abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:36:26 #1
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65567098
quote:
telegraaf

EMMEN - Nederlanders ontvangen eind februari een brochure in de bus waarin de evolutieleer ter discussie wordt gesteld. Behoudende christelijke organisaties die ervan uitgaan dat God de wereld in zes dagen heeft geschapen, zijn voor de tekst verantwoordelijk.

De brochure, die een oplage van 6,6 miljoen exemplaren heeft, wordt vanaf vrijdag in Emmen gedrukt. De coördinator van de campagne, voorzitter Kees van Helden van de vereniging Bijbel & Onderwijs, zei dat de evolutieleer een geloof is en net zo min te bewijzen als de scheppingsleer.

Aanhangers van de evolutieleer hebben een sticker ontworpen om te voorkomen dat zij de brochure in hun brievenbus aantreffen. De eerste oplage daarvan is inmiddels uitverkocht.

Op 12 februari wordt herdacht dat de bedenker van de evolutietheorie, Charles Darwin, tweehonderd jaar geleden werd geboren.
Achterlijkheid is een zonde .... weten die christenen dat niet?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65567181
Ik wil graag die folder hebben om deze zonder porto terug te sturen naar die organisatie.
pi_65567267
Ben benieuwd met welke argumenten ze nu weer komen. Ik hoop niet dat fabeltje met macro- en micro-evolutie.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:43:30 #4
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_65567302
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:38 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil graag die folder hebben om deze zonder porto terug te sturen naar die organisatie.
Als iedereen dat doet gaan ze misschien falliet. Nog een reden om het vod terug te sturen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_65567377
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ben benieuwd met welke argumenten ze nu weer komen. Ik hoop niet dat fabeltje met macro- en micro-evolutie.
quote:
voorzitter Kees van Helden van de vereniging Bijbel & Onderwijs, zei dat de evolutieleer een geloof is en net zo min te bewijzen als de scheppingsleer.
Het standaard argumentje dus. Onzin roepen en hopen dat mensen denken dat het een kwestie van een van de twee kiezen is ('want het is allebei een geloof'), en lekker doorgaan met zieltjes winnen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_65567471
Hier hebben ze al een mooi lijstje: http://www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?page=15&id=984
quote:
Vraag 2 Jij als evolutionist: wat kom jij hier doen op deze aarde?
Steevast antwoord : ‘Lol maken’ of iets serieuzer: ‘een meisje vinden en een leuke baan’. Waar dient dat dan voor?
‘Stomme vraag: ik wil gewoon gelukkig worden en lekker leven..’
En als je nu eens gehandicapt op de wereld komt en géén meisje vindt: heb je dan geen doel?
‘Dan heb je gewoon pech gehad: daar zit ik eigenlijk niet zo mee...’
Nog een keer: wat is het doel van jou leven, ook als je gelukkig getrouwd bent, lieve kinderen hebt en een fantastische baan met een Rolce Royce?
Daar komen antwoorden als:
‘Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Ik wil gewoon leven. Dan gaat het mij niet zo om die moeilijke vragen.’
Je wilt toch niet zeggen, dat je leeft om te leven?
‘Ja, als U het zo zegt.’
Dus je zeilt om het zeilen, zonder te weten waar de reis naar toe gaat?
‘Ja, dat kun je toch niet weten’.
Mag ik dan zeggen, dat je leven niet doelgericht is, maar meer op jezelf gericht is?
‘Ja’.
==> Op het bord komt links: NIET doelgericht/ DOELLOOS. Op de rechterbordhelft komt: God heeft een plan met mijn leven en heeft mij daarom geschapen. Hij wil graag, dat wij ons beschikbaar stellen, zodat we bruikbare, nuttige mensen worden voor Hem.
Ja hoor, alle "evolutionisten" zijn egoistische mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Ik ken christenen die net zo oppervlakkig leven als het verhaaltje beschrijft.

Ze willen iets bewijzen over het onstaan van soorten en komen opeens via een zijweg over moraal van mensen te spreken.
pi_65567845
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:38 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil graag die folder hebben om deze zonder porto terug te sturen naar die organisatie.
Volgens mij zitten bij retour zendingen geen kosten aan
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:00:24 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65567896
Ik wil dan graag weten wie er verantwoordelijk is voor die pulp, en wie het betaald...
pi_65567988
Anders besteed je even een paar secondes zorg aan een openingspost ofzo...
Als je zo vlug knipt en plakt dat de topictitel er zo uitziet:
Nederlanders krijgen brochure tegen evolutieleer Twingly log
... gaan mijn wenkbrauwen toch wel fronsen...

Zal 'm open laten, maar de volgende keer gaat een topic met zo'n slechte openingspost op slot.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2009 15:03:06 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:03:58 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_65568031
Ik vraag me ook af wie betaald.. waarschijnlijk weer een gesubsidieerd clubje...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:05:06 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65568085
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hier hebben ze al een mooi lijstje: http://www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?page=15&id=984
[..]

Ja hoor, alle "evolutionisten" zijn egoistische mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Ik ken christenen die net zo oppervlakkig leven als het verhaaltje beschrijft.

Ze willen iets bewijzen over het onstaan van soorten en komen opeens via een zijweg over moraal van mensen te spreken.
Dat 'argument' komt neer op: ik vind het geen prettig idee dat het leven doelloos is en DUS kan dat niet waar zijn. En dan als volgende stap dat er DUS een christelijke god is.

Logic fail op logic fail noemen we dat.
pi_65568102
Lekker provocerend allemaal
Als ik zoiets lees heb ik altijd de neiging om een variant te maken voor de evolutieleer. Punt is dat ik niet zo de behoefte heb om aan mensen op te dringen wat ik denk/geloof.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_65568123
Juist. Een wetenschappelijk onderbouwde theorie als de evolutieleer is natuurlijk grote onzin. Een fabeltje, een verzinsel.

Het scheppingsverhaal, dat is bedacht toen de wetenschap nog niet verder kwam dat twee stenen tegen elkaar rammen om vuur te maken, is veel logischer.

Wat voor een grote kronkel moet een mens in zijn hersens hebben om het scheppingsverhaal letterlijk te geloven. Altijd wanneer ik probeer de logica van de bijbelverhalen in te zien en zelfs een grijntje waarheid tracht geven aan het hele gebeuren slaan mijn hersens op tilt. Ik kan er gewoon simpelweg niet bij. De bijbel is zo onlogisch dat het gewoon grappig is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65568151
Lachwekkend, dat opdringen van meningen. Nou vind ik dat opdringen nog niet eens zo'n punt (we zijn er als niet-gelovigen inmiddels wel aan gewend) maar als je dan de verbolgen reacties op de 'atheïstische straatbus' ziet, is dat toch wel grappig. Sommigen spreken zelfs van een provocatie omdat ze de zin lezen dat God waarschijnlijk niet bestaat.

Welnu, ik hoef geen bagger over de evolutieleer of scheppingsleer in mijn brievenbus.
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 15:07:12 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65568185
Blijven ze bezig?
En als atheïsten zoiets zouden willen doen is het weer provocatie zeker?

Ik wacht nog steeds op m'n abortuspoppetje trouwens
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:07:15 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_65568189
tvp. Allemaal zonder porto terugsturen (met wat extra gewicht erin)?
pi_65568225
Ben benieuwd, ga hem ook lezen. Misschien zie ik het licht. (of een bliksemschicht waarmee de evolutie is begonnen.)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 15:08:01 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65568235
En die banner die ik bij dit topic krijg mag deaudt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_65568266
Toch jammer dat de evolutieleer niks zegt over de oorsprong van het leven, maar gaat over soortvormen. Oh well, ik kijk uit naar de folder.
I'll throw my apples if you get too close to me.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:11:58 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65568406
quote:
You come from nothing, you go back to nothing.
What have you lost? Nothing!
Monty Python begreep het al
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_65568444
Het lijkt wel of er een soort strijd aan de gang is. Atheïsten adverteren op bussen, gelovigen strooien met folders en zijn druk bezig in het centrum van de stad met de blijde boodschap.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:13:49 #22
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65568480
Tja, wat moet je hier nou op zeggen.

Ik heb dan wel geen nee/nee sticker, maar ik kijk over het algemeen toch niet naar gedrukt reclamewerk, waar dit imho ondervalt, en gooi dat gewoon in de papierbak.

Ik verwacht dit ook gewoon weg te gooien, zonder door te hebben dat het over deze folder gaat, beetje zonde van geld als je het mij vraagt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 15:14:15 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65568497
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:12 schreef Adfundum het volgende:
Het lijkt wel of er een soort strijd aan de gang is. Atheïsten adverteren op bussen, gelovigen strooien met folders en zijn druk bezig in het centrum van de stad met de blijde boodschap.
ja, zieltjes winnen, 2012 nadert hè.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_65568515
Ik heb een Nee-Nee sticker. Dat begrijpen ze wel toch?

Zou je als atheïstische postbode overigens kunnen weigeren die dingen te verspreiden ivm gemoedsbezwaar?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:18:52 #25
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65568697
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
Juist. Een wetenschappelijk onderbouwde theorie als de evolutieleer is natuurlijk grote onzin. Een fabeltje, een verzinsel.

Het scheppingsverhaal, dat is bedacht toen de wetenschap nog niet verder kwam dat twee stenen tegen elkaar rammen om vuur te maken, is veel logischer.

Wat voor een grote kronkel moet een mens in zijn hersens hebben om het scheppingsverhaal letterlijk te geloven. Altijd wanneer ik probeer de logica van de bijbelverhalen in te zien en zelfs een grijntje waarheid tracht geven aan het hele gebeuren slaan mijn hersens op tilt. Ik kan er gewoon simpelweg niet bij. De bijbel is zo onlogisch dat het gewoon grappig is.
Jij ziet humor waar geen humor is, op zich is dat humoristisch.

Dit is echter serieus, het ondermijnt alles wat wetenschap is, die indoctrinatie door infantiele gelovigen is de reden dat wetenschappelijk onderbouwde overdenkingen zomaar in de hoek geschoven kunnen worden.
Je zou er geen woord aan vuil moeten maken, maar de pest is dat gelovigen dat zien als een overwinning van hun vermeende hogere status.

Dawkins gaat bijvoorbeeld niet eens meer in discussie met dit soort idioten, simpelweg omdat ze dat interpreteren als waren zij net zo belangrijk als wetenschappelijk onderzoek, alsof hun godsdienstwaan even belangrijk is als het zoeken naar een middel tegen kanker, als zoeken naar water op mars, als het uitvinden van een onfaalbaar computersysteem of het zoeken naar leven op andere planeten in het universum.

Hou de mens vooral dom....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')