Dat is ook niet de juiste aanpak. Als er al zo'n site bestaat, dan zal het gunstige prijsverschil weer wegvallen, bijvoorbeeld omdat niet precies die vlucht wordt gepakt met de gunstige prijs.quote:Op zondag 19 april 2009 00:54 schreef Pancake1967 het volgende:
Echter, de enige manier om een dergelijk vluchtschema te boeken is middels twee aparte tickets (AMS - LHR - AMS én LHR - BNE - LHR; ik heb nl. nog geen site gevonden waar ik een multistop AMS - LHR - BNE - LHR - AMS kan boeken).
Dat kan misschien, maar waarschijnlijk niet. Ik neem aan dat je voor LHR - AMS een prijsvechter kiest, zoals bijvoorbeeld Easyjet en dat je op LHR - BNE een andere maatschappij vliegt. Alleen als je met dezelfde maatschappij vliegt of dezelfde luchtvaartalliantie dan lukt het misschien. Ik zou daar vooraf over bellen, als het echt belangrijk is.quote:Kan ik bij het inchecken op mijn eerste ticket mijn bagage op Schiphol nu meteen door laten labelen naar de eindbestemming van mijn tweede ticket zodat ik op LHR niet met mijn koffers hoef te zeulen?
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 14:10 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.schiphol.nl/Vluchtinfo/Inchecken.htm
Prettig om te zien dat het ook nog voor Sterling kan (sinds eind oktober failliet)
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 19 april 2009 @ 09:47 schreef HanSchwulo het volgende:
nu lees ik gisteren op een ander forum dat je bij klm al 90 dagen vantevoren je plekken kan reserveren. iemand daar ervaring mee?
Vorige keer kon ik met Lufthansa gewoon de zuilen gebruiken, met mijn credit card dan, en ik ben geen frequent flyer van Lufthansa of een andere maatschappij in de Star Alliance.quote:Op zondag 19 april 2009 14:28 schreef HomoSaabiens het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Voor Lufthansa moet je zowel een Frequent Flyer pas als een cc hebben. Ik ben geen Frequent Flyer, dus dat wordt ouderwetsch inchecken.
Ben ik wel Frequent Flyert bij Airzena Georgian Airways, kan het daar gewoon bij iedereen!
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):quote:Op zondag 19 april 2009 19:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Op welk forum lees je dat?
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?quote:Op maandag 20 april 2009 08:22 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
op de website van de klm (na een tijdje zoeken):
Vliegt u intercontinentaal, dan kunt u 90 dagen voor vertrek al een stoel kiezen bij uw reisagent of via KLM reserveringen.
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.quote:Op maandag 20 april 2009 11:36 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
En weet iemand of je ook een exit seat kan kiezen, of is dat tegenwoordig geblokkeerd?
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).quote:Op zondag 19 april 2009 23:28 schreef Pancake1967 het volgende:
Even in zijn algemeenheid over het boeken van multi-stop tickets: Als test heb ik gekeken naar een ticket vanaf AMS naar een willekeurig vliegveld in Afrika. Op de een of andere manier is dat niet rechtstreeks (lees: als 1 ticket) te boeken. Betekent dit dan dat je altijd twee aparte tickets moet boeken met het risico dat je je aansluitende vlucht mist?
quote:Op maandag 20 april 2009 07:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Dit vliegveld is dan niet bereikbaar via een maatschappij welke ook op AMS vliegt, zelfs niet door middel van overstappen of overstappen naar partners van al die maatschappijen. Het gaat waarschijnlijk om een klein vliegveld waar hooguit een paar regionale vluchten per dag landen. Het is zaak om uit te zoeken welke vluchten dat zijn en naar welke (grotere) stad die toe gaan. Vervolgens moet je uitvogelen hoe je die grotere stad vanuit AMS kan bereiken.
