Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik krijg alleen geen bevestigingsmail... Of duurt dat eventjes?
En voor de gevorderde Ryanair-gebruikers: hoe groot is nou eigenlijk de kans dat je vlucht omgeboekt wordt o.i.d.? Of zit het tusen mijn oren dat dat bij Ryanair veel gebeurt?
Dat dacht ik ook al idd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Van te voren boekt Ryanair relatief weinig vluchten om, zeker als je weet hoeveel vluchten er per dag zijn.
Wel komt het voor dat op afgelegen vliegvelden in Frankrijk of Italie vluchten uitvallen door mist waardoor ze niet kunnen landen, en dat er niet de volgende dag direct weer een vlucht is.
Maar vanaf Dublin zal ik me maar niet al te veel zorgen maken!
Ik heb onlangs inderdaad voor 100 per persoon naar Dublin geboekt. Wel fixed date and time. Dus geen koopjes gezocht. Wanneer vlieg jij? vanaf Eindhoven?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat had ik dus ook. Ik had eerder geprobeerd te boeken voor Dublin en toen kwam ik op meer dan het dubbele van waar ik nu voor geboekt heb. Gelukkig gaf de site toen een foutmelding en had ik geen tijd om het die dag opnieuw te doen.
Ah, last minute. Ik ga in juni (ook kort en fixed date) dus ik kan niet wachten met bestellen. Tickets zijn ook niet duur (4 euro voor ieder). Door de belastingen en creditcards loopt het voor mij hard op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:11 schreef Isegrim het volgende:
Vanaf Eindhoven op 12 feb heen en op 14 feb terug. Kort tripje, maar het is ook vooral omdat wij ons huis uit moeten in verband met het storten van een grindvloer die 48 uur moet drogen.
Zeker, ik vlieg ook op 11 februari, en heb geboekt voro 15 euro (inclusief credit card kosten). Dit was al in Oktober, daarna heb ik de vlucht goedkoper gezien, zelfs voor 6 euro inclusief.quote:Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
Het maakt zelf uit of je een boeking voor 1, 2 of meerdere personen maakt. Hoe groter het gezelschap hoe hoger de ticketprijs.quote:Op zondag 1 februari 2009 01:57 schreef Ludacriss het volgende:
Het kan elke dag volgens mij veel schelen bij ryanair. Ik heb geboekt voor 11 feb en kom op 12 feb weer terug. Het rare was toen ik wilde boeken had ik geen cc bij de hand, was hem vergeten. De volgende dag was er een 50% korting actie dus in plaats van 10 euro per ticket was het nu maar 5 euro. Even wachten met boeken kan dus soms handig zijn.
quote:RYANAIR BEATS RECESSION AS TRAFFIC GROWS 13%
Q3 LOSS OF ¤102M AS FUEL COSTS SOAR BY 71%
Ryanair, Europe’s largest low fare airlines today, (2 Feb) announced a Q3 loss of ¤102m, (compared to a profit of ¤35m in last year’s Q.3). Average fares fell by 9% to ¤34, while fuel costs rose by 71% to ¤328m. Revenues rose by 6% to ¤604.5m, as traffic grew 13% to 14m, as more consumers switch to Ryanair’s low fares from high fare competitors.
Announcing these results Ryanair’s, CEO Michael O’Leary said:
Results
“Our Q3 loss of ¤102m was disappointing, but in line with expectations, and was almost entirely due to a ¤136m increase in fuel costs. Average fares (due to recession and weaker Sterling) fell by 9% to ¤34, but this decline was largely funded by a 3% reduction in non fuel operating costs. The general economic environment remains extremely difficult, as the recession saps consumer confidence, but this is proving to be good for Ryanair’s traffic growth, as more and more passengers switch to Ryanair’s lowest fare lowest cost model. Many of our competitors have in recent months reported short-haul traffic falls, while Ryanair continues to grow. We will continue to lower fares to maintain our traffic growth and high load factors.
“Ancillary revenues grew by 19% to ¤132m, and now account for 22% of revenues (19% last year). We expect our onboard mobile telephony service to become operational at the end of February on 20 Dublin based aircraft, and this trial, which will last for 6 months should be extended to some 40 aircraft by the end of the summer. We expect initial revenues to be small, but believe that in-flight communication will be a strong source of ancillary revenue growth in future years.
“Q.3 fuel costs rose by 71% to ¤328m and accounted for 47% of our operating costs (37% in Q.3 ’08). We have taken advantage of recent falls in jet fuel prices to extend our hedging position for FY’10 to 75% of Q.1 and Q.2, and 50% of Q.3, at an average price of $650 per tonne, which is 38% lower than the average $1,050 per tonne paid in the current year. If our average cost in FY’10 finishes at $650 per tonne, it will reduce our fuel bill by approx. ¤500m in the next fiscal year. Excluding fuel, other operating costs in Q.3 fell by 3% on a per passenger basis due to improved unit cost performances on staff costs, airport and handling costs, and depreciation.
Competitive Environment
“The rate of airline closures and consolidation across Europe continues to accelerate. Recent developments include the Air France/KLM 25% stake in Alitalia, the EU’s approval of the Clickair/Vuelling merger in Spain and the January bankruptcy of the Lithuanian carrier FlyLAL. As losses increase in 2009, more EU airlines will close and/or consolidate, as many lack the cash reserves to survive next winter.
This consolidation is hastening the emergence of four large European airlines, comprising three high fare fuel surchargers, led by Air France, BA and Lufthansa, and one very large low fare airline, Ryanair. Ryanair’s success is good news for Europe’s consumers and airports, as we will continue to offer choice, competition, growth and even lower prices.
Airport Costs
“The dramatic cuts in flights and capacity by many of Europe’s flag carriers has created traffic collapses at many of Europe’s larger airports. This is creating enormous opportunities for Ryanair, as these airports compete to reduce charges in order to attract Ryanair’s growth and to develop low cost facilities to take advantage of Ryanair’s quick turnarounds and our improved web check-in facilities. This movement towards lower cost, more efficient airports in Europe is welcome, even if it is 20 years too late.
“In the UK we welcome and strongly support the CAA’s recent recommendation that the high cost BAA airport monopoly be forced to sell Gatwick and Stansted airports in London and Edinburgh in Scotland to finally introduce much needed competition and speed up the delivery of low cost, efficient, additional capacity, something that the BAA monopoly has repeatedly failed to do. The CAA Regulator remains hopelessly inadequate and has recently approved another round of cost increases at Stansted at a time when airports all over Europe are lowering prices. The sooner real airport competition replaces the incompetent CAA Regulator in the UK, the better.
“In Ireland we welcomed the Government report in December which confirmed Ryanair’s view that the DAA’s Terminal 2 is “considerably over-sized” and that the risk of this over-sizing should be borne by the DAA monopoly and not by passengers. We hope that the equally incompetent Aviation Regulator in Ireland will now act upon the recommendations of this government panel having been correctly criticised for “passive regulation”. The fact that Dublin Airport’s traffic is now in freefall (down 9% in December) exposes the damage being done to Irish tourism and the wider economy by this high cost, inefficient, Government owned airport monopoly. We call again for the Government to allow a competing terminal to be developed at Dublin Airport. Ryanair would be willing to build and pay for such a facility which will relieve passengers from the high costs, long walks and even longer queues which are a feature of the third rate, third world services provided by Dublin Airport.
Regulatory Developments
“The European Court of First Instance’s decision in December to dismiss the EU Commission’s flawed 2004 Charleroi decision was a stunning victory for Ryanair, competition and regional airports across Europe. This ruling confirms that Ryanair did not receive unlawful State Aid or subsidies from Charleroi. This ruling renders the Commission’s 2005 Airport Guidelines redundant. We again call on the European Commission to abandon the 8 other State Aid cases against regional airports in Europe and focus instead upon the real abuse of State Aid including the latest Government bail-out of Alitalia, and the State Aid recently given by the Austrian Government to its flag carrier to induce Lufthansa to buy them. We warmly welcome the EU’s ruling last week that the over ¤1bn of discounted domestic airport charges, received by Air France at French airports was unlawful State Aid. There will now be a level playing field between international charges and domestic charges at French airports. The EU Commission should be commended for finally exposing this blatant abuse of the State Aid rules by Air France.
Aer Lingus Offer
“On 22nd January last, the Irish Government announced that it would not accept Ryanair’s cash offer of ¤1.40 per share for its 25% stake in Aer Lingus. We are disappointed by this rejection of a generous offer which valued Aer Lingus at ¤748m, but respected it and immediately withdrew the offer. This sadly condemns Aer Lingus to a bleak future as a loss making, subscale, regional airline, which has a high cost base and declining traffic numbers, and which, we believe, will report substantial losses in 2008 and again in 2009.
