abonnement Unibet Coolblue
pi_65833586
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.



Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.
  • Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City!. 27 juni de sleutel van onze Maisonette en dan in 3 weken schilderen, nieuwe vloer en alle meubels er in
  • Ewelina's nieuwe studio!

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: Pleisterwerken zijn bezig, in september gaan we chappen en misschien al vloeren Onze eigen blog
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Bleiblei en Stormqueen[/b] hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.
  • SpotlessMind00 Eengezinswoning gekocht per 26-09-2008.
  • Amokjeeh Appartement in Haarlem in aanbouw, per half oktober begint het klussen!
  • Oblivion heeft een lief klein boerderijtje gekocht!
  • PiperMaru heeft waarschijnlijk een huisje gekocht in Eindhoven!
  • k_man woont sinds 1 juli in zijn appartement en wacht niet meer op de meubels!
  • motorbloempje kan waarschijnlijk naar een nieuw huurappartementje in Nijmegen!
  • Dromer heeft een mooi gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht.
  • Jose1985 krijgt ergens in oktober de sleutel van haar huurappartementje!
  • Jelief Is vanwege gezinsuitbreiding en te krappe huurwoning op zoek naar een koopwoning in de regio Haarlem/IJmuiden
  • Sandermans Krijgt 15 januari de sleutel
  • Exode krijgt 30 januari samen met haar moppie de sleutel van een rijtjeshuis in Maarssen
    Vorige topic: verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic - deel 25

    [ Bericht 49% gewijzigd door Vonkenboer op 01-04-2009 19:02:19 (Plaatje toegevoegd) ]
  • pi_65833995
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 19:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Gelukkig kan nog altijd zo zijn dat je eerste kijker ook gelijk je koper kan zijn.
    Ook daar waren we niet in gelukkig....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 8 februari 2009 @ 07:31:33 #3
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_65842493
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 19:38 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nope, helaas....

    Begin je al zenuwachtig te worden?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_65843384
    Wow zoveel nieuwe mensen Ik blijf hier wel steeds lurken (tussen het werken door ), maar het is soms zo moeilijk om over iedereen iets te kunnen zeggen.

    Wat jammer Oblivion dat jullie huis nog niet verkocht is Je hebt natuurlijk maar één koper nodig, maar laat ons hopen dat hij er vlug zit aan te komen

    En je gelooft het nooit, maar nu ga ik echt nog eens foto's nemen van hoe het huis er nu uitziet (gisteren helemaal gepoetst en sinds vrijdag staat de brievenbus er, kunnen de lades in het badkamermeubel, ...). Foto's volgen dus
      zondag 8 februari 2009 @ 10:35:06 #5
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65843465
    Thanks voor de felicitaties.

    En Obli... hopelijk krijg je binnenkort eindelijk eens meer kijkers. En veel heb je er, zoals gezegd, niet nodig. Wij hebben maar één paar echte kijkers gehad.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_65844407
    Leuk Leonieke ben benieuwd!
    Heb al je vorige topics doorgwerkt dus al rdelijk op de hoogte
    Wij gaan lange voorpret hebben..
    Op zijn vroegst 1 augustus de sleutel en op zijn laatst 1 okt.
    Maarrrr we hebben een kopie koopcontract er moet wel wat aan gesleuteld (lees..we hoeven hun cv en cv onderhoudscontract niet ennn er staat een wazig stuk over erfpacht in het oude koopcontract, in oud Ned zucht.., dus dat willen we duidelijk hebben).
    En morgen naar de adviseur (niet dat ik zoveel zin heb maar het is weer een stap voorwaards).
    Koopcontract kopie ga ik doorlezen en doorlezen en dan afspraak maken voor tekenen.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65844586
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 07:31 schreef phluphy het volgende:

    [..]


    Begin je al zenuwachtig te worden?
    Nee, eigenlijk niet...
    Soms knijp ik 'm wel ja...maar we hebben de hypotheekman het een en ander nog uit laten zoeken.
    We kunnen na 1 mei nog rustig het huis 1 jaar aanhouden...
    Nu is het natuurlijk niet echt de bedoeling, maar goed..het haalt een beetje de druk eraf.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65844621
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 10:28 schreef leonieke het volgende:
    Wow zoveel nieuwe mensen Ik blijf hier wel steeds lurken (tussen het werken door ), maar het is soms zo moeilijk om over iedereen iets te kunnen zeggen.

    Wat jammer Oblivion dat jullie huis nog niet verkocht is Je hebt natuurlijk maar één koper nodig, maar laat ons hopen dat hij er vlug zit aan te komen

    Ik hoop mee!
    quote:

    En je gelooft het nooit, maar nu ga ik echt nog eens foto's nemen van hoe het huis er nu uitziet (gisteren helemaal gepoetst en sinds vrijdag staat de brievenbus er, kunnen de lades in het badkamermeubel, ...). Foto's volgen dus
    Leuk, leuk en leuk!
    Hoe bevalt het "alleen" wonen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      Moderator zondag 8 februari 2009 @ 14:29:56 #9
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_65849509
    Ik meld mij!

    26 februari 2009 krijg ik dan toch eindelijk, met 4 weken vertraging, de sleutel van mijn appartement.
    Het is nieuwbouw en wordt casco opgeleverd. Badkamer en keuken moeten dus ook nog geplaatst worden.

    De planning is dat ik eind maart ga verhuizen.
      zondag 8 februari 2009 @ 19:46:12 #11
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65858895
    Morgen de sleutel ophalen!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65859127
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 19:49 schreef morpheus_at_work het volgende:
    Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.


    Eigen topics van klussers met voorpret:


    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:
    Babbelzz: met haar lief nieuw appartement met dakterras gekocht 5 minuutjes fietsen van de Oude Gracht. Oplevering pas in 2011
    pi_65859297
    Jeee Babbelzz je krijgt fikse voorpret
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65859476
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 14:29 schreef Vonkenboer het volgende:
    Denken wij hier ook nog even aan onze klus van het jaar wedstrijd ?

    [ afbeelding ]
    Fok! Klus verkiezing 2008 - De nominatie ronde
    Ik kan niet kiezen...
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 15:13 schreef musicalfreak het volgende:
    Ik meld mij!

    26 februari 2009 krijg ik dan toch eindelijk, met 4 weken vertraging, de sleutel van mijn appartement.
    Het is nieuwbouw en wordt casco opgeleverd. Badkamer en keuken moeten dus ook nog geplaatst worden.

    De planning is dat ik eind maart ga verhuizen.
    Gefeliciteerd!
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 19:53 schreef Babbelzz het volgende:

    [..]

    Babbelzz: met haar lief nieuw appartement met dakterras gekocht 5 minuutjes fietsen van de Oude Gracht. Oplevering pas in 2011
    Wow! Dat is nog een lange tijd! Welkom in de wachtkamer.
    En jij ook gefeliciteerd!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65859492
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 19:46 schreef hierissieweer het volgende:
    Morgen de sleutel ophalen!
    Vergeet ik jou helemaal!

    Spannend!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65859749
    Deze week actielijstje:

    - Aanpassen kiepraampje raamkozijn studeerkamer
    - In de grondverf zetten bovenstaand kozijn
    - In de grondverf zetten van kozijn tussen gang en woonkamer
    - Gestukte muren kitten
    - Sauzen hal
    pi_65859938
    jaaaaa t duurt nog megalang!
    hebben deze week wel tegels uitgekozen voor badkamer en wc, want ja de Meer en Minderlijst die moet al (ahum)...
    maar goed, voor de rest tijd zat, langzaam mar eens denken over een vloerkeuze, muurkeuze en wat nieuwe meubels en uiteindelijk nog een keuken uitzoeken. Maar tijd zat, en ook wel fijn dat we huis nu niet te koop hoeven te zetten...
    pi_65860040
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 20:16 schreef Babbelzz het volgende:
    jaaaaa t duurt nog megalang!
    hebben deze week wel tegels uitgekozen voor badkamer en wc, want ja de Meer en Minderlijst die moet al (ahum)...
    maar goed, voor de rest tijd zat, langzaam mar eens denken over een vloerkeuze, muurkeuze en wat nieuwe meubels en uiteindelijk nog een keuken uitzoeken. Maar tijd zat, en ook wel fijn dat we huis nu niet te koop hoeven te zetten...
    Zou het wel doen...zo snel gaat de markt niet meer...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65860058
    niemand die t appartement wil kopen voor over 2 jaar!
    pi_65860108
    Dat bedoel ik ook niet, het zou zomaar 2 jaar te koop kunnen staan...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65860849
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 19:53 schreef Babbelzz het volgende:

    [..]

    Babbelzz: met haar lief nieuw appartement met dakterras gekocht 5 minuutjes fietsen van de Oude Gracht. Oplevering pas in 2011
    je kan hem zelf aanpassen in de wiki voor volgende topic
    pi_65860952
    Hier gaat het sinds lange tijd ook weer goed, tussen half november en 1ste week van december, is de woning niet aangeraakt door de bouwer.

    sinds vorige week waren ze weer bezig en gaan in sneltrein vaart.

    Alle electrabuizen zijn getrokken, waterleidingen zijn aangelegd, volgende week gaat de dekvloer er overheen.

    stond heel artikel in de krant dat ze zo snel mogelijk weg willen zijn ivm wanbetalingen van de projectleverancier

    op dit moment zijn nog 8 van de 20 woningen in beslag genomen door de bouwer.
    pi_65861866
    Vanmiddag dus wezen kijken, en het is perrrrrfect! En ik ben nummer 1, dus i'll take it! Als alle papierromslomp goed gaat tenminste, maar daar ben ik niet zo bang voor.

    Een snoepige duplexwoning, heel inimini, maar helemaal voor mij. I love it! Zit een enorme achtertuin achter alleen die is totaal verwaarloosd, wordt flink maaien haha.
    pi_65862747
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 11:53 schreef Ml-etje het volgende:
    Leuk Leonieke ben benieuwd!
    Heb al je vorige topics doorgwerkt dus al rdelijk op de hoogte
    Wij gaan lange voorpret hebben..
    Op zijn vroegst 1 augustus de sleutel en op zijn laatst 1 okt.
    Maarrrr we hebben een kopie koopcontract er moet wel wat aan gesleuteld (lees..we hoeven hun cv en cv onderhoudscontract niet ennn er staat een wazig stuk over erfpacht in het oude koopcontract, in oud Ned zucht.., dus dat willen we duidelijk hebben).
    En morgen naar de adviseur (niet dat ik zoveel zin heb maar het is weer een stap voorwaards).
    Koopcontract kopie ga ik doorlezen en doorlezen en dan afspraak maken voor tekenen.
    Nog maximum 8 maand te gaan dus. Dat kan ook wel tellen ja
    Als het een troost kan zijn (en geloof me, ik kan het weten) ook die tijd gaat voorbij. De ene periode is makkelijker om te doorworstelen maar uiteindelijk is het het wachten meer dan waard.
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 13:08 schreef Oblivion het volgende:
    Leuk, leuk en leuk!
    Hoe bevalt het "alleen" wonen?
    Het is maar met één woord te omschrijven eigenlijk... zalig Heerlijk om geen verantwoording meer te moeten afleggen, heerlijk om gewoon thuis te kunnen komen, zelfs heerlijk om het huishouden te kunnen doen (ja, nu nog wel ).
    pi_65863606
    En dan eindelijk een foto-update uit België

    Een paar foto's (maar er staan er iets meer op de blog)







    En normaalgezien komen ze binnenkort onze zetel leveren en dan kunnen we ook de schrijnwerker bellen om onze tafels te laten maken
    pi_65863969
    onze troosteloze bouwput , hopelijk binnen 2 weken de steigers weg en metselwerk klaar

    pi_65863997
    morpheus, ik vind het toch gigantisch vlug gaan hoor De ruwbouw staat er al bijna volledig
      zondag 8 februari 2009 @ 22:30:54 #28
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65864706
    Klinkt het raar dat ik enorm veel zin heb om morgen op bezoek te gaan in mijn huisje en mijn eerste kopje koffie te drinken (en dan weer weg moet om gezellig en leuk op school te zitten...)
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65864847
    Hélemaal niet hierissieweer.
    Je wil niet weten waar ik allemaal zin in had
    pi_65865019
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 21:13 schreef loehoes het volgende:
    Vanmiddag dus wezen kijken, en het is perrrrrfect! En ik ben nummer 1, dus i'll take it! Als alle papierromslomp goed gaat tenminste, maar daar ben ik niet zo bang voor.

    Een snoepige duplexwoning, heel inimini, maar helemaal voor mij. I love it! Zit een enorme achtertuin achter alleen die is totaal verwaarloosd, wordt flink maaien haha.
    Gefeliciteerd Loes!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65865074
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:01 schreef leonieke het volgende:
    En dan eindelijk een foto-update uit België

    Een paar foto's (maar er staan er iets meer op de blog)

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    En normaalgezien komen ze binnenkort onze zetel leveren en dan kunnen we ook de schrijnwerker bellen om onze tafels te laten maken
    Mooi!
    Je eigen huis is zwaar okay!
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef morpheus_at_work het volgende:
    onze troosteloze bouwput , hopelijk binnen 2 weken de steigers weg en metselwerk klaar

    [ afbeelding ]
    Voorlopig zie ik een huis!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65865093
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:12 schreef leonieke het volgende:
    morpheus, ik vind het toch gigantisch vlug gaan hoor De ruwbouw staat er al bijna volledig
    Dak zit er al 3 maanden op daarna werd het stil door retentierecht
    pi_65865338
    En hoe zit het dan met de opleverdatum?
      zondag 8 februari 2009 @ 22:56:51 #34
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65865693
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:34 schreef leonieke het volgende:
    Hélemaal niet hierissieweer.
    Je wil niet weten waar ik allemaal zin in had
    Het maakt me wel nieuwsgierig...