Je hebt dan inderdaad het ticket naar die grotere stad en het tweede ticket naar dat regionale vliegveld nodig. Hopelijk valt dat tweede ticket online te boeken en ik zou ook de veiligheid van die regionale maatschappij even nagaan. Je draagt zelf het risico dat je de aansluitende vlucht mist.
Dank voor jullie antwoorden. Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn. Ik ga e.e.a. eens op een rijtje zetten.quote:Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Dat hoeft alleen als de maatschappijen geen "interline" overeenkomst hebben. KLM kan bijvoorbeeld geen trajecten van Easy Jet verkopen op haar tickets. Interline overeenkomsten gaan overigens verder dan de zogenaamde allianties als Skyteam, One World en Star Alliance. British Airways (One World) en United (Star Alliance) kunnen, alhoewel geen directe partners, wel op 1 ticket geboekt geworden. Idem voor bijvoorbeeld een vlucht heen met KLM (Sky Team) en terug met SAS (Star).
Ja, maar het reisbureau kan vziw ook geen tickets samenstellen waarbij 1 traject door zeg Easyjet wordt gevlogen, omdat Easyjet (en andere low cost carriers) alleen maar rechtstreeks aan de reiziger verkopen. Dus als je het aan een reisbureau overlaat, dan is je reis mogelijk niet optimaal qua prijs en reisduur, .quote:Op maandag 20 april 2009 19:21 schreef Pancake1967 het volgende:
Als ik dus écht één ticket zou willen voor BRU - LHR - BNE = LHR - BRU moet ik dan neem ik aan bij een reisbureau zijn.
Hmm, mooi kut dus, het begint een beetje op een budgetmaatschappij te lijken zo. Denk dat ik maar een aisle seat neem waarbij de arm rest omhoog kan. Leg dan m'n benen wel in het gangpad. Kost zo 140 euro om een exit seat te bij een retourtje. Voor een smallere stoel dicht bij het toilet met weinig ruimte om je tas kwijt te kunnen.quote:Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef HanSchwulo het volgende:
[..]
dat kan alleen wel pas 24 (of 30) uur vantevoren, en kost geld.
zie: http://www.klm.com/travel(...)ici_seat_choice.htm?
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
Ik vlieg volgende week dus maar met Virgin Atlantic naar SFO. Dat was vorig jaar best comfortabel.
het valt allemaal wel mee. Zelfs bij de KL(e)M. Het ligt er een beetje aan met welk toestel je vliegt. In een 747 heb je zowiezo geen Personal Video System en als je in een 777 vliegt moet je even goed opletten (SEATGURU.COM) onder welke stoelen de entertainment boxen zitten. Daar moet je dus niet zitten want dan heb je in het slechtste geval helemaal geen beenruimte onder de stoel van je voorbuur. En met die 32 inch seeat pitch bij KLM kan ik me met mijn 188cm lengte nog uitstekend uitstrekken om te slapen. Maar leg je benen nu niet in het gangpad want dan ben je dus elke 2 minuten wel weer een keer wakker doordat er wéér iemand struikelt over jouw stelten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:57 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Tja, helaas is het bij veel andere maatschappijen richting Hong Kong niet heel anders. Air France heeft dezelfde regeling, Cathay zet ook enkel frequent flyers in de exit rows. Ik weet niet hoe het zit bij BA, maar hoor van anderen dat lufthansa wel soepel is, helaas wel allemaal duurder. En heb niet echt de 'mood' om door die heathrow hel te moeten.
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuancequote:Op dinsdag 21 april 2009 11:14 schreef LintuxCx het volgende:
Het is al enige tijd een budget maatschappij, maar qua prijs alleen voor niet-Nederlanders.
ligt eraan. ik vlieg voor minder dan 500 euro rechtstreeks vans chiphol naar ny en weer terug. dat vind ik wel meevallen qua prijs.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, voor mensen die niet uit Nederland vertrekken, belangrijke nuance
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |