedrager
2. Smalfilm
3. Voor ik vergeet
4. Astronaut
5. Ronnie gaat naar huis
6. In de staat van narcose
7. Mike Clark
8. Herfst en Nieuwegein
9. Handige tante/jongen met geld
10. De talen van mijn tong
11. Leo's definitieve aquarium
12. Limonadeglazen wodka
13. Regen en patchoulli

Hmmzz....
  dinsdag 23 april 2002 @ 19:49:50 #44
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3938555
Ik heb dat album van spinvis ook maar eens beluisterd, en het klikt idd erg goed. Het doet me voorlopig denk ik nog het meest denken aan de schotse band Looper. De texten hebben wel wat weg van Gorki, Andre Manuel vind ik het niet echt op lijken. Dat is echt nachtmuziek en dit niet, ook niet qua texten. Andre manuel gebruikt ook veel meer lange zinnen.
pi_3941603
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 19:49 schreef menjo het volgende:
Ik heb dat album van spinvis ook maar eens beluisterd, en het klikt idd erg goed. Het doet me voorlopig denk ik nog het meest denken aan de schotse band Looper. De texten hebben wel wat weg van Gorki, Andre Manuel vind ik het niet echt op lijken. Dat is echt nachtmuziek en dit niet, ook niet qua texten. Andre manuel gebruikt ook veel meer lange zinnen.
Ja dat is waar. Maar ik haalde André Manuel meer aan omdat die eerste plaat van hem ook zo'n lo-fi plaat is die hij in zijn eentje heeft opgenomen. Die sfeer die de plaat uitademt vind ik toch wel wat overeenkomen.

Qua teksten komt het misschien eerder bij de wat meer sur-realistische teksten van Krang in de buurt.

Belgische popmuziek kan ik niet naar luisteren. Ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier klinkt dat allemaal net wat te zeikerig. Ik heb wel een plaat van Noordkaap maar dat vind ik niets. Wat ik van Gorki heb gehoord doet mij ook niet direct besluiten tot de aanschaf van een plaat van hen.

Hmmzz....
pi_3954873
Ik heb ook es geluisterd en het is echt fantastische muziek!

Doet me wat denken aan Sparklehorse zoals al eerder is gezegd, maar ook aan een hoop andere indie/lo-fi bands...

Blij dat er weer iets goeds uit Neêrland komt

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3954980
Een woord geweldig!!!
You only live once
pi_3955274
De tijd lijkt rijp voor een Spinvis fanclub

Ik hoop trouwens ook dat hij alsnog live gaat optreden.

Signature MadScientist:

quote:
Life is funny, but not ha-ha funny
Mooi citaat van Eels. Ook één van mijn favoriete zinnen die me altijd is bijgebleven. Schitterende verwoording van hoe ik soms tegen het leven aankijk.
Hmmzz....
pi_3955377
ik hoop ook dat hij het alsnog gaat doen,
hij zal toch ook wat geld moeten verdienen

en ik wil wel lid worden van de fanclub.

pi_3964137
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:24 schreef moondog het volgende:
ik hoop ook dat hij het alsnog gaat doen,
hij zal toch ook wat geld moeten verdienen

en ik wil wel lid worden van de fanclub.


We kunnen ook gewoon obsessieve fans worden en een sekte oprichten ofzo. MWUHAHAHAHAHA

Onze Spinvis
Die op zolder zijt
Werkende aan zijn schepping
Wij eren u met die lied
Wij vertrouwen op uw vakmanschap
Voor u gaan wij door het vuur
Voor altijd, voor eeuwig
Amen!

Hmmzz....
pi_3964354
quote:
Op donderdag 25 april 2002 00:17 schreef -Wepeel2- het volgende:
Mooi citaat van Eels. Ook één van mijn favoriete zinnen die me altijd is bijgebleven. Schitterende verwoording van hoe ik soms tegen het leven aankijk.
jah toen ik hem voor het eerst hoorde had ik meteen zoiets van: wauw, geweldige uitspraak. Dat was ook op Elektro-shock blues, ik ken geen cd die meer over nare dingen gaat volgens mij... tussen die twee cd's zijn er ook een hoop mensen in de omgeving van (E) doodgegaan, zelfmoord van zijn broer of zus of zoiets, en nog een hoop ellende. Dat is ERG goed te horen op die CD...

Ik heb overigens een droog Spinvis zinnetje erbij gezet

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3985848
Ik moest van mezelf ook nog even zeggen dat het een fantastisch album is!
Aldus.
pi_3985890
Kijk ook eens op www.spinvis.nl
Aldus.
  zaterdag 27 april 2002 @ 21:20:35 #54
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3985910
Ah de site is klaar!

Leuke site trouwens, lekker simpel, goed gedaan!

pi_3986761
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 21:20 schreef Vork het volgende:
Ah de site is klaar!

Leuke site trouwens, lekker simpel, goed gedaan!


Ik hoop dat die gast ook lekker op zijn zoldertje blijft zitten, zijn geld ontvangt van Excelsior en lekker gaat nadenken over een 2e album...

Ik weet niet of het goed is als die figuur ineens zwaar moet gaan touren van de ene op de andere dag... al zal dat er uiteindelijk wel van komen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 27 april 2002 @ 22:40:10 #56
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3986775
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:38 schreef MadScientist het volgende:
Ik hoop dat die gast ook lekker op zijn zoldertje blijft zitten, zijn geld ontvangt van Excelsior en lekker gaat nadenken over een 2e album...

Ik weet niet of het goed is als die figuur ineens zwaar moet gaan touren van de ene op de andere dag... al zal dat er uiteindelijk wel van komen


Zo hier en daar een optredentje zou leuk zijn... maar idd geen hele tour..
pi_3986989
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:40 schreef Vork het volgende:
Zo hier en daar een optredentje zou leuk zijn...
Hier in de kleine zaal of batcave in 013 bijvoorbeeld
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3987566
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:59 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Hier in de kleine zaal of batcave in 013 bijvoorbeeld


Burgerweeshuis Deventer vind ik persoonljk ook wel wat
Hmmzz....
pi_3987830
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 23:51 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Burgerweeshuis Deventer vind ik persoonljk ook wel wat


Vooruit dan, een drastische Tilburg-Deventer tour kan er nog wel vanaf voor die arme man

mag ie wel bij mij op zolder slapen als ie zijn eigen zolder mist

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3987998
quote:
Op zondag 28 april 2002 00:22 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Vooruit dan, een drastische Tilburg-Deventer tour kan er nog wel vanaf voor die arme man

mag ie wel bij mij op zolder slapen als ie zijn eigen zolder mist


En doe dan ook maar even in het Patronaat in Haarlem, en dan mog ie weer naar huis!
Aldus.
pi_3988218
quote:
Op zondag 28 april 2002 00:41 schreef Z het volgende:

[..]

En doe dan ook maar even in het Patronaat in Haarlem, en dan mog ie weer naar huis!


Nou dat is dan geregeld! Wie mailt de beste man?
Hmmzz....
pi_3989376
Hmz ben net uitgeweest (dwz een hele avond muziek à la NiN, RATM, rammstein, al dat soort spul), en zo gauw als ik op mijn fiets stapte had ik "ronnie gaat naar huis" in mijn hoofd



lekker
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3989633
Er komen misschien wel wat optredens, met bejaarde muzikanten.

Je droomt wel vaker van een feest, maar hier ben je nog nooit geweest

pi_4021042
quote:
Op zondag 28 april 2002 10:44 schreef BoerQ het volgende:
Er komen misschien wel wat optredens, met bejaarde muzikanten.

Je droomt wel vaker van een feest, maar hier ben je nog nooit geweest


Ja dat hoorde ik dus ook, dat lijtk me erg grappig, hij had eik niet zoveel zin om op te treden maar als het moest dan met bejaarde muzikanten.
Aldus.
  woensdag 1 mei 2002 @ 14:17:23 #65
253 Meril
AKA Utop
pi_4024685
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4036160
Mooie review! ik heb mij twee cent er ook bij geplaatst
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 2 mei 2002 @ 13:58:26 #68
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_4038959
Ben ik nu de enige hier die na het beluisteren van de CD van Spinvis dacht dat het een geintje was van Jiskefet?

Sjonge jonge, wat een drama......

Alles boven de rivieren is kut.
  donderdag 2 mei 2002 @ 13:59:51 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4038979
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:58 schreef Michaeltjuh (Hardcore K-Otic Fan!!) het volgende:
Ben ik nu de enige hier die na het beluisteren van de CD van Spinvis dacht dat het een geintje was van Jiskefet?

Sjonge jonge, wat een drama......


neehoor, verbaast me niets dat jij dat vind..
  donderdag 2 mei 2002 @ 14:06:04 #70
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_4039073
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:59 schreef Vork het volgende:

[..]

neehoor, verbaast me niets dat jij dat vind..