“Whilst we regret that the Government’s decision means that we can not now deliver on our promises to reduce Aer Lingus’s short-haul fares, double its short-haul fleet and create 1,000 new jobs, this decision clears the way for Ryanair to continue to focus on our own growth and expansion, reducing our costs and returning to substantial profitability over the coming year. It is doubtful that Ryanair will waste any further management time or resources making another offer for Aer Lingus, as its scale and losses will continue to render it increasingly irrelevant in Europe’s airline landscape.
Balance Sheet.
“Our balance sheet continues to be one of the strongest in the industry with over ¤1.8bn in cash at the end of Q3. The rebound in profitability in fiscal 2009/10 should lead to a further growth in our cash balances. Our large floating cash deposits provide a no-cost hedge to our floating debt and we plan to take advantage of the historically low interest rates to lock in much of our 2009 aircraft deliveries at these low fixed interest rates. Our long term dollar hedging strategy will mean that in 2009/10 we will benefit by paying for aircraft at ¤/$ exchange rate of 1.50, significantly better than current market rates. We also recently exercised options over 13 Boeing aircraft for delivery in 2011 which will enable us to add cheaper and more fuel efficient aircraft to our business”.
Q.4 and full year outlook
“Our outlook for the fourth quarter has improved somewhat. Our decision not to hedge Q.4 oil prices has been vindicated by their continuing decline and we will benefit from much lower oil costs in Q.4 of approx. $500 per tonne. Some of this cost advantage will be diluted by weaker yields, which are the result of our aggressive price promotions, the decline in Sterling and the impact of the recession which is making consumers much more price sensitive. As a result of this degrading environment we expect Q.4 average fares to fall by 20% at the upper end of our previously guided range. Thanks to lower oil costs and continuing reductions in non oil operating costs, we expect the Q.4 loss will be smaller than previously anticipated, so we are upgrading our full year 2008/09 guidance from break even to a net profit after tax in a range of ¤50m to ¤80m (Pre-exceptionals).
“Looking forward into fiscal 2009/10, Ryanair will enjoy significantly lower oil costs thanks to our recent hedging programme, when most of our competitors are already hedged at much higher prices. We intend to use this cost advantage to again lower fares. These lower prices will drive Ryanair’s traffic growth, maintain high load factors (and ancillary sales) and capture market share from higher cost fuel surcharging competitors. We won’t be in a position to give earnings guidance for next year, until the fare environment becomes somewhat clearer. At this time we expect fares to fall next year by over 10%, although if the recession deepens, it could be worse than this. However the 38% reduction in oil prices which our fuel hedging has secured will ensure that Ryanair returns to substantial profitability next year, when many of our competitors will be reporting losses.
“The longer and deeper this recession, the better it will be for the lowest cost producers in every sector. Like Lidl, Aldi, Ikea and McDonalds, Ryanair, is the lowest cost provider – by a distance - in the European airline industry, and we are poised for substantial traffic and profit growth in the coming year as the recession forces millions of passengers to focus on price, while still (in the case of Ryanair) enjoying our superior punctuality, fewer cancellations and younger aircraft fleet.”
quote:Op maandag 2 februari 2009 18:05 schreef Perruche het volgende:
Hey allemaal,
ik had even een vraagje; ik ga a.s. woensdag naar Dublin en heb aangegeven dat ik graag 2 koffers wil meenemen.
Ik weet dat toen ik dat voorheen deed, deze koffers 15 kilo per stuk mochten wegen. Nu kijk ik op de website, en staat er het volgende;
Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn. Voor elk ingecheckt bagage-item dat online wordt geboekt, geldt een speciaal kortingstarief voor ingecheckte bagage. Wanneer kosten voor ingecheckte bagage op de luchthaven of via een callcenter van Ryanair worden betaald, geldt het standaardtarief
Mag ik nu 2 koffers meenemen van 7,5 kilo elk, of 2 van 15 kilo elk? Het zou toch redelijk onlogisch zijn om bijvoorbeeld 3 koffers van 5 kilo in te checken, aangezien je wel per koffer betaald, als het maximum toch 15 kilo is...
Van de Engelstalige website werd ik ook niet veel wijzer...
dan hebben ze dat veranerd... shit :S hoe kan ik nou 4 maanden leven met 15 kilo, ha...quote:Op maandag 2 februari 2009 18:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
'maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo' zegt genoeg toch. Dus maximaal 15 kilo in totaal.
En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 06:59 schreef Isegrim het volgende:
Je krijgt nog een bevestigingsmailtje.
http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=registerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:34 schreef danos het volgende:
waar kan je in godsnaam aanmelden voor die nieuwsbrief? ik heb die hele site al afgezocht, maar niks gevonden
muchas gracias!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register
Linker kolom 'register for offers'.
Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:38 schreef kalinho het volgende:
[..]
En wanneer ongeveer kan ik die verwachten? Ik vlieg over 16 dagen
Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij mij kwam 'ie de dag na het boeken.
Ja, dat is 'm gewoon dan.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:18 schreef kalinho het volgende:
[..]
Dus je krijgt in totaal 2 bevestigingen? Ik heb er 1 een half uurtje na het boeken gekregen, moet ik het daarmee doen?
Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet
Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?
En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:14 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ook al gezien dat Milaan eigenlijk Bergamo is? Ligt op een uurtje van Milaan ongeveer
Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisaquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:33 schreef kalinho het volgende:
Hmm ja Bergamo wist ik. Op zich niet heel erg, we moeten toch een trein hebben richting Florence. Uur is volgens mij, en google maps, lichtelijk overdreven maar het is niet in Milan, nee.
Of desnoods Charleroi - Pisaquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
Bij mij ook 5 jaar terugquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:45 schreef Thetallguy het volgende:
Bus vanaf Bergamo deed er afgelopen oktober toch echt ongeveer een uur over om bij het CS van Milaan te komen
Dat zou wel tof zijn!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:29 schreef nickybol het volgende:
Wanneer gaat Ryanair vliegen op Amerika?
omdat die toen een stuk duurder was. + je vliegt later en heb dus minder spelingquote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom vlieg je dan niet Eindhoven - Pisa
Vanaf Pisa Airport gaat er een rechtstreekse bus in een uurtje naar Florence
Per persoon boeken is het goedkoopste. Dan is de vluchtprijs per persoon het laagste. En de bijkomende koste zijn toch per persoon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.
De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).
Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?
Dit zou betekenen dat we 2 boekingen moeten maken (naja, moeten ... het is dan goedkoper): één voor 2 personen + één voor 1 persoon.
Per persoon per vluchtdeel. Dus als je één boeking voor een retourvlucht met 8 personen maakt, ben je een schofterige 8 x 2 x 5 = 80 euro aan creditcardkosten kwijt. En ja, het klopt dat dat echt één betaling is. "Maar we berekenen nooit een brandstoftoeslag!"quote:Vraag 2: kan iemand me vertellen hoe het precies zit met de creditcardkosten van 5 euro? Is dit persoon, per boeking of per reis?
http://www.telegraph.co.u(...)arn-650m-a-year.htmlquote:The low-cost airline Ryanair will receive £650 million in baggage charges and booking fees in 2009, reports Charles Starmer-Smith.
Kan zijn dat er nog maar 2 stoelen over zijn voor het 1,49 tarief, en dat de 3e persoon dus automatisch in het 12,99 tarief komt. Dan maakt het niet uit of je nou 2+1 boekt of 3 in een keer.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:07 schreef Pietsie1 het volgende:
Ik zit met een klein vraagstuk, wellicht kan iemand me hierbij helpen.
De situatie is als volgt: we willen met 3 mensen eind maart van Brussel naar Rome en terug. De prijs excl. tax voor de terugreis op onze gewenste vliegdatum is ¤ 1,49 p.p. bij één of twee personen. Bij drie (of meer) personen (wat dus het geval is) kost een ticket ¤ 12,99 p.p. (excl. tax).
Vraag 1: is dit de normale gang van zaken?
Ik schat ongeveer 1 uur en drie kwartier.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:58 schreef kalinho het volgende:
Kheb vorige week brussel-milan geboekt....blijkt dat het brussel charleroi is Via google Maps kwam ik bij Brussel Airport op Zaventhem uit, blijk dat ik nog 60 km verder moet
Maar ehm, k heb die bevestigingsmail gehad en heb het scherm wat ik na mn betaling kreeg ook uitgeprint...krijg ik nog meer over de email of moet ik gewoon dat uitprinten en dan naar hget vliegveld gaan?
