abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65514660
Na jaren geleden dit spel gespeeld te hebben, het spel weer uit de kast getrokken!

Wat zijn nou echt dé tips en tactics om dit spel multiplayer te spelen? Wat bouwen jullie in het begin?

Bijv. Regicide met resources op low. Je hebt dus weinig man en resources. Wat bouwen jullie als eerst? Hoe ziet jullie aanvalsplan eruit?

Mijn ass werd finaal gekickt bij mijn eerste AoE potje met vrienden. En hier moet verandering inkomen!

(score van 11000 tegen 28000 )
  donderdag 29 januari 2009 @ 01:34:18 #2
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_65515147
AoE 1 of 2?
Bij één weet ik het niet zo, maar bij twee is het handig om al snel villagers te maken en meteen veel in te slaan en een kleine militaire macht te hebben die in staat is om aanvallen van de tegenstander af te slaan. Bij 1 komt het daar misschien ook wel op neer. Vooral met low resources is het handig om een flinke dot reserves te hebben.

Ik weet niet of jullie in teams spelen, maar meestal ben ik zo brutaal om een town center (eenmaal in de Iron/Imperial age aangekomen) te bouwen in het stadscentrum van m'n ally. Zo is, mocht het fout gaan, mijn nationale reserve gewaarborgd.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 29 januari 2009 @ 01:34:55 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_65515156
btw; speel je online via Hamatchi?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_65528400
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 01:34 schreef GasTurbine het volgende:
AoE 1 of 2?
Bij één weet ik het niet zo, maar bij twee is het handig om al snel villagers te maken en meteen veel in te slaan en een kleine militaire macht te hebben die in staat is om aanvallen van de tegenstander af te slaan.
Ook wel bekend als rushen.
Er zijn 3 hoofdstrategiën, wat de beste is is een beetje afhankelijk van je tegenstander.

Rushen is vroeg militairen gaan bouwen.
Turtlen is je zo goed mogelijk verdedigen met muren en torens
Boomen is je focussen op een goede economie en je in het begin nog niet zo met aanvallen of verdedigen bezighouden.

Een rusher wint van een boomer, een boomer wint uiteindelijk van een turtler en een turtler wint van een rusher.

Mijn vrienden spelen vaak verdedigend, dus rushen en turtlen heeft dan weinig zin.
pi_65546145
Ik had het over AoE 2 en via Hamatchi lukt niet meer!
pi_65564095
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:42 schreef DonPerignon het volgende:
Ik had het over AoE 2 en via Hamatchi lukt niet meer!
Oudere versie van Hamachi gebruiken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:10:56 #7
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_65704971
Van de genoemde strategieën gebruik ik meestal die van de boomer. Pas weinig militairen tot erg laat in het spel. En inderdaad, de beste strategie is afhankelijk van wat je tegenstander doet. En raiden kan ook wel eens helpen. Scout je tegenstanders, en val villagers aan die hij niet snel kan verdedigen. En trek dan terug als hij met militairen aan komt zetten. Cavalry Archers (Castle Age) zijn hier handig voor, plus de unieke van de Mongols.
You know, I've learned something today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')