Da's mooi! Vrijheid van meningsuiting! Jippie!
Alles boven de rivieren is kut.
pi_4039966
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 14:06 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Da's mooi! Vrijheid van meningsuiting! Jippie!


Vrijheid van meningsuiting? Ben je gek geworden ofzo? Sinds wanneer kennen we dat op Fok!forum? Voor het vuurpeleton jij!
Hmmzz....
pi_4042146
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:58 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ben ik nu de enige hier die na het beluisteren van de CD van Spinvis dacht dat het een geintje was van Jiskefet?
Ja
quote:
Sjonge jonge, wat een drama......
Nee
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 2 mei 2002 @ 22:22:33 #73
253 Meril
AKA Utop
pi_4046537
Het gelijk van de kots-smilie voldoet hier niet. Wat heb jij (K-Otic-fan) tegen Spinvis? Voel je je er dom door?
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  zaterdag 4 mei 2002 @ 11:42:06 #74
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_4059635
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 22:22 schreef Meril het volgende:
Het gelijk van de kots-smilie voldoet hier niet. Wat heb jij (K-Otic-fan) tegen Spinvis? Voel je je er dom door?
Ik heb er niks tegen; iedereen zijn ding. Maar ik begrijp de ophef niet over een, mi, broddelwerkje. Het geeft me zo'n VPRO gevoel, zo'n cursus poezie voor ww-ers.

Snap je?

Alles boven de rivieren is kut.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 12:48:53 #75
253 Meril
AKA Utop
pi_4060109
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 11:42 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Ik heb er niks tegen; iedereen zijn ding


Dat blijkt niet uit je reacties, ondertitel, etc. etc.
Ik heb tenminste het vermogen om over de etterende puisten van de muziekindustrie (zag zojuist het eerste clipje van Lieke) mijn schouders op te halen... Maar ok, ieder zijn ding. Bij mij gaat iig de vlag uit (morgen dan) dat de pretentie weer terug is in de popmuziek.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4062304
*vandaag gekocht heeft*
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_4062440
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 18:28 schreef MadScientist het volgende:
*vandaag gekocht heeft*
Applaus voor jezelf!

Ik zit momenteel te genieten van m'n nieuwe Tom Waits cd's. O wacht. Ik moet nu nog mega veel leren voor een tentamen maandag. Zucht.......
Aan het werk dan maar

Hmmzz....
  zondag 5 mei 2002 @ 05:56:00 #78
14149 MadScientist
i was there
pi_4067955
Als je al die reviews leest kom je echt telkens een aantal woorden tegen: Grandaddy, lo-fi, surrealistisch


Ik heb ff een meeltje gestuurd naar Excelsior om ze aan te sporen om van de originele spinvis cassette ook kopieen te verkopen

Lijkt me best gaaf om gewoon het bandje zelf te hebben met de niet-opgepoetste nummers erop kun je je walkman ook weer uit het stof halen

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_4068556
Wow, ik heb wat nummers gedownload en ik ga toch maar het album kopen. Zijn nummers doen mij denken aan het werk van Eels en dat vind ik toch best knap. Wat een verfrissing in de nederlandse popmuziek.
pi_4070856
Leve de koopzondag. Heb zojuist Spinvis gekocht! Super!
pi_4073853
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 13:58 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ben ik nu de enige hier die na het beluisteren van de CD van Spinvis dacht dat het een geintje was van Jiskefet?

Sjonge jonge, wat een drama......


Nee je bent niet de enige... Ik dacht na alle reacties dat dit inderdaad een meesterwerk moest zijn, nou ik heb twee nummers gehoord, en het moeten dan wel de 2 meest ongelukkige nummers geweest zijn, wil ik nog mijn mening over dit album veranderen. Sjonge. Dit moet wel een grap van iemand zijn, om zulke muziek te maken. Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).

Nee als grap misschien wel leuk, maar serieus nemen kan ik Spinvis absoluut niet!! (zelfs niet met Eels quotes waarik wel weer gek op ben *kuch* )

I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_4073977
quote:
Op zondag 05 mei 2002 21:06 schreef janique het volgende:

[..]

Nee je bent niet de enige... Ik dacht na alle reacties dat dit inderdaad een meesterwerk moest zijn, nou ik heb twee nummers gehoord, en het moeten dan wel de 2 meest ongelukkige nummers geweest zijn, wil ik nog mijn mening over dit album veranderen. Sjonge. Dit moet wel een grap van iemand zijn, om zulke muziek te maken. Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).

Nee als grap misschien wel leuk, maar serieus nemen kan ik Spinvis absoluut niet!! (zelfs niet met Eels quotes waarik wel weer gek op ben *kuch* )


Wat stond je zo tegen dan? Specifiek de muziek of de zang?

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je de muziek als grap kan omschrijven, want die zit gewoon goed in elkaar. Van die stem moet je inderdaad houden. Daar kan ik me wat bij voorstellen.

Hmmzz....
pi_4074310
ik had er ook over gelezen en zag net dit topic. even wat gedownload en ben nu een paar nummers aan 't luisteren; moet er nog wel erg aan wennen hoor.
  zondag 5 mei 2002 @ 22:51:54 #84
3878 Vork
Manisch creatief
pi_4074904
quote:
Op zondag 05 mei 2002 21:06 schreef janique het volgende:
Als 't in het Nederlans Songfestival te horen/zien was geweest, had iedereen de volgende dag er geen goed woord voor over gehad volgens mij (denkt aan die twee zusjes).
Als als.... pfft Als Sita dit jaar op Ozzfest zou spelen zou ze ook uitgekostst worden door het publiek. Dat je het niets vind, ok, het is niet voor iedereen weggelegd.. maar om nou gelijk zo'n onzin uit te kramen... jah goh...
pi_4074982
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:51 schreef Vork het volgende:

[..]

Als als.... pfft Als Sita dit jaar op Ozzfest zou spelen zou ze ook uitgekostst worden door het publiek. Dat je het niets vind, ok, het is niet voor iedereen weggelegd.. maar om nou gelijk zo'n onzin uit te kramen... jah goh...


* -Wepeel2- houdt vork in bedwang

Rustig maar. Ze weten niet beter ...

Hmmzz....
  maandag 6 mei 2002 @ 06:34:40 #86
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_4078253
Helaas is volgende week Smalfilm niet meer te vinden in de mega top 100 en zakt het album in de album lijst in de tweede week van 94 naar 97, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van spinvis.........
pi_4078256
quote:
Op maandag 06 mei 2002 06:34 schreef Tovaho het volgende:
Helaas is volgende week Smalfilm niet meer te vinden in de mega top 100 en zakt het album in de album lijst in de tweede week van 94 naar 97, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van spinvis.........
Dat van die Megatop100 boeit me niet zo, maar jammer dat er maar zo weinig albums van worden verkocht. Maar ik geloof dat zelfs een grote Excelsior band als Johan maar 15.000 tot 20.000 cd's verkoopt en ik vrees dat Spinvis een dergelijk aantal nooit zal halen.
Hmmzz....
pi_4079051
Nav deze hype hiero ook maar ff 'smalfilm' en 'ronnie gaat naar huis' gedownt.. Leuke muziek, geweldige teksten.. maar die stem!!! Hoe kan je daar langer dan 2 minuten naar luisteren?!?
Voor de rest wel grappige muziek!
  maandag 6 mei 2002 @ 16:39:23 #89
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_4084571
Al met al vind ik een zaadplaat. Wat iemand anders er van vindt is zijn zaak.

En ja, ik heb hem meerdere malen geluisterd om tot een weloverwogen oordeel te komen. Dit alles zonder vooroordelen.

Deze benadering wordt door de meesten hier op FOK nooit gevolgd, helaas

Alles boven de rivieren is kut.
pi_4103459
De clip van Smalfilm was net op MTV!

En ik heb besloten dat ik t album misschien toch maar ga kopen

  donderdag 9 mei 2002 @ 13:43:11 #91
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_4124304
Kijk eens aan! We worden op ons wenken bediend. Er staat sinds een recentie op de FOK pagina. Had ik niet eens gelezen. Ik heb het hele album gedwonload, even proeven weet je, morgen naar de platenzaak! (Vandaag is het hemelvaartsdaag, winkels dicht....)

