abonnement Unibet Coolblue
pi_233322
Onzinnige discussie, wat maakt het nu uit wat Bart is, hij is een sociaal voelend mens en houdt van mensen daar is waar het toch om gaat. Laat Bartje maar schuiven die komt er wel.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 24 december 1999 @ 19:33:00 #27
1234 HiZ
Istanbullu
pi_233323
Het valt me op hoeveel mensen dit een onzinnig topic vinden. Wat je heel vaak ziet is 'wat maakt het nou uit'.

Volgens mij maakt het een hele hoop uit. Mensen die het tegendeel beweren weten gewoon niet waarover ze praten. Wanneer je homo bent groei je op in een wereld die op z'n best tolerant is als je eenmaal je vrijheid hebt bevochten van de verwachtingen van je ouders en je omgeving. Zonder die direct van kwade trouw te willen beschuldigen, het simpele feit dat niemand er op voorhand rekening mee houdt dat je op personen van hetzelfde geslacht zou kunnen vallen of het thema zodanig 'gevoelig' acht dat er maar niks over wordt gezegd, maakt dat je je soms net een wezen van een andere platneet voelt. En dat gaat door tot het moment dat je door begint te krijgen dat je NIET de enige bent. En dat niet alle homo's in deze wereld permanent in een staat van verwarring verkeren over hun oriëntatie. En hetero's, hoe goedwillend ook, zijn daarbij op z'n allerbest geen sta in de weg. Domweg omdat ze niet kunnen begrijpen wat het is om geen hetero te zijn. (Twijfel je over de aanwezigheid van de barriere ? Denk dan maar eens na over de laatste keer wanneer je met een homosexuele vriend hebt gesproken over iets intiems, als dat überhaupt wel eens echt gebeurt. Of als je geen homo's kent - onwaarschijnlijk - zouden al die welwillende commentaren ook zijn geschreven in een topic met de naam "Bart is hetero?", volgens mij zou dat binnen de kortste keren in het ongein-forum verdwijnen).

Verder hebben we in dit forum ALLES besproken en ik zie niet in waarom een zo sterk persoonlijkheidsbepalend onderwerp als iemands sexuale oriëntatie niet besproken kan worden.

Overigens, ondertussen heb IK geleerd om met hetero's om te gaan; ik denk gewoon niet meer na over wat ze zouden kunnen denken, en schrikken dat ze doen als je vraagt : heb je een vriendin of een vriend

Tenslotte : als ik Bart's gedrag in het huis wat evalueer lijkt hij me gewoon een heterosexuele man met weinig frustraties t.a.v. z'n mannelijkheid. Dat kan niet over alle mannen in het huis gezegd worden. Bart zelf weet het best wat ie is.

  vrijdag 24 december 1999 @ 21:42:00 #28
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_233324
Er zijn er hier een paar die er eens over moeten gaan denken om een wekelijks naaikransje op te starten met Tonnie van der H en Henk van de M.......
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 24 december 1999 @ 22:40:00 #29
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233325
Hoewel een discussie over homoseksualiteit weinig met BB te maken heeft reageer ik toch maar op dit onderwerp omdat dit hele topic er al over gaat. Ondanks dat velen denken dat homoseksuelen niet gediscrimineerd worden is dat nog steeds niet het geval. Een jaar of zes geleden kwam ik daar pas echt goed achter toen ik voor mijn studie een referaat schreef over homoseksuele ouders. Ik heb toen op een aantal gebieden naar informatie gezocht (boeken, ivf-afdelingen in ziekenhuizen, adoptie-instanties, juridische gebieden, seksuologische instanties, etc.) en het viel mij op hoe vaak ik afgescheept werd met mededelingen dat homoseksuelen niet behandeld werden of dat gewoon de hoorn op de telefoon werd gegooid. Pas sinds enkele jaren kunnen (mogen) homoseksuelen paren een kind adopteren of heeft de partner van een biologische ouder ook rechten en plichten ten aanzien van hun kind. Homohuwelijken zijn nog maar sinds kort mogelijk.
Zonder hier nu een hele uiteenzetting te geven over hoe het juridisch of sociaal in Nederland is gesteld met de acceptatie van homo’s wil ik alleen maar zeggen dat we er nog lang niet zijn. Nog steeds is de norm heteroseksueel. De vaak gehoorde uitspraak: “iemand mag homo zijn” of “ik discrimineer homo’s niet” is op zich al discriminerend omdat je ze daarmee toch als anders bestempelt. Ik hoop dat we ooit nog eens zover komen dat er geen discussie meer nodig is over wat iemands seksuele voorkeur is, dat we, net zoals we niet discussiëren over iemands heteroseksualiteit, ook niet meer hoeven te discussiëren of iemand houdt van mensen van zijn of haar eigen sekse.
Fijne kerstdagen
Terug uit het enge bos
  zaterdag 25 december 1999 @ 00:04:00 #30
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_233326
Hoe was het ook alweer? It takes one to know one?