En hoever is Brussel charleroi vanaf Breda ongeveer qua reistijd? midden in de nacht
Ik kan er opzich wel mee leven als ik zie wat sommige mensen als handbagage meenemen, en dan ook de aantallen handbagage...quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html
http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage
30 pond voor je duty-free artikelen
Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
Ja, en waar moet je die extra kosten dan gaan betalen Alsof dat niet tot wachttijden leidt.... En wat kost 't Ryanair extra als ik een tasje meer aan boord meeneem? Helemaal niets, dus die belachelijke 30 pond gaan zo in de zakken van O'Leary. Ryanair maakt zich weer es belachelijk door alwéér een reden te zoeken om extra geld te berekenen. En dat alles om te kunnen roepen dat ze nooit brandstoftoeslagen zullen berekenen . Je wordt bijna als crimineel behandeld als je een tasje teveel meeneemt in plaats van een klant die voor Ryanair omzet oplevert. Eens te meer een reden om niet te vergeten andere vliegmaatschappijen in overweging te nemen die passagiers wèl als een klant behandelen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:05 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)ebeleid_Ryanair.html
http://www.guardian.co.uk(...)ryanair-hand-baggage
30 pond voor je duty-free artikelen
Opzich wel een goede regel want als je ziet wat mensen allemaal meeslepen aan boord. Maar dan nog, wordt je goedkope flesje whiskey op het vliegveld opeens wel erg duur als ie niet meer in je tas past.
'lower baggage handling costs'. Als er één vorm is waar geen enkele Ryanair-medewerker met z'n poten aan hoeft te zitten, is het wel handbagage. En waar berekenen ze nu die kosten voor? Juist....quote:The Ryanair chief executive, Michael O'Leary, has admitted that the airline cannot eliminate hand luggage entirely but justifies the extra charges as "behavioural" because lower baggage handling costs would ultimately lead to lower fares.
De bus gaat rechtstreeks vanaf de luchthaven naar Barcelona (duur: ongeveer 1 uur en 10 minuten). Als je met de trein naar Barcelona wilt, zul je eerst vanaf de luchthaven naar Girona moeten (rijdt ook een bus naar toe).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:26 schreef BeeJee78 het volgende:
Morgen vlieg ik vanaf Weeze naar Barcelona (Girona).
Kan je vanaf Girona het beste een bus of de trein nemen? Iemand ervaring?
En ze zijn er heel serieus heel strikt opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Telt een handtasje eigenlijk ook al als handbagage? Moet ik mijn handtasje in mijn rugzak stoppen?
Edit: ik zie het al, staat op het ticket. Handtas moet in de handbagage.
Bus 145 begint bij station Best en stopt in Eindhoven op station NS. Hier zul je lijn 401 naar Eindhoven Airport moeten nemen. Je zult dus even moeten kijken of het aansluit.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:08 schreef ozzietukker het volgende:
Iemand ervaring met de bus van Station Best NS naar Eindhoven Airport?
Ik zag op de OV site dat ik vanaf Utrecht ook op Best kan uitstappen en daar lijn 145 kan nemen naar het vliegveld. Naast dat het goedkoper is, is het ook nog eens sneller, maar is deze lijn een beetje betrouwbaar? Ik dacht dat alleen die bus van Eindhoven NS Station naar het vliegveld reed...
Die bus stopt dus niet op Eindhoven Airport? Volgens 9292 ov namelijk wel. En aangezien die reisoptie dan sneller en goedkoper (albeit 50 eurocent) is, leek mij dat handiger.. als ik moet overstappen op de 401 ga ik natuurlijk met de trein tot Eindhovenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:13 schreef mvc het volgende:
[..]
Bus 145 begint bij station Best en stopt in Eindhoven op station NS. Hier zul je lijn 401 naar Eindhoven Airport moeten nemen. Je zult dus even moeten kijken of het aansluit.
quote:Met ingecheckte bagage worden alle artikelen bedoeld die worden aanvaard voor vervoer in het vliegtuigruim, waaronder tassen, babyartikelen, sportartikelen (mobiliteitsapparaten en wandelwagens worden gratis vervoerd en hoeven niet tevoren te worden geboekt)
Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo tegen vergoeding van de kosten voor ingecheckte bagage die van toepassing zijn.).
In te checken bagage voor luchtruim is toch gewoon bagage dat naar massale bagageopslag in vliegtuig gaat.. ofwel waar je niet bij kan. Maar wat is cabinebagage dan?quote:Elke passagier (met uitzondering van baby's) mag één item cabinebagage meenemen aan boord (gratis). Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden.
En hoewel ze op Eindhoven nog redelijk meedenkend en normaal reageren, zowel bij de beveiliging als bij het (Ryanair) grondpersoneel, hoef je daar op de Engelse luchthavens niet op te rekenen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:16 schreef Susi het volgende:
Let wel op: één item is gewoon echt één item. Kleine tasjes moeten eventueel in een grotere
Ryanair zou willen dat iedereen zelf zijn/haar bagage in het vliegtuig draagt. Om de incheck-bagage terug te dringen worden de tarieven voor het inchecken van bagage steeds hoger (woordvoerder van Ryanair geeft dat zelfs in kranten aan: minstens 50% zou alleen met handbagage aan boord moeten gaan). Nou nemen steeds meer mensen handbagage in plaats van incheckbagage aan boord en is het nog niet goed. Ik mag hopen dat dit ze eindelijk es passagiers gaat kosten en dat Ryanair daardoor inziet dat ze niet maar steeds arroganter en arroganter kunnen worden. Iemand die toevallig es met vijf stuks handbagage aan boord gaat gebruiken om de om de extra kosten nóg maar meer te verhogen regels nog maar es onder de aandacht te brengen slaat helemaal nergens op. Dat die persoon met vijf stuks aan boord gaat, zegt meer over het personeel dat ligt te pitten dan over die passagier zelf. Debiel gedoe met alles in één tas stoppen (ook al haal je het er na een paar meter weer eruit). Net zo 'geweldig' als dat vloeistoffengeneuzel. Dat zou toch afgeschaft worden of wachten ze tot er een keer een aanslag met een vloeistofje wordt gepleegd (zodat ze kunnen zeggen dat ze toch gelijk hadden)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aan de andere kant, sommige mensen maken het inderdaad te gek met handbagage hoewel Ryanair dat door hun hoge toeslagen natuurlijk wle een beetje zelf in de hand werken...
Mijn ervaring was ook met de mensen op Bremen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En hoewel ze op Eindhoven nog redelijk meedenkend en normaal reageren, zowel bij de beveiliging als bij het (Ryanair) grondpersoneel, hoef je daar op de Engelse luchthavens niet op te rekenen.
Ryanair moet het niet van klantvriendelijkheid hebben, maar echt van de lage kosten.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ryanair zou willen dat iedereen zelf zijn/haar bagage in het vliegtuig draagt. Om de incheck-bagage terug te dringen worden de tarieven voor het inchecken van bagage steeds hoger (woordvoerder van Ryanair geeft dat zelfs in kranten aan: minstens 50% zou alleen met handbagage aan boord moeten gaan). Nou nemen steeds meer mensen handbagage in plaats van incheckbagage aan boord en is het nog niet goed. Ik mag hopen dat dit ze eindelijk es passagiers gaat kosten en dat Ryanair daardoor inziet dat ze niet maar steeds arroganter en arroganter kunnen worden. Iemand die toevallig es met vijf stuks handbagage aan boord gaat gebruiken om de om de extra kosten nóg maar meer te verhogen regels nog maar es onder de aandacht te brengen slaat helemaal nergens op. Dat die persoon met vijf stuks aan boord gaat, zegt meer over het personeel dat ligt te pitten dan over die passagier zelf. Debiel gedoe met alles in één tas stoppen (ook al haal je het er na een paar meter weer eruit). Net zo 'geweldig' als dat vloeistoffengeneuzel. Dat zou toch afgeschaft worden of wachten ze tot er een keer een aanslag met een vloeistofje wordt gepleegd (zodat ze kunnen zeggen dat ze toch gelijk hadden)
Zou het begrip 'klantvriendelijkheid' ook binnen het bedrijf Ryanair bekend zijn of is het echt alleen maar 'omzet' en 'lagere kosten'
Kijk even op hermes.nl toets bij Zoek een lijn 145 in en je zult o.a. de volgende info te zien krijgenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die bus stopt dus niet op Eindhoven Airport? Volgens 9292 ov namelijk wel. En aangezien die reisoptie dan sneller en goedkoper (albeit 50 eurocent) is, leek mij dat handiger.. als ik moet overstappen op de 401 ga ik natuurlijk met de trein tot Eindhoven
Het is een commercieel bedrijf, geen staatsmaatschappij.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou het begrip 'klantvriendelijkheid' ook binnen het bedrijf Ryanair bekend zijn of is het echt alleen maar 'omzet' en 'lagere kosten'
Dus? Juist commerciële bedrijven doen steeds meer aan klantgericht ondernemen; klanten binden en tevreden houden. Een product door de strot douwen is haast niet meer.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het is een commercieel bedrijf, geen staatsmaatschappij.
Dat doe ik dus nooit meer die bus nemen. Met de bus zelf is niets mis, maar met de NS wel, 's avonds zijn er vaak vertragingen van 5 a 10 minuten met het gevolg dat ik eerst 30 minuten (ipv 20) op Den Bosch moet wachten, en vervolgens nog een keer 30 minuten op Best omdat de bus voor mijn neus weg reed, en ik had nog geluk, want na mijn bus kwam de volgende pas 1 uur later....quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:20 schreef mvc het volgende:
[..]
