abonnement Unibet Coolblue
pi_65546102
Vervolg op:

[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4

Ik heb dus net voor 68 euro totaal twee retourtjes naar Dublin geboekt.



[ Bericht 9% gewijzigd door Isegrim op 29-01-2009 21:49:21 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65546380
Ik krijg alleen geen bevestigingsmail... Of duurt dat eventjes?

En voor de gevorderde Ryanair-gebruikers: hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je vlucht omgeboekt wordt o.i.d.? Of zit het tusen mijn oren dat dat bij Ryanair veel gebeurt?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65546595
Bij mij is nog nooit een vlucht gewijzigd. Vlieg regelmatig met Ryanair.

Bevestigingsmail duurt eventjes.
Stop rockin' the boat.
pi_65546803
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik krijg alleen geen bevestigingsmail... Of duurt dat eventjes?

En voor de gevorderde Ryanair-gebruikers: hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je vlucht omgeboekt wordt o.i.d.? Of zit het tusen mijn oren dat dat bij Ryanair veel gebeurt?
Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.
Wel komt het voor dat op afgelegen vliegvelden in Frankrijk of Italie vluchten uitvallen door mist waardoor ze niet kunnen landen, en dat er niet de volgende dag direct weer een vlucht is.
Maar vanaf Dublin zal ik me maar niet al te veel zorgen maken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65546921
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.
Wel komt het voor dat op afgelegen vliegvelden in Frankrijk of Italie vluchten uitvallen door mist waardoor ze niet kunnen landen, en dat er niet de volgende dag direct weer een vlucht is.
Maar vanaf Dublin zal ik me maar niet al te veel zorgen maken!
Dat dacht ik ook al idd.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65548116
Krijg de bevestiging meestal paar uur later
pi_65548197
Okee, dan wacht ik rustig af zonder nerveus te worden.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65566421
Worden tickets bij Ryanair ook nog weleens goedkoper?

Ik wil 13 februari van Dusseldorf vliegen naar Berlijn om 20:30 en terug 15 februari om 21:50 terug.
2 tickets kosten met nu totaal 126 euro.
Vorige week was dit 137 euro.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:24:29 #9
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65566673
Ja, dat had ik dus ook. Ik had eerder geprobeerd te boeken voor Dublin en toen kwam ik op meer dan het dubbele van waar ik nu voor geboekt heb. Gelukkig gaf de site toen een foutmelding en had ik geen tijd om het die dag opnieuw te doen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65568711
Binnenkort maar weer eens een tripje boeken
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_65568824
Toch weer teveel betaald voor mijn ticket, ipv ¤ 10,- kost het ticket nu ¤ 2,50

Stop rockin' the boat.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:18:26 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65594860
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat had ik dus ook. Ik had eerder geprobeerd te boeken voor Dublin en toen kwam ik op meer dan het dubbele van waar ik nu voor geboekt heb. Gelukkig gaf de site toen een foutmelding en had ik geen tijd om het die dag opnieuw te doen.
Ik heb onlangs inderdaad voor 100 per persoon naar Dublin geboekt. Wel fixed date and time. Dus geen koopjes gezocht. Wanneer vlieg jij? vanaf Eindhoven?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:11:47 #13
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65597490
Vanaf Eindhoven op 12 feb heen en op 14 feb terug. Kort tripje, maar het is ook vooral omdat wij ons huis uit moeten in verband met het storten van een grindvloer die 48 uur moet drogen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 31 januari 2009 @ 16:57:28 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65598817
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:11 schreef Isegrim het volgende:
Vanaf Eindhoven op 12 feb heen en op 14 feb terug. Kort tripje, maar het is ook vooral omdat wij ons huis uit moeten in verband met het storten van een grindvloer die 48 uur moet drogen.
Ah, last minute. Ik ga in juni (ook kort en fixed date) dus ik kan niet wachten met bestellen. Tickets zijn ook niet duur (4 euro voor ieder). Door de belastingen en creditcards loopt het voor mij hard op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_65614522
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
  zondag 1 februari 2009 @ 10:01:29 #16
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65616247
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
Zeker, ik vlieg ook op 11 februari, en heb geboekt voro 15 euro (inclusief credit card kosten). Dit was al in Oktober, daarna heb ik de vlucht goedkoper gezien, zelfs voor 6 euro inclusief.
Maar ja, je hebt ook kans dat de vlucht vol zit qua goedkope tickets en dan betaal je wel het volle pond, en ik moest perse de avondvlucht hebben.
Dus als je een prijs ziet tijdens een actie en je moet echt op die data vliegen kan je beter wel boeken, want er is geen pijl op te trekken of het nog goedkoper kan. (Ryanair komt wel met nieuwe acties, maar die zijn niet voor elke datum beschikbaar).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65651307
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
Het maakt zelf uit of je een boeking voor 1, 2 of meerdere personen maakt. Hoe groter het gezelschap hoe hoger de ticketprijs.
pi_65651327
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=feb&story=fin-en-020209
quote:
RYANAIR BEATS RECESSION AS TRAFFIC GROWS 13%

Q3 LOSS OF ¤102M AS FUEL COSTS SOAR BY 71%

Ryanair, Europe’s largest low fare airlines today, (2 Feb) announced a Q3 loss of ¤102m, (compared to a profit of ¤35m in last year’s Q.3). Average fares fell by 9% to ¤34, while fuel costs rose by 71% to ¤328m. Revenues rose by 6% to ¤604.5m, as traffic grew 13% to 14m, as more consumers switch to Ryanair’s low fares from high fare competitors.

Announcing these results Ryanair’s, CEO Michael O’Leary said:

Results
“Our Q3 loss of ¤102m was disappointing, but in line with expectations, and was almost entirely due to a ¤136m increase in fuel costs. Average fares (due to recession and weaker Sterling) fell by 9% to ¤34, but this decline was largely funded by a 3% reduction in non fuel operating costs. The general economic environment remains extremely difficult, as the recession saps consumer confidence, but this is proving to be good for Ryanair’s traffic growth, as more and more passengers switch to Ryanair’s lowest fare lowest cost model. Many of our competitors have in recent months reported short-haul traffic falls, while Ryanair continues to grow. We will continue to lower fares to maintain our traffic growth and high load factors.

“Ancillary revenues grew by 19% to ¤132m, and now account for 22% of revenues (19% last year). We expect our onboard mobile telephony service to become operational at the end of February on 20 Dublin based aircraft, and this trial, which will last for 6 months should be extended to some 40 aircraft by the end of the summer. We expect initial revenues to be small, but believe that in-flight communication will be a strong source of ancillary revenue growth in future years.

“Q.3 fuel costs rose by 71% to ¤328m and accounted for 47% of our operating costs (37% in Q.3 ’08). We have taken advantage of recent falls in jet fuel prices to extend our hedging position for FY’10 to 75% of Q.1 and Q.2, and 50% of Q.3, at an average price of $650 per tonne, which is 38% lower than the average $1,050 per tonne paid in the current year. If our average cost in FY’10 finishes at $650 per tonne, it will reduce our fuel bill by approx. ¤500m in the next fiscal year. Excluding fuel, other operating costs in Q.3 fell by 3% on a per passenger basis due to improved unit cost performances on staff costs, airport and handling costs, and depreciation.

Competitive Environment
“The rate of airline closures and consolidation across Europe continues to accelerate. Recent developments include the Air France/KLM 25% stake in Alitalia, the EU’s approval of the Clickair/Vuelling merger in Spain and the January bankruptcy of the Lithuanian carrier FlyLAL. As losses increase in 2009, more EU airlines will close and/or consolidate, as many lack the cash reserves to survive next winter.

This consolidation is hastening the emergence of four large European airlines, comprising three high fare fuel surchargers, led by Air France, BA and Lufthansa, and one very large low fare airline, Ryanair. Ryanair’s success is good news for Europe’s consumers and airports, as we will continue to offer choice, competition, growth and even lower prices.

Airport Costs
“The dramatic cuts in flights and capacity by many of Europe’s flag carriers has created traffic collapses at many of Europe’s larger airports. This is creating enormous opportunities for Ryanair, as these airports compete to reduce charges in order to attract Ryanair’s growth and to develop low cost facilities to take advantage of Ryanair’s quick turnarounds and our improved web check-in facilities. This movement towards lower cost, more efficient airports in Europe is welcome, even if it is 20 years too late.

“In the UK we welcome and strongly support the CAA’s recent recommendation that the high cost BAA airport monopoly be forced to sell Gatwick and Stansted airports in London and Edinburgh in Scotland to finally introduce much needed competition and speed up the delivery of low cost, efficient, additional capacity, something that the BAA monopoly has repeatedly failed to do. The CAA Regulator remains hopelessly inadequate and has recently approved another round of cost increases at Stansted at a time when airports all over Europe are lowering prices. The sooner real airport competition replaces the incompetent CAA Regulator in the UK, the better.

“In Ireland we welcomed the Government report in December which confirmed Ryanair’s view that the DAA’s Terminal 2 is “considerably over-sized” and that the risk of this over-sizing should be borne by the DAA monopoly and not by passengers. We hope that the equally incompetent Aviation Regulator in Ireland will now act upon the recommendations of this government panel having been correctly criticised for “passive regulation”. The fact that Dublin Airport’s traffic is now in freefall (down 9% in December) exposes the damage being done to Irish tourism and the wider economy by this high cost, inefficient, Government owned airport monopoly. We call again for the Government to allow a competing terminal to be developed at Dublin Airport. Ryanair would be willing to build and pay for such a facility which will relieve passengers from the high costs, long walks and even longer queues which are a feature of the third rate, third world services provided by Dublin Airport.

Regulatory Developments
“The European Court of First Instance’s decision in December to dismiss the EU Commission’s flawed 2004 Charleroi decision was a stunning victory for Ryanair, competition and regional airports across Europe. This ruling confirms that Ryanair did not receive unlawful State Aid or subsidies from Charleroi. This ruling renders the Commission’s 2005 Airport Guidelines redundant. We again call on the European Commission to abandon the 8 other State Aid cases against regional airports in Europe and focus instead upon the real abuse of State Aid including the latest Government bail-out of Alitalia, and the State Aid recently given by the Austrian Government to its flag carrier to induce Lufthansa to buy them. We warmly welcome the EU’s ruling last week that the over ¤1bn of discounted domestic airport charges, received by Air France at French airports was unlawful State Aid. There will now be a level playing field between international charges and domestic charges at French airports. The EU Commission should be commended for finally exposing this blatant abuse of the State Aid rules by Air France.

Aer Lingus Offer
“On 22nd January last, the Irish Government announced that it would not accept Ryanair’s cash offer of ¤1.40 per share for its 25% stake in Aer Lingus. We are disappointed by this rejection of a generous offer which valued Aer Lingus at ¤748m, but respected it and immediately withdrew the offer. This sadly condemns Aer Lingus to a bleak future as a loss making, subscale, regional airline, which has a high cost base and declining traffic numbers, and which, we believe, will report substantial losses in 2008 and again in 2009.

“Whilst we regret that the Government’s decision means that we can not now deliver on our promises to reduce Aer Lingus’s short-haul fares, double its short-haul fleet and create 1,000 new jobs, this decision clears the way for Ryanair to continue to focus on our own growth and expansion, reducing our costs and returning to substantial profitability over the coming year. It is doubtful that Ryanair will waste any further management time or resources making another offer for Aer Lingus, as its scale and losses will continue to render it increasingly irrelevant in Europe’s airline landscape.

Balance Sheet.
“Our balance sheet continues to be one of the strongest in the industry with over ¤1.8bn in cash at the end of Q3. The rebound in profitability in fiscal 2009/10 should lead to a further growth in our cash balances. Our large floating cash deposits provide a no-cost hedge to our floating debt and we plan to take advantage of the historically low interest rates to lock in much of our 2009 aircraft deliveries at these low fixed interest rates. Our long term dollar hedging strategy will mean that in 2009/10 we will benefit by paying for aircraft at ¤/$ exchange rate of 1.50, significantly better than current market rates. We also recently exercised options over 13 Boeing aircraft for delivery in 2011 which will enable us to add cheaper and more fuel efficient aircraft to our business”.

Q.4 and full year outlook
“Our outlook for the fourth quarter has improved somewhat. Our decision not to hedge Q.4 oil prices has been vindicated by their continuing decline and we will benefit from much lower oil costs in Q.4 of approx. $500 per tonne. Some of this cost advantage will be diluted by weaker yields, which are the result of our aggressive price promotions, the decline in Sterling and the impact of the recession which is making consumers much more price sensitive. As a result of this degrading environment we expect Q.4 average fares to fall by 20% at the upper end of our previously guided range. Thanks to lower oil costs and continuing reductions in non oil operating costs, we expect the Q.4 loss will be smaller than previously anticipated, so we are upgrading our full year 2008/09 guidance from break even to a net profit after tax in a range of ¤50m to ¤80m (Pre-exceptionals).

“Looking forward into fiscal 2009/10, Ryanair will enjoy significantly lower oil costs thanks to our recent hedging programme, when most of our competitors are already hedged at much higher prices. We intend to use this cost advantage to again lower fares. These lower prices will drive Ryanair’s traffic growth, maintain high load factors (and ancillary sales) and capture market share from higher cost fuel surcharging competitors. We won’t be in a position to give earnings guidance for next year, until the fare environment becomes somewhat clearer. At this time we expect fares to fall next year by over 10%, although if the recession deepens, it could be worse than this. However the 38% reduction in oil prices which our fuel hedging has secured will ensure that Ryanair returns to substantial profitability next year, when many of our competitors will be reporting losses.

“The longer and deeper this recession, the better it will be for the lowest cost producers in every sector. Like Lidl, Aldi, Ikea and McDonalds, Ryanair, is the lowest cost provider – by a distance - in the European airline industry, and we are poised for substantial traffic and profit growth in the coming year as the recession forces millions of passengers to focus on price, while still (in the case of Ryanair) enjoying our superior punctuality, fewer cancellations and younger aircraft fleet.”
pi_65664114
Hey allemaal,

ik had even een vraagje; ik ga a.s. woensdag naar Dublin en heb aangegeven dat ik graag 2 koffers wil meenemen.

Ik weet dat toen ik dat voorheen deed, deze koffers 15 kilo per stuk mochten wegen. Nu kijk ik op de website, en staat er het volgende;

Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn. Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief

Mag ik nu 2 koffers meenemen van 7,5 kilo elk, of 2 van 15 kilo elk? Het zou toch redelijk onlogisch zijn om bijvoorbeeld 3 koffers van 5 kilo in te checken, aangezien je wel per koffer betaald, als het maximum toch 15 kilo is...
Van de Engelstalige website werd ik ook niet veel wijzer...
pi_65664647
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:05 schreef Perruche het volgende:
Hey allemaal,

ik had even een vraagje; ik ga a.s. woensdag naar Dublin en heb aangegeven dat ik graag 2 koffers wil meenemen.