Nou, er zindert van mijn televisieschermpje geen homosensuele knettering waardoor mijn voelsprieten (die hebben jullie, niet?) roffelend in een hoogtepunt der homosexuele herkenning uiteenspatten. Dussehhh.... Idee voor een volgend Topic: Bart heeft geen borsthaar, of Bart heeft geen wenkbrauwen. Is mijns inziens net zo ondiscutabel als dit. Maar wel leuk om iedereens theorettes eens te horen over de al dan niet vermeende homosexualiteit van een televisie-starlet.

Ben te zaai voor een signature
pi_233327
Uit het feit dat hierover een discussie wordt gevoerd blijkt al dat het (nog) steeds niet als normaal wordt beschouwd. De kreten tolerantie en acceptatie bewijzen dat ook al.... Vraag me af wanneer het topic wordt geopend met de vraagstelling: Valt Bart op blond? Smaken verschillen nou eenmaal, lijkt me geen discussie voor nodig.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

pi_233328
Uit het feit dat hierover een discussie wordt gevoerd blijkt al dat het (nog steeds) niet als normaal wordt beschouwd. De kreten tolerantie en acceptatie bewijzen dat ook al.... Vraag me af wanneer het topic wordt geopend met de vraagstelling: Valt Bart op blond? Smaken verschillen nou eenmaal, lijkt me geen discussie voor nodig.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

pi_233329
En excuus voor het twee keer plaatsen, het ene is nèt iets anders dan het andere.... lees al weken mee, maar van iets plaatsen heb ik blijkbaar nog geen kaas gegeten!
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

pi_233330
HiZ ik ben het helemaal met jou zienswijze eens. Ben zelf een 200% bi-mens die daar absoluut geen moeite mee heeft en daar ook geen geheim voor de omgeving van maakt.

Het was niet meer dan een constatering dat het vriendje van Bart er nogal nichterig uitzag. Of mag alleen Paul de Leeuw dit zeggen?

:0 Mijn vriendenkring bestaat voornamelijk homosexuele MENSEN.

  zaterdag 25 december 1999 @ 01:55:00 #35
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_233331
Corrine,

Ik snap dat je het goed bedoelt, en daarvoor een pluim. Maar dat een mens zich hiertegen moet verdedigen? Dat moet een verkrachter etc. (had jij ook al opgemerkt Maurisico, maar ik wilde het ook nog even kwijt)

  zaterdag 25 december 1999 @ 02:18:00 #36
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_233332
Natuurlijk maakt het nog steeds wat uit. Zoals Paul de Leeuw deze week nog zei: in de grachtengordel van Amsterdam is het gewoon maar in 'de provincie'?
Een vriend van mij is homosexueel en woont in de provincie. Mijn 'zware' opvoeding en het feit dat het zondig zou zijn heb ik gelukkig achter mij gelaten. Gelukkig zijn er meer mensen in z'n omgeving die gewoon ook dingen vragen over 'de liefde' en aanverwante zaken ("heb je al een vriend?"), op dezelfde manier als ze dat bijv. ook aan mij vragen ("nog steeds niet aan de vrouw?"). Maar ik ken ook voldoende mensen die daar nog steeds moeilijk over doen.
Daarom ben ik bang dat het nog steeds niet als 'gewoon' of 'maakt niet uit' geaccepteerd wordt.
Stel, je bent een heteroman en een andere man zegt ineens dat hij verliefd op je is. Hoeveel heteromannen gaan daar gewoon mee om?
Mij is het ook eens overkomen, en ik zal eerlijk zeggen dat ik mij daar nu voor schaam, ik reageerde ook opgefokter dan eigenlijk hoort. Als dit me ooit weer overkomt weet ik dat een vriendelijk nee met een korte overleg beter is dan een bot 'nooit'.


wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 25 december 1999 @ 02:40:00 #37
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_233333
Ik weet niet wat jij bedoelt met "de provincie", maar het komt mij over als eenzelfde hokje als waarin velen homo's duwen. Ik kom uit Deventer en ik denk niet dat de mensen daar ouderwetser of bekrompener zijn dan in het westen. Maar zoals je misschien nu zelf ziet (het doe het zelf ook hoor): mensen blijven elkaar in hokjes stoppen. Mijn zus heeft een vriendin en ik heb mensen (wanneer ik het over haar vriendin heb) vaak genoeg horen stotteren en stilvallen. Naar mijn idee word het wel langzaam minder. Het is mij nog nooit gebeurd dat een vrouw verliefd werd op mij (niet dat ik weet), maar het lijkt me zoziezo moeilijk om om te gaan met zo'n mededeling terwijl jij niet hetzelfde voelt.
Ik denk dat in alle gevallen de reactie: ik voel niet hetzelfde voor jou , goed is!
  zaterdag 25 december 1999 @ 08:19:00 #38
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_233334
quote:
op 12-25-1999 om 02:40 AM schreef Thorka het volgende:
Ik weet niet wat jij bedoelt met "de provincie", maar het komt mij over als eenzelfde hokje als waarin velen homo's duwen. Ik kom uit Deventer en ik denk niet dat de mensen daar ouderwetser of bekrompener zijn dan in het westen. Maar zoals je misschien nu zelf ziet (het doe het zelf ook hoor): mensen blijven elkaar in hokjes stoppen. Mijn zus heeft een vriendin en ik heb mensen (wanneer ik het over haar vriendin heb) vaak genoeg horen stotteren en stilvallen. Naar mijn idee word het wel langzaam minder. Het is mij nog nooit gebeurd dat een vrouw verliefd werd op mij (niet dat ik weet), maar het lijkt me zoziezo moeilijk om om te gaan met zo'n mededeling terwijl jij niet hetzelfde voelt.
Ik denk dat in alle gevallen de reactie: ik voel niet hetzelfde voor jou , goed is!

Zijn er in het westen geen provincies dan?


Life is what you make it.
  zaterdag 25 december 1999 @ 08:19:00 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_233335
Dit bericht is nooit geplaatst.
Om in de woorden van Mirrorman te spreken:
Geloof niet wat hieronder staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Schanulleke (Datum 25 December 1999).]

Life is what you make it.
  zaterdag 25 december 1999 @ 08:33:00 #40
1034 egmo
all the best freaks are here
pi_233336
'k vind Pim Fortuin het perfect voorbeeld een van homoseksueel met een verkeerde uitstraling. Met een verkeerde uitstraling bedoel ik het type: Jos Brink, Frank Govers etc etc. Dus types die het homofiel zijn verheerlijken. bbbbbaaaaaahhhhhhhhh
  zaterdag 25 december 1999 @ 11:29:00 #41
1234 HiZ
Istanbullu
pi_233337
Het is wel komisch om Jos Brink en Pim Fortuyn als één categorie homo genoemd te zien. Voor de oplettende tv-kijker was het natuurlijk allang duidelijk dat Jos Brink in BB-termen 'Karin' is. Netjes, geen onvertogen woord gebruikend en volgens mij zou ie nooit z'n kerstkrans aan de binnenkant van z'n voordeur ophangen ook.
Pim Fortuyn daarentegen is 'Ruud', die vindt het gewoon leuk om lekker plat op TV te praten over de vele mannen die ie heeft 'uitgewoond' en de lekkere bekkies die ie om zich heen ziet. Ondertussen zie ik geen van beide heren homosexualiteit verheerlijken. Bij gebrek daaraan wil ik die taak wel even op me nemen. Inderdaad het is verdomd lekker om homo te zijn. Ik zou doodongelukkig worden van het idee hetero moeten zijn . (goede lezers mogen over het stukje tussen de haakjes heenlezen, moeten even het woord sarcasme opzoeken in het woordenboek )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')