abonnement Unibet Coolblue
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 13 maart 2009 @ 10:25:53 #251
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67000249
Oh, wat herkenbaar dat langs de zooi lopen!

Ik neem ook rustig mijn bord wel mee naar de keuken en laat dan de kopjes staan ofzo. Of als ik iets ergens mee naar toe moet nemen, leg ik het voor de deur...en loop er vervolgens alsnog langs.
pi_67001297
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Toen zat ik niet aan de medicatie en het heeft dus heel veel lessen gekost alvorens ik geslaagd ben.

Verlengen heb ik nog geen ervaring mee.

Motorrijden was een stuk minder een probleem. Daar wordt ik heel rustig van en geniet ik alleen maar . Heb ik dus ook geen medicatie nodig.
Zonder medicatie is het dus wat medische verklaring betreft geen probleem begrijp ik?
pi_67001511
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:15 schreef FictionalFenna het volgende:
Na een zeeeer brakke nacht ga ik beginnen met opruimen!!! JA ECHT!
Laat maar weten of het je gelukt is . Succes iig.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67001546
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zonder medicatie is het dus wat medische verklaring betreft geen probleem begrijp ik?
Welke medische verklaring?

Ik heb nooit ingezien waarom het CBR van mijn ADHD zou moeten weten.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67001571
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:25 schreef Chell het volgende:
Oh, wat herkenbaar dat langs de zooi lopen!

Ik neem ook rustig mijn bord wel mee naar de keuken en laat dan de kopjes staan ofzo. Of als ik iets ergens mee naar toe moet nemen, leg ik het voor de deur...en loop er vervolgens alsnog langs.
En maar blijven denken "Ik neem het zo mee naar de keuken, ik moet het niet vergeten, het gaat zo mee, niet vergeten zo dat spul mee te nemen"...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67001782
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Welke medische verklaring?

Ik heb nooit ingezien waarom het CBR van mijn ADHD zou moeten weten.
Ok, dat overwoog ik ook al
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 13 maart 2009 @ 11:18:55 #257
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67002057
Toen ik rijles had, wist ik nog van niks en bij het verlengen hebben ze nergens naar gevraagd Toen had ik ook geen medicatie overigens.

Ik heb ook echt niet het gevoel dat ik een gevaar op de weg ben ofzo. Ik rijd behoorlijk veel en al 11 jaar schadevrij. Mocht ik merken dat ik last krijg van eventuele medicatie bij het rijden, denk ik dat ik eerder kap met medicatie dan met rijden Ik ben wel erg verknocht aan mijn vrijheid.
pi_67002278
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 11:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ok, dat overwoog ik ook al
Nike (just do it)
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67015848
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:15 schreef FictionalFenna het volgende:
Na een zeeeer brakke nacht ga ik beginnen met opruimen!!! JA ECHT!
Ik ben erg benieuwd of het je gelukt is vandaag. Of alleen maar pogingen tot gedaan?
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 18:48:16 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67017009
vandaag ook weer overleefd ga denk ik wel even tukken als ik thuis ben
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67020374
Hmmm, een joint, wodka-tequila-sinaasappelsap (ja, rare combi idd) en zometeen een feestje.
Ik was toe aan weekend en lente-achtige temperaturen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_67057437
Het opruimen en poetsen is trouwens gelukt! Ik heb er wel 2 dagen voor uitgetrokken: vrijdag en zaterdag. En heb ook gelijk een voorjaarsschoonmaak gehouden; paperassen die op een stapel zinloos lagen te wezen zijn nu mooi opgeruimd.
I HATE MUSIC
pi_67057542
Goed gedaan
Heerlijk gevoel vind ik dat altijd als het huis echt schoon en opgeruimd is
pi_67057625
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:23 schreef FictionalFenna het volgende:
Het opruimen en poetsen is trouwens gelukt! Ik heb er wel 2 dagen voor uitgetrokken: vrijdag en zaterdag. En heb ook gelijk een voorjaarsschoonmaak gehouden; paperassen die op een stapel zinloos lagen te wezen zijn nu mooi opgeruimd.
pi_67057644
Thanks. Het is zeker een goed gevoel. Ik ben ook wat rustiger, heb nu meer overzicht over zaken.

Zijn jullie trouwens ook onhandig (omdat je niet oplet)? Ik laat zo vaak dingen vallen, stoot glazen om, schop tegen hoeken van tafels aan (au!). Ik heb bijna heel m'n servies moeten vervangen. Vorige week zijn nog 2 glazen gesneuveld.
I HATE MUSIC
pi_67057761
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:32 schreef FictionalFenna het volgende:
Thanks. Het is zeker een goed gevoel. Ik ben ook wat rustiger, heb nu meer overzicht over zaken.