Hier de recentie:
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=512

Favoriete nummer: Astronaut.

pi_4127094
quote:
Op maandag 06 mei 2002 10:07 schreef Kid_RisK het volgende:
Hoe kan je daar langer dan 2 minuten naar luisteren?!?
Gewoon......met m'n oren
Hmmzz....
  maandag 3 juni 2002 @ 11:41:27 #93
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_4425842
Paar dagen geleden voor het eerst Smalfilm gehoord. Echt een geweldig nummer!!
De rest van de nummer ook gedownload, en nog niet echt heel goed geluisterd, maar zo op het eerste gehoor vond ik ze nog niet zo goed als Smalfilm.
Zit nu te twijfelen of het album zal kopen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_4425942
die clip had ik al een keertje op the box gezien een tijd terug... hij draait daar dus al enkele weken, verder is het een goeie zaak als er nog steeds mensen het album ontdekken
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 5 juni 2002 @ 08:45:49 #95
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_4454602
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:41 schreef texelonia het volgende:
Paar dagen geleden voor het eerst Smalfilm gehoord. Echt een geweldig nummer!!
De rest van de nummer ook gedownload, en nog niet echt heel goed geluisterd, maar zo op het eerste gehoor vond ik ze nog niet zo goed als Smalfilm.
Zit nu te twijfelen of het album zal kopen...
Ik heb begrepen dat je de stap genomen hebt?
  woensdag 5 juni 2002 @ 09:11:24 #96
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_4454735
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:47 schreef MadScientist het volgende:
die clip had ik al een keertje op the box gezien een tijd terug... hij draait daar dus al enkele weken, verder is het een goeie zaak als er nog steeds mensen het album ontdekken
Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel ( ) en dat is hier een heel vies woord! De alternatievelingen hiet op FOK! moeten dit voorkomen!!! Zorg dat je het woord van Spinvis nooit publiekelijk verkondigd, ander gaan misschien mensen "van buiten" er onder het genot van een Breezertje naar luisteren......
Alles boven de rivieren is kut.
pi_4460374
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 09:11 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel ( ) en dat is hier een heel vies woord! De alternatievelingen hiet op FOK! moeten dit voorkomen!!! Zorg dat je het woord van Spinvis nooit publiekelijk verkondigd, ander gaan misschien mensen "van buiten" er onder het genot van een Breezertje naar luisteren......


Ja precies. Jij begrijpt het! Echt slim ben jij.
quote:
Paar dagen geleden voor het eerst Smalfilm gehoord. Echt een geweldig nummer!!
De rest van de nummer ook gedownload, en nog niet echt heel goed geluisterd, maar zo op het eerste gehoor vond ik ze nog niet zo goed als Smalfilm.
Zit nu te twijfelen of het album zal kopen...
Nou de volgende nummers vind ik in ieder geval niet onder doen voor Smalfilm (oftewel m'n favo nummers):
- Bagagedrager
- Ronnie gaat naar huis
- In de staat van Narcose

k vind het album sowieso geen slechte nummers bevatten. Misschien moet je het gewoon even wat vaker horen. Hoe kan je nou niet geraakt worden door de charme van Ronnie!

Hmmzz....
  donderdag 6 juni 2002 @ 11:10:05 #98
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_4472422
Nou om eerlijk te zijn vind ik Ronnie gaat naar huis net een van de mindere nummers...

Herfst en Nieuwegein, Bagagedrager, Astronaut en Limonadeglazen Wodka vind ik wel weer erg leuk

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_4473624
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 11:10 schreef texelonia het volgende:
Nou om eerlijk te zijn vind ik Ronnie gaat naar huis net een van de mindere nummers...
Ronnie! Ronnie!

Ik vind het een geweldig nummer. Zoals iemand al eerder in dit topic beschreef: gewoon een ontzettend lief nummer.

En als de bus dan stopt
Zal de maan van zilver zijn
Wordt het zomer voor altijd
In het huis waar Ronnie woont

Hmmzz....
  donderdag 6 juni 2002 @ 21:57:22 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4481624
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 09:11 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Nee man! Niemand anders mag het horen! Anders wordt het commercieel ( ) en dat is hier een heel vies woord! De alternatievelingen hiet op FOK! moeten dit voorkomen!!! Zorg dat je het woord van Spinvis nooit publiekelijk verkondigd, ander gaan misschien mensen "van buiten" er onder het genot van een Breezertje naar luisteren......


Het komt op mij over dat de eigen (alternatieve?) muzieksmaak te goed gevonden wordt voor de smakeloze burgerlijke middenklasse??????? Dit verklaart misschien waarom je het niet leuk vind dat deze bands bekend en groot kunnen worden, dan wordt je namelijk zelf maar gewoon... (en saai en burgerlijk???)

Wat is je eigen smaak nog waard als het alleen maar niet standaard mag zijn???


(in bezit van originele Spinvis cd, ik vind hem erg leuk en gun spinvis veel succes... dat hij er lekker financieel van mag binnenlopen)

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 juni 2002 @ 13:21:30 #101
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_4490006
ik hou normaal niet van deze muziek (mee (nu)metal enzo) maar ik vind dit toch ook wel leuk
pi_4751495
<--- ook metal en zo. Spinvis vind ik totaaal niks
  dinsdag 25 juni 2002 @ 20:59:58 #103
28192 kikkerlikkerfan
its tamy winete time baby
pi_4751631
*GB is verkocht*
wat dos de FOK say
KLF IS GONE ROK YOU!!!!
pi_4751636
kikkerlikkerfan ook. .
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
  dinsdag 25 juni 2002 @ 22:44:32 #105
253 Meril
AKA Utop
pi_4753777
En hij gaat ook optreden! Eind september op het Geen Daden Maar Woorden-festival te Rotterdam. Zie ook: http://www.passionate.nl/gdmw/
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4758872
Hoe kom je er nou achter op welke van de 2 data hij daar is?
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_4761512
Zondag komt Spinvis bij KinkFm... in het programma oeverloos... ergens tussen 10.00 en 12.00 in de ochtend..

veel plezier

pi_4764967
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 12:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zondag komt Spinvis bij KinkFm... in het programma oeverloos... ergens tussen 10.00 en 12.00 in de ochtend..

veel plezier


Ja dan slaap ik nog
Hmmzz....
  vrijdag 5 juli 2002 @ 00:48:09 #109
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4891696
Hoorde Voor ik Vergeet daarnet nog bij de VPRO. Wat is het toch een mooie plaat... En ze zeiden ook dat hij in de loop v.d. zomer bij Club Lek gaat optreden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_4891723
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 21:00 schreef Gellarboy het volgende:
kikkerlikkerfan ook. .
pi_4892392
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 00:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoorde Voor ik Vergeet daarnet nog bij de VPRO. Wat is het toch een mooie plaat... En ze zeiden ook dat hij in de loop v.d. zomer bij Club Lek gaat optreden.
Ah, meneer begint dus toch stiekem steeds meer op te treden. Dat is goed nieuws.

En het is inderdaad een schitterende plaat. Lekker melancholiek en vooral het einde van dat nummer is schitterend: "ik hou van jou. Ik hou zoveel van jou......tot ik vergeet."
En dat dan gezongen met die gebroken stem. Kippenvel!

Hmmzz....
pi_4901561
*blijft zich verbazen*
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_4902071
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 02:13 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ah, meneer begint dus toch stiekem steeds meer op te treden. Dat is goed nieuws.


Ah, kunnen we 'm contracteren voor een meeting

Misschien een dubbeloptreden met John Zorn, patroonheilige van het muziekforum....

Bij optredens van Club Lek is trouwens beperkt publiek aanwezig, lijkt me wel leuk.

pi_4963209
*schopperdeschop*

Eigenlijk is dit gewoon geniale muziek

Als je spinvis opzet dan hoor je lage bassen (zonder distortion) met daaromheen veel sampjetjes. En een lage hese mannenstem van een vent van 40 die dit allemaal op zijn zolderkamer in Nieuwegein in elkaar heeft gezet.

Teksten die erg grappig overkomen en vaak net vals gezongen worden. Teveel woorden zodat het eigenlijk niet past. Beetje midlifecrisis grappige teksten, maar ook weer lekker kinds:
Vorige week zag ik een wolk die op arafat leeheeeek.
...
Als je niet kijkt gaat de klok soms achteruit
heej dat is grappig het lijkt wel of je huilt

een tijdje terug reed ik een fietser dood, maar gelukkig heeft niemand me gezien


slaat nergens op, maar komt grappig over.


ik heb dit nu een paar keer laat opgezet en dit is geweldig. De muziek die op deze cd staat komt regelrecht van het bandje dat de platenmaatschappij een keer bemachtigt heeft. Het klonk gewoon zoals het hoorde en daarom moest het maar zo gelijk op cd. Erg grappig.

  vrijdag 12 juli 2002 @ 01:00:04 #115
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_4975864
quote:
Op donderdag 11 juli 2002 01:40 schreef Betse het volgende:

ik heb dit nu een paar keer laat opgezet en dit is geweldig. De muziek die op deze cd staat komt regelrecht van het bandje dat de platenmaatschappij een keer bemachtigt heeft. Het klonk gewoon zoals het hoorde en daarom moest het maar zo gelijk op cd. Erg grappig.


