abonnement Unibet Coolblue
pi_65585031
Terug Vind Paddy

De kids vragen al wanneer we nou eens gaan, ze moeten nog even een jaar geduld hebben.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_65585089
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 00:02 schreef DIGGER het volgende:
Terug Vind Paddy

De kids vragen al wanneer we nou eens gaan, ze moeten nog even een jaar geduld hebben.
Kinderen die zelf al vragen om naar Ierland te gaan. Da's pas een goede opvoeding .

Ik wil zelf ook weer . En dan ben ik in september nog geweest .
En ja, het tweede deel van de foto's komt nog
pi_65587266
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 00:02 schreef DIGGER het volgende:
Terug Vind Paddy

De kids vragen al wanneer we nou eens gaan, ze moeten nog even een jaar geduld hebben.


Nog een jaar.....

Ik heb wel alle foto's van september uitgezocht Roel

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65591550
Zoals gewoonlijk weer een mooie foto Elizabeth
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 1 februari 2009 @ 03:01:49 #6
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_65615007
tvp

alhoewel ik waarsch naar scandinavie ga dit jaar..

Ierland is voor altijd in mijn hart gesloten!!
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 1 februari 2009 @ 08:30:22 #7
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_65615789
Cool een Ierland topic!!

Wij hebben vd week de knoop doorgehakt en besloten naar Ierland op vakantie te gaan in Augustus

Ben alleen nog niet helemaal uit wat ik precies zal doen daarom de vraag wat raden jullie me aan..

1 Zal ik een huisje huren en vandaar uit de omgeving verkennen met bv een huurauto?

2 Of een georganiseerde rondreis nemen met of mn eigen auto of een huurauto
( maar dan moet je soms 275 km per dag rijden is dat wel te doen)

3 Of gewoon met de pond en mn eigen auto gaan en daar wel zien waar ik slaap en de lonley planet volgen ofzo...

Ik vindt t best moeilijk want ik weet niet als je daar nog nooit auto gereden hebt of dat te doen is enz enz

Tips zijn zeer welkom!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_65635798
Mijn vriendin wil heel graag naar Ierland en wat ik ervan op tv en internet zie is het echt supermooi maar..... het klimaat staat mij eigenlijk een beetje tegen om daar m'n zomervakantie te gaan vieren.
Ik ben totaal geen type wat alleen maar op het strand wil liggen maar ik wordt er ook niet echt blij van als het regent, koud is etc.

Graag jullie ervaringen...
Lawa mena hau lala!
  zondag 1 februari 2009 @ 21:02:58 #9
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65636264
Het is dikke nonsens dat het altijd regent in Ierland. Het regen er niet meer of minder dan in Nederland.
Augustus is meestal wel een redelijk natte maand, net als Juli. Maar toch ook voldoende zonneschijn hoor. En warme dagen.

Het wordt gelukkig nooit zo achterlijk bloedheet als in Spanje, maar een aangename 25 graden wordt toch eenvoudig bereikt in de zomer. Vorig jaar was er zelfs een hittegolf.
De mooiste maanden zijn April, Mei, Juni, September en Oktober.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65636336
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:02 schreef ElizabethR het volgende:
Het is dikke nonsens dat het altijd regent in Ierland. Het regen er niet meer of minder dan in Nederland.
En als het er wel regent is dat natuurlijk een prima gelegenheid om weer es een pint in een lokale pub te scoren .
pi_65636395
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:51 schreef Rubstah het volgende:
Mijn vriendin wil heel graag naar Ierland en wat ik ervan op tv en internet zie is het echt supermooi maar..... het klimaat staat mij eigenlijk een beetje tegen om daar m'n zomervakantie te gaan vieren.
Ik ben totaal geen type wat alleen maar op het strand wil liggen maar ik wordt er ook niet echt blij van als het regent, koud is etc.

Graag jullie ervaringen...
Gewoon gaan dus. Ik ben er inmiddels zeven keer geweest (keer of 4 alleen) en da's niet voor niets. Geweldig land, schitterende natuurlijk, vriendelijke mensen, heerlijke Guinness enzovoort enzovoort.
pi_65636419
Iemand een leuke dag indeling voor 2 of 3 dagen Dublin?
  zondag 1 februari 2009 @ 22:15:59 #13
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_65638820
niemand??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_65668464


tvp
pi_65797361
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
niemand??
Optie 3: gewoon rondtrekken en wel zien waar je uitkomt! Ierland zit vol van campings en hostels, en daarbij is wildkamperen ook te doen als je toestemming vraagt aan de landeigenaren. In Ierland is rondtrekken denk ik wel het leukste wat je kunt doen! De mensen zijn heel aardig en je valt van het ene avontuur in het andere.

Ik ga de 15e weer naar vrienden in Kilkenny.
pi_65823367
Zou ook optie 3 doen. In een huisje kan gaan vervelen denk ik, omdat je dan relatief weinig kunt zien. Ierland is zo mooi, ga zoveel mogelijk zien! En georganiseerd is nergens voor nodig. Zoek gewoon thuis grofweg uit wat je leuk lijkt en zie ter plekke hoe het loopt.
pi_65857582
Is Ierland ook goed te doen als je zelf geen auto kunt rijden/afhankelijk bent van het OV? Valt het landschap mooi vanuit trein enzo te zien? Wil er al heel lang een keer naartoe, maar als het de moeite is om te wachten tot ik zelf kan autorijden (en dan de natuur in ), dan hou ik het best nog een tijdje vol met andere landen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65862215
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:04 schreef Chicolate het volgende:
Is Ierland ook goed te doen als je zelf geen auto kunt rijden/afhankelijk bent van het OV? Valt het landschap mooi vanuit trein enzo te zien? Wil er al heel lang een keer naartoe, maar als het de moeite is om te wachten tot ik zelf kan autorijden (en dan de natuur in ), dan hou ik het best nog een tijdje vol met andere landen.
Ik was er in de zomer, samen met een vriendin, voor twee weken. Met het vliegtuig, en in het land zelf gewoon rondgetrokken met de bus. Is prima te doen! Trein zou ik niet weten, maar met de bus zie je in ieder geval genoeg. Sommige chauffeurs zijn trouwens wel een hel: keihard scheuren, hard door de bochten, vreselijke muziek op. Maar dat is ook een ervaring op zich
En liften schijnt ook goed te kunnen!
  zondag 8 februari 2009 @ 22:36:59 #19
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_65864945
ik heb ook met mijn viendin 2 weken door ierland getrokken met het OV en dat is prima te doen je kan al je bustijden etc hier in nederland opzoeken(via ierse variant van 9292ov zeg maar) en je weet precies hoe laat je waar bent.. buschaffeurs zijn vriendelijk (ten minste diegene die wij hebben gehad) en ze adviseren je ook wel eens welk kaartje je beter kan nemen omdat dat goedkoper is etc..
de bussen zijn bijna allemaal touringcars dus je zit comfortabel en ierland is een prachtig land dus meestal is het uitzicht ook nog mooi vanuit de bus
Je kan in principe overal komen met het ierse OV naar mijn idee
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_65865327
Ok, das goed nieuws . Bedankt voor de info .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65884405
Ik ga met een vriend deze zomer ook naar Ierland, gewoon omdat we denken dat dat een mooi land is. We gaan waarschijnlijk eerst naar Dublin en dan het land in. We willen het landschap zien, de kust, de kastelen en al dat andere typisch Ierse ...

We kennen Ierland echter alleen maar als de geboorteplaats van U2 en niet zo heel veel meer. In welk gedeelte van Ierland moeten we nu wezen? Wat is een aanrader?
pi_65884589
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:27 schreef Young_David het volgende:
Ik ga met een vriend deze zomer ook naar Ierland, gewoon omdat we denken dat dat een mooi land is. We gaan waarschijnlijk eerst naar Dublin en dan het land in. We willen het landschap zien, de kust, de kastelen en al dat andere typisch Ierse ...

We kennen Ierland echter alleen maar als de geboorteplaats van U2 en niet zo heel veel meer. In welk gedeelte van Ierland moeten we nu wezen? Wat is een aanrader?
Hoe meer naar het westen, des te beter. Aran-eilanden , Donegal , Dingle , Ring of Baera .
pi_65932222
En ga naar Galway!
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:16:16 #24
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_65987479
Cliffs of Moher is ook verplicht...
pi_65988351
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:16 schreef Elkafila het volgende:
Cliffs of Moher is ook verplicht...
Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs hetgeen ik sowieso al absurd vind!!! Waarom moet je betalen om naar iets te kijken wat moedertje Natuur heeft neergelegd, en wat helemaal geen prestatie is van de aasgieren die het uitbuiten???
Je mag in ganzenpas naar boven langs uitgestippelde paadjes, en vervolgens opeengepakt wat fotookes maken waarbij je dan hoopt dat er nou eens een keer geen amerikaan voor je lens opduikt.

Nee, Moher is niet leuk meer. Er zijn wel andere cliffs in de buurt die zeker zo spectaculair zijn maar waar gelukkig nog geen touristen komen, en waar je dus vrij kunt lopen zonder dat er ergens versperringen staan, laat staan het zoveelste tentje met t-shirtverkopers, of posters. En daar gaan wij dan ook altijd naartoe met onze gasten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65988445
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs om een natuurlijk iets te gaan bekijken!!!
Je mag in ganzenpas naar boven langs uitgestippelde paadjes, en vervolgens opeengepakt wat fotookes maken waarbij je dan hoopt dat er nou eens een keer geen amerikaan voor je lens opduikt.

Nee, Moher is niet leuk meer. Er zijn wel andere cliffs in de buurt die zeker zo spectaculair zijn maar waar gelukkig nog geen touristen komen, en waar je dus vrij kunt lopen zonder dat er ergens versperringen staan, laat staan het zoveelste tentje met t-shirtverkopers, of posters. En daar gaan wij dan ook altijd naartoe met onze gasten.
Cliffs waren een jaar of 6/7 geleden idd nog leuk. Nu wegblijven daar. Genoeg moois in de omgeving te zien.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:47:56 #27
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67146992
Happy St Patrick's day everyone
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_67189704
Je kunt vanaf Doolin langs de kust naar de cliffs lopen. Dan kom je bijna niemand tegen en heb je gewoon een mooi uitzicht. (Wij hebben het allerlaatste stuk toen trouwens wel over de autoweg gelopen en via het bezoekerscentrum met de enorme parkeerplaats met touringcars naar het viewpoint gelopen, maar ik weet niet of dat echt nodig was. Het pad langs de kust leek op het eind een beetje link te worden)

Alternatieve kliffen: die op Inis Mor, Slieve League in Donegal.

Qua natuurschoon kan ik trouwens ook Noord-Ierland aanraden. Het Causeway coastal path is te gek
  donderdag 19 maart 2009 @ 09:56:02 #29
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67197949
Causeway coastal path

vorige zomer gelopen vanaf Dunseverick naar Giant's Causeway, de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt ik heb er ook ooit foto's van geplaatst in het vorige topic (voor de geinteresseerden )
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_67204573
Ik heb er idioot lang over gedaan, omdat ik elke honderd meter als vanzelf ging stilstaan om in opperste aanbidding het landschap te bekijken. Ik zoek even je foto's op .
[edit]Oh wacht, ik zie nu dat ik ze al had gezien en er al op had gereageerd. Maar ik kijk gewoon nog een keer[/edit]
pi_67264962
Dag piepel, ik wil van de zomer naar Ierland, maar zit een beetje te dubben over waar in Ierland precies. Dublin is natuurlijk makkelijk (en goedkoop om te komen), maar is het makkelijk om van Dublin andere delen van het land te zien? We zouden dan voor een weekje gaan. Ik vind Dublin als stad erg leuk klinken, maar wil ook wat van die indrukwekkende natuurlandschappen (en bergen ) zien.
pi_67265708
Vanuit Dublin kom je gemakkelijk bij de Wicklow Mountains, die mooi schijnen te zijn (zelf nooit geweest). In het westen kun je ook wel komen, het is drie uur met de bus naar Galway en vier uur naar Donegal. Maar je kunt natuurlijk ook vliegen op Shannon of Cork, dan zit je meteen al in het westen.
pi_67281445
Leuk topic, ik ga komende zomer ook naar Ierland!

We hebben laatst wat vakantiefolders bij een reisbureau gehaald en daar staan wat van die rondreizen in, we hebben een aantal bekeken en gaan 1 daarvan in grote lijnen doen, op eigen houtje dan. En zonder alles van tevoren te boeken.
Plan is zo ongeveer:
Dag 1/2/3 Dublin
Dag 4 (met trein): Dublin -> Galway
Dag 4/5/6 Galway
Dag 7-13: Paar dagen auto huren en wat leuke plekjes opzoeken in 't westen nabij de kust, auto halen we op in Galway en leveren we in in Cork
Dag 13/14/15: Cork
Dag 16: Cork -> Amsterdam

Enige dat we wel van tevoren regelen is de auto voor 5 of 6 dagen, verder staat alles vrij dus als Dublin saai is (kan me niet voorstellen hoor ) zitten we de volgende dag waarschijnlijk in Galway oid . Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
pi_67283103
verder deze hele reeks niet gelezen, maar:

killarney is toeristisch en suf en de ring of kerry is niet echt meer of minder spectaculair dan de rest van ierland op een bepaald punt op het verste westen van het schiereiland na.

lahinch en quilty in county clare zijn cool, verder connemara en noord ierland is gewoon bizar en veel britser. het zuidoosten is landelijker en is ook veel te zien, vond ik wel prettig vanwege de rust. cork is gaaf.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Helemaal niet! Dat raad ik tegenwoordig zelfs iedereen sterk af, vanwege de acherlijke commercie die daar heeft toegeslagen middels een bezoekerscentrum, een lift, alles afgezet zodat je niet eens meer bij de rand kunt komen, een lift en een achterlijk hoge toegangsprijs hetgeen ik sowieso al absurd vind!!! Waarom moet je betalen om naar iets te kijken wat moedertje Natuur heeft neergelegd, en wat helemaal geen prestatie is van de aasgieren die het uitbuiten???
Je mag in ganzenpas naar boven langs uitgestippelde paadjes, en vervolgens opeengepakt wat fotookes maken waarbij je dan hoopt dat er nou eens een keer geen amerikaan voor je lens opduikt.

Nee, Moher is niet leuk meer. Er zijn wel andere cliffs in de buurt die zeker zo spectaculair zijn maar waar gelukkig nog geen touristen komen, en waar je dus vrij kunt lopen zonder dat er ergens versperringen staan, laat staan het zoveelste tentje met t-shirtverkopers, of posters. En daar gaan wij dan ook altijd naartoe met onze gasten.
haha inderdaad, wat een fucking afzetterij was dat, even iets van 5 a 10 euro de lul forken om een paar niet heel hoge kliffen te zien in de mist, met een hek ervoor en een helehoop overbodig gelul erbij
  maandag 23 maart 2009 @ 13:54:58 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67323057
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:15 schreef Sport_Life het volgende:
Leuk topic, ik ga komende zomer ook naar Ierland!

We hebben laatst wat vakantiefolders bij een reisbureau gehaald en daar staan wat van die rondreizen in, we hebben een aantal bekeken en gaan 1 daarvan in grote lijnen doen, op eigen houtje dan. En zonder alles van tevoren te boeken.
Plan is zo ongeveer:
Dag 1/2/3 Dublin
Dag 4 (met trein): Dublin -> Galway
Dag 4/5/6 Galway
Dag 7-13: Paar dagen auto huren en wat leuke plekjes opzoeken in 't westen nabij de kust, auto halen we op in Galway en leveren we in in Cork
Dag 13/14/15: Cork
Dag 16: Cork -> Amsterdam

Enige dat we wel van tevoren regelen is de auto voor 5 of 6 dagen, verder staat alles vrij dus als Dublin saai is (kan me niet voorstellen hoor ) zitten we de volgende dag waarschijnlijk in Galway oid .
Voor alleen de "stad" Galway heb je echt geen drie dagen nodig hoor. Het bestaat nog steeds niet uit een enorm aantal inwoners, ik geloof tegenwoordig net over de 100.000
De meeste bezienswaardigheden in Galway zijn prima op een dag te lopen, alles ligt ook nog eens heel dicht bij elkaar, en het centrum is niet zo waanzinnig groot. Ik kan je op de andere twee dagen dan ook Connemara en county Mayo aanraden. Huur die auto een paar dagen eerder en trek Connemara in, naar het Killarney fjord, naar Clifden (Superdorpje), naar Letterfrack, Kylemore Abbey, Roundstone, Cong, Lough Mask Drive (Co. Mayo, maar goed te doen met de auto), Westport, Louisburgh, Craugh Patrick etcetera etecetera.....
quote:
Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
Heel county Clare.
Heb je nog een gids nodig trouwens?? Ik bied me graag aan
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 23 maart 2009 @ 13:59:44 #36
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67323204
Heel goede gids, die ElizabethR. Heb ik van 'horen zeggen' .
  maandag 23 maart 2009 @ 14:03:15 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67323319
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:15 schreef Sport_Life het volgende:
Leuk topic, ik ga komende zomer ook naar Ierland!

Verder zoek ik nog wat ideeen voor de autorit Galway -> Cork! Wat zijn dingen die we echt moeten zien daar?!
Je zou een beetje omweg via Ring of Beara in het zuidwesten kunnen overwegen. Vond ik in september errrug gaaf. Wegen te smal voor touringcars dus lekker rustig en errrug mooi .
  maandag 13 april 2009 @ 15:37:28 #38
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67977677
na veel wikken en wegen toch weer in het Ierse te vinden van de zomer (augustus)
14 dagen Birr -> Killarney -> Galway -> dublin : overal 4 dagen behalve Dublin daar maar 2. Dus na het noorden vorig jaar is nu het zuiden aan de beurt, ik heb er het volste vertrouwen in dat het net zo prachtig gaat worden als vorig jaar
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 13 april 2009 @ 15:39:03 #39
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67977719
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:37 schreef Tha_Bartman het volgende:
na veel wikken en wegen toch weer in het Ierse te vinden van de zomer (augustus)
14 dagen Birr -> Killarney -> Galway -> dublin : overal 4 dagen behalve Dublin daar maar 2. Dus na het noorden vorig jaar is nu het zuiden aan de beurt, ik heb er het volste vertrouwen in dat het net zo prachtig gaat worden als vorig jaar
Daar twijfel ik ook niet aan . Vooral veel tijd besteden aan 't zuidwesten. Zie de eerder genoemde Ring of Beara bijvoorbeeld . En vergeet de Aran-eilanden niet! Als ruimte in je planning hebt: neem minimaal één overnachting daar en trek er daar lekker op uit. Getting away from it all .
  maandag 13 april 2009 @ 16:11:25 #40
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_67978421
Ja ik ga daar ook gewoon van uit

we zijn afhankelijk van openbaar vervoer ( arme studenten enzo ) dus we hebben wel wat beperkingen. maar beiden staan al op het voorlopige programma. De Aran Islands slechts voor een dagtrip maar daar overnachten blijft gewoon op mijn to do list staan

maar miss dat we het schema nog iets omgooien en dat overnachten toch tot de opties behoort, wie zal het zeggen? maar de basis voor de reis is gelegd dat is zeker
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 16 april 2009 @ 13:50:47 #41
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68071024
Ik ga volgende week een bliksembezoekje Ierland doen

Vriendinnetje van me woont in Cork, dus het plan is ontstaan vanuit het idee haar eens op te zoeken omdat we haar zo weinig zien (dat ze inmiddels besloten heeft terug te komen en om de haverklap in NL is vanwege sollicitaties wisten we toen nog niet ).

We vliegen vrijdag op Cork. Gaan zaterdagochtend Cork even in en rijden dan in de loop van de dag een snelle route naar Dublin. In Dublin blijven we twee nachten, gaan naar Nimhneach en verder zondag lekker toerist uithangen. Maandag rijden we, via een mooie route, terug naar Cork. Dinsdag en woensdag moet mijn vriendinnetje weer gewoon werken en ga ik dus samen met mijn vriend op pad. Dinsdag hebbenwe de hele dag en woensdag moeten we rond 15.00 weer op de luchthaven zijn.

Zinnnnn
pi_68919998
ik sta ook op het moment om samen met m'n vriendin 2 retourtje Dublin te boeken! willen totaal 9 dagen gaan, waarvan een dag of 2 a3 in dublin, voor de rest willen we een auto huren!
waar zouden we het beste heen kunnen gaan met 4 a 5 dagen auto? zijn er buiten de steden ook makkelijk slaapplaatsen te vinden? en hoe is het prijsniveau op dit moment in ierland eigenlijk??
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:14 #43
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68922638
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:44 schreef Eggos het volgende:
ik sta ook op het moment om samen met m'n vriendin 2 retourtje Dublin te boeken! willen totaal 9 dagen gaan, waarvan een dag of 2 a3 in dublin, voor de rest willen we een auto huren!
waar zouden we het beste heen kunnen gaan met 4 a 5 dagen auto? zijn er buiten de steden ook makkelijk slaapplaatsen te vinden? en hoe is het prijsniveau op dit moment in ierland eigenlijk??
Overal is wel slaapgelegenheid te vinden. Zeker als je met z'n tweeën gaat is een B&B zeeeer aan te raden . Voor autohuur kwam ik voor m'n vakantie afgelopen september bij http://www.novacarhire.com/ uit. Was de goedkoopste, dus neem die zeker in je overwegingen mee . Eerder ook via http://www.holidayautos.ie/ geboekt. Ook goedkoop en prima geregeld.

Qua bestemmingen buiten Dublin heb je voor 4-5 zeker wat mogelijkheden. Lees de Ierland- en Dublin-topics ook ff door. Vond 't zelf het stukje geschiedenis rondom Newgrange (oude graftombe: http://nl.wikipedia.org/wiki/Newgrange ) erg interessant. Je zou ook richting de kust van Noord-Ierland kunnen rijden om daar wat te wandelen. Erg mooi . En uiteraard - zoals vaker in dit topic gezegd - hoe westelijker hoe mooier/ruiger/indrukwekkender Ierland is . En sla de Cliffs of Moher over. Als je richting het westen gaat: overweeg dan bijvoorbeeld Donegal. Je moet maar ff kijken wat voor afstanden je wil afleggen.

Slainte!
pi_68954641
Ik ga dit jaar met een vriendin naar ierland en we willen gaan reizen via het openbaar vervoer, we beginnen in Dublin waar we 2 nachten verblijven in een B&B in Rush en gaan dan na 2 dagen door naar Limerick, daar verblijven we ook 2 nachten, dan door naar Cork, daar verblijven we 1 nacht en door naar Killkenny, daar verblijven we ook 1 nacht en dan gaan we als laatste naar Glendalough in the Wicklow Mountains om daar onze reis af te sluiten met 2 dagen in de bergen.

Wij willen zo goedkoop mogelijk reizen en heb al verschillende mogelijkheden gezien als je kijkt naar passen waarmee je onbeperkt met de bus kan. Vaak staat er dan bijvoorbeeld bij : 4 reisdagen uit 8, wij moeten ongeveer 9 reisdagen hebben, en dan is zo'n pas best duur.. Hebben jullie tips of mogelijkheden hiervoor?
  zondag 17 mei 2009 @ 13:15:49 #45
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69115073
Vanavond in 'Paul Rosenmöller en de grenzen van Europa' aandacht voor Ierland en IJsland: http://www.tvgids.nl/prog(...)_grenzen_van_Europa/
quote:
-Ierland heeft de afgelopen decennia het meest geprofiteerd van het EU-lidmaatschap. Het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking is spectaculair gestegen. En toch houden de Ieren niet van Europa. In referenda stemden ze tegen de Europese Grondwet en ook - als enige EU-lid - tegen het vervangende Europees Verdrag. Hoe zijn de anti-Europasentimenten te verklaren? En wat heeft het rooms-katholieke geloof er mee te maken? Verandert het Ierse standpunt nu het met de economie ineens bergafwaarts gaat en belangrijke werkgevers als Dell computers naar lagere lonenlanden vertrekken?
Nederland 2 20:15 uur .
pi_69188257
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:25 schreef Bren18 het volgende:
Ik ga dit jaar met een vriendin naar ierland en we willen gaan reizen via het openbaar vervoer, we beginnen in Dublin waar we 2 nachten verblijven in een B&B in Rush en gaan dan na 2 dagen door naar Limerick, daar verblijven we ook 2 nachten, dan door naar Cork, daar verblijven we 1 nacht en door naar Killkenny, daar verblijven we ook 1 nacht en dan gaan we als laatste naar Glendalough in the Wicklow Mountains om daar onze reis af te sluiten met 2 dagen in de bergen.

Wij willen zo goedkoop mogelijk reizen en heb al verschillende mogelijkheden gezien als je kijkt naar passen waarmee je onbeperkt met de bus kan. Vaak staat er dan bijvoorbeeld bij : 4 reisdagen uit 8, wij moeten ongeveer 9 reisdagen hebben, en dan is zo'n pas best duur.. Hebben jullie tips of mogelijkheden hiervoor?
Voor de meeste busreizen betaal je zo'n 15-20 euro, voor bijvoorbeeld afstanden van Dublin naar Kilkenny of van Galway naar Limerick. Als je veel of lange busreizen moet maken is zo'n kaart het wel waard, maar als je eens in de paar dagen van stad naar stad reist is het waarschijnlijk goedkoper om gewoon een kaartje te kopen.
En verder: Kilkenny
En als je de tijd hebt, ga dan naar Woodstock in Inistioge (ook in co. Kilkenny). Een heeel groot soort bomenpark, heel chill.

Er was een keer een jongen bij mijn vrienden in Kilkenny, vertelden ze, hij heette Kenny. Hij vroeg wat ze gingen doen. "We're going to Kil kenny"
Jezus, dat is eigenlijk helemaal niet grappig als je het opschrijft. (beeld je maar gewoon in dat iemand dat vertelt ofzo )

We gaan deze zomer weer we zien wel wat we gaan doen geloof ik. Weer twee weken. Ik wil alleen niet via Dublin vliegen denk ik. Ik heb de binnenstad daar wel gezien voor mijn idee.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:35:32 #47
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70881977
Oh in october ga ik er heen.

Effe flinke schop.

Mensen met tips enzo, kom maar op.

Dan kan mijn Ierland topic dicht.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:37:23 #48
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70882024
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
Oh in october ga ik er heen.

Effe flinke schop.

Mensen met tips enzo, kom maar op.

Dan kan mijn Ierland topic dicht.
Gaaf .
Waar ga je naartoe Welk gedeelte van het land dus. Of reis je het land rond? Denk dat in 't algemeen wel te stellen is: hoe westelijker in Ierland hoe beter . Lees dit en de eerdere topics eens rustig door. Dan kom je al veeeel tips tegen .
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:14:59 #49
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70884752
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gaaf .
Waar ga je naartoe Welk gedeelte van het land dus. Of reis je het land rond? Denk dat in 't algemeen wel te stellen is: hoe westelijker in Ierland hoe beter . Lees dit en de eerdere topics eens rustig door. Dan kom je al veeeel tips tegen .

We gaan naar Shannon, en dat schijnt dus letterlijk in the middle of friggin nowhere te liggen, want je kan daar dus niet rechtstreeks meer heen vliegen.
We vliegen nou dus op Dublin en dan met een of andere charter rammelkast richting Shannon.
We maken een of andere loopreis ofzo.
En dat lijkt me toch wel vrij westelijk, als ik zo de kaart bekijk enzo.


Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_70897807
Je gaat dus wandelen in West-Ierland? Dat kan niet anders dan tof worden.
pi_70899643
over 2 weken is het bij mij ook zover! ik ga 9 dagen naar Ierland! hebben na aanleiding van vorige reacties een beetje een planning gemaakt! we hebben totaal 5 volle dagen autohuur. ik zou graag van jullie willen horen of dit een beetje te doen is! vertrekken uit Dublin richting Donegal (via noord ierland?) vervolgens van Donegal naar Galway, dan van Galway naar de Cliffs of Moher (jaja ik wil er toch wel graag heen ondanks de commercialisering) vervolgens van de Cliffs naar de Wicklow mountains en vandaar terug naar Dublin! het zal veel asvalt happen worden, maarja dat is niet anders
  zondag 12 juli 2009 @ 18:15:15 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70908187
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:55 schreef Eggos het volgende:
over 2 weken is het bij mij ook zover! ik ga 9 dagen naar Ierland! hebben na aanleiding van vorige reacties een beetje een planning gemaakt! we hebben totaal 5 volle dagen autohuur. ik zou graag van jullie willen horen of dit een beetje te doen is! vertrekken uit Dublin richting Donegal (via noord ierland?) vervolgens van Donegal naar Galway, dan van Galway naar de Cliffs of Moher (jaja ik wil er toch wel graag heen ondanks de commercialisering) vervolgens van de Cliffs naar de Wicklow mountains en vandaar terug naar Dublin! het zal veel asvalt happen worden, maarja dat is niet anders
Ga dan in ieder geval in Donegal ook naar de Slieve League!! Dat zijn de hoogste cliffen in Europa, en daar heeft de commercie nog niet zo hard toegeslagen. Je vindt bewegwijzering vanaf Killybegs. dan rijdt je richting Carrick en daar staat het duidelijk aangegeven.

Cliffs of Moher, ik ben er al tijden niet meer geweest, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Ik rijd wel naar Loop Head (uurtje verder).
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70911322
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ga dan in ieder geval in Donegal ook naar de Slieve League!! Dat zijn de hoogste cliffen in Europa, en daar heeft de commercie nog niet zo hard toegeslagen. Je vindt bewegwijzering vanaf Killybegs. dan rijdt je richting Carrick en daar staat het duidelijk aangegeven.

Cliffs of Moher, ik ben er al tijden niet meer geweest, en dat gaat ook niet meer gebeuren. Ik rijd wel naar Loop Head (uurtje verder).
Dank je voor de tip! deze was ik nog niet tegengekomen!
ik zal m'n route even wat meer specificeren
dag 1: Aankomst Dublin
dag 2: smorgen om 9 uur halen we (ik en m'n vriendin) de auto op bij het vliegveld! vervolgens rijden we op ons gemakje met behulp van tomtom (zo ingesteld dat ie geen snelwegen pakt) riching Donegal.
dag 3: gaan we de omgeving van Donegal verkennen, dus ook Slieve League!
dag 4: we rijden van Donegal langs de kust naar Galway
dag 5: rijden ten zuiden van Galway om The Burren te verkennen, willen ook nog langs Doolin, schijnt een leuk plaatsje te zijn, waarschijnlijk ook de Cliffs of Moher! deze dag zullen we waarschijnlijk in Limerick eindigen!
dag 6: we rijden smorgens vroeg van Limerick naar Wicklow Mountains National Parc om daar smiddags het park te verkennen!
dag 7: rijden smorgens vroeg terug naar Dublin om om 10.00 de auto in te leveren! rest van de dag verblijven we in Dublin
dag 8: Dublin
dag 9: Dublin, smiddags vliegen we terug naar Weeze

zijn er nog mensen die op of aanmerkingen hebben buiten dat we veel asvalt zullen zien
of mensen die nog tips hebben
pi_70911924
Klinkt bijna als het schema van een Japanse toerist voor wie de reis naar Ierland al een vermogen aan geld en tijd kost. Waarom zo'n "race programma" voor een land zo dichtbij en waar je zo goedkoop heen kunt?

Zou me veel meer op een regio concentreren welke je het meeste aanspreekt en daar echt de tijd voor nemen. Dat gehaast past totaal niet bij Ierland (Dublin uitgezonderd).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_70912193
Ga zelf overigens in de herfstvakantie weer eens richting Ierland, Glenn vindt de Ierse vlag zo mooi, leest regelmatig etiketten (Jameson, Sheridans, Guinness) en vroeg een poosje gelee wanneer hij nou eens naar Ierland ging. Direct maar even geregeld.
De Wickow mountains eens bekijken in de herfst.

(sorry, geen Connemara dit keer)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zondag 12 juli 2009 @ 20:35:41 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912372
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:01 schreef Eggos het volgende:

[..]

Dank je voor de tip! deze was ik nog niet tegengekomen!
ik zal m'n route even wat meer specificeren
dag 1: Aankomst Dublin
dag 2: smorgen om 9 uur halen we (ik en m'n vriendin) de auto op bij het vliegveld! vervolgens rijden we op ons gemakje met behulp van tomtom (zo ingesteld dat ie geen snelwegen pakt) riching Donegal.
dag 3: gaan we de omgeving van Donegal verkennen, dus ook Slieve League!
dag 4: we rijden van Donegal langs de kust naar Galway
dag 5: rijden ten zuiden van Galway om The Burren te verkennen, willen ook nog langs Doolin, schijnt een leuk plaatsje te zijn, waarschijnlijk ook de Cliffs of Moher! deze dag zullen we waarschijnlijk in Limerick eindigen!
dag 6: we rijden smorgens vroeg van Limerick naar Wicklow Mountains National Parc om daar smiddags het park te verkennen!
dag 7: rijden smorgens vroeg terug naar Dublin om om 10.00 de auto in te leveren! rest van de dag verblijven we in Dublin
dag 8: Dublin
dag 9: Dublin, smiddags vliegen we terug naar Weeze

zijn er nog mensen die op of aanmerkingen hebben buiten dat we veel asvalt zullen zien
of mensen die nog tips hebben
Limerick zou ik persoonlijk overslaan. Vond ik niks aan. Zou vooral in Donegal blijven of - zoals ElizabethR al aangaf - bijvoorbeeld naar Loop Head doorrijden (als je toch wat meer naar het zuiden wil afzakken). Houd rekening ermee dat Ierland weinig snelwegen kent zoals hier in Nederland (hooguit wat rond Dublin en die zijn nog niet snel ) en dat je dus meer tijd kwijt bent dan je denkt.

Vergeet bij Slieve League overigens zéker niet Glen Gesh Pass. De Lonely Planet noemt dat een van de mooiste plekken van Europa.. Natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vond/vind het schitterend. Om een idee te geven:



Sowieso is die omgeving lekker rustig en niet zo toeristisch als bijvoorbeeld Dublin (wat inmiddels een drukke hoofdstad als elke andere hoofdstad is). Weet niet of je nog accommodatie bij Slieve League in de buurt nodig hebt: absolute aanrader is het hostel in Glencolumbcille, half in een rotswand. Neem aan dat 't nog bestaat. Wordt/werd gerund door een oud dametje. Prachtig uitzicht .

Meeste heb ik in eerdere topics al genoemd, dus lees die nog es rustig door .
  zondag 12 juli 2009 @ 20:36:28 #57
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_70912396
tvp
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 12 juli 2009 @ 20:36:31 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912400
* Roel_Jewel bedenkt zich dat er nog heel wat foto's van Ierland afgelopen september moeten worden uitgezocht/bewerkt en vooral online gezet . Sorry ER .
  zondag 12 juli 2009 @ 20:37:42 #59
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70912436
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef DIGGER het volgende:
Ga zelf overigens in de herfstvakantie weer eens richting Ierland, Glenn vindt de Ierse vlag zo mooi, leest regelmatig etiketten (Jameson, Sheridans, Guinness) en vroeg een poosje gelee wanneer hij nou eens naar Ierland ging. Direct maar even geregeld.
De Wickow mountains eens bekijken in de herfst.

(sorry, geen Connemara dit keer)
Wicklow Mountains vind ik ook altijd weer mooi . Glendalough en omgeving.
  zondag 12 juli 2009 @ 20:42:39 #60
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_70912609
ben vorig jaar weekje in Ierland geweest..
we zaten bij de Ring of Kerry..
vlak aan zee bij Caherseveen, beetje rondrijden in de regio en af en toe een berg(je) beklimmen..
naar het eiland Valentia geweest.. volgens mij zaten daar die fossiele afdrukken van de Tetrapod, ons aller voorvader

naar de top van skelligs geklommen... toen had ik het wel benauwd hoor.. smal bergpad de hoogte in... brrr.

Killarny bezocht en Sneem... ook een leuk plaatsje.
Toen we daar waren was er ook nog een of andere missverkiezing in Tralee...
The Rose of Tralee volgens mij..
twee dagen later was daar alles weggespoeld door overstromingen..
mooie regio daar, kan ik iedereen aanbevelen..
gewoon auto gehuurd en lekker rondtouren..
we hadden gelukkig wel twee locals bij anders hadden we waarschijnlijk veel minder gezien in die week...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  zondag 12 juli 2009 @ 21:30:29 #61
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70914088
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:54 schreef ShadyLane het volgende:
Je gaat dus wandelen in West-Ierland? Dat kan niet anders dan tof worden.

Inderdaad.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  maandag 13 juli 2009 @ 01:43:45 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70922519
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef DIGGER het volgende:


(sorry, geen Connemara dit keer)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 13 juli 2009 @ 01:44:59 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70922542
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
* Roel_Jewel bedenkt zich dat er nog heel wat foto's van Ierland afgelopen september moeten worden uitgezocht/bewerkt en vooral online gezet . Sorry ER .
Het schiet inderdaad niet echt op met jou nee
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70935551
Hallo beste mensen,

Mijn vriendin en ik zijn ook van plan om op vakantie te gaan naar Ierland. We willen gaan in de periode van 1 augustus tot en met 15/16 augustus. We hebben voor verblijf de provincie Kerry uitgezocht en als plaatysje Killarney. Het liefst willen we verblijven in een appartement. In hoofdlijnen willen we de volgende activiteiten uitvoeren:

- wandelen rondom de Carrauntoohil.
- Het schiereiland Dingle bezoeken
- Cliffs of Moher
- Andere tips?

Is het verstandig om in het plaatsje Killarney te overnachten of hebben jullie andere aanbevelingen?

Verder heb ik nog een paar vragen:
Is het te doen om met de auto naar Ierland te gaan via verschillende veerdiensten en hebben jullie hier ervaringen mee?

Of is het aan te raden om een fly-drive te boeken en is dit goedkoper?

Of hebben jullie andere tips om naar en in Ierland te reizen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties,
Alvast bedankt!
pi_70952306
Probleem!! We hebben alles uit gezocht betreft autohuur.. en nu blijkt het niet meer mogelijk te zijn te reserveren in Dublin/Cork/etc. Kan nog wel, maar de prijzen zijn voor 4 dagen net zo hoog als voor 10 dagen een paar weken geleden. Het is nog wel mogelijk om in Belfast een auto te huren en dan wat toeslag te betalen voor Ierland. Nadeel is dan weer dat een one-way niet mogelijk is, dus we moeten hem inleveren in Belfast.. (en we vliegen terug vanaf zuidierland).

dilemma!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:14:54 #66
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70953230
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:34 schreef Marinos23 het volgende:
Hallo beste mensen,

Mijn vriendin en ik zijn ook van plan om op vakantie te gaan naar Ierland. We willen gaan in de periode van 1 augustus tot en met 15/16 augustus. We hebben voor verblijf de provincie Kerry uitgezocht en als plaatysje Killarney. Het liefst willen we verblijven in een appartement. In hoofdlijnen willen we de volgende activiteiten uitvoeren:

- wandelen rondom de Carrauntoohil.
Doen!
quote:
- Het schiereiland Dingle bezoeken
Doen!
quote:
- Cliffs of Moher
Niet doen. Tenzij je je in het zo ongeveer meest toeristische stukje Ierland wil begeven. Zeven jaar geleden ben ik er geweest; toen kon je nog gaan en staan waar je wilde. Nu word je zo ongeveer aan het handje op een roltrap naar boven gebracht (spreekwoordelijk dan). De plek is een absolute don't wat mij betreft.
quote:
- Andere tips?
Ring of Beara!!! Werkelijk prachtig . En doordat het veel smallere straatjes zijn veel minder toeristisch (grote bussen komen daar niet). Ook Gap of Dunloe doen! Dichtbij Killarney.

Copy-paste van m'n post in een eerder topic:

Een MUST-do eettip in de buurt (langs Ring of Beara): Josie's Lakeview Restaurant bij Glenmore Lake. Man, wat een uitzicht én kwaliteit van eten daar . Lonely Planet schrijft daarover: "if there are better views to accompany your food in Ireland, we've yet to find them." Zegt genoeg. "Josie's is 4km from Lauragh; take the road for Glanmore Lake and follow the signs". Smal weggetje, maar zeeeer de moeite waard . Zie ook http://www.josiesrestaurant.ie/ . Even verderop ligt een hostel (oud schoolgebouw). Echt in de middle of f*cking nowhere, maar daardoor zo mooi . En vergeet de sterrenhemel niet als 't helder is. Amper omgevingslicht, dus check de Milky Way....... Hostel daar iok aan te raden als overnachtingsplaats!!

Visuele ondersteuning met wat iPhone-pics


Uitzicht.


John Dory-vis. Errug lekker .


De sidedishes .
quote:
Is het verstandig om in het plaatsje Killarney te overnachten of hebben jullie andere aanbevelingen?
Killarney is een wat grotere stad. Wel goede uitvalsbasis voor het bekijken van de zuidwestkant van Ierland .
quote:
Verder heb ik nog een paar vragen:
Is het te doen om met de auto naar Ierland te gaan via verschillende veerdiensten en hebben jullie hier ervaringen mee?

Of is het aan te raden om een fly-drive te boeken en is dit goedkoper?


Of hebben jullie andere tips om naar en in Ierland te reizen?
Zeven jaar geleden met een vriend samen in een auto vanuit Nederland via Kanaaltunnel en Holyhead naar Ierland gereden/gevaren. Dat was bij een reis van Buro Scandinavia. Los zijn de overtochten ongetwijfeld duurder, maar dat zou je zelf ff moeten bekijken. Vergelijk ook zeker met Ryanair die kant op vliegen en daar huurauto nemen. Autohuur via bijvoorbeeld http://www.novacarhire.com/ of http://www.holidayautos.ie . Met beiden erg goede ervaringen.


Samengevat: concentreer je lekker op de zuidwestkant en neem lekker de tijd! En kom dan later nog es terug om van Connemara , de Aran-eilanden en Donegal te genieten.

En nog wat afsluiters:


Dingle

  dinsdag 14 juli 2009 @ 06:28:55 #67
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70956162
M'n vriendin zei me dat we ook echt Iers gaan ontbijten.
Dus met spek, worst en al die andere meuk, nou lijkt me dat dus behoorlijk machtig voor een ontbijtje.
En aangezien ik s,ochtends niet zo,n grote eter ben zal dat wel een hele uitdaging worden.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:14:21 #68
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70956308
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 06:28 schreef Mr-Coffee het volgende:
M'n vriendin zei me dat we ook echt Iers gaan ontbijten.
Dus met spek, worst en al die andere meuk, nou lijkt me dat dus behoorlijk machtig voor een ontbijtje.
En aangezien ik s,ochtends niet zo,n grote eter ben zal dat wel een hele uitdaging worden.
Je moet 't minstens één keer geprobeerd hebben . En ik vind 't alleszins meevallen. Normaal eet ik 's ochtends ook niet bizar veel, maar een goed Iers ontbijt sla ik niet af . Meestal heb je ook de keuze voor continental breakfast (toast, yoghurt etc.) dus don't worry .
pi_71248863
http://www.telegraaf.nl/r(...)wereld__.html?p=14,2

Misschien wel het populairse ja, maar niet het mooiste wat Ierland te bieden heeft .
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:29:44 #70
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71250594
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/r(...)wereld__.html?p=14,2

Misschien wel het populairse ja, maar niet het mooiste wat Ierland te bieden heeft .
Ik stikte net bijna in een stukje tosti naar aanleiding van deze reactie die onder dat artikel is geplaatst:

Werkelijk facinerend, schitterend mooi.Ook de vogelnesten zijn een weerzinwekkend schouwspel
Eugène van Velthoven, Rosmalen | 12:52 | 23.07.09
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71251009
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik stikte net bijna in een stukje tosti naar aanleiding van deze reactie die onder dat artikel is geplaatst:

Werkelijk facinerend, schitterend mooi.Ook de vogelnesten zijn een weerzinwekkend schouwspel
Eugène van Velthoven, Rosmalen | 12:52 | 23.07.09
.
Nouja, misschien is die Eugène daar een jaar of tien geleden geweest. Dan kan 't nog .
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:10:15 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71251970
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Nouja, misschien is die Eugène daar een jaar of tien geleden geweest. Dan kan 't nog .
Je snapt het niet geloof ik. Het gaat om het woordje weerzinwekkend
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71253481
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je snapt het niet geloof ik. Het gaat om het woordje weerzinwekkend
Ah, dat ook ja . Maar ik vond de hele reactie op basis van de huidige situatie bij de cliffs ook nogal... opvallend .
pi_71313490
Ik weet niet hoeveel mensen dit topic lezen maar ik zit met het volgende.

Wij gaan in september een kleine 3 weken naar Ierland. We gaan met de boot van Frankrijk naar Ierland. Ook in Frankrijk blijven we nog ff een paar dagen maar dat terzijde. We komen dan met de boot aan in Rosslare en daar zouden we dus graag een auto willen huren.
Het enige probleem is dat ik bij sommige sites vaak geen resultaten krijg op de datums die ik invul en bij sites waar ik wel resultaten krijg ben je vaak al meer dan 800 euro kwijt. Ok, het gaat dan ook om 18 dagen maar dan kom je dus op bijna 50 euro per dag en dan heb je dus de goedkoopste auto.
Ik vroeg me dus af of dit een normale prijs is. Het zal natuurlijk ook per land/plaats verschillen maar het lijkt mij nog al duur of zie ik iets over het hoofd? Ik zou dus ook graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of misschien nog tips heeft. Alvast bedankt in ieder geval.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:35:57 #75
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71314065
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:12 schreef SwitSok het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen dit topic lezen maar ik zit met het volgende.

Wij gaan in september een kleine 3 weken naar Ierland. We gaan met de boot van Frankrijk naar Ierland. Ook in Frankrijk blijven we nog ff een paar dagen maar dat terzijde. We komen dan met de boot aan in Rosslare en daar zouden we dus graag een auto willen huren.
Het enige probleem is dat ik bij sommige sites vaak geen resultaten krijg op de datums die ik invul en bij sites waar ik wel resultaten krijg ben je vaak al meer dan 800 euro kwijt. Ok, het gaat dan ook om 18 dagen maar dan kom je dus op bijna 50 euro per dag en dan heb je dus de goedkoopste auto.
Ik vroeg me dus af of dit een normale prijs is. Het zal natuurlijk ook per land/plaats verschillen maar het lijkt mij nog al duur of zie ik iets over het hoofd? Ik zou dus ook graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft of misschien nog tips heeft. Alvast bedankt in ieder geval.
Ik heb zelf de afgelopen jaren ervaring met http://www.novacarhire.com/ en http://www.holidayautos.ie . Die waren de goedkoopste als ik in september wilde gaan. Voor 12 dagen in september vorig jaar betaalde ik ongeveer 200 euro bij Nova Car Hire voor de kleinste categorie. Heb je daar al gezocht?
pi_71321804
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:35 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik heb zelf de afgelopen jaren ervaring met http://www.novacarhire.com/ en http://www.holidayautos.ie . Die waren de goedkoopste als ik in september wilde gaan. Voor 12 dagen in september vorig jaar betaalde ik ongeveer 200 euro bij Nova Car Hire voor de kleinste categorie. Heb je daar al gezocht?
Die sites was ik nog niet tegen gekomen. Had gewoon willekeurig via google gezocht. Alleen wat ik dus vreemd blijf vinden is dat als ik bijv. Dublin airport doe er idd wel prijzen van rond de 300 euro uitrollen maar als ik Rosslare doe dan zit ik weer meteen in de 900 euro. Het ligt dus blijkbaar aan de plaats. Vind alleen het verschil wel erg groot....
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:51:44 #77
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71324433
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef SwitSok het volgende:

[..]

Die sites was ik nog niet tegen gekomen. Had gewoon willekeurig via google gezocht. Alleen wat ik dus vreemd blijf vinden is dat als ik bijv. Dublin airport doe er idd wel prijzen van rond de 300 euro uitrollen maar als ik Rosslare doe dan zit ik weer meteen in de 900 euro. Het ligt dus blijkbaar aan de plaats. Vind alleen het verschil wel erg groot....
Ook een kwestie van vraag en aanbod . Het aantal reizigers op een vliegveld als Dublin is vele malen groter dan bij zo'n haven . Wat je ook kunt overwegen is om vanuit Rosslare de DART (trein) naar Dublin te nemen en dan op de luchthaven je huurauto op te pikken . Dan heb je ook nog een schitterende treinreis letterlijk langs de kust . Check http://www.irishrail.ie/
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:34:43 #78
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71549009
Hoi, ik ben volgend weekend in Dublin maar waar vind ik met het uitgaan de lesbo's? In TRV heb ik deze vraag ook al neergelegd maar ik vermoed dat locals dit beter weten.
Resistance is futile
pi_71571059
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ook een kwestie van vraag en aanbod . Het aantal reizigers op een vliegveld als Dublin is vele malen groter dan bij zo'n haven . Wat je ook kunt overwegen is om vanuit Rosslare de DART (trein) naar Dublin te nemen en dan op de luchthaven je huurauto op te pikken . Dan heb je ook nog een schitterende treinreis letterlijk langs de kust . Check http://www.irishrail.ie/
En vergeet niet op de stations de kaarten via Internet te boeken.
Scheelt je flink wat duiten.

Ben weer terug uit Ierland nadat we Connacht onveilig hebben gemaakt.
Galway Races waren leuk om mee te maken en verder rond Letterfrack gebivakkeerd.
pi_71663297
Ik ben weer terug uit Ierland!! Hartstikke leuk gehad in dit fantastische land! zijn savonds aangekomen in Dublin en zijn direct de Temple Bar ingedoken! volgende ochtend de auto opgehaald op het vliegveld! was wel even wennen om weer links te rijden! (5 jaar geleden voor het laatst gedaan in Nieuw Zeeland)
maar onze eerste bestemming zou Donegal zijn, de wegen zijn inderdaad anders dan dat we hier gewend zijn, dus op 1/3 zijn we maar richting Galway gaan rijden!
In Galway aangekomen een B&B opgezocht en de stad in gegaan! was gezellig druk vanwege de Galway races. snachts werden we wakker door ruzie van de huisbaas met z'n vrouw, volgens mij was ie vreemd gegaan! dus leed vermaak hadden we wel! volgende ochtend geen ontbijt vanwege die ruzie, dus kregen we ons geld terug! dus lekker een nachtje gratis geslapen!
we zijn deze dag langs de kust naar Clifden gereden en vandaar door de bergen via Galway naar het dorpje Kinvara gereden om te slapen! hartstikke mooie dag met lekker weer, en een geweldige omgeving!
Kinvara is een leuk klein vissersdorpje, waar we heerlijk hebben gegeten en geslapen.
de volgende dag gingen we via The Burren naar de Cliffs of Moher, wat een kut weer was het die dag! overigens de enigste dag met regen, dus het viel eigenlijk wel mee! die Cliffs zijn inderdeed een beetje over de datum heen, wat een toeristenbussen! we waren snel weer weg, op weg naar Loop Head! deze cliffen zijn veel mooier, stonden 3 andere auto's verder geen toerist te bekennen! we zijn doorgereden naar Ennis om daar te overnachten!
de volgende morgen in de auto gestapt op weg naar Laragh/Glendalough in de Wiklow Mountains! smiddags aan gekomen, B&B opgezocht en savonds nog om de 2 meren van Glendalough gewandeld!
de volgende ochtend de R115 opgegaan richting Sally Cap, hele mooie route, hebben we ook heel lang over gadaan! zijn daarna nog even bij Bono van U2 op de koffie geggaan in Killiney, maar hij was helaas niet thuis! zijn toen iets terug gereden naar Bray!
wat me opviel is dat het maar 15 graden was en een groot gedeelte van de Ieren in korte broek liep op het strand! was wel grappig.
zijn in Bray blijven slapen om vervolgens de volgende ochtend de auto weer in te leveren op het vliegveld!
zijn daarna de stad in gegaan omdat we daar nog 2 dagen hadden! hebben er lekker geshopt en een beetje bijgekomen!
al met al een hele leuke vakantie gehad, maar wel vermoeiend doordat we teveel hebben willen zien in te korte tijd! een goede reden om terug te gaan, en dat zal ik zeker een keer doen!
pi_71667877
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:32 schreef Eggos het volgende:
Mooi verhaal . Allemaal plekken die ik ook zeer kan waarderen (met uitzondering van de huidige Cliffs of Moher uiteraard ). Stuk voor stuk plekken waar ik zo weer ff terug zou willen gaan .
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:49:28 #82
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71672910
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:34 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Hoi, ik ben volgend weekend in Dublin maar waar vind ik met het uitgaan de lesbo's? In TRV heb ik deze vraag ook al neergelegd maar ik vermoed dat locals dit beter weten.
The George en The Dragon dus.
Resistance is futile
pi_71754741
Nog een weekje en dan vertrek ik (samen met vriendin) voor het eerst in m'n leven naar Ierland!
Met het boeken van onze vliegtickets niet zo goed nagedacht over een nog uit te werken plan/route met als gevolg dat we heen én terug naar/van Dublin vliegen. Dat houdt dus in dat we een (soort van) rondje moeten maken. Stom...kost tijd en we gaan maar 11 nachtjes. Het plan is om nadat we in Dublin geland zijn meteen door naar Roundwood te gaan (Wicklow Mountains) en daar 3 nachtjes te blijven (camping), dan weer terug naar Dublin om daar een nachtje in een hostel door te brengen en wat van de stad te zien. Vervolgens pakken we (waarschijnlijk) de trein naar Killarney om daar 4 nachtjes op een camping te staan. Dan door naar Cork/Blarney voor 2 nachtjes camping en dan weer terug naar Dublin waar we weer een nachtje in een hostel blijven om de volgende dag weer terug te vliegen.
Zijn er mensen hier met ervaringen met het openbaar vervoer op onderdelen van deze route? Tips en suggesties zijn altijd welkom. Dublin-Killarney lijkt mij het handigst om met de trein te doen ivm de reistijd, maar de rest kan denk ik het beste met de bus...?
Andere tips en aanbevelingen zijn ook welkom natuurlijk.
Ik heb d'r zin in
pi_71755068
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:12 schreef xibalba het volgende:
Nog een weekje en dan vertrek ik (samen met vriendin) voor het eerst in m'n leven naar Ierland!
Met het boeken van onze vliegtickets niet zo goed nagedacht over een nog uit te werken plan/route met als gevolg dat we heen én terug naar/van Dublin vliegen. Dat houdt dus in dat we een (soort van) rondje moeten maken. Stom...kost tijd en we gaan maar 11 nachtjes. Het plan is om nadat we in Dublin geland zijn meteen door naar Roundwood te gaan (Wicklow Mountains) en daar 3 nachtjes te blijven (camping), dan weer terug naar Dublin om daar een nachtje in een hostel door te brengen en wat van de stad te zien. Vervolgens pakken we (waarschijnlijk) de trein naar Killarney om daar 4 nachtjes op een camping te staan. Dan door naar Cork/Blarney voor 2 nachtjes camping en dan weer terug naar Dublin waar we weer een nachtje in een hostel blijven om de volgende dag weer terug te vliegen.
Zijn er mensen hier met ervaringen met het openbaar vervoer op onderdelen van deze route? Tips en suggesties zijn altijd welkom. Dublin-Killarney lijkt mij het handigst om met de trein te doen ivm de reistijd, maar de rest kan denk ik het beste met de bus...?
Andere tips en aanbevelingen zijn ook welkom natuurlijk.
Ik heb d'r zin in
Waarom zou je dan weer terug naar Dublin gaan? Dublin kun je ook aan het einde van de reis bekijken (2 nachten moet voldoende zijn). Dan heb je weer wat dagen extra om van het échte Ierland te genieten. Tip: hoe verder naar het westen des te beter (zie dit en eerdere topics). Realiseer je dat OV in Ierland tijd kost en dat je niet overal makkelijk kunt komen . Maar dat is ook weer de charme van Ierland. Rustig aan . In de meeste grotere dorpen/steden is altijd wel een hostel te vinden. Geen idee wat je kwijt bent als je op een camping staat, maar wellicht kun je hostel en camping wat afwisselen . Sláinte alvast!
pi_71755300
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom zou je dan weer terug naar Dublin gaan? Dublin kun je ook aan het einde van de reis bekijken (2 nachten moet voldoende zijn). Dan heb je weer wat dagen extra om van het échte Ierland te genieten. Tip: hoe verder naar het westen des te beter (zie dit en eerdere topics). Realiseer je dat OV in Ierland tijd kost en dat je niet overal makkelijk kunt komen . Maar dat is ook weer de charme van Ierland. Rustig aan . In de meeste grotere dorpen/steden is altijd wel een hostel te vinden. Geen idee wat je kwijt bent als je op een camping staat, maar wellicht kun je hostel en camping wat afwisselen . Sláinte alvast!
In totaal zitten we ook maar 2 nachtjes in Dublin: de 4e en de laatste nacht. Op die manier combineren we het reizen via Dublin met een bezoekje en overnachting. Vanuit Dublin is het makkelijker om richting Killarney te reizen dan vanuit Roundwood. Op de laatste nacht is het makkelijk om alvast in Dublin te zijn om zo de volgende dag snel op het vliegveld te kunnen zijn.
pi_71755580
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:32 schreef xibalba het volgende:

[..]

In totaal zitten we ook maar 2 nachtjes in Dublin: de 4e en de laatste nacht. Op die manier combineren we het reizen via Dublin met een bezoekje en overnachting. Vanuit Dublin is het makkelijker om richting Killarney te reizen dan vanuit Roundwood. Op de laatste nacht is het makkelijk om alvast in Dublin te zijn om zo de volgende dag snel op het vliegveld te kunnen zijn.
Ah, duidelijk .
Roundwood ligt wel mooi . En van daaruit kun je mooi naar Glendalough en omstreken.
pi_71755713
yep
Was de bedoeling om daar even lekker tot rust te komen en van het natuurschoon te genieten. Beetje wandelen, fotootjes knippen, misschien een fiets huren....
Iemand ervaring met St. Kevins Bus (http://www.glendaloughbus.com/route.html)?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:14:24 #88
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71802966
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:32 schreef xibalba het volgende:

[..]

In totaal zitten we ook maar 2 nachtjes in Dublin: de 4e en de laatste nacht. Op die manier combineren we het reizen via Dublin met een bezoekje en overnachting. Vanuit Dublin is het makkelijker om richting Killarney te reizen dan vanuit Roundwood. Op de laatste nacht is het makkelijk om alvast in Dublin te zijn om zo de volgende dag snel op het vliegveld te kunnen zijn.
Check Camden Place Hostel, is zeer goed.
Resistance is futile
pi_71812849
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:14 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Check Camden Place Hostel, is zeer goed.
hehe....toevallig net het hostel waar ik voor allebei de overnachtingen een reservering heb
mooi om te horen.
pi_71865955
Ben weer terug na een paar weken Ierland! Hoogtepunten waren Belfast (toffe pubs daar), Dublin (Pub crawl erg leuk!), Ring of Kerry en the coast way (ook in die volgorde). Totaal 1866 km gereden in 6 dagen .
Wel slecht weer gehad, dat was een enorme domper vond ik, verder super gehad!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:25:36 #91
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71872838
Het is hier de hele zomer al niks. Mei en juni waren geweldig, maar juli en tot nu toe augustus is belabberd. Hier en daar een lekkere dag tussendoor, zoals gisteren
Verder ben ik bang dat iedereen een ernstig vitamine D tekort op gaat lopen
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:44:39 #92
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_71885169
verslag van mijn 2 weken Ierland volgt snel, dit is de samenvatting:

4 dagen Birr (Slieve Bloom, Birr Castle)
4 dagen Killarney (National park, ring of kerry, Dingle)
4 dagen Galway (Connemara, The burren, Cliffs of Moher, Doolin, Aran Islands)
2 dagen Dublin (Kilmainham Gaol, Stag's Head)

IERLAND
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_71893440
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:25 schreef ElizabethR het volgende:
Het is hier de hele zomer al niks. Mei en juni waren geweldig, maar juli en tot nu toe augustus is belabberd. Hier en daar een lekkere dag tussendoor, zoals gisteren
Verder ben ik bang dat iedereen een ernstig vitamine D tekort op gaat lopen
Ik moet eerlijk zeggen dat het weer voor ons ook erg tegenviel. Zelfs zover dat we dus besloten voortaan gewoon weer naar 'warme landen' te gaan . Maar ik denk dat wij ook zo'n beetje de slechtste periode hadden van de afgelopen 10 jaar ofzo .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 03:08:07 #94
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71894801
Als het weer beter was geweest, zou ik er vandaag nog gaan solliciteren.
Resistance is futile
pi_71895003
Twee keer maand op vakantie naar Ierland geweest, toen nog met mijn ouders. Omgeving Cork Glengariff Baltimore Bantry Bay - de meest Zuidwestelijke regio met een subtropisch klimaat.

Heerlijk puur en wild land met superaardige (beresterke) mensen, prachtige landschappen, erg schoon, niet te toeristisch en lekker eten (stoofpotten en verse vis zoals haai). Zoals gezegd perfect voor actieve vakanties zoals zeevissen paardrijden hiken fietsen ed. Feesten = met een Guiness, live muziek en jong en oud in de kroeg. Geen chicks in knallende bikini's of azuurblauwe zwembaden.























haaien, walvissen én dolfijnen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71895015
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71897010
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 03:48 schreef Manono het volgende:
Twee keer maand op vakantie naar Ierland geweest, toen nog met mijn ouders. Omgeving Cork Glengariff Baltimore Bantry Bay - de meest Zuidwestelijke regio met een subtropisch klimaat.

Heerlijk puur en wild land met superaardige (beresterke) mensen, prachtige landschappen, erg schoon, niet te toeristisch en lekker eten (stoofpotten en verse vis zoals haai). Zoals gezegd perfect voor actieve vakanties zoals zeevissen paardrijden hiken fietsen ed. Feesten = met een Guiness, live muziek en jong en oud in de kroeg. Geen chicks in knallende bikini's of azuurblauwe zwembaden.
Mwah.. heb in Dublin, Cork en Belfast toch wel anders gezien hoor, van die meidjes in minirok zoals we hier alleen in pornofilms tegenkomen. Zegmaar als je een rokje ziet waarbij het net zou kunnen in Nederland, haal er dan nog eens 10cm vanaf en dan heb je ongeveer de roklengte van die meisjes daar .
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:40:58 #98
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71897348
In Dublin lopen ze er allemaal zo bij .
Resistance is futile
pi_71899362
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mwah.. heb in Dublin, Cork en Belfast toch wel anders gezien hoor, van die meidjes in minirok zoals we hier alleen in pornofilms tegenkomen. Zegmaar als je een rokje ziet waarbij het net zou kunnen in Nederland, haal er dan nog eens 10cm vanaf en dan heb je ongeveer de roklengte van die meisjes daar .
Mja obviously gaat het niet om roklengte maar om een sfeerbeeld - van Cork niet van Dublin. Dus als dat nou het enige is wat je uit het stukje haalt hoef je me verder niet te quoten (aub)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71899886
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:22 schreef Manono het volgende:

[..]

Mja obviously gaat het niet om roklengte maar om een sfeerbeeld - van Cork niet van Dublin. Dus als dat nou het enige is wat je uit het stukje haalt hoef je me verder niet te quoten (aub)
Ik geef gewoon het sfeerbeeld weer van het uitgaan in de "grote" steden daar .
pi_71899960
Ik ga halfweg september een paar daagjes Dublin doen, maar ik zou graag een uitstapje maken naar Glendalough om daar te wandelen. Geen auto, dus ik moet het met het openbaar vervoer doen, maar met de busdienst daar zou ik maar een viertal uurtjes de tijd hebben, wat doodjammer zou zijn. De trein stopt op 15 km. Nemen de Ieren vlot lifters mee? En is het eigelijk wel aan te raden om daar te liften als je alleen bent en vrouw?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:08:50 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71900281
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 03:48 schreef Manono het volgende:


Heerlijk puur en wild land met superaardige (beresterke) mensen, prachtige landschappen, erg schoon,
Heb je wel goed gekeken?? Ierland is juist ernstig vervuild, aangezien Ieren geen flikker om hun eigen land geven en alles overal dumpen. We hebben wel de mooiste landschappen ter wereld, dat ben ik met je eens
quote:
niet te toeristisch
Zeer touristisch dus.
quote:
en lekker eten (stoofpotten en verse vis zoals haai).
En daar blijft het dan ook bij, want veel keuze is er niet. Ik smacht soms naar een bakkie filet Americain, of gewoon, een eierkoek. En dan zal ik het maar helemaal niet over drop en frikandellen hebben
quote:
Zoals gezegd perfect voor actieve vakanties zoals fietsen ed.
Als je zelfmoordneigingen hebt ja. Elke Ier vind al die toeristen die rondfietsen erg irritant. Het is ook levensgevaarlijk op die smalle wegen waar 100 km per uur wordt gereden. Heb je ineens twee van die toeristen voor je auto met tenten en andere zooi op d'r fietsen, kun je vol in de rem. Fietsen is echt gevaarlijk in Ierland.
quote:
Feesten = met een Guiness, live muziek en jong en oud in de kroeg. Geen chicks in knallende bikini's of azuurblauwe zwembaden.
GuiNness wordt door oude Ieren gedronken, de jonge garde drinkt Bud en Heineken of Bulmers. Guinness is er echt uit aan het raken in Ierland
Maar je hebt wel gelijk, het sociale leven in Ierland speelt zich in de pub af. Met een hele bende muziek.

Leuk dat het je twee keer zo goed is bevallen.

En deze heb ik gisteren gemaakt:













Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71901370
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef ElizabethR het volgende:

-knip-

En deze heb ik gisteren gemaakt:
Weer mooie (bewerkte) foto's Elizabeth
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_71901523
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heb je wel goed gekeken?? Ierland is juist ernstig vervuild, aangezien Ieren geen flikker om hun eigen land geven en alles overal dumpen. We hebben wel de mooiste landschappen ter wereld, dat ben ik met je eens
[..]

Zeer touristisch dus.
[..]

En daar blijft het dan ook bij, want veel keuze is er niet. Ik smacht soms naar een bakkie filet Americain, of gewoon, een eierkoek. En dan zal ik het maar helemaal niet over drop en frikandellen hebben
[..]

Als je zelfmoordneigingen hebt ja. Elke Ier vind al die toeristen die rondfietsen erg irritant. Het is ook levensgevaarlijk op die smalle wegen waar 100 km per uur wordt gereden. Heb je ineens twee van die toeristen voor je auto met tenten en andere zooi op d'r fietsen, kun je vol in de rem. Fietsen is echt gevaarlijk in Ierland.
[..]

GuiNness wordt door oude Ieren gedronken, de jonge garde drinkt Bud en Heineken of Bulmers. Guinness is er echt uit aan het raken in Ierland
Maar je hebt wel gelijk, het sociale leven in Ierland speelt zich in de pub af. Met een hele bende muziek.

Leuk dat het je twee keer zo goed is bevallen.

En deze heb ik gisteren gemaakt:

Ochhh dat klinkt zwaar?

Ach ja wij Amsterdammers klagen ook graag over toeristen op de fiets. Well ik denk dat je misschien in een ander gedeelte zit of dat er sinds mijn bezoek veel veranderd is (ik schrijf er ook bij toen nog met mijn ouders) Dit waren iig mijn ervaringen. Blijkbaar ervaar jij het als bewoner allemaal precies andersom, maar als ik je opmerkingen lees heb je het eigenlijk gewoon een beetje gehad lol.

Vergeleken bij waar ik allemaal geweest ben was Cork iig prachtig en schoon. Ik werkte voor de stallen van een Zwitsers hotel en beleidde ritten te paard door de natuur en fietsen heb ik ontzettend veel gedaan. Zonder problemen hoor. Nee je hebt daar idd niet de veilige Nederlandse fietspaden zoals in NL maar die heb je bijna nergens in de wereld. En we aten we heerlijk. Maar mocht ik iets voor je kunnen doen qua drop aarzel niet en stuur me een PM
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71901544
ps mooie foto's !
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:19:52 #106
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71901872
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:04 schreef Manono het volgende:

[..]

Ochhh dat klinkt zwaar?

Ach ja wij Amsterdammers klagen ook graag over toeristen op de fiets. Well ik denk dat je misschien in een ander gedeelte zit of dat er sinds mijn bezoek veel veranderd is (ik schrijf er ook bij toen nog met mijn ouders) Dit waren iig mijn ervaringen. Blijkbaar ervaar jij het als bewoner allemaal precies andersom, maar als ik je opmerkingen lees heb je het eigenlijk gewoon een beetje gehad lol.

Vergeleken bij waar ik allemaal geweest ben was Cork iig prachtig en schoon. Ik werkte voor de stallen van een Zwitsers hotel en beleidde ritten te paard door de natuur en fietsen heb ik ontzettend veel gedaan. Zonder problemen hoor. Nee je hebt daar idd niet de veilige Nederlandse fietspaden zoals in NL maar die heb je bijna nergens in de wereld. En we aten we heerlijk. Maar mocht ik iets voor je kunnen doen qua drop aarzel niet en stuur me een PM
Ah oke, dus het is erg lang geleden waar jij over praat. Ja dan kan het wel kloppen, er is met name de laatste 10 tot 15 jaar erg veel veranderd. Maar je hebt ongelijk, ik heb het nog lang niet gehad.

Er is alleen wel een verschil met op vakantie gaan en lyrisch worden over Ierland, en er permanent wonen. Toen wij er alleen nog op vakantie gingen was ik ook altijd lyrisch. En dat ben ik nog, want Ierland is nog steeds het mooiste land ter wereld, en de mensen zijn nog steeds de aardigste ter wereld, maar er zijn ook wel nadeeltjes ja. De hoeveelheid auto's is verdrievoudigd met 15 jaar geleden, en de wegen zijn niet aangepast. (Gelukkig zou ik bijna zeggen, anders is het gauw gedaan met de idylische landschappen) en dat maakt fietsen echt, serieus waar, levensgevaarlijk.

De Tesco is echt een grote supermarktketen, met veel produkten, maar wit brood is wit brood en bruin brood is bruin brood. Een lekkere maanzaadbol? Nope. Maisbrood? Nope. Kaas, is cheddar, mild of pittig, 2 keuzes. Geen komijn, geen oude brokkelkaas, geen Edammer of Noordhollandse boerenkaas, gewoon, cheddar. Dus er is genoeg hoor, maar de variatie in produkten is bij lange na niet wat je in Nederland gewend bent.

Maar Ierland is nog steeds het land waar ik wens te wonen hoor. Ik hoef nog steeds mijn auto nergens op slot te doen en kan mijn tas rustig op de bar laten staan als ik naar buiten ga om een peukkie te doen.

Ow, en over drop. Ik krijg over twee weken weer visite uit Nederland, dus no worries
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71901920
Mooie foto's ER . Paar bekende plekken .
pi_71909735
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
De Tesco is echt een grote supermarktketen, met veel produkten, maar wit brood is wit brood en bruin brood is bruin brood. Een lekkere maanzaadbol? Nope. Maisbrood? Nope. Kaas, is cheddar, mild of pittig, 2 keuzes. Geen komijn, geen oude brokkelkaas, geen Edammer of Noordhollandse boerenkaas, gewoon, cheddar. Dus er is genoeg hoor, maar de variatie in produkten is bij lange na niet wat je in Nederland gewend bent.
In mijn tijd in Ierland (2003-2005) kon ik Goudse kaas in de Delicatessenafdeling in de Dunnes vinden.
(toch maar gekocht wegens het ranzige alternatief: cheddar)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71910710
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ah oke, dus het is erg lang geleden waar jij over praat. Ja dan kan het wel kloppen, er is met name de laatste 10 tot 15 jaar erg veel veranderd. Maar je hebt ongelijk, ik heb het nog lang niet gehad.

Er is alleen wel een verschil met op vakantie gaan en lyrisch worden over Ierland, en er permanent wonen. Toen wij er alleen nog op vakantie gingen was ik ook altijd lyrisch. En dat ben ik nog, want Ierland is nog steeds het mooiste land ter wereld, en de mensen zijn nog steeds de aardigste ter wereld, maar er zijn ook wel nadeeltjes ja. De hoeveelheid auto's is verdrievoudigd met 15 jaar geleden, en de wegen zijn niet aangepast. (Gelukkig zou ik bijna zeggen, anders is het gauw gedaan met de idylische landschappen) en dat maakt fietsen echt, serieus waar, levensgevaarlijk.

De Tesco is echt een grote supermarktketen, met veel produkten, maar wit brood is wit brood en bruin brood is bruin brood. Een lekkere maanzaadbol? Nope. Maisbrood? Nope. Kaas, is cheddar, mild of pittig, 2 keuzes. Geen komijn, geen oude brokkelkaas, geen Edammer of Noordhollandse boerenkaas, gewoon, cheddar. Dus er is genoeg hoor, maar de variatie in produkten is bij lange na niet wat je in Nederland gewend bent.

Maar Ierland is nog steeds het land waar ik wens te wonen hoor. Ik hoef nog steeds mijn auto nergens op slot te doen en kan mijn tas rustig op de bar laten staan als ik naar buiten ga om een peukkie te doen.

Ow, en over drop. Ik krijg over twee weken weer visite uit Nederland, dus no worries
TRaffic got bigger everywhere en natuurlijk is het anders om ergens te wonen, maar dit topic gaat toch ook over vakantie? Still think Ireland is a great country

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 16-08-2009 13:11:23 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71961547
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Limerick zou ik persoonlijk overslaan. Vond ik niks aan.
Southill is anders best "boeiend".
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72335391
Wat een schitterend land zeg! Alle verwachtingen waargemaakt.
Heerlijk gewandeld in de Wicklow Mountains, gefietst en gewandeld in Killarney National Park, ring of Kerry rond geweest, wat kasteeltjes bezocht, Cork en Dublin verkend en natuurlijk een paar pubjes bezocht
Heerlijke vakantie gehad. Helaas een beetje kort, maar ik mag niet klagen. Volgend keer denk ik wel met eigen auto. Ik zal van de week nog wel wat fotootjes plaatsen.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:12:52 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73029541
Net terug uit Ierland (rondreis door Cork, Kerry, Clare, Sligo en Kilkenny) wat een gaaf land zeg!
KuikenGuppy
pi_73520108
helemaal vergeten wat foto's te plaatsen.....

hier alvast 2 mooie plekjes



pi_73561876
Hoe is het weer in November in Ierland?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_73562914
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hoe is het weer in November in Ierland?
Net als in alle andere maanden.
"If you don't like the weather, wait 5 minutes."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:22:33 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73563908
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:28 schreef xibalba het volgende:
helemaal vergeten wat foto's te plaatsen.....

hier alvast 2 mooie plekjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice, nice, nice!
Is die 2e foto gemaakt bij de ring of Kerry?
KuikenGuppy
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:23:26 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73563931
Oja, heeft iemand van hier trouwens ervaring met het beklimmen van de Crough Patrick? Is dat als niet-bergbeklimmer gewoon te doen, of is dat echt af te raden? Het schijnt dat het uitzicht er zo mooi is... (we doen het dus niet uit religieuze overwegingen ).
KuikenGuppy
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:25:37 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73564010
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:23 schreef Burdie het volgende:
Oja, heeft iemand van hier trouwens ervaring met het beklimmen van de Crough Patrick? Is dat als niet-bergbeklimmer gewoon te doen, of is dat echt af te raden? Het schijnt dat het uitzicht er zo mooi is... (we doen het dus niet uit religieuze overwegingen ).
Dat is heel goed te doen. Gewoon het pad volgen. Ik zie er jaarlijks echt oude mensen omhoog gaan, op blote voeten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_73567542
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef Sport_Life het volgende:
Ik geef gewoon het sfeerbeeld weer van het uitgaan in de "grote" steden daar .
En dan regent het keihard en dan gaan die meisjes op blote voeten door de plassen lopen omdat de pumps niet meer lekker zitten. In ultraminirok inderdaad, wat esthetisch niet zo tof is omdat ze in Ierland Engeland achterna gaan qua overgewicht.
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:22:28 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73568878
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat is heel goed te doen. Gewoon het pad volgen. Ik zie er jaarlijks echt oude mensen omhoog gaan, op blote voeten.
Op blote voeten .

Maar bedankt, dit komt zeker op ons lijstje om eens te doen, het lijkt me zo mooi .
KuikenGuppy
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:22:31 #121
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73570425
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op blote voeten .

.
Tja,. dat hoort nu eenmaal bij de religieuze traditie van de pelgrimstocht naar de top.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:19:01 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73579882
Ja maar de top ligt toch vol met losse steentjes?
Mij niet gezien iig .
KuikenGuppy
pi_73594810
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nice, nice, nice!
Is die 2e foto gemaakt bij de ring of Kerry?
Yep, bij Killarney National Park. Ladies View, maar dan de andere kant op.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:17:16 #124
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_73686816
Van het weekend in Galway en Aran eilanden met mijn vriendin. (wonen/werken alle twee in Cork)

Was geweldig, wat een prachtig stuk Ierland is dat. Nee wacht:
"Dus we waren in Galway en omgeving van het weekend en we ontdekten Ireland! (wow)"
Schreef ik op twitter!

Als ik nu Cork nog in kon ruilen voor Galway, deed ik het nu nog gelijk.
Ik heb er echt van genoten en in mijn ogen ook echt Ireland gezien, we hebben een boot en auto tochtje gemaakt en ik moet snel nog eens terug. Helaas was de tijd te kort.....
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:26:57 #125
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_73687085
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:12 schreef Burdie het volgende:
Net terug uit Ierland (rondreis door Cork, Kerry, Clare, Sligo en Kilkenny) wat een gaaf land zeg!
Had maar geroepen, hadden we een Guinness kunnen nuttigen
Mooi land is het zeker.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:34:12 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_73695289
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:26 schreef Litton-Lane het volgende:

[..]

Had maar geroepen, hadden we een Guinness kunnen nuttigen
Mooi land is het zeker.
jij woont er?!
Ik had laatst zelfs een beetje heimwee naar Ierland .
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:44:09 #127
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73695712
-edit, oke, dan niet

[ Bericht 79% gewijzigd door ElizabethR op 16-10-2009 15:10:10 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:03:50 #128
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_73705485
Wij gaan maandag naar Dublin toe, voor 2 nachten ! Heb er echt zin in!

Zijn er nog goede aanraders van een leuke bar voor 's avonds of een restaurant ofzo? Of een leuke tip wat je echt niet moet missen, meeste info op het net is een beetje allemaal van hetzelfde, Guinnes brouwerij enzo...

Tnxs!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_73708823
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

jij woont er?!
Ik had laatst zelfs een beetje heimwee naar Ierland .
Ja, in Cork. Nu alweer 9 maanden, vandaag precies...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:30:17 #130
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73711792
ik heb ook heimwee naar ierland ik zou nog steeds foto's van de vakantie posten maar ik vergeet dat steeds

In Dublin zou ik naar Chester Beatty library gaan, Trinity college, history museum, Kilmainham Gaol en gewoon een leuke pub.. Stags head vond ik erg leuk of the cobblestone (berucht om de fantastische live muziek sessies

Ik zou de brouwerij/storehouse overslaan tis erg duur en niet heel bijzonder naar mijn mening... het grootste gedeelte is de giftshop en dat zegt genoeg
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:40:49 #131
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_73747462
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:30 schreef Tha_Bartman het volgende:

Ik zou de brouwerij/storehouse overslaan tis erg duur en niet heel bijzonder naar mijn mening... het grootste gedeelte is de giftshop en dat zegt genoeg
Een aantal jaar geleden een paar keer geweest en ik vond het (toen) fantastisch! Weet niet hoe het nu is. Maar ik vond het wel mooi gedaan. Museum en panorama view.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:21:52 #132
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73748843
ik vond 15 euro entree teveel voor wat je kreeg..
je moest jezelf rondleiden door grote hallen met veel Neon borden met tekst erop, tussen allerlei tentoongestelde machines die ze gebruiken bij het brouwen...de panorama bar was wel mooi maar om het nu daarvoor te doen..
Wat dat betreft vond ik de bushmills stokerij (niet in dublin maar toch) veel interessanter daaar liep je echt door de fabriek heen terwijl ze aan het produceren waren, het kostte 3 euro en je mocht ook proeven op het eind..

het is een van de minst Ierse plekken in Dublin naar mijn mening
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_73760796
Dat dorpje Bushmills zelf is ook apart. Piepklein dorpje, levensgrote distilleerderij, verder is er bijna niks, veel winkels dichtgespijkerd, en overal Britse vlaggen en allerlei plakkaten die de strijders van weleer verheerlijken.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:33:44 #134
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73803045
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:19 schreef ShadyLane het volgende:
Dat dorpje Bushmills zelf is ook apart. Piepklein dorpje, levensgrote distilleerderij, verder is er bijna niks, veel winkels dichtgespijkerd, en overal Britse vlaggen en allerlei plakkaten die de strijders van weleer verheerlijken.
Ja dat is waar, we waren daar vorig jaar met the marches en dat was toch wel eens mooi om mee te maken (ondanks alle ellende die daaromheen hangt).. onze bed en breakfast zat gelukkig wel 6 mile buiten Bushmills zelf we keken toen uit op de zee vlakbij dunseverick castle en vanaf daar kon je de causeway coastal route lopen en dat was 1 van de mooiste stukken Ierland die ik heb gezien...

Miss is mijn mening over bushmills daardoor wel enigszins bevooroordeeld
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_73872338
Ik ben een beetje aan het googlen naar een Kasteel aan de oostkant van Ierland, waar je kan overnachten. Het kan aan mij liggen, maar het aanbod is niet echt overdadig.

Heeft iemand tips voor de ultieme overnachting in een kasteel in Ierland? Misschien is dat ook iets voor de OP.

Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar zijn
I got soul, but I'm not a soldier
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:08:04 #136
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73874903
http://s339.photobucket.c(...)tman/Ierland%202009/

als het goed is moeten jullie nu mijn foto's kunnen zien van dit jaar (Birr,Killarney,Galwat, Dublin).. en evt van vorig jaar maar die zwerven in een andere map rond
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_73875163
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:33 schreef Tha_Bartman het volgende: en vanaf daar kon je de causeway coastal route lopen en dat was 1 van de mooiste stukken Ierland die ik heb gezien...
Dat is sowieso een van de mooiste stukken wereld die ik ooit heb gezien .

Mooie foto's, ik herken op de eerste pagina wel wat dingen maar op de tweede en derde niet meer. Waar in Ierland zijn die laatste gemaakt?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:48 #138
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_73875914
ja het staat een beetje door elkaar zie ik
uhm het is ladies view,killarney National park, Innis mor, killary fjord,the burren,Kilmainham Gaol, De tuin van Birr castle...

Ik zal proberen vanavond wel wat titels bij de foto te zetten....
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_74167799
Vrijdag ga ik een vriend op zoeken die stage loopt in Kinsale... Ik verwacht zaterdag, zondag en maandag in Cork te zijn. Is er 's avonds nog een beetje wat te doen daar? We willen natuurlijk wel een avondje stappen dus tips zijn welkom!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 07:57:41 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74175583
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:32 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik ben een beetje aan het googlen naar een Kasteel aan de oostkant van Ierland, waar je kan overnachten. Het kan aan mij liggen, maar het aanbod is niet echt overdadig.

Heeft iemand tips voor de ultieme overnachting in een kasteel in Ierland? Misschien is dat ook iets voor de OP.

Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar zijn
Wij hebben een nachtje in een jeugdherberg geslapen in een kasteel... was van binnen niet heel spectaculair, maar het was wel goedkoop .
KuikenGuppy
pi_74937082
FOK!kers last van de overstromingen in Ierland? Lees dat 't de ergste overstromingen in vele jaren zijn .
  maandag 23 november 2009 @ 15:49:40 #142
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74939237
Gelukkig niet persoonlijk, maar het is nogal heftig ja

Een van mijn vriendinnen is geevacueerd, in Cork is minstens een week geen drinkwater, electriciteit is in een aantal gevallen uitgevallen, enorme verkeerschaos, scholen die dicht zijn, kortom, ellende. Ze zeggen dat het de ernstigste flooding is sinds 20 jaar. Bij ons in de straat is ook een en ander overstroomd. Soms staat het water kniehoog. Gisteren heb ik 1,5 uur in de fle gestaan om op de N84 richting huis te komen. Je moet dan over Clare river, die is normaal gesproken bij de brug ongeveer 15 meter breed, nu 150 en stroomt nogal over de weg. In ons durpke, je kent het, staat het verkeer al stl, en dan is die brug nog een kilometer of 5 weg.

Vandaag is het eindelijk aan het zakken, en als het goed is komt het openbare leven wel weer op gang vanavond.

Ik heb echt medelijden met de mensen die uit hun huis moesten, of die geen stroom hebben, of geen water, of die dus hun huis overstroomd hebben. Ik hoefde alleen maar even in een file te staan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:07:03 #143
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75083262
In Januari een weekend ordinair zuipen in Dublin, blijkt er net dat weekend een festival te zijn, hoop dat het wat is

Het land zelf komt later wel.
pi_75099173
Januari naar Dublin vriend opzoekn voor een weekend!
pi_76748945
Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een bestemming om in de zomer (juli of augustus) op vakantie te gaan. Nu is ons oog gevallen op ierland (in het zuiden in de buurt van Cork). Nu staat er op die site wel dat er een strand in de buurt is, maar als ik op zoek ga naar foto's hiervan kom ik vooral lege stranden tegen. Aangezien mijn vriendin buiten die natuur ook wel ff op 't strand wil liggen (het liefste met zon ) vraag ik mij af of Ierland dan wel zo een goed idee is? Iemand die mij hier wat info over kan geven?
Bedankt!
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:18:03 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76751651
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 00:58 schreef seppo het volgende:
Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een bestemming om in de zomer (juli of augustus) op vakantie te gaan. Nu is ons oog gevallen op ierland (in het zuiden in de buurt van Cork). Nu staat er op die site wel dat er een strand in de buurt is, maar als ik op zoek ga naar foto's hiervan kom ik vooral lege stranden tegen. Aangezien mijn vriendin buiten die natuur ook wel ff op 't strand wil liggen (het liefste met zon ) vraag ik mij af of Ierland dan wel zo een goed idee is? Iemand die mij hier wat info over kan geven?
Bedankt!
Als je vriendin wil bakken op een strand, moet ze niet naar Ierland gaan, maar gewoon naar Gran Canaria ofzo .
De stranden bij Cork zijn prachtig, maar je weet nooit van te voren of het wel warm genoeg is, en het kan ook regenen .
KuikenGuppy
pi_76755553
Nou dat hoeft van haar ook weer niet, maar even een dagje zou ze wel lekker vinden. Klopt het dat het in juli / augustus rond de 15 graden is?

Bedankt voor je snelle antwoord trouwens
pi_76755702
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:29 schreef seppo het volgende:
Nou dat hoeft van haar ook weer niet, maar even een dagje zou ze wel lekker vinden. Klopt het dat het in juli / augustus rond de 15 graden is?
Voor zuiden van Ierland 15-20 graden in die periode.
pi_76755858
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:29 schreef seppo het volgende:
Nou dat hoeft van haar ook weer niet, maar even een dagje zou ze wel lekker vinden. Klopt het dat het in juli / augustus rond de 15 graden is?
Ach, als je het weer in Ierland niet fijn vindt, dan wacht je toch gewoon een kwartiertje.
Dan is het namelijk heel anders
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:39:32 #150
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76755945
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, als je het weer in Ierland niet fijn vindt, dan wacht je toch gewoon een kwartiertje.
Dan is het namelijk heel anders


Ja joh, de afgelopen drie weken vroor het per kwartier afwisselend tussen de -3 en -8
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76756123
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]



Ja joh, de afgelopen drie weken vroor het per kwartier afwisselend tussen de -3 en -8
!
Dat winterweer daar bij jullie is ook helemaal niet des Ierlands .

[ Bericht 4% gewijzigd door Roel_Jewel op 13-01-2010 12:04:39 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:54:03 #152
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76756473
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

!
Dat winterweer daar bij jullie is ook helemaal niet des Ierlands ;o .
Nope, en de gevolgen juist weer wel. Nergens op berekend die Ieren. Ik ging ervan uit dat de watervoorziening voldoende geisoleerd was, net als in Nederland. Nee dus, we hebben sinds zaterdagmorgen al geen water meer. Ergens in de mains bevroren.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76756986
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nope, en de gevolgen juist weer wel. Nergens op berekend die Ieren. Ik ging ervan uit dat de watervoorziening voldoende geisoleerd was, net als in Nederland. Nee dus, we hebben sinds zaterdagmorgen al geen water meer. Ergens in de mains bevroren.
Daar ben je dan mooi klaar mee . Las idd al over veel plekken waar de waterdruk grotendeels was weggevallen. Nou, op plekken dus helemaal blijkbaar .
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:33:14 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76759616
Klinkt weer typisch Iers, ElizabethR .
Ben je daar intussen niet al aan gewend? .
KuikenGuppy
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2010 @ 21:50:33 #155
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_76825444
Ik ben al een paar weken allerlei websites aan het bekijken, maar wat is nou echt de mooiste wandeling van Ierland? We (= mijn broertje en ik) willen in juli naar Ierland om een lange wandeltocht te maken (ongeveer 7 dagen), bij voorkeur een wat zwaardere met veel mooie uitzichten op een (ruig) landschap. We geven de voorkeur aan een niet al te touristisch pad.

Tot nu toe komen we zelf niet verder dan de Dingle way (landschap is erg mooi, maar het pad staat overal als 'gemakkelijk' en wij hopen eigenlijk op een wat inspannende route door de bergen) en de Beara way (ook erg mooi, volgens de meeste reizigers is het niet al te touristisch en zitten wat zwaardere etappes tussen). Kerry way en Wiclow way zijn vrij snel afgevallen wegens 'te touristisch'.

West-Ierland noemen velen het mooiste gedeelte van Ierland. Hier kunnen wij alleen geen lange tochten vinden. Zijn die er wel? Zijn er nog andere tochten die de moeite waard zijn om te overwegen?
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:54:33 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76825712
Euh, Ierland stikt van de lange wandeltochten.
Als je de mooiste wilt... in mijn mening moet je dan the Kerry way (215 km) en/of the Burren Way (45 km) hebben.

The Kerry Way kan heel toeristisch zijn ja, maar als je 'off-season' gaat, kom je er geen kip tegen. Vooral niet wandelend (wij waren er in september).
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:55:19 #157
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76825756
Wat zijn een beetje goeie sites dan voor die wandel tochten?

en hoe werkt dat? moet je dan gewoon wild kamperen oid?? lijkt me ook wel tof om te doen !
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:57:20 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76825878
Misschien kan je ook nog hier kijken: http://www.irishtrails.ie
KuikenGuppy
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2010 @ 22:05:13 #160
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_76826349
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:54 schreef Burdie het volgende:
Euh, Ierland stikt van de lange wandeltochten.
Als je de mooiste wilt... in mijn mening moet je dan the Kerry way (215 km) en/of the Burren Way (45 km) hebben.

The Kerry Way kan heel toeristisch zijn ja, maar als je 'off-season' gaat, kom je er geen kip tegen. Vooral niet wandelend (wij waren er in september).
Burren heb ik inderdaad ook al gezien, maar die doe je volgens mij in 2-3 dagen en daar vullen we geen week mee . Maar misschien toch de Kerry way gaan overwegen. Wij zijn helaas wel gedwongen in het hoogseizoen te gaan, mijn broertje zit nog op de middelbare school en kan niet zomaar een week van school wegblijven. We gaan begin juli, willen 8 juli oid vertrekken.

Een leuke site voor wandelingen in Ierland (de langere dan) vond ik de site van deze Nederlander: http://www.pietsmulders.nl/ierland.html Hij is er zo te zien ook nog recent geweest en geeft per wandeling een leuke beschrijving van wat goed/minder goed is.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:09:03 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76826593
Wil je de hele week wandelen dan? Je zou ook tussendoor ergens kunnen chillen .

Kiezen tussen The Burren Way en The Kerry Way vind ik persoonlijk heel moeilijk... ze zijn enorm verschillend. The Kerry Way is erg afwisselend qua landschap, na ongeveer elke bocht zie je weer iets compleet anders. Maar The Burren is iets wat je helemaal nergens anders ziet... een lava landschap met enorm veel authentieke flora en fauna (die je nergens anders ter wereld tegen komt).
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:17:43 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76827102
Een van de meest spectacualire wandelingen is wel het 'one man's path' op de Slieve League in Donegal. Tenminste, ik ben niet gewend om elke dag 600 meter boven de zee te lopen over een paadje dat zijn naam eer aan doet. Wij hebben niet de hele wandeling gedaan overigens. Ik geloof dat ie iets van 70 kilometer in totaal is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76828161
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef ElizabethR het volgende:
Een van de meest spectacualire wandelingen is wel het 'one man's path' op de Slieve League in Donegal. Tenminste, ik ben niet gewend om elke dag 600 meter boven de zee te lopen over een paadje dat zijn naam eer aan doet. Wij hebben niet de hele wandeling gedaan overigens. Ik geloof dat ie iets van 70 kilometer in totaal is.
Lijkt me zeker een aanrader! De hoogste zeekliffen van Europa . Ben in 2005 een stuk omhoog gelopen, maar durfde het vanwege de weersomstandigheden nietaan om de one man's pass te nemen. Was toen alleen en was niet heel druk, dus bij twijfel niet doen . Overigens een goed excuus om daar weer es terug te gaan. Vlakbij ligt Glencolumcille en volgens de Lonely Planet één van Europa's mooiste plekken: een werkelijk fantastische afdaling in een door de elemente
uitgeschuurd dal. Errug mooi . Naam is m. Ff ontschoten.
(ben jij natuurlijk ook geweest maar lijkt me handige info voor de overige lezers ).
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2010 @ 22:45:19 #164
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_76828593
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef ElizabethR het volgende:
Een van de meest spectacualire wandelingen is wel het 'one man's path' op de Slieve League in Donegal. Tenminste, ik ben niet gewend om elke dag 600 meter boven de zee te lopen over een paadje dat zijn naam eer aan doet. Wij hebben niet de hele wandeling gedaan overigens. Ik geloof dat ie iets van 70 kilometer in totaal is.
Oh wauw . Ik zie wat foto's en wat ongelooflijk mooi is dat zeg. Hier moeten we echt naartoe, of het nou voor een dagtocht is of voor langere tijd ... ik kan alleen nog even geen goede route vinden op internet, maar zo te zien zou het moeten staan in een Lonely planet gids, die ook maar eens bestellen binnenkort.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:09 schreef Burdie het volgende:
Wil je de hele week wandelen dan? Je zou ook tussendoor ergens kunnen chillen .

Kiezen tussen The Burren Way en The Kerry Way vind ik persoonlijk heel moeilijk... ze zijn enorm verschillend. The Kerry Way is erg afwisselend qua landschap, na ongeveer elke bocht zie je weer iets compleet anders. Maar The Burren is iets wat je helemaal nergens anders ziet... een lava landschap met enorm veel authentieke flora en fauna (die je nergens anders ter wereld tegen komt).
We gaan waarschijnlijk totaal 2 weken, dat chillen komt wel goed . Het plan tot nu toe was 1 week een grote wandeltocht en daarna 1 week wat andere plaatsen in Ierland bekijken. Nu overweeg ik om in die week nog een paar dagtochten te maken, zoals een stuk van The Burren way en One man's pass.

Maar we kunnen niet álles doen in die twee weken, mijn broertje merkte daarnet al droog op dat we volgend jaar best nog een keer kunnen gaan, niet alles hoeft dit jaar . Verder gaan we waarschijnlijk ook nog naar een paar steden, bijv Galway, Cork, Limerick (op de heenweg moeten we daar waarschijnlijk overstappen met de bus) en Dublin.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:02:51 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76829448
In dat geval zou je ook kunnen overwegen de Crough Patrick te beklimmen. Ik heb gehoord dat het uitzicht subliem is .
KuikenGuppy
pi_76829632
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:45 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Oh wauw . Ik zie wat foto's en wat ongelooflijk mooi is dat zeg. Hier moeten we echt naartoe, of het nou voor een dagtocht is of voor langere tijd ... ik kan alleen nog even geen goede route vinden op internet, maar zo te zien zou het moeten staan in een Lonely planet gids, die ook maar eens bestellen binnenkort.
Er is net een nieuwe Lonely Planet uit, dus let ff op dat je de goede besteld via www.thebookdepository.com (goedkoop en geen verzendkosten). ISBN: 9781741792140 http://www.bookdepository.com/book/9781741792140/

Zie ook http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1263506725985
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2010 @ 23:15:41 #167
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_76830039
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Er is net een nieuwe Lonely Planet uit, dus let ff op dat je de goede besteld via www.thebookdepository.com (goedkoop en geen verzendkosten). ISBN: 9781741792140 http://www.bookdepository.com/book/9781741792140/

Zie ook http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1263506725985
Ja en vooral niet de Nederlandstalige kopen, want die is er nog niet in 2010 versie (en niet te koop op die site, ik haal daar mijn studieboeken ook altijd vandaan en het scheelt wel erg veel met bol.com ed). Ik zat te denken om misschien ook de 'walking in ireland' van Lonely planet te halen (die is iets ouder), omdat ik verwacht dat de routes daar beter uitgelegd staan. Maar hiervan komt in maart 2010 een nieuwe versie uit ( http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1263507235394 ) dus daar kan ik maar beter nog even mee wachten .
pi_76830271
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:15 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ja en vooral niet de Nederlandstalige kopen, want die is er nog niet in 2010 versie (en niet te koop op die site, ik haal daar mijn studieboeken ook altijd vandaan en het scheelt wel erg veel met bol.com ed). Ik zat te denken om misschien ook de 'walking in ireland' van Lonely planet te halen (die is iets ouder), omdat ik verwacht dat de routes daar beter uitgelegd staan. Maar hiervan komt in maart 2010 een nieuwe versie uit ( http://shop.lonelyplanet.(...)?bmUID=1263507235394 ) dus daar kan ik maar beter nog even mee wachten .
Zou ik idd nog ff mee wachten. Dan heb je meteen de nieuwste info. Het is handig dat LP tegenwoordig erbij zet wanneer de nieuwe versie eraan komt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:17:39 #169
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76832611
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:02 schreef Burdie het volgende:
In dat geval zou je ook kunnen overwegen de Crough Patrick te beklimmen. Ik heb gehoord dat het uitzicht subliem is .
Maar wel op blote poten dan!!! Zoals het hoort!

Het uitzicht is inderdaad erg mooi daar. Clew Bay is erg weids.

En als je daar dan toch bent kun je ook wel even doorgaan naar Achill Island. Begin je gewoon aan het begin te lopen en ga je helemaal rond, dat duurt wel een week hoor!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:05:35 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76841059
Zijn trouwens de Aran Islands de moeite waard om naartoe te gaan, ElizabethR?
Vorig jaar hebben we die over geslagen wegens gebrek aan tijd, maar misschien voor de volgende keer een idee.

Oh, en weet jij heel toevallig iets over schapendrijven/border collies in Ierland?
Ik kan alleen info uit noord-ierland vinden, of van particulieren.
KuikenGuppy
pi_76841399
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:05 schreef Burdie het volgende:
Zijn trouwens de Aran Islands de moeite waard om naartoe te gaan, ElizabethR?
Vorig jaar hebben we die over geslagen wegens gebrek aan tijd, maar misschien voor de volgende keer een idee.
Ik heet dan wel geen ElizabethR, maar ben wel al twee keer een dag of 5 (in 2006 en 2008) op de Aran-eilanden geweest .

Als je de kans hebt: zeker doen! En probeer er dan langer dan een halve dag (wat de meeste mensen doen) naartoe te gaan. Je kunt op het grootste eiland (Inishmore) makkelijk twee dagen wandelen en fietsen. Fietsen kun je voor een tientje op diverse plekken huren.

Ik vind het geweldig daar. Weg van alles. Bomen groeien er amper. Het is het eerste wat de wind en regen tegenkomt vanuit het westen. Je kunt er uren wandelen en dan letterlijk maar een paar mensen tegenkomen. En 's avonds in de pub met de locals een leuke avond beleven (maar dat lukt op veel plekken in Ierland natuurlijk ).

Verblijfstip: Kilronan Hostel. Eén van de beste hostels van Ierland. Ligt bij de haven waar je aankomt op Inishmore (dus je hoeft niet ver met je bagage te zeulen) http://www.hostelworld.co(...)el/Aran-Islands/7613

Om een indruk te geven: foto's van september 2008. Eerste 60 foto's zijn gemaakt in Galway aan de westkust; de rest op Inishmore.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:30:28 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76841859
Bedankt voor de links RJ! Ik ga zo ff je foto's bekijken .

En je kan toch ook met de auto de eilanden op? . Wij zijn vorige keer met eigen vervoer gegaan en dat beviel prima.

Spreken ze wel Engels op de Aran Islands? Omdat het in de Gaeltacht valt? Ik had gelezen in de reisgids dat het er heel ouderwets is, klopt dat?
KuikenGuppy
pi_76842123
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:30 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de links RJ! Ik ga zo ff je foto's bekijken .

En je kan toch ook met de auto de eilanden op? . Wij zijn vorige keer met eigen vervoer gegaan en dat beviel prima.
Nope. Moet je ook niet willen. De eilanden zijn klein genoeg om te wandelen of de fiets te nemen. Wat ik zelf steeds heb gedaan is vanaf het vliegveld met de bus en boot paar dagen naar de Aran-eilanden gaan en daarna in Galway of Shannon Airport de huurauto oppikken.
quote:
Spreken ze wel Engels op de Aran Islands? Omdat het in de Gaeltacht valt? Ik had gelezen in de reisgids dat het er heel ouderwets is, klopt dat?
Ze spreken er zeker Engels, maar Gaelic is daar idd de voertaal. Het is er nog allemaal wat authentieker dan op het vasteland . Dat maakt 't daar ook speciaal .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:12:23 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76843481
Hmmm, kan je de auto veilig achter laten in Galway dan?
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:15:57 #175
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76843599
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:05 schreef Burdie het volgende:


Oh, en weet jij heel toevallig iets over schapendrijven/border collies in Ierland?
Ik kan alleen info uit noord-ierland vinden, of van particulieren.
Roel heeft op deel 1 van je vragen al uitmuntend en uitvoerig antwoord gegeven. Dus ik neem deel 2 wel voor mijn rekening.

In de UK heerst een enorme cultuur voor wat betreft schapendrijven voor de sport, dus ergens best wel logisch dat je info uit NI vindt. In de republiek leeft het ook wel, maar een stuk minder. Ierland heeft zich niet voor niets pas als laatste aangesloten bij de ISDS, de 'International Sheep Dog Society. Op hun website moet meer info te vinden zijn over trials die in Ierland gehouden worden. Ik heb zelf niet gezocht omdat het me niet interesseert, maar dan weet je in ieder geval waar je de info kunt halen.

De Border Collies in Ierland worden gehouden door met name farmers en mensen die buitenaf wonen. Ze gebruiken ze respectievelijk om inderdaad schapen te drijven, maar dan wel gewoon voor het bedrijf en niet als sport, en als waakhond.

De dieren leven buiten, in beide gevallen, dus zowel op de farms als bij particulieren die buitenaf wonen. Ze gaan in Ierland niet zo om met huisdieren als in Nederland. Zijn een stuk minder pamperig. Feitelijk moeten de beesten het maar zelf uitzoeken. De meeste mensen die echt een hond puur als huisdier willen nemen dan ook geen Border Collie, maar een schoothondje of een Dalmatier of zo. Ze worden hier ook niet gauw Border Collie of Sheep Dog genoemd, maar meestal 'Working Dog'.

Ik denk dat wij de enigen zijn die onze Border Collie binnenshuis hebben. En ik denk ook dat we de enigen zijn die onze Border Collie, die in Belgie is gefokt overigens, vanuit Nederland naar Ierland hebben gehaald Maar ja, we hadden hem al 9 jaar toen we gingen emigreren.

Ik moet zeggen dat ik die wedstrijden niet veel aan vind persoonlijk. Ik zie wél graag een boer met zijn BC in het 'wild' aan het werk. Dus echt op de berghellingen de schapen ophalen. Dat is prachtig om te zien!!

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 15-01-2010 11:33:40 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:16:38 #176
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76843619
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:12 schreef Burdie het volgende:
Hmmm, kan je de auto veilig achter laten in Galway dan?


ik heb mijn auto sinds we hier wonen (augustus 2005) niet meer op slot gehad.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:21:46 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76843802
Oh wat leuk dat je er ook nog eens daadwerkelijk iets over weet, ElizabethR ! Het was maar een wilde gok dat ik het vroeg, eigenlijk... het is zo'n specifiek wereldje! (Hoewel we in Ierland echt veel border collies gezien hebben).

Het lijkt ons leuk om met onze border collie een paar dagen ergens in Ierland de kneepjes van het vak te leren. Ik weet dat je hier in NL bijvoorbeeld een week op een boerderij kunt logeren, als onervaren aankomt en bij vertrek leuk kunt schapendrijven met je hond. Zoiets zou er toch ook vast wel in Ierland zijn?

Wat me trouwens erg opviel in ierland qua honden: hoe dicht bevolkter het gebied, hoe kleiner de hondjes . In de steden lopen mensen idd met schoothondjes, boomers, teckels, etc. terwijl je op het platteland vooral erfbewakers en schapendrijvers ziet. Was wel grappig te merken .
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:22:04 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76843814
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]



ik heb mijn auto sinds we hier wonen (augustus 2005) niet meer op slot gehad.
Okee .
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:23:05 #179
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76843857
is het aan te raden je hond mee te nemen op zo'n wandel tocht?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:32:00 #180
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76844216
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:21 schreef Burdie het volgende:
Oh wat leuk dat je er ook nog eens daadwerkelijk iets over weet, ElizabethR ! Het was maar een wilde gok dat ik het vroeg, eigenlijk... het is zo'n specifiek wereldje! (Hoewel we in Ierland echt veel border collies gezien hebben).

Het lijkt ons leuk om met onze border collie een paar dagen ergens in Ierland de kneepjes van het vak te leren.
Je bent op de hoogte met de (zeer strenge) quarantaine eisen om je hond in Ierland binnen te krijgen??
quote:
Ik weet dat je hier in NL bijvoorbeeld een week op een boerderij kunt logeren, als onervaren aankomt en bij vertrek leuk kunt schapendrijven met je hond. Zoiets zou er toch ook vast wel in Ierland zijn?
Dat weet ik niet, daar zou je voor moeten informeren bij de ISDS.
Ik ben nooit of te nimmer met mijn hond wezen trainen. We hebben hem wel eens 'gebruikt' op een boerderij. Gewoon losgelaten tussen de schapen en die wist ie uit zichzelf keurig bij elkaar te krijgen, en naar ons toe te drijven. Dus instinctmatig zit er al heel erg veel.
quote:
Wat me trouwens erg opviel in ierland qua honden: hoe dicht bevolkter het gebied, hoe kleiner de hondjes . In de steden lopen mensen idd met schoothondjes, boomers, teckels, etc. terwijl je op het platteland vooral erfbewakers en schapendrijvers ziet. Was wel grappig te merken .
Nu, dat zei ik dus al
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:35:30 #181
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76844362
hmmm ik laat ze wel thuis...

ik heb nog nooit zo'n wandeltocht vakantie gedaan he...

wat zouden jullie aanraden als je zoiets voor t eerst gaat doen?
welke route? en dan tent? of b&B?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:36:24 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76844416
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:32 schreef ElizabethR het volgende:
Je bent op de hoogte met de (zeer strenge) quarantaine eisen om je hond in Ierland binnen te krijgen??
Jazeker .
Hoewel Ierland tegenwoordig lid is van de EU en de regels daardoor een stuk minder streng zijn.
quote:
Dat weet ik niet, daar zou je voor moeten informeren bij de ISDS.
Ik ben nooit of te nimmer met mijn hond wezen trainen. We hebben hem wel eens 'gebruikt' op een boerderij. Gewoon losgelaten tussen de schapen en die wist ie uit zichzelf keurig bij elkaar te krijgen, en naar ons toe te drijven. Dus instinctmatig zit er al heel erg veel.
Op de site van de ISDS vind ik bijzonder weinig informatie over Ierland. Sowieso ben ik niet zo blij met de ISDS, maar dat is een heel andere discussie .
Ik ga tzt wel eens wat rondbellen/mailen.

Prachtige hond heb je btw .
quote:
Nu, dat zei ik dus al
Ja .
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:40:32 #183
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76844575
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jazeker .
Hoewel Ierland tegenwoordig lid is van de EU en de regels daardoor een stuk minder streng zijn.
[..]


Vind je? Ik vind ze nog net zo streng hoor. Het half jaar quarantaine en alle bloedtesten gelden nog steeds. Het enige verschil is dat ze die quarantaine niet meer in een hok hoeven doorbrengen, maar gewoon, thuis. En geloof me, je komt de grens niet over als er ook maar één hokje niet is aangevinkt op de benodigde papieren.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:52:49 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76845115
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:40 schreef ElizabethR het volgende:
Vind je? Ik vind ze nog net zo streng hoor. Het half jaar quarantaine en alle bloedtesten gelden nog steeds. Het enige verschil is dat ze die quarantaine niet meer in een hok hoeven doorbrengen, maar gewoon, thuis. En geloof me, je komt de grens niet over als er ook maar één hokje niet is aangevinkt op de benodigde papieren.
Oh, ik zie idd dat het niet veranderd is .
Nouja, we zijn er al een tijdje mee bezig om alles te regelen (er gaan minstens 9 maanden overheen voor je hond de grens over mag , wij mogen pas in september). Als het eenmaal goed is, is het een kwestie van bijhouden. Ook handig als onze hond ooit gekwalificeerd wordt voor de Crufts ! (A girl can dream ).
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:59:17 #185
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76845381
ik word ( weer ) genegeerd hier....

laat maar als alle ieren zo zijn
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:00:56 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76845443
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik word ( weer ) genegeerd hier....

laat maar als alle ieren zo zijn
Nee hoor .
Ieren zijn wat stug, maar zeker niet onaardig.
Ik ben tijdens mijn vakantie vorig jaar zelfs ten huwelijk gevraagd door een Ier .

Maar over je vraag: ik heb er geen ervaring mee, sorry .
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:01:57 #187
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76845493
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:26:17 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76846339
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik word ( weer ) genegeerd hier....

laat maar als alle ieren zo zijn
Jeetje, ouwe zeurpiet, je word helemaal niet genegeerd!! Of moet iedereen die dit topic leest maar geen antwoord weet op jouw specifieke vraag dat zeggen?

" Sorry Mr, Spliffy, ik heb je vraag gelezen, maar ik heb geen flauw idee, dus even afwachten op iemand die het wel weet, en ondertussen je niet genegeerd voelen."
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:35:20 #189
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76846662
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:26 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jeetje, ouwe zeurpiet, je word helemaal niet genegeerd!! Of moet iedereen die dit topic leest maar geen antwoord weet op jouw specifieke vraag dat zeggen?

" Sorry Mr, Spliffy, ik heb je vraag gelezen, maar ik heb geen flauw idee, dus even afwachten op iemand die het wel weet, en ondertussen je niet genegeerd voelen."
ja dat zou wel fijn zijn... maar goed het is hier niet de eerste keer in dit topic... op pag1 vroeg ik ook al wat en geen hond die antwoord geeft.... nu weer 2 x... ja dat viel me gewoon op ouwe foto doos
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:47:30 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76847109
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..] ouwe foto doos


Nou, deze ouwe foto doos zou het niet wagen je te negeren. Ik weet het gewoon niet, want ik doe niet aan wandelen. Het enige dat ik kan zeggen is dat wildcamperen is toegestaan in Ierland, als je toestemming van de landeigenaar hebt. En 99 van de 100 keer krijg je die gewoon.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76847166
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja dat zou wel fijn zijn... maar goed het is hier niet de eerste keer in dit topic... op pag1 vroeg ik ook al wat en geen hond die antwoord geeft.... nu weer 2 x... ja dat viel me gewoon op ouwe foto doos
Op de eerste pagina van dit topic heb je iig één antwoord op je vraag gehad. Dat zal dan wel een hond geweest zijn. En op je tweede vraag hebben een ander en ik ook linksuggesties gegeven.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:06:57 #192
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76847816
ja 6 dagen later

maar tis al goed!

ER thnx voor de tip iig
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:04:43 #193
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_76850075
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja 6 dagen later
Daar gaat het toch niet om je hebt toch een antwoord gehad?

OT: Ierland

[ Bericht 12% gewijzigd door Tha_Bartman op 15-01-2010 15:26:26 ]
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_76925973
Ik zit eraan te denken om van de zomer 2 weken die kant op te gaan. Nu heb ik al een beetje zitten lezen hier en de westkant schijnt toch wel het meest de moeite waard te zijn om te bezoeken. Nu heb ik even twee vragen: Welke plaatsen/plekken moet je echt bezoeken? En is het daar goed te doen om met de trein/bus rond te trekken? Ik ga nl in mn eentje en om dan een auto te huren lijkt me een beetje een duur verhaal worden.
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
pi_76926248
Wji zeiden vorig jaar juist tegen elkaar dat we een auto hadden moeten huren. Met de bus is vaak toch wel een gedoe: ze rijden maar om de paar uur, stoppen vroeg en op veel plaatsen kun je helemaal niet met het openbaar vervoer komen.

De lange-afstandsbussen tussen de steden zijn wel prima, maar als je naar meer afgelegen plekjes wilt zul je regelmatig een taxi moeten nemen, moeten liften of een flink eind lopen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:37:09 #196
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77010279
Hallo!

21 juli gaan we weer naar Ierland, om rond te reizen!
Ow wat heb ik er een zin in.

We gaan het volgende doen:

Dublin > Cork > Kerry > Dingle > Galway > Dublin

Heerlijk met het rugzakje op.

Wat MAG ik absoluut niet missen? We hebben al iedeeen wat we willen zien en doen, maar sta altijd open!
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:11:28 #197
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77013601
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:37 schreef Viaxeiro het volgende:


Wat MAG ik absoluut niet missen?
Weet je wat ik nu zo typisch van deze tijd vind? Juliie willen allemaal op vakantie enzo, maar enige moeite ervoor doen ho maar....... Dit is topic nummer 5 en jouw vraag is al 397 keer voorbij gekomen en al even zo vaak beantwoord. Maar het moet altijd maar op een presenteerblaadje worden aangeboden en daarom moeten steeds dezelfde antwoorden gegeven worden. LEES gewoon eens de eerdere topics door zou ik zeggen. Je hebt nog meer dan genoeg tijd tot 21 Juli.

En verder zou ik je als tip willen geven om gewoon maar te zien waar je terecht komt. Zeker met rugzak. Er is altijd wel ergens een slaapplek, en haast hebben in Ierland is zooooooooo dom, alles willen zien in 1 vakantie ook. Hoe lang ga je eigenlijk?Je route is nogal ehhhhh, groot, voor een rugzakreisje. Ik zou, zeker met de rugzak op, me beperken tot één gebied in Ierland en dat uit en te na verkennen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:24:41 #198
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77014194
Sorry hoor, maar je hebt geen idee wat wij voor een moeite hebben gedaan, ik heb reisgidsen van Ireland tourism, de LP van onder tot boven gelezen, al eerder in Ierland geweest...heb weet ik hoelang op de vakantiebeurs in de rij gestaan bij de Ierland stand, ik heb echt veel tijd en aandacht aan mijn vakantie besteed.

Het kwam heus niet op als kakken en dat ik hier dan lekker makkelijk aan mijn info kom. Dus je oordeel komt wat snel. Niet iedereen is zo die deze vraag stelt.

Ik vraag alleen om zaken die niet in de gidsjes staan, want lezen kan ik inderdaad zelf.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:47 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77015145
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:24 schreef Viaxeiro het volgende:
Sorry hoor, maar je hebt geen idee wat wij voor een moeite hebben gedaan, ik heb reisgidsen van Ireland tourism, de LP van onder tot boven gelezen, al eerder in Ierland geweest...heb weet ik hoelang op de vakantiebeurs in de rij gestaan bij de Ierland stand, ik heb echt veel tijd en aandacht aan mijn vakantie besteed.

Het kwam heus niet op als kakken en dat ik hier dan lekker makkelijk aan mijn info kom. Dus je oordeel komt wat snel. Niet iedereen is zo die deze vraag stelt.

Ik vraag alleen om zaken die niet in de gidsjes staan, want lezen kan ik inderdaad zelf.
Okay, sorry. Maar dat stond niet in je eerdere post, dus ik oordeel niet geheel vanuit het niets, aangezien het al veel en veel vaker wel is voorgekomen dat mensen de moeite niet nemen om eerdere tips door te lezen. Maar excuses dat ik blijkbaar net de verkeerde erop aanspreek dat ze zelf ook wel eens wat moeite mogen doen.

Dingen die niet in de gidsen staan. Tja, waar hou je van?? Gaat het voornamelijk om de natuur? Cultuur? Muziek? En hoelang ga je nou?? Want ik vind nog steeds een rugzakreis langs alles wat je in je eerste post noemt een beetje veel van het goede. Als je geen auto ter beschikking hebt is die afstand nogal groot, en wordt het echt jakkeren om dat allemaal te zien in een paar weken.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77015161
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:37 schreef Viaxeiro het volgende:
Hallo!

21 juli gaan we weer naar Ierland, om rond te reizen!
Ow wat heb ik er een zin in.

We gaan het volgende doen:

Dublin > Cork > Kerry > Dingle > Galway > Dublin

Heerlijk met het rugzakje op.

Wat MAG ik absoluut niet missen? We hebben al iedeeen wat we willen zien en doen, maar sta altijd open!
Ik zou iig minimaal één nacht op de Aran-eilanden vertoeven. Heb er al vaker over geschreven: Éireann (oftewel Ierland) #5
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:19:08 #201
288121 Viaxeiro
Altijd druk!
pi_77019143
Het is je vergeven hoor

We kamperen vooral is de bedoeling in verband met de kosten. Reizen per bus en trein is wel goed te doen heb ik begrepen. We zijn scouts dus ervaring genoeg haha!
We willen van alles wat proeven.

In Dublin heb ik al veel gezien, dus daar zijn we niet lang. Overal zijn we twee of drie nachten. We zijn actievelingen die met de rugzak reizen, en vandaaruit wat gaan bekijken. We sjouwen dus alleen van stad tot stad.

Ik hoef niet alle trekpleisters te zien, mijn vakantie is toch wel mooi. De gebaande paden wil ik af, dus ken je nog een mooi plekje, een bos of een klif, dan zijn dat de dingen die we zoeken zeg maar.

Kan ik op de Aran eilanden ook mijn tentje kwijt?
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77022650
Ik meen dat ik op Inisheer een camping gezien heb, en aangezien dat het kleinste van de drie Aran eilanden is, neem ik aan dat er op de andere ook wel mogelijkheden zijn om te kamperen.

Ik weet het niet zeker meer, dus kijk vooral nog even in een campinggids of op Google.
pi_77086858
Ierland is voor mij geen vakantieland omdat ik er woon, maar je kunt wel heerlijk op vakantie naar het Westen van Ierland.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:29:54 #204
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77089884
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:02 schreef laforest het volgende:
Ierland is voor mij geen vakantieland omdat ik er woon, maar je kunt wel heerlijk op vakantie naar het Westen van Ierland.
Jamaar, daar woon ik al
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77090212
Begrijp ik goed, dat Donegal minder 'toeristisch is? Mag ik dit overslaan?
Of kan ik bv beter cork overslaan?
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:41:03 #206
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77090304
Dat ligt eraan, of je van toeristisch houdt of van Iers.
Als je van toeristisch houdt zou ik zeker Cork, maar met name Kerry en de cliffs of Moher niet overslaan, als je van echt Iers houdt, dan zou ik zeker Donegal niet overslaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77092155
Precies, niet toeristisch, dat is Dublin al

Natuur en cultuur (geen kunst) maar wel historische schatten.

We willen kijken of we het echte,ierland zien.
We gaan niet naar Moher, al gehoord dat daar de dranghekken staan, no thanx.

Denk dan toch dat we Cork overslaan en ipv Donegal kiezen.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77092508
Cork
Daar is echt niks te doen.

Kerry is the place to be, als je een auto hebt.
pi_77092616
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Viaxeiro het volgende:
Begrijp ik goed, dat Donegal minder 'toeristisch is? Mag ik dit overslaan?
Of kan ik bv beter cork overslaan?
Donegal is echt mooi, maar je hebt wel een auto nodig.

En dan Connemara natuurlijk. Daar zou ik ooit wel begraven willen worden als ik oud ben en doodga.
Kylemore Abbey
pi_77092818
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Viaxeiro het volgende:
Begrijp ik goed, dat Donegal minder 'toeristisch is? Mag ik dit overslaan?
Of kan ik bv beter cork overslaan?
In Cork ben ik in zeven keer Ierland nog steeds niet geweest . Donegal wel. Zeer aan te raden!
pi_77093162
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:38 schreef Viaxeiro het volgende:
Begrijp ik goed, dat Donegal minder 'toeristisch is? Mag ik dit overslaan?
De reden dat er minder toeristen in Donegal komen, is dat het afgelegen is.
Maar daarom (en misschien wel daardoor) niet minder mooi. Echt een aanrader.
'k Heb een weekendje gekampeerd ver in 't noorden van Donegal.. steenkoud, maar oh zo mooi

Als het kan, niet overslaan! Maar je hebt wel een auto nodig daar

Tip: vul Donegal in bij Google images.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:01:48 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77093461
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Viaxeiro het volgende:
We gaan niet naar Moher, al gehoord dat daar de dranghekken staan, no thanx.
Ligt eraan wanneer je gaat. Wij waren er in september en toen waren we om 9.30 uur 's ochtends ongeveer de enige .

We zijn btw ook bij andere prachtige klippen geweest:





Niet zo hoog, maar zeker zo indrukwekkend als Moher. Dit was Old Head, ten zuiden van Kinsale.
Veel stukken zuid/west kust zien er volgens mij zo uit .
KuikenGuppy
pi_77093509
Kun je aan de cliffs of Moher nog op het randje zitten? Kun je er überhaupt nog komen of is dat allemaal afgezet?
Ik was er nog in de goede oude tijd toen je je benen over de rand laten bungelen enzo
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:11:58 #214
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77093816
Slieve League is in Donegal, zijn de op een na hoogste zeekliffen in Europa, 600 meter boven de zee. Drie keer zo hoog als Moher dus. EN een heel stuk rustiger. Op de eerste pagina van dit topic staan een paar foto's van mij die ik daar gemaakt heb.

Verder heb je nog Loop Head, dat is ook in county Clare, waar ook Moher is gesitueerd. Loop Head is echter een stuk zuidelijker, in de meest zuidelijke punt van Clare. Langs de hele kustlijn vanaf Kilkee naar beneden lopen daar spectaculaire kliffen, en het is niet toeristisch en het kost geen entree, zoals Moher.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77094172
Bedankt voor de reacties!

We hebben geen auto, maar met een gehuurde fiets kunnen we toch ook wel uit de voeten?

Er zal toch wel een bus stoppen? Haha!
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:22:51 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77094231
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Kun je aan de cliffs of Moher nog op het randje zitten? Kun je er überhaupt nog komen of is dat allemaal afgezet?
Ik was er nog in de goede oude tijd toen je je benen over de rand laten bungelen enzo
Nope. Of tenminste, het zou wel kunnen, maar de bermen zijn zacht, en overal staan muurtjes en waarschuwingsborden dat het gevaarlijk is.

KuikenGuppy
pi_77094606
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Viaxeiro het volgende:
Bedankt voor de reacties!

We hebben geen auto, maar met een gehuurde fiets kunnen we toch ook wel uit de voeten?

Er zal toch wel een bus stoppen? Haha!
Eens per week stopt er wel een bus ja
Nou ja, wel wat vaker, maar een dicht netwerk zoals in Nederland mag en kan je niet verwachten.
Als je gaat fietsen, zorg dan dat je conditie goed is. De afstanden zijn aanzienlijk en de heuvels helpen ook niet
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:39:45 #218
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77094924
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Viaxeiro het volgende:
Bedankt voor de reacties!

We hebben geen auto, maar met een gehuurde fiets kunnen we toch ook wel uit de voeten?
Als je suicidaal bent wel ja. Levensgevaarlijk om te fietsen in Ierland. De wegen zijn niet berekend op fietsers, En de automobilisten ook niet.
quote:
Er zal toch wel een bus stoppen? Haha!
Niets is zeker, er kan er best een geplanned staan, maar of ie ook stopt??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77095890
Op de fiets de natuur in kan niet denk je?
Dat zal wel erg jammer zijn. We willen niet in de stad fietsen, maar echt de omgeving in.

In Frankrijk kan dat ook prima en daar kennen ze ook geen fietspaden.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:18:35 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77096536
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:02 schreef Viaxeiro het volgende:
Op de fiets de natuur in kan niet denk je?
Dat zal wel erg jammer zijn. We willen niet in de stad fietsen, maar echt de omgeving in.

In Frankrijk kan dat ook prima en daar kennen ze ook geen fietspaden.
De meeste wegen zien er zo uit:



En in beide richtingen rijdt het verkeer dan 80km/h.
KuikenGuppy
pi_77096759
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:18 schreef Burdie het volgende:
En in beide richtingen rijdt het verkeer dan 80km/h.
En ze verwachten geen fietsers.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:23:23 #222
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77096766
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:02 schreef Viaxeiro het volgende:
Op de fiets de natuur in kan niet denk je?
Dat zal wel erg jammer zijn. We willen niet in de stad fietsen, maar echt de omgeving in.

In Frankrijk kan dat ook prima en daar kennen ze ook geen fietspaden.
'De omgeving" zijn weggetjes zoals de N84, waar ik vlakbij woon. Dat is een hoofdweg tussen Galway en Castlebar. Een hoofdweg!!!! Je mag er dus 100 km per uur rijden. Eind november heb ik vanuit mijn auto wat foto's gemaakt om ondermeer de 'flooding' vast te leggen. Dit is een foto van die N84 waarop de flooding niet zo duidelijk is maar wel is te zien hoe breed die weg is.



Nogmaals, dat is een hoofdweg, auto's scheuren er 100 kilometer per uur. Als jij daar met je fietsje rijdt moeten auto's voor jou uitwijken om je te kunnen passeren. Als het erg druk is, en dat is het nogal eens een keer op die wegen, dan hou je ten eerste het verkeer op, want die moeten achter jou langzaam gaan rijden tot ze er eens een keer voorbij kunnen, en ten tweede is het gewoon gevaarlijk aangezien er veel automobilisten slecht opletten, en dan is 100 km per uur erg hard!!

De overige wegen zijn nog smaller, vaak zelfs maar geschikt voor een enkele auto om te rijden, dus met tegenliggers moet er eentje achteruit of er moet net uitwijkmogelijkheid zijn. En op die weggetjes mogen ze 80 rijden.

De infrastructuur in Ierland is NIET te vergelijken met Nederland, op geen enkele manier. Tot voor 5 jaar geleden lag er 60 km snelweg in heel Ierland.

Maar aan de andere kant heeft het zijn charme, zo'n infrastructuur

De allergrootste ergernis voor automobilisten zijn echter de fietsers, vooral in de zomer, als er weer van die toeristen zo nodig bepakt en bezakt met tenten en allerlei andere rotzooi op hun fietsjes Ierland gaan verkennen, want ' Ierland is zo'n fijn fietsland'

Niet dus.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77096824
Slea Head vind ik mooi
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:25:31 #224
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77096871
Oh, wat Burdie en Broek zeggen dus, maar ik was wat langer van stof en had niet gezien dat zij al gepost hadden
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:26:08 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77096899
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En ze verwachten geen fietsers.
Wel schapen .

KuikenGuppy
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:26:27 #226
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77096914
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:24 schreef laforest het volgende:
Slea Head vind ik mooi
Heel Dingle is mooi
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77097062
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef Burdie het volgende:
Wel schapen .
Ja fuck it.
Ik reed een keer 70km/u, komt er zo'n stuk levend shoarma uit de bosjes de weg op springen.
Ik uitwijken en belandde nét niet in de greppel aan de andere kant van de weg.
Damn!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:31:49 #228
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77097150
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja fuck it.
Ik reed een keer 70km/u, komt er zo'n stuk levend shoarma uit de bosjes de weg op springen.
Ik uitwijken en belandde nét niet in de greppel aan de andere kant van de weg.
Damn!
Ouwe zeurpiet!!

Ik heb eergisteren al de eerste lammetjes gezien in Connemara
Natuurlijk had ik net die dag geen camera bij me
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77097271
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heel Dingle is mooi
Ja
Echt wel
pi_77097358
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef ElizabethR het volgende:
Heel Dingle is mooi
Een dagtripje naar de Blaskets is best tof
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_77098206
Dingle zitten we ook 2.5 dag.
Cork dus geschrapt.

Bestaat de infrastructuur enkel uit 80 km wegen?
Niet zoals hier in het binnenland 'boeren weggetjes?'

Ben nu wel heel benieuwd waar we terecht komen!
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77098253
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Viaxeiro het volgende:
Dingle zitten we ook 2.5 dag.
Cork dus geschrapt.

Bestaat de infrastructuur enkel uit 80 km wegen?
Niet zoals hier in het binnenland 'boeren weggetjes?'

Ben nu wel heel benieuwd waar we terecht komen!
Ja met muren aan beide kanten.
Vooral Tipperary is echt erg, wel super mooi maar ik vond het doodeng toen het donker werd.
pi_77098528
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heel Dingle is mooi
Wat ^^^ zegt.

Zoals:

  donderdag 21 januari 2010 @ 15:15:00 #234
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77099047
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Viaxeiro het volgende:


Bestaat de infrastructuur enkel uit 80 km wegen?


Neehee, uit 100 km wegen, en uit 80 km wegen. En op de 80 kilometerwegen kom je inderdaad aanbeide kanten muurtjes tegen, of manshoog onkruid/heg

En rond Cork is een snelweg, rond Dublin is een snelweg, en het grootste en nieuwste project is de snelweg tussen Dublin en Galway, die sinds december 2009 weer een nieuw stuk bij heeft gekregen en bijna af is. En die de voormalige reistijd van toen er nog geen snelweg was van 4,5 uur naar 2 uur heeft gereduceerd

Jammer alleen dat het tolweg is. Ben je nog veel goedkoper uit door met de trein te gaan. Ook jammer van het landschap dat is opgeofferd om die lelijke weg neer te leggen, maar ja, je moet wat.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77099070
Wat ik me nu wel afvraag, Fietsen schijnt levensgevaarlijk te zijn, maar je kan wel huifkarren huren....

HUH?

En in nationale parken, rijden ze toch geen 80?
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:21:19 #236
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77099350
Uiteraard rijden ze wel 80 in Nationale parken, daar lopen gewoon de wegen doorheen hoor. Connemara national park is geen afgezet gebied ofzo. En huifkarren rijden is ook gevaarlijk. Er is hier een gek vlakbij, die heeft een paardrijschool, en die heeft zo'n draverskarretje waar ie gewoon mee traint op de N84 dus.

Pfffffff, ik heb al zo vaak zin gehad om gewoon dat karretje snachts stiekem uit elkaar te halen!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77100139
Ik heb dus blijkbaar nog geen idee haha, nog genoeg te ontdekken.

Vraag me dan wel af hoe bear Grylls 7 dagen onopgemerkt heeft kunnen survivallen daar.

Hoor net van mijn collega dat ie best veel heeft gefietst in Ierland.... Ach, ik zie het wel. Waar het niet kan, zullen we het niet doen. De grote afstanden doen we toch met OV of we liften.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77101805
Ik heb vorige zomer ook korte stukjes gefietst in Ierland, maar ik voelde me meestal niet op m'n gemak. De wegen zijn er meestal echt niet geschikt voor. Stukjes van camping naar het centrum van een plaatsje zijn prima te doen. Natuurgebieden waar geen auto's mogen komen zijn ideaal. De rest is meestal niet erg fijn. Smalle wegen zonder berm (muurtje, overhangende begroeiing of afgrond) waar flink word doorgereden. Omdat we geen auto hadden was het af en toe wel noodzakelijk om bepaalde plekken te bezoeken, maar op sommige wegen voelde ik me echt niet fijn. Geldt trouwens ook voor lopen langs de wegen. Op een plek hebben we maar een taxi gebeld, want ik durfde niet verder te lopen naar de camping: smalle weg, overhangde braamstruiken als berm, slingerend en bulten waar je net niet overheen kon kijken en er werd gewoon minimaal 100 gereden.... Tot twee keer toe piepende remmen achter ons gehoord en nog net op tijd uitwijkend auto's van voren.
Voor de rest een schitternd land


O ja,
Liften kan vaak ook prima.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:17:48 #239
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77101953
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:38 schreef Viaxeiro het volgende:

Hoor net van mijn collega dat ie best veel heeft gefietst in Ierland.... Ach, ik zie het wel. Waar het niet kan, zullen we het niet doen.
Ach ja, zo denken de meeste vakantiefietsers erover, waar het niet kan zullen we het niet doen...

En als je dan in de zomer achter de zoveelste bloody toerist hangt die met alle kampeerspullen achterop en een ver uitstekende fietskaart voorop een file veroorzaakt op willekeurig welke weg dan ook, dan heb je wel eens de neiging om heel hard te toeteren en je vinger op te steken als je er eindelijk langs kunt. Het is echt een wonder dat er niet meer de pijp uitgaan.

Je zult dan ook geen Ieren tegenkomen op de fiets, alleen maar stomme eigenwijze toeristen. In de steden fietsen ze wel, de Ieren. Niet op fietspaden overigens, die zijn er niet, nee, op de stoep. Voor de veiligheid
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77102532
Ik krijg een beetje de indruk dat je me naief of niet helemaal in orde vind, Elizabeth.

Twijfel je aan mijn inschattingsvermogen?

Ben de 15 reeds ver gepasseerd hoor.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
pi_77102569
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:17 schreef ElizabethR het volgende:
Niet op fietspaden overigens, die zijn er niet, nee, op de stoep. Voor de veiligheid
http://www.dublincycling.ie/node/523
Wat nou, geen fietspaden!
Er zijn een paar, maar dat zijn utzonderingen.
Ik fietste ook altijd op de stoep naar en van m'n werk, voor de veiligheid
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:30:54 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77104967
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Viaxeiro het volgende:
Ik krijg een beetje de indruk dat je me naief of niet helemaal in orde vind, Elizabeth.
Tja, ik kan er niets aan doen als je mijn sarcasme als een persoonlijke aanval voelt hoor.
quote:
Twijfel je aan mijn inschattingsvermogen?
Nee, maar ik schat je wel als typisch Nederlands in en derhalve ernstig eigenwijs.
quote:
Ben de 15 reeds ver gepasseerd hoor.
Als ik je als 15 had ingeschat, had ik niet eens de moeite genomen om een en ander uit te leggen. Praten tegen dovemansoren heb ik een hekel aan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 18:17:25 #243
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_77106682
Fietsen is levensgevaarlijk, en veel kleine wegen zijn er niet ... is wandelen dan niet ook levensgevaarlijk? Zijn de 'national trails' op paden waar geen auto's mogen komen, of loop je daar ook het risico dat je in een bramenstruik moet duiken om een auto te ontwijken?

Volgende week samen met mn broertje om de tafel zitten en uit alle ideeen (van jullie, echt heel erg bedankt!, en deels van andere internetsites geplukt) een keuze maken voor onze eerste reis (en ongetwijfeld al een paar plannen voor volgend jaar).
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik zou iig minimaal één nacht op de Aran-eilanden vertoeven. Heb er al vaker over geschreven: Éireann (oftewel Ierland) #5
Hij staat bij de ideeen lijst en ik wil er ook zeker heen , maar dat hotel he, daarvan geven ze aan dat je niet kan boeken. Is dat omdat het te lang tevoren is, of zou dat nu al helemaal volgeboekt zitten voor begin juli?

Is fietsen op de Aran-eilanden wel veilig? (overweeg om daar dan 1 a 1,5 dag te gaan fietsen, om wat meer te zien dan te voet. Een auto huren is nog steeds geen optie helaas).
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:33:13 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77107305
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Viaxeiro het volgende:
Twijfel je aan mijn inschattingsvermogen?
Hoe kan je een goede inschatting maken als je er nooit geweest bent?
KuikenGuppy
pi_77112390
Ter plekke.
Vakantie, reizen en paarden. Dat zijn mijn passies!
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:08:04 #246
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77114639
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:17 schreef Chemiu het volgende:
Fietsen is levensgevaarlijk, en veel kleine wegen zijn er niet ... is wandelen dan niet ook levensgevaarlijk? Zijn de 'national trails' op paden waar geen auto's mogen komen, of loop je daar ook het risico dat je in een bramenstruik moet duiken om een auto te ontwijken?
Ligt eraan waar je wandelt natuurlijk, ik neem aan dat je niet op de N84 wilt gaan wandelen, maar in een bos, of langs een meer, of langs de zee, of op een berg. Er zijn meer dan genoeg hiking paden door heel Ierland
quote:
Volgende week samen met mn broertje om de tafel zitten en uit alle ideeen (van jullie, echt heel erg bedankt!, en deels van andere internetsites geplukt) een keuze maken voor onze eerste reis (en ongetwijfeld al een paar plannen voor volgend jaar).
Goed zo!!
quote:
Hij staat bij de ideeen lijst en ik wil er ook zeker heen , maar dat hotel he, daarvan geven ze aan dat je niet kan boeken. Is dat omdat het te lang tevoren is, of zou dat nu al helemaal volgeboekt zitten voor begin juli?
Geen idee of dat al vol zit, maar waarom niet gewoon op de bonnefooi gaan? Er zijn zoveel B&B's in Ierland, er is altijd wel ergens een slaapplek. Voor wij hier gingen wonen waren we 10 jaar lang elk jaar minstens 1x maar liefst 2x per jaar op vakantie in Ierland, en wij hebben nooit of te nimmer ook maar iets gepland. Ja, oke, de auto die we huurden en hoelang we naar Ierland zouden gaan, dat was alles. Verder namen we elke dag zoals ie kwam, op zijn Iers dus. Het is ook typisch Nederlands om alles te willen plannen en vooruit boeken hoor
quote:
Is fietsen op de Aran-eilanden wel veilig? (overweeg om daar dan 1 a 1,5 dag te gaan fietsen, om wat meer te zien dan te voet. Een auto huren is nog steeds geen optie helaas).
Het grootste van de drie eilanden, Inishmore, is 14 kilometer lang, en op het breedste punt zo'n 2,5 km. Auto's komen niet op de Aran Islands. Dus fietsenm, dan ben je zo het hele eiland over. Wandelen lijkt me bij uitstek geschikt daar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77116018
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef ElizabethR het volgende:
Geen idee of dat al vol zit, maar waarom niet gewoon op de bonnefooi gaan? Er zijn zoveel B&B's in Ierland, er is altijd wel ergens een slaapplek. Voor wij hier gingen wonen waren we 10 jaar lang elk jaar minstens 1x maar liefst 2x per jaar op vakantie in Ierland, en wij hebben nooit of te nimmer ook maar iets gepland. Ja, oke, de auto die we huurden en hoelang we naar Ierland zouden gaan, dat was alles. Verder namen we elke dag zoals ie kwam, op zijn Iers dus. Het is ook typisch Nederlands om alles te willen plannen en vooruit boeken hoor

Op mijn rondreizen door Ierland heb ik gewoon bij een mij leuk lijkende B&B aangeklopt, ook niks vantevoren geboekt. Soms waren ze vol, maar dan dan wees de landlord me de weg naar een andere. Eén keer belde een landlord haar vriendin op die ook een B&B had. Die vriendin kwam daarna langs in haar auto en we konden achter haar aanrijden.
Je krijgt altijd wel een plek om te slapen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_77116119
Foutje, maar Ierland blijft mooi!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 21:33:22 #249
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_77116159
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je wandelt natuurlijk, ik neem aan dat je niet op de N84 wilt gaan wandelen, maar in een bos, of langs een meer, of langs de zee, of op een berg. Er zijn meer dan genoeg hiking paden door heel Ierland
Haha nee het was de bedoeling om iets van natuur te zien, autowegen hebben we in NL genoeg . Maar bij de omschrijving van het pad staat dat je soms ook op 'landweggetjes waar ook auto's komen' loopt en ik vroeg me af of dat die 80 km wegen zijn.
quote:
Geen idee of dat al vol zit, maar waarom niet gewoon op de bonnefooi gaan? Er zijn zoveel B&B's in Ierland, er is altijd wel ergens een slaapplek. Voor wij hier gingen wonen waren we 10 jaar lang elk jaar minstens 1x maar liefst 2x per jaar op vakantie in Ierland, en wij hebben nooit of te nimmer ook maar iets gepland. Ja, oke, de auto die we huurden en hoelang we naar Ierland zouden gaan, dat was alles. Verder namen we elke dag zoals ie kwam, op zijn Iers dus. Het is ook typisch Nederlands om alles te willen plannen en vooruit boeken hoor
Nouja, op een eiland is het zo lullig als je aankomt en de 2 hostels die er zitten, zitten vol (tenzij er meer zijn die niet op internet staan). Omdat we toch in het hoogseizoen zitten en ik er niet zoveel voor voel om in de buitenlucht te overnachten, zou dit er een zijn waarbij ik liever wel reserveer .
quote:
Het grootste van de drie eilanden, Inishmore, is 14 kilometer lang, en op het breedste punt zo'n 2,5 km. Auto's komen niet op de Aran Islands. Dus fietsenm, dan ben je zo het hele eiland over. Wandelen lijkt me bij uitstek geschikt daar.
Ah betrapt, ik heb nog niet heel veel opgezocht over het formaat van de eilanden, en dan is wandelen zeker een hele goede optie!
pi_77116188
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]
Het grootste van de drie eilanden, Inishmore, is 14 kilometer lang, en op het breedste punt zo'n 2,5 km. Auto's komen niet op de Aran Islands. Dus fietsenm, dan ben je zo het hele eiland over. Wandelen lijkt me bij uitstek geschikt daar.
Dat dus. Eén keer daar een uur of 8 aan 't wandelen geweest. Drie mensen tegengekomen.
pi_77116301
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat dus. Eén keer daar een uur of 8 aan 't wandelen geweest. Drie mensen tegengekomen.
En da's best wel een file voor daar
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:43:55 #252
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77116865
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:33 schreef Chemiu het volgende:

[..]

m ie 'landweggetjes waar ook auto's komen' loopt en ik vroeg me af of dat die 80 km wegen zijn.
Ja.
quote:
Nouja, op een eiland is het zo lullig als je aankomt en de 2 hostels die er zitten, zitten vol (tenzij er meer zijn die niet op internet staan). Omdat we toch in het hoogseizoen zitten en ik er niet zoveel voor voel om in de buitenlucht te overnachten, zou dit er een zijn waarbij ik liever wel reserveer .
Och ja, ik zou juist als ik op Inishmore zat wél in de buitenlucht willen slapen. Mits goed weer natuurlijk. Maar ik denk dat zelfs in het hoogseizoen die hostels niet vol zijn. Er zijn op dat kleine eiland natuurlijk lang niet genoeg B&B voorzieningen
quote:
Ah betrapt, ik heb nog niet heel veel opgezocht over het formaat van de eilanden, en dan is wandelen zeker een hele goede optie!
Lijkt mij ook. En de andere twee eilanden zijn maar een kwart in grootte van Inishmore, dus die ben je met een keer een steen gooien doorgewandeld.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77116895
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En da's best wel een file voor daar
!
Zeker als je langs de kust loopt, kom je niemand, helemaal niemand tegen.
  FOK!fotograaf donderdag 21 januari 2010 @ 21:51:35 #254
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_77117341
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:43 schreef ElizabethR het volgende:


Ja.
Ah kijk, dat is iets om rekening mee te houden, er zijn routes waar dit meer voorkomt en routes waar ik (bijna) niet voor komt. Dan hebben die laatste de voorkeur .
quote:
Och ja, ik zou juist als ik op Inishmore zat wél in de buitenlucht willen slapen. Mits goed weer natuurlijk. Maar ik denk dat zelfs in het hoogseizoen die hostels niet vol zijn. Er zijn op dat kleine eiland natuurlijk lang niet genoeg B&B voorzieningen
In de buitenlucht zonder tent, slaapzak, kussen of luchtbed? Ik denk dat ik liever een zacht bed heb dan een harde steen om op te liggen (of nog erger, kiezelstenen. Dat heb ik wel eens gedaan en dat was niet fijn). Wbt B&B's: k zie het probleem al, ik had alleen op naam van een stad gezocht ipv het hele eiland . Vantevoren boeken gaat dus echt niet nodig zijn. Wel zo fijn, dan kunnen we ook nog elders in Ierland ergens een dag langer blijven hangen als het daar goed bevalt .
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:00:40 #255
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77117946
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:51 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is iets om rekening mee te houden, er zijn routes waar dit meer voorkomt en routes waar ik (bijna) niet voor komt. Dan hebben die laatste de voorkeur .
Weet je, in de minder bevolkte gebieden mogen die weggetjes dan 80 km wegen zijn, maar het kan heel goed dat er alleen 's-morgens vroeg en 's-avonds erg veel verkeer over komt wegens de commuters, die in de stad gaan werken. Verder valt het normaal gesproken overdag nogal mee en kun je daar rustig allemaal gaan wandelen, ik zou zeggen, eerder wandelen zelfs, aan wandelaars zijn de Ieren wel gewend. Veel meer dan aan fietsers in ieder geval. Als fietser zou ik de 100 km wegen en weggetjes in de buurt van steden uitdrukkelijk vermijden!!!!

Alleen rond 3 uur kun je ook nog een klein spitsje hebben van moeders die hun lagere schoolgaande kinderen uit het plaatselijke schooltje gaan ophalen.
quote:
In de buitenlucht zonder tent, slaapzak, kussen of luchtbed?
Nee, natuurlijk zou ik dan een slaapmatje en luchtbed bij me hebben!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:02:23 #256
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77118069
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

!
Zeker als je langs de kust loopt, kom je niemand, helemaal niemand tegen.
Vogelkens, vosjes, haasjes, fazanten en een enkel dasje of papagaaienduikertje af en toe
En natuurlijk de dolfijntjes en zeehonden
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_77157588
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:02 schreef ElizabethR het volgende:
Vogelkens, vosjes, haasjes, fazanten en een enkel dasje of papagaaienduikertje af en toe
En natuurlijk de dolfijntjes en zeehonden
Heb je meteen je avondeten
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_77157687
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

!
Zeker als je langs de kust loopt, kom je niemand, helemaal niemand tegen.
Ja of je wordt doodgevonden zoals die Zwitserse.
pi_77158106
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:38 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja of je wordt doodgevonden zoals die Zwitserse.
. Linkje? Van cliffs gevallen? Da's iig het grootste risico...
pi_77158240
w
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. Linkje? Van cliffs gevallen? Da's iig het grootste risico...


http://www.independent.ie(...)ls-body-1139552.html

JUST four days after Swiss teenager Manuela Riedo travelled to Ireland to study English, her grief-stricken parents were tragically following in her footsteps.

pi_77159850
Ben nu al geruime tijd in Dublin, maar als ik die fantastische foto's hier zie, heb ik echt niet het gevoel dat ik in Ierland ben. Damn, zo mooi die natuur hier... kon ik maar vaker buiten de stad komen.
pi_77160144
Dublin topic dicht

Nou dan hier maar antwoorden
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:19 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Had je al eens gevraagd... en nee.
Ja en nog niet geweest.
Deze heb ik aan rand van Hellfire Wood gemaakt:

pi_77496653
Ik ga dit jaar in Juni naar Ierland, hoe&wat staat nog niet vast. In ieder geval bladmuziek voor mijn harpje kopen en genieten van het land.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:27:42 #264
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_77497535
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:11 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga dit jaar in Juni naar Ierland, hoe&wat staat nog niet vast. In ieder geval bladmuziek voor mijn harpje kopen en genieten van het land.
Lees dit en de vorige Ierland-topics iig door. Staan veel tips in . Fijne voorpret .
Als je voor muziek gaat, is 't altijd leuk om ook ff in Doolin langs te gaan. Aan de westkust, niet ver van de Cliffs of Moher (die je beter kunt skippen ).
pi_77499145
Ik ben al lekker aan het lezen geslagen, prima manier om mijn saaie zondagavond door te brengen. Krijg al reiskriebels als ik foto's zie. Heerlijk, maanden voorpret, 22 juni examen doen en de dag erna vakantie. Nu maar even een verzoekje indienen bij mijn harpdocente voor een extra portie Iers als lesmateriaal
Bedankt voor de tips! Als er nog ergens een muziekwinkel is waar ik als harpgek naartoe zou moeten hoor ik het wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door douche-eendje op 01-02-2010 00:21:52 ]
  maandag 1 februari 2010 @ 23:55:58 #266
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_77537373
Dit weekend in Dublin geweest en dat smaakte wel naar meer moet ik zeggen.

Vond Ierland wel wat armer dan verwacht. Ben een beetje door verschillende wijken gereden en vond het toch erg arm overkomen. Vrijwel geen 'dikke' auto's gezien. In Duitsland is 1 op de 3 auto's een 'dikke' Mercedes, Audi of BMW. Daar zag je vrijwel alleen kleinere middenklassers. Nou boeit mij het perosoonlijk niet zo maar daar kon je goed aan zien dat Ierland economisch wat achterloopt.

Vond de vrouwen wel erg mooi en de sfeer erg goed. Bij het uitgaan was de sfeer ook een stuk beter dan hier in NED. Hier is het vergeleken bij daar maar een agressieve bende.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 00:10:56 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77537816
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:55 schreef PLAE@ het volgende:
Vond Ierland wel wat armer dan verwacht. Ben een beetje door verschillende wijken gereden en vond het toch erg arm overkomen. Vrijwel geen 'dikke' auto's gezien. In Duitsland is 1 op de 3 auto's een 'dikke' Mercedes, Audi of BMW. Daar zag je vrijwel alleen kleinere middenklassers. Nou boeit mij het perosoonlijk niet zo maar daar kon je goed aan zien dat Ierland economisch wat achterloopt.
Ierland heeft ook veel ellende gehad in het verleden, daar zie je nog overal de sporen van.
KuikenGuppy
pi_77538539
Ben zelf ook nog dit weekend in Ierland geweest. Dublin is echt top, maar je komt er tegenwoordig meer toeristen dan Ieren tegen Als je echt wil genieten moet je uit de "grote" steden gaan. Nu al twee keer geweest en het verveelt nog steeds niet. Ik ga van de zomer terug om de Wicklow Way te lopen
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77539862
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:55 schreef PLAE@ het volgende:
Dit weekend in Dublin geweest en dat smaakte wel naar meer moet ik zeggen.

Vond Ierland wel wat armer dan verwacht. Ben een beetje door verschillende wijken gereden en vond het toch erg arm overkomen. Vrijwel geen 'dikke' auto's gezien. In Duitsland is 1 op de 3 auto's een 'dikke' Mercedes, Audi of BMW. Daar zag je vrijwel alleen kleinere middenklassers. Nou boeit mij het perosoonlijk niet zo maar daar kon je goed aan zien dat Ierland economisch wat achterloopt.

Vond de vrouwen wel erg mooi en de sfeer erg goed. Bij het uitgaan was de sfeer ook een stuk beter dan hier in NED. Hier is het vergeleken bij daar maar een agressieve bende.
Hmm ben je door Dublin Noord gereden?
Rijd maar door Zuid Dublin, Dalkey en omstreken, kijk je je ogen uit. Daarbij komt dat voor de rijken BUITEN Dublin wonen, rural miljonairs.
Ierland is heel rijk maar die rijkdom is verdeeld onder 1 procent van de mensen, de rest is normaal of arm.
Ierland is pas vorige eeuw een zelfstandig land geworden en eeuwen onderdrukt door de Britten, dus ja een achterstand is hier wel, maar deze wordt ingehaald maar dat gaat niet zo met de knip van twee vingers.
pi_77539867
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 00:43 schreef Sogetes het volgende:
Ben zelf ook nog dit weekend in Ierland geweest. Dublin is echt top, maar je komt er tegenwoordig meer toeristen dan Ieren tegen Als je echt wil genieten moet je uit de "grote" steden gaan. Nu al twee keer geweest en het verveelt nog steeds niet. Ik ga van de zomer terug om de Wicklow Way te lopen
Wicklow is echt heel mooi, das natuur op z'n best.
pi_77539990
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Wicklow is echt heel mooi, das natuur op z'n best.
!! Glendalough Military Road. Die omgeving
pi_77540116
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

!! Glendalough Military Road. Die omgeving
pi_77555028
Afgelopen zaterdag vertrokken uit Ierland. Ga het missen, maar ik weet zeker dat ik weer terug kom. En de volgende keer MOET ik meer zien dan alleen Dublin en de Dublin Mountains. HET MOET.
pi_77555122
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef =HellFire= het volgende:
Afgelopen zaterdag vertrokken uit Ierland. Ga het missen, maar ik weet zeker dat ik weer terug kom. En de volgende keer MOET ik meer zien dan alleen Dublin en de Dublin Mountains. HET MOET.
Nog steeds niet geweest!!!

Schaam je
pi_77555184
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:11 schreef laforest het volgende:

[..]

Nog steeds niet geweest!!!

Schaam je
Gast ik had overtime van 9 tot 9 elke dag. Gimme a freakin' break.
pi_77555223
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:13 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Gast ik had overtime van 9 tot 9 elke dag. Gimme a freakin' break.
7 dagen per week?
pi_77555367
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef laforest het volgende:

[..]

7 dagen per week?
Verschilde. Maar elke dag mag niet neem ik aan. Heb wel weekendwerk gehad, van 10 tot 8. En dan maandag weer van 10 tot 9 enzo. Maar eer je klaar bent, is het al weer later. Ach ja, hoort erbij! Crunch time.
pi_77555906
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:18 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Verschilde. Maar elke dag mag niet neem ik aan. Heb wel weekendwerk gehad, van 10 tot 8. En dan maandag weer van 10 tot 9 enzo. Maar eer je klaar bent, is het al weer later. Ach ja, hoort erbij! Crunch time.
Geen last van. Werk van 8 tot 5 en soms een uurtje extra als dat zo uitkomt.
pi_77556095
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Geen last van. Werk van 8 tot 5 en soms een uurtje extra als dat zo uitkomt.
8? Bleeeh. Veel te vroeg. Doe mij maar 10 tot 6. (normale uren)... Maar goed, dit is iets voor KAA... dit is TRV.
pi_77556830
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:35 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

8? Bleeeh. Veel te vroeg. Doe mij maar 10 tot 6. (normale uren)... Maar goed, dit is iets voor KAA... dit is TRV.
Ik woon 10 minuten lopen van mijn werk
Ik vind het wel best.

Je zei net 9/9??
pi_77592664
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik woon 10 minuten lopen van mijn werk
Ik vind het wel best.

Je zei net 9/9??
Ja, normale werktijden zijn 10 tot 6. Maar mer crunch time werd het 9 tot 9 of soms langer. Ik woon zelf trouwens zo'n 15 min. van werk af, maar moet extreem omlopen OMDAT DE LUAS EXTENSIE NOG STEEDS NIET KLAAR IS (sorry, frustratie. ).
pi_77610352
ah joh, lopen is gezond. wees ze dankbaar
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77614635
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:23 schreef Sogetes het volgende:
ah joh, lopen is gezond. wees ze dankbaar
Dat klopt ook wel hoor. Maar het is echt heel Iers om de voltooiing in 2008 aan te kondigen, om vervolgens het tot eind 2010 uit te stellen.
pi_77655080
Ja das waar, maar dat is ook juist wel weer een van de charmes van Ierland. Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:57:04 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77659849
KuikenGuppy
pi_77665199
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:17 schreef Sogetes het volgende:
Ja das waar, maar dat is ook juist wel weer een van de charmes van Ierland. Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel
Inderdaad. Wat een verschil met Nederland. Maar vind dat Ierse ook wel zo lekker eigenlijk hoor... soms alleen totaal niet practisch. Zoals die pic hierboven, haha!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:56:42 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77670387
Ik vind die mentaliteit heerlijk! .
We reden een keertje door een dorpje (aan de doorgaande weg) en ineens stonden we vast achter een limo. Bleek een trouwauto te zijn die op de weg voor de kerk stond te wachten tot de bruiloft voorbij was. Er stonden ook auto's van gasten gewoon op de weg geparkeerd, dus niemand kon er langs .
Maar niemand die er een punt van maakte hoor, de mensen die er wel langs wilden, moesten gewoon een half uurtje wachten . Kon er intussen mooi bijgepraat worden over alle lokale roddels .
KuikenGuppy
  FOK!fotograaf maandag 8 februari 2010 @ 22:08:12 #288
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_77788164
Daarnet vlucht naar Dublin geboekt, we gaan 10 dagen, half juli (vanwege school toch niet in het begin). Wow zin in .
  maandag 15 maart 2010 @ 22:46:24 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79191116
Er zijn te weinig fatsoenlijke groene kleren te koop in Londen!

Morgen vliegen we naar Dublin en ik kon maar 1 groene spijkerbroek vinden in een charity shop. Ik heb zin in het grootste volksfeest ter wereld!
reset
pi_79191494
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:46 schreef Individual het volgende:
Er zijn te weinig fatsoenlijke groene kleren te koop in Londen!

Morgen vliegen we naar Dublin en ik kon maar 1 groene spijkerbroek vinden in een charity shop. Ik heb zin in het grootste volksfeest ter wereld!
Volgens mij vieren ze het groter in Boston dan hier bij ons in Dublin
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:22:37 #291
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79198280
Reisgenootje is ook om, ze vond mijn idee van een auto huren en een week of 2 rondtrekken erg leuk. Binnenkort maar eens even samen kijken en wat dingen gaan uitzoeken. Nog 3 maanden .
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 12:38:30 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79928956
Augustus naar Belfast
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_79929062
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Augustus naar Belfast
Cool! Ik ben net twee weken terug uit Noord Ierland en heb het zoooo gaaf gehad! Die kustlijn
  zondag 4 april 2010 @ 12:45:24 #294
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79929135
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:42 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Cool! Ik ben net twee weken terug uit Noord Ierland en heb het zoooo gaaf gehad! Die kustlijn
Die is heel gaaf daar idd .
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 12:45:49 #295
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79929145
Ja wij gaan ook lekker foto's maken daar, hebben een hotelletje in het University gedeelte. Leuk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_79929241
University District vond ik een leuke wijk, alleen het hostel waar ik zat was niet zo heel geweldig (Paddy's Palace), beetje jammer...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 12:53:13 #297
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79929319
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:50 schreef Hoothoot het volgende:
University District vond ik een leuke wijk, alleen het hostel waar ik zat was niet zo heel geweldig (Paddy's Palace), beetje jammer...
Ik ben voor safe gegaan en gewoon naar het nieuwe Ibis hotel wat daar staat. 180 euro voor 4 dagen voor 2 personen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_79929388
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
. 180 euro voor 4 dagen voor 2 personen.
Dat klinkt inderdaad als 'kan niet misgaan'. Dat hostel was 56 euro voor vier nachten in een dorm, incl breakfast. Haast te goedkoop om mooi te kunnen zijn Maar de sfeer was geweldig, en dat was ook heel wat waard.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 april 2010 @ 13:00:35 #299
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_79929531
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:55 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad als 'kan niet misgaan'. Dat hostel was 56 euro voor vier nachten in een dorm, incl breakfast. Haast te goedkoop om mooi te kunnen zijn Maar de sfeer was geweldig, en dat was ook heel wat waard.
Ohja sfeer genoeg, m'n vriendin heeft Iers bloed dus die gaat vast helemaal loos daar
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_79929656
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:42 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Cool! Ik ben net twee weken terug uit Noord Ierland en heb het zoooo gaaf gehad! Die kustlijn
Mooiste stukje Ierland als het om natuur en schoonheid gaat. Jammer dat mensen daar onderling het zo verziekt hebben.
  zondag 4 april 2010 @ 13:09:25 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79929779
quote:
Op zondag 4 april 2010 12:50 schreef Hoothoot het volgende:
University District vond ik een leuke wijk, alleen het hostel waar ik zat was niet zo heel geweldig (Paddy's Palace), beetje jammer...
Paddy's Palace voelde een beetje als een kraakpand, maar was goed te doen. Ik heb veel slechtere hostels meegemaakt. De Paddy Wagon was fantastisch! Gratis naar Derry!

Niet altever van Paddy's zit de Rangers' pub op Sandy Row en daar hebben we heel wat biertjes weggewerkt met de unionists. de volgende dag zaten we met republicans te drinken. Je leert er heel wat van.

Dublin is erg interessant en ik blijf terug gaan. Ook omdat vluchten zo bizar goedkoop zijn.
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')