abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_233258
Iemand de laatste vragen opgeschreven? Ging me een beetje te snel.

1 Bijnamen van Rep/Koeman/Eusebio
(Koeman is Sneeuwvlokje in ieder geval)

2 ??

3 Keeper van Feyenoord die een meeuw uit de lucht schoot: Eddy Treytel

4 Speler van Telstar met de grote snor: Abe van den Ban

5 Spits van SVV??


Antwoorden sturen naar ruud@big-brother.nl ??

pi_233259
quote:
op 12-19-1999 om 07:12 PM schreef Kozzmic het volgende:
1 Bijnamen van Rep/Koeman/Eusebio
(Koeman is Sneeuwvlokje in ieder geval)

Koeman is het kanon.

  zondag 19 december 1999 @ 19:30:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233260
Eusebio: parel van Mozambique
Terug uit het enge bos
pi_233261
Rep = Goudhaantje
pi_233262
1.wie verbrak in china (1964) het wereld record verspringen, en wat was er bijzonder aan de meetlat van de chinezen.

2. Hoe omschreef danny blind zijn enigste goal voor oranje (met het hoofd)

3.......
ff denken

pi_233263
quote:
op 12-19-1999 om 09:33 PM schreef cluB! het volgende:
1.wie verbrak in china (1964) het wereld record verspringen, en wat was er bijzonder aan de meetlat van de chinezen.

2. Hoe omschreef danny blind zijn enigste goal voor oranje (met het hoofd)

3.......ff denken


Nee , deze bedoeld Kozzmic niet . Dit waren de vragen van de vorige keer.


En Jesper , ik denk dat Ruud toch "Sneeuwvlokje" bedoeld , zijn bijnaam in Barcelona.

  zondag 19 december 1999 @ 22:23:00 #7
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_233264
Ruud is nog dommer als ie eruit ziet, niet alleen is dat hele kwis gedoe te verdrietig voor woorden...

Iemand die gelooft dat de Olympische Spelen in 1964 in Ja-fu**ing-Pan waren is echt niet goed snik. Gymnasium, yeah right......

Kom op nou Veronica

(PS: het was Mexico-City)

pi_233265
quote:
op 12-19-1999 om 10:23 PM schreef smallsister het volgende:
Ruud is nog dommer als ie eruit ziet, niet alleen is dat hele kwis gedoe te verdrietig voor woorden...

Iemand die gelooft dat de Olympische Spelen in 1964 in Ja-fu**ing-Pan waren is echt niet goed snik. Gymnasium, yeah right......

Kom op nou Veronica

(PS: het was Mexico-City)


WHO cares.... het houd ons tenminste bezig en het is toch wel geinig ofniet,met best wel pittige vragen. Je kan wel blijven klagen over dat het zo saai is maar als er dan iets spontaans ontstaat is het ook niet goed. TERUG NAAR DE TOPIC

pi_233266
[QUOTE]op 12-19-1999 om 10:23 PM schreef smallsister het volgende:
>knip<
...

Iemand die gelooft dat de Olympische Spelen in 1964 in Ja-fu**ing-Pan waren is echt niet goed snik. Gymnasium, yeah right......>knip<unquote

Even nagekeken, want dacht dat je je echt vergistte: Mexico was 1968, 1964 was inderdaad Japan.
Ruud gelijk, verder is die quiz te zielig.

[Dit bericht is gewijzigd door Venus (Datum 19 December 1999).]

pi_233267
quote:
op 12-19-1999 om 10:23 PM schreef smallsister het volgende:
Iemand die gelooft dat de Olympische Spelen in 1964 in Ja-fu**ing-Pan waren is echt niet goed snik. Gymnasium, yeah right......

Ha, ha, Smallsister... Back to school jij. 64 was toch echt Japan (met "onze" Anton Geesink weet je nog), 68 was Mexico. Alleen die sprong van Bob Beaman (zo heette die toch?) was geloof ik inderdaad in Mexico, dus in 68!

  zondag 19 december 1999 @ 22:49:00 #11
1464 ART
FOK!member
pi_233268
De sprong was inderdaad in 68 in Mexico.