    Mooie keuken heb je trouwens!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      zondag 8 februari 2009 @ 22:57:38 #35
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65865723
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef morpheus_at_work het volgende:
    onze troosteloze bouwput , hopelijk binnen 2 weken de steigers weg en metselwerk klaar

    [ afbeelding ]

    Hoe komt het er uiteindelijk uit te zien?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65867026
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:38 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd Loes!
    Dankje! Kan echt niet wachten, 20 februari krijg ik de sleutel al als alles goed is. Hoef enkel te verven e.d dus kan snel over! Jeej!
    pi_65867343
    Mag ik in de OP

    Sinds gisteren ben ik in bezit van een huisvestingsvergunning en dinsdag komt de hypotheekadviseur om te tekenen voor de hypotheek.
    16 maart krijg ik de sleutel. Dus nog 5 lange weken te gaan
    (zie ook topic in mijn sig)
    So we just called him Fred too
      maandag 9 februari 2009 @ 08:17:40 #38
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65871367
    Nog 3 kwartier en dan heb ik mijn sleutels...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65871960
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 08:17 schreef hierissieweer het volgende:
    Nog 3 kwartier en dan heb ik mijn sleutels...
    gefeliciteerd nu dan maar

    Mijn woning gaat gestaag verder, ik schat in dat ze vandaag de kalkzandsteen binnenwanden gaan lijmen (ze zijn voor het weekend gestopt bij de buurman )
    pi_65872531
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:56 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Het maakt me wel nieuwsgierig...

    Mooie keuken heb je trouwens!
    Thx
    En heel simpel gezegd: ik had op het einde echt zin om alles voor de eerste keer te doen (zelfs de kasten uitkuisen)
    Maar het spannendste vond ik eigenlijk de eerste keer naar het huis rijden in de wetenschap dat we er effectief gingen wonen (en er zijn toen effectief een hoop tranen gevloeid in de wagen )

    En zo spannend! Je hebt nu waarschijnlijk al je sleutel in handen

    ps: ik denk dat ik waarschijnlijk uit de OP mag ondertussen Of eventueel gewoon nog een verwijzing naar onze blog
    pi_65872551
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:28 schreef loehoes het volgende:

    [..]

    Dankje! Kan echt niet wachten, 20 februari krijg ik de sleutel al als alles goed is. Hoef enkel te verven e.d dus kan snel over! Jeej!
    wat gaat dat supersnel Gefeliciteerd
    pi_65872561
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:36 schreef Cothen het volgende:
    Mag ik in de OP

    Sinds gisteren ben ik in bezit van een huisvestingsvergunning en dinsdag komt de hypotheekadviseur om te tekenen voor de hypotheek.
    16 maart krijg ik de sleutel. Dus nog 5 lange weken te gaan
    (zie ook topic in mijn sig)
    Geloof me vrij, die zullen vlugger voorbij zijn dan je nu denkt (en misschien op het einde zelfs: dan je hoopt )
    pi_65886234
    Loehoes & musicalfreak, gaan jullie ook een foto/klustopic openen?
    pi_65886905
    @Leonieke, supermooi geworden!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65887393
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 08:17 schreef hierissieweer het volgende:
    Nog 3 kwartier en dan heb ik mijn sleutels...
    En, en en en?
    Hoe voelde het?

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65887986
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 17:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Loehoes & musicalfreak, gaan jullie ook een foto/klustopic openen?
    Haha misschien wel, maar bij mij hoeft er dermate weinig aan te gebeuren dat het niet zo interessant zal zijn Beetje verf & that's it!

    Al is de tuin wel een ravage, maar daar heb ik voorlopig geen tijd&geld voor.
    pi_65891687
    Showen hoe je huisje is geworden is altijd top
      maandag 9 februari 2009 @ 20:46:21 #48
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65892852
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 18:00 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    En, en en en?
    Hoe voelde het?


    Heerlijk, mijn sleutel in mijn slot doen, mijn kopjes en glazen uitpakken en mijn eigen afwas doen, Heerlijk.
    Mijn eerste kopje koffie in mijn huisje, ontzetten lekker!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65892909
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 20:46 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Heerlijk, mijn sleutel in mijn slot doen, mijn kopjes en glazen uitpakken en mijn eigen afwas doen, Heerlijk.
    Mijn eerste kopje koffie in mijn huisje, ontzetten lekker!
    Ik geniet met je mee! (Echt... )

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65892941
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 20:15 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Showen hoe je huisje is geworden is altijd top
    Mee eens!

    Groot, klein, kamer, huis, etage...Grote verbouwing, kleine...
    Maakt niks uit!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65894349
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:57 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Hoe komt het er uiteindelijk uit te zien?
      maandag 9 februari 2009 @ 21:39:06 #52
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65895004
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 21:24 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Ziet er wel ok uit.


    Ik heb mijn topic even weer geupdate met foto's.
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65895317
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 21:24 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]
    Heeft wel wat, dat rode steen!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_65895702
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 20:46 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Heerlijk, mijn sleutel in mijn slot doen, mijn kopjes en glazen uitpakken en mijn eigen afwas doen, Heerlijk.
    Mijn eerste kopje koffie in mijn huisje, ontzetten lekker!
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 20:49 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Mee eens!

    Groot, klein, kamer, huis, etage...Grote verbouwing, kleine...
    Maakt niks uit!
    Inderdaad
    pi_65896184
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Heeft wel wat, dat rode steen!
    Alleen jammer genoeg , verspringen ze in het echt niet van kleur, alleen heel licht tussen de ramen op de 1ste etage
      maandag 9 februari 2009 @ 22:47:59 #56
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_65898040
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 22:06 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Alleen jammer genoeg , verspringen ze in het echt niet van kleur, alleen heel licht tussen de ramen op de 1ste etage
    Das wel jammer, dat wat juist zo leuk!
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_65898876
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 22:47 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Das wel jammer, dat wat juist zo leuk!
    Met als argument ach wat je op de tekening ziet is fictief , wat in je boekje staat na tekenen is leidend
    pi_65905868
    tvp
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 11:43:44 #59
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_65907833
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 22:47 schreef hierissieweer het volgende:

    [..]

    Das wel jammer, dat wat juist zo leuk!
    In Nederland vinden ze zoiets al snel eng of zo...

    In Engeland mag weer teveel imo. (al is het wel vrolijk)
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 23:12 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Met als argument ach wat je op de tekening ziet is fictief , wat in je boekje staat na tekenen is leidend
    Ná tekenen nog wel... Dat is wel erg.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_65919177
    Na een twee wekendurende onderhandeling waarbij wij (kopers) steeds 5k omhoog zijn gegaan en zij (verkopers) steeds 5k omlaag zijn gegaan ligt er nu een definitief eindbod van de verkopers op 322.500 euro

    dit is net 2500 euro meer dan waar ik op uit dacht te komen en 7500 euro meer dan ik op hoopte uit te komen,
    morgen voor 4 uur willen de verkopers een antwoord hebben omdat er andere kopers staan te wachten om te bieden.

    Vanavond even met mijn vriendin overleggen,
    maar ik denk dat we het huis voor die 2500 euro niet gaan laten schieten.

    het is ook maar 0.7% op de totale prijs,

    Grote kans dat ik in juni de eigenaar van een fijn 2-onder-1-kap ben,
    met een heel klein klus-topic erbij.
    pi_65919958
    Leuk,leuk Soohr!
    Je tweede of derde huis??
    En wat gaat er allemaal aan geklust worden?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_65920178
    het is mn tweede huis,

    Wanden moeten gestuced,
    tegels in de badkamer,
    hout uit de badkamer gebruiken om kieren in de rest van de vloer op de 1ste verdieping op te vullen
    rest vloer 1ste verdieping schuren en lakken
    2 roosters buiten plaatsen,
    dakkapellen opnieuw in de verf zetten
    alle muren binnen voorzien van een nieuwe kleur.

    dit zijn de directe klussen
    binnen nu en 5 jaar
    de zij en achtermuren buiten opnieuw laten voegen,
    dak schuurtje laten na kijken op lekkage.
    dakgoten vervangen.
    pi_65953524
    Binnenkot de sleutels van een huurhuisje! Helaas hebben ze de keukenvloer met de oude plavuizen niet kunnen schoonmaken dus is er maar beton op gestort... Wat kan ik allemaal in de keuken leggen?
    There is no time like the present..
    pi_65971909
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:30 schreef Spider_NL het volgende:
    Binnenkot de sleutels van een huurhuisje! Helaas hebben ze de keukenvloer met de oude plavuizen niet kunnen schoonmaken dus is er maar beton op gestort... Wat kan ik allemaal in de keuken leggen?
    dat vraagt om foto's.

    Tja, wat kun je er op leggen... tegels, laminaat, houten vloer...? (of bedoel je dat niet)
    pi_65974840
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:30 schreef Spider_NL het volgende:
    Binnenkot de sleutels van een huurhuisje! Helaas hebben ze de keukenvloer met de oude plavuizen niet kunnen schoonmaken dus is er maar beton op gestort... Wat kan ik allemaal in de keuken leggen?
    Van die tapijttegels? Altijd makkelijk als je wat morst wat je er niet meer uit kan krijgen.. Of wat zeil, maakt ook lekker schoon.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_65978717
    tapijttegels zijn toch lelijk?
    zijl is ook een goed(kop)e optie.
    pi_66152446
    Hoi,ff een vraagje. Als je bij de eerste 5 bent geëindigd, wat gebeurd er dan?
    pi_66152659
    Dan wordt nummer 1 het eerste gebeld, wil die het niet dan 2 enz enz enz
    Willen je 4 voorgangers het huis dus niet heb je kans.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66219479
    Leven we nog?
      woensdag 18 februari 2009 @ 23:50:14 #70
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_66220113
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 23:34 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Leven we nog?
    Een soort van. Zal zaterdag maar eens foto's maken voor een update van mijn eigen topic, dan zal in elk geval alle wand afwerkingen klaar zijn denk ik....
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_66227183
    Wij hebben de financiering rond, dus nu staat niks ons aanstaande klusgeluk nog in de weg!
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66227249
    Mooi
    pi_66229648
    Jaaa wij hebben gisteren het koopcontract getekend en offerte voor hypotheek (die nog wel wat aangepast moet) maar met twee vaste contracten en geen enkele ziekte moet het allemaal lukken
    Dus topic to be!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66229661
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 10:05 schreef fruityloop het volgende:
    Wij hebben de financiering rond, dus nu staat niks ons aanstaande klusgeluk nog in de weg!
    Leuk leuk fruityloop!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66232618
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 11:13 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Leuk leuk fruityloop!
    Yep, heb net de huidige bewoners even gevraagd of we es op de koffie kunnen komen om wat maten op te nemen voor de gordijnen en het tapijt etc..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66233602
    Wanneer ga je erin dan fruityloop?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66238186
    Vrijdag 15 mei is de overdacht, dan hele weekend verjaardagen . Die maandag beginnen we met klussen, en dan willen we het weekend van 1 juni verhuizen..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66242411
    Snel al fruityloop, ennuh ik mis nog een topic we want picca's
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66283502
      Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 17:55:15 #80
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_66289094
    Vermoed dat hij niet up tot date is maar heb ons toegevoegd
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66317105
    Wij zijn in afwachting van bericht van de hypotheekverstrekker.... tegen beter weten in ben ik in mijn hoofd al helemaal aan het verven en inrichten Krijg echt de kriebels van al die leuke topic's in K&W
    pi_66319566
    yes!

    www.utregsgeluk.nl gaat door!
    pi_66319754
    Gefeliciteerd Babbelzz!

    Spannend Serinde, wanneer verwacht je het bericht?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_66334183
    We hebben donderdag het voorlopig koopcontract getekend, vrijdag een kopie ingeleverd bij de bank. Vrijdag is ook de taxateur bij de verkopers langs geweest en zoals ik het heb begrepen van de adviseur zouden we aankomende dinsdag of woensdag bericht kunnen verwachten. *insert smiley die de zenuwen heeft*

    Ik hou niet van wachten
    pi_66334297
    Leuk Babbelz, wat ga je precies kopen?
    @Serinde dat wachten is vreselijk maarja de onderhandelingen waar wij nu in zitten vind ik ook een drama
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66335813
    Leuk Babbelz

    @Serinde, ik hou ook niet van wachten, geduld ontbreekt nogal in mijn karakter whehe

    Hier kom de datum van de sleuteloverdracht steeds dichterbij nog 1 maandje!
    We hebben de maten al opgenomen en weten welke kleur verf waar komt. 1 april krijgen we de sleutel en mischien als we doorverven enzo dat weekend al spulln verhuizen

    Ons eigen huis staat nog steeds te koop, was bijna verkocht afgelopen week, maar ineens (nadat ze al 2x eerder waren komen kijken en een optie op het huis hadden genomen) zagen ze er vanaf
    Naja jammer, hopen dat er snel andere gegadigden zich komen melden...t staat ook pas 1,5 maand te koop
    pi_66336351
    Hmm vervelend is dat Bla_Bla_Bla maarja het is geen pakje boter en je hebt trage beslissers
    1,5e maand is heul niet lang!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66337288
    nee 1,5 is ook helemaal niet lang, maar zou wel superrelaxed zijn geweest als het door was gegaan. Maar idd het is geen pakje boter wat je koopt
    pi_66337648
    Nou idd het was lekker geweest.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66339672
    Afgelopen donderdag heb ik de voorinspectie gehad. Op een paar kleine dingetjes na zag het er allemaal prima uit.

    Nog maar 4 dagen tot de oplevering!
    pi_66434620
    Vanavond even langs bij de huidige eigenaren van ons aanstaande huis om wat maten ed op te nemen...
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66434762
    Eej dus twee klussers erbij leuk fruityloop en musicalfreak!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66494195
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 09:34 schreef Ml-etje het volgende:
    Eej dus twee klussers erbij leuk fruityloop en musicalfreak!
    Vandaag heb ik dus de sleutels gekregen

    Zal even een klustopic gaan openen.
    pi_66495393
    ga eens kijken
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66510340
    Wij nog geen sleutels, maar was wel érg gezellig.. Het huis omarmt je echt zoals de huidige bewoners het zo treffend uitdrukten.. Nog 10 weekjes en we kunnen los!
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66511536
    Ik krijg mijn sleutel maandag

    dit weekend maar is gaan oriënteren op meubels
    pi_66537153
    Vraag, heb sinds een week sleutels van een woningbouw huurhuisje. Op de trap heeft vloerbedekking gelegen maar is eruit gehaald en resteert alleen een trap met lijm. Moet ik die zelf schoonmaken of moeten zij dat doen? Het is de bedoeling om het te gaan verven.
    There is no time like the present..
    pi_66545670
    @spider_nl wij moesten hem zelf schoonmaken.
    Goed schuren dus (met schuurmachine dan wel want schuurpapier is een drama).
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66549258
    Toen we donderdag in Hamburg waren kregen we het bericht dat de hypotheek rond is
    En het wás al zo'n toffe dag

    *blij is
    pi_66549808
    Zie je wel lekker hoor Serinde!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66565472
    laat ik me dan ook maar melden..

    belachelijk laag bod van me op een opknap woning in houten is geaccepteerd. ivm verkoop huidige appartement heb ik bedongen dat de overdracht pas op 25 juni plaatsvind.

