abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:29:38 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65909182
Vind je dat niet een beetje een hoge inzet als je het wilt leren drinken? Dan hoef je toch niet direct naar een vinoloog?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65909257
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:59 schreef Nijns het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat je rode wijn wil leren drinken. Waarom? Omdat je erbij wil horen? De vrienden/kennissen gaan niet wel of niet met mij om aan de hand van het drankje dat ik drink..
Als je vooruit wil komen in het leven kun je maar beter wijn drinken. Zie je jezelf al bij een zakendiner aan de cola zitten? Nou dan.
pi_65909458
Bovendien is het gewoon leuk om met wijnliefhebbers goede wijnen te drinken. Ook vind ik het altijd leuk om op feestjes meerdere soorten wijn te kopen, zodat we kunnen proeven en vergelijken. Vaak heb ik ook enkele duurdere betere wijnen die ik dan met name aan de mensen schenk die dat kunnen waarderen (al zorg ik ervoor dat alle wijn altijd goed is, maar bijvoorbeeld een wijn uit de geboortestreek van een spaanse vriend van me).

Ook vind ik het fijn dat mensen het waarderen dat ik van lekkere wijn hou, zodat ze speciaal voor mij een fles meenemen uit een bepaald land ofzo.

Goed dit klinkt een beetje decadent en uit de hoogte, maar wijn is gewoon een mooie drank dat je steeds beter gaat waarderen en dus lekkerder wordt naarmate je er meer kennis over hebt. Ik snap TS prima.
pi_65909487
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je vooruit wil komen in het leven kun je maar beter wijn drinken. Zie je jezelf al bij een zakendiner aan de cola zitten? Nou dan.
Wauw, dat vooruitkomen in het leven moet echt een machtig gevoel geven zeg! Zo'n lapzwans zijn en toch geramd zitten

Cola bij een zakendiner

"Ja, hij prikt olijk op de tong hoor!"
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:41:47 #80
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65909493
Misschien is het leuk om een keer een proeverij te bezoeken. Dan krijg je uitgebreide informatie en je kan diverse soorten proeven.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65909575
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Misschien is het leuk om een keer een proeverij te bezoeken. Dan krijg je uitgebreide informatie en je kan diverse soorten proeven.
Ik heb 1 keer zo'n proeverij gehad via mijn toenmalige werkgever, maar als ik eenmaal een lekkere wijn heb dan zit ik een uur later half kachel in een hoekje.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65909577
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je vooruit wil komen in het leven kun je maar beter wijn drinken. Zie je jezelf al bij een zakendiner aan de cola zitten? Nou dan.
Heel verantwoordelijk aangezien je daarna nog in je grote bolide naar huis moet.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:45:29 #83
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65909593
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je vooruit wil komen in het leven kun je maar beter wijn drinken. Zie je jezelf al bij een zakendiner aan de cola zitten? Nou dan.
Ik drink gewoon wijn, daar niet van. Maar er zijn genoeg mensen die geen wijn drinken of willen drinken, die nemen in zulke gevallen gewoon water. Volgens jouw redenering moet je bij een zakendiner dus wijn drinken zelfs als je dat, vanuit welke overtuiging dan ook, niet wil..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:46:49 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65909627
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:44 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer zo'n proeverij gehad via mijn toenmalige werkgever, maar als ik eenmaal een lekkere wijn heb dan zit ik een uur later half kachel in een hoekje.
Dat heb je zelf in de hand natuurlijk
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65909674
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:41 schreef Bill_E het volgende:
Je wil iets "leren" drinken wat je niet lust?

Wil je ergens bij horen ofzo? Blijf gewoon jezelf.

edit

lambrusco is trouwens wel een goede
Lambrusco ja, dat is echt goede wijn zeg!

Ik ben zelf ook echt niet van de rode wijn, maar ik had er laatst een ! Je hoort die wijn ook gekoeld te drinken en is gewoon een lekkere lichte, frisse wijn .
Zal ff kijken hoe die heette! Maar kwam uit mijn opa's wijnvoorraad, dus het zo zou best een heel dure kunnen zijn
pi_65909748
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Wauw, dat vooruitkomen in het leven moet echt een machtig gevoel geven zeg! Zo'n lapzwans zijn en toch geramd zitten
Precies!
quote:
Cola bij een zakendiner

"Ja, hij prikt olijk op de tong hoor!"
pi_65909773
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heel verantwoordelijk aangezien je daarna nog in je grote bolide naar huis moet.
Auto met chauffeur?
pi_65909796
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik drink gewoon wijn, daar niet van. Maar er zijn genoeg mensen die geen wijn drinken of willen drinken, die nemen in zulke gevallen gewoon water. Volgens jouw redenering moet je bij een zakendiner dus wijn drinken zelfs als je dat, vanuit welke overtuiging dan ook, niet wil..
Ja, anders hoor je er gewoon niet bij. En met iemand die er niet bijhoort doe je geen zaken.
pi_65910023
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:44 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heel verantwoordelijk aangezien je daarna nog in je grote bolide naar huis moet.
Mensen die zelf rijden
pi_65910137
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:55 schreef Starr_003 het volgende:
[..]
Overigens.. ik kén mensen die het dus wél beledigend vinden als je tijdens een diner een 'colaatje' besteld
Ja, logisch. Cola is zo mierzoet, dat je van het eten niks meer proeft.
Neem dan gewoon water.
Als ze dan nog steeds beledigd zijn, dan zijn het gewoon snobs.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:09:31 #91
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65910233
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, anders hoor je er gewoon niet bij. En met iemand die er niet bijhoort doe je geen zaken.
Nou, jij zal het inderdaad ver schoppen..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_65910343
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Nijns het volgende:

[..]

Nou, jij zal het inderdaad ver schoppen..
Wel in de wijnhandel in ieder geval! Tenminste ik kan me zo voorstellen dat iemand die wijn wil verhandelen geen zaken doet met iemand die geen wijn lust...
pi_65910359
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Nijns het volgende:

[..]

Nou, jij zal het inderdaad ver schoppen..
Ik zie dat je begin 20 bent. En dan al zo'n 'kennis' van de wereld
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:17:48 #94
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65910510
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zie dat je begin 20 bent. En dan al zo'n 'kennis' van de wereld
Gelukkig maak jij een goede statement over je eigen 'intelligentie' door mijn kennis (of het gebrek daaraan volgens jou) te koppelen aan mijn leeftijd
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:20:23 #95
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65910595
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:12 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wel in de wijnhandel in ieder geval! Tenminste ik kan me zo voorstellen dat iemand die wijn wil verhandelen geen zaken doet met iemand die geen wijn lust...
Puntje voor jou TS: zit je in de wijnhandel?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_65910677
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:17 schreef Nijns het volgende:

[..]

Gelukkig maak jij een goede statement over je eigen 'intelligentie' door mijn kennis (of het gebrek daaraan volgens jou) te koppelen aan mijn leeftijd
We hebben het hier over kennis, niet over intelligentie. De kennis van een 20 jarige is normaliter, zeker op dit soort vlakken, vrij beperkt.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:22:43 #97
3185 Adelante
To let it go now
pi_65910682
Lust TS wel witte wijn, want dan drink je dat toch lekker bij een maaltijd (gaat niet altijd even goed samen met vlees, maar what the heck )
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:26:26 #98
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65910784
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, anders hoor je er gewoon niet bij. En met iemand die er niet bijhoort doe je geen zaken.
Dit lijkt te kloppen... Ik had laatst een etentje met een prospect die ons 'uittestte' op wijnkennis, hij zei dat ie er heeelemaal niets van wist, maar was continu naar dingetjes aan het vissen en toen hij aangeschoten was kwamen er steeds meer wijnfeitjes uit , had ie opeens een favoriete druif, etc.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65911003
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:26 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dit lijkt te kloppen... Ik had laatst een etentje met een prospect die ons 'uittestte' op wijnkennis, hij zei dat ie er heeelemaal niets van wist, maar was continu naar dingetjes aan het vissen en toen hij aangeschoten was kwamen er steeds meer wijnfeitjes uit , had ie opeens een favoriete druif, etc.
Uiteraard. Het is gewoon een test of je de mores kent. Een patjepeeer die aangeeft dat ie alleen maar bier lust en niet van dat verheven gedoe houdt valt al snel af, omwille van niet OSM. Dat is in de praktijk belangrijker dan de politiek correcten doen voorkomen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:32:53 #100
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65911019
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:22 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We hebben het hier over kennis, niet over intelligentie. De kennis van een 20 jarige is normaliter, zeker op dit soort vlakken, vrij beperkt.
Ik zeg ook niets over jouw kennis, immers kan ik daar (net als jij over dat van mij) niet oordelen. Maar de opmerking waarin jij mijn kennis laat afhangen van mijn leeftijd, zegt genoeg over jouw intelligentie. Gelukkig wordt je in je eigen topic ook uitgelachen.. Bovendien acht ik mezelf met de opleiding die ik heb gehad, prima in staat om over dit onderwerp te oordelen. Ik denk dat er mensen zijn die twee keer zo oud zijn als ik en er minder van weten. Terug in je hoek jij!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')