Ik weet dat toen ik dat voorheen deed, deze koffers 15 kilo per stuk mochten wegen. Nu kijk ik op de website, en staat er het volgende;

Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn. Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief

Mag ik nu 2 koffers meenemen van 7,5 kilo elk, of 2 van 15 kilo elk? Het zou toch redelijk onlogisch zijn om bijvoorbeeld 3 koffers van 5 kilo in te checken, aangezien je wel per koffer betaald, als het maximum toch 15 kilo is...
Van de Engelstalige website werd ik ook niet veel wijzer...

'maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo' zegt genoeg toch. Dus maximaal 15 kilo in totaal.
pi_65664763
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

'maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo' zegt genoeg toch. Dus maximaal 15 kilo in totaal.
dan hebben ze dat veranerd... shit :S hoe kan ik nou 4 maanden leven met 15 kilo, ha...
pi_65666181
Vorige week naar Santander en terug geweest.

Heenweg +/-30 man in het vliegtuig, hadden ze een ID kaart op het platform gevonden, naam werd omgeroepen in het vliegtuig, geen reactie, dan maar iedereen afgaan en vragen of ze de boarding pass laten zien, duurde ook even want iedereen moest hem weer opzoeken. Uiteindelijk de goede persoon gevonden

Terug: 2 mensen teveel bij de telling, dit keer iets drukker, man of 100. Toen werden er namen omgeroepen van mensen die er schijnbaar niet hoorden oid > geen reactie. Dan aan iedereen vragen waar ze heen moeten (Dusseldorf? Dusseldorf? Weeze? Niederrhein?) ook niks gevonden. Dan maar weer de truuk van iedereen de BP laten zien, en deze keer werkte het schijnbaar wel

Gelukkig wel 2x een emergency-exit row zonder priority boarding en zonder rennen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65680458
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 06:59:01 #24
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65681533
Je krijgt nog een bevestigingsmailtje.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65681612
Binnenkort naar Dublin
pi_65686283
waar kan je in godsnaam aanmelden voor die nieuwsbrief? ik heb die hele site al afgezocht, maar niks gevonden
Even a broken clock is right twice a day.
pi_65686429
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 06:59 schreef Isegrim het volgende:
Je krijgt nog een bevestigingsmailtje.
En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagen
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65686638
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:34 schreef danos het volgende:
waar kan je in godsnaam aanmelden voor die nieuwsbrief? ik heb die hele site al afgezocht, maar niks gevonden
http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register

Linker kolom 'register for offers'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roel_Jewel op 03-02-2009 12:13:27 ]
pi_65686708
In maart weer naar Londen! Hopen dat die pond zo blijft.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_65687302
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register

Linker kolom 'register for offers'.
muchas gracias!
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:32:25 #31
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65688165
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:38 schreef kalinho het volgende:

[..]

En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagen
Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65691509
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.
Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:26:29 #33
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65691790
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:18 schreef kalinho het volgende:

[..]

Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?
Ja, dat is 'm gewoon dan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65702970
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveer
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65703679
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:14 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveer
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65703923
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:33 schreef kalinho het volgende:
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.
Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:43:10 #37
202348 Susi
Temple of Love
pi_65703994
Ik vlieg binnenkort ook met Ryanair
pi_65704066
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
Of desnoods Charleroi - Pisa

Bus vanaf Bergamo deed er afgelopen oktober toch echt ongeveer een uur over om bij het CS van Milaan te komen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65704149
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef Susi het volgende:
Ik vlieg binnenkort ook met Ryanair
Gefeliciteerd. Goede keuze
pi_65704173
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:45 schreef Thetallguy het volgende:
Bus vanaf Bergamo deed er afgelopen oktober toch echt ongeveer een uur over om bij het CS van Milaan te komen
Bij mij ook 5 jaar terug
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:29:15 #41
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65709066
Wanneer gaat Ryanair vliegen op Amerika?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:29:51 #42
202348 Susi
Temple of Love
pi_65709108
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Goede keuze
't Was meer een verkapte tvp
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:49:47 #43
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65710400
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:29 schreef nickybol het volgende:
Wanneer gaat Ryanair vliegen op Amerika?
Dat zou wel tof zijn!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_65714425
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
omdat die toen een stuk duurder was. + je vliegt later en heb dus minder speling

Nu zijn we om 8.05 op Bergamo, dan hebben we nog een kleine 12 uur om in Florence te komen. Dat zou me bijna lopend nog lukken Daarbij vind ik het ook niet erg om te treinen in Italie, zie je nog es wat

Wat ik tot nu toe heb uitgezocht is dat er bussen gaan naar Bergamo treinstation. Vanaf daar komen we dan ook wel in Florence.

Het enige wat ik me nog afvraag, en wat jullie vast wel weten

-treinkaartje...is dat handig alvast online te boeken of is het beter gewoon daar wat te kopen?
-hotel boeken moet met visa, en dan kan je daar gewoon cash betalen. Moet je wel je VIsa meenemen dan? Ik heb nl. geen eigen Visa en denk niet dat ik die van me pa meekrijg

*Kalinho gaat de grote wijde wereld in
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65714948
Treinkaartje kan je op het station kopen, mits je Italiaans spreekt. Anders de Eurostar Milaan Centrale- Firenze SMN online kopen via http://www.ferroviedellostato.it/, zal ook wel een stukje goedkoper zijn als je dat nu al doet. Kost iets van 40 euro voor een enkeltje. De normale IC doet er 1,5 uur langer over en kost een tientje minder. Van Bergamo is het makkelijkste met de bus naar Milano Centrale.

Vraag me dus wel af of die andere vlucht echt zo'n 150 euro duurder was...

En een creditcard dient vaak als borg voor het hotel. Als je die al bij de boeking hebt opgegeven hoef je ´m niet altijd nog een keer te laten zien. Ze kunnen wel om een borg in contanten vragen dan.
pi_65715784
Hmm..

Brussel CHR - Pisa = op het moment rond de 600 euro
Toen was dat wel iets goedkoper maar nog zat je rond de 150 pp

Nu heb ik brussel-bergamo retour 45 pp
trein max 40 (x2 want je wil ook terug)
= 125 reissom
+15 parkeerkosten @brussel
+15 benzinekosten
is totaal 155, voor alles

Al was ik vanaf brussel-pisa gevlogen dat ik de laatste 2 kosten ookg emaakt en had ik nog vanaf Pisa naar Florence moeten komen. Nu vind ik het op zich ook wel prima. Beetje slapen in de trein en tegen de middag uur of 2-3 aankomst in de stad. Dag erna vliegen we pas terug om 21.15 dus hebben we nog de ghele dag om Of florence te kijken, of Milan

Als ik dit zo kijk, lijkt me dit ideaal

11:00 MI C.LE Arrival 14:24

25 pp. Hebben we tijd zat om vanaf Bergamo Airport in Milan tekomen, kost het niet al te veel én zijn we ruim op tijd in de stad

[ Bericht 17% gewijzigd door kalinho op 03-02-2009 23:35:01 ]
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_65735227
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?

Dit zou betekenen dat we 2 boekingen moeten maken (naja, moeten ... het is dan goedkoper): één voor 2 personen + één voor 1 persoon.

Vraag 2: kan iemand me vertellen hoe het precies zit met de creditcardkosten van 5 euro? Is dit persoon, per boeking of per reis?

Even aan de hand van een voorbeeld. Stel: je reist alleen en betaalt voor de heenreis ¤ 28,38 (incl. tax) en voor de terugreis ¤ 23,92 (ook incl. tax). Hoeveel ben ik dan kwijt aan bijkomende cc-kosten?
Voor de rest alleen handbagage + online inchecken, geen priority, geen reisverzekering, etc.
pi_65735379
creditcard kosten is volgens mij per persoon per enkele reis 5 euro toch?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_65735417
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?

Dit zou betekenen dat we 2 boekingen moeten maken (naja, moeten ... het is dan goedkoper): één voor 2 personen + één voor 1 persoon.
Per persoon boeken is het goedkoopste. Dan is de vluchtprijs per persoon het laagste. En de bijkomende koste zijn toch per persoon.
quote:
Vraag 2: kan iemand me vertellen hoe het precies zit met de creditcardkosten van 5 euro? Is dit persoon, per boeking of per reis?
Per persoon per vluchtdeel. Dus als je één boeking voor een retourvlucht met 8 personen maakt, ben je een schofterige 8 x 2 x 5 = 80 euro aan creditcardkosten kwijt. En ja, het klopt dat dat echt één betaling is. "Maar we berekenen nooit een brandstoftoeslag!"
pi_65735606
Dat schofterige voeren ze al jaren, maar toch blijven we met zijn allen ermee vliegen.
Heb eergisteren 14 tickets richting Goteborg geboekt voor 54 euro per persoon. Daar zit in de totaal prijs 180 euro aan creditcardkosten bij. Makkelijk verdiend....
pi_65736493
Ik betaal gemiddeld tussen de 12 en 60 euro (inclusief alle extra kosten) voor mijn retourtjes Eindhoven - Stockholm. Ondanks dat die 10 euro CC kosten erg veel zijn, is het nog steeds veel goedkoper dan KLM of SAS.

Mooie inkomsten voor Ryanair:
quote:
The low-cost airline Ryanair will receive £650 million in baggage charges and booking fees in 2009, reports Charles Starmer-Smith.
http://www.telegraph.co.u(...)arn-650m-a-year.html
Stop rockin' the boat.
pi_65740251
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.

De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).

Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?
Kan zijn dat er nog maar 2 stoelen over zijn voor het 1,49 tarief, en dat de 3e persoon dus automatisch in het 12,99 tarief komt. Dan maakt het niet uit of je nou 2+1 boekt of 3 in een keer.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65740984
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet

Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?

En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Ik schat ongeveer 1 uur en drie kwartier.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65778374
Iemand ervaring met de bus van Station Best NS naar Eindhoven Airport?

Ik zag op de OV site dat ik vanaf Utrecht ook op Best kan uitstappen en daar lijn 145 kan nemen naar het vliegveld. Naast dat het goedkoper is, is het ook nog eens sneller, maar is deze lijn een beetje betrouwbaar? Ik dacht dat alleen die bus van Eindhoven NS Station naar het vliegveld reed...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65780502
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65783023
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
Ik kan er opzich wel mee leven als ik zie wat sommige mensen als handbagage meenemen, en dan ook de aantallen handbagage...
Deze mensen onderscheiden zich vooral door laat binnen te komen in het vliegtuig en dan mijn tas uit de bagagebak te halen en dan proberen verderop in een andere bak te plaatsen. Uiteraard gebeurd mij dat niet en ging de betreffende grote tas mooi weer uit de bagagebak en mijn tas weer terug op zijn oude plek, maar het geeft wel aan hoe sommige passagiers met de handbagageregels omgaan.

Al denk ik niet dat je heel veel problemen zal krijgen op Eindhoven airport, want de spaarzame keren dat ik met Ryanair vlieg valt de ervaring qua vriendelijkheid op Eindhoven echt mee, en heb ik daar nooit problemen, op Stansted is dat al stukken minder....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65783814
Wel 2 nieuwe routes aangekondigd vanuit Nederland: Eindhoven - Reus vanaf 4 juli, en Maastricht - Pisa/Florence vanaf 2 april
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65783974
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html

http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage

30 pond voor je duty-free artikelen

Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
Ja, en waar moet je die extra kosten dan gaan betalen Alsof dat niet tot wachttijden leidt.... En wat kost 't Ryanair extra als ik een tasje meer aan boord meeneem? Helemaal niets, dus die belachelijke 30 pond gaan zo in de zakken van O'Leary. Ryanair maakt zich weer es belachelijk door alwéér een reden te zoeken om extra geld te berekenen. En dat alles om te kunnen roepen dat ze nooit brandstoftoeslagen zullen berekenen . Je wordt bijna als crimineel behandeld als je een tasje teveel meeneemt in plaats van een klant die voor Ryanair omzet oplevert. Eens te meer een reden om niet te vergeten andere vliegmaatschappijen in overweging te nemen die passagiers wèl als een klant behandelen.
quote:
The Ryanair chief executive, Michael O'Leary, has admitted that the airline cannot eliminate hand luggage entirely but justifies the extra charges as "behavioural" because lower baggage handling costs would ultimately lead to lower fares.
'lower baggage handling costs'. Als er één vorm is waar geen enkele Ryanair-medewerker met z'n poten aan hoeft te zitten, is het wel handbagage. En waar berekenen ze nu die kosten voor? Juist....
pi_65791379
Easyjet heeft geen limiet aan de handbagage, zolang je hem zelf in de overhead cabin kunt plaatsen.
Stop rockin' the boat.
pi_65795377
Heeft hier iemand dan ervaring met het feit dat je dutyfree producten niet in je kleine handbagage tas past?
Ik niet tenminste. Koop meestal een fles drank maar die past altijd in de bagage.
pi_65796925
Bij mij past de fles drank ook altijd nog in mijn handbagage.
Stop rockin' the boat.
pi_65800016
Morgen vlieg ik vanaf Weeze naar Barcelona (Girona).
Kan je vanaf Girona het beste een bus of de trein nemen? Iemand ervaring?
pi_65801276
Er rijden bussen van Girona rechtstreeks naar Barcelona. Goed te doen. Geen idee of er ook treinen rijden.
Stop rockin' the boat.
pi_65801798
Ok dank u.

Wat zijn trouwens de beste plekken in zo'n vliegtuig? Voorin? Of toch in het midden?
pi_65802239
Ik zit meestal voorin of achterin. Dan ben je ook weer snel het vliegtuig uit, zeker als je alleen handbaggage hebt kun je meteen doorlopen naar de bussen.
Stop rockin' the boat.
pi_65805679
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:26 schreef BeeJee78 het volgende:
Morgen vlieg ik vanaf Weeze naar Barcelona (Girona).
Kan je vanaf Girona het beste een bus of de trein nemen? Iemand ervaring?
De bus gaat rechtstreeks vanaf de luchthaven naar Barcelona (duur: ongeveer 1 uur en 10 minuten). Als je met de trein naar Barcelona wilt, zul je eerst vanaf de luchthaven naar Girona moeten (rijdt ook een bus naar toe).
Old enough to know better. Too young to care.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:21:50 #67
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_65806324
Telt een handtasje eigenlijk ook al als handbagage? Moet ik mijn handtasje in mijn rugzak stoppen?

Edit: ik zie het al, staat op het ticket. Handtas moet in de handbagage.

[ Bericht 48% gewijzigd door Isegrim op 06-02-2009 17:31:05 ]
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:58:43 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_65807367
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Telt een handtasje eigenlijk ook al als handbagage? Moet ik mijn handtasje in mijn rugzak stoppen?

Edit: ik zie het al, staat op het ticket. Handtas moet in de handbagage.
En ze zijn er heel serieus heel strikt op
pi_65813293
Ik heb even een vraagje.
Als je boekt bij ryanair mag je dan gewoon 1 handbagage tas meenemen en 1 koffer?
Bij het boeken kun je namelijk kiezen 0 koffers en online inchekken dan hoef je niet bij te betalen maar als je 1 koffer kiest en inchekken op de luchthaven moet je 30 euro bijbetalen.
Is die koffer extra of mag je anders niets meenemen?
pi_65813591
nee, als je naast handbagage 1 koffer wil meenemen moet je die inchecken dus moet je ervoor betalen.
pi_65832227
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:08 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met de bus van Station Best NS naar Eindhoven Airport?

Ik zag op de OV site dat ik vanaf Utrecht ook op Best kan uitstappen en daar lijn 145 kan nemen naar het vliegveld. Naast dat het goedkoper is, is het ook nog eens sneller, maar is deze lijn een beetje betrouwbaar? Ik dacht dat alleen die bus van Eindhoven NS Station naar het vliegveld reed...
Bus 145 begint bij station Best en stopt in Eindhoven op station NS. Hier zul je lijn 401 naar Eindhoven Airport moeten nemen. Je zult dus even moeten kijken of het aansluit.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:05:48 #72
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65832951
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:13 schreef mvc het volgende:

[..]

Bus 145 begint bij station Best en stopt in Eindhoven op station NS. Hier zul je lijn 401 naar Eindhoven Airport moeten nemen. Je zult dus even moeten kijken of het aansluit.
Die bus stopt dus niet op Eindhoven Airport? Volgens 9292 ov namelijk wel. En aangezien die reisoptie dan sneller en goedkoper (albeit 50 eurocent) is, leek mij dat handiger.. als ik moet overstappen op de 401 ga ik natuurlijk met de trein tot Eindhoven
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65833086
Ik volg de website van ryanair mbt bagage even niet:
quote:
Met ingecheckte bagage worden alle artikelen bedoeld die worden aanvaard voor vervoer in het vliegtuigruim, waaronder tassen, babyartikelen, sportartikelen (mobiliteitsapparaten en wandelwagens worden gratis vervoerd en hoeven niet tevoren te worden geboekt)

Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn.).
quote:
Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden.
In te checken bagage voor luchtruim is toch gewoon bagage dat naar massale bagageopslag in vliegtuig gaat.. ofwel waar je niet bij kan. Maar wat is cabinebagage dan?

En handbagage staat niet beschreven in de FAQ? of is dat die cabinebagage en bedoelen ze met één item dan één tas? Lijkt me sterk dat je namelijk bv alleen een boek mag meenemen.

Ik wil een backpack meenemen en gewoon kleine dingetjes voor tijdens de vlucht.. Die backpack is niet enorm groot en past in treinen vaak wel in bagegeplank boven je maar zo te zien kan ie bij ryanair niet met me mee.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:22:24 #74
202348 Susi
Temple of Love
pi_65833174
Met 'cabinebagage' wordt je handbagage bedoelt. En dat mag maar één tas/koffertje wezen inderdaad.
pi_65834048
Oké, ik twijfelde even omdat er ineens over item werd gesproken ipv tassen. Dank
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:16:16 #76
202348 Susi
Temple of Love
pi_65834119
Let wel op: één item is gewoon echt één item. Kleine tasjes moeten eventueel in een grotere
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:31:59 #77
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65834425
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:16 schreef Susi het volgende:
Let wel op: één item is gewoon echt één item. Kleine tasjes moeten eventueel in een grotere
En hoewel ze op Eindhoven nog redelijk meedenkend en normaal reageren, zowel bij de beveiliging als bij het (Ryanair) grondpersoneel, hoef je daar op de Engelse luchthavens niet op te rekenen.

Ik haal nog steeds voor de geest de persoon voor mij die een kleine rugzak a la eastpak en een laptop had die hij bij het ingaan van de rij voor de beveiligingscheck alles in een tas moest doen, wat hij niet had en heel moeilijk een vuilniszak heeft gezocht bij een winkel om 2 meter na de ingang van de rij voor de beveiligingscheck diezelfde laptop weer uit de 'vuilniszak' te halen omdat deze apart door de scanner moest van die beveiliginsbeambte en dat ze hem verweten het niet apart aan te bieden. Er knapte iets in die man wat ik mij nogal kon voorstellen, maar het personeel van Ryanair op de Engelse luchthavens hebben ongeveer dezelfde handelswijze, het zou mij niets verbazen als deze op comissiebasis werken....

Aan de andere kant, sommige mensen maken het inderdaad te gek met handbagage hoewel Ryanair dat door hun hoge toeslagen natuurlijk wle een beetje zelf in de hand werken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65835156
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aan de andere kant, sommige mensen maken het inderdaad te gek met handbagage hoewel Ryanair dat door hun hoge toeslagen natuurlijk wle een beetje zelf in de hand werken...
Ryanair zou willen dat iedereen zelf zijn/haar bagage in het vliegtuig draagt. Om de incheck-bagage terug te dringen worden de tarieven voor het inchecken van bagage steeds hoger (woordvoerder van Ryanair geeft dat zelfs in kranten aan: minstens 50% zou alleen met handbagage aan boord moeten gaan). Nou nemen steeds meer mensen handbagage in plaats van incheckbagage aan boord en is het nog niet goed. Ik mag hopen dat dit ze eindelijk es passagiers gaat kosten en dat Ryanair daardoor inziet dat ze niet maar steeds arroganter en arroganter kunnen worden. Iemand die toevallig es met vijf stuks handbagage aan boord gaat gebruiken om de om de extra kosten nóg maar meer te verhogen regels nog maar es onder de aandacht te brengen slaat helemaal nergens op. Dat die persoon met vijf stuks aan boord gaat, zegt meer over het personeel dat ligt te pitten dan over die passagier zelf. Debiel gedoe met alles in één tas stoppen (ook al haal je het er na een paar meter weer eruit). Net zo 'geweldig' als dat vloeistoffengeneuzel. Dat zou toch afgeschaft worden of wachten ze tot er een keer een aanslag met een vloeistofje wordt gepleegd (zodat ze kunnen zeggen dat ze toch gelijk hadden)


Zou het begrip 'klantvriendelijkheid' ook binnen het bedrijf Ryanair bekend zijn of is het echt alleen maar 'omzet' en 'lagere kosten'
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:39:44 #79
202348 Susi
Temple of Love
pi_65835667
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En hoewel ze op Eindhoven nog redelijk meedenkend en normaal reageren, zowel bij de beveiliging als bij het (Ryanair) grondpersoneel, hoef je daar op de Engelse luchthavens niet op te rekenen.
Mijn ervaring was ook met de mensen op Bremen inderdaad.

Trok er nog een gozer al zijn kleren uit toen hij door de scanner moest, episch.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:01:09 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65836086
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ryanair zou willen dat iedereen zelf zijn/haar bagage in het vliegtuig draagt. Om de incheck-bagage terug te dringen worden de tarieven voor het inchecken van bagage steeds hoger (woordvoerder van Ryanair geeft dat zelfs in kranten aan: minstens 50% zou alleen met handbagage aan boord moeten gaan). Nou nemen steeds meer mensen handbagage in plaats van incheckbagage aan boord en is het nog niet goed. Ik mag hopen dat dit ze eindelijk es passagiers gaat kosten en dat Ryanair daardoor inziet dat ze niet maar steeds arroganter en arroganter kunnen worden. Iemand die toevallig es met vijf stuks handbagage aan boord gaat gebruiken om de om de extra kosten nóg maar meer te verhogen regels nog maar es onder de aandacht te brengen slaat helemaal nergens op. Dat die persoon met vijf stuks aan boord gaat, zegt meer over het personeel dat ligt te pitten dan over die passagier zelf. Debiel gedoe met alles in één tas stoppen (ook al haal je het er na een paar meter weer eruit). Net zo 'geweldig' als dat vloeistoffengeneuzel. Dat zou toch afgeschaft worden of wachten ze tot er een keer een aanslag met een vloeistofje wordt gepleegd (zodat ze kunnen zeggen dat ze toch gelijk hadden)


Zou het begrip 'klantvriendelijkheid' ook binnen het bedrijf Ryanair bekend zijn of is het echt alleen maar 'omzet' en 'lagere kosten'
Ryanair moet het niet van klantvriendelijkheid hebben, maar echt van de lage kosten.

En dat werkt toch wel, want in principe vlieg ik niet met Ryanair, maar soms zijn de tarieven echt aantrekkelijk, en als ik naar London moet, en dat voor 15 euro enkele reis inclusief credit card kosten kan, tja dan hoef ik niet te vliegen vanaf Schiphol waar de luchthavenkosten alleen al 40 euro zijn....

Trouwens, dat vloeistoffengeneuzel, alleen op de UK/USA luchthavens doen ze daar nog een beetje moeilijk over, op andere luchthavens wordt het steeds meer een ondergeschoven kindje, en terecht. Helaas zitten er een paar mensen hoog in een ivoren toren die geen gezichtsverlies willenen daarom het afschaffen tegenwerken, eind 2009 begint de TSA in Amerika met het geleidelijk afschaffen van de limieten omdat ze dan 'betere' scanners hebben die gevaarlijke vloeistoffen wel zouden kunnen detecteren.
(Met andere woorden, op deze manier leiden bepaalde hoge organen geen gezichtsverlies).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65837775
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die bus stopt dus niet op Eindhoven Airport? Volgens 9292 ov namelijk wel. En aangezien die reisoptie dan sneller en goedkoper (albeit 50 eurocent) is, leek mij dat handiger.. als ik moet overstappen op de 401 ga ik natuurlijk met de trein tot Eindhoven
Kijk even op hermes.nl toets bij Zoek een lijn 145 in en je zult o.a. de volgende info te zien krijgen

Van/naar 145 - Best, Station NS - Eindhoven, Station NS
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_65888006
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 21:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

Zou het begrip 'klantvriendelijkheid' ook binnen het bedrijf Ryanair bekend zijn of is het echt alleen maar 'omzet' en 'lagere kosten'
Het is een commercieel bedrijf, geen staatsmaatschappij.
pi_65888175
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het is een commercieel bedrijf, geen staatsmaatschappij.
Dus? Juist commerciële bedrijven doen steeds meer aan klantgericht ondernemen; klanten binden en tevreden houden. Een product door de strot douwen is haast niet meer.

Alleen bedrijven als ryanair kiezen voor de strategie om alleen op lage prijs te positioneren en verder niet echt.

Anyway, iemand wel eens die bus van Arnhem Gelredome naar Weeze genomen? Hoe ging dat?
pi_66004909
Heb net online ingecheckt, kom ik er bij het printen van de boarding pas achter dat er een typ-fout in mijn paspoortnummer staat (1 letter)... Balen. Volgens mij gaan ze me nu flink laten dokken.. Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_66015594
Net voor 2 cent een ticket Dusseldorf (oftwel Weeze) -Londen Gatwick geboekt.
Jammer van die 10 euro CC kosten , echt geldklopperij. Ik ben benieuwd naar Weeze en Gatwick, normaal vlieg ik Eindhoven - Standsted.

Online inchecken (eerste keer, dus maar ruim vooraf kijken hoe dat precies zit), geen bagage, dus ik moet me inhouden met shoppen. Of wat naar huis laten sturen.

Nu nog een hotel regelen voor 3 nachten.

* wandelt naar Londen topic*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:56:36 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66015789
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:20 schreef mvc het volgende:

[..]

Kijk even op hermes.nl toets bij Zoek een lijn 145 in en je zult o.a. de volgende info te zien krijgen

Van/naar 145 - Best, Station NS - Eindhoven, Station NS
Dat doe ik dus nooit meer die bus nemen. Met de bus zelf is niets mis, maar met de NS wel, 's avonds zijn er vaak vertragingen van 5 a 10 minuten met het gevolg dat ik eerst 30 minuten (ipv 20) op Den Bosch moet wachten, en vervolgens nog een keer 30 minuten op Best omdat de bus voor mijn neus weg reed, en ik had nog geluk, want na mijn bus kwam de volgende pas 1 uur later....

Aan de andere kant, Eindhoven is niet zo groot en er is weinig te doen, dus 40 minuten voor vertrek aankomen is in principe voldoende....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66016330
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:54 schreef wendy7822 het volgende:
Heb net online ingecheckt, kom ik er bij het printen van de boarding pas achter dat er een typ-fout in mijn paspoortnummer staat (1 letter)... Balen. Volgens mij gaan ze me nu flink laten dokken.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, heb ik ook al 2x gehad. Geen probleem. Gewoon ff naar de balie als je in EHV aankomt en dan passen ze 't voor je aan (Gratis).
pi_66016418
probleem is op gelost, gewoon met Ryanair gebeld en het is kostenloos veranderd Pfff. erd een beetje zenuwachtig van al die horrorverhalen..
pi_66018230
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:15 schreef wendy7822 het volgende:
probleem is op gelost, gewoon met Ryanair gebeld en het is kostenloos veranderd Pfff. erd een beetje zenuwachtig van al die horrorverhalen..
Als ik online boek dan controleer ik mijn gegevens 248572 keer voordat ik op 'send' druk.
En daarna nog een keer. Altijd leuk, opeens ben ik bekend met mijn zwaar katholieke doopnaam ipv mijn eigen voornaam. Maar ja, da's nu eenmaal de eerste naam die in mijn paspoort staat. En is voor engelsen nog makkelijker uit te spreken ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66018689
Gisteravond terug gekomen uit Londen. Voor het eerst gevlogen met Ryanair (normaal altijd met BMI ) naar Londen en heb niks te klagen over hun. We waren met z' n 2en en de totaal prijs was 30 euro voor een retourtje inclusief belasting (geen geld dus). De heen vlucht was voor de helft gevuld en de terug vlucht was helemaal vol. Gewoon een no-nonsense vliegmaatschappij en je moet een beetje tegen de vele reclame kunnen. Ik zou zo weer met ze willen vliegen.

edit:
Btw we hadden allebei een rugtas bij ons maar de personeel van ryanair kijkt echt niet naar het gewicht en of je eventueel meerdere tassen bij je hebt als handbagage (zowel in Eindhoven als in Londen). Zag zelfs mensen met 5 tassen handbagage binnen komen
pi_66019322
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:28 schreef Ludacriss het volgende:


edit:
Btw we hadden allebei een rugtas bij ons maar de personeel van ryanair kijkt echt niet naar het gewicht en of je eventueel meerdere tassen bij je hebt als handbagage (zowel in Eindhoven als in Londen). Zag zelfs mensen met 5 tassen handbagage binnen komen
Gewoon weer bangmakerij van Ryanair dus... Maarja, je hoeft er maar net één medewerker tussen te hebben die de regeltjes letterlijk volgt .
pi_66021978
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gewoon weer bangmakerij van Ryanair dus... Maarja, je hoeft er maar net één medewerker tussen te hebben die de regeltjes letterlijk volgt .
Ja precies! Dat is toch ook wel een beetje de reden dat ik me toch wel zoveel mogelijk aan die voorschriften probeer te houden.
Je zal maar wat achter moeten laten!?
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_66036996
Ik heb gister geboekt .. Avondje Dublin. Zaterdag 28 maart heen ('s morgens vroeg, om half 8 al in Dublin) en zondag eind van de middag weer terug

Vanaf Charleroi !

