abonnement Unibet Coolblue
pi_65858639
Wij zijn druk bezig met meer en minderwerk van ons nieuw te bouwen appartement, en de tips en adviezen op Fok zijn erg handig hierin!

Nu hebben we zelf iets wat we graag zouden willen en wat niet in de M&Mlijst van de aannemer staat. We hebben bij BAM het verzoek neergelegd of het geplande dakterras wat groter kan.

Het is op de tekening 3 bij 4, en er is ruimte zat, want wij komen uit te kijken over de daken van 5 of 6 appartementen beneden ons. 5 bij 4 (of groter) lijkt ons wel wat

In eerste instantie zei de koperbegeleider: Nee, dat kan niet.
Wat mij betreft noemde hij 2 argumenten die ik nogal betwijfel:
  • je komt te dicht bij de dakrand--> er komt een hekje om heen, en hoe zit dat dan met balkons die zelfs uitsteken?
  • Het tweede argument was dat we te dicht bij de 'schoorsteen' van de beneden woning zouden komen

    Wat denken jullie? kloppen deze argumenten ?
    zo ja, dan hoeven we geen 'vierkant' dakterras hoor, het mag ook een hoekje om oid... We zijn benieuwd naar hun reactie, en zouden graag argumenten of tips willen hebben mochten we het niet zo makkelijk voor elkaar krijgen

    O ja, we willen er best voor betalen, mits billijk en we wachten nu op het feit dat hij zou gaan overleggen.
    Hoe schatten jullie onze kansen in?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Babbelzz op 08-02-2009 19:54:41 ]
  • pi_65867816
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 19:38 schreef Babbelzz het volgende:
    In eerste instantie zei de koperbegeleider: Nee, dat kan niet.
    Wat mij betreft noemde hij 2 argumenten die ik nogal betwijfel:
  • je komt te dicht bij de dakrand--> er komt een hekje om heen, en hoe zit dat dan met balkons die zelfs uitsteken?
  • Het tweede argument was dat we te dicht bij de 'schoorsteen' van de beneden woning zouden komen

    Wat denken jullie? kloppen deze argumenten ?
    zo ja, dan hoeven we geen 'vierkant' dakterras hoor, het mag ook een hoekje om oid... We zijn benieuwd naar hun reactie, en zouden graag argumenten of tips willen hebben mochten we het niet zo makkelijk voor elkaar krijgen
  • De begeleider heeft wel een punt met zijn argumenten. Die hebben namelijk te maken met het in Nederland geldende bouwbesluit. Daarin is opgenomen wat de afstand mag zijn tussen een schoorsteen en een nabijgelegen dakterras.
    Tevens zijn er voorwaarden gesteld aan een dakterras dat tot het einde van het dak loopt.

    Waarschijnlijk heeft de aannemer geen zin om alle aanpassingen door te gaan rekenen in het ontwerp.
    So we just called him Fred too
    pi_65870861
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:48 schreef Cothen het volgende:

    [..]

    De begeleider heeft wel een punt met zijn argumenten. Die hebben namelijk te maken met het in Nederland geldende bouwbesluit. Daarin is opgenomen wat de afstand mag zijn tussen een schoorsteen en een nabijgelegen dakterras.
    Tevens zijn er voorwaarden gesteld aan een dakterras dat tot het einde van het dak loopt.

    Waarschijnlijk heeft de aannemer geen zin om alle aanpassingen door te gaan rekenen in het ontwerp.
    oke helder, maar nu wil het feit dat de onderliggende woning zegmaar breder is dan het dakterras. Dus als je het zo zegt loopt het dakterras niet tot het einde van de woning??
    pi_65871317
    Even nakijken\ navragen hoe het precies zit met de regels uit het bouwbesluit, dan weet je wat wel en niet kan.
      maandag 9 februari 2009 @ 08:17:35 #5
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_65871365
    Zijn jullie de enige die het willen dan? Anders zou ik me als aannemer wel kunnen bedenken dat ik dus geen zin heb in een sneeuwbal effect van mensen die komen vragen om dit soort aanpassingen.
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
      maandag 9 februari 2009 @ 08:17:46 #6
    56824 Keijs
    Toedeledokie !
    pi_65871368
    Ik denk dat dit een lastig verhaal wordt..

    Ik heb wat ervaring met dakterrassen maken op bestaande woningen en in het bouwbesluit staan idd. eisen dat bijv. een dakterras niet tot de rand van een dak mag lopen ivm. zichtlijnen. Ben geen bouwkundige maar dit was uit mn hoofd iets van 1,5m, dan zie je van het hekwerk van 1m hoog dus niets vanaf de grond.

    Maar nog belangrijker er is nu een bouwvergunning aangevraagd voor die bepaalde afmetingen van het daktterras. Dus zelfs ALS het volgens bouwbesluit mogelijk is zou de archtiect / aannemer weer een gewijzigde aanvraag voor bouwvergunning moeten indienen met potentiele problemen voor welstand e.d., dus vrrees dat die aannemer daar [terecht] overigens niet aan gaat beginnen.

    Misschien dat je straks als het is opgeleverd je dakterras zelf stiekem wat kan vergroten ?
    pi_65872255
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:48 schreef Cothen het volgende:

    Waarschijnlijk heeft de aannemer geen zin om alle aanpassingen door te gaan rekenen in het ontwerp.
    Dat dus.

    Tuurlijk kan je het dakterras groter maken, maar dat betekent idd dat de aannemer / architect zijn zaken moet aanpassen, en daar heeft ie niet altijd zin in.
    pi_65922245
    ik vrees ook met grote vrezen, anderzijds zien wij voldoende mogelijkheden als we ons aan de afstand van de dakrand etc houden, om toch echt nog verder uit te breiden.
    Als je het niet vanaf de straat ziet, is het maf als een vergunning (ja dies afgegeven) problemen veroorzaakt voor een metertje meer of minder. Er is niemand met 'onze' terrashoogte nl...

    zelf uitbreiden hebben we t ook over gehad, maar we willen absoluut geen gezeik met garantie of dakproblematiek.
    pi_66841492
    Goed,
    we hebben een tekening aangeleverd, ook al waren de vooruitzichten ook in dit topic wat sceptisch...met een halve meter aan de zijkant erbij, en een meter aan het einde erbij.

    We zouden dan 0.5 meter van de rand afzitten en tsja, het einde van het dak, dat is nog 5 woningen verder...want we zijn de enige op die verdieping met een DT. Dus ruimte zat zou je zo denken.

    Nu heeft de kopersbegeleider de volgende argumenten benoemd


  • Hij zegt dat we te dicht op de dakrand zitten, conform de voorschriften -->lijkt me prima om dit verlies te nemen en verder naar opties te kijken


  • Hij zegt dat we te dicht bij de rookgasafvoer van het onderliggende appartement komen. dit is vreemd, want hier veranderen we helemaal niets aan en de rookafvoer zit aan het begin van ons terras, en niet aan het einde of ons wenselijke einde. We hopen dat hier voor ons de onderhandelingsruimte is

    Nu de vraag, hoe kunnen we dit aanpakken? Ze verzoeken schriftelijke reacties, maar is het niet wijzer om nog eens met die kopersbegeleider om de tafel te gaan om te laten zien wat we bedoelen/of wensen?


    Verder nog een vraagje, we willen graag dat de schuifpui andersom open kan, nu mag dit niet omdat dit in strijd is met de niet de toegestane gevelwijziging?
    De gevel wordt niet anders? Een schuifpui die midden op ons dakterras opengaat opent niet links maar rechts... kunnen we hier nog iets aan doen?
  •   maandag 9 maart 2009 @ 10:44:10 #10
    245626 error_404
    nee, toch niet...
    pi_66852746
    Je zit in zo te lezen in een appartementencomplex. Hiervoor is een bouwvergunning afgegeven en een welstandsadvies. De architect (en welstand) willen een bepaalde uniformiteit in het gevelbeeld, dus je kun je niet zomaar je gevel laten veranderen (ja soms is het echt suf geneuzel...)

    Verder zou ik niet alles schriftelijk doen, maar een gezellig praatje maken met kopersbegeleiding, kopje koffie erbij. Dan krijg je veel meer gedaan in de regel en gaan de hakken niet zo snel in het zand.
    Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
    hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
    hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
    pi_66884746
    oke thanks,

    we hebben gevraagd of we volgende week langs kunnen komen...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')