Zijn jullie trouwens ook onhandig (omdat je niet oplet)? Ik laat zo vaak dingen vallen, stoot glazen om, schop tegen hoeken van tafels aan (au!). Ik heb bijna heel m'n servies moeten vervangen. Vorige week zijn nog 2 glazen gesneuveld.
Altijd
Ik heb continue blauwe plekken, zit met mijn vinders klem tussen de keukenlades, schaaf mijn tenen aan de onderkant van een deur of stoot mijn hoofd terwijl ik een deur open doe. Naast mijn fiets lopen levert gegarandeerd blauwe plekken op van de trappers, ik had vroeger een tuinbroek, levensgevaarlijk want met die banden kun je overal achter blijven hangen
Anyway, you get the picture.

Mijn servies is de budgetserie van de Hema, ik heb wedgewood voor mijn verjaardag gekregen maar ik durf het eigenlijk niet uit de kast te halen...
pi_67057930
Oeh, Wedgewood, mooi. Maar ik zou het ook niet durven...

Over Hema gesproken: ik heb dus een aantal borden van de Hema gehaald die van hard plastic zijn en dat is echt ideaal! Vaatwasbestendig en niet stuk te krijgen. En ze hebben ze ook in vrolijke kleurtjes.
I HATE MUSIC
pi_67058368
De herkenning .

Ik heb vrijwel onbreekbaar servies van mijn mama gekrijgt . Ben er nog altijd blij mee. Al heeft mijn vriendin wel een hele breekbare tafel in de woonkamer gezet toen we hier kwamen wonen... Maar goed, die leeft nog.
pi_67058485
Een tafel breken zal ook wel pijnlijk gaan...
I HATE MUSIC
pi_67063191
quote:
Op zondag 15 maart 2009 01:12 schreef FictionalFenna het volgende:
Een tafel breken zal ook wel pijnlijk gaan...
Helemaal aangezien de bovenkant van glas is Regelmatig trap ik tegen dat ding aan, of tegen het puntje van de glasplaat. Ook erg pijnlijk.
pi_67063618
Ik heb ook al jaren een tafel met glazen blad, nog nooit gesloopt, ik maak me meer zorgen om de porseleinen spoelbak
pi_67091593
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb ook al jaren een tafel met glazen blad, nog nooit gesloopt, ik maak me meer zorgen om de porseleinen spoelbak
En die zijn nog wel stevig ook
  Hoofdredactie Fotografie maandag 16 maart 2009 @ 10:34:16 #273
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67094869
Mijn huis is ook, grotendeels, toonbaar En gister is het meisje wat wil komen schoonmaken geweest om kennis te maken en ze gaat het doen! Ik vind haar nu al helemaal tof, want ze vond het prima om elke week te komen Dus nu komt ze de ene week 2 uur, om ook grote dingen te kunnen doen zoals ramen zemen enzo en de andere week 1 uur voor gewoon stofzuigen en stoffen e.d.

Ik ben echt zó blij Dit gaat me zo waanzinnig veel rust en energie geven
  maandag 16 maart 2009 @ 10:47:12 #274
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67095224
Opruimen, ja, dat is een hel ook hier

Ik doe het ook maar 1x per week. En dan gelijk goed. Het is zelfs zo erg dat als ik mn kleren uittrek, ze gewoon dagen blijven liggen op de vloer waar ik stond om ze uit te trekken

Gelukkig is mn vriend met zn kleren net zo. Afwassen doe ik wel elke dag, met tegenzin, maar mijn kerel kan er echt niet tegen als ik niet heb afgewassen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_67097721
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:47 schreef Qwea het volgende:
Opruimen, ja, dat is een hel ook hier

Ik doe het ook maar 1x per week. En dan gelijk goed. Het is zelfs zo erg dat als ik mn kleren uittrek, ze gewoon dagen blijven liggen op de vloer waar ik stond om ze uit te trekken

Gelukkig is mn vriend met zn kleren net zo. Afwassen doe ik wel elke dag, met tegenzin, maar mijn kerel kan er echt niet tegen als ik niet heb afgewassen
Afwasmachines zijn een godsgeschenk . De troep is uit het zicht en aanzetten kost zo weinig tijd en moeite dat mn vriendin daar niet over klaagt .