30 euro pp Inclusief taxes en cc kosten .. Ik kon het gewoonweg niet laten liggen daarvoor
pi_66039863
Hey,

Ik heb een vraagje:

Ik ga van de 17de t/m de 22ste (februari) naar Londen met RyanAir. Nu heb ik online ingecheckt, alleen kan ik alleen de ticket van de heenreis uitprinten.. De terugreis zie ik helemaal niet.
De boeking is al wel confirmed en ben ook online ingecheckt. Nu vraag ik mij af waarom ik de terugreis niet kan uitprinten? Ik heb toch echt een retourtje besteld.

Kan dit misschien omdat dit teveel dagen voor de terugreis is? Of wat kan ik nog proberen?
pi_66040297
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:47 schreef Barzi het volgende:
Hey,

Ik heb een vraagje:

Ik ga van de 17de t/m de 22ste (februari) naar Londen met RyanAir. Nu heb ik online ingecheckt, alleen kan ik alleen de ticket van de heenreis uitprinten.. De terugreis zie ik helemaal niet.
De boeking is al wel confirmed en ben ook online ingecheckt. Nu vraag ik mij af waarom ik de terugreis niet kan uitprinten? Ik heb toch echt een retourtje besteld.

Kan dit misschien omdat dit teveel dagen voor de terugreis is? Of wat kan ik nog proberen?
Het nummer van de terugreis is hetzelfde als van de heenreis, als je dat in één boeking regelt .
pi_66040456
He, de confirmation nummer is inderdaad hetzelfde, maar de vluchtnummer niet.
Voor de duidelijkheid, hier een printscreen wat de situatie is:



Wat kan ik precies doen om mijn terugreis ticket wel te krijgen? Of heb ik deze niet nodig (zit de terugreis misschien IN de heenreis, dus 2 vluchten -> 1 ticket)?
pi_66040729
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:01 schreef Barzi het volgende:
He, de confirmation nummer is inderdaad hetzelfde, maar de vluchtnummer niet.
Dat zeg ik: je krijgt één nummer dat voor zowel de heen- als de terugreis geldt.
pi_66041191
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:47 schreef Barzi het volgende:
Hey,

Ik heb een vraagje:

Ik ga van de 17de t/m de 22ste (februari) naar Londen met RyanAir. Nu heb ik online ingecheckt, alleen kan ik alleen de ticket van de heenreis uitprinten.. De terugreis zie ik helemaal niet.
De boeking is al wel confirmed en ben ook online ingecheckt. Nu vraag ik mij af waarom ik de terugreis niet kan uitprinten? Ik heb toch echt een retourtje besteld.

Kan dit misschien omdat dit teveel dagen voor de terugreis is? Of wat kan ik nog proberen?
Wat ga je 6 weken in Londen doen?

pi_66041316
6 weken? 6 dagen ja. Gewoon (een deel van) Londen zien !
Ik snap dat je 1 confirmation nummer krijgt, die heb ik dus al. Maar dan zou ik dus ook de terugreis kunnen uitprinten, maar dat kan ik niet.. De grote vraag is dan: waarom niet?
pi_66041390
Je terugreis staat op 22 maart, vandaar
pi_66041443
Ik zag het net op je plaatje :|.. Daar moet ik even achteraan gaan!!
pi_66041470
Komt van jou foto af. heb er niks aan veranderd.
pi_66041478
haha, die horen we denk ik niet meer .. hahaha
pi_66041502
hahaha denk ik ook
pi_66042275
Tja dat is flink balen. Weten jullie of RyanAir dat kan veranderen naar bijv de 21ste van februari? De ticket is dan evenduur als 22 maart (die wij dan hebben geboekt)..
pi_66042592
Dat gaat je kosten maatje !! Dan kun je misschien wel beter zelfs een enkeltje gaan boeken
pi_66042957
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:38 schreef Barzi het volgende:
Tja dat is flink balen. Weten jullie of RyanAir dat kan veranderen naar bijv de 21ste van februari? De ticket is dan evenduur als 22 maart (die wij dan hebben geboekt)..
Je kunt dan beter de terugreis apart boeken en de oorspronkelijke terugvlucht niet gebruiken. Gaat je veel geld kosten als je die omboekt. Goedkoper om gewoon niet te komen opdagen.
pi_66043120
Ah oke.. Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan.
Maar waar ik ook aan dacht:

Ik heb de terugreis nooit ingecheckt (toch?), want dat lukte juist niet.
En dit staat er op de site:
quote:

Kan ik de vluchtdatum, tijd of route wijzigen?
U kunt uw boeking online wijzigen tot 12 uur voor het geplande vertrek van de vlucht, of via uw plaatselijke Ryanair-reserveringscentrum (controleer de openingstijden van het callcenter, klik hier) of tot 4 uur voor het geplande vertrek van uw vlucht. Er kunnen geen wijzigingen meer plaatsvinden in de datums/tijden/routes van de vlucht wanneer een passagier eenmaal online heeft ingecheckt.
Dus dat betekent toch dat ik maandag (want za-zo zijn ze dicht om ze te bellen) het nog kan wijzigen toch?
pi_66043175
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:00 schreef Barzi het volgende:
Ah oke.. Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan.
Maar waar ik ook aan dacht:

Ik heb de terugreis nooit ingecheckt (toch?), want dat lukte juist niet.
En dit staat er op de site:
[..]

Dus dat betekent toch dat ik maandag (want za-zo zijn ze dicht om ze te bellen) het nog kan wijzigen toch?
Ja, je kunt wijzigen, maar dat zou zo maar 100 euro kunnen kosten.
pi_66043248
Dus er zijn wel zeker kosten aan verbonden? Dus ook als je niet bent ingecheckt voor de reis?
pi_66043965
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:04 schreef Barzi het volgende:
Dus er zijn wel zeker kosten aan verbonden? Dus ook als je niet bent ingecheckt voor de reis?

http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES
pi_66044026
Valt mee 25¤ pp
pi_66044818
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef nelisb het volgende:
Je terugreis staat op 22 maart, vandaar
Toch maar goed dat ik met zaken als dit alles triple-check Succes ermee Barzi...

Mijn vraag: Ryanair raad aan 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn voor inchecken... heb je dat in praktijk echt nodig (zijn er wellicht veel mensen die online ingecheckt hebben?). Vertrek vanaf weeze.
pi_66048441
quote:
Ah oke. Nou ik heb even op mijn boeking beheren gedrukt en ik kan de datum zo veranderen naar de 21ste. Het kost me dan in totaal (voor 2 personen retour) 1,50 extra.. Misschien is het bedrag wat jij noemt als je al hebt ingecheckt?
pi_66048962
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat zeg ik: je krijgt één nummer dat voor zowel de heen- als de terugreis geldt.
Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?

Het wordt voor mij ook de eerste keer online inchecken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66049079
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?

Het wordt voor mij ook de eerste keer online inchecken.
Iemand anders vertelde mij dat je echt 2 tickets krijgt, 1 voor heen, 1 voor terug.

Ik heb nog een vraag aan iemand die mij een hele grote gunst kan doen!!:

Aangezien ik dus 1,50 moet betalen aan ryanair om het te veranderen, wou ik dat net even doen. Alleen is de creditcard van degene die wij de heletijd hebben gebruikt nu verlopen (in februari). Mijn vraag is: kan iemand die 1,50 betalen (jij mag alles invullen, zodat we jouw gegevens en cc nummer etc. niet te weten komen) en dat wij dan 1,50 (+ een leuk bedragje) overmaken naar een bankrekening. AUB!
Pm/mail mij dan even!!
pi_66049123
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:54 schreef Espabilado het volgende:

[..]

Toch maar goed dat ik met zaken als dit alles triple-check Succes ermee Barzi...

Mijn vraag: Ryanair raad aan 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn voor inchecken... heb je dat in praktijk echt nodig (zijn er wellicht veel mensen die online ingecheckt hebben?). Vertrek vanaf weeze.
Laatst was ik vanaf Charleroi naar Pisa gegaan en er pas een half uurtje van te voren (extra file gehad enz.) Absoluut geen probleem aangezien ik online had ingechecked.
pi_66054230
Nou pfiew het is veranderd . Nu is de terugreis ticket wel gewoon te printen.
Best netjes, voor 1,50 (voor 2 personen) hebben we het dus veranderd!
pi_66057804
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?

Het wordt voor mij ook de eerste keer online inchecken.
Ik heb het gisteren gedaan en kreeg keurig netjes 4 blaadje suit de printer. 2 voor heen, en 2 voor terug. Ik ga met iemand anders dus dan klopt het aardig
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66057842
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef nelisb het volgende:
Je terugreis staat op 22 maart, vandaar
oeps
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_66058425
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:59 schreef kalinho het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren gedaan en kreeg keurig netjes 4 blaadje suit de printer. 2 voor heen, en 2 voor terug. Ik ga met iemand anders dus dan klopt het aardig
Ah, het is stupid proof dus.

Behalve als je de terugreis een maand later boekt dan de bedoeling was! 1,50 is een heel redelijk tarief om dat in orde te maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 14 februari 2009 @ 17:23:22 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66058472
Ryanair heeft mijn geboekte vlucht opgeheven. Ze vliegen niet meer vanuit Dublin op Eindhoven op zondagen. Ben je ook lekker mee. Heb refund aangevraagd en de heenvlucht opnieuw geboekt, die was veeeeeel goedkoper geworden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66058618
Kan je nagaan als je er pas achter was gekomen op de luchthaven terug . Dat je daar staat en dat de medewerker dan zegt"U bent een maand te vroeg "
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:08:01 #124
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_66059809
Zo, net terug uit Dublin en een zeer positieve vliegervaring rijker. RyanAir heeft er een klant bij. :-)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_66114304
Hallo mensen,

Heb een vraagje: Heb via cheaptickets een vlucht van ryanair geboekt, maar via de ryanair site kan ik niet mijn vlucht beheren omdat mijn gegevens daar niet kloppen. Dit zal wel komen omdat ik niet via ryanair zelf heb geboekt.
Ik vlieg van eindhoven naar pisa.

Moet ik op de dag dat ik vlieg gewoon naar eindhoven gaan en daar mijn bagage inchecken en mijn bevestigingsmail laten omzetten in tickets? Kan ik daar gewoon contant of met pin betalen voor mijn bagage die ik meeneem?

Alvast bedankt voor de hulp!
pi_66114617
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:52 schreef Platinumx het volgende:
Hallo mensen,

Heb een vraagje: Heb via cheaptickets een vlucht van ryanair geboekt, maar via de ryanair site kan ik niet mijn vlucht beheren omdat mijn gegevens daar niet kloppen. Dit zal wel komen omdat ik niet via ryanair zelf heb geboekt.
Ik vlieg van eindhoven naar pisa.

Moet ik op de dag dat ik vlieg gewoon naar eindhoven gaan en daar mijn bagage inchecken en mijn bevestigingsmail laten omzetten in tickets? Kan ik daar gewoon contant of met pin betalen voor mijn bagage die ik meeneem?

Alvast bedankt voor de hulp!
Je hebt een bevestigingsnummer: dat laat je zien bij de incheckbalie en dan krijg je je boarding pass.
En als je het aantal stuks bagage wat je meeneemt niet hebt toegevoegd toen je boekte: dan laat Ryanair je met liefde ter plekke betalen.

Ik zou de volgende keer gewoon rechtstreeks bij Ryanair boeken, goedkoper kun je het niet krijgen en dan kun je alle opties customizen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 februari 2009 @ 13:20:43 #127
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66116760
Ik zit zo rond te kijken op de Ryanair site en nu kwam ik hier op uit:



Dit kan toch niet waar zijn? Of kan het echt zo goedkoop zijn? Ik zie ook een hoop prijzen van 30 euro, nog super goedkoop..
pi_66116996
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:20 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik zit zo rond te kijken op de Ryanair site en nu kwam ik hier op uit:

[ afbeelding ]

Dit kan toch niet waar zijn? Of kan het echt zo goedkoop zijn? Ik zie ook een hoop prijzen van 30 euro, nog super goedkoop..
Die prijzen kloppen wel. Let goed op wat er aan bagage-/creditcardkosten bij komt (paar pagina's doorklikken).
  maandag 16 februari 2009 @ 13:51:28 #129
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66117677
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die prijzen kloppen wel. Let goed op wat er aan bagage-/creditcardkosten bij komt (paar pagina's doorklikken).
Verzekering 14,50 pp zie ik nu idd, en 30 euro bagage. Maar da's nog niks, ga ik zeker een keer doen dan in de vakantie.
pi_66117746
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:51 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Verzekering 14,50 pp zie ik nu idd. Maar da's nog niks, ga ik zeker een keer doen dan in de vakantie.
Die verzekering hoef je niet te nemen als je zelf een doorlopende reisverzekering hebt. Meestal stukken goedkoper; zeker als je meerdere keren per jaar op vakantie gaat.
pi_66117751
Vervang Stockholm door London Gatwick (vertrekvliegveld Weeze) en je hebt mijn vlucht. En als je een doorlopende reisverzekering hebt heb je die Ryanair dekking echt niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 februari 2009 @ 15:10:32 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_66120722
En als je een lang weekend weggaat hoef je wellicht ook geen bagage in te checken, trolley meenemen
pi_66120848
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:10 schreef Blik het volgende:
En als je een lang weekend weggaat hoef je wellicht ook geen bagage in te checken, trolley meenemen

Wel denken aan de scherpe voorwerpen en vloeistoffen regeling. Ik baal er zo van dat mijn cheap ass trolley net te groot is volgens de richtlijnen. Daar had ik prima mijn spullen voor drie nachten in kunnen duwen. Met ruimte over voor souvenirs. Nu maar hopen dat de trolly die mijn moeder nog heeft niet té klein is, ik heb geen andere fatsoenlijke tas.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 16 februari 2009 @ 15:16:56 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_66120978
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]


Wel denken aan de scherpe voorwerpen en vloeistoffen regeling. Ik baal er zo van dat mijn cheap ass trolley net te groot is volgens de richtlijnen. Daar had ik prima mijn spullen voor drie nachten in kunnen duwen. Met ruimte over voor souvenirs. Nu maar hopen dat de trolly die mijn moeder nog heeft niet té klein is, ik heb geen andere fatsoenlijke tas.
Tijdje geleden waren er bij de AH trolleys in de aanbieding. Voor 20 euro kon je toen een trolley kopen die precies aan de eisen van Ryanair (en andere budgetmaatschappijen) voldeed. Meteen goed van gebruik gemaakt toen ik naar Praag en Madrid ging.
pi_66129872
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]


Wel denken aan de scherpe voorwerpen en vloeistoffen regeling. Ik baal er zo van dat mijn cheap ass trolley net te groot is volgens de richtlijnen. Daar had ik prima mijn spullen voor drie nachten in kunnen duwen. Met ruimte over voor souvenirs. Nu maar hopen dat de trolly die mijn moeder nog heeft niet té klein is, ik heb geen andere fatsoenlijke tas.
Als ie nét te groot is als in 5 cm ofzo kan je die best gebruiken volgens mij
Mijn trolley is ook zowel in de lengte als hoogte iets te groot, maar dat hebben ze nooit opgemerkt.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_66134196
Het scheelt zowel in hoogte als breedte als diepte een centimeter of 5 denk ik. Best veel dus, ook met dank aan onhandige uitsteeksels. En dan ben ik weer te chicken om hem te gebruiken want stel dat ik hem moet achterlaten. Of dat hij niet in het compartiment past. Kunnen ze vast van mijn gezicht aflezen of zo, dat ik illegaal bezig ben. En daarbij erger ik me altijd aan de mensen die veel te grote handbagage meenemen.

Ik ga eens kijken wat het thuisfront aan koffermateriaal in de aanbieding heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66134250
Pak gewoon een rugtas oid, kan zat in voor 3 nachtjes hoor
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66134999
Mijn rugtas is daarvoor echt te klein. Ik moet ook inkopen mee terugnemen hoor!
Vorige keer had ik mijn backpack bij me (45 liter) die zat tot de nok toe vol.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66135114
Geslacht: Vrouw


oja, sorry
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66135640
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef Thetallguy het volgende:
Geslacht: Vrouw


oja, sorry
Excuses aanvaard.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66135662
Ik heb even een vraagje. Het is hier geloof ik al eerder langs gekomen, maar toch.

Ik moet voor een groep van 18 personen het on-line inchecken regelen. Is daarbij van iedereen de roepnaam en achternaam genoeg, of moet ik ook de doopnamen invullen (de rest van de info weet ik)?

Het staat me bij dat ik dat de vorige keren ook niet gedaan heb, maar ik begin nu toch te twijfelen nu een paar vrienden van me er naar vroegen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66135672
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting

het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66135760
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik moet voor een groep van 18 personen het on-line inchecken regelen. Is daarbij van iedereen de roepnaam en achternaam genoeg, of moet ik ook de doopnamen invullen (de rest van de info weet ik)?
Nee, eerste voornaam zoals in paspoort en achternaam.
pi_66135837
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb even een vraagje. Het is hier geloof ik al eerder langs gekomen, maar toch.

Ik moet voor een groep van 18 personen het on-line inchecken regelen. Is daarbij van iedereen de roepnaam en achternaam genoeg, of moet ik ook de doopnamen invullen (de rest van de info weet ik)?

Het staat me bij dat ik dat de vorige keren ook niet gedaan heb, maar ik begin nu toch te twijfelen nu een paar vrienden van me er naar vroegen.
Namen altijd invullen zoals ze in hun paspoorten staan! En meestal is dat de doopnaam. Je hebt alleen de eerste (doop)naam nodig.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting

het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Ik zou nog even wachten, meestal komen er nog wel aanbiedingen. Als je nu op 110 euro zit dan kun je dat een maand voor vertrek ook nog boeken voor die prijs. Maar waarshcijnlijk komt er wel een goedkopere optie langs. Heb je je al ingeschreven voor de nieuwsbrief?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66135897
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting

het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Dat gaat niet op voor een dergelijk vakantieweek. Dan zal het niet snel goedkoper worden. Zeker niet als je ook nog precies een weekend wil. Die week had je het beste bij het verschijnen van de dienstregeling kunnen boeken. Of nu gewoon met Alitalia, KLM of Lufthansa voor een paar euro minder.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:13:44 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66135986
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting

het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Het kan dat ze er nog mee gaan stunten, net zoals het ook kan dat die vluchten gewoon al aardig volboekt zijn en ze voor de laatste stoelen de hoofdprijs vragen.

Als ze bereid zijn dit soort bedragen neer te leggen, dan vlieg je toch lekker met KLM op Rome, voor 250 incl belastingen/boekingskosten/bagage/hapje/drankje/prettigere luchthavens/etc
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66136560
Bedankt voor de info. Even aanpassen dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66142514
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik zat net dus even voor mijn familieleden op die site te kijken, pikte ik er nog twee mooie 0 euro vluchten Rome-Eindhoven en retour uit, meteen maar even geboekt
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66143810
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:23 schreef Dutch_Courage het volgende:
Bedankt voor de info. Even aanpassen dus.
Ik had ook de paspoor nummers nodig en de verloopdata van de paspoorten/id kaarten?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66149882
Ja, ik ook, maar datwas het probleem niet. Alleen dat gedoe met die eventuele doopnamen wist ik niet meer.

Binnenkort met een vriend van me een weekendje Manchester. Kunnen daar bij familie pitten. Alleen het ticket gaat dus wat geld kosten. Staat nu op zo'n 60,- euro, maar dat mopet goedkoper kunnen, we wachten dus nog even.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66151610
Ben gisteren uit Manchester terug gekomen. Ook bij een vriend geweest die daar verblijft. We hadden wel koffers mee enzo, dus dat bracht de prijs iets omhoog, maar nog kan je voor dat geld niet tobben. Heenreis 15 min eerder geland en terug 10 minuten te laat geloof ik. Niet echt schokkend dus. Heenreis zaten trouwens maar 20 man ofzo in vliegtuig. Enige nadeel vond ik dat Charleroi een klere eind rijden blijft.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66160133
Daarom gaan wij ook vanaf Niederrhein. Half uurtje rijden vanaf Nijmegen.

Heb retourtjes Manchester gezien voor zo'n 20,- euro, met speciale acties. Even afwachten dus.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66210550
Nieuwe website vanaf vandaag. Stukje minder schreeuwerig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66239446
http://www.nu.nl/internet(...)luchten-ryanair.html
quote:
Mobiel bellen en internetten op vluchten Ryanair
Uitgegeven: 19 februari 2009 13:22
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 14:44
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair gaat mobiel bellen, sms'en en internet introduceren in zijn vliegtuigen.

De eerste twintig toestellen zijn al uitgerust met technologie om mobiel bellen tijdens de vlucht mogelijk te maken. Dat maakte Ryanair donderdag bekend.

Ryanair is daarmee de eerste prijsvechter ter wereld die mobiele telefonie in vliegtuigen mogelijk maakt. De grootste prijsstunter van Europa heeft plannen om de dienst de komende anderhalf jaar uit te breiden naar de rest van zijn vloot van in totaal 170 vliegtuigen.

Primeur
Vorig jaar had Emirates Airlines de primeur door als eerste vliegtuigmaatschappij mobiel bellen aan te bieden op een vlucht van Dubai naar Casablanca. Ook Air France biedt sinds vorig jaar mobiele telefonie in het vliegtuig aan.

Extra inkomsten
Een telefoontje plegen of ontvangen in het vliegtuig gaat tussen de 2 en 3 euro kosten en een sms'je kan voor 50 eurocent worden verstuurd. Een mailtje ontvangen of versturen zal tot 1,50 euro gaan kosten. Ryanair hoopt met de dienst extra inkomsten aan te boren naast de verkoop van vliegtickets.
De weg voor mobiel bellen in de lucht werd vorig jaar door de Europese Unie vrijgemaakt. De Europese Commissie nam in april de technische en licentievoorschriften aan die het mobiel bellen in de lucht mogelijk maakt.

Storen
Volgens de Commissie zal mobiel bellen tijdens het vliegen populair worden omdat het goedkoper is dan bellen met de satelliettelefoons in het vliegtuig. Brussel wil wel dat luchtvaartmaatschappijen aan boord voorzieningen treffen zodat bellers andere passagiers niet storen.
En hoe denkt de EC dat laatste te realiseren? Belcabines?
pi_66240258
Daar gaat de rust.
Stop rockin' the boat.
pi_66243715
Whahaha oh my, ze hebben weer een nieuwe bron van inkomsten gevonden hoor
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_66244155
kut zeg
aan de andere kant: wellicht gaan ed ticketprijzen verder omlaag
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66244333
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:16 schreef JohnDDD het volgende:
kut zeg
aan de andere kant: wellicht gaan ed ticketprijzen verder omlaag
Lager dan 1 euro
En ik heb ook niet de illusie dat de bagagetoeslagen nu niet of minder snel gaan stijgen .
pi_66244529
wie weet gaan ze nóg meer stunten met prijzen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:47:30 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66245244
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:37 schreef bassieVL het volgende:
Daar gaat de rust.
Rust bij Ryanair vliegtuigen
Dat is toch wel de meest chaotische onrustige maatschappij waar ik mee gevlogen heb.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66245307
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:47 schreef XL het volgende:

[..]

Rust bij Ryanair vliegtuigen
Dat is toch wel de meest chaotische onrustige maatschappij waar ik mee gevlogen heb.
De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:55:45 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66245490
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.
Helemaal leuk op luchthaventjes zonder gate. Dat ze een deur open gooien, dat 200m verderop een vliegtuig staat met voor een achter een trap en dat de mensen met handbagage van het formaat fiat500 gaan rennen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66245906
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:55 schreef XL het volgende:

[..]

Helemaal leuk op luchthaventjes zonder gate. Dat ze een deur open gooien, dat 200m verderop een vliegtuig staat met voor een achter een trap en dat de mensen met handbagage van het formaat fiat500 gaan rennen
En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:13:39 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66246072
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.
Ja, ik kijk stiekem wel alweer een beetje uit naar mijn volgende Ryanair ervaring
Ik weet niet hoe ze al die klanten krijgen, maar het lijkt altijd wel alsof het halve vliegtuig voor de eerste keer gaat vliegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66246113
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, ik kijk stiekem wel alweer een beetje uit naar mijn volgende Ryanair ervaring
Ik weet niet hoe ze al die klanten krijgen, maar het lijkt altijd wel alsof het halve vliegtuig voor de eerste keer gaat vliegen.
Ach, zolang de piloot niet bij die helft hoort.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66247394
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.
Dat is schitterend ja

Was trouwens de eerste keer dat ik met hen vloog, maar mij viel op dat vliegtuig een bijzonder gemeleerd gezelschap was. Heel veel Joden, Fransen, Britten en nog vele andere nationaliteiten.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66247505
Ach hoeveel mensen zullen op een vlucht van een uur nou perse de noodzaak hebben om te gaan bellen. Zeker als het dan ook nog eens 3 euro per minuut kost. In veel vliegtuigen heb je toch ook satteliettelefoons zitten waar je met je creditcard kan betalen en daar hoor je ook nooit iemand over
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66248230
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:47 schreef XL het volgende:

[..]

Rust bij Ryanair vliegtuigen
Dat is toch wel de meest chaotische onrustige maatschappij waar ik mee gevlogen heb.
Meestal de oordopjes in en inderdaad van de chaos genieten.
Stop rockin' the boat.
pi_66250117
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.
Echt he. Allemaal duwen en ongeduldig doen @ehv airport na de 'douane'. Alsof ze in een volle trein staan en zich allemaal irriteren dat de trein vertraging heeft...
pi_66250386
Het mooie is ook om te zien dat die first boarding passen totaal geen nut hebben omdat er totaal niet naar gekleken wordt .. Nuttige kaart
pi_66253427
Kom net terug uit Milaan met Ryanair. Vanuit Weeze gevlogen. Had 1 ruime handtas bij me + een trolly. Geen probleem werd niet naar gekeken. Koffertje werd wel even gewogen. Ook in Milaan geen problemen met inchecken. Omdat het Weeze allemaal heel snel ging. Waren we in Bergamo wat aan de late kant op het vliegveld (Er zit namelijk een mega grote shopping mall achter het vliegveld) Dat was wel ff stressen want het was bij de security erg druk. Ze waren daar wel streng aan het controleren of de handbagage niet de zwaar was. Italiaans meisje voor me had 3 kilo te veel en geen extra tas en werd zonder pardon terug gestuurd. Mijn koffer woog 9 kilo en ik had ook wel 2 kilo in mijn andere tas. Er werd niks gezegt over mijn 2e tas en we konden zo doorlopen.... We hadden trouwens wel een uur vertraging.... dus voor niks lopen stressen...
pi_66254412
Site is wel weer behoorlijk traag vanavond.. ook veranderd zie ik.

Oh en ik heb het dit keer over Ryanair, niet Fok!
pi_66258326
Ik heb echt op Eindhoven nog nooit gehad dat ze mijn handbagage wilden wegen.

Ik had de laatste keer een rugzak stampvol met boeken (wellicht richting de 10kg over er iets over), dat meisje van de douane voelde er even aan en zei "zo die is zwaar!".Ik zeg ja hè. Zegt ze: wat zit erin? Ik zeg studieboeken. Oh. Nou fijne reis!

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66310123
Ryanair wil van incheckbalies af
quote:
Ryanair wil van incheckbalies af

De Ierse prijsvechter Ryanair wil voor het eind van het jaar al zijn incheckbalies op luchthavens opheffen en grondpersoneel ontslaan. Dat zei directeur Michael O'Leary vandaag in de Britse krant de Daily Telegraph.

"We hebben straks alleen nog een balie waar passagiers hun bagage kunnen afgeven. De rest gebeurt online", aldus O'Leary in de krant. De luchtvaartmaatschappij wil zo kosten besparen. "Uiteindelijk willen we dat nog maaréén op de vijf passagiers bagage incheckt."

Volgens een woordvoerder van Ryanair boekt 97 procent van de klanten hun vlucht online. Inchecken doet 75 procent van de passagiers via internet. Het opheffen van de incheckbalies is voor Ryanair dan ook een "logische volgende stap".

Prijsvechter Ryanair boekte in het derde kwartaal van vorig jaar een verlies van ruim 100 miljoen euro. Eerder deze maand kondigde het bedrijf aan tweehonderd personeelsleden te ontslaan, waaronder piloten.
Goede strategie zeg, om als bedrijf te bepalen wat er moet gebeuren . Wellicht ook es kijken wat de klant wil De tarieven voor bagage zullen dus nóg meer stijgen waardoor Ryanair voor trips van langer dan een paar dagen niet meer interessant zal worden.
pi_66310223
Dus... ? Als zij met dit bussinessmodel de vliegtuigen vol krijgen en winst maken, dan doen ze toch precies wat hun klanten willen. Nogmaals: ze zijn geen overheidsdienst, corporatie of vereniging en je bent niet verplicht om een ticket bij hun te kopen. Ze opereren in een redelijk vrije markt met genoeg concurrentie (in tegenstelling tot sommige staatsmaatschappijen)
pi_66310635
Ik kan er ook niet zo mee zitten. Als ik voor een stedentrip goedkoop kan vliegen mogen zij alle opsmuk (waar je uiteindelijk voor betaalt) weglaten.
En ik denk dat de zakenmensen die met Ryanair vliegen er net zo over denken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66314571
Mijn vriendin heeft gisteren een vlucht geboekt met een Electronkaart, staat er status: ''not confirmed''. Wat moet je daar nou mee? Weken wachten om er uiteindelijk achter te komen dat de vlucht mogelijk niet meer bevestigd wordt of een nieuwe vlucht boeken om mogelijk met twee tickets opgescheept te zitten?
pi_66314868
Er zal vast ergens staan hoe je de vlucht moet bevestigen. Soms is dat pas een paar dagen voor de vertrekdatum.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66328707
Gistern teruggekomen vanaf Milan, op Brussel CHR.

