quote:
Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende: Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.
Sommige sites bieden een tussenstop mogelijkheid, maar het is meer bedoeld voor reizigers die dan ook London willen bezoeken. Het zal lastig worden om een tussenstop te forceren en daarmee de prijs te beinvloeden, zoals jij probeert.
quote:
Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.
Je koopt de tickets apart, dus wat de eerste maatschappij betreft, vlieg je naar Londen en wat de tweede betreft, check je in Londen in. Neem de overstap tijd nog ruimer als het advies, want als je nu de tweede vlucht mist, dan ben je je ticket waarschijnlijk kwijt. Of plan een dagje/middagje London, dan weet je zeker dat het lukt.
Lid van het Kiva FOK! team. Join us. Help ondernemers in ontwikkelingslanden en krijg je geld nog eens terug ook !
http://www.kiva.org