Kijk even op hermes.nl toets bij Zoek een lijn 145 in en je zult o.a. de volgende info te zien krijgen
Van/naar 145 - Best, Station NS - Eindhoven, Station NS
Ja, heb ik ook al 2x gehad. Geen probleem. Gewoon ff naar de balie als je in EHV aankomt en dan passen ze 't voor je aan (Gratis).quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:54 schreef wendy7822 het volgende:
Heb net online ingecheckt, kom ik er bij het printen van de boarding pas achter dat er een typ-fout in mijn paspoortnummer staat (1 letter)... Balen. Volgens mij gaan ze me nu flink laten dokken.. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik online boek dan controleer ik mijn gegevens 248572 keer voordat ik op 'send' druk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:15 schreef wendy7822 het volgende:
probleem is op gelost, gewoon met Ryanair gebeld en het is kostenloos veranderd Pfff. erd een beetje zenuwachtig van al die horrorverhalen..
Gewoon weer bangmakerij van Ryanair dus... Maarja, je hoeft er maar net één medewerker tussen te hebben die de regeltjes letterlijk volgt .quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:28 schreef Ludacriss het volgende:
edit:
Btw we hadden allebei een rugtas bij ons maar de personeel van ryanair kijkt echt niet naar het gewicht en of je eventueel meerdere tassen bij je hebt als handbagage (zowel in Eindhoven als in Londen). Zag zelfs mensen met 5 tassen handbagage binnen komen
Ja precies! Dat is toch ook wel een beetje de reden dat ik me toch wel zoveel mogelijk aan die voorschriften probeer te houden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Gewoon weer bangmakerij van Ryanair dus... Maarja, je hoeft er maar net één medewerker tussen te hebben die de regeltjes letterlijk volgt .
Het nummer van de terugreis is hetzelfde als van de heenreis, als je dat in één boeking regelt .quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:47 schreef Barzi het volgende:
Hey,
Ik heb een vraagje:
Ik ga van de 17de t/m de 22ste (februari) naar Londen met RyanAir. Nu heb ik online ingecheckt, alleen kan ik alleen de ticket van de heenreis uitprinten.. De terugreis zie ik helemaal niet.
De boeking is al wel confirmed en ben ook online ingecheckt. Nu vraag ik mij af waarom ik de terugreis niet kan uitprinten? Ik heb toch echt een retourtje besteld.
Kan dit misschien omdat dit teveel dagen voor de terugreis is? Of wat kan ik nog proberen?
Dat zeg ik: je krijgt één nummer dat voor zowel de heen- als de terugreis geldt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:01 schreef Barzi het volgende:
He, de confirmation nummer is inderdaad hetzelfde, maar de vluchtnummer niet.
Wat ga je 6 weken in Londen doen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:47 schreef Barzi het volgende:
Hey,
Ik heb een vraagje:
Ik ga van de 17de t/m de 22ste (februari) naar Londen met RyanAir. Nu heb ik online ingecheckt, alleen kan ik alleen de ticket van de heenreis uitprinten.. De terugreis zie ik helemaal niet.
De boeking is al wel confirmed en ben ook online ingecheckt. Nu vraag ik mij af waarom ik de terugreis niet kan uitprinten? Ik heb toch echt een retourtje besteld.
Kan dit misschien omdat dit teveel dagen voor de terugreis is? Of wat kan ik nog proberen?
Je kunt dan beter de terugreis apart boeken en de oorspronkelijke terugvlucht niet gebruiken. Gaat je veel geld kosten als je die omboekt. Goedkoper om gewoon niet te komen opdagen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:38 schreef Barzi het volgende:
Tja dat is flink balen. Weten jullie of RyanAir dat kan veranderen naar bijv de 21ste van februari? De ticket is dan evenduur als 22 maart (die wij dan hebben geboekt)..
Dus dat betekent toch dat ik maandag (want za-zo zijn ze dicht om ze te bellen) het nog kan wijzigen toch?quote:
Kan ik de vluchtdatum, tijd of route wijzigen?
U kunt uw boeking online wijzigen tot 12 uur voor het geplande vertrek van de vlucht, of via uw plaatselijke Ryanair-reserveringscentrum (controleer de openingstijden van het callcenter, klik hier) of tot 4 uur voor het geplande vertrek van uw vlucht. Er kunnen geen wijzigingen meer plaatsvinden in de datums/tijden/routes van de vlucht wanneer een passagier eenmaal online heeft ingecheckt.
Ja, je kunt wijzigen, maar dat zou zo maar 100 euro kunnen kosten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:00 schreef Barzi het volgende:
Ah oke.. Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan.
Maar waar ik ook aan dacht:
Ik heb de terugreis nooit ingecheckt (toch?), want dat lukte juist niet.
En dit staat er op de site:
[..]
Dus dat betekent toch dat ik maandag (want za-zo zijn ze dicht om ze te bellen) het nog kan wijzigen toch?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:04 schreef Barzi het volgende:
Dus er zijn wel zeker kosten aan verbonden? Dus ook als je niet bent ingecheckt voor de reis?
Toch maar goed dat ik met zaken als dit alles triple-check Succes ermee Barzi...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef nelisb het volgende:
Je terugreis staat op 22 maart, vandaar
Ah oke. Nou ik heb even op mijn boeking beheren gedrukt en ik kan de datum zo veranderen naar de 21ste. Het kost me dan in totaal (voor 2 personen retour) 1,50 extra.. Misschien is het bedrag wat jij noemt als je al hebt ingecheckt?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES
Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zeg ik: je krijgt één nummer dat voor zowel de heen- als de terugreis geldt.
Iemand anders vertelde mij dat je echt 2 tickets krijgt, 1 voor heen, 1 voor terug.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?
Het wordt voor mij ook de eerste keer online inchecken.
Laatst was ik vanaf Charleroi naar Pisa gegaan en er pas een half uurtje van te voren (extra file gehad enz.) Absoluut geen probleem aangezien ik online had ingechecked.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:54 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Toch maar goed dat ik met zaken als dit alles triple-check Succes ermee Barzi...
Mijn vraag: Ryanair raad aan 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn voor inchecken... heb je dat in praktijk echt nodig (zijn er wellicht veel mensen die online ingecheckt hebben?). Vertrek vanaf weeze.
Ik heb het gisteren gedaan en kreeg keurig netjes 4 blaadje suit de printer. 2 voor heen, en 2 voor terug. Ik ga met iemand anders dus dan klopt het aardigquote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp moet je je online incheck pagina twee keer uitprinten? Kun je op de heen- en terugreis hetzelfde kopietje afgeven. Toch?
Het wordt voor mij ook de eerste keer online inchecken.
oepsquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:19 schreef nelisb het volgende:
Je terugreis staat op 22 maart, vandaar
Ah, het is stupid proof dus.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:59 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren gedaan en kreeg keurig netjes 4 blaadje suit de printer. 2 voor heen, en 2 voor terug. Ik ga met iemand anders dus dan klopt het aardig
Je hebt een bevestigingsnummer: dat laat je zien bij de incheckbalie en dan krijg je je boarding pass.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:52 schreef Platinumx het volgende:
Hallo mensen,
Heb een vraagje: Heb via cheaptickets een vlucht van ryanair geboekt, maar via de ryanair site kan ik niet mijn vlucht beheren omdat mijn gegevens daar niet kloppen. Dit zal wel komen omdat ik niet via ryanair zelf heb geboekt.
Ik vlieg van eindhoven naar pisa.
Moet ik op de dag dat ik vlieg gewoon naar eindhoven gaan en daar mijn bagage inchecken en mijn bevestigingsmail laten omzetten in tickets? Kan ik daar gewoon contant of met pin betalen voor mijn bagage die ik meeneem?
Alvast bedankt voor de hulp!
Die prijzen kloppen wel. Let goed op wat er aan bagage-/creditcardkosten bij komt (paar pagina's doorklikken).quote:Op maandag 16 februari 2009 13:20 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik zit zo rond te kijken op de Ryanair site en nu kwam ik hier op uit:
[ afbeelding ]
Dit kan toch niet waar zijn? Of kan het echt zo goedkoop zijn? Ik zie ook een hoop prijzen van 30 euro, nog super goedkoop..
Verzekering 14,50 pp zie ik nu idd, en 30 euro bagage. Maar da's nog niks, ga ik zeker een keer doen dan in de vakantie.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die prijzen kloppen wel. Let goed op wat er aan bagage-/creditcardkosten bij komt (paar pagina's doorklikken).
Die verzekering hoef je niet te nemen als je zelf een doorlopende reisverzekering hebt. Meestal stukken goedkoper; zeker als je meerdere keren per jaar op vakantie gaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:51 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Verzekering 14,50 pp zie ik nu idd. Maar da's nog niks, ga ik zeker een keer doen dan in de vakantie.