Wat een DRAMA is dat brussel om te vinden zeg. Zodra je de grens van vlaanderen/wallonie passeert rijd je ook gelijk 3 decennia terug in de tijd. In Nederland, als je over de van Brienenoord rijdt, krijg je al te zien hoe je naar Schiphol moet, en daar hebben ze borden waar ze met pijn en moeite 1 vliegtuig stickertje van 2cm bij 2cm op kunnen plakken. Ik snap nog steeds niet hoe dat hele wegennet in elkaar zit qua afritten en knooppunten. We zijn iets van 60km om gereden ofzo en kwamen uiteindelijk om 5.45 aan terwijl we om 6.30 vlogen

Verder is Ryanair prima. Die reclame is wel mwoah, maar als ej gewoon je ipodje op zet is er niks aan de hand
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66330747
Ben er vorige week heen gereden, maar vond het reuze meevallen. Een keer verkeerde afslag gepakt , maar dat scheelde 5 kilometer. Wegennet is natuurlijk wel gewoon kut daar, maar verder niets te klagen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66330835
Ook prima gevlogen deze week met Ryanair

Wel 2x een half uur vertraging, maargoed dat had ik naar Dublin ookal met Ryanair. Hoort erbij zeker 2e keer kwam omdat er een technisch iets was en dat nog een keer gecheckt moest worden dus dat kan gebeuren.
pi_66332028
Hoi,

Ik heb problemen met online inchecken via ryanair op de vluchten eindhoven - madrid. Dit is al de vierde op een volgende keer. Begin er langzaam pisnijdig van te worden. Ik kan via mijn bevestigingsnummer na het aanvinken van (eu, citizin, 1 stuk bagage etc.) tot het scherm komen met mijn vlucht gegevens. Daarna kan ik mijn naam aanvinken en verdere geboortedatum, passportnummer, vervaldatum enz. invullen. Wanneer ik dan op checkin klik krijg ik een error. Mooi is dat. Vrienden van mij hadden laatst hetzelfde. Ik vermoed dan ook dat structureel bij veel mensen de online checkin niet werkt zodat ryanair hun geld kan aftroggelen door op het vliegveld nog eens checkin fee te laten betalen. Belleen om te klagen naar dublin voor 1euro p/m heeft ook geen nut.

Vorige keer heb ik een klachtenbrief gestuurd en uitgelegd dat voor mij de checkNgo niet werkt. Ik heb op meerdere desktops geprobeerd. Vervolgens een `lame` standaard antwoord gekregen waarin uitgelegd staat wat de voordelen van online checkin zijn. De eikels hadden dus totaal mijn klacht niet gelezen of een inhoudelijk antwoord gegeven. Ik wilde juist online inchecken om al de redenen die zij noemen en vind dan ook dat ik niet zou moeten hoeven te betalen voor hun falend computer systeem.

Nog een nieuw feit is dat ik ook baal dat retourvluchten van eindhoven naar madrid bijna 2 keer zo duur geworden zijn. Als ik bijvoorbeeld 2 voordelige dagen kies dan betaal ik nu na optelling van alle meuk 70 euro (40 tax op alleen al de heenvlucht!!) tegenover een totaal bedrag van slechts 35 euro in november 2008.

Helaas is ryanair vooralsnog mijn enige oplossing omdat ik krap studentenbudget heb.
pi_66332855
ach gossie.. Je bent wat paranoia zeg..
pi_66427492
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:07 schreef ruut82 het volgende:
Hoi,

Ik heb problemen met online inchecken via ryanair op de vluchten eindhoven - madrid. Dit is al de vierde op een volgende keer. Begin er langzaam pisnijdig van te worden. Ik kan via mijn bevestigingsnummer na het aanvinken van (eu, citizin, 1 stuk bagage etc.) tot het scherm komen met mijn vlucht gegevens. Daarna kan ik mijn naam aanvinken en verdere geboortedatum, passportnummer, vervaldatum enz. invullen. Wanneer ik dan op checkin klik krijg ik een error. Mooi is dat. Vrienden van mij hadden laatst hetzelfde. Ik vermoed dan ook dat structureel bij veel mensen de online checkin niet werkt zodat ryanair hun geld kan aftroggelen door op het vliegveld nog eens checkin fee te laten betalen. Belleen om te klagen naar dublin voor 1euro p/m heeft ook geen nut.

Vorige keer heb ik een klachtenbrief gestuurd en uitgelegd dat voor mij de checkNgo niet werkt. Ik heb op meerdere desktops geprobeerd. Vervolgens een `lame` standaard antwoord gekregen waarin uitgelegd staat wat de voordelen van online checkin zijn. De eikels hadden dus totaal mijn klacht niet gelezen of een inhoudelijk antwoord gegeven. Ik wilde juist online inchecken om al de redenen die zij noemen en vind dan ook dat ik niet zou moeten hoeven te betalen voor hun falend computer systeem.

Nog een nieuw feit is dat ik ook baal dat retourvluchten van eindhoven naar madrid bijna 2 keer zo duur geworden zijn. Als ik bijvoorbeeld 2 voordelige dagen kies dan betaal ik nu na optelling van alle meuk 70 euro (40 tax op alleen al de heenvlucht!!) tegenover een totaal bedrag van slechts 35 euro in november 2008.

Helaas is ryanair vooralsnog mijn enige oplossing omdat ik krap studentenbudget heb.
Maak een printscreen van de error en neem die mee als je bij de balie de fee gaat betalen?

Ik heb tot nu altijd zeer goeie ervaringen met CheckNgo gehad, nooit problemen. Heel misschien doe je toch iets fout..?
pi_66434037
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:07 schreef ruut82 het volgende:
Hoi,

Ik heb problemen met online inchecken via ryanair op de vluchten eindhoven - madrid. Dit is al de vierde op een volgende keer. Begin er langzaam pisnijdig van te worden. Ik kan via mijn bevestigingsnummer na het aanvinken van (eu, citizin, 1 stuk bagage etc.) tot het scherm komen met mijn vlucht gegevens. Daarna kan ik mijn naam aanvinken en verdere geboortedatum, passportnummer, vervaldatum enz. invullen. Wanneer ik dan op checkin klik krijg ik een error. Mooi is dat. Vrienden van mij hadden laatst hetzelfde. Ik vermoed dan ook dat structureel bij veel mensen de online checkin niet werkt zodat ryanair hun geld kan aftroggelen door op het vliegveld nog eens checkin fee te laten betalen. Belleen om te klagen naar dublin voor 1euro p/m heeft ook geen nut.


Ga je daar niet de fout in? Online checkin kan alleen zonder ruimbagage, misschien dat het systeem het aanvinken als 1 stuk bagage oppikt als 1 stuk ruimbagage en voila: foutmelding.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:10:43 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66434341
Ik hoorde pas dat Ryanair de check-in balies op de vliegvelden gaat sluiten. Hoe willen ze dan dat je online gaat inchecken met je bagage?
pi_66434600
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoorde pas dat Ryanair de check-in balies op de vliegvelden gaat sluiten. Hoe willen ze dan dat je online gaat inchecken met je bagage?
Inleveren bij een bagage drop-off point op het vliegveld. Daar zul je dan een code moeten intoetsen of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66513467
http://www.telegraaf.nl/r(...)voor_wc__.html?p=1,2
quote:
Ryanair wil geld vragen voor wc

AMSTERDAM - Ryanair wil geld gaan vragen voor het gebruik van de wc tijdens de vlucht. Topman Michael O'Leary van de prijsvechter denkt zelf aan ongeveer een euro per toiletbezoek.

De Ierse prijsvechter wil het geld door een slot op de deur te doen die pas opengaat als er een muntje wordt ingegooid. O'Leary denkt dat dit geen enkel ongemak oplevert voor de reizigers omdat volgens hem iedereen wel een muntje in zijn zak heeft zitten.

Deze week maakte Ryanair al bekend voor het eind van het jaar al zijn incheckbalies op luchthavens op te heffen en het grondpersoneel te ontslaan. Het bedrijf boekte in het derde kwartaal van vorig jaar een verlies van ruim 100 miljoen euro.
Het denken van O'Leary. Het blijft typisch...
pi_66516827
http://www.limburger.nl/a(...)/195874629/1030/weer
quote:
Bang dat passagiers geen geld op zak hebben, is de Ryanair-topman niet. „Ik denk dat er in de geschiedenis niemand aan boord van een Ryanair-vliegtuig is geweest die minder dan een pond op zak had.”
.
pi_66516942
Gezien de bron en de manier waarop O'Leary uitspraken doet, zal het wel een hoax zijn, of een vroege 1 april grap.
In Ryanair stijl zou je dit van tevoren moeten aangeven bij het boeken en anders ter plekke een kaartje van de stewardess kopen (dat dan natuurlijk 2x zo duur is).

Om het boarden sneller te maken, zou ik voortaan voor instappen door de voordeur ook 2 euro meer gaan vragen, net zoals voor het ontlopen van de verplichting om de eerstvolgende beschikbare zitplaats te nemen in het vliegtuig.
pi_66518000
Muntjesapparaten kosten ook weer geld om te installeren, het legen ervan en geld verwerken kost ook geld. Plus het is weer extra gewicht aan boord.

3 redenen om het al niet serieus te nemen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66518469
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
Gezien de bron en de manier waarop O'Leary uitspraken doet, zal het wel een hoax zijn, of een vroege 1 april grap.
In Ryanair stijl zou je dit van tevoren moeten aangeven bij het boeken en anders ter plekke een kaartje van de stewardess kopen (dat dan natuurlijk 2x zo duur is).

Om het boarden sneller te maken, zou ik voortaan voor instappen door de voordeur ook 2 euro meer gaan vragen, net zoals voor het ontlopen van de verplichting om de eerstvolgende beschikbare zitplaats te nemen in het vliegtuig.
dit bericht is de grote ontkrachting waar je het in het Rdam topic over had?

Het zou mij niets verbazen Moet ik zeggen dat ik RA alleen ken vanuit het personeel, en zelf altijd bij het boeken bewust RA vermeden heb (oa. ook vanwege de combinatie lengte + geen vaste zitplek)
pi_66519258
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dit bericht is de grote ontkrachting waar je het in het Rdam topic over had?

Het zou mij niets verbazen Moet ik zeggen dat ik RA alleen ken vanuit het personeel, en zelf altijd bij het boeken bewust RA vermeden heb (oa. ook vanwege de combinatie lengte + geen vaste zitplek)
Bij Ryanair heb je over het algemeen meer beenruimte dan bij de traditionele maatschappijen, omdat ze gebruik maken van dunnere (lichtere) stoelen en de tijdschriftzak weglaten en de stoelen niet verstelbaar zijn. Dus dat moet je niet als een argument zien. Zelf je zitplaats uitkiezen is juist ook een voordeel.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:44:44 #195
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66529797
De beenruimte by Ryanair is inderdaad niet heel erg slecht.
pi_66532650
NOS meld het ook van dat geld
pi_66537085
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:22 schreef Jasza het volgende:
NOS meld het ook van dat geld
Ik vind het een goed idee!

Ik ga altijd op het vliegveld naar het toilet, niet in het vliegtuig.

Nu maken ze het toilet schoon, dat kost geld.

Ik maak geen gebruik van de service "het toilet" aan boord, maar toch betaal ik ervoor!

Dat is niet eerlijk. Daarom vind ik het een goed idee.
pi_66538178
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:05 schreef korting het volgende:

[..]

Ik vind het een goed idee!

Ik ga altijd op het vliegveld naar het toilet, niet in het vliegtuig.

Nu maken ze het toilet schoon, dat kost geld.

Ik maak geen gebruik van de service "het toilet" aan boord, maar toch betaal ik ervoor!

Dat is niet eerlijk. Daarom vind ik het een goed idee.
En jij denkt dat de tickets dan (nog) goedkoper gaan worden zeker.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66541583
Afgelopen week heen en weer gevlogen met Ryanair naar Madrid vanaf Eindhoven. Is me prima bevallen, relaxte vlucht gehad, kwamen dan wel 3 keer langs met een karretje om wat te verkopen en een of andere kraskaart, maar dan had je ook een aardig grote bak koffie voor een nette prijs. Geen vertragingen, deden niet moeilijk zoals ik vooraf verwachtte over de bagage. Goed & goedkoop dat Ryanair.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:18:00 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_66541681
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:57 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb echt op Eindhoven nog nooit gehad dat ze mijn handbagage wilden wegen.

Ik had de laatste keer een rugzak stampvol met boeken (wellicht richting de 10kg over er iets over), dat meisje van de douane voelde er even aan en zei "zo die is zwaar!".Ik zeg ja hè. Zegt ze: wat zit erin? Ik zeg studieboeken. Oh. Nou fijne reis!

HOAX!
pi_66547304
Ik heb ook succesvol ingechecked voor mijn vlucht naar Girona en ook de terugvlucht naar Charleroi (resp. donderdag en zondag). Ook ik weer geen problemen met de online check-in .. Zo vaag dat je het toch vaak hoort. Heb er nog nooit last mee gehad (en heb toch vrij vaak met hen gevlogen).
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:24:03 #202
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_66547432
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
Om het boarden sneller te maken, zou ik voortaan voor instappen door de voordeur ook 2 euro meer gaan vragen, net zoals voor het ontlopen van de verplichting om de eerstvolgende beschikbare zitplaats te nemen in het vliegtuig.
Welke verplichting? Ze roepen om "You can sit anywhere you like".
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_66548586
quote:
A statement issued by the Ryanair marketing team shortly after midday said: “Michael makes a lot of this stuff up as he goes along and while this has been discussed internally there are no immediate plans to introduce it… maybe O’Leary was just taking the p*** this morning.”
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:24:18 #204
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_66548600
Lekker informeel marketing team dan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_66548661
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:24 schreef Isegrim het volgende:
Lekker informeel marketing team dan.
Idd.
En dit soort 'fijne' uitspraken van O'Leary doen het merk Ryanair meer kwaad dan goed. Bepaald niet slim.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:36:43 #206
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66548867
betalen voor wc ... right. :S
pi_66549440
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:23 schreef Thetallguy het volgende:

Zoals verwacht dus. Of het was echt een te vroeg uitgelekte (hihi) 1 april grap. Want die zijn van O'Leary ook altijd wel te verwachten.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dit soort 'fijne' uitspraken van O'Leary doen het merk Ryanair meer kwaad dan goed. Bepaald niet slim.
Bij dit soort bedrijven gaat het er niet om hoe je in het nieuws komt, als je maar in het nieuws komt (en dan niet té negatief). Als zelf CNN en de NOS het overnemen in de journaals, dan zorgt dat voor veel meer boekingen dan de gemiddelde krantenadvertentie.
pi_66560070
Ik wil on-line inchecken. Helaas heb ik wél van de hele groep de documentnummer, maar staat er niet bij of het om een paspoort of een id-kaart gaat. Kan je dat aan het nummer zien? N = paspoort, I = id-kaart.