Klopt, maar het schijnt dat ze alles wel ff hebben opgefrist met ProTools.
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_4976275
opzich logisch. bandje is niet echt goeie kwali al zeg ik het zelf.
Zolang de 'sound' maar niet verandert is
pi_5085237
De cd van Spinvis is nu in de aanbieding bij de Plato. Voor 14 euro 99. Dat is geen prijs voor zo'n fantastische cd natuurlijk.
Nee ik werk niet bij de Plato

Eigenlijk wel opvallend dat hij nu al goedkoper is. Kan betekenen dat de verkoop toch is tegengevallen. Hetzelfde als met Daryll-Ann - Trailer tales. Die cd ligt voor 9 euro 99 bij de Plato. Op zich leuk als je hem zo goedkoop kan kopen, maar toch lullig voor de band als zo'n prachtige plaat flopt. Met Madrugada - The nightly disease ook al hetzelfde verhaal. Die was ook binnen een half jaar voor (toen) 25 gulden te krijgen bij Plato door tegenvallende verkoop. Waar ik dan wel weer dankbaar gebruik van heb gemaakt overigens

Hmmzz....
pi_5085347
ik vind hem ook steeds mooier worden...denk dat het tijd wordt dat ik hem es echt ga kopen, deze cd is dat zeker waard .

en het wordt tijd dat ik hem es live aan het werk zie ergens in een heel klein intiem zaaltje ofzo lijkt dit me prachtig

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5085508
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:12 schreef -Wepeel2- het volgende:
De cd van Spinvis is nu in de aanbieding bij de Plato. Voor 14 euro 99. Dat is geen prijs voor zo'n fantastische cd natuurlijk.
Nee ik werk niet bij de Plato

Eigenlijk wel opvallend dat hij nu al goedkoper is. Kan betekenen dat de verkoop toch is tegengevallen. Hetzelfde als met Daryll-Ann - Trailer tales. Die cd ligt voor 9 euro 99 bij de Plato.


waaaaaat? crimineel gewoon

En d'er zit hier natuurlijk geen Plato in de buurt

pi_5085527
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waaaaaat? crimineel gewoon

En d'er zit hier natuurlijk geen Plato in de buurt


gaan we klagen over te lage cd prijzen ?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5085593
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 02:58 schreef sweek het volgende:

[..]

gaan we klagen over te lage cd prijzen ?


ja nou zeg, zodadelijk luistert iedereen naar Spinvis en Daryll-Ann. Dat kan natuurlijk niet...
pi_5087948
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 03:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja nou zeg, zodadelijk luistert iedereen naar Spinvis en Daryll-Ann. Dat kan natuurlijk niet...


Nee daar heb je gelijk in. Want we weten allemaal dat we dat soort bands eigenlijk niet leuk vinden, maar er alleen naar luisteren om alternatief en semi-intellectueel over te komen. Bij eventueel succes zullen we derhalve moeten uitwijken naar een minder bekende band die absoluut geen platen verkoopt en die onze status alsijnde 'onbekende bandjes kenner' weer een flinke boost kan geven.
Hmmzz....
  zaterdag 20 juli 2002 @ 15:48:56 #123
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_5088483
.. in de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek..


*brilliant*

Het is inderdaad de beste NL-cd van dit jaar. Voor ik vergeet, mag van mij op mun begrafenis

pi_5092279
Van de Excelsior Site:
quote:
Voor ik vergeet nu in de winkel
De tweede single van Spinvis is vanaf nu te koop. Gekozen is om het nummer "Voor ik vergeet" op single uit te brengen. Naast dit nummer zijn er op de single een tweetal video's te vinden. De eerste is de video van "Voor ik vergeet". En in de tweede video is Spinvis te zien terwijl hij wordt rondgereden en Smalfim en Voor ik vergeet ten gehore brengt.
Vooral dat stukje over Spinvis die wordt rondgereden en Smalfilm en Voor Ik Vergeet ten gehore brengt klinkt euh, apart.
Misschien ga ik hem nog wel kopen.
Hmmzz....
pi_5092413
In de aanbieding voor 15 euro? Ik heb 'm bij Kroese in Nijmegen - ook al zo'n speciaalzaak, vergelijkbaar met Plato - toen-ie pas net uit was al voor die prijs gekocht! Waarom blijft iedereen toch cd's kopen bij reguliere ketens als de Free Record Shop, Music Store, Van Leest en de V&D ?! Zo krijgen we die achterlijk hoge prijzen natuurlijk nooit omlaag
pi_5092629
quote:
Jammer dat er niet meer van dit soort mooie eenmansprojecten in Nederland op de markt komen.
Luister maar eens naar "On the Move" van Bauer (Berend Dubbe, ex-Betty Serveert, ook op Excelsior) of de CD "Zal de Hemel" van Jaap Boots (label PIAS geloof ik), die zul je als Spinvisliefhebber waarschijnlijk ook de moeite waard vinden.
pi_5092883
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 23:00 schreef dvr het volgende:

[..]

Luister maar eens naar "On the Move" van Bauer (Berend Dubbe, ex-Betty Serveert, ook op Excelsior) of de CD "Zal de Hemel" van Jaap Boots (label PIAS geloof ik), die zul je als Spinvisliefhebber waarschijnlijk ook de moeite waard vinden.


Jaaps Boots live vond ik zeker leuk. Heb ik in voorprogramma van Tröckener Kecks gezien. Maar over zijn cd was ik wat minder te spreken. Hij is geen goede zanger en door de productie op zijn cd viel dat wel heel erg op. Ik heb toen de cd ook niet gekocht. Live klonk de zang beter dan op plaat. Iets verder weggemixt en meer echo denk ik.

En Bauer heb ik hier liggen hoor.

Hmmzz....
pi_5093508
quote:
Hij is geen goede zanger en door de productie op zijn cd viel dat wel heel erg op.
Ja, hij is zonder al te veel camouflage opgenomen, maar ik waardeer dat juist. Ik vind vooral het nummer Triest Bier mooi. Ik heb Jaap Boots nooit live gezien, ken hem verder alleen als mannetje van de radio.

De Leeuw, Dubbe en Spinvis vind ik trouwens ook geen grote zangtalenten, maar hun muziek lijdt er niet echt onder. De Kecks doen me trouwens weer denken aan hun producent Thé Lau. Die vind ik als zanger boeiender, en hij moet ook een aantal solo-CD's hebben uitgebracht, maar ik heb nog niets van hem in mijn platenkast. Ik houd me aanbevolen voor tips.

pi_5272753
En ja hoorrrrrrr,

dames en heren, hooggeëerd publiek....

woensdag 7 augustus het allereerste live-optreden van Spinvis in Club Lek (radio 3, 22.00-01.00)

Ik ben benieuwd (ik zou haast gaan schooien voor kaartjes)

  maandag 5 augustus 2002 @ 19:40:37 #130
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5272774
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En ja hoorrrrrrr,

dames en heren, hooggeëerd publiek....

woensdag 7 augustus het allereerste live-optreden van Spinvis in Club Lek (radio 3, 22.00-01.00)

Ik ben benieuwd (ik zou haast gaan schooien voor kaartjes)


*zakdoek knoopt*
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5272858
*neemt het gelijk maar ff op *
pi_5272945
Hopelijk speelt hij rond 12 uur, anders ben ik nog niet thuis. Maar er is vast wel een Fokker die dit geweldige geschiedenismoment op mp3 gaat vastleggen?

Ik heb trouwens gisteravond de twee singles van de cd besteld via de Excelsior website. Op de Voor ik vergeet single staan twee MPEG tracks en op Smalfilm schijnt een bonustrack te staan die niet op de cd staat. Zondermeer de moeite waard dus.

Hmmzz....
  woensdag 7 augustus 2002 @ 19:00:13 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5295293
Het is van 11 tot 12.

Stond vandaag trouwens een interviewtje met Spinvis in de volkskrant. Vooral over Reve.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5295490
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is van 11 tot 12.

Stond vandaag trouwens een interviewtje met Spinvis in de volkskrant. Vooral over Reve.


overtypen !
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:55 schreef -Wepeel2- het volgende:
Maar er is vast wel een Fokker die dit geweldige geschiedenismoment op mp3 gaat vastleggen?
Ik heb wel es wat 'mannen van de radio' stukjes opgenomen... van de radio

maar dat was in win98, ik geloof dat ik in win2000 wel es heb geprobeerd om iets op te nemen, maar dat de line-in van mijn geluidskaart op het moment surpreme akelig stil bleef

I'll give it a go...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 7 augustus 2002 @ 19:41:06 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5295754
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:55 schreef -Wepeel2- het volgende:
Hopelijk speelt hij rond 12 uur, anders ben ik nog niet thuis. Maar er is vast wel een Fokker die dit geweldige geschiedenismoment op mp3 gaat vastleggen?
Over het algemeen doet club lek dit zelf...
op http://www.3voor12.nl
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 7 augustus 2002 @ 19:46:41 #136
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5295847
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:19 schreef MadScientist het volgende:

[..]

overtypen !