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:10 schreef Blik het volgende:
En als je een lang weekend weggaat hoef je wellicht ook geen bagage in te checken, trolley meenemen
Tijdje geleden waren er bij de AH trolleys in de aanbieding. Voor 20 euro kon je toen een trolley kopen die precies aan de eisen van Ryanair (en andere budgetmaatschappijen) voldeed. Meteen goed van gebruik gemaakt toen ik naar Praag en Madrid ging.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wel denken aan de scherpe voorwerpen en vloeistoffen regeling. Ik baal er zo van dat mijn cheap ass trolley net te groot is volgens de richtlijnen. Daar had ik prima mijn spullen voor drie nachten in kunnen duwen. Met ruimte over voor souvenirs. Nu maar hopen dat de trolly die mijn moeder nog heeft niet té klein is, ik heb geen andere fatsoenlijke tas.
Als ie nét te groot is als in 5 cm ofzo kan je die best gebruiken volgens mijquote:Op maandag 16 februari 2009 15:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wel denken aan de scherpe voorwerpen en vloeistoffen regeling. Ik baal er zo van dat mijn cheap ass trolley net te groot is volgens de richtlijnen. Daar had ik prima mijn spullen voor drie nachten in kunnen duwen. Met ruimte over voor souvenirs. Nu maar hopen dat de trolly die mijn moeder nog heeft niet té klein is, ik heb geen andere fatsoenlijke tas.
Excuses aanvaard.quote:
Nee, eerste voornaam zoals in paspoort en achternaam.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik moet voor een groep van 18 personen het on-line inchecken regelen. Is daarbij van iedereen de roepnaam en achternaam genoeg, of moet ik ook de doopnamen invullen (de rest van de info weet ik)?
Namen altijd invullen zoals ze in hun paspoorten staan! En meestal is dat de doopnaam. Je hebt alleen de eerste (doop)naam nodig.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik heb even een vraagje. Het is hier geloof ik al eerder langs gekomen, maar toch.
Ik moet voor een groep van 18 personen het on-line inchecken regelen. Is daarbij van iedereen de roepnaam en achternaam genoeg, of moet ik ook de doopnamen invullen (de rest van de info weet ik)?
Het staat me bij dat ik dat de vorige keren ook niet gedaan heb, maar ik begin nu toch te twijfelen nu een paar vrienden van me er naar vroegen.
Ik zou nog even wachten, meestal komen er nog wel aanbiedingen. Als je nu op 110 euro zit dan kun je dat een maand voor vertrek ook nog boeken voor die prijs. Maar waarshcijnlijk komt er wel een goedkopere optie langs. Heb je je al ingeschreven voor de nieuwsbrief?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting
het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Dat gaat niet op voor een dergelijk vakantieweek. Dan zal het niet snel goedkoper worden. Zeker niet als je ook nog precies een weekend wil. Die week had je het beste bij het verschijnen van de dienstregeling kunnen boeken. Of nu gewoon met Alitalia, KLM of Lufthansa voor een paar euro minder.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting
het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Het kan dat ze er nog mee gaan stunten, net zoals het ook kan dat die vluchten gewoon al aardig volboekt zijn en ze voor de laatste stoelen de hoofdprijs vragen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb een vraag, twee familieleden van mij willen graag van 26 apr tot 1 mei naar Rome.
zij zijn nogal nerveus en willen de hele tijd al gaan boeken terwijl die vluchten nu echt 110 of soms zelfs 190 euro per stuk zijn exclusief belasting
het klopt toch dat de vluchten over een tijd gewoon zwaar in de uitverkoop gaan en dan gegarandeerd stukken goedkoper zijn? hoelang moeten ze wachten? het gaat natuurlijk wel om de meivakantie, ik weet niet hoeveel dat uitmaakt? ik heb ze gezegd dat ze de site in de gaten moeten houden en dat ze bijv. eind maart moeten boeken.
Ik had ook de paspoor nummers nodig en de verloopdata van de paspoorten/id kaarten?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:23 schreef Dutch_Courage het volgende:
Bedankt voor de info. Even aanpassen dus.
En hoe denkt de EC dat laatste te realiseren? Belcabines?quote:Mobiel bellen en internetten op vluchten Ryanair
Uitgegeven: 19 februari 2009 13:22
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 14:44
DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair gaat mobiel bellen, sms'en en internet introduceren in zijn vliegtuigen.
De eerste twintig toestellen zijn al uitgerust met technologie om mobiel bellen tijdens de vlucht mogelijk te maken. Dat maakte Ryanair donderdag bekend.
Ryanair is daarmee de eerste prijsvechter ter wereld die mobiele telefonie in vliegtuigen mogelijk maakt. De grootste prijsstunter van Europa heeft plannen om de dienst de komende anderhalf jaar uit te breiden naar de rest van zijn vloot van in totaal 170 vliegtuigen.
Primeur
Vorig jaar had Emirates Airlines de primeur door als eerste vliegtuigmaatschappij mobiel bellen aan te bieden op een vlucht van Dubai naar Casablanca. Ook Air France biedt sinds vorig jaar mobiele telefonie in het vliegtuig aan.
Extra inkomsten
Een telefoontje plegen of ontvangen in het vliegtuig gaat tussen de 2 en 3 euro kosten en een sms'je kan voor 50 eurocent worden verstuurd. Een mailtje ontvangen of versturen zal tot 1,50 euro gaan kosten. Ryanair hoopt met de dienst extra inkomsten aan te boren naast de verkoop van vliegtickets.
De weg voor mobiel bellen in de lucht werd vorig jaar door de Europese Unie vrijgemaakt. De Europese Commissie nam in april de technische en licentievoorschriften aan die het mobiel bellen in de lucht mogelijk maakt.
Storen
Volgens de Commissie zal mobiel bellen tijdens het vliegen populair worden omdat het goedkoper is dan bellen met de satelliettelefoons in het vliegtuig. Brussel wil wel dat luchtvaartmaatschappijen aan boord voorzieningen treffen zodat bellers andere passagiers niet storen.
Lager dan 1 euroquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:16 schreef JohnDDD het volgende:
kut zeg
aan de andere kant: wellicht gaan ed ticketprijzen verder omlaag
Rust bij Ryanair vliegtuigenquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:37 schreef bassieVL het volgende:
Daar gaat de rust.
De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:47 schreef XL het volgende:
[..]
Rust bij Ryanair vliegtuigen
Dat is toch wel de meest chaotische onrustige maatschappij waar ik mee gevlogen heb.
Helemaal leuk op luchthaventjes zonder gate. Dat ze een deur open gooien, dat 200m verderop een vliegtuig staat met voor een achter een trap en dat de mensen met handbagage van het formaat fiat500 gaan rennenquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.
En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:55 schreef XL het volgende:
[..]
Helemaal leuk op luchthaventjes zonder gate. Dat ze een deur open gooien, dat 200m verderop een vliegtuig staat met voor een achter een trap en dat de mensen met handbagage van het formaat fiat500 gaan rennen
Ja, ik kijk stiekem wel alweer een beetje uit naar mijn volgende Ryanair ervaringquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.
Ach, zolang de piloot niet bij die helft hoort.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, ik kijk stiekem wel alweer een beetje uit naar mijn volgende Ryanair ervaring
Ik weet niet hoe ze al die klanten krijgen, maar het lijkt altijd wel alsof het halve vliegtuig voor de eerste keer gaat vliegen.
Dat is schitterend jaquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:09 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dan allemaal vooraan instappen. Terwijl ik met mijn tasje naar de achterste trap wandel, ga zitten en vervolgens die slimmeriken die vooraan zijn ingestapt zie langsschuifelen, op zoek naar een plek.
Meestal de oordopjes in en inderdaad van de chaos genieten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:47 schreef XL het volgende:
[..]
Rust bij Ryanair vliegtuigen
Dat is toch wel de meest chaotische onrustige maatschappij waar ik mee gevlogen heb.
Echt he. Allemaal duwen en ongeduldig doen @ehv airport na de 'douane'. Alsof ze in een volle trein staan en zich allemaal irriteren dat de trein vertraging heeft...quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
De wachtrij die al een half uur voor boarding begint en de stampede als de deuren naar het vliegtuig open gaan. You gotta love it.
Goede strategie zeg, om als bedrijf te bepalen wat er moet gebeuren . Wellicht ook es kijken wat de klant wil De tarieven voor bagage zullen dus nóg meer stijgen waardoor Ryanair voor trips van langer dan een paar dagen niet meer interessant zal worden.quote:Ryanair wil van incheckbalies af
De Ierse prijsvechter Ryanair wil voor het eind van het jaar al zijn incheckbalies op luchthavens opheffen en grondpersoneel ontslaan. Dat zei directeur Michael O'Leary vandaag in de Britse krant de Daily Telegraph.
