abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_233357
Goedemorgen allemaal,

Dag 96, Nominatiedag

De Dagstreams zijn weer aangemaakt, veel leesplezier!!

Screenshot v/d dag
12.53 Willem krijgt zijn eerste breiles van Karin om de weekopdracht te halen.

Inleiding:
Aan alle posters in dit topic: allereerst dank namens iedereen die niet kan kijken.

Uit vele positieve reacties blijkt dat de verdeling van de Dag en Avond/Nachtstreams goed werkt. Het is duidelijk en overzichtelijk. In onderling overleg hebben we besloten op deze voet door te gaan. Elke dag zal voor 9.00 de Dagstreams en voor 18.00 de Avond/Nachtstreams Topic worden aangemaakt door mijzelf (oliebol2000). Dit om te voorkomen dat dingen onduidelijk verlopen en streams dubbel worden geopend. Voor de nieuwkomers is het dan tevens duidelijk. Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potloodgifje rechtsboven in je reactie ) , zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven. Last but not least schrijven we samen letterlijk de geschiedenis van BB.

Algemene opmerking:
Citeren buiten Fok! alléén toegestaan met bronvermelding

NOG EVEN DIT:

Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt. Daarbij is er een standaard Topic die "Commentaren bij de livestream verslagen" heet, daar kun je alles kwijt wat je wilt. Gebruik aub die optie omdat anders deze verslagen zo gauw "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Laatste streamverslag was:

quote:
op 12-20-1999 om 12:24 AM schreef JuBa het volgende:
0:19willem zit een beetje na te denken op de bank, krant heeft ie weggelegd. Ruud zit nog steeds (!) in bad
0:24 willem is naar bed

------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233358
Iedereen is in diepe rust en de lampen staan in huis nog op dimstand.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233359
Alles is nog in diepe rust. Buiten zie je dat er in de tuin wat sneeuw ligt. De zelfgemaakte krans die karin heeft gemaakt hangt aan de tuindeur. Op tafel in de keuken liggen wat restanten van wat knutselwerk.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233360
Er is leven in het huis, Bart is op en loopt nu naar de toilet en Karin is zich aan het wassen.

10.26 Iedereen is op en zijn aan de eethoektafel komen zitten. Willem bakt pannenkoeken.

K: "lekker pannekoekjes, ben je uitgeslapen Bart?"

B: "ja hoor ik wel"

W: "ik was al vroeg wakker vanmorgen ik kon niet meer slapen"

Ruud komt er ook bij en het viertal is kompleet. Willem pakt de vitaminenpillen en deelt die uit.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233361
Ruud en Willem zitten in hun onderbroek met ontbloot bovenlijf te ontbijten.

K: "als het programma inderdaad zo een groot succes is dan hebben we het grootste aandeel erin gehad dat realiseer ik me steeds meer"

Willem gooit de pannenkoekjes om in de pan en deelt ze uit. Bart snijdt plakjes kaas af en legt die op de pannenkoeken.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233362
K: "ik vroeg gisteren in de DBK, krijgen we nog een extra budget voor de kerst. Zeggen ze nee hoor waarom?..nou zei ik omdat het kerst is, was gewoon een vraag. Dan zeggen ze zo kinderachtig, nee hoor het is back to basic"

K: "dan wil ik gewoon een kerstpakket van thuis"

K: "dan bestellen we gewoon lekker garnalen, lussen jullie die allemaal?"

W: "als je inderdaad wat vraagt dan geven ze zo raar soms antwoord"

W: "we moeten dan het boodschappenlijstje nog even kritisch bekijken."

W: "ik vraag vaak even om een bevestiging alsik het niet begrijp en dan zeggen ze akkoord"

W: "dat spelletje doe ik ook thuis wel eens met de kinderen, dan zeg ik dan doen we oke of akoord spelletje, dan zitten ze in bad en zeggen ze vaak wat dan zeg ik akkoord en dan tellen we wie het meest het heeft gezegd"

W: "heb je de antwoorden al gegeven van de kwis Ruud?"

R: "ik heb een beetje een idee dat we gewoon de DBK ingaan en een speler gaan omschrijven en dan vragen wij wie was dat, is dat een idee?"

R: "we kunnen een mooie kwis maken maar of ze het allemaal uitzenden dat is maar de vraag"

B: "dat is inderdaad de vraag, ze zenden het misschien niet eens uit."
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233363
Willem em Karin zijn in de keuken wat aan het knippen en plakken met karton/papier.

Bart heeft het sportboek dat Willem heeft gekregen met sinterklaas en leest daar soms wat uit voor. Ruud zit met zijn handen over elkaar wat voor zich uit te staren.

R: "Apperatiefje en een muziekje opzetten en dan lekker eten vanaf 20.00 tot een uur of 23.00, daarna wat nakletsen, zo doen wij dat thuis. En thuis pakken we dan ook kadootjes uit, met drie stellen bij elkaar en dat doen we al een jaar of 7. Dit is dan het eerste jaar dat ik misschien ga missen."

R: "ik vindt het hartstikke leuk gewoon"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233364
Ruud maalt de koffie en gaat water opzetten. karin is iets aan het schilderen en Willem tekent op een groot vel papier iets.

11.36 Ruud gaat de antwoorden geven op de kwisvragen en oefent.
vraag 1 :
bijnaam Johnny Rep was "goudhaantje"

vraag 2 :
bijnaam was : "de parel"

vraag 3 :
welke keeper schoot een meeuw uit de lucht, "eddy kruithof"

vraag 4 :
wie was dee eerste surunaamse speler in het Nderelands Elftal "nijmans"

vraag 5 :
wie was de middenvelder die tevens kapper was en een grote snor had. "van de val"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233365
R: "en dan nu de nieuwe vragen en dat gaat over schaatsen." Ruud leest de vragen op die hij zo in de DBK gaat vertellen.

vraag 1 :
Wat was de reden van de diskwalificatie van Jan Bols tijden de WK schaatsen?

vraag 2 :
Noem drie redenen waarom nummer 13 van Evert van Benthum belangrijk was?

vraag 3 :
Om welke schaatsgebeurtenis is Hilbert van de Duim bekend geworden?

vraag 4 :
Wie is de Noorse schaatser in dat toernooi met de naam S?

vraag 5 :
Welke zwitser reed als eerste in een strak schaatspak?

vraag 6 :
Welke spaanse schaatser was zeer bekend in 1977?
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233366
R: "ik kan me niet voorstellen dat we over 11 dagen allemaal thuis zijn"

B: "ja en dan huren we gelijk een huis bij Grandorado", ze moeten er met zijn allen om lachen.

Ruud is nog steeds bezig om nieuwe vragen voor morgen op te zoeken. Dan gaat het weer over voetballen.

"Naar welke Nederlandse speler is in Napels een straat vernoemd"

"Uit welk deel van het land komen de broertjes v/d Kerkhof"

Willem wordt de DBK ingeroepen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233367
Het geluid blijft even aanstaan terwijl willem in de DBK is. Er wordt gezegd:
De stem: "Allereerst even een huishoudelijke mededeling, vrijdag is het te laat om de boodschappen in het voorraadhok te zetten en dat kan op donderdag ....geluid weg..."

Willem komt terug en leest de weekopdracht voor:

"Beste bewoners, de weekopdracht luidt als volgt. Vrijdag a.s moet om 12.00 een sneeuwpop in de tuin staan, de pop moet 1.75 zijn. Alle atribbuten van de pop moeten dus met sjaal, zwarte ogen en neus, en mond. Het moet een klassieke sneeuwop zijn. De sjaal moeten jullie zelf breien. De sjaal moet 1 meter lang zijn en 20 cm breed, de ogen moet echt koolzwart zijn. De pop moet ijskoud aanvoelen. Jullie moeten binnen 10 minuten aangeven hoeveel van het weekbudget jullie inzetten."

Ze halen de dingen uit de voorraad kamer. Er is een groot blok wit piepschuim gebracht en ze zijn nu aan het bespreken hoe ze de drie witte bolle delen kunnen uitsnijden. Er wordt een strategie uitgezet. Willem heeft een zwart hoedje op die straks bedoeld is voor de sneeuwpop.

B: "als het buiten nu koud is kunnen we de pop besproeien met water zodat het dan snachts bevriest dan voelt die ook koud aan"

R: "dat is zo gebeurd man dit, alleen het breien"

R: "de sneeuw die er nu is moeten we bij elkaar halen en dan in de ijskast bewaren"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233368
K: "we spuiten de brandblusser er gewoon op"

De Stem roept: "ik hoor jullie praten over de branndblusser maar daarvoor is hij niet bedoeld en mag dus niet, dat wilde ik wel even zeggen. Het is voor de veiligheid en niet om te gebruiken voor de opdracht"

W: "kun je hem niet uithollen en dan heb je meer massa zodat het kan bevriezen"

W: "je moet hem sowiezo bol maken want anders gaat dat niet"

Bart tekent op een vel de pop uit en is aan het meten.

K: "waarom geven ze ons geen kunstsneeuw, dat kan toch ook, beetje belachelijk"

K: "ik vindt het een beetje een stomme opdracht om eerlijk te zijn. Ik heb vorige week ook al een sneeuwpop gemaakt. Ik heb zoiets van zoek maar lekker uit."

W: "we zullen wel iets moeten doen met ijs dat ben ik wel met Bart eens"

B: "we maken een blok ijs in een emmer en dan kijken of het bevriest buiten"

K: "je spreekt jezelf steeds tegen Bart want water hecht zich niet aan dat spul"

R: "als we nu overal gaatjes in maken en dan overal ijsblokjes in duwen dan voelt hij toch koud aan"

W: "dat is het idee ja, ijsklontjes maken dus"

R: "godverdikie joh he ja dat is het"

W: "dat is het Ruud, dat heb je goed bedacht, en dan kleine gaatjes maken zodat ze erin kunnen"

R: "we moeten lekker veel ijs maken en er dan in stoppen en klaar is kees"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233369
W: "je moet het dan echt iets voor twaalf vrijdag de blokjes erin doen want anders is het zo weg, kijk maar als je een ijsblokje in water legt is het zo weg"

R: "als het nu koud is hebben we niet veel te doen dan gaat het vanzelf"

K: "ik vindt er geen zak aan"

W: "tja jijmoet breien"

K: "ik vindt het niet echt super maar dan moet het maar."

W: "het idee om een pop te maken is op zich wel aardig"

R: "weet je wat leuk zou zijn, dat ze de tuin met kunstsneeuw zouden spuiten en dat je dan een pop kon maken dat zou leuk zijn"

K: "ja dat zou gaaf zijn. Dat hebben ze ook in de achterhoek een keer gedaan heb ik gezien, hadden ze kunstsneeuw gestrooid en er kon een aareslee doorheen"

B: "zal ik zeggen dat we 50% weekbudget inzetten?" Bart gaat naar de DBK om het te melden.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233370
Bart is terug uit de DBK en heeft het gemeld. Hij komt terug met de opmerking dat er nogmaals niet gebruik gemaakt mag worden van het brandblusapparaat.

Verder gaan Karin en hij kijken hoe ze het beste de sjaal kan breien.

K: "staat er dat er gebreid moet worden?"

B: "ja dat staat erin dus je mag hem niet naaien maar moet echt gebreid worden"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233371
12.43 De stem roept om: "Karin jullie moeten zorgen dat jij niet alleen aan het breien bent, laat de jongens ook breien, dus de sjaal moet iedereen iets aan gedaan hebben. We houden het in de gaten"

Er wordt om gelachen. R: "godverdiekie moet ik nog breien ook"

K: "het is niet zo moeilijk hoor dat leer je zo. Vroeger breiden de mannen veel meer hoor dat werd zelfs op school geleerd"

Ruud heeft zijn gitaar gehaald en is wat aan het spelen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233372
Ruud is hard aan het gitaar spelen en vraagt onderwijl of Willem zijn breiles vordert. Bart ligt op het kleine bankje (die die gesloopt is) en luistert wat Ruud speelt.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  maandag 20 december 1999 @ 13:14:00 #17
1464 ART
FOK!member
pi_233373
13.10 De muziek van het BB-koor schalt uit mijn boxen. Geen onverdeeld genoegen. 'California Dreaming' wordt vakkundig om zeep geholpen.

13.12 Het lijkt er nu op dat Ruud een liedje van Hans Dorresteijn of Joop Visser aan het zingen is. Het gaat over angst voor negers, homo's, joden. Even leek het een dom racistisch liedje, maar het viel mee. Was juist anti-discriminatieliedje.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_233374
Alles staat Testbeeld.


------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  maandag 20 december 1999 @ 13:29:00 #19
716 bary
2 B or not 2 B
pi_233375
De nominaties zijn bezig, nog ff geduld en dan weten we het .
  Moderator maandag 20 december 1999 @ 14:10:00 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_233376
Verwacht geen compleet verslag van me, ik zit op m'n werk en kan het geluid alleen maar heel zacht zetten.

14:09
Ruud zit nog steeds gitaar te spelen. Karin is geconcentreerd aan het breien. Bart loopt door de tuin.
Willem zie ik nergens. Is het nomineren begonnen?

------
Willem is terecht. Hij is ook in de tuin en geeft nu Bart voetballes. 'Als je dit doet mer je voet, dan gaat hij zo, zie je, maar als je dit doet...' enz.. Bart stelt zich 'leergierig' op.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 20 December 1999).]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_233377
Er is weer beeld. Ruud en Karin op de banken. Bart en Willem voetballen buiten op het terras.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 20 December 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  Moderator maandag 20 december 1999 @ 14:27:00 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_233378
14:25
R+K op de bank. W+B nog steeds buiten.
R+K spreken elkaar moed in. K: 'Als je straks naar huis gaat, heb je het toch 100 dagen volgehouden. <..> Natuurlijk wil ik winnnen, ieder mens wil winnen, maar naar huis gaan heeft ook wel hele aantrekkelijke kanten.'
R: 'De tijd zal het leren, het publiek gaat het nu uitmaken, we kunnen er toch niks meer aan doen..'

(K+R genomineerd?)

14:34
Bart stopt met voetballen. Hij wisselt met Ruud. B gaat naast K zitten en wil gaan breien, K vraagt of hij nog weet hoe het moet..
Ze hebben het over de week-opdracht.
K: misschien zetten ze hier vrijdag wel een sneeuwmachine neer. Dat zou gaaf zijn..

Geschreeuw van buiten..

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 20 December 1999).]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 20 december 1999 @ 14:52:00 #23
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_233379
Willem en Ruud hebben het over de nominaties
Willem heeft Ruud genomineerd.
Willem wilde Karin een kans geven.
Ruud heeft nog getwijfeld om Willem te nomineren omdat hij dan dacht dat iedereen 2 stemmen had.
Ruud heeft dit toch niet gedaan omdat Willem Ruuds maatje is.
Ruud vind het jammer dat niet iedereen genomineerd is
  maandag 20 december 1999 @ 14:53:00 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_233380
Uit een nieuwsgroep gehaald onderstaand bericht dus ik weet niet 100% zeker of het waar is
_______________________________
Was te zien op de streams

Karin: Ruud en Bart
Ruud: Karin en Bart
Willem: Ruud en Bart
Bart: Willem en Karin

Jawel

Bart 3x
Karin 2x
Ruud 2x
Willem 1x

Zeg maar dag met je handje Ruud.

The Ant
__________________________

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_233381
Willem en Ruud staan buiten de praten over de nominaties (Bart en Karin binnen dus ik hoop dat iemand anders dat volgt). Willem heeft op Ruud en Bart gestemd. Hij is zelf niet genomineerd (ik bedoel dat hij maar 1 stem heeft, namelijk van Bart) want hij zegt tegen R: "Ik ben meer bezig met het feit dat ik jou heb genomineerd dan met het feit dat ik overblijf." (Een of andere idioot vliegt duizend rondjes over het huis waardoor het af en toe moeilijk te verstaan is.) Ruud heeft in ieder geval Karin genomineerd en volgens mij ook Bart maar dat laatste weet ik niet zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 20 December 1999).]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')