Ik heb geen volkskrant hier, lag op het werk. Maar er is vast wel een aardige Spinvisliefhebbende Volkskrantlezer die dat even kan doen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 19:55:57 #137
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_5296007
-edit: dit soort reacties worden niet gewaardeerd.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-08-2002 00:29]

Alles boven de rivieren is kut.
pi_5296102
Michaeltjuh...sod off hier.

Ik scan hem wel ff in.
http://members.home.nl/tmolenveld/spinvis.jpghttp://members.home.nl/tmolenveld/spinvis2.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door Meril op 07-08-2002 20:18]

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5296301
Poging 2: (watch out for fucked up-layout)

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5296333
no worries, ik heb mijn cd-recorder aan de audioinstallatie/satelliet gekoppeld

het wordt vereeuwigd!

pi_5296360
oe, klasse Meril!
pi_5298504
Zo ik ben op tijd thuis voor Spinvis.

* -Wepeel2- zit klaar voor de radio.

Maar toch fijn dat het ook nog wordt opgenomen.

Ik heb inmiddels ook de Spinvis singles binnen. De Spinvis in de auto MPEG track (hoe verzinnen ze het ) is een live ingezongen versie van Smalfilm en Voor ik vergeet. Het is niet zo dat hij realtime in de auto zingt, want de achtergronden veranderen telkens. Dan zit hij weer op de snelweg en dan opeens weer in de stad. Maar zou best kunnen dat de audio ook 1x is opgenomen in de auto en dat hij het daarna nog een aantal keer heeft gespeeld en dat ze daar gewoon de eerste track onder hebben gezet. Boeit verder ook niet, maarrrrr wat ik dus wil zeggen:
Muzikaal klinkt het ook heel anders. Voor ik vergeet klinkt echt als een (mooie remix). Ik zal van de week de audio van de MPEG nog wel even online zetten. Tenzij het ongeveer hetzelfde klinkt als wat er vanavond op de radio is. Dan heeft het niet zoveel nut.

Hmmzz....
  woensdag 7 augustus 2002 @ 23:20:21 #143
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5299197
En het begint nu!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5299320
ik ben aan het luisteren en opnemen... eerste minuten gemist, van 'voor ik vergeet' nog wel

maar goed het is nu lekker bezig

...vinex-blues

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5299462
Die versie van Voor ik vergeet van de single klinkt wel heel anders. Die van de MPEG bedoel ik dus.
Daar zal ik nog een mp3 van maken later deze week. Zit wel mooi basloopje in. Klinkt natuurlijker dan het nummer van de cd. Maar euh, deze week komt het eraan.
Hmmzz....
pi_5299484
Herfst en Nieuwegein met accordeon is ook mooi
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5299537
Nu bagagedrager. Mijn favoriete nummer.

En ik hoop dat de mp3's nog online komen ( Dinosaur) van deze show want ik type veel teveel dus ik mis eigenlijk de details een beetje.

Hmmzz....
pi_5299558
Gesprekjes tussen De Jong en Boots mogen wel wat ingekort worden, vind ik totaal irrelevant. Interpreteren doe ik zelf wel...
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5299719
ik ben de wavefile aan het bewerken met Cool Edit Pro...

duurt nog wel ff voordat ik een hapklare mp3 ergens online heb staan...

Voor het verslag voor natuurkunde:
de gebruikte opstelling:

tuner -> versterker -> line-in comp -> cool edit pro -> line-out comp -> aux stereotoren

[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 08-08-2002 00:05]

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5299729
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:46 schreef -Wepeel2- het volgende:
En ik hoop dat de mp3's nog online komen ( Dinosaur) van deze show want ik type veel teveel dus ik mis eigenlijk de details een beetje.
Het staat er allemaal prima op hoor!

check je mail 'ns...

pi_5299767
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:03 schreef MadScientist het volgende:
ik ben de wavefile aan het bewerken met Cool Edit Pro...

duurt nog wel ff voordat ik een hapklare mp3 ergens online heb staan...

Voor het verslag voor natuurkunde:
de gebruikte opstelling:

tuner -> versterker -> line-in comp -> cool edit pro -> line-out comp -> aux stereotoren


mooi, ik heb namelijk wel de opnames, maar kan ze praktisch niet hosten....

ow, enne: sateliettuner --> versterker --> cdrspeler; is korter

[edit]natuurkunde? je doet je naam wel eer aan [/edit]

pi_5299786
Wie??
pi_5299850
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

mooi, ik heb namelijk wel de opnames, maar kan ze praktisch niet hosten....

ow, enne: sateliettuner --> versterker --> cdrspeler; is korter

[edit]natuurkunde? je doet je naam wel eer aan [/edit]


Hehe, ja dat werkt het handigste voor mij hier

ik mis alleen het begin

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5299905
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:09 schreef LoekB het volgende:
Wie??
Ga jij maar bij Michaeltjuh in het negeerhoekje zitten...
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5299917
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:19 schreef Meril het volgende:

[..]

Ga jij maar bij Michaeltjuh in het negeerhoekje zitten...


Wie is Michaeltjuh?

Sorry, tis al laat...

pi_5299926
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:20 schreef LoekB het volgende:

[..]

Wie is Michaeltjuh?

Sorry, tis al laat...


Zoek maar es op naam. De jongen kotst nogal veel maar voegt voor de rest weinig toe.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5299950
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:21 schreef Meril het volgende:

[..]

Zoek maar es op naam. De jongen kotst nogal veel maar voegt voor de rest weinig toe.


Ah, ik zie het al... Mmm, houd nie zo van mensen die nekschoten willen geven
pi_5300614
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 00:14 schreef MadScientist het volgende:
ik mis alleen het begin
Ah, dat vind ik nou zielig....

Ik heb je een troostend mailtje gestuurd....

pi_5301052
Voor degenen die nog een mp3 opname willen (met alleen een minuut of zo van 'voor ik vergeet' ): mail of icq me...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5301173
Dinosaur en MadScientist bedankt voor het opnemen!
(insert worshipsmiley hier)

Overigens leuk te horen dat hij nu echt van plan is om te gaan touren. En inderdaad met band. Dat kan heel mooi worden.

Hmmzz....
pi_5301354
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 02:01 schreef -Wepeel2- het volgende:
Dinosaur en MadScientist bedankt voor het opnemen!
(insert worshipsmiley hier) zo eentje?

Overigens leuk te horen dat hij nu echt van plan is om te gaan touren. En inderdaad met band. Dat kan heel mooi worden.


idd. hij had het ook over zijn pa die een of andere gitaar techniek had... zou die ook mee touren dan?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5302741
-edit: Michealtjuh gaat offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-08-2002 10:58]

Alles boven de rivieren is kut.
  donderdag 8 augustus 2002 @ 11:57:13 #163
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5304039
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 01:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb je een troostend mailtje gestuurd....


Dat troostend mailtje bevat toch niet heel toevallig de opname van gisteravond he..?

diablos wil ook...

pi_5305449
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 11:57 schreef dr_diablos het volgende:
Dat troostend mailtje bevat toch niet heel toevallig de opname van gisteravond he..?

diablos wil ook...


Ik heb je een troostend mailtje gestuurd
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5305530
Mijn mailbox is te klein voor troostende mailtjes ben ik bang...
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  donderdag 8 augustus 2002 @ 13:52:34 #166
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5305582
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 13:44 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ik heb je een troostend mailtje gestuurd


Ben weer helemaal blij

bedankt he!

  donderdag 8 augustus 2002 @ 13:53:55 #167
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_5305601
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 13:49 schreef Meril het volgende:
Mijn mailbox is te klein voor troostende mailtjes ben ik bang...
Welnee, laat dat maar aan Madscientist over...
  donderdag 8 augustus 2002 @ 13:53:55 #168
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_5305602
Hoe groot zijn die troostende mailtjes ?

* ChOas wil graag getroost worden: choas@xs4all.nl

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_5305794
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 13:53 schreef ChOas het volgende:
Hoe groot zijn die troostende mailtjes ?

* ChOas wil graag getroost worden: choas@xs4all.nl


mailtjes zijn zo'n 2KB groot er staat nl. een linkie in naar waar ik de files heb neergezet, dus Meril als je je mail adres even neerzet...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5305840
Staat in mijn profiel.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5305894
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 14:13 schreef Meril het volgende:
Staat in mijn profiel.
Check!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 8 augustus 2002 @ 15:05:14 #172
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5306593
---edit---

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 08-08-2002 15:30]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5306809
ottjes@notme.com
pi_5306863
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 02:15 schreef MadScientist het volgende:

[..]

idd. hij had het ook over zijn pa die een of andere gitaar techniek had... zou die ook mee touren dan?