"We hebben straks alleen nog een balie waar passagiers hun bagage kunnen afgeven. De rest gebeurt online", aldus O'Leary in de krant. De luchtvaartmaatschappij wil zo kosten besparen. "Uiteindelijk willen we dat nog maaréén op de vijf passagiers bagage incheckt."
Volgens een woordvoerder van Ryanair boekt 97 procent van de klanten hun vlucht online. Inchecken doet 75 procent van de passagiers via internet. Het opheffen van de incheckbalies is voor Ryanair dan ook een "logische volgende stap".
Prijsvechter Ryanair boekte in het derde kwartaal van vorig jaar een verlies van ruim 100 miljoen euro. Eerder deze maand kondigde het bedrijf aan tweehonderd personeelsleden te ontslaan, waaronder piloten.
Maak een printscreen van de error en neem die mee als je bij de balie de fee gaat betalen?quote:Op zondag 22 februari 2009 02:07 schreef ruut82 het volgende:
Hoi,
Ik heb problemen met online inchecken via ryanair op de vluchten eindhoven - madrid. Dit is al de vierde op een volgende keer. Begin er langzaam pisnijdig van te worden. Ik kan via mijn bevestigingsnummer na het aanvinken van (eu, citizin, 1 stuk bagage etc.) tot het scherm komen met mijn vlucht gegevens. Daarna kan ik mijn naam aanvinken en verdere geboortedatum, passportnummer, vervaldatum enz. invullen. Wanneer ik dan op checkin klik krijg ik een error. Mooi is dat. Vrienden van mij hadden laatst hetzelfde. Ik vermoed dan ook dat structureel bij veel mensen de online checkin niet werkt zodat ryanair hun geld kan aftroggelen door op het vliegveld nog eens checkin fee te laten betalen. Belleen om te klagen naar dublin voor 1euro p/m heeft ook geen nut.
Vorige keer heb ik een klachtenbrief gestuurd en uitgelegd dat voor mij de checkNgo niet werkt. Ik heb op meerdere desktops geprobeerd. Vervolgens een `lame` standaard antwoord gekregen waarin uitgelegd staat wat de voordelen van online checkin zijn. De eikels hadden dus totaal mijn klacht niet gelezen of een inhoudelijk antwoord gegeven. Ik wilde juist online inchecken om al de redenen die zij noemen en vind dan ook dat ik niet zou moeten hoeven te betalen voor hun falend computer systeem.
Nog een nieuw feit is dat ik ook baal dat retourvluchten van eindhoven naar madrid bijna 2 keer zo duur geworden zijn. Als ik bijvoorbeeld 2 voordelige dagen kies dan betaal ik nu na optelling van alle meuk 70 euro (40 tax op alleen al de heenvlucht!!) tegenover een totaal bedrag van slechts 35 euro in november 2008.
Helaas is ryanair vooralsnog mijn enige oplossing omdat ik krap studentenbudget heb.
Ga je daar niet de fout in? Online checkin kan alleen zonder ruimbagage, misschien dat het systeem het aanvinken als 1 stuk bagage oppikt als 1 stuk ruimbagage en voila: foutmelding.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:07 schreef ruut82 het volgende:
Hoi,
Ik heb problemen met online inchecken via ryanair op de vluchten eindhoven - madrid. Dit is al de vierde op een volgende keer. Begin er langzaam pisnijdig van te worden. Ik kan via mijn bevestigingsnummer na het aanvinken van (eu, citizin, 1 stuk bagage etc.) tot het scherm komen met mijn vlucht gegevens. Daarna kan ik mijn naam aanvinken en verdere geboortedatum, passportnummer, vervaldatum enz. invullen. Wanneer ik dan op checkin klik krijg ik een error. Mooi is dat. Vrienden van mij hadden laatst hetzelfde. Ik vermoed dan ook dat structureel bij veel mensen de online checkin niet werkt zodat ryanair hun geld kan aftroggelen door op het vliegveld nog eens checkin fee te laten betalen. Belleen om te klagen naar dublin voor 1euro p/m heeft ook geen nut.
Inleveren bij een bagage drop-off point op het vliegveld. Daar zul je dan een code moeten intoetsen of zo.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:10 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hoorde pas dat Ryanair de check-in balies op de vliegvelden gaat sluiten. Hoe willen ze dan dat je online gaat inchecken met je bagage?
Het denken van O'Leary. Het blijft typisch...quote:Ryanair wil geld vragen voor wc
AMSTERDAM - Ryanair wil geld gaan vragen voor het gebruik van de wc tijdens de vlucht. Topman Michael O'Leary van de prijsvechter denkt zelf aan ongeveer een euro per toiletbezoek.
De Ierse prijsvechter wil het geld door een slot op de deur te doen die pas opengaat als er een muntje wordt ingegooid. O'Leary denkt dat dit geen enkel ongemak oplevert voor de reizigers omdat volgens hem iedereen wel een muntje in zijn zak heeft zitten.
Deze week maakte Ryanair al bekend voor het eind van het jaar al zijn incheckbalies op luchthavens op te heffen en het grondpersoneel te ontslaan. Het bedrijf boekte in het derde kwartaal van vorig jaar een verlies van ruim 100 miljoen euro.
.quote:Bang dat passagiers geen geld op zak hebben, is de Ryanair-topman niet. „Ik denk dat er in de geschiedenis niemand aan boord van een Ryanair-vliegtuig is geweest die minder dan een pond op zak had.”
dit bericht is de grote ontkrachting waar je het in het Rdam topic over had?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
Gezien de bron en de manier waarop O'Leary uitspraken doet, zal het wel een hoax zijn, of een vroege 1 april grap.
In Ryanair stijl zou je dit van tevoren moeten aangeven bij het boeken en anders ter plekke een kaartje van de stewardess kopen (dat dan natuurlijk 2x zo duur is).
Om het boarden sneller te maken, zou ik voortaan voor instappen door de voordeur ook 2 euro meer gaan vragen, net zoals voor het ontlopen van de verplichting om de eerstvolgende beschikbare zitplaats te nemen in het vliegtuig.
Bij Ryanair heb je over het algemeen meer beenruimte dan bij de traditionele maatschappijen, omdat ze gebruik maken van dunnere (lichtere) stoelen en de tijdschriftzak weglaten en de stoelen niet verstelbaar zijn. Dus dat moet je niet als een argument zien. Zelf je zitplaats uitkiezen is juist ook een voordeel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dit bericht is de grote ontkrachting waar je het in het Rdam topic over had?
Het zou mij niets verbazen Moet ik zeggen dat ik RA alleen ken vanuit het personeel, en zelf altijd bij het boeken bewust RA vermeden heb (oa. ook vanwege de combinatie lengte + geen vaste zitplek)
Ik vind het een goed idee!quote:
En jij denkt dat de tickets dan (nog) goedkoper gaan worden zeker.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:05 schreef korting het volgende:
[..]
Ik vind het een goed idee!
Ik ga altijd op het vliegveld naar het toilet, niet in het vliegtuig.
Nu maken ze het toilet schoon, dat kost geld.
Ik maak geen gebruik van de service "het toilet" aan boord, maar toch betaal ik ervoor!
Dat is niet eerlijk. Daarom vind ik het een goed idee.
HOAX!quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:57 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb echt op Eindhoven nog nooit gehad dat ze mijn handbagage wilden wegen.
Ik had de laatste keer een rugzak stampvol met boeken (wellicht richting de 10kg over er iets over), dat meisje van de douane voelde er even aan en zei "zo die is zwaar!".Ik zeg ja hè. Zegt ze: wat zit erin? Ik zeg studieboeken. Oh. Nou fijne reis!
Welke verplichting? Ze roepen om "You can sit anywhere you like".quote:Op vrijdag 27 februari 2009 13:19 schreef DutchTrain het volgende:
Om het boarden sneller te maken, zou ik voortaan voor instappen door de voordeur ook 2 euro meer gaan vragen, net zoals voor het ontlopen van de verplichting om de eerstvolgende beschikbare zitplaats te nemen in het vliegtuig.
quote:A statement issued by the Ryanair marketing team shortly after midday said: “Michael makes a lot of this stuff up as he goes along and while this has been discussed internally there are no immediate plans to introduce it… maybe O’Leary was just taking the p*** this morning.”
Idd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:24 schreef Isegrim het volgende:
Lekker informeel marketing team dan.
Zoals verwacht dus. Of het was echt een te vroeg uitgelekte (hihi) 1 april grap. Want die zijn van O'Leary ook altijd wel te verwachten.quote:
Bij dit soort bedrijven gaat het er niet om hoe je in het nieuws komt, als je maar in het nieuws komt (en dan niet té negatief). Als zelf CNN en de NOS het overnemen in de journaals, dan zorgt dat voor veel meer boekingen dan de gemiddelde krantenadvertentie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dit soort 'fijne' uitspraken van O'Leary doen het merk Ryanair meer kwaad dan goed. Bepaald niet slim.