De Surinaamse voetballer is lastiger. Volgens mij is het niet Gullit of Rijkaard of zo, maar een voetballer uit de jaren zeventig

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_233269
Effe zoeken op Internet doet wonderen; de eerste Surinamer in het NL Elftal was Humprey Mijnals in 1960 (wie kent 'm niet ).
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1997/06/09/Spo/01.html

Dus wat hebben we nu:

1. bijnaam Rep: Goudhaantje
bijnaam Koeman: Sneeuwvlokje
bijnaam Eusebio: Parel van Mozambique

2. eerste Surinamer: Humprey Mijnals

3. Feyenoord-keeper: Eddy Treytel

4. Telstar-kapper: Abe van den Ban

5. SVV-spits uit de jaren 70: ???

Nog één vraag en ik kan die massage gaan opeisen

pi_233270
quote:
op 12-20-1999 om 11:24 AM schreef oliebol2000 het volgende:
Ruud maalt de koffie en gaat water opzetten. karin is iets aan het schilderen en Willem tekent op een groot vel papier iets.

11.366 Ruud gaat de antwoorden geven op de kwisvragen en oefent.
Vraag 1 : bijnaam johnny rep was "goudhaantje,

Vraag 2 :bijnaam was : "de parel"

Vraag 3 :welke keeper schoot een meeuw uit de lucht, "eddy kruithof"

Vraag 4 :wie was dee eerste surunaamse speler
"nijmans"

Vraag 5 :wie was de middenvelder met de grote snor. "van de val"



quote:
op 12-20-1999 om 11:41 AM schreef oliebol2000 het volgende:
R: "en dan nu de nieuwe vragen en dat gaat over schaatsen." Ruud leest de vragen op die hij zo in de DBK gaat vertellen.

vraag 1 :
Wat was de reden van de diskwalificatie van Jan Bols tijden de WK schaatsen?

vraag 2 :
Noem drie redenen waarom nummer 13 van Evert van Benthum belangrijk was?

vraag 3 :
Om welke schaatsgebeurtenis is Hilbert van de Duim bekend geworden?

vraag 4 :
Wie is de Noorse schaatser in dat toernooi met de naam S?

vraag 5 :
Welke zwitser reed als eerste in een strak schaatspak?

vraag 6 :
Welke spaanse schaatser was zeer bekend in 1977?


antwoorden:

1) ?

2) twee maal de Elfsteden en 1 x het WK met rugnummer 13 gewonnen

3) over vogelpoep gestruikeld tijdens WK

4) 4 x S: Schonbrun, Stensjemmed, Storhold en ...?

5) Feigenwinter?

6) Gomez

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 20 December 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 20 december 1999 @ 11:56:00 #14
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_233271
Dat jullie hier serieus een topic over geopend hebben, waanzinnig! Ik vond het een belachelijke voorstelling die Ruud daar ten toon spreidde.
Maar begrijp ik het goed, dat Ruud een geniale zet heeft gedaan, door deze quiz te starten? Ik kan alleen maar vol verbazing deze reacties bekijken.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_233272
quote:
op 12-20-1999 om 11:56 AM schreef dutchie het volgende:
Dat jullie hier serieus een topic over geopend hebben, waanzinnig! Ik vond het een belachelijke voorstelling die Ruud daar ten toon spreidde.
Maar begrijp ik het goed, dat Ruud een geniale zet heeft gedaan, door deze quiz te starten? Ik kan alleen maar vol verbazing deze reacties bekijken.

Hoezo?,het gebeurt toch in big brother!
Daar gaat het hier toch over ja toch nietan!

Ik ben online
  † In Memoriam † maandag 20 december 1999 @ 12:17:00 #16
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_233273
Het S kwartet : Storholt,Stensjemmet,Schonbrun en Stensen

Wat denkt Ruud nou eigenlijk dat hij aan het doen is, boekje met feitjes gekregen en vragen stellen waarop hij geen antwoorden kan krijgen en dus ook geen winnaars kan aanwijzen of prijzen kan uitdelen.
Bovendien slecht verstaanbaar en veel te serieus om leuk te zijn.
Hij zal wel een keer mogen optreden bij de regenjas, dat wel. Misschien mag hij ook eens de prijsvraag doen in F1.

The future is after you
pi_233274
Volgens mij was de laatste bijnaam van Koeman "Kuifje", maar dan in het spaans
Kapot is leuker
  maandag 20 december 1999 @ 12:45:00 #18
1464 ART
FOK!member
pi_233275
Schaatsantwoorden (volgens mijn geheugen)

1 Niet van baan gewisseld (reed daardoor een extra lange ronde, zette toch een mooie tijd neer, maar het mocht niet)

2 Won er twee elfstedentochten mee, derde reden weet ik niet

3 uitglijden over vogelpoep én een ronde te kort schaatsen tijdens een EK/WK op de 5000 m.

