abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:53:51 #1
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65716758
Ik zei het nog voordat Ajax - Heracles begon. We worden deze wedstrijd weer genaaid. De KNVB wil AZ kampioen hebben. Dat is misschien kinderachtig om te zeggen en het is natuurlijk ook niet waar. Maar er worden zoveel verkeerde beslissingen gemaakt in het voetbal.

We gaan naar 24 januari 2009. AZ speelt tegen de Graafschap. AZ staat met 1 - 0 voor, maar als de Graafschap een zuivere goal maakt wordt deze onterecht afgekeurd. Zie hier de afgekeurde goal op 2.20

Een week later is het Sparta - AZ. De 2e goal van AZ wordt onterecht goedgekeurd. Deze goal was dik buitenspel. Zie hier de onterecht goedgekeurde goal op 7.06:

Je zou denken dat het arbitrale trio hier van geleerd heeft, maar nee. En paar dagen later speelt Ajax thuis tegen Heracles. In de laatste minuut maakt Suarez een zuivere goal. Maar de grensrechter keurt de goal af. Onterecht! De video zal snel hier volgen.

Misschien dat het voetbal eens een voorbeeld moet nemen aan het tennis, waar gewerkt wordt met de 'Hawk Eye'. Dit systeem controleert de scheidsrechter en de lijnrechters. In het voetbal worden zij niet gecontroleerd en kunnen ze als dictators eigen beslissingen maken, zonder dat er iemand kan zeggen dat dit onrechtvaardig is. Mijn favoriete tennisser is Rafael Nadal. In het volgende fragment, verliest hij de set. Maar terecht, want de Hawk Eye maakt geen fouten en de beslissingen zijn altijd goed. Daar valt als supporter mee te leven, ook al verliest jouw favoriet hierdoor.

Ook al is tennis en voetbal maar 'een spelletje',
waar miljoenen in omgaan. Spelletjes moeten wel eerlijk gespeeld worden. Als dit niet kan dan is het niet meer leuk om naar te kijken.

En bij deze ga ik dat ook niet meer doen. Ik kijk geen Eredivisie meer totdat er gebruik gemaakt gaat worden van videobeelden. Hiermee zal ik weinig bereiken, maar het is een principekwestie. Het is tijd voor een revolutie in het voetbal waar alle supporters achter moeten gaan staan.

Voetbal moet eerlijk worden! Ook al wordt je eigen club benadeelt door deze eerlijkheid.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:54:31 #2
243449 Abercromby
American Psycho
pi_65716781
_!
-+-
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2009 @ 23:54:32 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65716783
Ajax speelt gewoon slecht
Ajax zijn eigen schuld
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:57:00 #4
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65716875
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:54 schreef Paul het volgende:
Ajax speelt gewoon slecht
Ajax zijn eigen schuld

Daar gaat het toch helemaal niet om.

Dat is hetzelfde om te zeggen: De bevolking is dom, dus ze verdienen om onrechtvaardig behandeld te worden door een dictator.

Ik denk trouwens dat een aantal Utrecht supporters het met me eens zijn, remember 2004 toen Ajax na een buitenspel goal de beker wist te winnen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:59:25 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65716957
Het voetbalforum is even verderop.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:59:59 #6
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_65716982
o mijn god wat een fuckign calimero!! ga janken sukkel
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:00:19 #7
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65716996
Als je met 0-2 achterkomt tegen Heracles in eigen huis dan mag je gerust naar jezelf gaan kijken als Ajax zijnde
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:01:02 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_65717019
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:01:20 #9
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65717033
En foute beslissingen van scheidsrechter zijn er altijd en zullen ook wel altijd blijven. Ik ben voor het inzetten van bepaalde middelen die het makkelijker maken voor scheidsrechters, maar voetbal moet wel voetbal blijven.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:04:20 #10
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717134
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:01 schreef John.Milton het volgende:
En foute beslissingen van scheidsrechter zijn er altijd en zullen ook wel altijd blijven. Ik ben voor het inzetten van bepaalde middelen die het makkelijker maken voor scheidsrechters, maar voetbal moet wel voetbal blijven.
Tuurlijk zullen die altijd gemaakt worden, maar echte beslissende momenten zoals penaltys, goals en rode kaarten zouden toch nagekeken moeten kunnen worden. Deze momenten bepalen wedstrijden teveel.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:05:23 #11
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717167
Het Hawk-Eye systeem zou hierbij uitstekend zijn. Ieder team krijgt bijvoorbeeld 2x de kans om een moment terug te kijken.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:06:10 #12
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717184
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:59 schreef Grimm het volgende:
o mijn god wat een fuckign calimero!! ga janken sukkel
Joh, je bent vrijgezel. Wat raar!
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:07:48 #13
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65717236
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:04 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen die altijd gemaakt worden, maar echte beslissende momenten zoals penaltys, goals en rode kaarten zouden toch nagekeken moeten kunnen worden. Deze momenten bepalen wedstrijden teveel.
Absoluut, een hawk-eye achtig systeem zou ook wel toegepast mogen worden denk ik. Zeker in het geval of ballen nu wel of niet over de lijn zijn. Als ze daar bij de FIFA eens mee beginnen.
pi_65717249
Kan je voor mij ook even het filmpje zoeken van de 3 meter buitenspel van wamberto in de beker?

En zoek voor mij ook even een dozijn filmpjes van schwalbes van suarez op. Dat zijn namelijk aangenaaide gele kaarten en gestolen punten van andere ploegen. Dat is ook genaaid worden.

Nee, ajax moet niet klagen. Aan het eind van de rit staat iedereen waar ze moeten staan. En ik denk dat AZ dit jaar terecht bovenaan staat. En ik hoop dat ze kampioen worden.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:13:40 #15
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717406
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Kan je voor mij ook even het filmpje zoeken van de 3 meter buitenspel van wamberto in de beker?

En zoek voor mij ook even een dozijn filmpjes van schwalbes van suarez op. Dat zijn namelijk aangenaaide gele kaarten en gestolen punten van andere ploegen. Dat is ook genaaid worden.

Nee, ajax moet niet klagen. Aan het eind van de rit staat iedereen waar ze moeten staan. En ik denk dat AZ dit jaar terecht bovenaan staat. En ik hoop dat ze kampioen worden.
Hele reactie van jou heeft niets te maken met de discussie.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:13:59 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65717418
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:01 schreef John.Milton het volgende:
En foute beslissingen van scheidsrechter zijn er altijd en zullen ook wel altijd blijven. Ik ben voor het inzetten van bepaalde middelen die het makkelijker maken voor scheidsrechters, maar voetbal moet wel voetbal blijven.
Sedert er ettelijke miljoenen verdiend kunnen worden voor een club door deelname in de UEFA-cup, of in de CL, en er spelers voor tientallen miljoenen van club verhuizen, zijn de belangen zo groot dat voetbal allang geen voetbal meer is.

Het is een sport met enorme belangen. Dat op zich is niet erg, maar het is natuurlijk belachelijk dat je zoiets even ophangt aan het noodzakelijk imperfecte menselijke waarnemingsvermogen.

Daarnaast is de FIFA met name altijd uitermate muggenzifterig op regels (transferseizoen, checks, keuringen, enz.), maar hier zit wat dat betreft een enorme onnauwkeurigheid: een scheidsrechter heeft het laatste woord ook al past hij de regels fout toe.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:15:03 #17
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717444
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:07 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Absoluut, een hawk-eye achtig systeem zou ook wel toegepast mogen worden denk ik. Zeker in het geval of ballen nu wel of niet over de lijn zijn. Als ze daar bij de FIFA eens mee beginnen.
Maar volgens mij zal dat nog lang gaan duren. Ze willen daar dat het voetbal z'n identiteit behoudt. Maar je kunt je afvragen of die identiteit niet een beetje achterloopt met alle technische mogelijkheden tegenwoordig.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:20:30 #18
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717588
Dit is trouwens wel een grappig filmpje over het Hawk-Eye systeem
pi_65717629
De wedstrijden die gewonnen zijn door schwalbes van Suarez alweer vergeten?
pi_65717736
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:15 schreef BarbaRob het volgende:
Maar volgens mij zal dat nog lang gaan duren. Ze willen daar dat het voetbal z'n identiteit behoudt. Maar je kunt je afvragen of die identiteit niet een beetje achterloopt met alle technische mogelijkheden tegenwoordig.
Uhm, niet alles wat technisch gemaakt kan worden, is 'beter' voor een sport. Natuurlijk harstikke eerlijk zo'n systeem, maar technische hulpmiddelen halen wel de emotie uit de sport.

Want zeg nou eerlijk, zo'n lekker potje ergeren aan scheidsrechters is af en toe toch best heerlijk?
pi_65717762
Louis schijnt de KNVB te hebben gekocht.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:33:08 #22
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_65717846
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Uhm, niet alles wat technisch gemaakt kan worden, is 'beter' voor een sport. Natuurlijk harstikke eerlijk zo'n systeem, maar technische hulpmiddelen halen wel de emotie uit de sport.

Want zeg nou eerlijk, zo'n lekker potje ergeren aan scheidsrechters is af en toe toch best heerlijk?
Dat kan toch nog steeds?
Maar dan niet bij de beslissende momenten. Overtredingen enzovoorts zullen het gewoon zonder de technieken moeten doen.
pi_65717987
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:13 schreef BarbaRob het volgende:

[..]

Hele reactie van jou heeft niets te maken met de discussie.
Uiteraard niet, want die zijn in je nadeel. Goh, en daarmee komen we weer op een ajax speler: elk nadeel heb zijn voordeel. Dat kan geen toeval zijn.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:59:54 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65718433
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Uhm, niet alles wat technisch gemaakt kan worden, is 'beter' voor een sport. Natuurlijk harstikke eerlijk zo'n systeem, maar technische hulpmiddelen halen wel de emotie uit de sport.

Want zeg nou eerlijk, zo'n lekker potje ergeren aan scheidsrechters is af en toe toch best heerlijk?
Volgens mij is er ook bij foutloos gefloten wedstrijden in principe nog genoeg emotie, de onverwachte technische hoogstandjes, de blunders van de verdediging, de frustratie van de coach, de ballen op de lat of paal, het mislopen van het kampioenschap, enz.

Het is niet alsof door het invoeren van technische hulpmiddelen de gehele wedstrijd al vast staat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65718483
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Uhm, niet alles wat technisch gemaakt kan worden, is 'beter' voor een sport. Natuurlijk harstikke eerlijk zo'n systeem, maar technische hulpmiddelen halen wel de emotie uit de sport.

Want zeg nou eerlijk, zo'n lekker potje ergeren aan scheidsrechters is af en toe toch best heerlijk?
Zou jij het ook zo heerlijk vinden als volgende maand je salaris niet uitgekeerd wordt? Foutje moet kunnen toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')