Lijkt me wel, maar wil het even zeker weten.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_66564823
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 19:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik wil on-line inchecken. Helaas heb ik wél van de hele groep de documentnummer, maar staat er niet bij of het om een paspoort of een id-kaart gaat. Kan je dat aan het nummer zien? N = paspoort, I = id-kaart.

Lijkt me wel, maar wil het even zeker weten.
N is inderdaad altijd paspoort
pi_66615496
Hmm ik ben nu aan het kijken hoe ik goedkoop naar omgeving marseille kom, en terug.

Heen heb ik al bedacht dat vliegen naar Montpellier en dan een 1,5 uur trein het goedkoopste alternatief is (vliegticket 30 pp en treinticket 17 pp), maar terug wordt een stuk lastiger. Ik zoek eigenlijk een tabel waar ik gewoon kan zien in 1 oogsoplsag naar welke plekken Ryanair vliegt, voor welke prijs. Maar die bestaat niet zeker?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66615555
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:56 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik ben nu aan het kijken hoe ik goedkoop naar omgeving marseille kom, en terug.

Heen heb ik al bedacht dat vliegen naar Montpellier en dan een 1,5 uur trein het goedkoopste alternatief is (vliegticket 30 pp en treinticket 17 pp), maar terug wordt een stuk lastiger. Ik zoek eigenlijk een tabel waar ik gewoon kan zien in 1 oogsoplsag naar welke plekken Ryanair vliegt, voor welke prijs. Maar die bestaat niet zeker?
Nee

Gaat het om Marseille - Ajax?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66615885
Oh actie veranderd van 5 eur voor 2euro
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:56 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik ben nu aan het kijken hoe ik goedkoop naar omgeving marseille kom, en terug.

Heen heb ik al bedacht dat vliegen naar Montpellier en dan een 1,5 uur trein het goedkoopste alternatief is (vliegticket 30 pp en treinticket 17 pp), maar terug wordt een stuk lastiger. Ik zoek eigenlijk een tabel waar ik gewoon kan zien in 1 oogsoplsag naar welke plekken Ryanair vliegt, voor welke prijs. Maar die bestaat niet zeker?
Nee tuurlijk niet. De prijs kan per minuut verschillen.
pi_66616052
Alle terugvluchten zijn vrij duur vanuit Marseille. Charleroi (Brussel) & Eindhoven kosten je nu sowieso al 150¤.

Met paar man met de auto wordt waarschijnlijk goedkoper om Ajax te zien
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66616328
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:58 schreef Breach het volgende:

[..]

Nee

Gaat het om Marseille - Ajax?
Punt is dat we met 2, max 3 man gaan (incl mijzelf). Dus een auto wordt dan niet echt voordelig.

Anyway, heenreis zit ik nu op 30 euro vliegticket(brussel-->montpellier) en 17 euro trein ticket. Misschien dat ik terug beter met de trein naar bv Nice kan gaan, of Nimes en dat ik dan eens kijk hoe ik vanaf daar richting het noorden ga.

Edit: Waarom vliegt er fockin geen 1 vliegtuig vanuit Frankrijk naar Duitsland Kom ik er net heel enthousiast achter dat Dusseldorf net zover reizen is als brussel Charleroi, blijkt er geen een vliegtuig te gaan
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66616394
Brussel (CRL) is Charleroi waar vanaf je vliegt. Dat was volgens mij nog 60 km rijden naar Brussel als ik het goed heb onthouden . Vond het een takkeneind rijden vanaf Nederlandse grens iig,
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66616414
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:17 schreef kalinho het volgende:
Punt is dat we met 2, max 3 man gaan (incl mijzelf). Dus een auto wordt dan niet echt voordelig.

Anyway, heenreis zit ik nu op 30 euro vliegticket(brussel-->montpellier) en 17 euro trein ticket. Misschien dat ik terug beter met de trein naar bv Nice kan gaan, of Nimes en dat ik dan eens kijk hoe ik vanaf daar richting het noorden ga.
Je kan ook niet gaan en het lekker op TV bekijken. Dan krijg je tenminste herhalingen te zien!
"I'm just a girl trying to make it in a cruel world. Please be gentle"
pi_66616457
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:19 schreef Lennox het volgende:
Brussel (CRL) is Charleroi waar vanaf je vliegt. Dat was volgens mij nog 60 km rijden naar Brussel als ik het goed heb onthouden . Vond het een takkeneind rijden vanaf Nederlandse grens iig,
Ja, ik weet er alles van. Ben ook zo naar Florence gegaan. Heel dat tyfusvliegveld niet kunnen vinden, en uiteindelijk 5.45 de parkeergarage inrijden als je 6.30 vliegt Mja, we weten nu iig wel waar het is
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_66618279
wil komende dagen een vlucht bij ryanair boeken voor 4 man. Nu wil ik alleen weten welke info heb ik van iedereen allemaal nodig bij het boeken ? Niet dat ik zometeen onder het boeken iedereen moet gaan bellen etc.
pi_66621199
Eerste voornaam zoals die in het paspoort staat, achternaam, mannetje of vrouwtje, geboortedatum, aantal stuks ruimbagage pp en dat was het volgens mij wel zo'n beetje.
Als je later (binnen twee weken voor vertrekdatum) online wil inchecken heb je de paspoort- of ID nummers nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:58:37 #220
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_66642286
Ik begijp het niet hoe het precies met Bagage zit. Mag je helemaal niets meenemen of moet je voor een tas altijd betalen?

http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES&view=email
pi_66642331
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:58 schreef rac het volgende:
Ik begijp het niet hoe het precies met Bagage zit. Mag je helemaal niets meenemen of moet je voor een tas altijd betalen?

http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES&view=email
Hoi

Je mag één stuk handbagage gratis meenemen (er is ook echt maar één stuk handbagage in de cabine toegestaan). Als je een extra tas/koffer/whatever (dus ruimbagage) mee wil moet je per item 20 euro betalen (10 euro heen, 10 euro terug).

Uit je link: 'checked bagage' = ingecheckte, dus ruimbagage.

Ik heb mezelf dit weekend trouwens probleemloos online ingechecked.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66656580
Ik heb zelf geen creditcard. Is het mogelijk met iemand anders creditcard te betalen?
pi_66658065
Zojuist voor 5 man retourtjes Oslo geboekt, vanaf Dusseldorf. 80 euro kwijt in totaal
30 euro voor het vliegen, 50 voor de creditcardkosten
Lekker even een paar dagen weg!

Trouwens wel bij sommigen de roepnaam ingevuld (bijv. Bas ipv Bastiaan), is dat erg?
pi_66658277
Weeze - Sandefjord bedoel je?

Als Bastiaan in het paspoort staat moet je ook Bastiaan invullen bij de boeking. Anders kunnen ze zeker moeilijk gaan doen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66658295
Hangt er vanaf wat er in het paspoort staat. Vriend van me heeft er gezeik mee gehad bij RyanAir toen het verkeerd op ticket stond.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:10:39 #226
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_66658368
Ik snap sws niet dat je bij het boeken niet ff de geboortedatum moet opgeven. Scheelt een hoop onduidelijkheid over namen, zou je denken.
pi_66658477
Wat moet ik me van dat 'gezeik' voorstellen dan?
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef Thetallguy het volgende:
Weeze - Sandefjord bedoel je?
Uiteraard
pi_66658501
Ze vroegen 100¤ om het te veranderen . Dat was al op het vliegveld met inchecken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66658544
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:14 schreef Lennox het volgende:
Ze vroegen 100¤ om het te veranderen
Neeeee

Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen hé

Edit: Of nu nog even een extra ticket boeken op Bastiaan....kost toch maar 16 euro. Is minder dan 100
Wat is wijsheid?
pi_66658595
Hoe heeft die vriend van je het opgelost trouwens?
pi_66658667
Hoop stampij en het kostte hem wel extra geld, maar in de richting van 30 euro ofzo. Hij gaf aan dat hij 100 euro gewoon te gek vond.

Vorige keer moesten we omboeken met RyanAir. Werd een week eerder dan in eerste instantie geboekt. We hadde net zo goed nieuwe tickets kunnen kopen, dat had nog goedkoper geweest
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:18:48 #232
202348 Susi
Temple of Love
pi_66658669
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:15 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Neeeee

Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen hé

Edit: Of nu nog even een extra ticket boeken op Bastiaan....kost toch maar 16 euro. Is minder dan 100
Wat is wijsheid?
Ik ben zo een schijterd die een extra ticket voor goedkoop zou boeken !

Ryanair is wel mierenneukerig
pi_66658840
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:18 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik ben zo een schijterd die een extra ticket voor goedkoop zou boeken !
Ja ik eigenlijk ook
pi_66659095
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:18 schreef Susi het volgende:

Ryanair is wel mierenneukerig
Opvallend genoeg blijkt dat totaal niet uit deze topicreeks; veel mensen die gratis of voor veel minder dan bij andere maatschappijen iets konden veranderen. Ze lijken wel erg strikt met hun regels, maar dat komt omdat zij als een van de weinige maatschappijen al hun regels duidelijk hebben uitgeschreven en terug te vinden zijn. En omdat het voor veel mensen hier vaak de eerste keer is dat ze gaan vliegen en geen idee hebben van hoe het er bij andere luchthavens of maatschappijen aan toe gaat.
pi_66659149
Mijn ouders vlogen met hen naar Barcelona. Op heenweg is er niets gezegd van het gewicht dat ze in 1 koffer hadden. Op terugweg moest er worden betaald, omdat die koffer te zwaar was. Ondanks dat ze met zn tweeen waren en maar 1 koffer hadden. Stond wel in voorwaarden, maar was niet gelezen door hen. Dat was wel een duur grapje, en tevens laatste keer dat ze met RyanAir hebben gevlogen
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66659270
Ik heb geen creditcard. Is het mogelijk dat iemand anders (geen reisgenoot) voor mij betaald?

Danku
pi_66659283
Ja, dat bedoel ik dus. Wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar je niet aan de voorwaarden willen houden. Zijn dat soms die inspiratievolle mensen die anders met KLM vliegen
pi_66659310
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Welke verplichting? Ze roepen om "You can sit anywhere you like".
Die is er nu niet, maar je zou er natuurlijk geld voor kunnen vragen :p
pi_66659336
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Blackman het volgende:
Ik heb geen creditcard. Is het mogelijk dat iemand anders (geen reisgenoot) voor mij betaald?

Danku
Ja.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_66659396
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:27 schreef Blackman het volgende:
Ik heb zelf geen creditcard. Is het mogelijk met iemand anders creditcard te betalen?
Als je vanuit Nederland vliegt en niet naar Spanje of UK gaat, mag dit vrijwel zeker wel.
Het staat ongetwijfeld aangegeven bij het boeken. Normaal gesproken hoeft het bij vluchten binnen de EU geen probleem te zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:42:46 #241
202348 Susi
Temple of Love
pi_66659399
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Opvallend genoeg blijkt dat totaal niet uit deze topicreeks; veel mensen die gratis of voor veel minder dan bij andere maatschappijen iets konden veranderen. Ze lijken wel erg strikt met hun regels, maar dat komt omdat zij als een van de weinige maatschappijen al hun regels duidelijk hebben uitgeschreven en terug te vinden zijn. En omdat het voor veel mensen hier vaak de eerste keer is dat ze gaan vliegen en geen idee hebben van hoe het er bij andere luchthavens of maatschappijen aan toe gaat.
Ik bedoelde dat strikte Toen ik voor de eerste keer met hun vloog, dacht ik dat ze zoiets als twee kleine tasjes, die an sich makkelijk ineen pasten en lang niet zo veel ruimte innamen als een rolkoffertje, wel door zouden laten. Bij andere maatschappijen kon dat inderdaad wel.
En ook omdat ik hier en daar heb gelezen over bijvoorbeeld foute spelling bij het doorgeven van de boeking in hun naam bijvoorbeeld, waardoor mensen problemen kregen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Susi op 03-03-2009 17:49:53 ]
pi_66659582
Bagageregels zijn ook afhankelijk van de luchthavens. Zo is / was er in Engeland bijvoorbeeld een zeer strikte regel om maar 1 stuk handbagage mee te mogen nemen door de security. Dan moet de incheckende luchtvaartmaatschappij daar dus extra op letten en ze kunnen daar je dus ook extra voor laten betalen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:50:12 #243
202348 Susi
Temple of Love
pi_66659654
Ah, oké. Dat wist ik niet
pi_66662663
Op mijn heenreis naar Rome was de priority boarding rij groot en die werden niet alleen als eerst doorgelaten maar ook in apart busje en daadwerkelijk als eerste vliegtuig in... dus niet echt zoals velen hier zeiden van dat je zonder priority vaak ze nog sneller af bent.

Terugreis waren er vreemd genoeg veel minder en stapte ik als een van de eersten het vliegtuig in en kon ik een plek uitzoeken.

Al met al prima gevlogen met ryanair, beide keren prima op tijd.

Wat ik vreemd vond is dat er een ik geloof spaans-nederlandse familie was op vliegveld van rome die bij de gates niet toegelaten werden... dus hele scene... begrijpelijk want hoe kan je langs de checkin en security gekomen zijn als het niet allemaal oké zou zijn? Hoorde meid ook zeggen van 'hadden ze dan wel even mogen zeggen'.