Alleen vindt ze, terecht, dat ik wel wat vaker de inhoud mag verzorgen. Zowel in- als uitpakken van dat ding.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Hoofdredactie Fotografie maandag 16 maart 2009 @ 12:19:07 #276
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67097960
Eigenlijk moet je gewoon 2 vaatwassers hebben, ter vervanging van je keukenkastjes Eentje waar je het schone spul gewoon in laat staan en eruit haalt wat je nodig hebt en de ander die je weer volstopt met vuil spul
pi_67098075
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:19 schreef Chell het volgende:
Eigenlijk moet je gewoon 2 vaatwassers hebben, ter vervanging van je keukenkastjes Eentje waar je het schone spul gewoon in laat staan en eruit haalt wat je nodig hebt en de ander die je weer volstopt met vuil spul
En dan wel je hoeveelheid servies zo afregelen dat het precies uitkomt
pi_67098539
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En dan wel je hoeveelheid servies zo afregelen dat het precies uitkomt
Kwestie van eenmalig investeren
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 07:45:57 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67125791
Mijn huisgenoot had gister een vraag. Ze vroeg zich af of het nou luiheid is dat ik dingen laat staan of dat ik het echt niet zie ze doelde op een stapel spullen op de trap van mij die er al twee weken ligt en steeds hoger werd Tuurlijk zie ik die stapel wel liggen, maar ik neem het meer voor kennisgeving aan ik kan makkelijk 1 boek uit die stapel pakken en de rest laten liggen

gister dus maar die stapel mee naar boven genomen en het stomme is dan dat ik er zowat voor bedankt wil worden

dat was ook een frustratie bij ons thuis vroeger. Als ik bijvoorbeeld de vaatwasser had ingeruimd vroeger dan vertelde ik dat trots aan mijn moeder. Ik vond het dan heel wat maar zij vond het meer dan logisch en werd dan boos omdat het niet zo heel bijzonder was.

wel interessant om te ontdekken dat er gewoon een verklaring voor is
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 maart 2009 @ 08:25:47 #280
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67126222
Het is zo stom, maar ik word altijd zo blij van dit soort verhalen Het ligt dus echt niet aan 'mij'. Maakt het niet minder lastig natuurlijk, maar toch
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 08:36:23 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67126346
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 08:25 schreef Chell het volgende:
Het is zo stom, maar ik word altijd zo blij van dit soort verhalen Het ligt dus echt niet aan 'mij'. Maakt het niet minder lastig natuurlijk, maar toch
Fijn is dat he

toen ik gediagnostiseerd werd met ADD vond ik het eerst maar onzin. Totdat ik dit topic las. Wat een herkenning!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67127446
Ik lees ook super veel herkenning hier en moet vaak om jullie uitspraken lachen, maar doe precies hetzelfde.

Schijnt dat ad(h)d'ers vol humor zitten!
pi_67129524
Klote concerta Vanmorgen op de motor naar mn werk gegaan en dat spul heeft al het plezier van het rijden eruit gehaald... Na ja, bevestiging van wat ik al verwacht had. Motorrijden is voor mij altijd een ontspanning geweest. Soort van meditatie . De concerta zorgt ervoor dat ik gefocused ben op het verkeer, ipv het plezier.

Het blijft schelen met files
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:55 #284
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67133728
Kun je dan niet iets zakken met je dosering rvlaak? Ik slik het nog niet, maar bij mij hebben ze heel duidelijk aangegeven dat ze niet willen dat mensen teveel afvlakken, dat ze wel hun spontane, impulsieve zelf blijven enzo. Maar misschien ben je dat ook gewoon nog wel natuurlijk en is het idd alleen de concentratie...

Lastig!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:52:17 #285
104367 Thrackan
new and improved
pi_67135204
Hihi, ik lurk nog even door in dit draadje vol herkenningsmomenten Erg leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die zo in elkaar steken, ik zie de humor er ook wel van in.

Ik heb vanmorgen weer eens erg zitten jongleren met tig problemen tegelijk, maar ik heb gewoon tegen mezelf kunnen zeggen dat het niet raar is dat ik het niet allemaal tegelijk voor elkaar kan krijgen
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_67140010
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:58 schreef Chell het volgende:
Kun je dan niet iets zakken met je dosering rvlaak? Ik slik het nog niet, maar bij mij hebben ze heel duidelijk aangegeven dat ze niet willen dat mensen teveel afvlakken, dat ze wel hun spontane, impulsieve zelf blijven enzo. Maar misschien ben je dat ook gewoon nog wel natuurlijk en is het idd alleen de concentratie...

Lastig!
Nee, verlagen kan niet. De 36mg hielp, maar niet zo goed als de 54mg. Moet gewoon accepteren dat ik door de week minder plezier heb tijdens het motorrijden.