    Houten is duur. dus ik ben helemaal gelukkig dat mijn bod van executiewaarde op een huis uit 77 is geacepteerd. 175 m2 eigen grond, 150m2 gebruiksoppervlakte, en met de 2 dakkapelen geplaatst in totaal 180m2.

    ik ga jullie zeker op de hoogte houden van mijn klusavonturen, er zit veel achterstallig onderhoud aan, er zal meteen een 20.000 euro tegenaangaan (verwarming, verven, dakbedekking.)
    daarna komen de spannende avonturen, electra vervangen, en als piece de resistance, een echte thuisbioscoop
    en dank u meneer Dood,
    dat u af en toe wat neemt.
    Ik weet nu wat verdriet is,
    en onze tijd is maar geleend.
    pi_66565565
    Gefeliciteerd Freak!
    Ben zeer benieuwd!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_66577339
    ik meld me hier ook...

    In de hoofdstad van Drenthe een huis gekocht, waar we uiterlijk 15 juli de sleutel van krijgen..

    Er hoeft verder niet heel veel aan gedaan te worden, behalve wat likjes verf zoals het nu lijkt..
    We zijn al begonnen met opruimen en inpakken, aangezien we er qua zolderruimte op achteruit gaan..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      zondag 1 maart 2009 @ 23:20:20 #105
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_66600913
    ik ben over
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_66606857
    Gefeliciteerd FreaK

    Fijn hierissieweer, kan niet wachten op t moment dat ik dat kan zeggen
    Nog precies een maandje en dan hebben we de sleutel. Ben al verhuisdozen aan het verzamelen en links en recht als dingen die ik niet meer gebruik in dozen aan t stoppen (ja ik ben ongeduldig dus zo heb ik het idee dat het sneller gaat )
    pi_66606944
    Nog een tip voor als het verhuizen niet al te veel mag kosten, de sinaasappeldozen van de AH zijn ook erg stevig, en als je ze vraagt willen ze ze meestal ook wel even achterhouden voor je..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66607279
    Ah dat is een goede tip thnx!
    pi_66607621
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 09:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Ah dat is een goede tip thnx!
    Bananendozen zijn wat mooier/vierkanter en stapelen wat gemakkelijker, echter hebben die een gat in het midden.. Heb ik ooit een klant die ons er om vroeg nog aardig over horen vloeken, die kwam een stapel ophalen voor zijn verhuizing, en wilde die stevige dozen voor zijn servies oid gebruiken.. Dat werd niet echt wat...
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66607693
    whehe
      maandag 2 maart 2009 @ 12:18:06 #111
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66612359
    Afgelopen donderdag begonnen met verhuizen, en we zijn nu al bijna klaar

    wat een verschil opeens, van 40m2 op 1 verdieping naar 140m2 op 4 verdiepingen Zijn nu al aan het genieten van de mooie keuken, grote woonkamer, grote slaapkamer, inloopkast etc. Alleen nu is het even wachten op de nieuwe eettafel + stoelen,bank, fauteuil, hocker en dressoirkast. Dan is het zo goed als af
      woensdag 4 maart 2009 @ 11:28:59 #112
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_66683785
    Heeeeeel lang geleden, maar even een berichtje van hier. We zijn inmiddels een jaar in het nieuwe huis en nog lang niet klaar. Veel tegenvallers, maar we bijten door en langzaamaan wordt het wat! Van het weekend even onze site updaten met foto's en dan hier wat plaatjes voor en na posten!

    Leonieke, wat een paleisje!! Kan me helemaal voorstellen dat je ubergelukkig bent en zelfs schoonmaken geweldig vindt!!

    Voor alle anderen, gefeliciteerd met de nieuwe huizen en veel klusplezier!!!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      woensdag 4 maart 2009 @ 11:33:52 #113
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66683983
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:18 schreef Blik het volgende:
    Alleen nu is het even wachten op de nieuwe eettafel + stoelen,bank, fauteuil, hocker en dressoirkast. Dan is het zo goed als af
    12 maart
    pi_66792125
    Er heeft iemand een optie op ons huis genomen (dit is al de 2e keer, dus ik moet mijn hoofd koel houden en niet te enthousiast zijn )

    Duimen jullie allemaal dat het doorgaat, dat zou de verhuispret over 3 weken nl nog groter maken
    pi_66793221
    Hier wordt er alleszins heel erg geduimd, Bla_Bla_Bla... Wat zou het super zijn als het zou doorgaan
    pi_66793236
    Dankje Leonieke
    pi_66794450
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 09:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
    Er heeft iemand een optie op ons huis genomen (dit is al de 2e keer, dus ik moet mijn hoofd koel houden en niet te enthousiast zijn )

    Duimen jullie allemaal dat het doorgaat, dat zou de verhuispret over 3 weken nl nog groter maken
    We zullen duimen, maar als het toch onverhoopt niet doorgaat, mag je ze ook wel even wijzen op ons erg charmante starters-appartement in Deventer .. Als daar wat moois uit voorkomt heb ik er wel een lekkere fles wijn voor over..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66795241
    hihi ik denk dat deventer iets uit de richting is voor geinteresseerde aan deze kant van het land
    pi_66887550
    Jaaaaa ons huis is verkocht onder voorbehoud van financien maar dat komt vast wel goed

    Ik ben zooo blij, we kregen zelfs een hoger bod als de verkoopprijs die wij in gedachten hadden
    pi_66887602
    Proficiat Bla_Bla_Bla Wat een heerlijk nieuws! En nog zo'n meevaller erbij
    pi_66887825
    Dankjewel
    pi_66888626
    Gefeliciteerd.. Maar dan geen doorverwijzing naar ons érg mooie startersappartement?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66889397
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 21:50 schreef freak1 het volgende:
    laat ik me dan ook maar melden..

    belachelijk laag bod van me op een opknap woning in houten is geaccepteerd. ivm verkoop huidige appartement heb ik bedongen dat de overdracht pas op 25 juni plaatsvind.

    Houten is duur. dus ik ben helemaal gelukkig dat mijn bod van executiewaarde op een huis uit 77 is geacepteerd. 175 m2 eigen grond, 150m2 gebruiksoppervlakte, en met de 2 dakkapelen geplaatst in totaal 180m2.

    ik ga jullie zeker op de hoogte houden van mijn klusavonturen, er zit veel achterstallig onderhoud aan, er zal meteen een 20.000 euro tegenaangaan (verwarming, verven, dakbedekking.)
    daarna komen de spannende avonturen, electra vervangen, en als piece de resistance, een echte thuisbioscoop
    Waar heb je wat gekocht in houten, gezien het 77 is moet het of iets ouds zijn in houten noord of aan de buitenkanten
    pi_66889576
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 10:40 schreef fruityloop het volgende:
    Gefeliciteerd.. Maar dan geen doorverwijzing naar ons érg mooie startersappartement?
    We hebben voor donderdag nog kijkers staan die evengoed langs komen, ik zal die dan doorsturen
    pi_66891326
    Ik lees en leef al een tijdje mee maar had me nog nooit gemeld in dit topic.

    Eind 2007 heb ik een huisje gekocht in een nieuwbouwwijk in Rotterdam. Het duurde even voor 'men' begon met bouwen, maar als het goed is is mijn huisje aan het einde van dit jaar klaar! Het is mijn eerste koopwoning, mijn eerste nieuwbouwwoning, dus ik vind het allemaal erg spannend! Ik woon nu in een klein, oud, crappy, tochtig appartementje op 4 hoog achter in een nét niet Vogelaarbuurt met als keuken een fornuis en twee Bruynzeel keukenkastjes uit het jaar 0 en ga verhuizen naar een woning met onder andere een tuintje , dubbel glas , een grote trapkast en een échte woonkeuken !

    Omdat het een nieuwbouwwoning is zijn een aantal dingen, zoals de tegels en het sanitair in de badkamer, al uitgezocht maar het échte uitzoeken, shoppen en vloeken moet nog gaan beginnen.

    Dus, weest gewaarschuwd, het komende jaar zal ik jullie waarschijnlijk heel vaak komen vervelen!
    pi_66894531
    Wat spannend Davita
    Veel succes met het shoppen én het vloeken (en ja, dat vloeken zal er bij zijn )

    Heb je foto's?
    pi_66894736
    Wat leuk Davita!
    Wat zul jij uitkijken naar t einde van t jaar
    pi_66895054
    Hey mensen !

    Ik ben compleet nieuw in dit topic, ik kan wel melden dat ik op dit moment opzoek ben naar een huurwoning. Ik woon op dit moment op kamers midden in het centrum van Leeuwarden. Het probleem is dat ik alles moet delen en dat begint op dit moment een beetje op mijn zenuwen te werken.
    Ik ben dan ook opzoek naar een woning hier in Leeuwarden, iets waar ik niks hoef te delen, niet hoef te denken om het geluid en waar ik gewoon alles kan doen wat ik wil.
    Iemand tips waar ik kan beginnen met zoeken ?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 14:24:02 #129
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66896202
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 11:33 schreef Blik het volgende:

    [..]

    12 maart
    overmorgen komen de meubels dus, ik hoop alleen dat ze door het trapgat heenkomen. Heb al gebeld met de bezorgers hoe duur een lift kost, maar dat kost dus 210 euro
    pi_66901030
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 13:54 schreef Edwinuss het volgende:
    Hey mensen !

    Ik ben compleet nieuw in dit topic, ik kan wel melden dat ik op dit moment opzoek ben naar een huurwoning. Ik woon op dit moment op kamers midden in het centrum van Leeuwarden. Het probleem is dat ik alles moet delen en dat begint op dit moment een beetje op mijn zenuwen te werken.
    Ik ben dan ook opzoek naar een woning hier in Leeuwarden, iets waar ik niks hoef te delen, niet hoef te denken om het geluid en waar ik gewoon alles kan doen wat ik wil.
    Iemand tips waar ik kan beginnen met zoeken ?
    Huizum is altijd leuk, en mijn oude buurt, de vogelbuurt/transvaalwijk uiteraard..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_66903001
    Gefeliciteerd Bla_Bla_Bla !
    Edwinuss, sorry, ben niet echt bekend in die regio en kan je geen tips geven.
    Blik, misschien is het handig om met de leverancier van je meubels even te checken of ze door het trapgat passen?

    Leonieke, of ik foto's heb? Mens, je hebt geen idee. Vanaf de eerste keer dat mijn vriend en ik gingen kijken op de plaats waar gebouwd zou gaan worden hebben we foto's gemaakt.
    Dit zijn even wat simpele Artist Impressions:

    Voorkant huis:


    Achterkant huis:


    Stukje woonkamer:


    Even een kleine uitleg: Bij de voorkant van het huis zie 4 verdiepingen. De onderste twee zijn van mij. Bij de achterkant van het huis zie je 3 verdiepingen, daar is de onderste van mij.
    Als je het huis door de voordeur binnenkomt kom je in een halletje, daarna in de keuken. Aan de andere kant van die keuken zit een halletje met daarna een berging en vanaf daar kom je in de parkeergarage. Vanuit dat halletje kun je ook de trap op naar boven. Op die parkeergarage ligt de gezamelijke binnentuin. Vanuit die tuin loop de je dus de woonkamer in. Maar, die woonkamer ligt dus vanaf de voorkant van het huis gezien 'boven', op de 2e verdieping dus.
    Mèn, ik kan dit nooit fatsoenlijk uitleggen.


    Leonieke, jouw huis is trouwens fantastisch geworden! Zijn er nu nog veel dingen die je moet doen?
      dinsdag 10 maart 2009 @ 17:38:22 #132
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66903652
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:19 schreef Davita het volgende:
    Gefeliciteerd Bla_Bla_Bla !

    Blik, misschien is het handig om met de leverancier van je meubels even te checken of ze door het trapgat passen?

    Op zich is het trapgat best groot (is niet een standaard trapgat zeg maar). Dus zonder afmetingen kan hij niks zeggen. De grootte is op zich het probleem niet eens, hij zou namelijk rechtop erdoorheen kunnen. Echter is het onmogelijk zo te tillen.

    We gaan het zien!! Ondertussen duimen we gewoon
      donderdag 12 maart 2009 @ 14:50:34 #133
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_66970950
    altijd fijn als ze te laat komen Afspraak tussen 11:00 en 14:00 en de chauffeur is niet te bereiken
    pi_66974074
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 17:19 schreef Davita het volgende:

    Leonieke, jouw huis is trouwens fantastisch geworden! Zijn er nu nog veel dingen die je moet doen?
    Hehe, ook zoveel foto's dus Ik ken dat fenomeen wel van ergens.. zo vaag

    Thx voor het compliment Of er nog veel moet gebeuren? Ja hoor
    Binnen:
    - isolatie zolder afwerken
    - ventilatie afregelen
    - verlichting ophangen (en nog extra verlichting kiezen)
    - trap bekleden
    - meubels laten maken (eettafel, salontafel, kast)
    - inbouwcassette kiezen en laten plaatsen
    - paar kasten kopen om spullen in te steken die nu nog steeds in dozen staan
    - heel het huis van boven tot onder schilderen
    - spulletjes ophangen in toiletten (wc-rolhouder e.d)
    - berging inrichten
    - stoelen woonkamer kiezen

    Buiten:
    - tuinverlichting kiezen en plaatsen
    - poorten kiezen en laten plaatsen (garage en berging)
    - gevels voegen
    - tuin aanleggen (grond ophogen, oprit, terras, gras, beplanting)

    Dit zijn zo de zaken die nu direct in mijn hoofd opkomen. De meeste zijn nogal euh.. dure zaken en het ontbreekt ons aan één iets momenteel, en het is niet tijd
    pi_66975792
    het is veeel leuker constant door te shoppen dan alles ineens te kopen
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_66976939
    quote:
    Op dinsdag 10 maart 2009 11:06 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Waar heb je wat gekocht in houten, gezien het 77 is moet het of iets ouds zijn in houten noord of aan de buitenkanten
    in de *hof wijk
    en dank u meneer Dood,
    dat u af en toe wat neemt.
    Ik weet nu wat verdriet is,
    en onze tijd is maar geleend.
    pi_66977772
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
    het is veeel leuker constant door te shoppen dan alles ineens te kopen
    Zo kunnen we het natuurlijk ook bekijken
    pi_66978796
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 17:06 schreef Ml-etje het volgende:
    het is veeel leuker constant door te shoppen dan alles ineens te kopen
    Veel dingen zit levertijd op ik heb meubels en elek. apparaten in 1 week gekocht de rest van de tijd besteed ik aan kleinere dingen kopen.
    pi_66981295
    Vandaag (eindelijk) de bevestiging van zowel de bank en de notaris gekregen dat er getekend kan worden maandag.

