abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_65856333
Goedendag,

ik ga in november 3 weken naar bali met men familie. Maar ik heb wat vragen. Ik ben pas 18 jaar en ik wil wel wat leuke dingen doen/kopen daar. is iemand hier recent geweest en zou je mij een prijs vergelijking kunnen geven?

het liefst wil ik weten hoeveel kleren daar kost, leuke activeiten en hoe lang het vliegen is.

met voorbaat dank.
  zondag 8 februari 2009 @ 18:45:13 #2
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_65856915
Ik weet alleen dat een 3 gangen menu 8 euro is..dus kun je na gaan hoe duur kleren zijn..
But that was when I ruled the world..
  zondag 8 februari 2009 @ 19:15:07 #3
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65857860
Bali is wel duur hoor, het hangt er van af waar je heen gaat. Aangezien de helft daar toch alleen maar toeristen zijn en voornamelijk Australiërs (waar je je nog aan gaat irriteren )
Ik ga in de meivakantie er ook weer heen trouwens.
pi_65858140
is bali duur? had verwacht dat alles juist zeer goedkoop zou zijn.
pi_65858167
je gaat toch zeker wel met china air he?
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zondag 8 februari 2009 @ 19:27:04 #6
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zondag 8 februari 2009 @ 19:30:11 #7
236335 neen
schone schijn
pi_65858363
Volgens mij staat de rupiah behoorlijk laag dus veel zal het niet kosten. Bali is behoorlijk toeristisch en daarom wat duurder dan bijvoorbeeld de rest van Indonesie maar nog steeds erg goedkoop.
het lijkt niet wat het is
pi_65858414
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:22 schreef stroke het volgende:
is bali duur? had verwacht dat alles juist zeer goedkoop zou zijn.
Stuk goedkoper dan Nederland natuurlijk maar in vergelijking met de rest van Indonesie duur.
Je kan het zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt.

Tijdens 4 weken Indonesie was ik in een week Bali net zo veel kwijt geloof ik als 2 weken Java en dan vond ik Bali eigenlijk het minst leuke van heel m'n reis.Al kan dat ook komen dat Bali eigenlijk mijn eindpunt was)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65860292
vliegtickets etc krijg ik vergoed, alleen geld voor activiteiten moet ik zelf betalen, dus wil weten hoeveel geld ik kwijt zou zijn, helemaal als ik er kleren wil halen.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:42:38 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65860854
Qua vliegduur, omdat er geen enkele luchtvaartmaatschappij vanaf Nederland direct op Bali vlieg moet je rekenen op zo'n uur of 17, ik zie dat je met Cathay vlieg, dus heen zo'n 13 uur naar Hong Kong, daar 2 uurtjes wachten en vervolgens is het nog zo'n 2 uur naar Bali.

Qua kosten, Indonesie is relatief goedkoop, want hoewel Bali zeker toeristisch is vallen de kosten zeer zeker mee, nu hangt het er van af of je de nep meuk aldaar wilt kopen wat in vergelijking met de lokale kleding duur is, maar naar Europese maatstaven goedkoop, denk aan 5 euro voor een T-shirt bijvoorbeeld.

Qua eten, voor 5 euro moet je toch vrij goed kunnen eten, ook in Bali, voor een hotel ongeveer 5-50 euro per nacht, afhankelijk of je type guesthouse of luxe wilt.
Echt dingen zoals raften of duiktrips zijn relatief duur, maar vergelijkbaar wat het kost in Thailand, en vele malen goedkoper dan in Australie of Europa.

@pumpkinsoup Wat is er mis met Ozzie's?????!!!! (Okee in Bali zijn ze wat oververtegenwoordigd gezien het goedkoop vanaf OZ vliegen is naar Bali, maar zo erg zijn ze toch niet?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 8 februari 2009 @ 20:54:10 #11
236335 neen
schone schijn
pi_65861203
Als de drempel laag is om ergens naartoe te gaan waar het ook nog goedkoop is komen mensen om te feesten en te zuipen in plaats van het land en de cultuur. Kijk maar naar de Russen en Engelsen die in Turkije aan de kust gaan zitten.
Maar goed, je hieraan ergeren is natuurlijk ook persoonlijk.

Mijn zus heeft 2 pakken laten maken op Bali voor volgens mij 35 euro per stuk en mijn zusje heeft wat allstars daar gekocht voor ongeveer 30 euro gok ik. Niet duur dus
het lijkt niet wat het is
pi_65862387
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:42 schreef ozzietukker het volgende:
Qua vliegduur, omdat er geen enkele luchtvaartmaatschappij vanaf Nederland direct op Bali vlieg moet je rekenen op zo'n uur of 17, ik zie dat je met Cathay vlieg, dus heen zo'n 13 uur naar Hong Kong, daar 2 uurtjes wachten en vervolgens is het nog zo'n 2 uur naar Bali.
Maak daar maar 4 uur van vanaf Hong Kong. Cathay is KUT, afgelopen zomer mee gevlogen naar Bali, het toestel vanaf hong kong naar bali was ruimer en daar kreeg je WEL normaal eten... Wat een drama was dat. Maar ik zou maar uitkijken wat je allemaal mee neemt, ik had ook veel spullen daar gekocht en kreeg op schiphol mooi een proces verbaal aan mijn broek :s
ARGH?!
pi_65863668
hotel etc kosten van men oma, moeder betaalt eten, vliegtuig tickets ook oma. maar ik wil iig 3 weken wat leuke dingen doen en wat van het land zien en hoeveel paar schoenen en broeken mag je mee terug nemen?
  zondag 8 februari 2009 @ 22:39:38 #14
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865056
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:27 schreef NEUTE het volgende:

[..]

Maak daar maar 4 uur van vanaf Hong Kong. Cathay is KUT, afgelopen zomer mee gevlogen naar Bali, het toestel vanaf hong kong naar bali was ruimer en daar kreeg je WEL normaal eten... Wat een drama was dat. Maar ik zou maar uitkijken wat je allemaal mee neemt, ik had ook veel spullen daar gekocht en kreeg op schiphol mooi een proces verbaal aan mijn broek :s
Ja, we gaan met Cathay omdat we dan niet zo lang hoeven te wachten met het overstappen enzo En ik had ook redelijk veel spullen mee, maar waarschijnlijk omdat we gewoon met onze familie waren, grote groepen controleren ze meestal niet zo snel, dat ze niet keken naar onze spullen enzo.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:46:33 #15
236335 neen
schone schijn
pi_65865293
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:03 schreef stroke het volgende:
hotel etc kosten van men oma, moeder betaalt eten, vliegtuig tickets ook oma. maar ik wil iig 3 weken wat leuke dingen doen en wat van het land zien en hoeveel paar schoenen en broeken mag je mee terug nemen?
Nou, Bali is niet supergroot en ik neem aan dat je niet op een plek blijft 3 week dus wel vanuit verschillende plekken dingen kunt ondernemen. Overal zijn wel lokale reisbureautjes waar je wat kunt regelen maar ik heb echt geen idee meer wat de prijzen ervan zijn.
Ik vloog met Malaysia Airlines terug van Denpasar en via Kuala Lumpur naar Nederland, mijn zus en zusje die dus wel behoorlijk wat gekocht hadden hebben niks bij de douane gehoord en konden gewoon doorlopen
het lijkt niet wat het is
  zondag 8 februari 2009 @ 22:47:11 #16
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865314
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:03 schreef stroke het volgende:
hotel etc kosten van men oma, moeder betaalt eten, vliegtuig tickets ook oma. maar ik wil iig 3 weken wat leuke dingen doen en wat van het land zien en hoeveel paar schoenen en broeken mag je mee terug nemen?
Ik weet niet of je kan surfen? Maar anders zou je daar eventueel lessen kunnen nemen, echt hartstikke leuk. Wat ook leuk is, is het apenpark, Alas Kedaton, boven Den Pasar ergens. En natuurlijk met Dolfijnen zwemmen! Ik weet niet meer precies waar, maar het was in het zuiden, we moesten zo'n brug over.
  zondag 8 februari 2009 @ 22:50:59 #17
236335 neen
schone schijn
pi_65865482
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:47 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Ik weet niet of je kan surfen? Maar anders zou je daar eventueel lessen kunnen nemen, echt hartstikke leuk. Wat ook leuk is, is het apenpark, Alas Kedaton, boven Den Pasar ergens. En natuurlijk met Dolfijnen zwemmen! Ik weet niet meer precies waar, maar het was in het zuiden, we moesten zo'n brug over.
En eventueel duiken/snorkelen
Ik heb niet met dolfijnen gezwommen maar wel een keer met een bootje 's ochtends de zee op gegaan om ze te zien zwemmen. Gewoon op het strand iemand gevraagd en die wist wel iemand waarmee ik mee kon in een visserbootje. Ook met diezelfde gast nog bij wat koraal geweest om te snorkelen
En ik heb "geraft" voor zover je over raften kon spreken... wel wat roeien maar echt veel stelde het niet voor, wel lol gehad en dat is het belangrijkste. Dat was nog redelijk prijzig geloof ik (via hotel geregeld)

Apenpark vond ik maar kut eigenlijk De dierentuin vond ik dan wel weer leuk om te zien.
het lijkt niet wat het is
  zondag 8 februari 2009 @ 22:55:35 #18
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65865656
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:50 schreef neen het volgende:

[..]