Weekenden zijn pillen-vrij natuurlijk . Dan kan ik weer heerlijk genieten.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 maart 2009 @ 20:09:41 #287
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67147872
Hoe is jullie ervaring trouwens met het gebrek aan eetlust bij het gebruik van Concerta?
pi_67151015
Ik heb minder eetlust door Strattera en voortdurend dorst! Vandaag weer zo'n 3 liter water op, gister 4 liter maar blijf dorst houden. Een droge mond is ook een veel voorkomende bijwerking, maar bizar dat ik dorst blijf houden. Als ik niet of nauwelijks drink, krijg ik last van mijn keel.
Is zoveel water wel verantwoord denken jullie?
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 21:37:55 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67151161
Ik ben zo blij met Ritalin vandaag een 8,5 teruggekregen voor een opdracht vroeger haalde ik zesjes, nu presteer ik stukken beter
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67154206
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:34 schreef Lychee_ het volgende:
Ik heb minder eetlust door Strattera en voortdurend dorst! Vandaag weer zo'n 3 liter water op, gister 4 liter maar blijf dorst houden. Een droge mond is ook een veel voorkomende bijwerking, maar bizar dat ik dorst blijf houden. Als ik niet of nauwelijks drink, krijg ik last van mijn keel.
Is zoveel water wel verantwoord denken jullie?
Als je niet te veel andere dingen erbij drinkt is het volgens mij geen probleem. Als het goed is blijf je ook naar de wc gaan? Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om even je huisarts te bellen als je je zorgen maakt, waarschijnlijk kan de assistente je vraag of het verantwoord is wel beantwoorden.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:37 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zo blij met Ritalin vandaag een 8,5 teruggekregen voor een opdracht vroeger haalde ik zesjes, nu presteer ik stukken beter
pi_67154273
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:53 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Als je niet te veel andere dingen erbij drinkt is het volgens mij geen probleem. Als het goed is blijf je ook naar de wc gaan? Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om even je huisarts te bellen als je je zorgen maakt, waarschijnlijk kan de assistente je vraag of het verantwoord is wel beantwoorden.
Ja, moet gewoon regelmatiger naar het toilet nu.
Ik krijg de medicijnen via een arts van Psyq, dus kan hem evt. wel bellen.
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 23:02:42 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67154537
Wie lopen hier eigenlijk allemaal bij PsyQ? Zie het best vaak voorbijkomen Ik zit bij PsyQ Utrecht
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67154593
PsyQ Tilburg
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 maart 2009 @ 23:55:57 #294
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67156370
PsyQ Den Haag
pi_67156587
Ook PsyQ Den Haag
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:27:16 #296
232720 boekenwurmpje
Nou, nog één Billy dan...
pi_67157103
PsyQ Leiden Nog maar net, zit nog volop in het intaketraject, maar 't voelt goed Ondertussen lees ik lekker mee in dit topic!

Ik herken wel echt enorm veel van wat ik hier lees. En ik maar denken dat het aan mij lag, dat ik een erg slordige uitzondering vormde... Ik voelde me schuldig als ik weer eens al een week langs een stapel wasgoed op de trap liep, gewoon omdat ik het niet zie. Of onderweg naar de keuken mijn vuile kopje neerzet om ook gelijk de wasmand mee te nemen, vervolgens in de huiskamer de krant te zien en die op gaan ruimen, naar de keuken lopen en denken: Ik vergeet wat. Wat ook alweer? Dan teruglopen, de wasmand zien en die naar de wasmachine brengen en weer naar boven lopen. Twee dagen later zie ik dat vuile kopje in de gang staan Of nee, mijn moeder ziet het staan en moet me dwingen om het meteen in de vaatwasser te zetten, omdat het er anders gerust over 5 dagen nog staat.
Aardig zijn is overrated.
pi_67171185
Als er met PsyQ een psychiater bedoelt wordt... Twello.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67171205
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:09 schreef Chell het volgende:
Hoe is jullie ervaring trouwens met het gebrek aan eetlust bij het gebruik van Concerta?
Gebrek niet, maar minder wel. Ben eigenlijk gewoon sneller vol.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 18 maart 2009 @ 14:57:19 #299
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67171254
Nee PsyQ staat niet voor psychiater, het is een instelling voor psycho-medische zorg met meedere vestigingen, PsyQ is gewoon de naam dus.

In Den Haag heette het eerst Parnassia.
pi_67176127
@Chell; zit jij ook op de Carel Reinierszkade?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')