    In de afgelopen weken ben ik steeds van de regen in de drup geraakt en heb tot 2 keer toe uitstel moeten vragen voor de ontbindende voorwaarden (en uiteindelijk was ik nog 2 dagen te laat).
    4 weken leek er nog niks aan de hand, totdat bleek dat meneer de adviseur mijn loonstrookje verkeerd heeft geïnterpreteerd en dus te veel salaris heeft gerekend.
    Vervolgens konden mijn ouders meetekenen, maar die waren op vakantie. Mijn vader was al van plan om eerder naar huis te komen en kon dus tekenen. Mijn ma kon gelukkig een volmacht afgeven.
    Daarna de enveloppe snel op de post gedaan en die bleek vervolgens weer kwijt, dus heb ik het geheel nogmaals getekend en gefaxt.
    Helaas was de adviseur nog wel even vergeten te melden dat mijn ouders dan ook aanwezig moesten zijn bij het tekenen van de hypotheekakte. Dus vandaag nog even hemel en aarde bewogen om ervoor te zorgen dat mijn ouders ook tijd hadden.

    Maar goed, nu kan er dus getekend worden en kan ik vanaf maandag aan de slag
    So we just called him Fred too
    pi_67032161
    Blik, heb je de meubels binnengekregen?

    Leonieke, dat is nog een flinke lijst! Hou je ons wel op de hoogte met foto's etc.?

    Cothen, wat een gedoe! Hebben jullie uiteindelijk allemaal getekend? Wanneer ga je verhuizen?
    pi_67032598
    Tuurlijk Davita Ik denk dat we er in de paasvakantie nog eens zullen invliegen. Nu is het zo druk op het werk dat we eigenlijk de fut niet meer hebben om iets te doen (en hoe je het ook draait of keert: we wonen hier momenteel goed, dus de haast is er zo niet meer echt bij )

    Cothen: wat een gedoe idd! Toch fijn dat alles kan doorgaan
      zaterdag 14 maart 2009 @ 13:52:48 #142
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67037781
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 09:50 schreef Davita het volgende:
    Blik, heb je de meubels binnengekregen?

    Leonieke, dat is nog een flinke lijst! Hou je ons wel op de hoogte met foto's etc.?

    Cothen, wat een gedoe! Hebben jullie uiteindelijk allemaal getekend? Wanneer ga je verhuizen?
    Jazeker

    vandaag kapstok en keukenlamp opgehangen (lampen ophangen blijft een klote werk). De administratie ook allemaal gedaan vandaag.

    Nog een paar lampen kopen voor de woonkamer en dergelijke, de laatste loodjes in ieder geval
    pi_67042920
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef Cothen het volgende:

    Helaas was de adviseur nog wel even vergeten te melden dat mijn ouders dan ook aanwezig moesten zijn bij het tekenen van de hypotheekakte. Dus vandaag nog even hemel en aarde bewogen om ervoor te zorgen dat mijn ouders ook tijd hadden.

    Maar goed, nu kan er dus getekend worden en kan ik vanaf maandag aan de slag
    Dat was bij mij ook al het geval ja, ze belden 1,5 uur voor het tekenen of ik wel wist dat mijn ouders mee moesten tekenen . Dat wist ik dus niet, maar gelukkig met een half uur vertraging alles kunnen tekenen

    Veel klusplezier vanaf maandag!

    Ik heb nog steeds voorpret, ze zijn druk bezig met de dakvloer, kozijnen staan op de bouw en daarna kunnen ze het steiger gaan opbouwen en metselen
    pi_67045445
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 16:45 schreef Gurb het volgende:

    [..]

    Dat was bij mij ook al het geval ja, ze belden 1,5 uur voor het tekenen of ik wel wist dat mijn ouders mee moesten tekenen .
    Waarom? je bent toch volwassen?
    pi_67045544
    Hier op het moment geen kriebels maar jeuk.

    1 mei krijgen we de sleutel en gaan we onze huurflat uit. Maar deze moet natuurlijk in originele staat worden teruggebracht. Ben dus nu allemaal vervelende dingen aan het klussen (lampen weg, gaatjes vullen, etc. etc.) en dat is niet zo leuk als iets doen waar je plezier van gaat hebben een paar jaar lang.

    Hier dus nog even niet gezellig, maar vanaf 1 mei is elke klus weer plezier!!
    pi_67047655
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef Cothen het volgende:
    Vandaag (eindelijk) de bevestiging van zowel de bank en de notaris gekregen dat er getekend kan worden maandag.

    In de afgelopen weken ben ik steeds van de regen in de drup geraakt en heb tot 2 keer toe uitstel moeten vragen voor de ontbindende voorwaarden (en uiteindelijk was ik nog 2 dagen te laat).
    4 weken leek er nog niks aan de hand, totdat bleek dat meneer de adviseur mijn loonstrookje verkeerd heeft geïnterpreteerd en dus te veel salaris heeft gerekend.
    Vervolgens konden mijn ouders meetekenen, maar die waren op vakantie. Mijn vader was al van plan om eerder naar huis te komen en kon dus tekenen. Mijn ma kon gelukkig een volmacht afgeven.
    Daarna de enveloppe snel op de post gedaan en die bleek vervolgens weer kwijt, dus heb ik het geheel nogmaals getekend en gefaxt.
    Helaas was de adviseur nog wel even vergeten te melden dat mijn ouders dan ook aanwezig moesten zijn bij het tekenen van de hypotheekakte. Dus vandaag nog even hemel en aarde bewogen om ervoor te zorgen dat mijn ouders ook tijd hadden.

    Maar goed, nu kan er dus getekend worden en kan ik vanaf maandag aan de slag
    Wat een stel prutsters die hypotheekadviseurs , hoe kunnen ze je salaris nou verkeerd interpreteren
    pi_67051976
    Hmm das echt balen Cothen!
    Wij vandaag een klein drama om de taxatie die nodig was voor de offerte te krijgen.
    Ik begon in de auto met lezen 2 uur voor de offerte getekend moest worden en kwam echt alleen maar fouten tegen..
    Wel bekende fouten..
    Bleek dat de verkopende makelaar weer een stuk van de oude contracten waar een behoorlijk belangrijk punt in stond ivm eigendomsrecht had weggelaten.
    Daar hebben wij hemel en aarde voor moeten bewegen om dat voor we de koopovereenkomst een maand geleden gingen tekenen te krijgen.
    Laat die ***** het nu weer weg
    Ik dacht dat ik het kreeg en de taxerende makelaar eveneens en dan hadden ze nog het lef om te zeggen dat ze niets verkeerds deden als verkopende partij..
    Ze verzuimden hun infoplicht niet maar vertelden toch niet alles
    Das dus ook de laatste keer geweest dat we daar zijn geweest geen reclame van ons iig

    Maarja we hebben het jammer dat het zo moeizaam gaat allemaal maar vooruit
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      zondag 15 maart 2009 @ 16:55:38 #148
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67074471
    wij hebben het contract voor ons nieuwe appartement afgelopen week getekend op de financiering na is alles dus rond. We moeten nog even in die dikke map met voorwaarden van de hypotheker duiken en kijken of dat ook voor ons de beste hypotheek is. Als we dat besloten hebben gaat ie em voor ons aanvragen

    Wat wel jammer is dat we pas op 1 september de overdracht hebben, maar ik mag geloof ik niet klagen want ik zag hier ook al mensen die tot 2011 moesten wachten.

    nog even wat info over ons nieuwe appartement. Het is een woning in Rotterdam centrum, in een groot complex wat geheel autovrij is en heel kindvriendelijk ( we hebben geen kinderen nog, maar toch ) Huisje is 100m2 en heeft 3 slaapkamers en een balkon van 10 meter lang . Zitten wel wat dingetjes in die op termijn vervangen moeten worden ( keuken, toilet, badkamer) maar dat zijn dingen die altijd nog kunnen, het functioneert in ieder geval wel allemaal.

    Heb er zin in
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      zondag 15 maart 2009 @ 17:26:15 #149
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_67075434
    Hee, leuk topic!
    Ik ben ook druk met voorkriebels

    Na acht jaar anti-kraak in kantoorgebouwen, in flatjes, inwonend enz. onze relatie voortgebracht te hebben, zijn we eindelijk in het bezit van een eigen koopwoning Doordat we een tijdje in het buitenland (nou ja uiteindelijk een jaar) hebben gewoond zijn we nog niet eerder aan een eigen woning gekomen. We hebben nooit groter dan 60 m2 gewoond, dit huis is 120 m2.

    We zijn echt onwijs blij, want het te klein wonen begint ons echt wel op te breken. We hebben trouwens wel mazzel gehad, want door de huizenmarkt was de prijs al laag van de koopwoning en we hebben er ook nog wat van af kunnen babbelen


    Op 1 september, dus het is nog even afzien in dit schimmelhok

    Ik ga dit topic zeker volgen. Zodra we echt beginnen zal ik eeb eigen topic openen
    pi_67111114
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 18:11 schreef Hanneke1983 het volgende:

    [..]

    Waarom? je bent toch volwassen?
    klopt ja, maar ook bij mij stonden mijn ouders garant voor de laatste paar duizend euro, en dan moeten ze meetekenen
      dinsdag 17 maart 2009 @ 08:06:23 #151
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67125974
    Ook ik heb kriebels want na maanden wachten is er dan eindelijk een overdrachtsdatum bekend. 24 april it is!!!

    We hebben een 2-onder-1-kap woning gekocht in Wernhout (Waar vraag je je af... Nou, Wernhout is een klein dorpje 20 km van Breda tegen de Belgische grens in het gezellige Brabant )
    Het huis is uit 1963 en de huidige bewoners zijn de eerste bewoners. Het is altijd goed onderhouden maar niet echt onze stijl. Er gaat dus het een en ander veranderen.

    Klusplannen zijn tot nu toe (je weet maar nooit wat je tussendoor bedenkt ) :
    - Muur tussen keuken en woonkamer verwijderen
    - Muur tussen de woonkamer en de serre verwijderen (dit is nog de originele buitenmuur. Om in de serre te komen moet je nu via de achterdeur)
    - Nieuwe keuken
    - Nieuwe badkamer (nu bruin met oranje en niet echt ons ding)
    - Nieuwe toilet beneden
    - Achterdeur verplaatsen in de berging
    - Vaste trap naar zolder maken
    - Toilet boven maken
    - Nieuw kozijn in de keuken plaatsen

    En dan zijn er nog de dingen als.. een raam en een deur dichtmetselen, deur verplaatsen boven, oude vlizotrap naar de zolder verwijderen (incl natuurlijk het gat dichtmaken) naast de "standaard" klussen als schuren, verven, vloeren leggen etc...

    Kortom... we gaan ons vanaf 24 april nog wel even vermaken
      dinsdag 17 maart 2009 @ 08:50:39 #152
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67126555
    Zucht, na 2 dagen euforie blijkt dat de fauteuil bekleed is met de verkeerde stof Die kan dus terug
      dinsdag 17 maart 2009 @ 08:54:35 #153
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67126680
    Wat een hoop nieuwe!!!
    Gefeliciteerd allemaal die gekocht, verkocht en gehuurd heeft!

    Blik, kwam je daar pas 2 dagen later achter?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 17 maart 2009 @ 09:20:09 #155
    81894 godigita
    Trollercoaster
    pi_67127194
    Ik en mijn vriend hebben afgelopen vrijdag het voorlopig koopcontract van een eengezins hoekhuis in Amsterdam ondertekend! A.s. vrijdag is de taxatie, en als het goed is komt vandaag een offerte binnen van de hypotheekverstrekker naar keuze. Ik vind het allemaal wel enigszins eng, maar ik verwacht geen problemen aangezien we allebei een vast contract hebben, en ver onder de NHG norm en het uiterste bedrag wat we konden lenen zitten. Ik hoop dat het redelijk snel gaat, kan niet wachten om de sleutel te krijgen. Het huis staat nu leeg, dus zodra alles geregeld is, kunnen we er gelijk in.

    Nog wel wat klussen natuurlijk.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 09:35:07 #156
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67127537
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 08:57 schreef Oblivion het volgende:
    Wat een hoop nieuwe!!!
    Gefeliciteerd allemaal die gekocht, verkocht en gehuurd heeft!
    -knip-
    Tnx!
    Las al tijdje mee maar helemaal enthousiast gemaakt door alle klustopics van iedereen.. Me maar eens aangemeld en misschien kan ik mijn / ons klusproject dan ook wel laten zien (als er nog behoefte is aan een nieuw klushuis )
      dinsdag 17 maart 2009 @ 11:17:32 #157
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67130639
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 08:57 schreef Oblivion het volgende:
    Wat een hoop nieuwe!!!
    Gefeliciteerd allemaal die gekocht, verkocht en gehuurd heeft!

    Blik, kwam je daar pas 2 dagen later achter?
    Eigenlijk niet, eigenlijk zagen we het al meteen bij aflevering. Maar expres niks gezegd omdat die anders weer mee terug genomen zou worden. NU hebben we tenminste een fauteuil
    pi_67137135
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 09:35 schreef Rallydame het volgende:

    [..]

    Tnx!
    Las al tijdje mee maar helemaal enthousiast gemaakt door alle klustopics van iedereen.. Me maar eens aangemeld en misschien kan ik mijn / ons klusproject dan ook wel laten zien (als er nog behoefte is aan een nieuw klushuis )
    Dat is er altijd.
    Ben nu al benieuwd naar hoe jullie die buitenmuur gaan aanpakken, naar de serre toe!
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Eigenlijk niet, eigenlijk zagen we het al meteen bij aflevering. Maar expres niks gezegd omdat die anders weer mee terug genomen zou worden. NU hebben we tenminste een fauteuil
    Sneaky!
    Hoe lang duurt het nu tot de goede stof komt?
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 09:20 schreef godigita het volgende:
    Ik en mijn vriend hebben afgelopen vrijdag het voorlopig koopcontract van een eengezins hoekhuis in Amsterdam ondertekend! A.s. vrijdag is de taxatie, en als het goed is komt vandaag een offerte binnen van de hypotheekverstrekker naar keuze. Ik vind het allemaal wel enigszins eng, maar ik verwacht geen problemen aangezien we allebei een vast contract hebben, en ver onder de NHG norm en het uiterste bedrag wat we konden lenen zitten. Ik hoop dat het redelijk snel gaat, kan niet wachten om de sleutel te krijgen. Het huis staat nu leeg, dus zodra alles geregeld is, kunnen we er gelijk in.

    Nog wel wat klussen natuurlijk.
    Gefeliciteerd alvast.
    Hebben jullie veel te klussen?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 17 maart 2009 @ 15:22:33 #159
    81894 godigita
    Trollercoaster
    pi_67138090
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 14:54 schreef Oblivion het volgende:
    Gefeliciteerd alvast.
    Hebben jullie veel te klussen?
    Dank je!

    Het is een ex-sociale huurwoning, en in dit geval wil dat zeggen dat structureel alles goed in orde is. Het is niet zo uitgeleefd als je wel eens ziet, en de boel is aan de buitenkant gerenoveerd. Maar, we hebben genoeg plannen voor de binnenkant. De indeling van de eerste verdieping kan handiger, en er zijn geen dragende muren, dus we kunnen alle kanten op. Er is een iniminie (oude) badkamer, dus die gaat er ook uit en hij wordt verplaatst. Er komt ook een nieuwe keuken en er is een leuke zolder bij met een puntdakje, waar we willen gaan slapen, de vloer daarvan moet wellicht verstevigd worden en er moet een vaste trap naartoe. Mijn vriend is meubelmaker, en ik ben ook niet helemaal onhandig, dus we doen zoveel mogelijk zelf. Als alles rond is en we hebben de sleutels, maak ik een klustopic.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 16:42:05 #160
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67141124
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 14:54 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    [..]

    Sneaky!
    Hoe lang duurt het nu tot de goede stof komt?
    [..]
    Aangezien de fauteuil 14 weken duurde om te bestellen, gok ik minimaal op 10 weken levertijd. Vandaar ook het expres wachten op doorgeven.

    enige nadeel is nu natuurlijk wel dat we al betaald hebben.
    pi_67145975
    Mijn badkamer wordt 1900 bij 2900. De ingang van de badkamer zit aan 1 van de korte zijde in de hoek. Op zich wil ik wel een bad en een douche, echter lijkt mij dit wel erg vol worden. Wat zeggen jullie ervan of hebben jullie ervaringen met een bad+douche in zo een kleine ruimte?
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:32:23 #162
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67146318
    Lijkt mij niet bijzonder klein. Wil je er ook een toilet in?
    pi_67146593
    @ Rallydamefikse verbouwing! Gaarne een klustopic
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67146710
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:32 schreef Blik het volgende:
    Lijkt mij niet bijzonder klein. Wil je er ook een toilet in?
    Nee dat niet, ik heb een apart toilet.

    Het lijkt me wel logisch om voorin de badkamer het bad te plaatsen en achteraan de douche.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:48:28 #165
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67147020
    vandaag alle hypotheekaanvraagpapieren getekend nu moeten ze nog even ja zeggen op onze aanvraag, en dan kan er niks meer mis gaan
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      dinsdag 17 maart 2009 @ 19:50:58 #166
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_67147132


    [ Bericht 100% gewijzigd door Fortitudo op 17-03-2009 20:51:28 ]
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
    pi_67148091
    ik heb ook huisje gekocht in Voorburg ( 150 m2 )
    Huisje in Den Haag is ook al verkocht ( binnen 2 weken ! )

    1 juni passeren we met de nieuwe woning, en 1 juli met de huidige .. krappe tijd, maar we gaan ons best doen hehe

    Oh wassut maar alvast 1 juniiiiii
    pi_67148810
    Vandaag de bevestiging gehad dat de papieren bij de verstrekker binnen zijn
    Dit weekend onszelf cheeren en keukens kijken
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      dinsdag 17 maart 2009 @ 20:52:30 #169
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67149557
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:41 schreef InnocentFR het volgende:

    [..]

    Nee dat niet, ik heb een apart toilet.

    Het lijkt me wel logisch om voorin de badkamer het bad te plaatsen en achteraan de douche.
    Mij lijkt het wel kunnen. Je hebt 2,90 lengte en 0.9 meter breed voor een bad en een douche. Dan heb je nog 1 meter bij 2,90 voor loopruimte, ruimte voor een badkamermeubel, en ruimte voor de deur die open en dicht moet
      dinsdag 17 maart 2009 @ 20:52:55 #170
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_67149567
    mijn ouders gaan over anderhalve week verhuizen (ik ga mee overigens al had ik liever al op kamers gezeten )

    de stress is voelbaar
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:21:17 #171
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67152931
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 14:54 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Dat is er altijd.
    Ben nu al benieuwd naar hoe jullie die buitenmuur gaan aanpakken, naar de serre toe!
    Is misschien wel minder spannend als het lijkt.
    Zoals het er nu naar uit ziet is de muur gewoon te slopen als we een H-balk plaatsen. Dan hebben we een lange woonkamer waarbij de serre bij de woonkamer komt..
      dinsdag 17 maart 2009 @ 22:30:43 #172
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67153309
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 19:39 schreef Ml-etje het volgende:
    @ Rallydamefikse verbouwing! Gaarne een klustopic
    Komt goed
    We hebben genoeg te doen dus ook genoeg te laten zien.
    pi_67153456
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 22:30 schreef Rallydame het volgende:

    [..]

    Komt goed
    We hebben genoeg te doen dus ook genoeg te laten zien.
    Leukleuk!
    jullie zijn allemaal eerder dan wij
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67154530
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 20:52 schreef Fortitudo het volgende:
    mijn ouders gaan over anderhalve week verhuizen (ik ga mee overigens al had ik liever al op kamers gezeten )

    de stress is voelbaar
    Gewoon doen wat je moeder zegt!

    En succes!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67286404
    In de keuken heb ik 4 knopjes langs elkaar daar kan ik alle lichten in huiskamer en keuken aan doen. Nu heb ik in de huiskamer ook 1 knopje zitten alleen voor de huiskamer lamp en ik wil graag een dimmer. Kan dat dan toch???
    pi_67286435
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 09:31 schreef Riann het volgende:
    In de keuken heb ik 4 knopjes langs elkaar daar kan ik alle lichten in huiskamer en keuken aan doen. Nu heb ik in de huiskamer ook 1 knopje zitten alleen voor de huiskamer lamp en ik wil graag een dimmer. Kan dat dan toch???
    Lijkt mij geen probleem.
    pi_67288159
    De hoekbank en eettafel met stoelen zijn inmiddels besteld, verreweg de meeste verhuisberichten zijn de deur uit, GWE/internet etc aangevraagd Van mij mag het nu wel opschieten.

    Het enige dat me nu irriteert is dat de notaris blijkbaar niet om geld verlegen zit.... inmiddels al twee keer verzocht om een offerte voor een samenlevingsovereenkomst met twee gelijkluidende testamenten maar tot op heden niets ontvangen Natuurlijk willen we dat gewoon op de dag van overdracht tekenen. Komende week maar weer eens bellen.

    Ben al op zoek geweest naar betaalbare tuinmeubelen en wat dat betreft hadden we beter ná de zomer kunnen verhuizen gezien alle aanbiedingen in die tijd. Het budget voor tuinmeubels is erg beperkt (eigenlijk: nihil) dus misschien doen we het deze zomer ook gewoon met onze twee kleine schattige balkontafeltjes met stoelen
    pi_67288947
    Wij zitten ook met tuinmeubels te kloten. Mooie aanbieding bij de Leen Bakker, maar weer 1000 euro ergens voor wordt het hem even niet

    Hier overigens een prima notaris, reeds eerste gesprek gehad voor samenlevingsovereenkomst. Die komt van de week in concept en tekenen we bij overdracht op 1 mei gelijk.

    Onze bank + 2 stoelen is al binnen en staat klaar bij de leverancier en komt op 4 mei
      zondag 22 maart 2009 @ 13:13:30 #179
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67290887
    mijn notaris was echt een ontzettende bal gehakt, een ontzettende zeurstem en een ontzettend slap handje. Maar verder wel alles goed gedaan en goedkoop ook, dus dat is dan weer prima
      Moderator zondag 22 maart 2009 @ 13:30:44 #180
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_67291396
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 09:31 schreef Riann het volgende:
    In de keuken heb ik 4 knopjes langs elkaar daar kan ik alle lichten in huiskamer en keuken aan doen. Nu heb ik in de huiskamer ook 1 knopje zitten alleen voor de huiskamer lamp en ik wil graag een dimmer. Kan dat dan toch???
    Je kunt één schakelaar die de huiskamerlamp schakeld gewoon vervangen voor een dimmer
    Dat zou prima moeten werken.
    pi_67298091
    Na maanden van lurken toch ook maar mezelf eens aankondigen hier. Allereerst aan iedereen die net een huis of andere woonruimte heeft gekocht: gefeliciteerd!

    Zelf heb ik een aantal weken geleden een bod uitgebracht op een eengezinswoning in Enschede en inmiddels in het zo goed als zeker dat ik 3 april de sleutels in m'n, inmiddels flink jeukende, handjes krijg. Is m'n eerste huis dat eigendom is en er moet nog zat aan verbouwd worden (cv, alle electra, badkamer, wc, keuken, etc).

    http://www.flickr.com/photos/evilplatypus/sets/72157614176669867/
    pi_67298555
    Leuk EvilPlatypus!
    Gefeliciteerd, 3 april is al snel.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67298584
    Ook al is het nogal lang wachten o pde overdracht eind juni,
    zitten we al wel vollop ons huis te verbouwen en in te richten,

    We denken er nu over om een open haard te laten plaatsen,
    weet iemand of je op een bestaande, maar al minstens 10 jaar ongebruikt rookkanaal gewoon een open haard kan aansluiten en na het vegen dat ding gewoon gebruiken?
    of moeten we er een nieuw kanaal in stoppen?
    pi_67298655
    Daar zou ik echt even een professionele openhaarden man bij halen, Soohr.
    Als je het toch laat plaatsen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67298720
    Dat zou ik ook doen, iemand met verstand erbij halen die een en ander kan nakijken.

    Pas hier nog een schoorsteenbrand gezien bij een huis achter, dat is niet grappig
    pi_67298813
    Alvast een klein beetje info...
    quote:
    ROOKKANAAL

    Het rookkanaal is het hart van uw haard. Indien u niet het juiste rookkanaal op uw toestel aansluit heeft dit desastreuze gevolgen voor het functioneren van uw toestel. Elk spel kent zijn spelregels, ook het "spelen met vuur". Zowel het toestel als de situatie bij u thuis bepalen het soort rookkanaal dat u dient te gebruiken. Strating Open Haarden levert en installeert alle soorten rookkanalen:

    * Dubbelwandig roestvrijstalen rookkanaal hout
    * Gemetselde schoorsteen in combinatie met flexibele pijp
    * Dubbelwandig aluminium gegalvaniseerd rookkanaal
    * Concentrische rookkanaal voor gesloten gastoestellen

    Dubbelwandig roestvrijstalen rookkanaal hout

    Dubbelwandig roestvrij stalen rookkanaal hout Als u hout wilt gaan stoken maar nog niet beschikt over een rookkanaal, dan is een dubbelwandig roestvrijstalen rookkanaal de oplossing.
    Installatie

    Het dubbelwandige rookkanaal kenmerkt zich door een eenvoudige installatie waardoor het rookkanaal ook achteraf in bestaande woningen kan worden geïnstalleerd. Vaak wordt ervoor gekozen om het rookkanaal zelf te installeren. Wij staan u dan tijdens het inbouwproces bij met advies.
    Isoduct

    Strating Open Haarden levert en installeert alle soorten dubbelwandige rookkanalen maar adviseert het merk Isoduct. Het rookkanaal Isoduct heeft als enige in Europa een ingebouwde omkokering waardoor het zelfstandig veilig is. Dit houdt in dat dit rookkanaal na installatie niet nog eens moet worden voorzien van een brandvrije ombouw. Alle overige merken zijn halffabrikaten en dienen door het ontbreken van deze speciale omkokering alsnog te worden voorzien van een kostbare brandvrije omkokering.

    Naar boven
    Gemetselde schoorsteen in combinatie met flexibele pijp

    Flexibele pijp Beschikt u over een gemetselde schoorsteen maar is deze lek? Een roestvrijstalen flexibele pijp biedt uitkomst. Aan de hand van een inspectie kunnen wij bepalen of uw schoorsteen lekt. Is dit het geval, dan renoveren wij de schoorsteen met behulp van een flexibele pijp. Op deze pijp kan zowel een houtgestookt,- als gasgestookt toestel worden aangesloten.
    Installatie

    De naam zegt het al, een roestvrijstalen flexibele pijp is flexibel. Dit maakt het mogelijk de pijp door een lekke gemetselde rookkanaal te manoeuvreren, zelfs als er bochten inzitten. Aangezien de pijp van roestvrij staal is gemaakt, heeft de pijp een lange levensduur. De pijp wordt door het gehele rookkanaal getrokken waardoor u zonder een ingrijpende verbouwing weer over een rookdicht en veilig rookkanaal beschikt.