En eventueel duiken/snorkelen
Ik heb niet met dolfijnen gezwommen maar wel een keer met een bootje 's ochtends de zee op gegaan om ze te zien zwemmen. Gewoon op het strand iemand gevraagd en die wist wel iemand waarmee ik mee kon in een visserbootje. Ook met diezelfde gast nog bij wat koraal geweest om te snorkelen
En ik heb "geraft" voor zover je over raften kon spreken... wel wat roeien maar echt veel stelde het niet voor, wel lol gehad en dat is het belangrijkste. Dat was nog redelijk prijzig geloof ik (via hotel geregeld)

Apenpark vond ik maar kut eigenlijk De dierentuin vond ik dan wel weer leuk om te zien.
Haha ik vind duiken en al die shit maar dood eng, ik vond het al eng met die dolfijnen. We zaten in een soort groot bad, het was in Serangan trouwens, maar goed, daar zaten dus dolfijnen, met duizenden van die kleine visjes, verschrikkelijk vond ik dat, snorkelen of iets is niets voor mij, surfen vond ik ook eng, maar ik vond het te leuk, dat die beestjes me even niets meer konden schelen. Waarom vond je dat apenpark kut? Ik vond het echt geweldig, heb er ook hele leuke foto's aan over gehouden Dierentuin vond ik ook eng, ik ben doooodsbang voor vogels.. en aangezien die daar gewoon overal rondvlogen, nja..
  zondag 8 februari 2009 @ 23:00:54 #19
236335 neen
schone schijn
pi_65865851
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:55 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Haha ik vind duiken en al die shit maar dood eng, ik vond het al eng met die dolfijnen. We zaten in een soort groot bad, het was in Serangan trouwens, maar goed, daar zaten dus dolfijnen, met duizenden van die kleine visjes, verschrikkelijk vond ik dat, snorkelen of iets is niets voor mij, surfen vond ik ook eng, maar ik vond het te leuk, dat die beestjes me even niets meer konden schelen. Waarom vond je dat apenpark kut? Ik vond het echt geweldig, heb er ook hele leuke foto's aan over gehouden Dierentuin vond ik ook eng, ik ben doooodsbang voor vogels.. en aangezien die daar gewoon overal rondvlogen, nja..
Ik heb ook niet gedoken hoor, wel gesnorkeld en ik dacht ook eerst van "wtf die vissen enzo" maar die denken toch hetzelfde en kunnen veel beter zwemmen en ontwijken dan ik dat kon dus dat was geen probleem
En dan die reptielen in de dierentuin waar je mee op de foto kon... mij niet gezien wel die leeuwen gevoerd en dat ging niet helemaal goed want bij mij pakte hij die stok met vlees vast en toen zat m'n hand in die kooi waarna ik dat ding maar losliet
En die apen... tja, ik weet het niet... had al genoeg apen gezien denk ik. eerst op Sumatra en Java geweest

Serangan ook niet geweest op Bali... alleen Kuta, Ubud en Amed gehad eigenlijk als afsluiter van de vakantie.
het lijkt niet wat het is
  zondag 8 februari 2009 @ 23:21:45 #20
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_65866732
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:00 schreef neen het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gedoken hoor, wel gesnorkeld en ik dacht ook eerst van "wtf die vissen enzo" maar die denken toch hetzelfde en kunnen veel beter zwemmen en ontwijken dan ik dat kon dus dat was geen probleem
En dan die reptielen in de dierentuin waar je mee op de foto kon... mij niet gezien wel die leeuwen gevoerd en dat ging niet helemaal goed want bij mij pakte hij die stok met vlees vast en toen zat m'n hand in die kooi waarna ik dat ding maar losliet
En die apen... tja, ik weet het niet... had al genoeg apen gezien denk ik. eerst op Sumatra en Java geweest

Serangan ook niet geweest op Bali... alleen Kuta, Ubud en Amed gehad eigenlijk als afsluiter van de vakantie.
Haha die reptielen moest ik ook echt niets van hebben hoor, mijn moeder en zus hielden ze gewoon in hun handen en alles, bah. Hmm. Leeuwen, ik kan het niet meer zo goed herinneren. Wel in Java, ergens bij bandung al bij een dierentuin geweest en daar met leeuwen, baby tijgers en alles op de foto Ik raak soms door de war wat waar was
pi_65871860
Ik heb gedoken op de Gili's, dat was echt super hoor
ARGH?!
pi_65876487
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:05 schreef NEUTE het volgende:
Ik heb gedoken op de Gili's, dat was echt super hoor
Gili's zijn idd super!
Misschien een optie om enkele dagen heen te gaan vanaf Bali TS?

(tip: neem niet de kleinste speedboot,mèn wat was ik misselijk haha)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65876755
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:05 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Gili's zijn idd super!
Misschien een optie om enkele dagen heen te gaan vanaf Bali TS?

(tip: neem niet de kleinste speedboot,mèn wat was ik misselijk haha)
haha nou wij hadden de grote boot! De heenweg was prima. duurde wel lang maar de terugweg was het weer minder, WAT WAS IK MISSELIJK!! Looool
ARGH?!
pi_69434941
TVP ik ga met 17 juli .
pi_69435321
Ik weet nog wel een hele goede gids voor je. Hele aardige vent en kan je in contact brengen met verschillende mensen die je weer andere dingen kunnen laten zien.

Mocht je z'n nummer willen hebben, PM me maar even
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_69455565
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:18 schreef henkSX het volgende:
Ik weet nog wel een hele goede gids voor je. Hele aardige vent en kan je in contact brengen met verschillende mensen die je weer andere dingen kunnen laten zien.

Mocht je z'n nummer willen hebben, PM me maar even
Check .

Heeft iemand verder nog leuke tips? Ik ben 2 jaar geleden in Ubud en Sanur geweest. Ubud wil ik nog een keer naartoe, verder moet ik nog kijken wat leuke plaatsen zijn. Ohja en we willen ook naar Lombok .
pi_69571689
Ga naar Padangbaai, zeer klein/mooi baaitje waar je kan snorkelen en relaxen
Verder een dagtrip naar Nusa Lembongan een eilandje voor Bali waar je ook 1 of meerdere nachten kan slapen.
Je gaat dan met een boot voor de kust staan en daar krijg je bbq/eten. Je kan er snorkelen/banaanboot/kayakken etc.
Kuta naar discoverymall voor shopping
We fear that which we cannot see
pi_69572495
Klinkt goed! Dankje!
  zondag 31 mei 2009 @ 13:12:25 #29
236335 neen
schone schijn
pi_69572714
Ik heb bij Amed gesnorkeld dat was ook prima te doen.
het lijkt niet wat het is
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:11:03 #30
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_71651204
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:27 schreef NEUTE het volgende:

[..]

Maak daar maar 4 uur van vanaf Hong Kong. Cathay is KUT, afgelopen zomer mee gevlogen naar Bali, het toestel vanaf hong kong naar bali was ruimer en daar kreeg je WEL normaal eten... Wat een drama was dat. Maar ik zou maar uitkijken wat je allemaal mee neemt, ik had ook veel spullen daar gekocht en kreeg op schiphol mooi een proces verbaal aan mijn broek :s
wat had je gekocht dan?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 14:14:03 #31
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_71651285
Waar kan je het beste de uitstapjes/excursies boeken?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_76756420
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 14:14 schreef yvette1982 het volgende:
Waar kan je het beste de uitstapjes/excursies boeken?
Ik ga in maart, en ik wil dit ook weten
Ik heb ook begrepen dat er een busmaatschappij is die van die shuttlebussen laat rijden over het eiland?
pi_76768076
Hoe vliegen de meeste dan naar Bali? Op schiphol geen directe vluchten naar Jakarta.

Vroeger had je nog Garuda
pi_76769238
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:49 schreef F04 het volgende:
Hoe vliegen de meeste dan naar Bali? Op schiphol geen directe vluchten naar Jakarta.

Vroeger had je nog Garuda
Klm vliegt rechtstreeks naar Jakarta met een kleine tussenstop in Kuala Lumpur
Hooguit 1 uurtje.
Garuda gaat dit jaar weer vliegen op Amsterdam
We fear that which we cannot see
pi_76775738
Met Singapore airlines naar Singapore en dan door naar denpasar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_76775989
KLM vliegt nu ook naar Denpasar met een tussenstop in Singapore
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76797073
Transport kun je op Bali op elke straathoek regelen. Er is altijd wel iemand die een motor, auto of bus heeft of kan regelen en heel blij is met de extra centjes. Wel onderhandelen natuurlijk..

In Kuta ligt een geweldig Italiaans restaurant (Rosso Vivo). Na weken alleen aziatisch eten was dat echt even heel erg fijn. Lekkere loungebanken, goed eten, goeie coctails, hele dure wijn, echt een aanrader.
Verder vond ik Ubud ook heel fijn en Amed geweldig voor mijn eerste duiken. Je loopt daar zo de zee in onderweg naar een wrak dichtbij de kust. Stuk relaxter begin dan als je eerst met een boot ver de zee op moet (duikschool gerund door Nederlanders overigens). Vanuit onze bungalow liepen we zo de zee in, waar je met vloed kon snorkelen. Met eb is het daar te ondiep, dan lig je vol op het koraal en dat is voor niemand leuk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_76906429
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:05 schreef NEUTE het volgende:
Ik heb gedoken op de Gili's, dat was echt super hoor
Ik ga ook naar Bali en wil eigenlijk wel wat snorkelen rondom Gili's. Aangezien Gili's onderdeel van Lombok is vraag ik me af of je daar malaria pillen moet slikken? Want we hebben begrepen dat er geen malaria op Bali heerst en daarom nemen we dus ook geen malaria pillen. Echter mochten we naar Lombok willen dan moeten we officieel wel malaria pillen slikken volgens het GGD.

Hoe zit dit? En wat hebben jullie hiermee gedaan?
pi_77006057
Ik ga volgende week vrijdag heen voor 15 dagen . Ga samen met een vriend om gewoon een beetje te chillen, wat leuke dingen te zien en te doen. We hebben alleen de eerste dagen een hotel geboekt in Kuta voor 3 dagen, daarna zien we wel.

Iemand nog tips voor een leuke trip door de jungle? Bijvoorbeeld met Quads ofzo dat vind ik altijd wel leuk om te doen. Verder nog tips voor dingen die je gedaan/gezien moet hebben? (behalve duiken en surfen dan).

Heb ook een Lonely planet encounter gidsje gekocht voor en paar pond, maar moet ik nog even doorlezen. We vliegen trouwens gewoon met KLM heen met een tussenstop in Singapore. 700euro dus wel goed te doen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:30 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_77007270
Ik vlieg eind juni naar Bali (met KLM, via Kuala Lumpur). Ga ook Sulawesi of Lombok/Kleine Sunda-eilanden bezoeken. Ben ook wel geïnteresseerd in mooie goedkope hostels op Bali waar ik de laatste dagen van de vakantie kan relaxen aan zee/zwembad.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:14:40 #41
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77007389
Kuta is, afhankelijk van wat je er zoekt, kut-a of prim-a. Dat is wel het méést toeristische stuk dat er is...

Wat noordelijker is het veel rustiger. En 'duur' is relatief, zeker als je vraagprijzen gaat betalen. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is, maar toen ik er een jaar of 10 geleden was kon elke prijs dalen tot minstens 1/3 van de vraagprijs.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:56 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_77008586
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:14 schreef Beelzebufo het volgende:
Kuta is, afhankelijk van wat je er zoekt, kut-a of prim-a. Dat is wel het méést toeristische stuk dat er is...

Wat noordelijker is het veel rustiger. En 'duur' is relatief, zeker als je vraagprijzen gaat betalen. Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is, maar toen ik er een jaar of 10 geleden was kon elke prijs dalen tot minstens 1/3 van de vraagprijs.
Ik vind mijn laatste paar daagjes de prijs iets minder belangrijk. belangrijker is een lekker strand en zwembad Budget is laten we zeggen maximaal 50 euro per nacht voor zo'n dergelijk hotel
pi_77011537
Voor 50 euro kun je echt smerig luxe doen. Volgens mij zijn wij met zn tweeën nooit meer dan een tientje kwijt geweest en dat vonden we al uitpakken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:20:21 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_77011750
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:13 schreef Vanyel het volgende:
Voor 50 euro kun je echt smerig luxe doen. Volgens mij zijn wij met zn tweeën nooit meer dan een tientje kwijt geweest en dat vonden we al uitpakken.
Goed om te weten. Normaal gaan wij ook gewoon backpacken en in principe zo goedkoop mogelijk overnachten. Echter werken we nu allebei full-time en mogen de laatste paar nachten best wat luxer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:36 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77025302
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Goed om te weten. Normaal gaan wij ook gewoon backpacken en in principe zo goedkoop mogelijk overnachten. Echter werken we nu allebei full-time en mogen de laatste paar nachten best wat luxer
Ik zou eigenlijk wel aanraden om vooraf een hotel te boeken, onderhandelen klinkt leuk, maar je weet vaak niet op welke prijs je moet uitkomen, omdat de prijs die in de hotels gevraagd worden niet in de lijn zijn met hoe ze op de boekingsites worden aangeboden en je ook niet kunt vergelijken.

Normaliter zal ik in Azie altijd zomaar ergens binnenlopen, met uitzondering van Bali en Hong Kong, op deze 2 plekken is mijn ervaring dat je voor het duurdere segment beter vooraf kunt boeken. Als je budget gaat uiteraard niet, dan kan je gewoon vergelijken bij de verschillende guesthouses.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77025641
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel aanraden om vooraf een hotel te boeken, onderhandelen klinkt leuk, maar je weet vaak niet op welke prijs je moet uitkomen, omdat de prijs die in de hotels gevraagd worden niet in de lijn zijn met hoe ze op de boekingsites worden aangeboden en je ook niet kunt vergelijken.

Normaliter zal ik in Azie altijd zomaar ergens binnenlopen, met uitzondering van Bali en Hong Kong, op deze 2 plekken is mijn ervaring dat je voor het duurdere segment beter vooraf kunt boeken. Als je budget gaat uiteraard niet, dan kan je gewoon vergelijken bij de verschillende guesthouses.
Backpacken en vooraf boeken gaan natuurlijk niet samen .
Wij gaan ook gewoon op de bonnefooi, je moet gewoon het boek lonely planet hebben, daar staan alle prijzen exact in en de locaties waar je kunt overnachten...niets kan meer fout gaan met dat boek. Serieus handige unit, samen gesteld door eerdere reizigers.
pi_77025713
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik ga ook naar Bali en wil eigenlijk wel wat snorkelen rondom Gili's. Aangezien Gili's onderdeel van Lombok is vraag ik me af of je daar malaria pillen moet slikken? Want we hebben begrepen dat er geen malaria op Bali heerst en daarom nemen we dus ook geen malaria pillen. Echter mochten we naar Lombok willen dan moeten we officieel wel malaria pillen slikken volgens het GGD.

Hoe zit dit? En wat hebben jullie hiermee gedaan?
Anyone?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53:28 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77026410
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Anyone?
Of je uberthaupt malariatabletten moet slikken is al onderdeel van een discussie. Je krijgt niet overal een eerlijk antwoord, temeer omdat bepaalde organisaties verdienen aan het voorschrijven van malariatabletten.

Ik zal nooit en te nimmer malariatabletten nemen, zeker als je naar relatief toeristische landen gaat met de mogelijkheid van ziekenhuizen in de buurt. Weet dat als je malariatabletten slikt, je minder goed zal reageren op de dosis die je krijgt toegediend als je alsnog malaria oploopt, het virus kan dan al resistent zijn.
Daarnaast is de dosis die je krijgt toegediend nagenoeg evenveel als je vooraf ingenomen zal hebben, en het kan in mijn optiek nooit goed zijn om vooraf al vergif in te nemen voor iets wat je misschien helemaal niet krijgt. (Want malariatabletten zorgen er niet voor dat je daadwerkelijk geen malaria krijgt).

Wat je wel moet doen is een goede reisverzekering zodat je bij eventuele problemen in tropenlanden in de goede ziekenhuizen terecht komt.
Maar nogmaals, over malariatabletten wel of niet innemen kan ik je eigenlijk niet adviseren, dat zal je zelf moeten doen, en de meningen en onderzoeken lopen nogal uiteen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77027334
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

(Want malariatabletten zorgen er niet voor dat je daadwerkelijk geen malaria krijgt).

Bij juist gebruik 95% van de gevallen zal het je wel beschermen tegen malaria, bron via een apotheek site gevonden. Dus hoe bedoel je dat malaria tabletten je niet beschermen tegen malaria?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:18:47 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_77027787
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bij juist gebruik 95% van de gevallen zal het je wel beschermen tegen malaria, bron via een apotheek site gevonden. Dus hoe bedoel je dat malaria tabletten je niet beschermen tegen malaria?
Het beschermt je tegen de ziekteverschijnselen van malaria, niet tegen het daadwerkelijk krijgen van malaria
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')