Zover ik weet is hun bagage dus ws zonder hun naar Weeze gevlogen
pi_66668966
Yes, met andersmans Creditkaart kun je betalen. Betaal namelijk altijd al mijn vluchten met de creditkaart van mijn vader. Zolang jij maar inchecked met de opgegeven personen zullen zij niet moeilijk doen, ze hebben immers hun centjes (en hun prachtige cc fee )
pi_66675964
Nog even over die niet-officiële voornaam: wat adviseren ervaren RyanAir-reizigers?
Extra ticket boeken (wat die ik dan met de foute?) of gewoon gaan?
pi_66684535
Even over de bagage. We gaan een weekendje stockholm dus handbagage is prima. Maar nu ga ik voor 4 man boeken. Is het dan ook zo dat we allemaal 1 tas mee mogen nemen als handbagage ? Lijkt me wel maar wil het wel even zeker weten En hoe groot/zwaar mag de handbagage zijn ?
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:57:07 #248
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_66684746
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:50 schreef copyfile het volgende:
Even over de bagage. We gaan een weekendje stockholm dus handbagage is prima. Maar nu ga ik voor 4 man boeken. Is het dan ook zo dat we allemaal 1 tas mee mogen nemen als handbagage ? Lijkt me wel maar wil het wel even zeker weten En hoe groot/zwaar mag de handbagage zijn ?
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance
pi_66689916
Thanks, duidelijk

Nog effe 1 vraagje. Zag ergens dat Ryanair ook vanuit Weeze zou vliegen, op de site van airport weeze zijn ze ook helemaal trots dat ryanair vanuit daar vliegt. Alleen als ik op de site van ryanair ga zoeken heb ik geen optie om Weeze te kiezen ! Vliegen ze hier niet meer of heet de luchthaven op de site anders ?
pi_66689991
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:18 schreef copyfile het volgende:
Thanks, duidelijk

Nog effe 1 vraagje. Zag ergens dat Ryanair ook vanuit Weeze zou vliegen, op de site van airport weeze zijn ze ook helemaal trots dat ryanair vanuit daar vliegt. Alleen als ik op de site van ryanair ga zoeken heb ik geen optie om Weeze te kiezen ! Vliegen ze hier niet meer of heet de luchthaven op de site anders ?
Kijk eens bij 'Dusseldorf' Dan zie je in kleine lettertjes staan de de luchthaven 60 km van Dusseldorf afligt en da's dus Weeze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66690074
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:22 schreef PAA-053 het volgende:
Nog even over die niet-officiële voornaam: wat adviseren ervaren RyanAir-reizigers?
Extra ticket boeken (wat die ik dan met de foute?) of gewoon gaan?
Extra ticket boeken of een namechange.

Niets doen = vragen om problemen. Lees: extra kosten op de luchthaven.

Als je een extra ticket boekt dan gebruik je het foute gewoon niet, da's dan een no-show. Wel even bij inchecken opletten dat de betrokkene glashard volhoudt dat hij niet Bas (dat was de naam toch?) heet als ze ernaar vragen maar echt waar een officieel Bastiaan. Geen moeilijke vragen is het makkelijkst voor alle partijen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66690134
o goed dat je het zegt ! Als je dus boekt bij dusseldorf dan vlieg je niet vanaf dusseldorf airport maar vanaf weeze airport ? Beetje onduidelijk zo !
pi_66690246
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef copyfile het volgende:
o goed dat je het zegt ! Als je dus boekt bij dusseldorf dan vlieg je niet vanaf dusseldorf airport maar vanaf weeze airport ? Beetje onduidelijk zo !
Je snapt het idee. Je boekt op de naam Dusseldorf, maar da's dus niet Dusseldorf airport. Maar omdat niemand Weeze kent liften ze mee op een bekende naam waarschijnlijk.

Dusseldorf airport heeft helemaal niks te maken met Ryan air. Behalve dat ze waarschijnlijk regelmatig passagiers weg moeten sturen die voor een niet bestaande Ryanair vlucht willen inchecken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66699985
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:23 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Extra ticket boeken of een namechange.

Niets doen = vragen om problemen. Lees: extra kosten op de luchthaven.

Als je een extra ticket boekt dan gebruik je het foute gewoon niet, da's dan een no-show. Wel even bij inchecken opletten dat de betrokkene glashard volhoudt dat hij niet Bas (dat was de naam toch?) heet als ze ernaar vragen maar echt waar een officieel Bastiaan. Geen moeilijke vragen is het makkelijkst voor alle partijen.
Ja, of ik boek een nieuw ticket en annuleer de oude netjes. Dat kan toch ook gewoon?
pi_66700024
Annuleren kan niet voor zover ik weet. Heeft ook geen enkel nut verder.
pi_66700380
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:39 schreef DutchTrain het volgende:
Annuleren kan niet voor zover ik weet. Heeft ook geen enkel nut verder.
Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
pi_66700474
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Als je geboekt hebt en niet komt opdagen mist Ryanair echt niemand hoor
pi_66700496
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Wordt toch niet op gelet, plus dat jij die Bas waarschijnlijk toch niet incheckt

En doe je dat wel, missen ze hoogstens een passagier bij het tellen aan boord, dat is ook niet zo'n ramp.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66700535
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je geboekt hebt en niet komt opdagen mist Ryanair echt niemand hoor
Mja is ook zo natuurlijk, nu heb ik een nieuw ticket met mijn goede naam en vlieg ik gewoon daarop
Maar een no-show kost je geen geld ofzo?
pi_66700610
Tis zonde van je eerst geboekte ticket, meer niet. Maar ach, als het maar 16 euro was
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66700614
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:53 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wordt toch niet op gelet, plus dat jij die Bas waarschijnlijk toch niet incheckt

En doe je dat wel, missen ze hoogstens een passagier bij het tellen aan boord, dat is ook niet zo'n ramp.
Klopt

Leuke avatar trouwens
pi_66700735
Nou ik ken nog meer Bas XXXX-en, dus ik mail wel ff rond
Of er misschien nog iemand naar en van Oslo wil op die data

Bedankt voor alle ondersteuning!
pi_66701556
hoe zit het trouwens met de voornamen.. Ik zag namelijk bij het boeken alleen 'voornaam' en 'achternaam' staan dus heb mijn eerste voornaam getypt en mijn achternaam, mijn 2e naam heb ik dus niet vermeld wat overigens wel op het paspoort staat.. gaat dit voor problemen zorgen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:21:37 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_66701694
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef copyfile het volgende:
o goed dat je het zegt ! Als je dus boekt bij dusseldorf dan vlieg je niet vanaf dusseldorf airport maar vanaf weeze airport ? Beetje onduidelijk zo !
Morgen weer eens van Dusseldorf naar Milaan met onze Ryanairvrienden.
Weeze - Bergamo dus
pi_66702175
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Als Bas niet (online) incheckt, missen ze Bas ook niet lijkt me.

-edit- Zie dat dat al is genoemd.
Stop rockin' the boat.
pi_66703656
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:17 schreef Melissa86 het volgende:
hoe zit het trouwens met de voornamen.. Ik zag namelijk bij het boeken alleen 'voornaam' en 'achternaam' staan dus heb mijn eerste voornaam getypt en mijn achternaam, mijn 2e naam heb ik dus niet vermeld wat overigens wel op het paspoort staat.. gaat dit voor problemen zorgen?
Je hebt het goed gedaan. Eerste voornaam zoals in je paspoort+ achternaam en zij weten genoeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66704937
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je hebt het goed gedaan. Eerste voornaam zoals in je paspoort+ achternaam en zij weten genoeg.
Wat geef jij lekker duidelijke antwoorden
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:51:23 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66742027
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:34 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Als Bas niet (online) incheckt, missen ze Bas ook niet lijkt me.

-edit- Zie dat dat al is genoemd.
Al check je Bas wel in, zolang tijdens aan boord gaan dit incheckbewijs niet wordt gescand zal deze aan boord niet worden gemist.
En Ryanair sluit zonder pardon de aan boord gaan desk als je niet voor de deadline aanwezig bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66742702
Weer een nieuwe route vanaf Eindhoven, alweer de 3e na Reus en Bristol in korte tijd

Vanaf 4 juni 3x per week naar Alghero
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66753439
probeer al 3 dagen online in te checken voor vlucht charleroi-rome ciampino
krijg elke keer foutmelding, meer mensen met dit probleem?
pi_66758447
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 04:16 schreef rogerbuijsers het volgende:
probeer al 3 dagen online in te checken voor vlucht charleroi-rome ciampino
krijg elke keer foutmelding, meer mensen met dit probleem?
Weeze-Gatwick ging twee dagen geleden prima. Zit je binnen 14 dagen van zowel vertrek- als terugkomstdata? Want we hebben hier pas iemand gehad die zich bij de boeking een maandje vergist had...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66767012
we vertrekken over 11 dagen dus moet geen probleem zijn, blijven proberen maar.
pi_66767260
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:45 schreef rogerbuijsers het volgende:
we vertrekken over 11 dagen dus moet geen probleem zijn, blijven proberen maar.
Ze zegt dat het ook binnen 14 dagen van de terugkomstdata moet zijn he.
pi_66767711
was allebei binnen de 14 dagen, werkt nu wel gelukkig, net boarding pass voor heen en terug vlucht uitgeprint, ideaal!!!
pi_66768561
Ga volgende week voor het eerst met ryanair vliegen. Krijg zojuist mailtje dat ik me al online kon inchecken. Wordt hierbij nog om info gevraagd ? Zo ja, welke ? en maakt het nog uit wanneer je incheked ? Nu of volgende week ergens ?
pi_66768642
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66768723
en je creditcardnr waarmee je geboekt hebt
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66769564
Neehoor je kunt ook gewoon inchecken zonder. Er zijn 3 mogelijkheden om bij je boeking te komen, alleen voor de eerste heb je je CC nummer nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_66770391
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:30 schreef Thetallguy het volgende:
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
+ Geboortedatum reizigers.

En of je je bagage zelf hebt ingepakt, er niemand aan is geweest en je geen verboden spullen meeneemt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66773690
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66773863
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
Heb jij de glazen bol van Ryanair niet thuisgestuurd gekregen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66787250
vlucht 0 euro incl. glazen bol gratis thuisgestuurd

je zou haast denken dat er een luchtje aan zit
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_66803417
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.

Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_66805128
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.

Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
Als het goed is, hoef je niet langs de incheckbalie aangezien je alleen handbagage hebt.

De vraag is of je gezeik krijgt bij de douane of bij de gate.

Het schijnt dat men in Eindhoven nooit moeilijk doet, althans bij de douane niet getuige ook het feit dat ik de vorig keer dat ik van Eindhoven vloog mensen met ongelooflijk grote koffers heb gezien.


Weet iemand of er op Rome (Ciampino) moeilijk wordt gedaan? Zal wel niet hè? Ik weet van Weeze bijv. dat men moeilijk schijnt te doen over koffergroottes.

Mijn koffer zit denk ik in de juiste klasse van grootte maar wellicht neem ik nog een extra rugzak mee met boeken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:22:05 #285
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66807888
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:25:51 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66810066
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef nickybol het volgende:
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
Op Eindhoven zijn ze inderaad relaxt, maar op andere luchthavens kan er moeilijk worden gedaan, op Stansted bijvoorbeeld is het de beveiliging die soms lastig doet en het koffertje daadwerkelijk in een kofferklem stopt.

Voor 1 cm zou ik de gok wel durven wagen, zeker als de koffer er ook niet volgepropt uitziet en niet zwaarder is dan de 10 KG, dan kom je wel door de checks heen.
Opzich zijn die regels er niet voor niets, want hoewel de koffer welke een paar cm groter is dan de toegestane limiet echt wel in het bagagecompartinent past zorgt dit er wel voor dat er minder ruimte voor de koffer voor de overige passagiers is,
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66822970
Vanochtend teruggevlogen van Girona naar Brussel. Geen paspoortcontrole, geen tassencontrole en konden zo doorlopen naar het vliegtuig. Ik had vandeweek in Spanje gel gekocht (250 ml) en dacht, ach laat ik het maar proberen voor de zekerheid, pakken ze het af, dan pakken ze het af, anders heb ik het toch gewoon bij. Werd totaal niet naar gekeken. Vreemde gang van zaker. Op Charleroi controleerde ze op de heen weg wel of mijn koffer in het bagagerek paste. na een beetje geduw en gepas paste hij erin dus waren er verder geen problemen, ook mijn deo, en tandpaste etc kwamen er hier door heen. Het lijkt of men de laatste tijd weer wat soepeler wordt met het meenemen van zaken ..

Zo, nu eerst over 2 weekjes naar Dublin, kijken of dan alles weer zo soepeltjes gaat
  zondag 8 maart 2009 @ 13:26:27 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66823214
Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).

Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66835803
dat op Eindhoven is IMO echt een beetje belachelijk
wij zaten allemaal met onze tassen en jassen op schoot omdat dat stel italianen zonodig hutkoffers meemoest in het bagageding
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 8 maart 2009 @ 20:00:27 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66836123
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:
Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).

Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 maart 2009 @ 20:08:12 #291
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_66836381
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.
pi_66836556
quote:
Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Nee absoluut niet, werd zelfs verkocht onder het mum van dat Lowcost budget maatschappijen deze zonder meer aannemen. Zat ook zeker geen 10 KG in. Je mag het haast niet zeggen, maar het leek haast omdat het was omdat ik Nederlander was. Want de Franstalige mensen voor me mochten zo doorlopen (met zeker 1 persoon met een veel grotere "koffer"). Toen er gevraagd werd of ik Frans sprak zei ik nee (zelfbescherming, ik kan het wel, maar zo kunnen ze me nooit vast lullen ), toen mocht ik gelijk mijn koffer in dat "rek" gooien ..
pi_66836567
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:00 schreef XL het volgende:

[..]

Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
Laatste keer dat ik van Eindhoven vloog heb ik gewoon een grote bus deo mee kunnen nemen. Geen probleem. Op de terugweg (vanuit Polen) moest ik hem echter wel weggooien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 maart 2009 @ 20:16:04 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66836632
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:08 schreef nickybol het volgende:
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.

Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.

Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66836680
Eindhoven is relaxed, maar in de UK zijn ze heel streng. Ikheb al een paar keer meegemaakt dat mensen hun handbagage in een veel te kleine tas moesten proppen omdat ze drie verschillende tasjes bij zich hadden. En dan kom je echt de security niet door. Het tonen van vloeistoffen daarentegen heb ik al een poos niet meer meegemaakt. Maar voor de zekerheid gaan ze in de plastic zak en kan ik ze zo tevoorschijn halen als ze erom vragen. Ik heb geen zin in gedoe en blijf braaf binnen de regels.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66836733
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..

Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:14:41 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66839070
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef XL het volgende:

[..]

Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.

Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.

Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.

Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:17:27 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66839203
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:14 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.

Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.

Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
Ik vlieg ongeveer zoveel en mijn ervaring is tegenovergesteld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 maart 2009 @ 21:19:19 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_66839304
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef jmac het volgende:
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..

Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
Eind 2009 zal geleideljk de vloeistofmanie worden afgeschaft in de VS, en Europa zal dan wel volgen neem ik aan.
Officieel is de reden dat de VS dan goede scanners heeft geinstalleerd die de eventuele explosieve vloeistoffen kunnen ontdekken.... (M.a.w. op deze manier kunnen de hoge bobo's bovenin zonder teveel gezichtsverlies deze belachelijke en onzinnige maatregel afschaffen).

Zal wel mooi voor Ryanair zijn, als mensen weer vloeistoffen meenemen zullen de handbagage tassen ook zwaarder worden. Ryanair zal dan een weegschaal bij het boarden neerzetten en iedere kilo meer dan het toegestane gewicht berekenen op basis van 10 euro de kilo....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_66845800
Deze discussie mag verder in => Nieuwe regels handbagage binnen EU

Hier weer verder over Ryanair.
pi_66845904
Volgende deel => Ryanair #6
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')