    Naar boven
    Dubbelwandig aluminium gegalvaniseerd rookkanaal

    Als u gas wilt gaan stoken met een open gasgestookt toestel dan is een dubbelwandig aluminium gegalvaniseerd rookkanaal een oplossing.
    Een rookkanaal voor open gastoestellen

    Gegalvaniseerd rookkanaal Een dubbelwandig aluminium gegalvaniseerd rookkanaal is speciaal vervaardigt voor open gastoestellen. De buizen zijn dubbelwandig. Tussen de twee wanden bevindt zich een luchtlaag die zorgt voor isolatie. Een dubbelwandig aluminium gegalvaniseerd rookkanaal dient altijd te worden voorzien van een omkokering.
    Voordelen

    Het rookkanaal heeft als groot voordeel dat het vrij goedkoop is en makkelijk achteraf in bestaande woningen kan worden geïnstalleerd. Een nadeel van het kanaal is dat indien men later toch over wil stappen op hout, dit niet mogelijk is met dit rookkanaal.

    Naar boven
    Concentrisch rookkanaal voor gesloten gastoestellen

    Concentrisch rookkanaal Als u gas wilt gaan stoken met een gesloten gasgestookt toestel dan is een concentrisch rookkanaal een vereiste.
    Installatie

    Concentrische rookkanalen hebben als voordeel dat het vele aansluitmogelijkheden kent. Hierdoor wordt het mogelijk de haard op vele plaatsen in de woonkamer te situeren. Het rookkanaal kan door de gevel. Daarnaast kan het rookkanaal, afhankelijk van het toestel, deels horizontaal worden geïnstalleerd waardoor verspringingen mogelijk zijn. Installatie is simpel; de pijpen worden in elkaar geschoven en door middel van een klemband aan elkaar bevestigd. Vervolgens dient het gehele rookkanaal brandvrij te worden omtimmerd.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67299144
    bedankt voor de info,

    hier moesten we inderdaad maar eens iemand naar laten kijken.
    pi_67315798
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 16:56 schreef EvilPlatypus het volgende:
    Gefeliciteerd

    Ik ben ontzettend aan het aftellen tot 1 april. Heb echt superveel zin om te beginnen met verven
    Dit weekend bij de ikea geweest en wat kleine spulletjes gekocht.
    Er staan hier overal dozen door het hele huis hihi, ja ik ben er klaar voor!!
    pi_67316271
    ik heb zojuist maar even gevraagd of we een maandje eerder kunnen passeren
    kon niet wachten tot 1 juni hehe
    pi_67317240
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 10:12 schreef realbase het volgende:
    ik heb zojuist maar even gevraagd of we een maandje eerder kunnen passeren
    kon niet wachten tot 1 juni hehe
    zou wel fijn zij als dat zou kunnen!
    pi_67318027
    de nuts voorzieningen worden volgende week het nieuwbouw huis ingebracht

    de oplevering kan niet lang meer duren
    pi_67324199
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 10:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

    [..]

    zou wel fijn zij als dat zou kunnen!
    Ja indd , geeft de schilder ook wat meer tijd ( we moeten voor 1 juli uit dit huis )
    dus even duimen !
    pi_67326193
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd

    Ik ben ontzettend aan het aftellen tot 1 april. Heb echt superveel zin om te beginnen met verven
    Dit weekend bij de ikea geweest en wat kleine spulletjes gekocht.
    Er staan hier overal dozen door het hele huis hihi, ja ik ben er klaar voor!!
    Dank je. Leuk he al die kriebels!

    Moet mezelf constant inhouden nog niets te halen want ik zit in een heel klein studiotje en moet de eerste paar weken heel erg veel breken in het huis dus daar kan ook voorlopig nog niets staan.
      maandag 23 maart 2009 @ 16:36:20 #194
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67328540
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:26 schreef EvilPlatypus het volgende:

    [..]

    Dank je. Leuk he al die kriebels!

    Moet mezelf constant inhouden nog niets te halen want ik zit in een heel klein studiotje en moet de eerste paar weken heel erg veel breken in het huis dus daar kan ook voorlopig nog niets staan.
    wij gaan in september ook over naar een twee keer zo groot huis en hadden vandaag bijna al een tweepersoons logeerbed gekocht tot we erachter kwamen dat we nu totaal geen plek hebben om het kreng ergens te stallen we zijn nogal van de impulsaankopen af en toe

    [ Bericht 4% gewijzigd door littledrummergirl op 23-03-2009 18:02:51 ]
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67336684
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 16:36 schreef littledrummergirl het volgende:

    [..]

    wij gaan in september ook over naar een twee keer zo groot huis en hadden vandaag bijna al een tweepersoons logeerbed gekocht tot we erachter kwamen dat we nu totaal geen plek hebben om het kreng ergens te stallen we zijn nogal van de impulsaankopen af en toe
    Dat heb ik ook steeds
    pi_67349698
    Wij hadden ook beter kunnen wachten met naar de ikea gaan hoor hihi.
    Er liggen nu allemaal dozen en planken enzo in de woonkamer, naast de verhuisdozen die er al stonden. En aangezien ik de hele dag thuis ben, met hond (die zowiezo al niet lekker is) en baby ga ik dus soms echt tegen de muren op

    Maar ach, nog een weekje
    pi_67349780
    Dat is de reden dat ik me inhoud

    We wonen nu op 5 hoog, dan moet ik alles extra 5 verdiepingen omhoog slepen. En dat is niet grappig met 6 volledige kasten van Ikea
    pi_67350053
    Ik heb geen zelfbeheersing

    Maar idd als je ook nog 5 verdiepingen omhoog mag met je aanwinst dan schiet het helemaal niet op..
      dinsdag 24 maart 2009 @ 11:32:31 #199
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67351627
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:26 schreef EvilPlatypus het volgende:

    [..]

    Dank je. Leuk he al die kriebels!

    Moet mezelf constant inhouden nog niets te halen want ik zit in een heel klein studiotje en moet de eerste paar weken heel erg veel breken in het huis dus daar kan ook voorlopig nog niets staan.
    hehe, zelfde probleem gehad. Studio van 40m2 en ondertussen al van alles willen kopen. Toen we de TV hadden gekocht zijn we al gestopt met dingen vantevoren kopen aangezien we dat bakbeest al nergens kwijt konden.
    pi_67352445
    De TV heeft hier ook niet kunnen wachten. 107 CM LCD gekocht, ziet er niet uit in de huidige flat, maar boeien
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:28:30 #201
    214255 Convergence
    Procrastinator
    pi_67363713
    Hallo, ik vroeg mij iets af. Moet je voor een internetaansluiting voor net een opgeleverde huurwoning ook bij aansluitingen.nl zijn (aldus advies van Ziggo )? Ik krijg de indruk dat die site alleen is om fysieke kabels te laten trekken, en dat lijkt mij bij net opgeleverde huurwoningen niet de bedoeling.
    Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
    pi_67370416
    gets.. helaas.. verkoper kan/wil niet eerder dan 1 juni
    Ach ja. was worth the try !
    pi_67372680
    jammer realbase!
    pi_67398078
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:53 schreef realbase het volgende:
    gets.. helaas.. verkoper kan/wil niet eerder dan 1 juni
    Ach ja. was worth the try !
    heel jammer
    <positief>Nog 2 maandjes maar, kun je nog 4000x van gedachten veranderen over hoe je alles wil inrichten </positief>
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:41:09 #205
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67400204
    Hey mensen.. ik heb even en kort vraagje eigenlijk ik krijg 1 april de sleutel van mijn koopwoning. Mijn vraag was nu heb ik dan wel gewoon G/W/L of moet ik dit van te voren aanvragen of erna? ik kan het namelijk nergens op internet vinden :S alvast bedankt!!
    pi_67400237
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef freddyemmer het volgende:
    Hey mensen.. ik heb even en kort vraagje eigenlijk ik krijg 1 april de sleutel van mijn koopwoning. Mijn vraag was nu heb ik dan wel gewoon G/W/L of moet ik dit van te voren aanvragen of erna? ik kan het namelijk nergens op internet vinden :S alvast bedankt!!
    dat heb je als het goed is gewoon je belt ze gewoon op en wijzigt de naam in jouw naam. De rekeningen komen dan vanzelf.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:52:09 #207
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67400605
    En hoe doe je dat als je bv wilt wisselen van gas & stroom leverancier? Weet hier nog niks van is me eerste huis;)
    pi_67400634
    Je kunt je wel vast aanmelden, dan hoef je tzt alleen nog de meterstanden door te geven.
    Wij hebben ons nieuwe adres ook bij Nuon en Vitens al doorgegeven (kon gewoon via internet, nemen nu ook GWE af bij hen). De dag van sleuteloverdracht hoef ik alleen op internet nog de meterstanden in te vullen.
    Reminder voor mezelf: natuurlijk ook het oude adres afmelden als die sleutels zijn ingeleverd
      vrijdag 27 maart 2009 @ 08:33:26 #209
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67453680
    pff wat duurt het lang voordat de hypotheek rond is
    we hebben al wel bericht dat de verzekering rond is das al wat!
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67459834
    Hoe lang duurt het nu littledrummergirl??
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      vrijdag 27 maart 2009 @ 17:23:17 #211
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67468506
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 12:53 schreef Ml-etje het volgende:
    Hoe lang duurt het nu littledrummergirl??
    haha nog niet zo heel lang hoor anderhalve week ofzo.
    maar wil gewoon even helemaal zeker zijn dan kan er niks meer mis gaan enzo.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67469049
    aha bij ons heeft het 2 weken geduurd..
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      vrijdag 27 maart 2009 @ 18:09:58 #213
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67469772
    wel net het taxatierapport gehad niks spannends verder, meeste wisten we al. heb de vriendleijke man 300 e over gemaakt voor wat kadasterpapier wat info en wat foto's.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67520306
    JAAA huisje gekocht !!
    Nu nog de hypotheek regelen en alle spullen voor de inrinchting .......
    pi_67520769
    quote:
    Op vrijdag 27 maart 2009 18:09 schreef littledrummergirl het volgende:
    wel net het taxatierapport gehad niks spannends verder, meeste wisten we al. heb de vriendleijke man 300 e over gemaakt voor wat kadasterpapier wat info en wat foto's.
    Pfff ja drama is dat hé 300 euro voor een papiertje waar ze zlf maar 2 veldjes op invullen en een krabbel zetten..
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67520777
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:04 schreef wouter37 het volgende:
    JAAA huisje gekocht !!
    Nu nog de hypotheek regelen en alle spullen voor de inrinchting .......

    Gefeli!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67521047
    Wij mogen ons hier ook komen melden! Volgende week gaan we voorlopig koopcontract tekenen voor een heel mooi huis 22 juni is de definitieve overdracht, onder voorbehoud van financiering.
    pi_67521414
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:21 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Pfff ja drama is dat hé 300 euro voor een papiertje waar ze zlf maar 2 veldjes op invullen en een krabbel zetten..
    Mij koste het slechts 180 euro, en ze hadden er serieus werk van gemaakt. Denk dat het voor de hypo niet uitmaakt verder, maar voor mezelf wel ok

    Huis is ook hoger getaxeerd dan we betaald hebben
    pi_67521420
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:04 schreef wouter37 het volgende:
    JAAA huisje gekocht !!
    Nu nog de hypotheek regelen en alle spullen voor de inrinchting .......
    Gefeli!

    Tijdens de open huizen route gister??
    pi_67521638
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:46 schreef Tha_Duck het volgende:

    [..]

    Mij koste het slechts 180 euro, en ze hadden er serieus werk van gemaakt. Denk dat het voor de hypo niet uitmaakt verder, maar voor mezelf wel ok

    Huis is ook hoger getaxeerd dan we betaald hebben
    Mooi! bij ons ook ietsje hoger..heb er naast gestaan en gezien hoe ze het maakten..tsja..
    Gelukkig kunnen we het mooi voor de WOZ gebruiken (maar 40.000 hoger )
    Wel goedkoop trouwens 180 euro!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67521861
    Ja ging via de hypotheek adviseur. Maar daar moet ik eerlijk bijzeggen dat deze bij mijn werk vandaan komt intern. Dus of het prijzen zijn voor de 'buitenwereld' heb ik geen idee van.
    pi_67524425
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 17:01 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ja ging via de hypotheek adviseur. Maar daar moet ik eerlijk bijzeggen dat deze bij mijn werk vandaan komt intern. Dus of het prijzen zijn voor de 'buitenwereld' heb ik geen idee van.
    dat zal misschien wel helpen, wat ook scheelt is welk deel van het land de taxatie plaats vindt en of de makelaars onderling een beetje boteren.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67524923
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:46 schreef Tha_Duck het volgende:

    [..]

    Gefeli!

    Tijdens de open huizen route gister??
    Nee dat niet had vorige week al gekeken
    pi_67524950
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:46 schreef Tha_Duck het volgende:

    [..]

    Mij koste het slechts 180 euro, en ze hadden er serieus werk van gemaakt. Denk dat het voor de hypo niet uitmaakt verder, maar voor mezelf wel ok

    Huis is ook hoger getaxeerd dan we betaald hebben
    180 euro das niet duur
    heb hier een offerte van de Rabo en die vraagt 296 euro
    pi_67525554
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 18:52 schreef wouter37 het volgende:

    [..]

    180 euro das niet duur
    heb hier een offerte van de Rabo en die vraagt 296 euro
    Das een beetje standaard maar doet de rabo ook taxaties dan of huren ze zelf weer een makelaar in?
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67525962
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 19:19 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    Das een beetje standaard maar doet de rabo ook taxaties dan of huren ze zelf weer een makelaar in?
    Volgens mij huren ze iemand in maar dat weet ik niet zeker. zal er morgen achteraan bellen voor de taxatie heb een beetje haast ivm de koopsubsidie
    pi_67526766
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 18:27 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    dat zal misschien wel helpen, wat ook scheelt is welk deel van het land de taxatie plaats vindt en of de makelaars onderling een beetje boteren.
    We zitten in de hoofdprijs regio gok ik: Utrecht De verkoopmakelaar had er niets mee te maken bij ons, aankoop hadden we niet.
    pi_67528272
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 20:02 schreef Tha_Duck het volgende:

    [..]

