abonnement Unibet Coolblue
pi_65861872
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 8 februari 2009 @ 21:24:09 #152
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65862238
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:11 schreef Bullet-tooth het volgende:
Da's heul niet dood.
Idd, want dat zouden jij en ik ook kunnen. Dit is een stukje knapperder.
  zondag 8 februari 2009 @ 21:43:14 #153
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_65862919
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:24 schreef Grulez het volgende:

[..]

Idd, want dat zouden jij en ik ook kunnen. Dit is een stukje knapperder.
Of niet dan .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_65871813
Femi voor Lovre.. wát een wissel.

Ok, er zat verder niks op de bank.. maar hier win je de wedstrijd iig niet mee.
pi_65892922
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:00 schreef MaxPower het volgende:
Femi voor Lovre.. wát een wissel.
Een echte Jans wissel. Extra verdedigende middenvelder brengen zodat Granqvist in de spits kan gaan staan.

Anyway, die lange Toivonen is er over 2 week niet bij als we tegen PSV spelen. Hij is voor 2 wedstrijden geschorst.

En Jong Groningen heeft vanavond gelijk (1-1) gespeeld tegen Jong Ajax.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65893099
Het wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat De Roover zo gemist wordt. Stenman levert aanvallend te weinig rendement op en Hiariej speelt verdedigend heel goed maar brengt aanvallend ook heel weinig. Het is steeds tik tik tik, terug bij Sankoh die hem dan maar diep passed.
Life is too short not to have fun
pi_65893378
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65894493
quote:
Sommige Feyenoorders zullen zich gisteren wellicht hebben afgevraagd voor wie het laatste eerbetoon in het uitvak was. Naast het groen-witte ULTRAS-doek hing namelijk een spandoek met de tekst Z.K. R.I.P.

Z.K. is Willem. En Willem is een Feyenoorder die eind januari op veel te jonge leeftijd (24) zijn strijd tegen een ongeneselijke ziekte verloor.

Wij wensen alle nabestaanden veel sterkte in deze moeilijke tijd en bedanken de Groningen-aanhang voor het mooie eerbetoon aan Willem.

Willem, rust zacht...

Lunatic News
Klasse.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_65894771
quote:
Beloften krijgen te weinig tegen koploper

Jong FC Groningen heeft maandagavond op Corpus den Hoorn met 1-1 gelijkgespeeld tegen Jong Ajax. De gasten kwamen na vier minuten op voorsprong. Zeven minuten na de pauze maakte Robert Pomstra vanaf elf meter gelijk.

Aan de kant van Jong FC Groningen ontbraken internationals Pepijn Kluin en Skhodran Metaj en de geblesseerde aanvoerder Frank Olijve. Vanuit de eerste selectie speelden Brian van Loo, Ondrej Svejdik, Martijn Meerdink en Paul Matthijs mee. Aan de kant van de Amsterdammers stonden ook een handvol eerste elftalspelers. Daaronder Kenneth Vermeer, Rasmus Lindgren, Robbert Schilder, Evander Sno, Javier Martina, Leonardo en Kennedy Bakircioglu.

Die laatstgenoemde speler was na vier minuten de maker van de openingstreffer. Kennedy werkte een voorzet van de linkerkant van dichtbij binnen: 0-1. Het eerste kwartier hadden de gasten een overwicht. Daarna gooide de thuisploeg de schroom van zich af. Na ruim een halfuur hield Brian van Loo zijn ploeg in de race. Een afstandsschot van Kennedy werd door Van Loo uit de linkeronderhoek gewerkt.

In de vijf minuten voor de pauze kreeg FC Groningen twee enorme kansen op de gelijkmaker. Robert Pomstra kreeg een voorzet van rechts vol op de schoen en zag hoe Vermeer precies in de baan van het schot lag. Even later maaide Dennis Krohne vlak voor goal van dichtbij over de bal heen, die van links was voorgegeven.

FC Groningen kwam heel sterk uit de kleedkamer. Binnen vijf minuten knalde Dennis Krohne vijf meter achter de punt van de zestien keihard op de lat. In de zesde minuut werd diezelfde Krohne binnen de zestien meter gevloerd door Calvin Mac Intosh. Scheidsrechter Cairo legde de bal op de stip. Robert Pomstra knalde de bal van elf meter binnen: 1-1.

Leonardo brak even later uit, maar had geen oog voor de twee medespelers die links naast hem waren meegelopen. Brian van Loo verrichte op de rand van de zestien een prima redding. De volgende kans van Groningen was na ruim een uur spelen voor Ridouan Tabaouni. De spits was alert bij een hoge bal en schoot de bal met een boog over doelman. Vermeer sprintte terug en kon de bal nog net voor de doellijn wegtikken. In het laatste kwartier kwam Enrico Pellegriti in de ploeg voor Ridouan Tabaouni.

De thuisploeg kwam in het laatste kwartier nog wat onder druk te staan en liep nog tegen drie gele kaarten aan. Paul Matthijs, Mart Dijkstra en Martijn Meerdink gingen op de bon. Zo had er voor beide ploegen meer ingezeten, maar was de eindstand een aardige weergave van de kansenverhouding. FC Groningen staat met 19 punten uit 16 duels op de tiende plek van de ranglijst. Komende maandag spelen de Beloften de uitwedstrijd tegen Jong AZ, de nummer 9 van de Eredivisie.

Opstelling FC Groningen
Van Loo; Kunst, Svejdik, Lachman, Wagenaar; Dijkstra, Meerdink, Matthijs, Pomstra; Tabaouni (76’ Pellegriti), Krohne.
Rest bank: Ter Wielen, Holband, Janssens, Apotheker, Menting.

Scores: 4’ Kennedy 0-1, 52’ Pomstra (strafschop) 1-1

FC Groningen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65896634
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Ola Toivonen, Jack Tuyp en Robert Zwinkels voor drie wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. Allen werden afgelopen weekeinde met een directe rode kaart van het veld gestuurd.


Geen Toivonen. Krijgen we dan Lazarus in de spits over 2 weken??
pi_65897637
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:17 schreef Jahike het volgende:
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Ola Toivonen, Jack Tuyp en Robert Zwinkels voor drie wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. Allen werden afgelopen weekeinde met een directe rode kaart van het veld gestuurd.


Geen Toivonen. Krijgen we dan Lazarus in de spits over 2 weken??
Hopelijk is Afellay ook geblesseerd dan
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 9 februari 2009 @ 22:55:57 #162
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65898311
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:51 schreef Grulez het volgende:
Ben wel erg benieuwd wat voor spits ze gaan halen. Een tropische (jonge) verrassing of een degelijke scandinavier. Zul je zien, wordt het een Tim Jansen oid.
Toch grappig om oude (FCG) topics terug te lezen.
pi_65898547
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:55 schreef Grulez het volgende:

[..]
Tim Jansen
Ben blij dat ze die niet gehaald hebben zeg..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 9 februari 2009 @ 23:04:53 #164
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65898647
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ben blij dat ze die niet gehaald hebben zeg..
Ik zie ze er wel voor aan
pi_65899493
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:39 schreef Kerol het volgende:

[..]

Hopelijk is Afellay ook geblesseerd dan
Hij heeft afgezegd voor Oranje.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65899528
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ben blij dat ze die niet gehaald hebben zeg..
Beter dan Kolder.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:33:47 #167
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65899541
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ben blij dat ze die niet gehaald hebben zeg..
Had ik toentertijd best een goede optie gevonden.
pi_65900950
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:27 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Klasse.
Ik dacht dat dat Ultras ging om de geweldige spelers van:
FC Otelul Galati



had verwacht dat ze vrinden waren geworden
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_65901182
quote:
Kuijer: als Meeuwis gaat, ga ik ook!
Roda-voorzitter bracht Roda doelbewust in financiële problemen

Afgelopen zomer stond Kerkrade in brand. FC Groningen had het gewaagd om een bod uit te brengen op Roda-speler Marcel Meeuwis. Wat wij níet wisten is dat Roda JC deze transfer simpelweg nodig had om niet failliet te gaan. In dat geval had iedere Roda JC-supporters waarschijnlijk Meeuwis met de fiets naar de Euroborg gebracht. Aangezien Roda JC tot dan toe nooit enige openheid van (financiële) zaken had gegeven waren de supporters fel tegen deze transfer. Eén man wist dondersgoed hoe de zaken ervoor stonden, maar weigerde Meeuwis te verkopen en stelde de eis: 'als Meeuwis gaat, ga ik ook', en bracht daarmee doelbewust zijn club aan de rand van de afgrond, om vervolgens zijn fusieplannetje er doorheen te kunnen drukken onder het motto 'anders gaan we failliet'. Zijn naam: Servé Kuijer. Nog vreemder: een lid uit de Raad van Commissarissen stond vervolgens garant voor de begroting..
Lees hoe de beerput steeds dieper blijkt te zijn..

Kuijer heeft altijd beweerd dat FC Groningen een veel te laag bod deed op Marcel Meeuwis. Dit blijkt niet te stroken met de feiten. Roda JC heeft 'nee' gezegd tegen een riant bod van om en nabij de 4 miljoen Euro. Natuurlijk was een hoger bod wenselijk geweest, maar een club die zich in de positie bevond zoals de onze heeft niet veel te eisen. Bovendien was Roda JC met deze transfer van een speler die voor een voetballer redelijk op leeftijd is vrijwel uit de problemen geweest. Er was dan nog een schuld over van +/- 1,5 miljoen Euro. Een te overzien bedrag en zeker geen bedrag om dan maar de club op te laten gaan in een fusiegedrocht. Eén man kwam dit in al zijn plannen echter niet goed uit. Daarom sprak hij zijn veto uit. Kuijer stelde Huub Narinx voor de volgende keuze: indien je Marcel Meeuwis verkoopt, dan stap ik op. Daarnaast stelde Kuijer ook nog eens Martin van Geel voor een behoorlijk salaris aan achter de rug van Narinx om, terwijl er mede door diens veto in de Meeuwis-transfer geen cent in kas was.

Een volstrekt onredelijke werkwijze, maar wel een werkwijze die onderstreept wat wij altijd beweerd hebben: Huub Narinx had bitter weinig te vertellen. Meeuwis werd dus niet verkocht. Hoe hebben we dan in 's hemelsnaam toch die licentie binnen gesleept? Dit ligt eigenlijk heel eenvoudig. Een lid uit de Raad van Commissarissen, zoals bekend een vriendenclub van Kuijer, dhr. Maassen van Stienstra, stond garant voor het begrotingstekort. Met andere woorden: het voortbestaan van onze club staat of valt dus met een man uit de Raad van Commissarissen. Dit bracht Kuijer natuurlijk in een nog machtiger positie dan voorheen.
Het tekort is door deze actie (moeten wij er nog bij vermelden dat er sprake is van doelbewust wanbeleid?) namelijk nog veel groter geworden. Degene die dit 'tekort' opvult is een fusie-voorstander. Kuijer had hiermee dus echt alle troeven in handen en hierdoor is er nu ook voortdurend sprake van 'een naderend faillissement' van Roda JC. Indien dhr. Maassen er geen zin meer in heeft (of moeten we zeggen: zijn zin niet krijgt?) dan is het einde verhaal voor ons. En de kans is groot dat dhr. Maassen er binnenkort geen zin meer in heeft!

Het plannetje dat zo perfect in elkaar getimmerd leek brokkelt steeds verder af. Het leek zo 'mooi': een provindiebestuurder die ambitie uitspreekt, een voetbalbond die haar steun uitspreekt, media die meewerken en het volk proberen te hersenspoelen, een quasi-deskundige stuurgroep die een 'nauwekeurig' onderzoek doet en conclusies trekt waarvan ieder 'weldenkend mens' alleen maar kan zeggen: dit is het beste. Voorts 'scoren' enkele ambitieuze bestuurders nog een mooi baantje, zoals dhr. Kuijer bij de KNVB en de bobo's hebben hun zin. Waarschijnlijk verwachtte men daadwerkelijk met alleen maar stoeptegels te maken te hebben. Wat betreft de media hebben ze een correcte inschatting gemaakt. Deze zijn óf omgekocht, óf daadwerkelijk te dom om in te zien wat er gaande is. De supporters prikken echter eenvoudig door de mediapraatjes en het (gebrek aan) onderzoek heen en ook de Stichting neemt geen genoegen met het door de stuurgroep afgeleverde prutswerk. De kans dat het vooraf uitgestippelde plan dus alsnog in het water valt is groot.

Wij zullen zolang er hoop is (en dus leven) strijdbaar blijven. Het ontmaskeren van doelbewust wanbeleid voerende bestuurders is wat dat betreft slechts het begin!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65901259
4 miljoen, ik ben blij dat dat niet door is gegaan...
Meeuwis is een soort Matthijs maar dan nog niet over the hill.
Danny Holla!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65901278
Mwah.. Ik had Meeuwis er eigenlijk wel graag bij gehad.

Maar idd, Holla ontwikkelt zich prima, en ik heb ook nog steeds vertrouwen in Femi.
Maar met Meeuwis had je wel een stuk ervaring in huis gehaald. Vind het een prima speler.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65901310
Ik weet dat jij hem hoger hebt zitten maar 4 miljoen is wel te veel toch?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65901366
Weet ik niet.. Het is wel erg veel geld, maar men zocht toen een vervanger voor Lindgren. Meeuwis was opzich een logische keus. In mijn ogen is Meeuwis beter dan Lindgren en heeft hij ook nog eens erg veel ervaring, ook met het aanvoerder zijn. Spreekt bovendien Nederlands. Als je hem gehaald had voor zeg 3.5 miljoen had je daar nog wel een aantal jaar plezier van. Hij is vrijwel nooit geblesseerd en wilde zelf ook graag naar Groningen. Maar goed, ik vind Meeuwis persoonlijk de beste controlerende middenvelder op de nederlandse velden. .

Maar winst had je er inderdaad niet meer op gemaakt, ook gezien zijn leeftijd denk ik.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65901486
Misschien is hij inderdaad beter dan ik denk - ik zie nooit hele wedstrijden van Roda JC - maar dan vind ik het nog steeds een hoop geld. Vond ik van de transfer van Femi trouwens ook.

Volgens mij kan Groningen voor dat geld meerdere of betere versterkingen halen, ik blijf erbij dat de flanken onderbezet zijn maar dat zal wel beleid zijn als je met een ruit speelt.

Leiderschapskwaliteiten zijn nooit weg natuurlijk en in principe wil de club inderdaad het liefste Nederlandse spelers aantrekken, maar op zich vind ik dat we niet echt gebrek hebben aan een leider.
Granqvist zou aanvoerder moeten worden.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65901593
Granqvist zou ik ook per direct aanvoerder maken inderdaad. Hij zet de hele boel steeds goed neer, en de man straalt ook gewoon iets uit. Het is toch onbegrijpelijk dat Jans het in zijn hoofd haalt om Matthijs die band nog te geven.

Maar Granqvist speelt hier geen jaren meer vrees ik. Zou me niets verbazen als hij deze zomer alweer weg is. Een Meeuwis had je denk ik langer plezier van gehad.

Ik ben het met je eens dat we snelle opkomende middenvelders/flankspelers missen. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat we creativiteit en snelheid missen. Daarom is het ook zo jammer dat Andersson nu geblesseerd is. Garcia is eigenlijk de enige met een actie in huis, de enige die wat kan forceren. De rest is vrij statisch en voorspelbaar. Berg zou het ook nog veel beter doen met wat meer creativiteit achter en naast zich, dan zou er meer ruimte ontstaan (omdat dat soort spelers vaak dubbel gedekt worden) en daar kon Berg dan nog meer van profiteren. Daarom wil ik Garcia wel eens op 10 zien spelen, desnoods maak je een ruit op het middenveld met de punt naar voren en speel je met 2 controlende middenvelders erachter (Femi en Holla) om het eventuele balverlies van Garcia op te vangen. Maar goed, dan kom je inderdaad weer bij het probleem 'buitenspelers'.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')