4 Stensen, Sjobrend, Storholt of Stensjemmet (ik ga voor Storholt, de anderen waren uit de tijd van Ard en Keessie)

5 Krienbüll (stond toeval zaterdag een stuk over in de Volkskrant, heeft Rudy last van telepatie )

6 Anton(io?) Gomez

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_233276
Het was toch zo dat van der duim na 9600 meter klaar dacht te zijn met de 10 kilometer en rustig met zijn handen op de knieen uitreed? Of vergis ik me nou?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_233277
Hij dacht inderdaad dat ie al klaar was, en merkte na 150 meter uitglijden dat hij nog verder moest. Had veredr geen serieuze consequenties dan een wat mindere tijd. Het vogelpoep incident is wat datbetreft veel bekender, dus ik vermoed dat die wordt bedoeld.
et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_233278
Is v/d Duim niet bekent geworden doordat hij wereldkampioen was geworden?
Die andere 2 dingen gebeuren later pas .....
(Of bedoeld die niet meege-evolueerde in dat huis dat niet)
  maandag 20 december 1999 @ 14:15:00 #22
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_233279
quote:
op 12-20-1999 om 12:17 PM schreef otaku-san het volgende:

Wat denkt Ruud nou eigenlijk dat hij aan het doen is, boekje met feitjes gekregen en vragen stellen waarop hij geen antwoorden kan krijgen en dus ook geen winnaars kan aanwijzen of prijzen kan uitdelen.
Bovendien slecht verstaanbaar en veel te serieus om leuk te zijn.

Ik heb geen idee, waar Ruud mee bezig is

Het is een zielige vertoning en het beeld dat ik nu van Ruud krijg is intriest

Groeten Dark
Hij zal wel een keer mogen optreden bij de regenjas, dat wel. Misschien mag hij ook eens de prijsvraag doen in F1.


Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_233280
quote:
op 12-19-1999 om 07:22 PM schreef Jesper het volgende:
Koeman is het kanon.


In Barcelona was (en is) het Sneeuwvlokje (naar de Witte Gorilla...)

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  maandag 20 december 1999 @ 14:29:00 #24
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_233281
Van ART - 20 December 1999 @ 12:45. (104)

--------------------------------------------------------------------------------
4 Stensen, Sjobrend, Storholt of Stensjemmet (ik ga voor Storholt, de anderen waren uit de tijd van Ard en Keessie).

Dat is niet waar, allen reden in de tijd van Hilbert van de Duim, Piet Kleine, Frits Schalij en Yep Kramer. ( dat was de ploeg waar Nederland toen mee reed.) In dat toernooi won Aymund Sjoebrend. Hij werd Europees kampioen. Bij de Noren deden Storholt en Stensen niet mee, ipv hen waren het Tom -Erik Oxholm en Oyvind Tveter die deelnamen.
Overigens is Van der Duim ook bekend geworden vanwege het feit dat hij na het behalen van zijn wereldtitel op het volgende WK in Oslo verscheen in een regenboogpak. Volgens mij werd dat een groot debacle en moest hij toen de eer laten aan rolf Falk-Larsen. Die overigens van de 10 km toen een wanvertoning maakte omdat hij na 3 afstanden al wereldkampioen werd.
Schonbrunm werd hierboven genoemd, is inderdaad ook een schaatser, maar welk een vrouwelijke en afkomstig uit de DDR. Voornaam Gaby. Was vooral goed op de lange afstanden.
Zo genoeg feitjes weer op een rij. Begin al aardig op Ruud te lijken, ik weet alleen de antwoorden, dat is het verschil.
----------
Die Svv spits uit ee jaren 70? Kan dat Kees van Kooten niet zijn, hij speelde toen voor Hermes Dvs, maar volgens mij is dat later opgegaan in SVV. ( het is maar een gokje)


[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 20 December 1999).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_233282
quote:
op 12-20-1999 om 02:29 PM schreef Maurisico het volgende: Overigens is Van der Duim ook bekend geworden vanwege het feit dat hij na het behalen van zijn wereldtitel op het volgende WK in Oslo verscheen in een regenboogpak. Volgens mij werd dat een groot debacle en moest hij toen de eer laten aan rolf Falk-Larsen

Yep , maar dat ging eigenlijk over het feit dat hij op de 10 Km dat regenboogpak niet meer aanhad en zijn "afgang" compleet was.


Maarehhhh , verzint Ruudje al die vragen zelf eigenlijk ? Ik geloof dat hij zelf niet eens alle antwoorden weet.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')