abonnement Unibet Coolblue
pi_65859613
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:50 schreef stbabylon het volgende:
TomTom

Ga kaarten leren lezen!
handig man, heb je ze wel eens zien rijden, die mensen die niet weten waar ze heen moeten en hun kaart half uitgevouwen op hun stuur hebben liggen, lekker veilig

(p.s. als je nu niet hypocriet wil zijn moet je je gps op je telefoon ook uit zetten )
Quisnam narro EGO, Gamma!
Zwolle!
  zondag 8 februari 2009 @ 20:19:52 #152
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65860041
TomTom is ook alleen voor buiten de stad.
Daar is het niet alleen sneller, deze taxichauffeur is ook gewoon lui.
pi_65869293
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:19 schreef JJH het volgende:
TomTom is ook alleen voor buiten de stad.
Daar is het niet alleen sneller, deze taxichauffeur is ook gewoon lui.
Maar hij rookt niet!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  maandag 9 februari 2009 @ 00:54:36 #154
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65869328
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:52 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Maar hij rookt niet!
nee
pi_65869346
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:54 schreef JJH het volgende:

[..]

nee
knap hoor, las je verhaal net in stoppen met roken topic
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  maandag 9 februari 2009 @ 00:57:36 #156
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65869372
quote:
Op maandag 9 februari 2009 00:55 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

knap hoor, las je verhaal net in stoppen met roken topic
Goed hè.

Maar zoals ik daar ook al zei: TV/laptop, biertje peu... Niet in huis hebben op zondagavond scheelt ook al een boel.

Ook lekker de nachtdienst in de komende week
  maandag 9 februari 2009 @ 00:57:40 #157
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_65869373
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:19 schreef JJH het volgende:
TomTom is ook alleen voor buiten de stad.
Daar is het niet alleen sneller, deze taxichauffeur is ook gewoon lui.
Ach, het is altijd makkelijk praten als je zelf geen auto hebt. Ik leen ook vaak een TomTom als ik de stad uit moet. Kaarten lezen is zo jaren 70!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_65870895
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:06 schreef Richfield het volgende:
(p.s. als je nu niet hypocriet wil zijn moet je je gps op je telefoon ook uit zetten )
Die is allleen om bij te houden hoevel km ik heb gelopen.
pi_65872453
Is het bij een tomtom niet zo dat je de hele tijd op dat ding zit te kijken waar je rijdt??

Ik heb geen tomtom, geen auto... zelfs geen rijbewijs. Als ik er ooit mee begin moet ik waarschijnlijk via een tomtom afrijden enzo... Want dat is nieuw en leuk en anders en blaaa....
Doe mij maar gewoon de locatie vooraf, dan kan ik opzoeken waar het is. Eventueel een stukje routeplanner uitprinten voor het allerlaatste stukje (precieze straat enzo) en dan vind ik het wel.

Voor mij is een tomtom op dit moment net zoiets als een mobiele telefoon 5 jaar geleden: onnodig.
pi_65872674
Het grote nadeel van de TomTom vind ik (en Kekaa geeft het gedeeltelijk al aan, rijlessen op de TomTom), dat mensen leren te rijden puur op de TomTom, zonder terug val mogelijkheid. Er zijn (helaas) een heleboel Nederlanders die zo dom zijn als het achtereind van een varken. En die kunnen straks zonder TomTom niet eens van Zwolle naar Amsterdam rijden. Want dat is een nadeel van een TomTom, dat ding kan stuk gaan (of, conspirecy theorie incoming, Amerika zet de GPS uit om de wereld te kunnen domineren (of omdat Europa niet genoeg betaald)). Dom en lui gaat hand in hand met de TomTom. Daarbij zeg ik niet dat iedereen die een TomTom gebruikt dom en/of lui is, alleen dat domme luie mensen (en daar zijn er een boel van), enorme problemen kunnen gaan veroorzaken.
pi_65873193
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:50 schreef stbabylon het volgende:
Het grote nadeel van de TomTom vind ik (en Kekaa geeft het gedeeltelijk al aan, rijlessen op de TomTom), dat mensen leren te rijden puur op de TomTom, zonder terug val mogelijkheid. Er zijn (helaas) een heleboel Nederlanders die zo dom zijn als het achtereind van een varken. En die kunnen straks zonder TomTom niet eens van Zwolle naar Amsterdam rijden. Want dat is een nadeel van een TomTom, dat ding kan stuk gaan (of, conspirecy theorie incoming, Amerika zet de GPS uit om de wereld te kunnen domineren (of omdat Europa niet genoeg betaald)). Dom en lui gaat hand in hand met de TomTom. Daarbij zeg ik niet dat iedereen die een TomTom gebruikt dom en/of lui is, alleen dat domme luie mensen (en daar zijn er een boel van), enorme problemen kunnen gaan veroorzaken.
Ik merk het ook met chauffeurs bij mij op het werk. Rijden ook allemaal met TomTom.

Ik heb vroeger zelf als bijrijder op de auto gezeten met een stratenboek op schoot.
Zet mij ergens in Enschede, Almelo, Apeldoorn, Almere, Lelystad of Zaandam neer en ik weet binnen een paar honderd meter waar ik ben. Dat hoef je van die TomTom-rijders niet te verwachten. Die raken al in paniek als een brug afgesloten is en ze om moeten rijden.

Maar toch is TomTom wel handig bij de vaste flitspalen.
Ik gebruik het nu zelf ook, maar heb nog veel aan mijn stratenkennis.
Laatst een chauffeur die belde dat ie de Brandaris niet kon vinden in Zaandam.
Dat is de 1e van de 3 grote hoogbouwflats (14 verd. of zo) langs de A7, daar kijk je echt niet overheen.
pi_65873365
Daarom zeg ik: leer eerst kaarten en borden lezen. En als je dat goed kunt, neem dan een TomTom.
pi_65874387
ben het wel met baby eens dat je wel kaart moet kunnen lezen, maar op borden kom je ook een heel eind

(als ik trouwens 1 keer ergens heen gereden ben dan weet ik de weg daarna ook wel)
Quisnam narro EGO, Gamma!
Zwolle!
  maandag 9 februari 2009 @ 11:40:59 #164
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65875658
Pfff zelfs met die schijt tomtom weet ik het nog wel te presteren om fout te rijden
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_65877171
Idioot idd dat rijden met de TomTom onderdeel van het rij-examen is geworden. Alsof iedereen standaard zo'n ding in zn auto heeft zitten. Bovendien zie ik het als een extra hulpmiddel en niet als wegwijzer. Voordat je de weg op gaat naar een onbekende bestemming kijk je toch eerst ff hoe je er naartoe moet rijden? Mensen vertrouwen maar blind op de apparatuur en belanden zo dus in het water 'want mn TomTom zei dat ik hier linksaf moest '.

Mij is geleerd tijdens mn rij-opleding dat een gedegen voorbereiding vóór je de weg op gaat heel belangrijk is. Kennelijk gaan we nu allemaal blind op onze apparatuur af. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_65877391
Als ik naar Kerkstraat 4 in Den Bosch moet, rijd ik op ervaring en algemeen richting gevoel naar Den Bosch. Daar aangekomen stop ik bij het eerste Informatiebord, zoek de Kerkstraat op, en rij er heen.

En dat geldt voor vrijwel elke stad.
pi_65877661
Ik heb geen richtingsgevoel. .
Ik ben dus groot fan van de routeplanners op t net en ik heb altijd wegenkaarten in de auto (en geen TomTom oid) .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:27:06 #168
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65878765
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:22 schreef stbabylon het volgende:
Daarom zeg ik: leer eerst kaarten en borden lezen. En als je dat goed kunt, neem dan een TomTom.
Juist.

En heb trouwens ook nog steeds altijd een stratenbijbel in mijn tas zitten. Collega's verklaren me voor gek want je hebt toch TomTom bij je?
pi_65879276
TomTom is nog altijd gebasseerd op een systeem dat met één druk op de knop kan uitgezet worden door onze goede 'vrienden' de Amerikanen.
pi_65879391
--> BNW

.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:11:10 #171
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65879846
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:57 schreef Misstique het volgende:
--> BNW

.
Geef het topic maar een schopje.
pi_65881000
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:57 schreef Misstique het volgende:
--> BNW

.
yeah kick it!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  maandag 9 februari 2009 @ 15:40:14 #173
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_65882915
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:44 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

yeah kick it!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_65886032
BNW?
pi_65886084
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:12 schreef Kekaa het volgende:
BNW?
Brave New World
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')