abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:34:18 #1
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_65720992
David Walliams en Matt Lucas zijn vooral bekend van hun Engelse versie van Little Britain. Het succes dat zij hiermee behaalden bleef niet alleen beperkt tot televisie, zelfs het theater werd ermee verblijd. Dit tot groot genoegen van de liefhebbers in Engeland. Naast televisie en theater hebben de heren commercieel ook succes met al hun dvd-materiaal dat onder de hoede van het label BBC Comedy Collection is uitgebracht. Om nu te bewijzen dat de format van het sketchprogramma ook in Amerika werkt, hebben Walliams en Lucas Little Britain USA opgenomen.


Uitwisselbaar
Walliams en Lucas zijn meesters in het neerzetten van typetjes, karikaturen. Ze hebben voor de overstap naar Amerikaanse standaard wel wat aanpassingen moeten maken. Engelse humor is zeker voor de Amerikanen vaak niet echt te 'begrijpen'. Toch schuwen ze de taboes niet. Dit valt vooral te zien aan de sketch waarin twee bodybuilders naakt in de douche-ruimte staan en duidelijk homoseksuele handelingen laten zien. Voor preuts Amerika moet dit even schrikken zijn. Ook Marjorie (Matt Lucas) van FatFigthers laat geen mogelijkheid liggen om de beeldvorming van de altijd veel te dikke Amerikaan te bevestigen.


De volledige 'cast' van de USA-versie
Eerste rij: Mildred, Marjorie Dawes, Bubbles De Vere, Phyllis Church, Mr. Doggy, Ellie Grace, Andy Pipkin - Tweede rij: Tom, Sebastian Love, George, Sandra, Mark, Vicky Pollard, Ellie Grace's Mom, Emily Howard, Lou Todd -
Derde rij: Bing Gordyn, Daffyd Thomas, Harvey Pincher, Carol Beer


Nieuwe personages
Naast de bekende typetjes die ook in de Britse versie te zien zijn, zoals onder andere Lou & Andy, Bubbles, Majorie, Daffyd, heeft deze Amerikaanse versie enkele nieuwe typetjes voortgebracht. Zo is er Mildred, een typisch Amerikaanse oma. Heerlijk om Lucas in de rol van oudere vrouw te zien. De eerder genoemde vermeend homoseksuele bodybuilders zijn ook nieuw. Verder maken we kennis met Ellie Grace en haar moeder. De karakterisering van de stereotype Amerikaanse scholier en haar moeder.

De heren van Little Britain bewijzen eens te meer dat ze ook internationaal zijn. Of hun show in het conservatieve Amerika erg populair zal zijn, is maar de vraag. Zoals al eerder gezegd, Engelse humor is toch wat apart. Zelfs in Nederland wordt deze niet al te breed gewaardeerd, al gaat het de laatste jaren wel veel beter. Gelukkig moet het programma het niet alleen hebben van Amerikaanse kijkcijfers, maar wordt het ook in veel andere landen getoond, waaronder ons land en wel op Nederland 3, op zondagavond. Genieten dus van een stukje heerlijke Engelse humor in een Amerikaans jasje. Ja, Little Britain USA is, zeker voor de liefhebbers van dit soort humor, een aanrader. Zetel jezelf dus op zondagavond, even na negenen, voor de televisie en stem af op de VPRO op Nederland 3... lach je rot!

Deze review is ook hier te lezen.

Zender: Nederland 3 - VPRO Gezien op: Zondag 1 februari 2009
Waardering:
pi_65721153
Geweldige show!

Vooral dat gesprek van Marjorie Dawes samen met Rosie O Donnell.

Rosie: "It's digusting how you treat people!"
Marjorie: "And licking another woman's vagina isn't?"

  PR/Manusje van alles woensdag 4 februari 2009 @ 08:45:07 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65721154


Geweldige humor Mag er altijd graag naar kijken!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_65721177
Op de BBC al lang en breed uitgezonden natuurlijk, en ik vond het geniaal; vooral het totaal op elkaar uitgekeken stel in het restaurant!

pi_65721195
Oh man wat heb ik gelachen toen ze die body build pakken aanhadden met die kleine piemels!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:59:45 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65721396
Vind het ook een geweldige serie, heerlijke humor.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:28:11 #7
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_65723662
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:


Geweldige humor Mag er altijd graag naar kijken!
Ja, heerlijk hè. Heb ze ook allemaal op dvd, heb je btw de liveshow al eens gezien... de moeite waard...
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:28:50 #8
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_65723685
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:48 schreef dekilo het volgende:
Oh man wat heb ik gelachen toen ze die body build pakken aanhadden met die kleine piemels!
Die scène... ben benieuwd wat de Amerikanen daarvan vinden... preuts en conservatief...
pi_65730189
bitty!
Peace And Tranquility To Earth
  PR/Manusje van alles woensdag 4 februari 2009 @ 13:53:47 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65730349
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:28 schreef rocha01 het volgende:

[..]

Ja, heerlijk hè. Heb ze ook allemaal op dvd, heb je btw de liveshow al eens gezien... de moeite waard...
Heb ik ooit een stukje van gezien. Even kijken of dat nog ergens te vinden is
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:07:17 #11
158332 rocha01
ER Reviews Film/TV
pi_65730887
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Heb ik ooit een stukje van gezien. Even kijken of dat nog ergens te vinden is
Bol.com verkoopt hem... http://www.bol.com/nl/p/d(...)006288437/index.html
pi_65731532
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:49 schreef Vet-Boter het volgende:
bitty!
pi_65787567
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:28 schreef rocha01 het volgende:

[..]

Die scène... ben benieuwd wat de Amerikanen daarvan vinden... preuts en conservatief...
al eerder gemeld in een topic, dat werd er dus uitgeknipt.
De Puta Madre
pi_66351631
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op Little Brittain. Zowel de normale serie als USA heeft constant dezelfde grappen.
pi_66365027
Andy geweldige serie.
USA moet ik nog een keer kopen.
pi_66365095
De usa-versie is erg leuk idd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:01:18 #17
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66437267
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:29 schreef Departak het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op Little Brittain. Zowel de normale serie als USA heeft constant dezelfde grappen.
Dat is nou juist HET sterke punt van de serie!
Ik heb de Live Shows al lang klaar liggen om eens te kijken, maar eens voor gaan zitten.
USA is geweldig ( grappiger dan Abroad vind ik ).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66965616
Ontzettend leuke show, terwijl ik normaal nooit zo weg ben van dit soort humor moet ik hier echt vreselijk om lachen Vooral die stukjes met Ellie Grace en haar moeder zijn van die scenes waarbij ik niet meer bij kom.

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_66967014
Komt hij niet uit in Nederland ofzo? (ik zie alleen de import)
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:27:17 #20
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_66980361
Robbie Williams gaat Candy Marie-Candy, het vriendinnetje van Ellie Grace, spelen .

Hij speelt deze rol in de Comic Relief editie van Little Britain, hij is te zien in twee sketches op 13 maart (BBC One, 20:00).





13 maart op ~BBC One
pi_66990011
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:27 schreef twentemeisje het volgende:
Robbie Williams gaat Candy Marie-Candy, het vriendinnetje van Ellie Grace, spelen .

Hij speelt deze rol in de Comic Relief editie van Little Britain, hij is te zien in twee sketches op 13 maart (BBC One, 20:00).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

13 maart op ~BBC One
Dat lijkt me best wel briljant ook al weet ik niet of hij kan acteren Die kop alleen al van hem
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_67184604
Computer says no...
pi_81466274
Robbie Williams was goed!
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')