    We zitten in de hoofdprijs regio gok ik: Utrecht De verkoopmakelaar had er niets mee te maken bij ons, aankoop hadden we niet.
    Nee beetje dom van me geformuleerd..in wat kleinere regio's zijn de prijzen vaak wat hoger omdat de makelaars dezelfde prijzen aanhouden. Althans dat was wat ik merkte toen ik prijzen op ging vragen door Nl heen..helaas ben je regiogebonden anders had ik het wel geweten.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67529964
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 18:27 schreef Ml-etje het volgende:

    [..]

    dat zal misschien wel helpen, wat ook scheelt is welk deel van het land de taxatie plaats vindt en of de makelaars onderling een beetje boteren.
    Lijkt inderdaad per deel van het land flink te schommelen. Taxatie heb ik via de Rabo een adres voor gekregen en dat is op 200 euro uitgekomen hier diep in het oosten. Via dezelfde bank (als dat al kan bij de Rabo tenminste) koste een taxtie bij Hilversum in de buurt ruim het dubbele, dus het is puur wat de makelaars in de regio vragen lijkt het.
      maandag 30 maart 2009 @ 09:21:54 #230
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67538236
    Mensen die hun huis nog moeten laten taxeren moeten eens op Taxatie vergelijker kijken. Ik heb hierdoor maar 160 euro betaald (inclusief btw etc). Hierdoor kun je veel goedkoper uitzijn dan het via de geldverstrekker te laten doen.

    Dat taxatie's in bepaalde delen van het land duurder zijn ben ik niet met je eens. bedragen zijn gekoppeld aan huizenprijzen niet aan regio's zie taxatie vergelijker.

    [ Bericht 12% gewijzigd door freddyemmer op 30-03-2009 09:24:00 (foutjes..) ]
    pi_67538562
    Klopt bovenstaande site was bij ons ook goedkoper alleen accepteerde de geldverstrekker het niet daar de taxateur niet aantoonbaar uit de regio kwam
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      maandag 30 maart 2009 @ 09:55:24 #232
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67538922
    was er geen taxateur die bij je in de buurt zat dan?
    pi_67539261
    Dat vond ik een wat wazige club, en na wat pingelen kon ik op een paar tientjes na dezelfde prijs krijgen van een middelgrote makelaar hier in Deventer.. Gaf me toch wat meer vertrouwen..
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      maandag 30 maart 2009 @ 10:35:10 #234
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67539859
    Ach ja, uiteindelijk kun je de taxatie weer aftrekken van de belasting.
    pi_67540905
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 10:35 schreef Blik het volgende:
    Ach ja, uiteindelijk kun je de taxatie weer aftrekken van de belasting.
    Ja, maar je krijgt maar 41% terug
      maandag 30 maart 2009 @ 14:09:34 #236
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67545932
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:46 schreef Tha_Duck het volgende:

    [..]
    Huis is ook hoger getaxeerd dan we betaald hebben
    dat van ons gelukkig ook anders had ik me wel genaaid gevoeld.

    taxatie van de aankoopmakelaar en die van de echte taxateur scheelden trws maar 3000 euro viel me op. Had niet verwacht dat de aankoopmakelaar dat in dat kwartiertje dat ie bezig was zo goed kon inschatten.
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67589742
    Vandaag er achtergekomen dat er fouten zitten in de administratie van de bouwer en de projectenfabriek.

    bouwer heeft tussen maart 2008 en nu 28 onwerkbare dagen gehad. gezien wij geen relatie hebben met de bouwer is de projectenfabriek hier verantwoordelijk voor

    wij zouden de 18de april contractueel de woning in overdracht krijgen (400 dagen contract na notaris). 3 weken voor oplevering zou je brief moeten krijgen. Deze brief kwam niet. Dus naar de bouwplaats gegaan, daar kreeg ik te horen dat onze woning op 18 mei opgelevert gaat worden. 1 juni moeten we ons huis uit.

    Nu mij even kwaad gemaakt bij alle partijen, die schrokken dat er zulke fouten gemaakt zijn, morgen horen we meer.

    Over 2 weken gaat pas de stroom/water aangesloten worden op het huis.
    pi_67601153
    Nou dat is ook lekker morpheus_at_work. Lekker aso ook dat je er zelf achteraan moet gaan om daar achter te komen.

    Wij krijgen vandaag de sleutel van ons nieuwe huis
    We beginnen direct met poetsen en verven aangezien we zaterdag wilen verhuizen. Ik ben al vanaf half 5 wakker en helemaal springerig
    pi_67603877
    Hier loopt de spanning ook per dag op, en we moeten nog zoveel dagen

    @morpheus: is het niet zo dat er een bepaalde hoeveel tijd standaard als uitloop mag zijn? Mij klinkt een maand later nog niet zo heel erg veel namelijk.
    pi_67606646
    Jeetje Morpheus dat is balen!

    hier ook al bibbers pff dat gaat niet tot 1 augustus duren mag ik hopen!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67607726
    Hier nog 44 dagen en we krijgen de sleutel! Maar Morpheus, als ze het aantal bouwdagen overschrijden heb je toch recht op een vergoeding/compensatie, of niet?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 1 april 2009 @ 12:16:55 #242
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_67607944
    Heeft iemand zin om binnenkort een keer, samen met mij, de OP onder handen te nemen? De lijst is al in geen eeuwen bijgewerkt en de Wiki klopt ook van geen kanten.

    Voor het volgende deel zou ik graag weer een OP hebben die up to date is en die vanaf dan gewoon door Vonk en mij wordt bijgehouden ipv d.m.v. het gebruik van de Wiki, want gebleken is dat dat dus niet werkt
    pi_67608543
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 10:01 schreef Tha_Duck het volgende:
    Hier loopt de spanning ook per dag op, en we moeten nog zoveel dagen

    @morpheus: is het niet zo dat er een bepaalde hoeveel tijd standaard als uitloop mag zijn? Mij klinkt een maand later nog niet zo heel erg veel namelijk.
    ze mogen 12 onwerkbare dagen gratis en voor niets krijgen, mits ze dit schriftelijk aankondigen.

    boven de 12 dagen betalen ze 0,05 % per dag , omgerekend zo'n 125 euro per dag.

    alleen contractueel is vastgelegd dat iedere onwerkbare dag gemeld moet worden. deze afspraak is geschonden.

    je moet je eigenhuis verkopen op een richtdatum , als niemand je vertelt dat het uitloopt ga je daar ook niet vanuit.
    pi_67610210
    Dat is logisch. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld vorstverlet? Vallen die erbinnen of erbuiten?
    pi_67610814
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 13:27 schreef Tha_Duck het volgende:
    Dat is logisch. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld vorstverlet? Vallen die erbinnen of erbuiten?
    Vorstverlet bestaat sinds 1/1/2008 niet meer. Kostte de bouwsector te veel geld
    pi_67611953
    Hm, mijn heeft toch echt nog een paar weken met vorstverlet thuisgezeten hoor...

    Alleen regelden ze de uitbetaling via het uwv.
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      woensdag 1 april 2009 @ 15:03:07 #247
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_67613296
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 12:16 schreef Chell het volgende:
    Heeft iemand zin om binnenkort een keer, samen met mij, de OP onder handen te nemen? De lijst is al in geen eeuwen bijgewerkt en de Wiki klopt ook van geen kanten.

    Voor het volgende deel zou ik graag weer een OP hebben die up to date is en die vanaf dan gewoon door Vonk en mij wordt bijgehouden ipv d.m.v. het gebruik van de Wiki, want gebleken is dat dat dus niet werkt
    Ik volg het topic zo af en toe nog wel eens, en volgens mij kunnen de volgende personen er uit (omdat ze al lang en breed verhuisd zijn):

    tirannetje24
    Diesz
    CarOnline
    Bleibei/SQ
    JT-RSD
    K-man
    motorbloempje
    Sandermans
    Exode

    (Laatste 5 puur op basis van de omschrijving in de huidige OP.)

    Wie er allemaal bij moeten, weet ik niet. Zó goed ben ik niet op de hoogte!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 1 april 2009 @ 15:03:54 #248
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_67613328
    Oblivion, hoe gaat het met de verkoop van jullie huidige huis?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_67613427
    ik mag erbij...

    waarschijnlijk eerste week juli de sleutel van ons huis..
    Hypotheek en alles is rond, alleen moet er nog een samenlevingscontract opgesteld worden. En dan is het inpakken, en afwachten.

    klussen hoeft er haast niet te gebeuren. Veel schilderwerk, en misschien een nieuwe vloer. De grotere projecten wachten we nog even af..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_67613785
    WIj horen ook in de lijst. Verhuizen op 2 mei (1 mei sleutel).
    pi_67614058
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:03 schreef phluphy het volgende:
    Oblivion, hoe gaat het met de verkoop van jullie huidige huis?
    Nog in een afwachtende positie..

    Wel al een passeer datum gekregen, 4 mei.
    1 Mei zijn ze (notariskantoor) dicht...

    Hoe staat het met jullie huis en tuin, al wat verder?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67614425
    Is het een Belgische notaris misschien, Oblivion?
    pi_67615071
    Je kan mij ook in de OP zetten,
    per 26 juni krijg ik de sleutel van een 2 onder 1 kap in Alkmaar
      woensdag 1 april 2009 @ 15:49:01 #254
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_67615083
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:22 schreef Oblivion het volgende:
    Nog in een afwachtende positie..

    Wel al een passeer datum gekregen, 4 mei.
    1 Mei zijn ze (notariskantoor) dicht...

    Hoe staat het met jullie huis en tuin, al wat verder?
    Jakkes, ik had gehoopt op betere berichten. Worden jullie al zenuwachtig?

    Met het huis gaat het prima. Gaandeweg nog wat kleine verbeteringen hier en daar doorgevoerd. Volgende (grote) klussen moeten wachten tot de volgende winter want..... de tuin is eindelijk klaar om ingericht te gaan worden!! Vorige week is de bulldozer aan het werk geweest, er ligt 40 ton nieuwe grond bij en nu kan ik - na een jaar wachten - eindeljik gaan tuinieren.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 1 april 2009 @ 15:50:03 #255
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_67615125
    Leonieke, hoe bevalt het wonen in het nieuwe huis?
    Sta je er nog wel eens bij stil hoe het was om erop te moeten wachten, en hoe heerlijk het is dat je nu je eigen plekje eindeljik hebt?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_67615685
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:50 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, hoe bevalt het wonen in het nieuwe huis?
    Sta je er nog wel eens bij stil hoe het was om erop te moeten wachten, en hoe heerlijk het is dat je nu je eigen plekje eindeljik hebt?
    Of ik er nog bij stil sta? Meermaals per week eigenlijk Dan zeg ik soms eens tegen mijn man: "weet je eigenlijk dat we nu in ons eigen huis wonen?" en dan bekijkt hij me altijd alsof ik van een andere planeet kom

    Het wonen is super. Rust, privacy, doen wat we willen, bezoek ontvangen als we dat willen, gewoon onder ons tweetjes zijn Zalig
      woensdag 1 april 2009 @ 16:38:12 #257
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_67617032
    Fijn, dat je de beloning voor het lange wachten zo weet te waarderen Leonieke.

    Oblivion, wat ik eigenlijk bedoelde te vragen: kun je wel echt genieten van het verhuizen straks? Of ligt er een schaduw over de (voor)pret doordat het oude huis nog niet is verkocht?
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 1 april 2009 @ 17:24:30 #258
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_67618613
    Deze vraag moet minstens 100x gevraagd zijn:

    Overal vind ik Gas & Electriciteits leveranciers met allerlei acties. gaslicht.com, heel handig.

    Maar ik moet toch ook een bedrijf betalen voor water? Hoe zit dat. Apart? Inbegrepen bij?
      woensdag 1 april 2009 @ 18:40:03 #259
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67620706
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 17:24 schreef Stpan het volgende:
    Deze vraag moet minstens 100x gevraagd zijn:

    Overal vind ik Gas & Electriciteits leveranciers met allerlei acties. gaslicht.com, heel handig.

    Maar ik moet toch ook een bedrijf betalen voor water? Hoe zit dat. Apart? Inbegrepen bij?
    Apart, volgens mij geen keuze qua aanbieder. Kijk eens naar Vitens, Vewin, PWN
      woensdag 1 april 2009 @ 18:55:51 #260
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_67621337
    Water is idd apart en niet 'vrij'. En ze weten je wel te vinden.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_67629143
    morgen de koopakte tekenen spannend !!
      donderdag 2 april 2009 @ 07:55:28 #262
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_67635209
    Mag ik ook in de OP?

    Wij krijgen 24 april de sleutel en ik heb ook al een klustopic geopend: TM's jaren dertig woning!
    pi_67635289
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:33 schreef leonieke het volgende:
    Is het een Belgische notaris misschien, Oblivion?
    Whehehe...nee...
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 15:49 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Jakkes, ik had gehoopt op betere berichten. Worden jullie al zenuwachtig?

