abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 december 1999 @ 00:19:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_234430
Ze grijpen me flink bij mijn strot, de afleveringen van de laatste dagen. Dit zit wel weer heel dicht aan tegen het oorspronkelijke idee. Gekooide dieren, overlevingsinstinct, verborgen agenda's en vooral dodelijke naïviteit. Van Ruud. Ik kon er vanavond bijna niet naar kijken. Het had helemaal de dramatiek van een klassiek toneelstuk. Die bijna slotscène, Ruud en Willem in het bad. Ik dacht: nu gaat Willem zijn voet uit het water tillen en Ruud vlijt zijn wang er tegenaan. Er is geen fijner mens op aarde dan Willem, want hij verdeelt en heerst. Ik vind de totaal psychotische anti-Willem stemming wat bedenkelijke trekjes krijgen, vooral de fanaticitiet waarmee een en ander geuit wordt, maar echt een fijne jongen lijkt het me niet. Veel duidelijker dan Ruud het vanavond in het bad formuleerde, zijn "een maatje verraad je niet" verhaal, kon toch bijna niet. Wim Kok die voor het jeugdjournaal het begrip vriendjespolitiek uitlegt. Maar nee, Ruud begrijpt het niet. Willem legt het nog één keer uit. Vijf minuten later, na wat gewapper met virtueel geld en wat gekweld het hoofd in de nek leggen is Ruud om. Een moordgozer, Willem. Afspraak staat. Ze eten in januari door Willem gebakken Judasjes overgoten met Brutussaus. Sterk in Ruuds nadeel was dat Willem in bad de witte coltrui niet draagt, die hij normaal gesproken als een gebreide witwollen voorhuid gebruikt om zich schielijk in terug trekken. Op één of andere manier moet ik steeds aan zo'n Moreen denken, een blazende, voordurend schijnaanvalletjes op hulpeloze voorbijgangers uitvoerende slangachtige vis, die zich met ongeveer de uitdrukking van Willem ook weer als een elastiek in een rotsspleet laat verdwijnen. Het is wel fantastisch om naar te kijken. Toegegeven. Het lijkt mij, als eenvoudige observant, dat Willem na vanavond geen enkele kans meer maakt op de eindoverwinning. Voorts ben ik van mening dat de manier waarop morgen de uitzending is gemonteerd van doorslaggevende betekenis gaat zijn voor de uiteindelijke uitslag. Ik voel, in tegenstelling tot gisteren, toch weer dat het opeens zomaar weer om kan slaan en karin er uit vliegt i.p.v. Ruud. Bart is de zekere winnaar aan het eind.

Iets minder vond ik het dat er nu ook in het geïsoleerde BB huis zomaar vanuit het niets, tegelijkertijd met de rest van Body-Nederland, het absurde fenomeen Tae Bo in de armen wordt gesloten. Kan iemand voor mij al die Tae Bo mensen op Oud Tasmaanse wijze eens ongenadig hard in de onderbuik schoppen als ze hun nieuwe levensfilosofie voor F35,- gulden in het uur voor een bruin geschminkte leraar, net terug uit Amerika, dus een goede, staan te praktiseren? Houdt het nooit op, dat gelul. Kunnen wij die hele gezondheids-bodycultuur nu eens niet een keer voor een paar jaartjes overslaan. Geen six packs vlak boven de Calvin Klein onderbroek, maar gewoon weder eens ouderwets tien diepe kniebuigingen, en bij de 9e buiging een daverende wind laten, waardoor de hele familie blauw ligt van het lachen. Schept saamhorigheid. Weg met die semi-permeabele absorberende dryfit pakken.
Meer met vuilniszakken om trainen. Knisperend als een zak Croky in één rondje Vondelpark 17 liter vocht kwijtraken. Nico Dijkshoorn pleit voor een volkomen tegengestelde Tae Bo beweging. Juist niet een integratie van boksen en fitness. Laten wij Mohamed Ali weer als rolmodel nemen en trillend als een vlinder onze oefeningen doen. Ouderwetse saamhorigheid in een slecht verlichte gymzaal, daar moeten we weer naar toe. Lachen als er weer iemand onverhoeds zo'n loodzware bruine poefachtige bal in zijn nek krijgt. Na de les alle toestellen in een hoek, zeil er overheen en daarna in een kantine zitten met lollige spreuken aan de wand. Moeten jullie eens kijken hoe gezellig dat is, en denk er dan maar aan dat Ome Nico dat altijd al gezegd heeft.
Het piepschuim, de functie daar van, ging even aan mij voorbij. Ze hadden het over "het koud aan laten voelen door ijsblokjes in gaatjes te doen" Ik werd er een beetje bang van. Er zal toch niet weer een voorspelling van mij uitkomen, de 9 ½ weeks beschouwing. Graag wel onder water, als het zover komt, het ijs in lichaamholten duwen.

Twijfelde ook weer een beetje vanavond. Hoorde u het Ruud ook zeggen? Letterlijk: "Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om mezelf te spelen". Verspreking? Ik weet het niet. Als ik eerlijk ben, ja, laat ik eens eerlijk zijn, we maken er bekentenislectuur van, een nieuw genre, als het u mij vraagt, mes op de keel, wie wil je dat er wint zeg ik toch Ruud. Gevoelsmatig. Wil het niet te rationeel benaderen. Ondanks alle twijfel en ergernissen, vind ik deze vogel toch het aardigste. Als u dat al ene hol kan schelen.

Laten wij, in dit toch alle kanten opvliegend stuk, naar aanleiding van de ontbijtscène nog eens een mooi gedicht citeren.
Van Cees Buddingh dit keer, omdat het zo mooi de situatie beschrijft. Komt ie.

Pluk de dag

vanochtend na het ontbijt
Ontdekte ik, door mijn verstrooidheid
Dat het deksel van een middelgroot potje marmite
(het 4 oz net formaat)
precies past op een klein potje heinz sandwich spread

natuurlijk heb ik toen meteen geprobeerd
of het sandwich spread-dekseltje
ook op het marmite-potje paste

en jawel hoor: het paste eveneens.


En nog één, op straffe van verbanning uit dit forum. Om Ruud een hart onder de riem te steken. Ook van Cees Buddingh. Komt ie.

Zeer vrij naar het Chinees

de zon komt op. De zon gaat onder.
langzaam telt de oude boer zijn kloten.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn

[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 22 December 1999).]

  woensdag 22 december 1999 @ 00:26:00 #2
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_234431
Nico,
bedankt en van mij mag je er iedere dag zo'n passend gedicht bij plaatsen.
Terug uit het enge bos
pi_234432
Het begint wel afgezaagd te worden , Nico, maar het was alweer geweldig!
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_234433
Nico, de beste sinds weken
  woensdag 22 december 1999 @ 00:32:00 #5
959 opa
De man met de witte shawl
pi_234434
quote:
op 12-22-1999 om 12:19 AM schreef doordevil het volgende:
Laten wij, in dit toch alle kanten opvliegend stuk, naar aanleiding van de ontbijtscène nog eens een mooi gedicht citeren.
Van Cees Buddingh dit keer, omdat het zo mooi de situatie beschrijft. Komt ie.

Om Ruud een hart onder de riem te steken. Komt ie.

de zon komt op. De zon gaat onder.
langzaam telt de oude boer zijn kloten.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn



Ja, ja. En Ruud is nog maar bij één.


opa

Hé jongens ff editen: er moeten nog wel ff van die kleine gele humorgriezeltjes bij hoor.

Marijke lacht in haar voetje. Verduidelijking op aanvraag.

[Dit bericht is gewijzigd door opa (Datum 22 December 1999).]

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  woensdag 22 december 1999 @ 00:42:00 #6
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_234435

Hallo Nico,

vanavond ga ik heerlijk slapen, it makes no never mind, opstaan of naar bed gaan met een Doordevil, you make my day, and now, my night

Glashelder!

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  woensdag 22 december 1999 @ 00:56:00 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_234436
lijkt me een heerlijk recept voor kerst, jammer dat we het Willem niet kunnen aanbieden/serveren
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 22 december 1999 @ 02:05:00 #8
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_234437
Fanaticitiet smaakt ook heerlijk met een Moreen zo vlak voor kerst.
Vraag me af of de Murene er ook zo over denkt. Sorry, ben zuur.
Ben te zaai voor een signature
  † In Memoriam † woensdag 22 december 1999 @ 02:24:00 #9
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_234438
Het is weer topperdietop Doordevil!

quote:
op 12-22-1999 om 12:19 AM schreef doordevil het volgende:
Ze eten in januari door Willem gebakken Judasjes overgoten met Brutussaus.

En misschien na BB een leuk kookprogramma voor Willem?

Kokken met Willem

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 22 december 1999 @ 02:58:00 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_234439
Ik Kreeg rond middernacht een mailtje van Paul Colenbrander die de mics afgelopen weekend had afgeluisterd in het kader van operatie Luistervink, daarbij had hij gehoord over een week opdracht met chocolade en opeens kon hij het plaatsen. Ik quote:
____________________
Nu snap ik het pas... De piepschuimblokken worden met chocola bedekt!
Voelt koud aan, smelt in de regen en in de zon.!

Dat is het!
__________________________-

En dan lees ik hier dat Nico zich afvraagt wat de bedoeling is met het piepschuim, en wat schrijft hij in zijn column :""gebakken Judasjes overgoten met Brutussaus.""

Een volgende column wordt?: Piepschuim overgoten met chocolade saus. Dat kan toch geen toeval meer zijn ??

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 22 december 1999 @ 02:59:00 #11
2250 pasha
love & peace
pi_234440
Doordevil, je hebt het gluiperige gedrag van Willem mooi verwoord. Zeg het voort... Nederland word wakker!
Maar dat lukt aardig door de "Willem is een eikel"-promotie door VOO.
Ben soms een beetje in de war
  woensdag 22 december 1999 @ 09:38:00 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_234441
HAHAHAHAHAHA
Doordevil, ik ga je BB-columns na 31 december wel missen, vrees ik
V
Ja inderdaad, V. ja.
  Admin woensdag 22 december 1999 @ 09:44:00 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_234442
doordevil....bedankt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 22 december 1999 @ 10:07:00 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_234443
En ik al die tijd maar denken dat Judas-penning een plant was, hahahaha
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_234444
[quote][b]op 12-22-1999 om 12:19 AM schreef . Die bijna slotscène, Ruud en Willem in het bad.

Zo leuk hoe teleurstellend Willem reageerde;
Ruud zei namelijk niet: ik geef jou ook 10.000 als ik win. En dat was nou juist de bedoeling!!!

[Dit bericht is gewijzigd door sasja (Datum 22 December 1999).]

pi_234445
quote:
"Twijfelde ook weer een beetje vanavond. Hoorde u het Ruud ook zeggen? Letterlijk: "Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om mezelf te spelen". Verspreking? Ik weet het niet"
Dat viel mij ook op!! Houdt Ruud zich voor de domme, en speelt het spelletje vrolijk mee?
ik golf niet, dus houd ik meer tijd over voor mijn werk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')