Nee volgens mij voerde hij alleen zijn vader als voorbeeld aan, omdat dat een ouder iemand was die volgens hem op een heel andere manier gitaar speelde. Daarom wilde hij dus ook wat oudere mensen in zijn band, om een beetje afwijkende sound te krijgen.
Hij had het ook nog over mensen met verschillende etnische achtergronden. Kan dus een leuke veelzijdige band worden.

In De Kift speelt wel de vader van de zanger mee op trompet. Dus het zou niet uniek zijn als de vader wel gaat meespelen.

Hmmzz....
  donderdag 8 augustus 2002 @ 15:29:56 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5306925
foutje, edit
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_5307694
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 15:24 schreef -Wepeel2- het volgende:

Nee volgens mij voerde hij alleen zijn vader als voorbeeld aan, omdat dat een ouder iemand was die volgens hem op een heel andere manier gitaar speelde. Daarom wilde hij dus ook wat oudere mensen in zijn band, om een beetje afwijkende sound te krijgen.
Hij had het ook nog over mensen met verschillende etnische achtergronden. Kan dus een leuke veelzijdige band worden.


Het Buena Vista Social Club effect
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 15:20 schreef iscara het volgende:
email adres
you've got mail
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5313692
Niemand gister zeker naar Club lek geluisterd??

het 1e live concert van Spinvis...
naja je kan het ook hier beluisteren:
http://pages.vpro.nl/3voor12/smil/programs/startprogram.sram?2534202+3122274+3108880+7800642+7902934

pi_5313747
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:07 schreef Betse het volgende:
Niemand gister zeker naar Club lek geluisterd??
Nee niemand. Bij nader inzien vonden we hem toch een beetje een overgewaardeerd persoon en hebben we collectief besloten om niet te luisteren.
* -Wepeel2- wijst naar voorgaande pagina voor het echte antwoord op je vraag
Hmmzz....
  donderdag 8 augustus 2002 @ 23:21:48 #179
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_5313810
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:07 schreef Betse het volgende:
Niemand gister zeker naar Club lek geluisterd??
Ik had uiteindelijk toch maar m'n Jodi Bernal CD (gesigneerd) opgezet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_5313859
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:07 schreef Betse het volgende:
Niemand gister zeker naar Club lek geluisterd??
Nee, K-Otic was toen net op TMF. En die Spinvis, daar word je toch al mee doodgegooid op radio en tv.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5314093
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:28 schreef Meril het volgende:

[..]

Nee, K-Otic was toen net op TMF. En die Spinvis, daar word je toch al mee doodgegooid op radio en tv.


Yep. en terecht.
Want Spinvis:

[Dit bericht is gewijzigd door Michaeltjuh op 08-08-2002 23:59]

Alles boven de rivieren is kut.
pi_5314426
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:51 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Yep. en terecht.
Want Spinvis:


Wow. Zeven kotssmileys maar liefst op Michealtjuh's kotsmeter.
Hmmzz....
pi_5314447
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 23:51 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Yep. en terecht.
Want Spinvis:


Blijf je nu bezig.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 00:24:26 #184
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_5314462
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 00:19 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Wow. Zeven kotssmileys maar liefst op Michealtjuh's kotsmeter.


Is een absoluut record!
Alles boven de rivieren is kut.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 00:26:18 #185
21947 Knoet
Reservoir Dog
pi_5314482
briljant album. Is weer es wat anders.

Vind hem nog steeds leuk.

Mister Black: where have you let your blue color? (again :( )
pi_5724403
Echt een top album, ruige teksten en ZOOOOOOO'N relaxte muziek echt top!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_5725498
quote:
Op maandag 09 september 2002 18:16 schreef Dezz het volgende:
Echt een top album, ruige teksten en ZOOOOOOO'N relaxte muziek echt top!
En nu voor slechts 10 euro te koop bij uw Plato filiaal!
(en ongetwijfeld ook bij andere winkels).

Wel vreemd dat Excelsior hun cd's zo snel goedkoop op de markt dumpt. Hetzelfde deden ze ook al met Daryll-Ann, die volgens de Plato toch best redelijk verkocht had.
Niet zo heel erg slim want mensen hebben dat snel in de gaten.
Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de nieuwe Supersub, maar ik wacht nu dus mooi een aantal maanden. Misschien verschijnt hij dan ook wel voor 10 euro. Maar als iedereen wacht dan misschien weer niet. Of misschien weer wel als een wanhoopspoging de cd toch nog te slijten....euh
Kijk, ik raak er al helemaal van in de war! WEG MET DE LAGE CD PRIJZEN!

Hmmzz....
pi_5725768
als je wist dta het zo'n geweldig album was zou je dan een paar maanden wachten?
pi_5725797
quote:
Op maandag 09 september 2002 19:31 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

En nu voor slechts 10 euro te koop bij uw Plato filiaal!
(en ongetwijfeld ook bij andere winkels).

Wel vreemd dat Excelsior hun cd's zo snel goedkoop op de markt dumpt. Hetzelfde deden ze ook al met Daryll-Ann, die volgens de Plato toch best redelijk verkocht had.
Niet zo heel erg slim want mensen hebben dat snel in de gaten.
Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar de nieuwe Supersub, maar ik wacht nu dus mooi een aantal maanden. Misschien verschijnt hij dan ook wel voor 10 euro. Maar als iedereen wacht dan misschien weer niet. Of misschien weer wel als een wanhoopspoging de cd toch nog te slijten....euh
Kijk, ik raak er al helemaal van in de war! WEG MET DE LAGE CD PRIJZEN!


Kun je nagaan wat er gebeurt als je een promo-exemplaar krijgt: ik zit al maanden in een dip...
pi_5895017
ik zag vandaag op de 013 website onder het kopje 'verwacht' bij 19 maart Spinvis Tijdmachine staan....


"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6233972
van de 013 site:

Spinvis Tijdmachine - als dat doorgaat - is een voorstelling met beeld en muziek. Meer informatie volgt.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6236666
Spinvis speelt ook op Crossing Border. 9 november geloof ik....
pi_6237288
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 20:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Spinvis speelt ook op Crossing Border. 9 november geloof ik....
Trouwens: speelt mét band, en inderdaad 9/11.

Ik weet niet of de samenstelling van de band al publiek geheim is, dus ik hou het bij de mededeling dat er in ieder geval één heel bijzondere naam in zit, een TV-coryfee nog wel

Oh, en hier nog wat Spinvis-goodies, wallpaper, een nieuw nummer, een spelletje....
{edit] klik je even op 'free-stuff' want ik kan kennelijk niet direct linken naar de betreffende pagina op de website van Excelsior Recordings) [/edit]

pi_6238098
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Trouwens: speelt mét band, en inderdaad 9/11.

Ik weet niet of de samenstelling van de band al publiek geheim is, dus ik hou het bij de mededeling dat er in ieder geval één heel bijzondere naam in zit, een TV-coryfee nog wel

Oh, en hier nog wat Spinvis-goodies, wallpaper, een nieuw nummer, een spelletje....
{edit] klik je even op 'free-stuff' want ik kan kennelijk niet direct linken naar de betreffende pagina op de website van Excelsior Recordings) [/edit]


Wow!!! Wat gaaf!!!!
En dat heb ik dan weer: een scoutingkamp in dat weekend...

Heb vandaag eindelijk de cd gehaald (11,99 pleuro bij de FRS) en heb m al de hele dag aanstaan!! Briljant!!

pi_6385330
http://3voor12.vpro.nl/data/projecten/dagboeken/index.shtml?8954310

Dagboek van Spinvis.
Staat ook de samenstelling van de band bij.

Louis Debij - drums, Han Reiziger -piano,Cor van Ingen -basgitaar, Lucas Oldeman - keyboard,Walter de Jong ( Pa Spinvis ) - gitaar, Carla Bos - Harp, Jan van Eerd - Vibrafoon, Gengiz Tutar - Saz.

Hmmzz....
pi_6391699
Jeuh... spinvis weer in club lek...

ff opnemen

  maandag 21 oktober 2002 @ 14:39:19 #197
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6392283
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/data/projecten/dagboeken/index.shtml?8954310

Dagboek van Spinvis.
Staat ook de samenstelling van de band bij.

Louis Debij - drums, Han Reiziger -piano,Cor van Ingen -basgitaar, Lucas Oldeman - keyboard,Walter de Jong ( Pa Spinvis ) - gitaar, Carla Bos - Harp, Jan van Eerd - Vibrafoon, Gengiz Tutar - Saz.


Yeah. Han Reiziger. En je vader in je eigen band is ook wel cool. En iemand die van Eerd heet en een vibrafoon bespeelt (jammer dat het geen Eert met een gonzofoon is, maar goed) roeleert natuurlijk ook.

Dat wordt vast keigaaf.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:59:29 #198
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6416669
En een tip voor alle creatievelingen onder ons:
quote:
Het Lek en 3voor12 geven 6 x 2 passe partouts weg voor het Crossing Border festival. Een vette prijs dus. Maar daar moet je wel wat voor doen!

De opdracht luidt: Schrijf een geheel nieuwe tekst voor het Spinvis nummer 'Smalfilm' ("Ik ben een vrouw van veertig"). De inzendingen worden door een kritische jury onder de loep genomen. Stuur je tekst (inzingen mag ook!) voor 1 november naar 3voor12-prijsvraag@vpro.nl

Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

Spinvis speelt op zaterdag 9 november op Crossing Border en drie dagen daarvoor op woensdag 6 november in Club Lek. In de aanloop naar deze optredens houdt Erik de Jong, de man achter Spinvis een dagboek bij over de voorbereidingen op die shows. Lees 'Spinvis leert zwemmen'
ik ben een student van 22
en ik heb geen geeeeeeeeld
en m'n...laat ikzelf maar niet meedoen
pi_6418089
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:59 schreef dr_diablos het volgende:
En een tip voor alle creatievelingen onder ons:
[..]

ik ben een student van 22
en ik heb geen geeeeeeeeld
en m'n...laat ikzelf maar niet meedoen


Hmzz.
Een compleet andere tekst.
Dus als ik dikkertje dap instuur dan is het goed?
Sterker nog. Als ik dit instuur is het goed.
Maar zul je zien dat het weer gebaseerd moet zijn op de oude tekst.
Nare mensen.
Hmmzz....
pi_6426730
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:59 schreef dr_diablos het volgende:
ik ben een student van 22
en ik heb geen geeeeeeeeld
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 6 november 2002 @ 20:14:29 #201
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6663489
Zo. Even het centrale topic omhoog schoppen dat Spinvis vanavond in Club Lek zit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6666187
oftewel nu
pi_6667204
quote:
Op woensdag 6 november 2002 22:29 schreef Betse het volgende:
oftewel nu
En het was goed!!!!!!!!!!!!
Vind het zo jammer dat ik niet naar het Crossing Border kan!
En de Ancienne Belgique ga ik maandag ook nooit halen, dus nu maar hopen dat er nog meer optredens komen, want het klonk heeeeeeel erg goed!!
pi_6669764
Ja het klonk leuk. Lekker relaxt. Heel anders dan ik verwacht had, dat wel. Had toch nog wat meer electronica in de muziek verwacht. Maar dit klonk ook wel erg fijn. Ben in ieder geval blij dat Erik niet opeens ging proberen echt te zingen. De man weet waar zijn beperkingen liggen en nu klonk het prachtig, ergens op de scheidslijn van poezie en muziek daar opereert Spinvis. Met precisie.

En nu moeten ze heel snel gaan touren met die liveband want het volk (in ieder geval ik ) schreeuwt om Spinvis!

Overigens komt er ook iets van Spinvis op TV. Dit is te lezen op de website van Excelsior Recordings:
Spinvis in Propaganda
This time also see Spinvis & band perform
when: 10.11.02 - 17.00 - Ned3

En misschien wordt er ook nog wel het een en ander van Crossing Border op TV uitgezonden?

Hmmzz....
pi_6671320
jaaaaa
me mp3tjes klinken goed haha

en dat op de tv gaan we ook wel bekijken/opnemen...

pi_6672907
quote:
Op donderdag 7 november 2002 09:37 schreef Betse het volgende:
jaaaaa
me mp3tjes klinken goed haha
Hmzzz. Mp3's?
Hmmzz....
pi_6674072
try and contact me
pi_6685181
quote:
Op donderdag 7 november 2002 01:37 schreef -Wepeel2- het volgende:
En nu moeten ze heel snel gaan touren met die liveband want het volk (in ieder geval ik ) schreeuwt om Spinvis!
Las op nos teletekst dat Spinvis is toegevoegd aan de line-up van Noorderslag.
  zaterdag 9 november 2002 @ 19:07:24 #209
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_6714643
quote:
Op donderdag 7 november 2002 01:37 schreef -Wepeel2- het volgende:

En nu moeten ze heel snel gaan touren met die liveband want het volk (in ieder geval ik ) schreeuwt om Spinvis!


Sure..boehahaha. Gebrek aan talent verdoezelen door een poetisch jasje?

Spinvis?

Alles boven de rivieren is kut.
pi_6723103
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 19:07 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Sure..boehahaha. Gebrek aan talent verdoezelen door een poetisch jasje?

Spinvis?


Het houdt je wel bezig he?
Vind je het stiekem toch leuk maar durf je er nog niet voor uit te komen? Je klinkt een beetje verward.
Hmmzz....
pi_7066022
quote:
Op donderdag 7 november 2002 01:37 schreef -Wepeel2- het volgende:

En nu moeten ze heel snel gaan touren met die liveband want het volk (in ieder geval ik ) schreeuwt om Spinvis!


18 maart Spinvis in Paradiso. Vvk start 14 december.
  vrijdag 29 november 2002 @ 20:40:35 #212
28355 HomeTheaterFreak
Doet niet moeilijk...
pi_7066042
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 20:39 schreef mouzzer het volgende:

[..]

18 maart Spinvis in Paradiso. Vvk start 14 december.


En 19 maart in Tilburg. Vvk al begonnen afgelopen 23 nov.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_7066335
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 20:39 schreef mouzzer het volgende:

[..]

18 maart Spinvis in Paradiso. Vvk start 14 december.


Gaaf!!! Ik wil!!!
Waar haal je trouwens vandaan dat de Vvk op 14 december start??

Nog meer data:
13 maart Tivoli
14 maart Oosterpoort

pi_7066457
De beste man komt vast nog wel wat meer in deze richting dus ik wacht rustig af.
Hmmzz....
pi_7067323
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 20:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Gaaf!!! Ik wil!!!
Waar haal je trouwens vandaan dat de Vvk op 14 december start??

Nog meer data:
13 maart Tivoli
14 maart Oosterpoort


Ook van de paradiso site, ff klikken op de datum:
Voorverkoop vanaf zaterdag 14 december
aanvang: 21.00 uur
open: 20.00 uur
entree 12,-
  maandag 2 december 2002 @ 18:22:33 #216
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7106829
Spinvis ? Doet mij denken aan Inkvtis

Ok. Ik ga morgen bij de Freerecordshop effe luistren.... ben benieuwd !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7106835
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:22 schreef M.ALTA het volgende:
Spinvis ? Doet mij denken aan Inkvtis

Ok. Ik ga morgen bij de Freerecordshop effe luistren.... ben benieuwd !


Probeer het eens uit, trakteer je oren op iets leuks.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7109611
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 20:58 schreef Liejannuh het volgende:
13 maart Tivoli
De voorverkoop voor deze datum is ook al begonnen (www.tivoli.nl). Ze zijn er bijtijds bij.
pi_7109646
Spinvis.... goed idee

* Swoods swingt de winamp ff aan en zoekt de 'cd' ff op

  maandag 2 december 2002 @ 21:05:28 #220
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_7109842
''leo's definitive aquarium'' is wel een cool nummer....

echt maf

pi_7109879
quote:
Op maandag 2 december 2002 21:05 schreef FlyingFox het volgende:
''leo's definitive aquarium'' is wel een cool nummer....

echt maf


'Ronnie mag naar huis' vind ik nog altijd geweldig.

Hoe vaker je de CD luistert, hoe meer je hem begint te waarden.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 december 2002 @ 10:34:51 #222
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_7173837
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 22:36 schreef Stonehead het volgende:
In de aanbieding voor 15 euro? Ik heb 'm bij Kroese in Nijmegen - ook al zo'n speciaalzaak, vergelijkbaar met Plato - toen-ie pas net uit was al voor die prijs gekocht!
Gister ook de CD gekocht. Zat effe te twijfelen offik 'm zou luitsteren. Gedaan en met eerder genoemd resultaat (overigens ook bij Kroeze gekocht, voor 8,99). Lekker CDtje. Stem is niet ideaal, maar muzikaal heel erg lekker.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_7193345
Hee, zie ik daar toch toevallig mijn naam staan bij een post uit juli..
Kroese rules!
pi_7818919
Spinvis: nu live op radio 3fm!!!
  vrijdag 10 januari 2003 @ 13:41:55 #225
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_7818948
eerlijk gezegd vond ik het weinig zeggend
en saai
pi_7820591
Ik vind Bagagedrager eigenlijk best wel leuk!
pi_7822914
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 15:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind Bagagedrager eigenlijk best wel leuk!
Duh...
Waarom moet zo'n nummer eerst weer veelvuldig op de radio te horen zijn voordat mensen dat soort dingen ontdekken.
Hmmzz....
pi_7871355
Vanavond bij Barend, van Dorp en Heinsbroek op RTL4.
I intend to live forever, or die trying.
pi_7871467
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:59 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Duh...
Waarom moet zo'n nummer eerst weer veelvuldig op de radio te horen zijn voordat mensen dat soort dingen ontdekken.