N is inderdaad altijd paspoortquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik wil on-line inchecken. Helaas heb ik wél van de hele groep de documentnummer, maar staat er niet bij of het om een paspoort of een id-kaart gaat. Kan je dat aan het nummer zien? N = paspoort, I = id-kaart.
Lijkt me wel, maar wil het even zeker weten.
Neequote:Op maandag 2 maart 2009 13:56 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik ben nu aan het kijken hoe ik goedkoop naar omgeving marseille kom, en terug.
Heen heb ik al bedacht dat vliegen naar Montpellier en dan een 1,5 uur trein het goedkoopste alternatief is (vliegticket 30 pp en treinticket 17 pp), maar terug wordt een stuk lastiger. Ik zoek eigenlijk een tabel waar ik gewoon kan zien in 1 oogsoplsag naar welke plekken Ryanair vliegt, voor welke prijs. Maar die bestaat niet zeker?
Nee tuurlijk niet. De prijs kan per minuut verschillen.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:56 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik ben nu aan het kijken hoe ik goedkoop naar omgeving marseille kom, en terug.
Heen heb ik al bedacht dat vliegen naar Montpellier en dan een 1,5 uur trein het goedkoopste alternatief is (vliegticket 30 pp en treinticket 17 pp), maar terug wordt een stuk lastiger. Ik zoek eigenlijk een tabel waar ik gewoon kan zien in 1 oogsoplsag naar welke plekken Ryanair vliegt, voor welke prijs. Maar die bestaat niet zeker?
Punt is dat we met 2, max 3 man gaan (incl mijzelf). Dus een auto wordt dan niet echt voordelig.quote:
Je kan ook niet gaan en het lekker op TV bekijken. Dan krijg je tenminste herhalingen te zien!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:17 schreef kalinho het volgende:
Punt is dat we met 2, max 3 man gaan (incl mijzelf). Dus een auto wordt dan niet echt voordelig.
Anyway, heenreis zit ik nu op 30 euro vliegticket(brussel-->montpellier) en 17 euro trein ticket. Misschien dat ik terug beter met de trein naar bv Nice kan gaan, of Nimes en dat ik dan eens kijk hoe ik vanaf daar richting het noorden ga.
Ja, ik weet er alles van. Ben ook zo naar Florence gegaan. Heel dat tyfusvliegveld niet kunnen vinden, en uiteindelijk 5.45 de parkeergarage inrijden als je 6.30 vliegt Mja, we weten nu iig wel waar het isquote:Op maandag 2 maart 2009 14:19 schreef Lennox het volgende:
Brussel (CRL) is Charleroi waar vanaf je vliegt. Dat was volgens mij nog 60 km rijden naar Brussel als ik het goed heb onthouden . Vond het een takkeneind rijden vanaf Nederlandse grens iig,
Hoiquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:58 schreef rac het volgende:
Ik begijp het niet hoe het precies met Bagage zit. Mag je helemaal niets meenemen of moet je voor een tas altijd betalen?
http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES&view=email
Uiteraardquote:
Neeeeequote:
Ik ben zo een schijterd die een extra ticket voor goedkoop zou boeken !quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:15 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Neeeee
Nou dan maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen hé
Edit: Of nu nog even een extra ticket boeken op Bastiaan....kost toch maar 16 euro. Is minder dan 100
Wat is wijsheid?
Ja ik eigenlijk ookquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:18 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik ben zo een schijterd die een extra ticket voor goedkoop zou boeken !
Opvallend genoeg blijkt dat totaal niet uit deze topicreeks; veel mensen die gratis of voor veel minder dan bij andere maatschappijen iets konden veranderen. Ze lijken wel erg strikt met hun regels, maar dat komt omdat zij als een van de weinige maatschappijen al hun regels duidelijk hebben uitgeschreven en terug te vinden zijn. En omdat het voor veel mensen hier vaak de eerste keer is dat ze gaan vliegen en geen idee hebben van hoe het er bij andere luchthavens of maatschappijen aan toe gaat.quote:
Die is er nu niet, maar je zou er natuurlijk geld voor kunnen vragen :pquote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:24 schreef Isegrim het volgende:
Welke verplichting? Ze roepen om "You can sit anywhere you like".
Ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:38 schreef Blackman het volgende:
Ik heb geen creditcard. Is het mogelijk dat iemand anders (geen reisgenoot) voor mij betaald?
Danku
Als je vanuit Nederland vliegt en niet naar Spanje of UK gaat, mag dit vrijwel zeker wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:27 schreef Blackman het volgende:
Ik heb zelf geen creditcard. Is het mogelijk met iemand anders creditcard te betalen?
Ik bedoelde dat strikte Toen ik voor de eerste keer met hun vloog, dacht ik dat ze zoiets als twee kleine tasjes, die an sich makkelijk ineen pasten en lang niet zo veel ruimte innamen als een rolkoffertje, wel door zouden laten. Bij andere maatschappijen kon dat inderdaad wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Opvallend genoeg blijkt dat totaal niet uit deze topicreeks; veel mensen die gratis of voor veel minder dan bij andere maatschappijen iets konden veranderen. Ze lijken wel erg strikt met hun regels, maar dat komt omdat zij als een van de weinige maatschappijen al hun regels duidelijk hebben uitgeschreven en terug te vinden zijn. En omdat het voor veel mensen hier vaak de eerste keer is dat ze gaan vliegen en geen idee hebben van hoe het er bij andere luchthavens of maatschappijen aan toe gaat.
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowancequote:Op woensdag 4 maart 2009 11:50 schreef copyfile het volgende:
Even over de bagage. We gaan een weekendje stockholm dus handbagage is prima. Maar nu ga ik voor 4 man boeken. Is het dan ook zo dat we allemaal 1 tas mee mogen nemen als handbagage ? Lijkt me wel maar wil het wel even zeker weten En hoe groot/zwaar mag de handbagage zijn ?
Kijk eens bij 'Dusseldorf' Dan zie je in kleine lettertjes staan de de luchthaven 60 km van Dusseldorf afligt en da's dus Weeze.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:18 schreef copyfile het volgende:
Thanks, duidelijk
Nog effe 1 vraagje. Zag ergens dat Ryanair ook vanuit Weeze zou vliegen, op de site van airport weeze zijn ze ook helemaal trots dat ryanair vanuit daar vliegt. Alleen als ik op de site van ryanair ga zoeken heb ik geen optie om Weeze te kiezen ! Vliegen ze hier niet meer of heet de luchthaven op de site anders ?
Extra ticket boeken of een namechange.quote:Op woensdag 4 maart 2009 00:22 schreef PAA-053 het volgende:
Nog even over die niet-officiële voornaam: wat adviseren ervaren RyanAir-reizigers?
Extra ticket boeken (wat die ik dan met de foute?) of gewoon gaan?
Je snapt het idee. Je boekt op de naam Dusseldorf, maar da's dus niet Dusseldorf airport. Maar omdat niemand Weeze kent liften ze mee op een bekende naam waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef copyfile het volgende:
o goed dat je het zegt ! Als je dus boekt bij dusseldorf dan vlieg je niet vanaf dusseldorf airport maar vanaf weeze airport ? Beetje onduidelijk zo !
Ja, of ik boek een nieuw ticket en annuleer de oude netjes. Dat kan toch ook gewoon?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Extra ticket boeken of een namechange.
Niets doen = vragen om problemen. Lees: extra kosten op de luchthaven.
Als je een extra ticket boekt dan gebruik je het foute gewoon niet, da's dan een no-show. Wel even bij inchecken opletten dat de betrokkene glashard volhoudt dat hij niet Bas (dat was de naam toch?) heet als ze ernaar vragen maar echt waar een officieel Bastiaan. Geen moeilijke vragen is het makkelijkst voor alle partijen.
Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:39 schreef DutchTrain het volgende:
Annuleren kan niet voor zover ik weet. Heeft ook geen enkel nut verder.
Als je geboekt hebt en niet komt opdagen mist Ryanair echt niemand hoorquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Wordt toch niet op gelet, plus dat jij die Bas waarschijnlijk toch niet inchecktquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Mja is ook zo natuurlijk, nu heb ik een nieuw ticket met mijn goede naam en vlieg ik gewoon daaropquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Als je geboekt hebt en niet komt opdagen mist Ryanair echt niemand hoor
Kloptquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wordt toch niet op gelet, plus dat jij die Bas waarschijnlijk toch niet incheckt
En doe je dat wel, missen ze hoogstens een passagier bij het tellen aan boord, dat is ook niet zo'n ramp.
Morgen weer eens van Dusseldorf naar Milaan met onze Ryanairvrienden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:24 schreef copyfile het volgende:
o goed dat je het zegt ! Als je dus boekt bij dusseldorf dan vlieg je niet vanaf dusseldorf airport maar vanaf weeze airport ? Beetje onduidelijk zo !
Als Bas niet (online) incheckt, missen ze Bas ook niet lijkt me.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:50 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Nou dat voorkomt mij wel het gezeik van; hey maar jij bent Bastiaan en we missen een Bas....dat is dezelfde bla bla.
Je hebt het goed gedaan. Eerste voornaam zoals in je paspoort+ achternaam en zij weten genoeg.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:17 schreef Melissa86 het volgende:
hoe zit het trouwens met de voornamen.. Ik zag namelijk bij het boeken alleen 'voornaam' en 'achternaam' staan dus heb mijn eerste voornaam getypt en mijn achternaam, mijn 2e naam heb ik dus niet vermeld wat overigens wel op het paspoort staat.. gaat dit voor problemen zorgen?
Wat geef jij lekker duidelijke antwoordenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je hebt het goed gedaan. Eerste voornaam zoals in je paspoort+ achternaam en zij weten genoeg.
Al check je Bas wel in, zolang tijdens aan boord gaan dit incheckbewijs niet wordt gescand zal deze aan boord niet worden gemist.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:34 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Als Bas niet (online) incheckt, missen ze Bas ook niet lijkt me.
-edit- Zie dat dat al is genoemd.
Weeze-Gatwick ging twee dagen geleden prima. Zit je binnen 14 dagen van zowel vertrek- als terugkomstdata? Want we hebben hier pas iemand gehad die zich bij de boeking een maandje vergist had...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 04:16 schreef rogerbuijsers het volgende:
probeer al 3 dagen online in te checken voor vlucht charleroi-rome ciampino
krijg elke keer foutmelding, meer mensen met dit probleem?
Ze zegt dat het ook binnen 14 dagen van de terugkomstdata moet zijn he.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:45 schreef rogerbuijsers het volgende:
we vertrekken over 11 dagen dus moet geen probleem zijn, blijven proberen maar.
+ Geboortedatum reizigers.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:30 schreef Thetallguy het volgende:
Ze willen minimaal weten:
Je boekingsnummer
Je vertrek- en aankomstluchthaven
Paspoortnummers/vervaldata van alle reizigers
Heb jij de glazen bol van Ryanair niet thuisgestuurd gekregen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef JohnDDD het volgende:
ja dat vond ik ook zo mooi "ik weet zeker dat er niemand aan mijn bagage is geweest"
hoe kan ik nú bevestigen dat er niemand aan de bagage is geweest die ik nog niet heb ingepakt?
Als het goed is, hoef je niet langs de incheckbalie aangezien je alleen handbagage hebt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:58 schreef Nielsch het volgende:
Volgende week vlieg ik voor het eerst van mijn leven met Ryanair van Eindhoven naar Dublin. Om kosten te besparen heb ik er voor gekozen om alleen handbagage mee te nemen. Nu heb ik een mooi handbagagekoffertje dat in de lengte 1 cm groter is dan toegestaan door de Ryanair voorschriften.
Mijn vraag is of ik hier gezeik mee krijg bij de incheckbalie. Ik weet dat Ryanair overal geld aan wil verdienen (naar de WC in het vliegtuig, 1 minuut te laat aankomen bij de incheckbalie) en ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil straks niet gedwongen worden om tegen een hoog tarief alsnog m'n koffertje in te checken.
Op Eindhoven zijn ze inderaad relaxt, maar op andere luchthavens kan er moeilijk worden gedaan, op Stansted bijvoorbeeld is het de beveiliging die soms lastig doet en het koffertje daadwerkelijk in een kofferklem stopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:22 schreef nickybol het volgende:
1cm? Absoluut geen probleem. Als je ziet wat mensen soms meenemen...
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:26 schreef ozzietukker het volgende:
Vloeistoffen gaan al sinds lange tijd niet meer uit mijn tas, en als ik bij de security checks om my heen kijk, bij bijna niemand meer.
Dit is natuurlijk het gevolg dat de scanners zelf het ook allemaal wel geloven, zolang de vloeistoffen er op het scherm er niet te groot uitzien laten ze het maar passeren. (Ze zullen het wel zien op het scherm, maar er geen punt meer van willen maken). In het begin werd er natuurlijk streng op toegezien omdat er nog angst was, maar nu gelooft bijna niemand nog in de maatregel.
(Hoewel in de UK ze nog steeds mensen in dienst hebben die schreeuwen dat vloeistoffen apart moet worden aangegeven, wat vervolgens niemand doet, maar dit terzijde).
Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Nee absoluut niet, werd zelfs verkocht onder het mum van dat Lowcost budget maatschappijen deze zonder meer aannemen. Zat ook zeker geen 10 KG in. Je mag het haast niet zeggen, maar het leek haast omdat het was omdat ik Nederlander was. Want de Franstalige mensen voor me mochten zo doorlopen (met zeker 1 persoon met een veel grotere "koffer"). Toen er gevraagd werd of ik Frans sprak zei ik nee (zelfbescherming, ik kan het wel, maar zo kunnen ze me nooit vast lullen ), toen mocht ik gelijk mijn koffer in dat "rek" gooien ..quote:Vreemd trouwens dat ze de koffer controleerden, of zag deze er zo groot uit? Ik zag aan boord vanaf Eindhoven weer hele hutkoffers en volledige bepakte rugzakken en die konden gewoon als handbagage mee.
Laatste keer dat ik van Eindhoven vloog heb ik gewoon een grote bus deo mee kunnen nemen. Geen probleem. Op de terugweg (vanuit Polen) moest ik hem echter wel weggooien.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:00 schreef XL het volgende:
[..]
Bullshit. Op vloeistoffen controleren ze streng. Als dat in je tas zit gaat je tas open en krijg je een preek of gooien ze het weg.
quote:Op zondag 8 maart 2009 20:08 schreef nickybol het volgende:
In de ervaring van ozzietukker controleren ze er dus niet meer zo streng op. Om dat nou bullshit te noemen... andere ervaringen blijkbaar.
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef XL het volgende:
[..]
Hij kan de Alberto Steegmans geweest zijn bij wie het goed gaat. Ik zie het wekelijks anders. Ik vind niet dat je op een forum mensen kan vertellen dat je vloeistoffen niet uit je tas hoeft te halen. Als de douanier onwelwillend is en minder luchtig dan de raamambtenaar die Ozzietukker hielp dan vlieg je niet als je ze niet uit je tas hebt gehaald. Dus dan schiet ik de reactie van Ozzietukker maar wat harder af. Ik heb er dit jaar zo'n 20 enkele vluchten opzitten en meerdere malen gezien dat mensen apart werden genomen met bagage vanwege vloeistoffen, of nog veel onnozeler... omdat ze tegen de stroom in liepen bij de douane omdat ze iets vergeten waren.
Als die gasten een slechte dag hebben reageren ze dat af op jou. Die 5 minuten aan de douane gedraag je je dus als een gentlemen.
Ik vlieg ongeveer zoveel en mijn ervaring is tegenovergesteld.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet om hoog van de toren te blazen, maar ik maak meer dan 75 vluchten per jaar en heb nog nooit mijn tas hoeven openen voor vloeistoffen.
Ik zie bij de verschillende vliegvelden tijdens de veiligheidscontrole ook bijna niemand meer vloeistoffen uit de tas halen, en je maakt mij niet wijs dat niemand meer vloeistoffen meeneemt. Sterker nog, op Schiphol bijvoorbeeld heb ik zelfs aangegeven dat vloeistoffen in de handbagage zat en dit vonden ze prima.
Een gemiddelde scanner kan ook vanaf het scherm beoordelen of de vloeistoffen binnen de limieten zijn, en als dit groter is dan toegestan, tja dan wordt je tas geopend.
Het verkondingen dat je niet vliegt als je de vloeistoffen niet uit je tas hebt gehaald is de grootste onzin die er is, ALS ze al je vloeistoffen willen controleren zullen ze kijken of dit binnen de limieten is en anders inderdaad innemen, maar je mag daarna gewoon verder TENZIJ je dit of andere verboden voorwerpen op je lichaam expres verbergt.
Al gaat dit topic over Ryanair, en opzich is natuurlijk voldoen aan de voorwaarden van de veiligheidscontrole en handbagagelimieten wel belangrijk, sterker nog, vooral de handbagagelimieten moeten inderdaad wat strenger worden nageleeft.
Eind 2009 zal geleideljk de vloeistofmanie worden afgeschaft in de VS, en Europa zal dan wel volgen neem ik aan.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef jmac het volgende:
In New york hoef je vloeistoffen ook niet meer in een zakje te doen. Ik vroeg aan ze of ik een zakje kon krijgen maar moest gewoon alles in m'n tas laten en dan was 't allang best. Iedereen ziet inmiddels wel in dat 't volkomen belachelijke regel is..
Mag hopen dat 'ie ooit nog eens afgeschaft wordt. Maar weinig hoop op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |