abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_68160308
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende:
Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.

Sommige sites bieden een tussenstop mogelijkheid, maar het is meer bedoeld voor reizigers die dan ook London willen bezoeken. Het zal lastig worden om een tussenstop te forceren en daarmee de prijs te beinvloeden, zoals jij probeert.
quote:
Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.

Je koopt de tickets apart, dus wat de eerste maatschappij betreft, vlieg je naar Londen en wat de tweede betreft, check je in Londen in. Neem de overstap tijd nog ruimer als het advies, want als je nu de tweede vlucht mist, dan ben je je ticket waarschijnlijk kwijt. Of plan een dagje/middagje London, dan weet je zeker dat het lukt.
  zondag 19 april 2009 @ 08:25:06 #252
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68160591
Het is helaas niet mogelijk om deze trip in een ticket te boeken, althans, dan kom je niet in de goedkoopste boekingsklasse terecht als de vlucht van LHR - KUL - BNE (Want zo vliegt Malaysia Airlines).
Dat is weer logisch omdat Malaysia Airlines en KLM ook vanaf Amsterdam naar KUL (Kuala Lumpur) vliegen en natuurlijk niet een goedkopere aanbieding met vertrek vanaf Amsterdam via London Heathrow op de markt zullen gooien, dat doen alleen maatschappijen die niet vanaf Amsterdam vertrekken, bijvoorbeeld Quater Airways.

In jouw geval zou ik echt de vlucht AMS - LHR - AMS apart boeken, kan tegenwoordig inderdaad voor niet zoveel geld bij BMI, BA of KLM, maar kies wel voor voldoende overstaptijd, 2 uur is wat weinig, 4 uur moet voldoende zijn. (Je bagage doorchecken kan je altijd proberen, als je met KLM vliegt zou dat in theorie moeten kunnen, immers KLM en MAS werken samen).
Zelfde geldt uiteraard voor de terugweg, enige voordeel is dat mocht het misgaan met connecties op de terugweg, vanaf Stansted, Luton of Gatwick vliegen Ryanair en Easyjet weer terug naar Nederland, de prijzen voor last minute vallen meestal wel mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68161371
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
pi_68168493
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:10 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm

Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.

Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
TRV
pi_68180340
quote:
Op zondag 19 april 2009 @ 09:47 schreef HanSchwulo het volgende:
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 19 april 2009 @ 20:20:37 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_68181521
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef HomoSaabiens het volgende:

[..]

Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.

Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
Vorige keer kon ik met Lufthansa gewoon de zuilen gebruiken, met mijn credit card dan, en ik ben geen frequent flyer van Lufthansa of een andere maatschappij in de Star Alliance.

Niet dat dat online inchecken zin heeft gehad, bij het afgeven van de tas wilde ik deze gelijk doorlabelen naar Bangkok, en dat kon prima, maar ze moest mij daardoor ook weer opnieuw een stoel toewijzen.... Althans, ik zat nu 1 rij achter waar ik net daarvoor mijn plaats had geselecteerd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_68182328
@Ozzietukker: ok, goed om te weten, dan gebruik ik ook gewoon m'n creditcard. Kan ik daarmee ook voor een vriend inchecken? De bagage van mijn moet ook doorgelabeld worden, dan check ik maar niet online in als dat toch geen zin heeft.
TRV
pi_68188425
@Ozzietukker:
BRU en AMS zijn voor mij ongeveer even ver. Ik zou dus ook BRU - LHR - BNE - LHR - BRU kunnen vliegen. Als ik echter BRU - BNE wil boeken via Malaysian, wordt het BRU - AMS - BNE waarbij ik met KLM naar AMS vlieg (KLM en MA zijn inderdaad partners). BMI en MA zijn echter ook partners (alleen dan in de UK) en vanuit BRU kan ik met BMI naar LHR vliegen. Is een dergelijke route via een reisbureau "te forceren"?

Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
  zondag 19 april 2009 @ 23:35:10 #259
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_68188632
Ik heb per ongeluk met AA 2x dezelfde vlucht geboekt (dacht dat het de 1e keer niet goed ging, maar dat ging het dus wel...) Iemand tips over wat te doen? Als ik ze bel, zullen ze dan moeilijk gaan doen?
  Moderator zondag 19 april 2009 @ 23:54:31 #260
45833 crew  Fogel
pi_68189373
@nickybol: Als je binnen 24u na boeken belt kan het (in Europa in ieder geval) kostenloos geannuleerd worden.
Aangezien je 2x in het systeem staan zullen ze vast ook niet moeilijk doen als je het niet binnen 24u doet, maar natuurlijk wel zo spoedig mogelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_68192482
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.

Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
pi_68192702
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):

Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
pi_68196982
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:22 schreef HanSchwulo het volgende:

[..]

op de website van de klm (na een tijdje zoeken):

Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
pi_68197603
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?

[ Bericht 19% gewijzigd door HanSchwulo op 20-04-2009 12:01:56 ]
pi_68210273
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
pi_68212302
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:46 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.

Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
Dank voor jullie antwoorden. Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn. Ik ga e.e.a. eens op een rijtje zetten.
pi_68225884
het reisbureau wat voor mijn werk altijd boekt heeft idd altijd al een stoelreservering als ik intercontinentaal vlieg. Is mogelijk.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_68229344
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:21 schreef Pancake1967 het volgende:
Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn.
Ja, maar het reisbureau kan vziw ook geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen, omdat Easyjet (en andere low cost carriers) alleen maar rechtstreeks aan de reiziger verkopen. Dus als je het aan een reisbureau overlaat, dan is je reis mogelijk niet optimaal qua prijs en reisduur, .

Heb je per se 1 faktuur nodig of zo? Of gaat het je om de garantie te kunnen overstappen bij het missen van een vlucht ?
pi_68230948
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef HanSchwulo het volgende:

[..]

dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?
Hmm, mooi kut dus, het begint een beetje op een budgetmaatschappij te lijken zo. Denk dat ik maar een aisle seat neem waarbij de arm rest omhoog kan. Leg dan m'n benen wel in het gangpad. Kost zo 140 euro om een exit seat te bij een retourtje. Voor een smallere stoel dicht bij het toilet met weinig ruimte om je tas kwijt te kunnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door john_ven24 op 21-04-2009 11:13:06 ]
pi_68231311
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.

Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_68232897
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.

Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
pi_68239284
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:57 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
het valt allemaal wel mee. Zelfs bij de KL(e)M. Het ligt er een beetje aan met welk toestel je vliegt. In een 747 heb je zowiezo geen Personal Video System en als je in een 777 vliegt moet je even goed opletten (SEATGURU.COM) onder welke stoelen de entertainment boxen zitten. Daar moet je dus niet zitten want dan heb je in het slechtste geval helemaal geen beenruimte onder de stoel van je voorbuur. En met die 32 inch seeat pitch bij KLM kan ik me met mijn 188cm lengte nog uitstekend uitstrekken om te slapen. Maar leg je benen nu niet in het gangpad want dan ben je dus elke 2 minuten wel weer een keer wakker doordat er wéér iemand struikelt over jouw stelten.

Maar ja, het is waar dat de FB members de beste stoelen gratis uit kunnen kiezen. En ik denk daarna de (transfer) passagiers met de duurste tickets. Overigens gaat dit allemaal niet op wanneer een toestel vol zit of overboekt is. Want dan valt er niets meer te kiezen.

Dus nu niet meer zo deprie zijn, die 10 tot 12 uur kom je echt wel door. Je gaat toch op vakantie? Nou dan!
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 15:25:26 #273
45833 crew  Fogel
pi_68239455
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:38:12 #274
1234 HiZ
Istanbullu
pi_68242048
Ik heb al in geen 5 jaar meer met de KLeM gevlogen.
pi_68242739
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 15:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')