Hoe ontdek jij dat dan? Het kan toch best dat je daardoor in aanraking komt met een goed nummer? Sommige nummers moet je gewoon even aan wennen en soms gebeurt dat doordat het vaak op de radio gedraait word.

Natuurlijk kun je ook gewoon de moeite nemen om alle cd's in de platenzaak eens te beluisteren op zoek naar een leuk nummer. Dat doe je ook niet. Dus het is helemaal niet zo gek hoor, om een leuk nummer via de radio te ontdekken.

  maandag 13 januari 2003 @ 16:22:16 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7875308
quote:
Op maandag 13 januari 2003 12:49 schreef dwerg het volgende:
Vanavond bij Barend, van Dorp en Heinsbroek op RTL4.
Goed dat je het zegt.

Welke zender draait eigenlijk bagagedrager? Ik heb hem nog nooit op de radio gehoord.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7875431
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Goed dat je het zegt.

Welke zender draait eigenlijk bagagedrager? Ik heb hem nog nooit op de radio gehoord.


Ik hoor 'm regelmatig bij 3FM en gister was 'ie ook op Radio 2.
pi_7875465
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 10:34 schreef Doc het volgende:
Stem is niet ideaal
Understatement van het jaar, wat mij betreft. Zou hij deze cd niet nog een keer als instrumentaaltje kunnen uitbrengen? De teksten zijn best aardig, maar dat gegorgel dat voor zingen moet doorgaan..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7878970
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt.

Welke zender draait eigenlijk bagagedrager? Ik heb hem nog nooit op de radio gehoord.


Kink FM
  maandag 13 januari 2003 @ 20:58:57 #234
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7880243
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:29 schreef Zander het volgende:

[..]

Understatement van het jaar, wat mij betreft. Zou hij deze cd niet nog een keer als instrumentaaltje kunnen uitbrengen? De teksten zijn best aardig, maar dat gegorgel dat voor zingen moet doorgaan..


Vind wat je er van vind zou ik zo zeggen, maar ik ben verliefd op spinvis his stem en ze geven zijn muziek persoonlijkheid en dat vind ik belangrijk: bij spinvismuziek hoort gewoon een spinvistem. Ik vind zijn teksten ook geweldig: blij dat hij niet van die lifehouse, staind, , bleuf,nirvana, de kast zeikteksten heeft! Spinvistem is geweldig door de melancholie die erin zit: ik vind um heel hoopgevend, ontroerend, geruststellend, vertrouwd
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  maandag 13 januari 2003 @ 21:02:16 #235
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7880298
quote:
Op maandag 2 december 2002 18:22 schreef M.ALTA het volgende:
Spinvis ? Doet mij denken aan Inkvtis

Ok. Ik ga morgen bij de Freerecordshop effe luistren.... ben benieuwd !


En wat von u ervan?
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  maandag 13 januari 2003 @ 21:19:48 #236
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7880581
Ik heb Spinvis bekeken en gehoord tijdens Noorderslag n.a.v. alle positieve berichten in de pers.

Heb er een beetje tweeslachtig gevoel aan over gehouden. Ik vond de muziek mooi, apart, Twin Peaks-achtig. Met de stem had ik inderdaad meer moeite.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7880706
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:19 schreef Juan Zueco het volgende:
. Met de stem had ik inderdaad meer moeite.

J.


Het is inderdaad een love-or-hate stem. Ik hoor bij de laatste categorie...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7881625
Ik had er eigenlijk best wel veel van verwacht, maar na het gehoord te hebben, viel het me eigenlijk wel een beetje tegen...
  maandag 13 januari 2003 @ 22:13:47 #239
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7881666
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:12 schreef Seborik het volgende:
Ik had er eigenlijk best wel veel van verwacht, maar na het gehoord te hebben, viel het me eigenlijk wel een beetje tegen...
eerst 10+ keer luisteren!!!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_7881670
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:12 schreef Seborik het volgende:
Ik had er eigenlijk best wel veel van verwacht, maar na het gehoord te hebben, viel het me eigenlijk wel een beetje tegen...
Geef het nog een paar kansen... ik denk dat je het wel leuk gaat vinden.
Na dit soort topic kun je misschien ook weer wat te veel gaan verwachten, dat snap ik wel.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7881757
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:13 schreef sweek het volgende:

[..]

Geef het nog een paar kansen... ik denk dat je het wel leuk gaat vinden.
Na dit soort topic kun je misschien ook weer wat te veel gaan verwachten, dat snap ik wel.


Maar je hoeft het toch niet goed te vinden? Toch?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7881761
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:13 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

eerst 10+ keer luisteren!!!


Aha, dat wordt dan 14x. Ok, het is ook niet echt eerlijk om het op één of twee nummers te beoordelen.
pi_7881932
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:17 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar je hoeft het toch niet goed te vinden? Toch?


Nee hoor, het hoeft niet... maar het blijft voor mij een beetje onbegrijpelijk als mensen dit niet leuk vinden... maar natuurlijk, het kan.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7882375
quote:
Op maandag 13 januari 2003 22:23 schreef sweek het volgende:

[..]

Nee hoor, het hoeft niet... maar het blijft voor mij een beetje onbegrijpelijk als mensen dit niet leuk vinden... maar natuurlijk, het kan.


Phew, gelukkig maar...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7882427
Er is een nieuwe serie te weten Najib en Julia. In het eerste deel zaten al twee nummers van Spinvis. Er werd een nummer gebruikt tijdens de intro van Spinvis (ging over de zee) en dat staat niet op de CD. Iemand enig idee hoe dit nummer heet???? Het was natuurlijk een fantastisch nummer!
Aldus.
pi_7883157
Ik wil die cd hebben zonder de zanger erop. oftewel alleen de muziek.
pi_7883564
Ik vond de stem op zich wel meevallen, maar echt mooi is anders helaas! Neem een zanger!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:20:17 #248
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7884433
Was net bij Barend en van Dorp!
erg leuk om te zien!!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:21:08 #249
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7894769
Ik heb helemaal geen problemen met die stem. Okee, ik ben dan ook fan van Drs P en die heeft ook geen standaard stem, en ik zelf eigenlijk ook niet, maar ik vind het wel goed passen eigenlijk.

Wat een geweldig foute bandleden heeft spinvis trouwens. Han Reiziger kende ik al, maar die ene oude bebaarde man is ook wel uberfout.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7900867
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb helemaal geen problemen met die stem. Okee, ik ben dan ook fan van Drs P en die heeft ook geen standaard stem, en ik zelf eigenlijk ook niet, maar ik vind het wel goed passen eigenlijk.

Wat een geweldig foute bandleden heeft spinvis trouwens. Han Reiziger kende ik al, maar die ene oude bebaarde man is ook wel uberfout.


Is dat niet zijn vader? Die doet iig ook mee in de band.
Aldus.
pi_7901995
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 22:27 schreef Z het volgende:

[..]

Is dat niet zijn vader? Die doet iig ook mee in de band.


Ja dat is zijn vader. Gister was deels oude band deels nieuwe band.
pi_7904484
quote:
Op maandag 13 januari 2003 12:57 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Hoe ontdek jij dat dan? Het kan toch best dat je daardoor in aanraking komt met een goed nummer? Sommige nummers moet je gewoon even aan wennen en soms gebeurt dat doordat het vaak op de radio gedraait word.

Natuurlijk kun je ook gewoon de moeite nemen om alle cd's in de platenzaak eens te beluisteren op zoek naar een leuk nummer. Dat doe je ook niet. Dus het is helemaal niet zo gek hoor, om een leuk nummer via de radio te ontdekken.


Nee dat is niet zo gek. Gebeurt mij ook wel.
Het was meer een soort van verzuchting omdat we hier al maanden over Spinvis lopen te spammen, en dat er dan nog mensen zijn die er nu pas naar gaan luisteren.
Ik ben een slechte profeet.
Hmmzz....
  zaterdag 18 januari 2003 @ 22:43:12 #253
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_7978173
ik vond Spinvis eerst echt totaal niks, heel vreemd enzo, maar heb Bagagedrager nu zo vaak gehoord dat ik hem gewoon erg goed ben gaan vinden, ook als je hoort hoe hij het gemaakt heeft

ga wel een keer luisteren naar z'n cd denk ik

Seriously!?
  Moderator zaterdag 18 januari 2003 @ 22:46:12 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_7978224
vol

leuke cd lijkt me die 2 singeltjes vind ik iig

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_7983028
Nog net niet vol, maar ik zal zo een nieuwe openen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_7983031
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zondag 19 januari 2003 @ 05:08:41 #257
13973 ranja
image means nothing
pi_7983033
iets voller nu...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')