    Met het huis gaat het prima. Gaandeweg nog wat kleine verbeteringen hier en daar doorgevoerd. Volgende (grote) klussen moeten wachten tot de volgende winter want..... de tuin is eindelijk klaar om ingericht te gaan worden!! Vorige week is de bulldozer aan het werk geweest, er ligt 40 ton nieuwe grond bij en nu kan ik - na een jaar wachten - eindeljik gaan tuinieren.
    40 ton...? Wow!
    Het wordt mooi weer, dus dat scheelt.
    Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien en wat je allemaal gaat doen!
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 16:38 schreef phluphy het volgende:

    Oblivion, wat ik eigenlijk bedoelde te vragen: kun je wel echt genieten van het verhuizen straks? Of ligt er een schaduw over de (voor)pret doordat het oude huis nog niet is verkocht?
    Ja, natuurlijk gaan we genieten! (Zover je kan genieten van chaos... Ben een zeer rommelige verhuizer... )
    En nee geen schaduw, je weet immers nooit wat er de volgende dag, week of maand gaat gebeuren...
    Natuurlijk zou het beter zijn geweest als het al verkocht was, maar dat kan je niet afdwingen.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_67635589
    En ik ook? Fruityloop & krijgen 15 mei de sleutel van hun vrijstaande jaren 30 woning, en gaan na twee weekjes verven van muren, kozijnen en vloeren verhuizen. Eigen appartement staat nog te koop.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_67637502
    En ikke? Wij krijgen pas 1 augustus de sleutel (hopen we 1 aug-1 okt is de afspraak) maar hebben zoals je hieronder ziet al een voorpret topic
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_67637564
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_67638615
    jullie kunnen allemaal zelf je naam in de wiki van de op zetten mensen

    allemaal gefeliciteerd met de vorderingen!
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67639356
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef littledrummergirl het volgende:
    jullie kunnen allemaal zelf je naam in de wiki van de op zetten mensen

    allemaal gefeliciteerd met de vorderingen!
    Done.. Naja vorderingen, de tijd gaat vanzelf wel vooruit, we zijn nu alleen nog maar aan het aftellen, bouwmarktfolders bekijken en meubels kopen.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 2 april 2009 @ 11:05:53 #269
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_67639556
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 10:39 schreef littledrummergirl het volgende:
    jullie kunnen allemaal zelf je naam in de wiki van de op zetten mensen

    allemaal gefeliciteerd met de vorderingen!
    De wiki ga ik eruit gooien, dat werkt nl. gewoon voor geen meter Niemand werkt het ding ooit bij en iedereen kopieert meestal gewoon de oude OP.

    Ik ben dus nu bezig met het maken van een up-to-date lijstje voor het volgende topic deel
    pi_67639842
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:05 schreef Chell het volgende:

    [..]

    De wiki ga ik eruit gooien, dat werkt nl. gewoon voor geen meter Niemand werkt het ding ooit bij en iedereen kopieert meestal gewoon de oude OP.

    Ik ben dus nu bezig met het maken van een up-to-date lijstje voor het volgende topic deel
    goed bezig!
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      donderdag 2 april 2009 @ 11:40:27 #271
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_67640605
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:05 schreef Chell het volgende:

    [..]

    De wiki ga ik eruit gooien, dat werkt nl. gewoon voor geen meter Niemand werkt het ding ooit bij en iedereen kopieert meestal gewoon de oude OP.

    Ik ben dus nu bezig met het maken van een up-to-date lijstje voor het volgende topic deel
    Ik kan eruit in ieder geval, zit alweer een maandje in mijn nieuwe huis. Wil nooit meer terug
      donderdag 2 april 2009 @ 13:50:07 #272
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_67644134
    Meldt aankoop huis in Leusden. Overdracht 1 mei, aankomende maandag het tekenen van de offerte van de robobank (banksparen).
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
    pi_67646529
    Heb een nieuw huisje met een groene kunstoffen brievenbus aan de buitenkant. Zonder huisnummer erop. Waar vind ik de stickers in hemelsnaam?
    There is no time like the present..
    pi_67648276
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 15:09 schreef Spider_NL het volgende:
    Heb een nieuw huisje met een groene kunstoffen brievenbus aan de buitenkant. Zonder huisnummer erop. Waar vind ik de stickers in hemelsnaam?
    Stickersite

    hier kan je je eigen sticker ontwerpen,
    pi_67648414
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 15:09 schreef Spider_NL het volgende:
    Heb een nieuw huisje met een groene kunstoffen brievenbus aan de buitenkant. Zonder huisnummer erop. Waar vind ik de stickers in hemelsnaam?
    Je kunt ook met tipp-ex je huisnummer erop "schilderen"
      vrijdag 3 april 2009 @ 10:15:08 #276
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_67668565
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 11:05 schreef Chell het volgende:

    [..]

    De wiki ga ik eruit gooien, dat werkt nl. gewoon voor geen meter Niemand werkt het ding ooit bij en iedereen kopieert meestal gewoon de oude OP.

    Ik ben dus nu bezig met het maken van een up-to-date lijstje voor het volgende topic deel
    Geloof dat ik wel al in de wiki stond (tenminste ooit geprobeerd toe te voegen ) maar zo niet... en ik krijgen 24 april de sleutel en moeten aardig wat klussen..... Duss... misschien ook wel een topic van onze vorderingen. Passen wij ook nog op het nieuwe lijstje?
    pi_67671806
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 16:06 schreef Hanneke1983 het volgende:

    [..]

    Je kunt ook met tipp-ex je huisnummer erop "schilderen"
    Elke gemiddelde bouwmarkt heeft toch wel van die plakletters?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      vrijdag 3 april 2009 @ 12:01:05 #278
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67672118
    de koopsubsidie is ook goedgekeurd nu alleen de bank nog

    ik bijg gewoon alles vieren anders duurt het zo lang
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67677710
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 12:01 schreef littledrummergirl het volgende:
    de koopsubsidie is ook goedgekeurd nu alleen de bank nog

    ik bijg gewoon alles vieren anders duurt het zo lang
    Groot gelijk! Heb ik ook gedaan hoor, maar vanaf vandaag niet meer!

    Hoef ik ook meteen niet in de lijst met mensen met voorpret, maar in de mensen die een huis aan het verbouwen zijn.
    pi_67678993
    Gefeliciteerd allebei!!
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      vrijdag 3 april 2009 @ 18:26:28 #281
    160569 -lucas-
    verzamelt geluiden
    pi_67683415
    Heb 'n nieuwbouwhuis gekocht, is nog in aanbouw op het moment. Zou juli opgeleverd worden, maar is uitgesteld tot eind september, na de bouwvak. Balen, maar kunnen we nog even doorsparen.

    We hebben wel al besloten wat voor vloer we gaan leggen, dat dan weer wel Een lamelparket SolidFloor Oriental Iroko vloer, dus dat is onze voorpret
    overnieuw. uitprinten. nachecken.
    pi_67720745
    Hier goed nieuws!
    Het appartement van Babbelzz & haar lief dat in 2e kwartaal 2011 opgeleverd zou worden, wordt eerder opgeleverd
    4e kwartaal 2010
      zondag 5 april 2009 @ 09:24:09 #283
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67720956
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 08:52 schreef Babbelzz het volgende:
    Hier goed nieuws!
    Het appartement van Babbelzz & haar lief dat in 2e kwartaal 2011 opgeleverd zou worden, wordt eerder opgeleverd
    4e kwartaal 2010
    scheelt weer een half jaar lekker!
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      zondag 5 april 2009 @ 13:54:22 #284
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_67727407
    Wat een goed nieuws Babbelzz Geniet ervan, je hoort zo'n nieuws niet zo regelmatig
    pi_67737418
    We hebben vandaag alvast een bank gekocht,
    levering pas in augustus, hebben we mooi de tijd om te klussen,

    het is een lekkere 5 zits plofbank geworden.
    pi_67740931
    merk wel dat er best wat mensen zijn die hun oude huis niet kwijtraken
    lijkt me echt rot ( en geeft maar weer eens aan dat ik massel heb gehad )
      maandag 6 april 2009 @ 14:40:07 #287
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67759827
    onze aankoopmakelaar belde net, de verkopers van ons huis moeten 2 maanden langer wachten op de oplevering van hun nieuwbouwhuis. Hij vroeg of wij tegen een vergoeding twee maanden willen wachten.

    An sich maakt het voor ons niet heel veel uit, we kunnen uitwijken van een periode van geen vakantie, naar een periode waarin een van ons vrij is. Maar het is wel een hoop extra gedoe.

    en dan, hoeveel geld is reeël? wij betalen dan:

  • 2 maanden extra huur,
  • 2 maanden extra gas water en licht
  • kosten voor het verlengen van het hypotheekaanbod ( weet niet of ik dit lekker verwoord zo maar jullie snappen em)

    en verder eigenlijk niks, maar we vinden wel dat ze met een flink bedragje over de brug moeten komen willen we zo vriendelijk zijn .

    We hebben trouwens nog geen spullen besteld die in september geleverd zullen worden.

    dus, hoeveel kunnen we hiervoor vragen? iemand ervaring?

    [ Bericht 1% gewijzigd door littledrummergirl op 06-04-2009 14:46:06 ]
  • In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      maandag 6 april 2009 @ 14:47:26 #288
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_67760101
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 14:40 schreef littledrummergirl het volgende:
    onze aankoopmakelaar belde net, de verkopers van ons huis moeten 2 maanden langer wachten op de oplevering van hun nieuwbouwhuis. Hij vroeg of wij tegen een vergoeding twee maanden willen wachten.

    An sich maakt het voor ons niet heel veel uit, we kunnen uitwijken van een periode van geen vakantie, naar een periode waarin een van ons vrij is. Maar het is wel een hoop extra gedoe.

    en dan, hoeveel geld is reeël? wij betalen dan:

  • 2 maanden extra huur,
  • 2 maanden extra gas water en licht
  • kosten voor het verlengen van het hypotheekaanbod ( weet niet of ik dit lekker verwoord zo maar jullie snappen em)

    en verder eigenlijk niks, maar we vinden wel dat ze met een flink bedragje over de brug moeten komen willen we zo vriendelijk zijn .

    We hebben trouwens nog geen spullen besteld die in september geleverd zullen worden.

    dus, hoeveel kunnen we hiervoor vragen? iemand ervaring?
  • Lastig. Ik zou niet minder dan 2000 euro accepteren.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      maandag 6 april 2009 @ 14:50:08 #289
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67760190
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 14:47 schreef ioko het volgende:

    [..]

    Lastig. Ik zou niet minder dan 2000 euro accepteren.
    en waar baseer je dat bedrag dan op?
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      maandag 6 april 2009 @ 14:53:21 #290
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_67760299
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 14:50 schreef littledrummergirl het volgende:

    [..]

    en waar baseer je dat bedrag dan op?
    Als jij niet accepteerd moeten ze een ruimte huren om de tussentijd te overbruggen, eventueel hun spullen opslaan. Dat is een behoorlijke kostenpost. Maar nu ik erover nadenk, die verkopers vragen ook niet om een uitstel in de oplevering van hun nieuwe woning. Dus misschien is iets minder ook nog voldoende.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      maandag 6 april 2009 @ 15:00:51 #291
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67760539
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 14:53 schreef ioko het volgende:

    [..]

    Als jij niet accepteerd moeten ze een ruimte huren om de tussentijd te overbruggen, eventueel hun spullen opslaan. Dat is een behoorlijke kostenpost. Maar nu ik erover nadenk, die verkopers vragen ook niet om een uitstel in de oplevering van hun nieuwe woning. Dus misschien is iets minder ook nog voldoende.

    tja, we kunnen ook nee zeggen en gewoon alles volgens het orriginele plan doen, maar ik wil ook niet het nare zeikwijf spelen.

    moeilijk....
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      maandag 6 april 2009 @ 15:07:11 #292
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_67760762
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 15:00 schreef littledrummergirl het volgende:

    [..]

    tja, we kunnen ook nee zeggen en gewoon alles volgens het orriginele plan doen, maar ik wil ook niet het nare zeikwijf spelen.

    moeilijk....
    Laat ik het zo zeggen: jullie vinden het vervelend maar niet onoverkomelijk, toch? Ik zou realistische kosten aangeven, en daarnaast een vergoeding voor het wachten.
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      maandag 6 april 2009 @ 15:12:27 #293
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67760953
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 15:07 schreef ioko het volgende:

    [..]

    Laat ik het zo zeggen: jullie vinden het vervelend maar niet onoverkomelijk, toch? Ik zou realistische kosten aangeven, en daarnaast een vergoeding voor het wachten.
    zo is het inderdaad en als ze gewoon met een net bod komen zullen we het ook wel gewoon doen.

    ( maar we balen wel uiteraard )
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67763464
    joepie ! toch een weekje eerder passeren
    nu 25 mei ipv 1 juni !

    kan ik weer een weekje langer wat klusjes doen
      maandag 6 april 2009 @ 16:25:44 #295
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_67763562
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 16:22 schreef realbase het volgende:
    joepie ! toch een weekje eerder passeren
    nu 25 mei ipv 1 juni !

    kan ik weer een weekje langer wat klusjes doen
    lekker scheelt weer een stukje!
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_67763950
    ja indd
    heb ik hard nodig ook.. moet 1 juli mn huidige woning uit zijn
    pi_67772874
    Kogel is door de kerk, opleverdatum wordt later maar 2 weken minder laat door week lang zeuren en "dreigen" met juridische acties. Opleverdatum 8 mei en voorschouw 1 mei.
      dinsdag 7 april 2009 @ 08:32:43 #298
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67783277
    Weet iemand hier toevallig of u30 inbouwdozen niet meer geleverd worden? ik was gister bij de hornbach en daar hadden ze ze niet.. Dus alle tips zijn welkom..
    pi_67783632
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 08:32 schreef freddyemmer het volgende:
    Weet iemand hier toevallig of u30 inbouwdozen niet meer geleverd worden? ik was gister bij de hornbach en daar hadden ze ze niet.. Dus alle tips zijn welkom..
    Attema heeft op de site alleen U40 en U50 staan, is dat niet een oude maat oid?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      Moderator dinsdag 7 april 2009 @ 17:47:58 #300
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_67801041
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 08:32 schreef freddyemmer het volgende:
    Weet iemand hier toevallig of u30 inbouwdozen niet meer geleverd worden? ik was gister bij de hornbach en daar hadden ze ze niet.. Dus alle tips zijn welkom..
    U30 dozen bestaan nog wel, maar je mag ze niet gebruiken voor het inbouwen van schakelaars, wandcontactdozen e.d. voor data en luidspreker aansluitingen zijn ze prima geschikt.

    Kijk eens op http://www.electro-online.nl/ die hebben ze volgens mij wel
      woensdag 8 april 2009 @ 08:18:46 #301
    178389 freddyemmer
    Keep it real.
    pi_67817544
    Sinds wanneer mag je u30 dozen niet meer gebruiken voor wcd & schakelaars? heb zojuist me hele appartement volgegooid met u30 dozen? Appartement is uit 74.. en er zaten nog allemaal van die oude gele inbouwdoosjes in.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')