abonnement Unibet Coolblue
pi_65468354
Welkom in deel 7!




Vorige delen:
Canada
Canada - deel 2
Canada - deel 3
Canada Deel 4! 574 days and counting!
Canada deel 5! Fokmeet Vancouver 2010!
Canada deel 6! Wie wil niet emigreren?

Vaste gasten:
tevebe
Koploperkopper
Irrem
WooZ

Maar de rest is ook welkom!

Nieuws linkje:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7744207.stm

Laatste bericht
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:13 schreef Koenholio het volgende:
Hoi

Volgend jaar ben ik van plan om naar Canada (en misschien Alaska) te gaan. Ik ben, als alles goed gaat, een halfjaar eerder klaar met mijn studie (vrijstelling, altijd handig), wat dan als het goed is rond deze tijd van het jaar is. Een halfjaar heb ik dus om te vullen, vandaar dat ik een paar maanden (3 a 4) in Canada wil verblijven. Ik ben de laatste tijd al wat bezig geweest om informatie te zoeken, maar ik heb nog een vraag (en er komen er vast nog meer). Kan iemand me daarbij helpen?

Het huren van een auto is erg duur (zeker voor mij, ik ben dan 21, heel misschien 22 dus sowieso jonger dan 25). Het openbaar vervoer is natuurlijk een optie, alleen is het nadeel dat je dan weinig bewegingsvrijheid hebt. Is dit een erge belemmering? Of kan ik de omgeving alsnog prima bezoeken (en dan met name de natuur, want de meeste steden zijn neem ik aan wel bereikbaar met het OV) ? Zijn er nog speciale aanbiedingen om met het OV door Canada te reizen?
Of zijn er betere oplossingen dan het OV?

Is Canada trouwens een duur land? Als in, betaal je daar meer/minder/hetzelfde in de gemiddelde winkels en supermarkten?

Alvast bedankt voor de hulp!
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:31 schreef tevebe het volgende:
Hoi!
Openbaar vervoer is een no-go. Zeker als je naar Alaska wilt gaan. Greyhound bussen zijn een optie, maar daar ben je ook nog steeds afhankelijk van. Ze stoppen niet als jij even een waterval wilt gaan bekijken of als er een beer langs de weg staat. Een eigen auto geeft je veel meer vrijheid. Huren is eigenlijk ook geen optie, maar indien kopen niet lukt kun je het misschien toch overwegen.
Steden zelf hebben wel redelijk tot goed OV.
Canada winkels/supermarkten zijn goedkoper (uitzonderingen zijn er altijd) dan in NL.

Mss nog als tip. 7-8 maart is de Emigratiebeurs in Nieuwegein. Daar komen een aantal provincies. Misschien kunnen zij je er meer over vertellen over de opties die je hebt. OV om rond te reizen zou ik je NIET aanraden.


[ Bericht 99% gewijzigd door tevebe op 27-01-2009 20:38:48 ]
pi_65468415
Fipo!

Niet vergeten he.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65468644
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:33 schreef Koploperkopper het volgende:
Fipo!

[ afbeelding ] Niet vergeten he.
Nee die staat er al in. Was ik ook al van plan

tvp
pi_65468698
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Nee die staat er al in. Was ik ook al van plan

tvp


tvp
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65468781
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:40 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



tvp
Nog updates rondom jou plannen?
pi_65468906
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:42 schreef tevebe het volgende:

[..]

Nog updates rondom jou plannen?
Neuh.

Begin de 16e met m'n nieuwe baan, even aanzien hoe snel ik m'n vakantiedagen bij geschreven krijg zodat ik ze kan opmaken.

P al binnen ondertussen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65469065
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:45 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Neuh.

Begin de 16e met m'n nieuwe baan, even aanzien hoe snel ik m'n vakantiedagen bij geschreven krijg zodat ik ze kan opmaken.

P al binnen ondertussen?
Neuh En veel werken kan ook niet, omdat er geen werk is

Wat is je nieuwe baan dan? Je werkte toch als chauffeur/belader?
pi_65469234
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Neuh En veel werken kan ook niet, omdat er geen werk is

Wat is je nieuwe baan dan? Je werkte toch als chauffeur/belader?
Ja, al dan wel of niet met coördinerende taak, daar waren ze nog niet over uit. Wel even flink kwaad geworden omdat ik even een stuk minder loon zou krijgen dan op gesprekken naar voren is gekomen. Ben ik mooi mee, maar ik accepteer het maar, geen zin om weer ander werk te moeten zoeken.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65469358
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:52 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ja, al dan wel of niet met coördinerende taak, daar waren ze nog niet over uit. Wel even flink kwaad geworden omdat ik even een stuk minder loon zou krijgen dan op gesprekken naar voren is gekomen. Ben ik mooi mee, maar ik accepteer het maar, geen zin om weer ander werk te moeten zoeken.
Ben ik iig niet de enige die iets van die kredietcrisis merkt
pi_65469737
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:55 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ben ik iig niet de enige die iets van die kredietcrisis merkt
Mja, de logistiek is daar helaas wel erg gevoelig voor. Als ik het door de proefperiode haal ga ik wel even een auto kopen met die spotprijsjes die de crisis met zich meebrengt.

Misschien moet ik toch maar iets met computers gaan doen, het is een redelijk vaste markt, ook in deze slecht tijd, en je verdient er bakken mee.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65469851
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:04 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mja, de logistiek is daar helaas wel erg gevoelig voor. Als ik het door de proefperiode haal ga ik wel even een auto kopen met die spotprijsjes die de crisis met zich meebrengt.

Misschien moet ik toch maar iets met computers gaan doen, het is een redelijk vaste markt, ook in deze slecht tijd, en je verdient er bakken mee.
Nog steeds een Saab 9-5 op het oog?
Logistiek zuigt echt zwaar nu. Het enige werk dat ik aangeboden krijg is callcentre
ICT is toch ook niet echt booming nu? Microsoft ging toch ook flink wat mensen eruit gooien? Jammer dat ik niet technisch ben want techniek schijnt de nieuwe ICT te zijn.
pi_65470432
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Nog steeds een Saab 9-5 op het oog?
Logistiek zuigt echt zwaar nu. Het enige werk dat ik aangeboden krijg is callcentre
ICT is toch ook niet echt booming nu? Microsoft ging toch ook flink wat mensen eruit gooien? Jammer dat ik niet technisch ben want techniek schijnt de nieuwe ICT te zijn.
Mja, callcentre, of het beter dan niets is, ik weet 't niet. De lotto winnen lijkt me nog steeds de beste oplossing. ICT was nog redelijk (relatief) booming dacht ik, Microsoft is slechts 1 bedrijf.

Inmiddels geen 9-5 meer. Heb wat berekeningen gedaan, en een diesel is toch aantrekkelijker, helaas maakt Saab niet echt goede dieselmotoren. De keuze is dus nu gevallen op een Volvo S40/V50 2.0D. Niet al te groot, maar wel een goede wegligging omdat het hetzelfde chassis als een Ford Focus is, doch snel genoeg om straks 's ochtends om 5 uur over de A44 te kunnen vliegen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:40:04 #14
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65473941
Bedankt voor je antwoord, tevebe! Daar was ik inderdaad al bang voor, een eigen auto is denk ik wel noodzakelijk om optimaal van alle natuur te kunnen genieten. Kopen zat ik ook aan te denken inderdaad, alleen moet je hem dan ook weer kwijt zien te raken... heeft iemand daar ervaring mee? Is een auto redelijk eenvoudig door te verkopen?

En nog iets: heeft iemand een idee of er makkelijk aan een tijdelijk baantje te komen is, voor het geval ik wat extra geld nodig heb (uiteraard spaar ik van tevoren zoveel mogelijk geld op)? Is dat goed te combineren met de vakantie zelf? Iemand hier ervaring mee?

Pfff... sorry voor alle vragen maar ik heb hier heel weinig ervaring mee. Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen eigenlijk. Maargoed, de tijd heb ik nog wel
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:01:53 #15
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65474960
tvp
The line is a dot to you!
pi_65482368
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:40 schreef Koenholio het volgende:
Bedankt voor je antwoord, tevebe! Daar was ik inderdaad al bang voor, een eigen auto is denk ik wel noodzakelijk om optimaal van alle natuur te kunnen genieten. Kopen zat ik ook aan te denken inderdaad, alleen moet je hem dan ook weer kwijt zien te raken... heeft iemand daar ervaring mee? Is een auto redelijk eenvoudig door te verkopen?

En nog iets: heeft iemand een idee of er makkelijk aan een tijdelijk baantje te komen is, voor het geval ik wat extra geld nodig heb (uiteraard spaar ik van tevoren zoveel mogelijk geld op)? Is dat goed te combineren met de vakantie zelf? Iemand hier ervaring mee?

Pfff... sorry voor alle vragen maar ik heb hier heel weinig ervaring mee. Ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen eigenlijk. Maargoed, de tijd heb ik nog wel
Ik heb zelf tijdens mijn reis (samen met een andere Nederlander) daar een auto gekocht. Hij was wel ouder als mij en hij had ook de auto op zijn naam gezet. De auto hebben wij verkocht aan mensen die ik had leren kennen in een hostel. Of een auto makkelijk door te verkopen is is moeilijk te zeggen, Een beetje geluk heb je wel nodig.
Er is wel werk te vinden dat zwart betaald, maar dat moet je vaak via via regelen. Wat je eventueel ook kunt doen is af en toe WWOOF of Wooff (1 van de 2) te doen. Dan werk je een paar uurtjes per dag op een boerderij tegen kost en inwoning. Ik heb het zelf ook gedaan en het is ideaal om geld te besparen en je hebt toch nog alle tijd om de omgeving te verkennen.
Al enig idee waar je je reis wilt beginnen? Oostkust of toch het westen?
pi_65482374
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:01 schreef kepler het volgende:
tvp

Nog 2 dagen ofzo voor jou?
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:55:11 #18
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65488445
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Nog 2 dagen ofzo voor jou?
Ja, maar Canada is nog heel ver... Ergens oktober/november pas
The line is a dot to you!
pi_65488885
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, maar Canada is nog heel ver... Ergens oktober/november pas
Ja maar dat is niet erg. Heb je iets om naar uit te kijken Waar begint je reis? Australie toch?
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:41:24 #20
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65490169
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:08 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet erg. Heb je iets om naar uit te kijken Waar begint je reis? Australie toch?
Nee begint in India/Nepal, en daarna Thailand en omgeving In de (Nederlandse) zomer een paar weken werken in Australie en dan door naar Canada (ligt een beetje aan wanneer mijn baan daar gaat beginnen)

Ben nu nog aan het uitzoeken of ik me ga inschrijven voor die Job Fair in Australie. Het kost 300 euro, maar je krijgt dan wel 2 interviews en je bent in principe zeker van een baan en onderdak. Lijkt me dan niet de moeite om het zelf te regelen
The line is a dot to you!
pi_65491266
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef kepler het volgende:

[..]

Nee begint in India/Nepal, en daarna Thailand en omgeving In de (Nederlandse) zomer een paar weken werken in Australie en dan door naar Canada (ligt een beetje aan wanneer mijn baan daar gaat beginnen)

Ben nu nog aan het uitzoeken of ik me ga inschrijven voor die Job Fair in Australie. Het kost 300 euro, maar je krijgt dan wel 2 interviews en je bent in principe zeker van een baan en onderdak. Lijkt me dan niet de moeite om het zelf te regelen
300 euro klinkt als veel geld, maar als je zekerheid krijgt is het wel de moeite waard
Komt er ook een reisverslag dat we kunnen volgen?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:14:49 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65491642
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:06 schreef tevebe het volgende:

[..]

300 euro klinkt als veel geld, maar als je zekerheid krijgt is het wel de moeite waard
Komt er ook een reisverslag dat we kunnen volgen?
Het is veel geld, maar als ik inderdaad zeker weet dat ik dan een baan heb ik Canada tijdens de winter dan is het juist weer weinig geld. Voor dat geld heb ik geen zin om zelf van alles te gaan zoeken, en dan ook nog eens de kans hebben dat je niks vindt... Ik heb ze nu gemaild met de vraag of het inderdaad 100% zeker is dat ik dan een baantje heb

Voor een reisverslag zie mn sig
The line is a dot to you!
pi_65492568
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef kepler het volgende:

[..]

Voor een reisverslag zie mn sig


Weet je al waar je in de winter zou willen werken? Whistler, Rockies?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:38:58 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65492738
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:35 schreef tevebe het volgende:

[..]



Weet je al waar je in de winter zou willen werken? Whistler, Rockies?
Nee, nog niet precies. Het liefste in de buurt van een groot ski-gebied. Ik ben allang blij als ik een leuk baantje kan krijgen

Ik ben er ooit in de zomer geweest, maar toen was het een beetje groen Ik kijk wel welke leuke baantjes ze hebben
The line is a dot to you!
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:20:58 #25
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65498745
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:52 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik heb zelf tijdens mijn reis (samen met een andere Nederlander) daar een auto gekocht. Hij was wel ouder als mij en hij had ook de auto op zijn naam gezet. De auto hebben wij verkocht aan mensen die ik had leren kennen in een hostel. Of een auto makkelijk door te verkopen is is moeilijk te zeggen, Een beetje geluk heb je wel nodig.
Er is wel werk te vinden dat zwart betaald, maar dat moet je vaak via via regelen. Wat je eventueel ook kunt doen is af en toe WWOOF of Wooff (1 van de 2) te doen. Dan werk je een paar uurtjes per dag op een boerderij tegen kost en inwoning. Ik heb het zelf ook gedaan en het is ideaal om geld te besparen en je hebt toch nog alle tijd om de omgeving te verkennen.
Al enig idee waar je je reis wilt beginnen? Oostkust of toch het westen?
Ah WWOOF! Dat was de afkorting die ik zocht! Ik was em al eerder tegengekomen. Daar zat ik ook al aan te denken ja Alleen is het dan wel winter, dus niet alle hosts zullen gasten aannemen (al zeggen ze hier wel dat "There are numerous hosts that accept volunteers all year round"). Dus ik denk dat het wel te doen is.
En over de auto... geluk speelt inderdaad altijd een rol. Je moet net de juiste mensen ontmoeten. Is het bij de verzekering trouwens nodig om een huis in Canada te hebben (in de VS namelijk wel, dacht ik)? Want dan gaat de auto-kopen-en-verzekeren-vlieger sowieso al niet op.

Ik had nog niet echt nagedacht waar ik wil beginnen, en ook na wat rondneuzen heb ik nog niet echt kunnen zeggen wat me meer trekt. Wel is het misschien makkelijker om in het Westen te beginnen, omdat daar meer steden zijn en het daardoor misschien gemakkelijker is om aan het land en de mensen te wennen alvorens het wat minder bebouwde Oosten van het land te bezoeken. tenminste, ik krijg de indruk dat het Westen wat meer bebouwd is.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65501074
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:20 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Ah WWOOF! Dat was de afkorting die ik zocht! Ik was em al eerder tegengekomen. Daar zat ik ook al aan te denken ja Alleen is het dan wel winter, dus niet alle hosts zullen gasten aannemen (al zeggen ze hier wel dat "There are numerous hosts that accept volunteers all year round"). Dus ik denk dat het wel te doen is.
En over de auto... geluk speelt inderdaad altijd een rol. Je moet net de juiste mensen ontmoeten. Is het bij de verzekering trouwens nodig om een huis in Canada te hebben (in de VS namelijk wel, dacht ik)? Want dan gaat de auto-kopen-en-verzekeren-vlieger sowieso al niet op.

Ik had nog niet echt nagedacht waar ik wil beginnen, en ook na wat rondneuzen heb ik nog niet echt kunnen zeggen wat me meer trekt. Wel is het misschien makkelijker om in het Westen te beginnen, omdat daar meer steden zijn en het daardoor misschien gemakkelijker is om aan het land en de mensen te wennen alvorens het wat minder bebouwde Oosten van het land te bezoeken. tenminste, ik krijg de indruk dat het Westen wat meer bebouwd is.
Toen wij de auto kochten hebben we het adres gepakt waar die andere Nederland heeft gewoond. We hebben niet gezegd dat we daar niet meer heen gingen, maar hebben op die manier wel de verzekering gekregen.
Tja oost of west. Het is natuurlijk een persoonlijke keus. Voor mij is de keus heel makkelijk. Het westen.
pi_65504637
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:40 schreef Koenholio het volgende:
heeft iemand daar ervaring mee? Is een auto redelijk eenvoudig door te verkopen?
Heb mijn auto uiteindelijk kwijt kunnen raken, maar de prijs die ik er voor kreeg was erg teleurstellend . Begin op tijd om je auto aan te bieden!
pi_65505532
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:15 schreef Irrem het volgende:

[..]

Heb mijn auto uiteindelijk kwijt kunnen raken, maar de prijs die ik er voor kreeg was erg teleurstellend . Begin op tijd om je auto aan te bieden!
Herkenbaar
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:12:25 #29
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65539953
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:35 schreef tevebe het volgende:

[..]

Toen wij de auto kochten hebben we het adres gepakt waar die andere Nederland heeft gewoond. We hebben niet gezegd dat we daar niet meer heen gingen, maar hebben op die manier wel de verzekering gekregen.
Hmm... dat is dan zwaar kut. Een auto huren voor een paar maand is veel en veel te duur en een gekochte auto verzekeren gaat niet lukken (of ik moet net iemand ontmoeten, maar het hele idee was juist om alleen te reizen). En het OV is niet wat om alles goed te beleven lees ik (ook op andere sites).



Misschien moet ik mijn ouders vragen of ik niet ergens nog verre familie in Canada heb wonen
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65541123
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:12 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Hmm... dat is dan zwaar kut. Een auto huren voor een paar maand is veel en veel te duur en een gekochte auto verzekeren gaat niet lukken (of ik moet net iemand ontmoeten, maar het hele idee was juist om alleen te reizen). En het OV is niet wat om alles goed te beleven lees ik (ook op andere sites).



Misschien moet ik mijn ouders vragen of ik niet ergens nog verre familie in Canada heb wonen
Misschien kun je als adres een adres van een hotel ofzo opgeven Anders misschien iemand zoeken die met je mee wilt? Even al je vrienden lastig vallen met de vraag of ze zin hebben om mee te gaan.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:05:51 #31
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65552208
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:40 schreef tevebe het volgende:

[..]

Misschien kun je als adres een adres van een hotel ofzo opgeven
Heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar checken ze het adres niet altijd? Lijkt me nogal lullig als je aan de balie staat en je krijgt te horen van "I'm sorry sir, this isn't a valid addres because it's a hotel".
Of is het gewoon een kwestie van een papiertje invullen en je hoort er niets meer van weer? Dan kun je in principe gewoon een adres in het telefoonboek opzoeken.
quote:
Anders misschien iemand zoeken die met je mee wilt? Even al je vrienden lastig vallen met de vraag of ze zin hebben om mee te gaan.
Ik ben de enige die rond die tijd vrij is (midden in het schooljaar). En daarbij was het mijn plan om het zoveel mogelijk alleen/zonder bekenden te doen (zelfontplooiing enzo).
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65556309
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:05 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar checken ze het adres niet altijd? Lijkt me nogal lullig als je aan de balie staat en je krijgt te horen van "I'm sorry sir, this isn't a valid addres because it's a hotel".
Of is het gewoon een kwestie van een papiertje invullen en je hoort er niets meer van weer? Dan kun je in principe gewoon een adres in het telefoonboek opzoeken.
[..]

Ik ben de enige die rond die tijd vrij is (midden in het schooljaar). En daarbij was het mijn plan om het zoveel mogelijk alleen/zonder bekenden te doen (zelfontplooiing enzo).
Wij hebben toen ook een adres opgegeven waar we nooit meer heen zouden gaan, maar dat was wel het adres van een appartement. Zoals ik al eerder aangaf, misschien is het toch verstandig om dan naar de emigratiebeurs te gaan. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Tijdens een reis maak je altijd nieuwe vrienden. De kans is vrij groot dat je daar iemand ontmoet die dezelfde plannen heeft als jou.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 09:13:52 #33
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_65556356
Wie heeft de TT gemaakt? Canada en mooie vrouwen. Je was zeker dronken. Dat is wel het laatste waarmee in Canada associeer.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_65556611
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:13 schreef thloreg het volgende:
Wie heeft de TT gemaakt? Canada en mooie vrouwen. Je was zeker dronken. Dat is wel het laatste waarmee in Canada associeer.
Dan ben je er zeker niet geweest
pi_65556625
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:13 schreef thloreg het volgende:
Wie heeft de TT gemaakt? Canada en mooie vrouwen. Je was zeker dronken. Dat is wel het laatste waarmee in Canada associeer.
Ik. Was een grapje uit het vorige topic. Zeker nog nooit in Canada geweest, want er wonen daar heel veel mooie vrouwen. En nee die in de OP is niet mooi
pi_65573801
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:05 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar checken ze het adres niet altijd? Lijkt me nogal lullig als je aan de balie staat en je krijgt te horen van "I'm sorry sir, this isn't a valid addres because it's a hotel".
Of is het gewoon een kwestie van een papiertje invullen en je hoort er niets meer van weer? Dan kun je in principe gewoon een adres in het telefoonboek opzoeken.
[..]

Ik ben de enige die rond die tijd vrij is (midden in het schooljaar). En daarbij was het mijn plan om het zoveel mogelijk alleen/zonder bekenden te doen (zelfontplooiing enzo).
Heb het adres van het hostel waar ik verbleef opgegeven, geen probleem. Het enige wat er gebeurd is dat het hostel post krijg van iemand die al een paar maanden geleden is vertrokken.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:21:05 #37
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65576299
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 17:52 schreef Irrem het volgende:

[..]

Heb het adres van het hostel waar ik verbleef opgegeven, geen probleem. Het enige wat er gebeurd is dat het hostel post krijg van iemand die al een paar maanden geleden is vertrokken.
Sweet!
Boeiend toch dat ze post krijgen van een oud-bezoeker... het is niet alsof je de baas van dat hostel op je dak krijgt. Of wel... als ze je telefoonnummer hebben

Maar goed, bedankt voor je antwoord in elk geval! Nu kan ik weer verder met het bekijken wat ik eigenlijk wil gaan doen enzo.
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:25:30 #38
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_65578313
wat kost ongeveer een maandje toeren in Canada? WIl eventueel familie opzoeken (omgeving Toronto), en daarna wat spots (oa Niagara) bezoeken..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_65581177
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:25 schreef greatgonzo het volgende:
wat kost ongeveer een maandje toeren in Canada? WIl eventueel familie opzoeken (omgeving Toronto), en daarna wat spots (oa Niagara) bezoeken..
Ligt eraan wat je wilt. Wil je een auto huren? Camper? Campings,hostels, motel, hotel? Wanneer wil je gaan?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:06:53 #40
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65581831
Cool, zojuist een mail (uit Canada ) met een tip gekregen voor een bus die in Langley staat opgeslagen, waarschijnlijk is die nog te koop (de auto is niet van de tipgever zelf). Wel vroeg trouwens. Ik moet maar eens even zien hoe betrouwbaar het is en of de bus inderdaad nog te koop is, maar wie weet kan ik er wat mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Koenholio op 30-01-2009 22:15:05 ]
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65583255
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:06 schreef Koenholio het volgende:
Cool, zojuist een mail (uit Canada ) met een tip gekregen voor een bus die in Langley staat opgeslagen, waarschijnlijk is die nog te koop (de auto is niet van de tipgever zelf). Wel vroeg trouwens. Ik moet maar eens even zien hoe betrouwbaar het is en of de bus inderdaad nog te koop is, maar wie weet kan ik er wat mee.
Je weet waar Langley ligt?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:26:26 #42
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65583960
West-Canada, direct aan de VS-grens. Hoezo?
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65584095
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:26 schreef Koenholio het volgende:
West-Canada, direct aan de VS-grens. Hoezo?
Omdat je toch nog geen idee had waar je nou precies wou beginnen. Niet dat je dalijk dacht dat t in de buurt van Toronto ofzo lag. Verder moet je in Langley sowieso wel aan een auto kunnen komen. Er liggen heel heel veel garages daar.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 23:36:06 #44
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65584218
Aaah auf das Fahrrad!
Haha, ik dacht al... slechte kant van Canada te pakken?

Maar zoals ik al zei... eerst maar eens kijken hoe en wat met dat busje. Maar als het allemaal goed gaat lijkt het me dat ik in het Westen begin

Veel garages dus... hmm misschien verstandig om dan naar Vancouver te vliegen
damn... hoe meer dingen er gepland moeten/kunnen worden hoe meer zin ik krijg
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65584316
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:36 schreef Koenholio het volgende:
Aaah auf das Fahrrad!
Haha, ik dacht al... slechte kant van Canada te pakken?

Maar zoals ik al zei... eerst maar eens kijken hoe en wat met dat busje. Maar als het allemaal goed gaat lijkt het me dat ik in het Westen begin

Veel garages dus... hmm misschien verstandig om dan naar Vancouver te vliegen
damn... hoe meer dingen er gepland moeten/kunnen worden hoe meer zin ik krijg
Ik weet dat er veel garages zijn omdat ik er een paar keer heb gewerkt en eigenlijk dagelijks langsreed. Nu zullen ze overal wel veel garages hebben, maar daar hebben ze een automall. Ook niet echt een uitzondering maar goed. In het oosten zijn de auto's trouwens (veel) goedkoper.
Trouwens! Mocht je de auto daarna willen verkopen. En dat wil je uiteraard, dan moet je de auto in dezelfde provincie verkopen als dat jij hem hebt gekocht. Koop je m in BC en je wilt m in Alberta verkopen dan moet je een keuring laten doen in Alberta en dat kost jou nog flink wat centen.
pi_65645406
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:25 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik. Was een grapje uit het vorige topic. Zeker nog nooit in Canada geweest, want er wonen daar heel veel mooie vrouwen. En nee die in de OP is niet mooi

Precies, erg veel mooie vrouwen hier!! Ik heb trouwens ook een paar jaar geleden een Native vriendinnetje gehad, die was ook erg lekker! En nee, niet alle natives zijn werkloos, dronken en high 24 uur per dag. Deze fraaie dame met haar gitzwarte haren en donkere mysterieuze ogen heeft een goede baan bij de gemeente en een prima toekomst voor de boeg. Jammer dat het toch niet lang heeft stand gehouden, maarja, nu heb ik ook een super lieve en mooie Canadees aan de haak.
pi_65673655
uuhm...
ik zit atm in Canada, maar ik vind de vrouwen hier echt 3x niks haha. Kan ook aan Kelowna liggen misschien
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_65679295
Tja over de vrouwen in BC kan ik niet veel zeggen, heb alleen veel toeristen gezien uit Europa en Azie toen ik daar was. Naast de natives hier is alles natuurlijk import uit Europa (UK/Schotland/Ierland/Ukraine/Polen/Duitsland/Italie), veelal nog maar een generatie of 2 in Canada, dus niet veel anders dan 'thuis' kwa looks en manieren.
pi_65688721
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:56 schreef axz0l het volgende:
uuhm...
ik zit atm in Canada, maar ik vind de vrouwen hier echt 3x niks haha. Kan ook aan Kelowna liggen misschien
Wacht maar tot de zomer komt en ze de winterkleren uittrekken In Vancouver heb ik altijd heel veel mooie vrouwen gezien.
pi_65690210
Mensen nog ideeen/tips over bepaalde plekjes/tours/excursies in de buurt van Jasper, Banff, Whistler, Victoria, Tofino of Vancouver?

Reis is geboekt rond juli/augustus. Houd bij de ideeen/tips wel een beetje rekening met twee 50ers die met ons mee gaan

Ik ben benieuwd!

edit: nog even een vraagje: twijfelen nog tussen Tofino en Ucluelet, wat zouden jullie doen en waarom?

[ Bericht 12% gewijzigd door Rvdvaart op 03-02-2009 13:49:14 ]
pi_65693085
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:39 schreef Rvdvaart het volgende:
Mensen nog ideeen/tips over bepaalde plekjes/tours/excursies in de buurt van Jasper, Banff, Whistler, Victoria, Tofino of Vancouver?

Reis is geboekt rond juli/augustus. Houd bij de ideeen/tips wel een beetje rekening met twee 50ers die met ons mee gaan

Ik ben benieuwd!

edit: nog even een vraagje: twijfelen nog tussen Tofino en Ucluelet, wat zouden jullie doen en waarom?
Tofino EN Ucluelet. Ucluelet vanwege de walvissen en Tofino vanwege de stranden.
pi_65693666
kwa tijd gaat dat helaas niet.. Is walvissen indrukwekkender dan beren kijken?
Kan je in Ucluelet ook beren zien via tochtje? Of moet je dan naar Tofino rijden
pi_65694580
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Rvdvaart het volgende:
kwa tijd gaat dat helaas niet.. Is walvissen indrukwekkender dan beren kijken?
Kan je in Ucluelet ook beren zien via tochtje? Of moet je dan naar Tofino rijden
Die keus is persoonlijk. Ik heb alleen walvissen kijken gedaan en dat was in Ucluelet.
WooZ kan daar misschien beter antwoord op geven.
pi_65705902
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:16 schreef Rvdvaart het volgende:
kwa tijd gaat dat helaas niet.. Is walvissen indrukwekkender dan beren kijken?
Kan je in Ucluelet ook beren zien via tochtje? Of moet je dan naar Tofino rijden
Walvissen kijken heb ik niet gedaan toen ik in Ucluelet was en daar heb ik wel spijt van, dus als je maar weinig tijd hebt, zal ik dat doen. Beren zie je meestal gewoon rondlopen zonder dat je een georganiseerde toer doet (in BC rondrijdend een paar keer beren langs de weg gezien en ook in de verte terwijl ik aan het hiken was). Ook een paar keer een beer-alarm gehad op de camping - beren gesignaleerd in de buurt - maar die heb ik niet gezien. Dat slaapt toch wat minder relaxed in een tentje. Het vuur hoog opstoken dan maar!

Hmmm ik heb nog een weekje over deze zomer nadat ik een paar weken in NL ben, misschien toch maar een weekje BC. Ik heb wel zin in een road trip door de bergen! Een van mn vriendin's vrienden werkt voor een kleinere charter vliegmaatschappij vanuit Prince George BC dus kunnen we waarschijnlijk gratis vliegen vanuit Regina .
pi_65709013
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Walvissen kijken heb ik niet gedaan toen ik in Ucluelet was en daar heb ik wel spijt van, dus als je maar weinig tijd hebt, zal ik dat doen. Beren zie je meestal gewoon rondlopen zonder dat je een georganiseerde toer doet (in BC rondrijdend een paar keer beren langs de weg gezien en ook in de verte terwijl ik aan het hiken was). Ook een paar keer een beer-alarm gehad op de camping - beren gesignaleerd in de buurt - maar die heb ik niet gezien. Dat slaapt toch wat minder relaxed in een tentje. Het vuur hoog opstoken dan maar!

Hmmm ik heb nog een weekje over deze zomer nadat ik een paar weken in NL ben, misschien toch maar een weekje BC. Ik heb wel zin in een road trip door de bergen! Een van mn vriendin's vrienden werkt voor een kleinere charter vliegmaatschappij vanuit Prince George BC dus kunnen we waarschijnlijk gratis vliegen vanuit Regina .
De kans dat je beren ziet in BC en Alberta is inderdaad behoorlijk groot. Alleen nooit uitstappen als je een beer langs de snelweg ziet en al helemaal niet volgen het bos in. Op campings wordt ook vaak voor beren gewaarschuwd ja.
Jasper is sowieso een must-see. Ik vind het minder leuk als Banff, maar in Jasper word je doodgegooid met wildlife.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:40:46 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_65729846
even een tvp. Ik ben eind april een lang weekend in Vancouver voor een congres van 25 t/m 28 april.
pi_65816164
zeg ik heb al flink wat dingen geboekt voor de komende weken (Toronto, Calgary, Banff, Montreal, NY) maar wil ook nog naar Vancouver.. ik zat er aan te denken om het volgende te doen:

Kelowna - Victoria op vrijdag ochtend, fietsen huren in victoria en rondkijken
Victoria - Vancouver met de Ferry zaterdag eind vd middag
Vancouver - Kelowna Maandag avond

Dit moet half maart gebeuren (over ruim een maandje), kan je dan een whale watch tour doen of?
Is er al wat van de spelen bezig, opbouw, reclame enz? altijd leuk
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  zondag 8 februari 2009 @ 19:34:15 #58
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_65858498
In juni, na mijn week NYC vlieg ik door naar Toronto, heb er zin in!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:36:58 #59
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_66023613
In mei 10 dagen naar Montreal en omgeving. We willen natuurlijk ook wel een paar dagen de stad uit en de wildernis in. Heeft er iemand tips voor mooie hikes in die contreien?
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_66058262
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:13 schreef axz0l het volgende:
zeg ik heb al flink wat dingen geboekt voor de komende weken (Toronto, Calgary, Banff, Montreal, NY) maar wil ook nog naar Vancouver.. ik zat er aan te denken om het volgende te doen:

Kelowna - Victoria op vrijdag ochtend, fietsen huren in victoria en rondkijken
Victoria - Vancouver met de Ferry zaterdag eind vd middag
Vancouver - Kelowna Maandag avond

Dit moet half maart gebeuren (over ruim een maandje), kan je dan een whale watch tour doen of?
Is er al wat van de spelen bezig, opbouw, reclame enz? altijd leuk
Voor whale watch tour heb je helaas niet genoeg tijd vrees ik. Ik zou sowieso aanraden om iets langer op het eiland te blijven.
pi_66058286
Vandaag ook mijn aanvraag ingediend voor kaartjes voor de Spelen. Ik denk dat ik ook kaartjes ga aanvragen voor bobsleeen ofzo.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:49:15 #62
70004 niksan
net een beetje meer
pi_66079722
Een auto huren in Canada, voor een weekje, wat gaat dat mij ongeveer kosten?
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_66081757
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:49 schreef niksan het volgende:
Een auto huren in Canada, voor een weekje, wat gaat dat mij ongeveer kosten?
www.hertz.ca www.avis.ca www.budget.ca www.enterprise.ca www.rentacarvancouver.com/
pi_66171996
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Voor whale watch tour heb je helaas niet genoeg tijd vrees ik. Ik zou sowieso aanraden om iets langer op het eiland te blijven.
Ja inderdaad, Vancouver Island is zo geweldig mooi dat je echt zo lang mogelijk daar moet verblijven!
pi_66172201
Ik heb weer eens geen werk... Dalijk komt mijn plan nog in gevaar om in Vancouver te gaan studeren
pi_66174003
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:13 schreef tevebe het volgende:
Ik heb weer eens geen werk... Dalijk komt mijn plan nog in gevaar om in Vancouver te gaan studeren


Ben net aan die van mij begonnen, man man vroeg opstaan heb ik geen problemen mee. 4 uur 's ochtends vind ik alleen wel een beetje overdreven.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66174712
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Ben net aan die van mij begonnen, man man vroeg opstaan heb ik geen problemen mee. 4 uur 's ochtends vind ik alleen wel een beetje overdreven.
Ik sta nu op de reservelijst voor DHL en dan zijn de tijden ook vanaf 4u sochtends. Moet er nu al niet aan denken Bevalt t werk wel? Trouwens ook al aanvraag ingediend voor de Spelen? Zo nee, doe maar niet. Dan maak ik meer kans
pi_66174759
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:00 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

enterprise was voor ons t goedkoopst
Daar heb ik ook ns n auto gehuurd. Met alle toeslagen waren we 100$ per dag kwijt voor de goedkoopste wagen
pi_66175025
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Daar heb ik ook ns n auto gehuurd. Met alle toeslagen waren we 100$ per dag kwijt voor de goedkoopste wagen
lol, wtf Da's wel raar dan, wij huurden steeds een fullsize en was goed betaalbaar

Ik mis het btw nogsteeds wel
pi_66176146
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

lol, wtf Da's wel raar dan, wij huurden steeds een fullsize en was goed betaalbaar

Ik mis het btw nogsteeds wel
Ja, maar ik was toen nog 19 en die ander 22 Eigenlijk konden we daar geen auto huren, maar via-via toch wat kunnen regelen.

Ik mis het ook nog steeds
pi_66178785
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:14 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik sta nu op de reservelijst voor DHL en dan zijn de tijden ook vanaf 4u sochtends. Moet er nu al niet aan denken Bevalt t werk wel? Trouwens ook al aanvraag ingediend voor de Spelen? Zo nee, doe maar niet. Dan maak ik meer kans
Wel lekker stil op de snelweg 's ochtends.

Mja, het werk is niet bepaald geest stimulerend, eerder nogal dodend. Maar 't is wel lekker simpel werk, leuke werksfeer (zelfs om 6 uur 's ochtends), leuke collegas, en het betaald erg goed. Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Ik kijk wel wat ik doe over 2 maanden als m'n proefperiode ten einde loopt.

Bij DHL werken is wel leuk, niemand die je op de vingers kijkt, je eigen route uitstippelen, je eigen wagen beladen. Heb er een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen kon ik er rechtstreeks niet bijkomen, maar wel via een uitzendbureau. (Wat uiteindelijk ook niet meer bleek te mogen omdat ik al rechtstreeks had gesolliciteerd oid, vaag verhaal. )
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66181709
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja, maar ik was toen nog 19 en die ander 22 Eigenlijk konden we daar geen auto huren, maar via-via toch wat kunnen regelen.

Ik mis het ook nog steeds
hmm.. hebben wij geen problemen mee gehad hoor Ik was ook 22/23 toen ik daar was.
pi_66181777
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wel lekker stil op de snelweg 's ochtends.

Mja, het werk is niet bepaald geest stimulerend, eerder nogal dodend. Maar 't is wel lekker simpel werk, leuke werksfeer (zelfs om 6 uur 's ochtends), leuke collegas, en het betaald erg goed. Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Ik kijk wel wat ik doe over 2 maanden als m'n proefperiode ten einde loopt.

Bij DHL werken is wel leuk, niemand die je op de vingers kijkt, je eigen route uitstippelen, je eigen wagen beladen. Heb er een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen kon ik er rechtstreeks niet bijkomen, maar wel via een uitzendbureau. (Wat uiteindelijk ook niet meer bleek te mogen omdat ik al rechtstreeks had gesolliciteerd oid, vaag verhaal. )
Wat is betaald erg goed? 10-15 pu?
pi_66189066
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wel lekker stil op de snelweg 's ochtends.

Mja, het werk is niet bepaald geest stimulerend, eerder nogal dodend. Maar 't is wel lekker simpel werk, leuke werksfeer (zelfs om 6 uur 's ochtends), leuke collegas, en het betaald erg goed. Dus mij hoor je voorlopig niet klagen.

Ik kijk wel wat ik doe over 2 maanden als m'n proefperiode ten einde loopt.

Bij DHL werken is wel leuk, niemand die je op de vingers kijkt, je eigen route uitstippelen, je eigen wagen beladen. Heb er een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen kon ik er rechtstreeks niet bijkomen, maar wel via een uitzendbureau. (Wat uiteindelijk ook niet meer bleek te mogen omdat ik al rechtstreeks had gesolliciteerd oid, vaag verhaal. )
Hoeveel Redbull drink je sochtends om wakker te worden?

Bij DHL zou ik geen koerier worden, maar dan zou ik pakketjes op pallets moeten leggen Niet echt iets waarvoor je HBO nodig hebt, maar zoiets is nog altijd veel beter dan niets hebben
pi_66189089
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:43 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hmm.. hebben wij geen problemen mee gehad hoor Ik was ook 22/23 toen ik daar was.
Nu voel ik me afgezet
pi_66205871
*moet nog steeds haar ticket voor de zomer boeken*
pi_66211355
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:45 schreef Irrem het volgende:
*moet nog steeds haar ticket voor de zomer boeken*
Wanneer wil je gaan?
pi_66211490
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:11 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoeveel Redbull drink je sochtends om wakker te worden?

Bij DHL zou ik geen koerier worden, maar dan zou ik pakketjes op pallets moeten leggen Niet echt iets waarvoor je HBO nodig hebt, maar zoiets is nog altijd veel beter dan niets hebben
0.

Ik ga 's ochtends op de automatische piloot, na de eerste koffie schrik ik dan ineens wakker.

Waarom niet als koerier dan? Ze hadden destijds best veel deeltijd vacatures voor studenten als koerier. P inmiddels binnen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66212074
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Wat is betaald erg goed? 10-15 pu?
Dat was sarcastisch bedoelt hoop ik? 10-15 CAD pu is niet te doen in (stedelijk) BC. Ik bedoel, daarvan rond te kunnen komen met huur enzo?

Het leven wordt ook hier op de prairies steeds duurder en met $22 pu is het net mogelijk om normaal te leven (heb wel een eigen huis sinds een krap jaartje).
pi_66212156
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:44 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Wat is betaald erg goed? 10-15 pu?
Geen idee hoeveel het netto per uur is (geen zin om uit te rekenen). Maar er zit een 13e maand aan vast + vakantiegeld (komt neer op een 14e maand).
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66213689
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

0.

Ik ga 's ochtends op de automatische piloot, na de eerste koffie schrik ik dan ineens wakker.

Waarom niet als koerier dan? Ze hadden destijds best veel deeltijd vacatures voor studenten als koerier. P inmiddels binnen?
P nog steeds niet. Wacht ook nog steeds op de punten van toetsen. Maar goed die zijn pas 4,5 week terug begonnen
pi_66214010
Ik ga in december/januari naar Canada om mijn broertje te bezoeken in Toronto. Heeft er iemand een idee van de ticketprijzen rond die tijd?

Daarnaast willen we gaan skiën in de Rocky Mountains (inderdaad helemaal aan de andere kant van het land). Welk gebied raden jullie ons aan wat goed is qua prijs/kwaliteit verhouding?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_66248637
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:37 schreef Dezz het volgende:
Ik ga in december/januari naar Canada om mijn broertje te bezoeken in Toronto. Heeft er iemand een idee van de ticketprijzen rond die tijd?

Daarnaast willen we gaan skiën in de Rocky Mountains (inderdaad helemaal aan de andere kant van het land). Welk gebied raden jullie ons aan wat goed is qua prijs/kwaliteit verhouding?
Banff, Big White, Lake Louise, Revelstoke. Ikzelf ken alleen Banff en Lake Louise. Misschien kunnen anderen wat meer erover vertellen.
pi_66249325
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:19 schreef tevebe het volgende:

[..]

Banff, Big White, Lake Louise, Revelstoke. Ikzelf ken alleen Banff en Lake Louise. Misschien kunnen anderen wat meer erover vertellen.
Banff schijnt erg duur te zijn. Fernie scheen daarintegen juist wel goedkoop te zijn (iets meer richting het zuiden)
pi_66249777
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Banff schijnt erg duur te zijn. Fernie scheen daarintegen juist wel goedkoop te zijn (iets meer richting het zuiden)
Fernie was er idd ook nog. Banff is wel de shit
pi_66251248
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:48 schreef tevebe het volgende:

[..]

Fernie was er idd ook nog. Banff is wel de shit
Tja, er zal vast een reden zijn dat ze daar meer geld kunnen vragen dan elders Uiteindelijk ga je niet naar een skioord voor de drukte Een van mijn Canadese vriendinnen heeft een huisje in Invermere, daar gaan ze met kerst enzow altijd naartoe
pi_66267044
Ik zal al deze plaatsen eens gaan bekijken, bedankt allemaal! Nu natuurlijk nog op zoek naar een binnenlandse vlucht van Toronto naar Calgary/Vancouver. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_66268157
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:44 schreef Dezz het volgende:
Ik zal al deze plaatsen eens gaan bekijken, bedankt allemaal! Nu natuurlijk nog op zoek naar een binnenlandse vlucht van Toronto naar Calgary/Vancouver. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten.
Vancouver zal in januari wel wat duurder zijn ivm de Spelen die niet veel later zullen zijn. Onderdak zal daardoor ook (veel) duurder uitvallen.
pi_66268265
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:44 schreef Dezz het volgende:
Ik zal al deze plaatsen eens gaan bekijken, bedankt allemaal! Nu natuurlijk nog op zoek naar een binnenlandse vlucht van Toronto naar Calgary/Vancouver. Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten.
WestJet
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66268293
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:29 schreef tevebe het volgende:

[..]

P nog steeds niet. Wacht ook nog steeds op de punten van toetsen. Maar goed die zijn pas 4,5 week terug begonnen
Ah, is het zo'n school.

Lekker vlot.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66268613
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah, is het zo'n school.

Lekker vlot.
Ik heb mn herkansing binnen voor ICT. 7.4 En dat terwijl ik in 7min klaar was met de toets

Vrij vandaag?
pi_66268629
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

WestJet
Ik was toen met Air Canada goedkoper uit als WestJet.
pi_66312988
Het gaat lekker in GVA. Al 14 moorden dit jaar. http://www.cbc.ca/bc/features/homicide/2009.html. En dan nog dit http://www.cbc.ca/canada/(...)-ubc-kidnapping.html
pi_66314115
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef tevebe het volgende:
Het gaat lekker in GVA. Al 14 moorden dit jaar. http://www.cbc.ca/bc/features/homicide/2009.html. En dan nog dit http://www.cbc.ca/canada/(...)-ubc-kidnapping.html
Het lijkt wel erg veel, maar hoe zou zo'n kaart van Amsterdam eruit zien? Niet dat het een excuus is, maar gewoon om dingen een beetje in perspectief te zien
pi_66315124
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het lijkt wel erg veel, maar hoe zou zo'n kaart van Amsterdam eruit zien? Niet dat het een excuus is, maar gewoon om dingen een beetje in perspectief te zien
Het is natuurlijk wel gemeten over 2,5 miljoen mensen, maar volgens mij staan ze wel bovenaan in Canada nu.
pi_66324879
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik heb mn herkansing binnen voor ICT. 7.4 En dat terwijl ik in 7min klaar was met de toets

Vrij vandaag?
Neuh, avonddienst had ik. Net zoals vandaag weer.

Wat een geren op het laatst, ben kapot. Ff eten.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66324947
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:17 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Neuh, avonddienst had ik. Net zoals vandaag weer.

Wat een geren op het laatst, ben kapot. Ff eten.
Wat een leventje heb je toch

Ik wil ook werken
pi_66325023
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat een leventje heb je toch

Ik wil ook werken
Niet dit werk, geloof me.

Het is of; je hebt niets te doen en de tijd kruuuuuuuuipt voorbij, of het gaat zo snel dat je het niet meer bij kunt benen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66325063
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:22 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Niet dit werk, geloof me.

Het is of; je hebt niets te doen en de tijd kruuuuuuuuipt voorbij, of het gaat zo snel dat je het niet meer bij kunt benen.
Dan hou ik het wel bij niksen Misschien morgen nog maar eens gaan carnavaluhhhhhhh Kutmuziek overal en veels te druk.. maja die vrouwen
pi_66325082
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:23 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan hou ik het wel bij niksen Misschien morgen nog maar eens gaan carnavaluhhhhhhh Kutmuziek overal en veels te druk.. maja die vrouwen
Stewardessjes, ik zweer er vanaf nu bij.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66325231
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:24 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Stewardessjes, ik zweer er vanaf nu bij. [ afbeelding ][ afbeelding ]
Volgens mij zijn de enige stewardessen hier van de oude horken
pi_66325318
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de enige stewardessen hier van de oude horken
Die van vandaag niet hoor.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66325362
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Die van vandaag niet hoor.
Maar maar wij hebben carnaval
pi_66327282
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:32 schreef tevebe het volgende:

[..]

Maar maar wij hebben carnaval
Ik ben niet jaloers.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66455555
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:30:57 #107
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66462730
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik wil ook een keertje naar Canada
Je bent nu toch in de 'buurt'?
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:41:24 #109
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66465111
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:34 schreef tevebe het volgende:

[..]

Je bent nu toch in de 'buurt'?
Minneapolis? Ben alweer terug
pi_66547578
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:09 schreef tevebe het volgende:
[ afbeelding ]


O ja, ik mag weer op zoek naar werk. In iedergeval heb ik nu tijd voor de emigratiebeurs.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66549020
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O ja, ik mag weer op zoek naar werk. In iedergeval heb ik nu tijd voor de emigratiebeurs.
En ik kon afgelopen week 24u werken Hoezo ben je ontslagen dan?
pi_66549136
pi_66549148
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik wil ook een keertje naar Canada
Al een idee waar je heen zou willen in Canada?
pi_66550635
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:43 schreef tevebe het volgende:

[..]

En ik kon afgelopen week 24u werken Hoezo ben je ontslagen dan?
Jeuj.

1 Of andere vage smoes dat ze niet met me verder konden omdat ik last van hoogtevrees heb, terwijl het bij de medische keuring niet ter sprake kwam als probleem. Lees: volgens mij hebben ze teveel mensen en was dit makkelijk om van mij af te komen. Volgens 1 van de instructeuren lopen er namelijk wel meer lui met hoogtevrees rond.

In ieder geval 4 maanden van m'n tijd verkloot dus.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66555574
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:48 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Jeuj.

1 Of andere vage smoes dat ze niet met me verder konden omdat ik last van hoogtevrees heb, terwijl het bij de medische keuring niet ter sprake kwam als probleem. Lees: volgens mij hebben ze teveel mensen en was dit makkelijk om van mij af te komen. Volgens 1 van de instructeuren lopen er namelijk wel meer lui met hoogtevrees rond.

In ieder geval 4 maanden van m'n tijd verkloot dus.
Teringlijers Terug naar je vorige baantje dan maar? Of toch proberen om piloot te worden nu?
pi_66555947
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:33 schreef tevebe het volgende:

[..]

Teringlijers Terug naar je vorige baantje dan maar? Of toch proberen om piloot te worden nu?
Neuh.

Als ik niet snel iets anders vind ga ik maar vast beginnen piloot te worden idd. Duurt toch zo'n 2 jaar voordat je alle papieren hebt, dan is het (hopelijk) wel weer beter met de economie.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66556171
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:44 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Neuh.

Als ik niet snel iets anders vind ga ik maar vast beginnen piloot te worden idd. Duurt toch zo'n 2 jaar voordat je alle papieren hebt, dan is het (hopelijk) wel weer beter met de economie.
Ik zou dan niet gaan solliciteren bij Turkish Airlines. Wil je wel nog in Toronto gaan proberen of dan gewoon KLS,NLS,Stella,ASL ofzo?
pi_66556841
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:51 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik zou dan niet gaan solliciteren bij Turkish Airlines. Wil je wel nog in Toronto gaan proberen of dan gewoon KLS,NLS,Stella,ASL ofzo?
Gewoon een particuliere school denk ik. Wel voor een Europees brevet.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:47:56 #120
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66557763
Gave foto's..maar toch beetje teleurgesteld dat er geen foto's van de mooie vrouwen in Canada staan! Zelf ooit drie dagen in Canada geweest en smaakte wel naar meer
pi_66560377
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:47 schreef Travelmonkey het volgende:
Gave foto's..maar toch beetje teleurgesteld dat er geen foto's van de mooie vrouwen in Canada staan! Zelf ooit drie dagen in Canada geweest en smaakte wel naar meer
Google maar op Kates playground

Volgens mij is vandaag de laatste dag om kaartjes aan te vragen voor de OS. Hopelijk krijg ik al mijn kaartjes die ik heb aangevraagd, maar dat zal wel niet
pi_66593400
Nog 30 dagen wachten en ik weet of ik kaartjes heb of niet. Binnenkort ook maar eens gaan kijken voor een vlucht.
pi_66631472
Ga je nog naar de emigratiebeurs tevebe?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66633076
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef Koploperkopper het volgende:
Ga je nog naar de emigratiebeurs tevebe?
Ja ik ga zaterdag. Moet nog even kijken hoelaat.
pi_66728956
Heb m'n vlucht naar Canada dan eindelijk geboekt 31 juli ga ik!

Kijk nu al uit naar de greyhound rit van Abbotsford naar Thunder Bay
pi_66729024
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:50 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja ik ga zaterdag. Moet nog even kijken hoelaat.
Ok, ik kijk het nog even aan, ben namelijk ineens ziek.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66729298
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:04 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ok, ik kijk het nog even aan, ben namelijk ineens ziek.
Ach tevebe slaat alle info wel op en tikt het gewoon uit hier op fok

ben ook ziek en als ik beter ben moet ik voetballen
pi_66733927
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:02 schreef Irrem het volgende:
Heb m'n vlucht naar Canada dan eindelijk geboekt 31 juli ga ik!

Kijk nu al uit naar de greyhound rit van Abbotsford naar Thunder Bay
Haha van Abby naar Thunder Bay? Oh dat wordt echt sterven. Waarom boek je geen vlucht?
pi_66733969
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:04 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ok, ik kijk het nog even aan, ben namelijk ineens ziek.
Voortaan netjes je groentes opeten.
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:11 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ach tevebe slaat alle info wel op en tikt het gewoon uit hier op fok

ben ook ziek en als ik beter ben moet ik voetballen
Ben jij ook nog van plan om te gaan? Ik zal vast wel wat op fok slingeren als het interessant was.
pi_66736991
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:09 schreef tevebe het volgende:

Ben jij ook nog van plan om te gaan? Ik zal vast wel wat op fok slingeren als het interessant was.

Ik was het van plan maar kan helaas niet. Alle hoop is op jouw gericht!
pi_66802553
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:43 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik was het van plan maar kan helaas niet. Alle hoop is op jouw gericht!
Ik ben 20-25min binnen geweest Toen had ik de informatie die ik nodig had en ben ik weer gegaan. Gelukkig heb ik maar 7,50 hoeven te betalen want 15 was teveel geweest.
Maja als je wilt gaan studeren in Canada en je hebt al eens een werkvisum gekregen is dat geen probleem. Je kunt gewoon weer een werkvisum krijgen. Lenen daar is zo goed als onmogelijk, maar het goede nieuws is dat ze sinds 6 maanden iets hebben waardoor studenten makkelijker kunnen emigreren. Oh en volgens wilweg.nl kun je ook StuFi krijgen daar, maar dat moet ik nog eens gaan onderzoeken.
pi_67148113
Bah. Ik weet het allemaal niet meer, ik ben aan vakantie toe.

Canadees vliegbrevet in Vancouver/Toronto, Europees vliegbrevet in Florida, emigreren of toch maar niet. Geen werk kunnen vinden nu. Keuzes, keuzes. Kut, kut.

Ik ga denk ik maar m'n spaargeld opmaken en even heerlijk een maand naar Vancouver oid, huurauto erbij, lekker nergens aan denken en een beetje touren.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67148558
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:15 schreef Koploperkopper het volgende:
Bah. Ik weet het allemaal niet meer, ik ben aan vakantie toe.

Canadees vliegbrevet in Vancouver/Toronto, Europees vliegbrevet in Florida, emigreren of toch maar niet. Geen werk kunnen vinden nu. Keuzes, keuzes. Kut, kut.

Ik ga denk ik maar m'n spaargeld opmaken en even heerlijk een maand naar Vancouver oid, huurauto erbij, lekker nergens aan denken en een beetje touren.
Herkenbaar Heb even zitten rekenen en studie gaat knap lastig worden. Zit er nu al aan te denken om het uit te stellen tot 2011, omdat ik het anders niet kan betalen. Doorgaan met de huidige school is zeker GEEN optie.
Hopelijk brengt ATP goed nieuws en krijg ik kaartjes voor de OS.
Vakantie kan ik ook wel gebruiken trouwens. Vakantie naar Gran Canaria is geboekt, maar iets zegt me dat ik het geluk heb dat er overal kakkerlakken zitten in het hotel

Met Vancouver zou ik nog even wachten. Het weer is er momenteel niet echt goed. Probeer dan eind april/begin mei te gaan.
pi_67148825
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:26 schreef tevebe het volgende:

[..]

Herkenbaar Heb even zitten rekenen en studie gaat knap lastig worden. Zit er nu al aan te denken om het uit te stellen tot 2011, omdat ik het anders niet kan betalen. Doorgaan met de huidige school is zeker GEEN optie.
Hopelijk brengt ATP goed nieuws en krijg ik kaartjes voor de OS.
Vakantie kan ik ook wel gebruiken trouwens. Vakantie naar Gran Canaria is geboekt, maar iets zegt me dat ik het geluk heb dat er overal kakkerlakken zitten in het hotel

Met Vancouver zou ik nog even wachten. Het weer is er momenteel niet echt goed. Probeer dan eind april/begin mei te gaan.
Is je huidige studie echt zo vreselijk? Je had inmiddels toch al wel werk gevonden of niet? OS gaat er voor mij niet inzitten, kost teveel en ik moet nu echt iets gaan doen.

Ach, als je hotel vol met kakkerlakken zit kom je misschien nog op TV bij Red Mijn Vakantie, word je een SBS6-celeb!

Vancouver in de regen heb ik nu wel gezien, potverdumme alleen maar regen gehad toen.

Hoera, nu wel Blik Op De Weg op 1.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67149031
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Is je huidige studie echt zo vreselijk? Je had inmiddels toch al wel werk gevonden of niet? OS gaat er voor mij niet inzitten, kost teveel en ik moet nu echt iets gaan doen.

Ach, als je hotel vol met kakkerlakken zit kom je misschien nog op TV bij Red Mijn Vakantie, word je een SBS6-celeb!

Vancouver in de regen heb ik nu wel gezien, potverdumme alleen maar regen gehad toen.

Hoera, nu wel Blik Op De Weg op 1.
Ja opleiding is drama. Wacht nu nog op punten van blok 2 en de communicatie is toch wel de grootste reden om er nooit heen te gaan. In de carnavalsvakantie kon ik ineens weer werken en nu al weer een aantal weken niet en het ziet er naar uit dat ik nu echt niet meer hoef terug te komen. Kan mss wel over enkele weken bij DHL beginnen, maar dat is snachts van 4-8.30. Ideaal voor een student dus
Jij ook nog geen geluk met ander werk? Iig zeggen dat je geen hoogtevrees hebt

Ja een SBS6 celeb hoef ik niet te worden. Ik kan die vent niet uitstaan en die campingzender hoef ik niet op bezoek. Dan slaap ik met alle liefde tussen de kakkerlakken

Het wil soms nog wel eens regenen ja in Vancouver Momenteel regent het gang-moorden Je kunt nu wel nog even gaan snowboarden daar.
pi_67150350
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:37 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja opleiding is drama. Wacht nu nog op punten van blok 2 en de communicatie is toch wel de grootste reden om er nooit heen te gaan. In de carnavalsvakantie kon ik ineens weer werken en nu al weer een aantal weken niet en het ziet er naar uit dat ik nu echt niet meer hoef terug te komen. Kan mss wel over enkele weken bij DHL beginnen, maar dat is snachts van 4-8.30. Ideaal voor een student dus
Jij ook nog geen geluk met ander werk? Iig zeggen dat je geen hoogtevrees hebt

Ja een SBS6 celeb hoef ik niet te worden. Ik kan die vent niet uitstaan en die campingzender hoef ik niet op bezoek. Dan slaap ik met alle liefde tussen de kakkerlakken

Het wil soms nog wel eens regenen ja in Vancouver Momenteel regent het gang-moorden Je kunt nu wel nog even gaan snowboarden daar.
Is de studie wel vergelijkbaar aan die in Vancouver? Of vind je de stof ansich wel leuk? Misschien kun je (betaald) helpen die 747 in MST uit te graven. Hier geen geluk met werk zoeken verder, enige wat ik kon vinden was 160km per dag, part-time, dat is 160km me niet waard. Kost me waarschijnlijk bijna net zoveel als dat het me oplevert.

Je bent geen Alberto Stegeman-fan? Hoe lang ga je naar de Gran Canaria? 10 Dagen?

Ach, gang-moorden, dat vind ik altijd een beetje; tuig ruimt het tuig op. Als ze er maar geen onschuldige burgers bij betrekken vind ik het prima.

Kan alleen niet snowboarden, skieen ook al in geen 8 jaar meer gedaan oid.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67153398
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Is de studie wel vergelijkbaar aan die in Vancouver? Of vind je de stof ansich wel leuk? Misschien kun je (betaald) helpen die 747 in MST uit te graven. Hier geen geluk met werk zoeken verder, enige wat ik kon vinden was 160km per dag, part-time, dat is 160km me niet waard. Kost me waarschijnlijk bijna net zoveel als dat het me oplevert.

Je bent geen Alberto Stegeman-fan? Hoe lang ga je naar de Gran Canaria? 10 Dagen?

Ach, gang-moorden, dat vind ik altijd een beetje; tuig ruimt het tuig op. Als ze er maar geen onschuldige burgers bij betrekken vind ik het prima.

Kan alleen niet snowboarden, skieen ook al in geen 8 jaar meer gedaan oid.
Stof ansich is wel interessant (soms). In Vancouver zou het wel iets vergelijkbaars worden. Mss kan ik zelfs stufi krijgen. Die 747 was helaas al uitgegraven toen ik er langs kwam gereden. Mijn slaap vond ik toch iets belangrijker
160km is idd niet veel. Wel raar.. Je zou zeggen dat er in de randstad meer werk is.

Stegeman maakt alles erger dan het echt is 15 dagen Gran Canaria.. Ben benieuwd. Lees op internet wisselende berichten. Ach as de stewardess in t vliegtuig leuk is ben ik ook al tevreden

Ja die gang-moorden boeien me ook niet veel. Al was er wel eentje die een onschuldige vrouw doodschoot in haar auto. Haar zoontje van 3 zat op de achterbank en heeft het overleefd. Volgens mij staan ze nu al op 20+ moorden ofzo dit jaar. Scheelt de overheid weer wat geld. Hoeven ze iig niet in de cel te zitten.

Snowboardgirls zijn vaak wel Toch al een reden om te gaan lijkt me zo?
pi_67582344
Wie wordt er jaloers al ik zeg dat ik kaartjes toegewezen heb gekregen voor de Spelen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:35:53 #139
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_67582803
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef tevebe het volgende:
Wie wordt er jaloers al ik zeg dat ik kaartjes toegewezen heb gekregen voor de Spelen


Maar 'gekregen' of 'weten te bemachtigen en gekocht'? Want als het dat eerste is, is het natuurlijk wel extra relaxed
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_67583101
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:35 schreef Dagobert het volgende:

[..]



Maar 'gekregen' of 'weten te bemachtigen en gekocht'? Want als het dat eerste is, is het natuurlijk wel extra relaxed
Weten te bemachtigen en gekocht Gekregen helaas niet, maar ik was sowieso al van plan om te gaan zelfs als ik geen kaartjes kon krijgen. Maar ik ben echt super blij
pi_67585876
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef tevebe het volgende:
Wie wordt er jaloers al ik zeg dat ik kaartjes toegewezen heb gekregen voor de Spelen
Ik

Maar gefeliciteerd toch!
pi_67586504
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:13 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik

Maar gefeliciteerd toch!
Dankje Ik heb kaartjes voor ijshockey
  donderdag 2 april 2009 @ 11:42:37 #143
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_67640662
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:39 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dankje Ik heb kaartjes voor ijshockey
*Zwijmel* ...

Worden mooie spelen denk ik zo
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_67644809
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:42 schreef Dagobert het volgende:

[..]

*Zwijmel* ...

Worden mooie spelen denk ik zo
Zeker. Ik heb ook kaartes voor de openingsceremonie, maar ik wou jullie niet al te jaloers maken
pi_67654530


Gulf Islands
pi_67688043
Ik moet in augustus van Vancouver naar Thunder Bay en ik heb besloten om dat met het vliegtuig te gaan doen.

Iemand een idee of het wijzer is om nu te reserveren of gewoon een ticket kopen op het vliegveld ivm. prijs. Beschikbaarheid zal waarschijnlijk wel gaan met ongeveer 10 vluchten per dag.
pi_67688405
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:49 schreef Irrem het volgende:
Ik moet in augustus van Vancouver naar Thunder Bay en ik heb besloten om dat met het vliegtuig te gaan doen.

Iemand een idee of het wijzer is om nu te reserveren of gewoon een ticket kopen op het vliegveld ivm. prijs. Beschikbaarheid zal waarschijnlijk wel gaan met ongeveer 10 vluchten per dag.
Ik zou het zo snel mogelijk boeken. Misschien dat het in de zomer wel druk wordt. En misschien liggen de prijzen nu ook wel iets lager.
pi_67757014
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef tevebe het volgende:
Wie wordt er jaloers al ik zeg dat ik kaartjes toegewezen heb gekregen voor de Spelen


Hoeveel heeft het je uiteindelijk gekost en waar ga je naar toe als ik vragen mag?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67770062
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:14 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Hoeveel heeft het je uiteindelijk gekost en waar ga je naar toe als ik vragen mag?
Stuur het wel even in een PM

Al enig succes met het vinden van ander werk?
pi_67778656
@ PM.

Welke wedstrijden zijn het geworden? (Data)

Niet echt. Ook met hulp van iemand op het forum wil het maar niet lukken. Denk dat ik maar moet accepteren dat ik in de zomer achter het frituur moet gaan staan.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_67778772
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:02 schreef Koploperkopper het volgende:
@ PM.

Welke wedstrijden zijn het geworden? (Data)

Niet echt. Ook met hulp van iemand op het forum wil het maar niet lukken. Denk dat ik maar moet accepteren dat ik in de zomer achter het frituur moet gaan staan.
12 Februari openingsceremonie en 19 Feb BLR-SWE ( ) ijshockey.

Balen van het werk, maja je kunt wel gratis frieten eten in de zomer dan.
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:44:47 #152
27074 Dezz
The Dog
pi_67886095
Mijn broer en ik willen in januari volgend jaar gaan snowboarden in de Rocky's. We zitten eerst in Toronto en nu zijn we op zoek naar de goedkoopste manier om naar Calgary te komen.

Zijn er b.v. ook low-cost carriers zoals Ryanair in Canada?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_67889872
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:44 schreef Dezz het volgende:
Mijn broer en ik willen in januari volgend jaar gaan snowboarden in de Rocky's. We zitten eerst in Toronto en nu zijn we op zoek naar de goedkoopste manier om naar Calgary te komen.

Zijn er b.v. ook low-cost carriers zoals Ryanair in Canada?
WestJet en Air-Canada, maar heel goedkoop zijn ze niet. Ik twijfel of ik $200 kwijt was of $300.
pi_67986819
Kijk met regelmaat op de websites van idd WestJet & AC, die hebben seat sales af en toe en dan zijn de tickets in eens half prijs. Zo ook mijn tickets van Regina naar Toronto voor komende Juni, bijna geboekt voor $500 retour maar een dag later voor $300 (ik kon mn credit card niet vinden ).
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:49:41 #155
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_68004364
Ik ga begin juli een paar dagen naar Toronto, nog aanraders / must sees?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 20 april 2009 @ 15:34:59 #156
62913 Blik
The one and Only!
pi_68204984
Zit komende vrijdag in me eentje in Vancouver . Iemand suggesties voor een leuke tent waar ik naartoe kan gaan?
pi_68214662
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Blik het volgende:
Zit komende vrijdag in me eentje in Vancouver . Iemand suggesties voor een leuke tent waar ik naartoe kan gaan?
Ik ben vaak in de republic geweest. Dat is zo'n toko die rechtstreeks uit die bacardi reclame lijkt te komen

Die zit gewoon op granville st waar zowat alle clubs zitten. Als je verder in wilt drinken is de joey's en de cactus club aan te raden. Die zitten er verschillende downtown, maar de populairste zitten ergens tussen burrard - robson - seymour. Echt ubervette cocktailbarren zijn dat waar je ook fatsoenlijk bier kunt drinken. Neem alleen wel wat cash mee, want die keren dat ik op stap ging was het vlot 200$ op een avond.

The roxy is meer ouder publiek en als je verder nog andere mensen zoekt om mee op stap te gaan, zet ff iets op vancouver.craigslist.ca

Wat ga je eigenlijk doen? Vakantie?
pi_68217416
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Blik het volgende:
Zit komende vrijdag in me eentje in Vancouver . Iemand suggesties voor een leuke tent waar ik naartoe kan gaan?
?
pi_68217565
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:22 schreef WooZ het volgende:
Neem alleen wel wat cash mee, want die keren dat ik op stap ging was het vlot 200$ op een avond.
Vind je het gek, als je thuis Bavaria in de koelkast hebt liggen
pi_68217783
Booze cruise misschien?

Tips van WooZ zijn het beste
pi_68218321
een gouden tip is trouwens nog om niet een toko op davie st binnen te lopen in je eentje
pi_68218519
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:45 schreef WooZ het volgende:
een gouden tip is trouwens nog om niet een toko op davie st binnen te lopen in je eentje
Die straat sowieso beter vermijden
pi_68218642
ik zou verder ook geen 'hotel' op east hastings boeken
  maandag 20 april 2009 @ 22:35:14 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_68220943
Zit in Vancouver voor m'n werk, maar de eerste dag zit ik alleen. Is de eerste keer in m'n leven ongeveer dat ik alleen op reis ga. vandaar de Maar om nou de hele avond op m'n hotelkamer te zitten vind ik ook een beetje onzin. Dus ga wel ff rondkijken in die tenten

Zit overigens in een aardig hotelletje, het Hyatt Regency.
pi_68223375
je kunt ook de bus pakken naar whistler (duurt 2u, of ff een lift regelen via craigslist), nachtje ubc whistler lodge en dan zaterdag boarden en eind vd middag weer terug met de bus

Zo ben ik ook twee keer ff op en neer geweest toen voor het weekend naar Whistler, en slapen kost iets van 25$

Verder kun je ook ongegeneerd sushi gaan eten ergens richting english bay op denman st.

Wat trouwens ook een vette toco is -> de opus bar, daar ben ik ook een keer geweest toen alles lekker betaald werd, een en al ferrari wat daar toen voor de deur stond
  zaterdag 25 april 2009 @ 03:06:19 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_68359106
Net aangekomen in Vancouver, weinig kans dat ik er een lange avond van ga maken. Tis nu 3 uur NL-tijd en pas 18:00 lokale tijd. Wordt op tijd naar bed vanavond, wel ff hapje eten ergens bij Robson Street
pi_68360479
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:06 schreef Blik het volgende:
Net aangekomen in Vancouver, weinig kans dat ik er een lange avond van ga maken. Tis nu 3 uur NL-tijd en pas 18:00 lokale tijd. Wordt op tijd naar bed vanavond, wel ff hapje eten ergens bij Robson Street
Earls is meestal wel een aanrader. Niet duur, goed eten en mooie serveersters.
  zondag 26 april 2009 @ 22:16:28 #168
27074 Dezz
The Dog
pi_68406899
Als er nog mensen geïnteresseerd zijn in een goedkope vlucht naar Toronto rond de kerstdagen dan raad ik ze aan eens te kijken op de website van Air Canada. Ze hebben nu namelijk retourtickets vanaf Brussel voor 393 euro
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_68535266
Ah tof tevebe, openingsceremonie lijkt het me wel tofst.

Toffe foto van Vancouver; http://gigapixelphotography.com/vancouver-yaletown-condos

Het laden duurt wel ff.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68535459
quote:
Op donderdag 30 april 2009 18:32 schreef Koploperkopper het volgende:
Ah tof tevebe, openingsceremonie lijkt het me wel tofst.

Toffe foto van Vancouver; http://gigapixelphotography.com/vancouver-yaletown-condos

Het laden duurt wel ff.
Ja openingsceremonie ben ik ook wel blij mee. Zit er aan te denken om tussen de opening en het ijshockey een trip te doen naar het eiland of eventueel Washington, maar alleen als ik een auto kan lenen.

Foto is wel leuk gedaan. Op een dag...
pi_68555502
quote:
Op donderdag 30 april 2009 18:42 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja openingsceremonie ben ik ook wel blij mee. Zit er aan te denken om tussen de opening en het ijshockey een trip te doen naar het eiland of eventueel Washington, maar alleen als ik een auto kan lenen.

Foto is wel leuk gedaan. Op een dag...
Boeing Factory doen. Seattle zelf vond ik maar een sombere, grijze saai stad. Misschien dat dat door het weer kwam. (regen regen en nog eens regen)

Ik zou alleen niet weten of ik downtown zou willen wonen. Die huizen in Tofino langs de oceaan vond ik echt prachtig. Alleen zou ik dan liever aan de binnenkant van Vancouver Island wonen, zodat niet je hele hebben en houden wordt weggespoeld als ze in Japan een aardbeving hebben.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68555714
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:50 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Boeing Factory doen. Seattle zelf vond ik maar een sombere, grijze saai stad. Misschien dat dat door het weer kwam. (regen regen en nog eens regen)

Ik zou alleen niet weten of ik downtown zou willen wonen. Die huizen in Tofino langs de oceaan vond ik echt prachtig. Alleen zou ik dan liever aan de binnenkant van Vancouver Island wonen, zodat niet je hele hebben en houden wordt weggespoeld als ze in Japan een aardbeving hebben.
Boeing wil ik wel zien ja. Ben alleen benieuwd of ik wel een auto kan huren zonder de hoofdprijs te moeten betalen.
Downtown Vancouver zou ik wel willen wonen. Het is alleen onbetaalbaar om een leuk appartement te vinden. Wil je een appartement met 2 slaapkamers dan moet je al snel richting de 600k+ gaan denken. Tofino ligt wel mooi, maar ook afgelegen. Ze voorspellen ook al jaren een mega aardbeving en dan wil je daar echt niet zitten

Al nieuw werk?
pi_68555820
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:57 schreef tevebe het volgende:

[..]

Boeing wil ik wel zien ja. Ben alleen benieuwd of ik wel een auto kan huren zonder de hoofdprijs te moeten betalen.
Downtown Vancouver zou ik wel willen wonen. Het is alleen onbetaalbaar om een leuk appartement te vinden. Wil je een appartement met 2 slaapkamers dan moet je al snel richting de 600k+ gaan denken. Tofino ligt wel mooi, maar ook afgelegen. Ze voorspellen ook al jaren een mega aardbeving en dan wil je daar echt niet zitten

Al nieuw werk?
Misschien dat iBargain verhuurbedrijf proberen wat Irrem (als ik het goed heb?) ook heeft gedaan.

Ik zou me snel opgesloten voelen denk ik, tenzij je aan de buitenrand van downtown zit met uitzicht over het water. Misschien een huis aan Horshoe Bay dan? Lagen ook een aantal pracht huisjes met pracht uitzichten.

Neen. Heb wat tips van een Fokker! gekregen, die ga ik binnenkort even uitproberen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68555959
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:02 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Misschien dat iBargain verhuurbedrijf proberen wat Irrem (als ik het goed heb?) ook heeft gedaan.

Ik zou me snel opgesloten voelen denk ik, tenzij je aan de buitenrand van downtown zit met uitzicht over het water. Misschien een huis aan Horshoe Bay dan? Lagen ook een aantal pracht huisjes met pracht uitzichten.

Neen. Heb wat tips van een Fokker! gekregen, die ga ik binnenkort even uitproberen.
iBargain was van WooZ volgens mij, maar alle prijzen zullen wel met 400% verhoogd worden tijdens de Spelen.
Ja echt downtown misschien wel, maar als je iets kunt betalen ( ) in Coal Harbour of False Creek dan heb je een uitzicht op het water/bergen.
Je kunt ook nog eventueel voor huizen kijken langs de sea to sky. Die zijn even onbetaalbaar

Ik heb deze week voor het eerst in 2 maanden weer wat uurtjes kunnen maken
pi_68556264
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

iBargain was van WooZ volgens mij, maar alle prijzen zullen wel met 400% verhoogd worden tijdens de Spelen.
Ja echt downtown misschien wel, maar als je iets kunt betalen ( ) in Coal Harbour of False Creek dan heb je een uitzicht op het water/bergen.
Je kunt ook nog eventueel voor huizen kijken langs de sea to sky. Die zijn even onbetaalbaar

Ik heb deze week voor het eerst in 2 maanden weer wat uurtjes kunnen maken
Oh dat zou zomaar kunnen. Toen ik die email stuurde over het huren van een auto in die periode heb ik niet eens een antwoord gekregen.

Stukje land kopen en je eigen prefabhuis daar neerzetten. Wordt veel gedaan daar volgens mij. Ik zag in iedergeval veel dezelfde huizen.

Maar ik wil toch een keer naar Nova Scotia, Prince Edward Island, Newfoundland. Misschien word ik daar ook wel verliefd op het landschap, en het is daar allemaal een stuk goedkoper.

Was dat bij DHL op de heftruck?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68556499
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:19 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Oh dat zou zomaar kunnen. Toen ik die email stuurde over het huren van een auto in die periode heb ik niet eens een antwoord gekregen.

Stukje land kopen en je eigen prefabhuis daar neerzetten. Wordt veel gedaan daar volgens mij. Ik zag in iedergeval veel dezelfde huizen.

Maar ik wil toch een keer naar Nova Scotia, Prince Edward Island, Newfoundland. Misschien word ik daar ook wel verliefd op het landschap, en het is daar allemaal een stuk goedkoper.

Was dat bij DHL op de heftruck?
Bij iBargain kun je ook geen prijzen zien en dat is ook wel irritant. Enterprise was in 2007 al 4x zo duur, maar toen was de bestuurder ook pas 22. Ik heb voor de grap eens naar de hotelprijzen gekeken voor 14 dagen. Daar word je niet vrolijk van

Die kant van het land wil ik ook wel eens zien. Daar zijn de huizenprijzen wel heel goedkoop ja, natuur lijkt me ook mooi daar. Volgens mij beschouwen ze alleen Newfoundland een beetje als Limburg hier

DHL was nachtdienst en ging ineens niet door en nu bellen ze me soms, maar heb er nog niet gewerkt. Misschien kan ik daar volgende week eens gaan werken. Mijn rekening kan wel een boost gebruiken
pi_68556696
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:27 schreef tevebe het volgende:

[..]

Bij iBargain kun je ook geen prijzen zien en dat is ook wel irritant. Enterprise was in 2007 al 4x zo duur, maar toen was de bestuurder ook pas 22. Ik heb voor de grap eens naar de hotelprijzen gekeken voor 14 dagen. Daar word je niet vrolijk van

Die kant van het land wil ik ook wel eens zien. Daar zijn de huizenprijzen wel heel goedkoop ja, natuur lijkt me ook mooi daar. Volgens mij beschouwen ze alleen Newfoundland een beetje als Limburg hier

DHL was nachtdienst en ging ineens niet door en nu bellen ze me soms, maar heb er nog niet gewerkt. Misschien kan ik daar volgende week eens gaan werken. Mijn rekening kan wel een boost gebruiken
Nee dat klopt, maar volgens mij vielen die prijzen heel erg mee als ik het me goed herriner van WooZ.

Zit http://www.910beach.com/ al vol? Dat was in het laagseizoen goed geprijst en aan het randje van downtown (nabij Granville bridge)

Ach, liever als Limburger gezien worden dan Fransoos in Quebec. (Al zien de steden daar er wel mooi uit, leuke townhouses ook)

Kun je niet iets op MST vinden bij de afhandeling? Daar wordt vaak wel personeel gevraagd. Helaas op RTM inmiddels niet meer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68556784




Peggy's Cove waar die Swiss MD-11 toen is neergestort.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68557112
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:35 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar volgens mij vielen die prijzen heel erg mee als ik het me goed herriner van WooZ.

Zit http://www.910beach.com/ al vol? Dat was in het laagseizoen goed geprijst en aan het randje van downtown (nabij Granville bridge)

Ach, liever als Limburger gezien worden dan Fransoos in Quebec. (Al zien de steden daar er wel mooi uit, leuke townhouses ook)

Kun je niet iets op MST vinden bij de afhandeling? Daar wordt vaak wel personeel gevraagd. Helaas op RTM inmiddels niet meer.
Ja dat zei hij inderdaad, misschien daar eens informeren als ik er ben.
Daar heb ik niet bij gekeken, ik heb gewoon op hotels.com gezocht. Gelukkig hoef ik geen hotel te betalen anders werd het wel een heel prijzig geintje.
Montreal is een leuke stad en Quebec City is echt zo'n oude stad nog. Wel leuk, maar het blijven Fransen he

Het nadeel is dat er (bijna) nergens part-timers nodig zijn. Hier in de buurt is het sowieso al bagger. Ik had een tijdje uitzicht op een baan hier heel dichtbij, maar helaas hadden ze het intern geregeld en hadden ze niemand meer nodig. Heb ik 2 weken voor niks aan het lijntje gehangen
pi_68557159
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Peggy's Cove waar die Swiss MD-11 toen is neergestort.
In zo'n plaatsje zou ik me nooit thuis kunnen voelen, denk ik. Wel mooie omgeving.
pi_68571952
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:50 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Boeing Factory doen. Seattle zelf vond ik maar een sombere, grijze saai stad. Misschien dat dat door het weer kwam. (regen regen en nog eens regen)

Ik zou alleen niet weten of ik downtown zou willen wonen. Die huizen in Tofino langs de oceaan vond ik echt prachtig. Alleen zou ik dan liever aan de binnenkant van Vancouver Island wonen, zodat niet je hele hebben en houden wordt weggespoeld als ze in Japan een aardbeving hebben.
boeing factory is idd een aanrader. Ik had alleen maar 1,5 dag in Seattle en het kostte mij teveel tijd om zelf met de stadbus te gaan (gaat nml makkelijk) dus ik ben met zo'n tour geweest a 25$ oid, maar echt vet om te zien

Verder moet je gewoon ff goedkoop gaan shoppen in Tulalip outlet en natuurlijk een foto vd skyline van Seattle hebben Ik ben ook nog die space needle opgeweest
pi_68574295
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:50 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja dat zei hij inderdaad, misschien daar eens informeren als ik er ben.
Daar heb ik niet bij gekeken, ik heb gewoon op hotels.com gezocht. Gelukkig hoef ik geen hotel te betalen anders werd het wel een heel prijzig geintje.
Montreal is een leuke stad en Quebec City is echt zo'n oude stad nog. Wel leuk, maar het blijven Fransen he

Het nadeel is dat er (bijna) nergens part-timers nodig zijn. Hier in de buurt is het sowieso al bagger. Ik had een tijdje uitzicht op een baan hier heel dichtbij, maar helaas hadden ze het intern geregeld en hadden ze niemand meer nodig. Heb ik 2 weken voor niks aan het lijntje gehangen
Oh je hebt al een verblijfplek? Ideaal.

Dat verpest Montreal en Quebec voor mij, de fransen. Bij 3 op reis toen Froukje naar Frans-Canada ging kwam ze ook van die 'Fransen' tegen die alleen maar frans spraken.

Dat probleem heb ik ook, ze willen geen uitzendkrachten of part-timers meer. Dat 'intern' geregeld hebben krijg ik ook vaak te horen, volgens mij is het een lulsmoes.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68574408
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:51 schreef tevebe het volgende:

[..]

In zo'n plaatsje zou ik me nooit thuis kunnen voelen, denk ik. Wel mooie omgeving.
Halifax dan?





Je bent met maar 5 uur en een beetje in London!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68577984
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:33 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Oh je hebt al een verblijfplek? Ideaal.

Dat verpest Montreal en Quebec voor mij, de fransen. Bij 3 op reis toen Froukje naar Frans-Canada ging kwam ze ook van die 'Fransen' tegen die alleen maar frans spraken.

Dat probleem heb ik ook, ze willen geen uitzendkrachten of part-timers meer. Dat 'intern' geregeld hebben krijg ik ook vaak te horen, volgens mij is het een lulsmoes.
Ja heb familie zitten in North Van

In Quebec kon je met Engels prima overweg. In Montreal was het helemaal makkelijk, maar probeer maar eens zonder tomtom de stad uit te komen. Mission Impossible 4 zou het kunnen worden

Het is ook een lulsmoes. De crisis wordt gebruikt om mensen eruit te gooien. Wanneer weet je eventueel meer over die tip?
pi_68578005
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:35 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Halifax dan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je bent met maar 5 uur en een beetje in London!
Regent het daar niet nog meer als in Vancouver?
pi_68618875
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:01 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ja heb familie zitten in North Van

In Quebec kon je met Engels prima overweg. In Montreal was het helemaal makkelijk, maar probeer maar eens zonder tomtom de stad uit te komen. Mission Impossible 4 zou het kunnen worden

Het is ook een lulsmoes. De crisis wordt gebruikt om mensen eruit te gooien. Wanneer weet je eventueel meer over die tip?
Owh das ideaal.

Die tip moet ik eerst uitproberen. Gewoon langsgaan ipv. een brief sturen.
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Regent het daar niet nog meer als in Vancouver?
Als het er maar ook sneeuwt!

Net even voor de grap weer op de site van ReMax Canada zitten kijken. Je kunt niets onder de 300.000$ vinden in de buurt van Vancouver (Richmond, North, Whistler, Nainamo, Victoria).
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68627151
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:46 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Owh das ideaal.

Die tip moet ik eerst uitproberen. Gewoon langsgaan ipv. een brief sturen.
[..]

Als het er maar ook sneeuwt!

Net even voor de grap weer op de site van ReMax Canada zitten kijken. Je kunt niets onder de 300.000$ vinden in de buurt van Vancouver (Richmond, North, Whistler, Nainamo, Victoria).
En wat je vindt is ook 3x niks. Een studio begint al bij 3,5 ton Om te kunnen huren moet je ook al bijna miljonair zijn maja. En dan zijn de huizenprijzen nog flink gedaald ook. BC mag dan wel 'the best place on earth' zijn maar het is ook wel stervensduur.
pi_68629718
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:51 schreef tevebe het volgende:

[..]

En wat je vindt is ook 3x niks. Een studio begint al bij 3,5 ton Om te kunnen huren moet je ook al bijna miljonair zijn maja. En dan zijn de huizenprijzen nog flink gedaald ook. BC mag dan wel 'the best place on earth' zijn maar het is ook wel stervensduur.
En dat in vergelijking met NS waar je voor 200.000$ iets riants kan vinden. Ook auto's kosten daar geen flapdrol.

Vreemd dat er zoveel verschil in zit in 1 land. Hier heb je het ook wel, auto's zijn vaak net iets goedkoper in het oosten/zuiden des lands, huizen goedkoper in het noorden, maar zoveel verschil als daar niet.

Aan de ene kant twijfel ik ook wel of emigreren zo leuk is, ik denk dat het redelijk snel z'n 'magie' verliest.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 3 mei 2009 @ 20:14:35 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_68632118
quote:
Op zondag 3 mei 2009 14:46 schreef Koploperkopper het volgende:

Net even voor de grap weer op de site van ReMax Canada zitten kijken. Je kunt niets onder de 300.000$ vinden in de buurt van Vancouver (Richmond, North, Whistler, Nainamo, Victoria).
Van 300.000$ CAD kun je in Amsterdam anders ook bijna niks fatsoenlijks kopen. Dat is nog geen ¤190.000
pi_68632154
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Van 300.000$ CAD kun je in Amsterdam anders ook bijna niks fatsoenlijks kopen. Dat is nog geen ¤190.000
Maar je kunt er wel iets voor kopen. Dat is al praktisch onmogelijk in BC/Vancouver.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68638521
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Maar je kunt er wel iets voor kopen. Dat is al praktisch onmogelijk in BC/Vancouver.
Je hebt dan nog geen 40m2
pi_69389511
Nederlandse student omgekomen in Canada
Uitgegeven: 25 mei 2009 16:06
Laatst gewijzigd: 25 mei 2009 16:06

RED DEER - Een 19-jarige Nederlandse uitwisselingsstudent is zaterdagavond omgekomen door een verkeersongeluk bij de Canadese plaats Red Deer in de westelijke provincie Alberta.
Dat meldde de lokale krant Red Deer Advocate maandag.

De man zat in een bestelbus die op een kruising geen voorrang verleende aan een andere auto. De bestuurder van de wagen, ook een Nederlander, raakte gewond.

pi_69391129
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:15 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Maar je kunt er wel iets voor kopen. Dat is al praktisch onmogelijk in BC/Vancouver.
Je woont er dan ook maximaal 3 weken, dan ben je neergestoken
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:13 schreef Irrem het volgende:
Nederlandse student omgekomen in Canada
Uitgegeven: 25 mei 2009 16:06
Laatst gewijzigd: 25 mei 2009 16:06

RED DEER - Een 19-jarige Nederlandse uitwisselingsstudent is zaterdagavond omgekomen door een verkeersongeluk bij de Canadese plaats Red Deer in de westelijke provincie Alberta.
Dat meldde de lokale krant Red Deer Advocate maandag.

De man zat in een bestelbus die op een kruising geen voorrang verleende aan een andere auto. De bestuurder van de wagen, ook een Nederlander, raakte gewond.

Je moet toch wel redelijk je best doen om een ongeluk te krijgen daar Erg zonde om zo je periode af te sluiten Jammer dat ze zijn oorspronkelijke woonplaats er niet bij zetten
pi_70401965
Even dit topic weer omhoog halen

Nog 5 weekjes dan ga ik! Helaas niet zo lang maar het is beter dan helemaal niet.

Eerst een paar daagjes

en dan met het

voor anderhalve week naar


Heb er zin in
pi_70408181
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:22 schreef Irrem het volgende:
Even dit topic weer omhoog halen

Nog 5 weekjes dan ga ik! Helaas niet zo lang maar het is beter dan helemaal niet.

Eerst een paar daagjes
[ afbeelding ]
en dan met het
[ afbeelding ]
voor anderhalve week naar
[ afbeelding ]

Heb er zin in
Ah dan heb je iets om naar uit te kijken

Ik heb deze week geboekt. Zit in februari 15 dagen in Van
pi_70413597
Ik ga in september naar Canada, richting Montreal, Ottawa en Toronto.

Zijn er hier nog bezienswaardigheden (in de buurt) die we echt moeten zijn?
you and I ain't done Zeke!
pi_70418050
Besteed niet te veel tijd aan de Niagara Falls, heb je met een halve dag wel gezien. Dus neem de tijd om er heen te rijden vanuit Toronto. Mooie omgeving
pi_70421302
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:32 schreef Numbie het volgende:
Besteed niet te veel tijd aan de Niagara Falls, heb je met een halve dag wel gezien. Dus neem de tijd om er heen te rijden vanuit Toronto. Mooie omgeving
Inderdaad voor mij was dat de grootste tegenvaller van Canada, Niagara Falls
pi_70426842
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:32 schreef Numbie het volgende:
Besteed niet te veel tijd aan de Niagara Falls, heb je met een halve dag wel gezien. Dus neem de tijd om er heen te rijden vanuit Toronto. Mooie omgeving
So true Kingston kun je ook overslaan.
  zondag 28 juni 2009 @ 11:13:48 #201
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70442777
emile. ik mis je in dit topic
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_70718734
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:22 schreef Irrem het volgende:
Even dit topic weer omhoog halen

Nog 5 weekjes dan ga ik! Helaas niet zo lang maar het is beter dan helemaal niet.

Eerst een paar daagjes
[ afbeelding ]
en dan met het
[ afbeelding ]
voor anderhalve week naar
[ afbeelding ]

Heb er zin in
Wat ga je in Thunder Bay doen? Een paar jaar geleden was is er bijna naar verhuist maar ik kon er geen geschikte baan vinden. Een kennis van mij woonde er en de omgeving schijnt er fantastisch te zijn als je van outdoors sporten houdt.
pi_70726671
Een vriendin van me zit nu in Canada Het is niet eerlijk Oh, en een andere vetrekt over 1,5 maand om er te gaan wonen
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:03:25 #204
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_70808010
Net terug uit Toronto, was leuk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_70977173
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:53 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Wat ga je in Thunder Bay doen? Een paar jaar geleden was is er bijna naar verhuist maar ik kon er geen geschikte baan vinden. Een kennis van mij woonde er en de omgeving schijnt er fantastisch te zijn als je van outdoors sporten houdt.
Ik heb er familie wonen en ga er nu heen voor een bruiloft en een anniversary.
Het is inderdaad een erg mooi gebied met oa Lake Superior, maar werk is er niet echt heel veel. Een oom van mij is onlangs zijn baan kwijtgeraakt. Er zijn ook vrij veel (jonge) mensen die uit Thunder Bay weggaan. En hun heil ergens anders zoeken.
pi_71272656
Leeft dit topic nog een beetje?






Sea to Sky Highway-upgrade is zo goed als af;


*schop*

[ Bericht 3% gewijzigd door Koploperkopper op 24-07-2009 01:51:12 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:53:08 #207
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_71278460
*Zwijmel*

Asfalt
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_71280525
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:53 schreef Dagobert het volgende:
*Zwijmel*

Asfalt
Een miljoen keer beter dan dit in ieder geval;

(Ja, dit was de doorgaande weg destijds. )

Nog wat;


Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:41:10 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_71281946
Canada

Zo'n mooi land, wil graag weer eens terug
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:02:13 #210
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_71282765
Ben ooit met mn ouders naar Bella Coola gereden, was ook meer zo'n gevalletje als die eerste foto

Prachtig land, maar net iets te groot om overal van die nette (dure) wegen aan te leggen
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_71283412
Ik wil zeker een keer naar Canada.
pi_71310816
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:57 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Een miljoen keer beter dan dit in ieder geval;
[ afbeelding ]
(Ja, dit was de doorgaande weg destijds. )

Nog wat;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie weg geworden. Alleen had het vroeger ook wel wat..
pi_71336838
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Mooie weg geworden. Alleen had het vroeger ook wel wat..
Mwah, ik heb liever van dat vlakke asfalt met die bagger ophanging van Amerikaanse auto's.

Verder;
quote:
Cruiseschip sleurt vinvis Canadese haven in

VANCOUVER - Een groot cruiseschip is zaterdagochtend met een dode vinvis op de boeg binnengelopen in de haven van de Canadese stad Vancouver.

Door een botsing op open zee kwam het dier vast te zitten op het voorste deel van het schip, dat door het water snijdt. Dat meldden lokale media zondag.

De gewone vinvis, de een na grootste walvissoort ter wereld, is 21 meter lang. Het is onduidelijk of het dier levend geraakt is of al dood was voor de botsing.

Het Canadese ministerie van Visserij en Oceanen gaat een autopsie uit laten voeren om daar duidelijkheid over te krijgen.

Richtlijnen
De rederij snapt niet hoe het incident heeft kunnen gebeuren. ''We hebben strenge richtlijnen voor het geval dat walvissen in de buurt zijn. Dan varen we een andere route en verminderen we de snelheid'', aldus een verklaring van Princess Cruise Lines.

De kapitein merkte pas dat de vinvis op de boeg zat, nadat hij de haven was binnen gevaren.

In Vancouver zijn veel mensen naar de haven gekomen om de vinvis met eigen ogen te zien. ''Hij ziet er zo klein uit in vergelijking met de boot'', zei Ed McKeowan uit Chicago.

Zonde
''Het is zonde maar onvermijdelijk. We delen de zee nu eenmaal met de walvissen'', aldus Ross Harlow uit Whistler, die ook op de kade stond.

De walvis is later op de dag met behulp van twee sleepboten van de boeg afgehaald en per boot naar de wal gebracht.

Volgens een woordvoerder van het ministerie komen botsingen met walvissen wel vaker voor, maar gebeurt het maar zelden dat zo'n gigant aan de boot blijft hangen. Afspraken en speciale scheepsroutes moeten de botsingen zo veel mogelijk voorkomen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)nadese-haven-in.html
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 26 juli 2009 @ 13:56:39 #214
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71337977
Weten jullie of het makkelijk is om een tijdelijk baantje te vinden in Vancouver? Ik wil werken in een ski-resort, maar aangezien het niet zeker is wanneer het seizoen begint moet ik misschien een maand overbruggen en daar heb ik niet echt het geld voor

Volgende vraag is of ik het land dan wel binnen kom met mn werkvisum (vereiste is een bepaald geld bedrag)
The line is a dot to you!
pi_71338093
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:56 schreef kepler het volgende:
Weten jullie of het makkelijk is om een tijdelijk baantje te vinden in Vancouver? Ik wil werken in een ski-resort, maar aangezien het niet zeker is wanneer het seizoen begint moet ik misschien een maand overbruggen en daar heb ik niet echt het geld voor

Volgende vraag is of ik het land dan wel binnen kom met mn werkvisum (vereiste is een bepaald geld bedrag)
Je zult meer moeite moeten doen door de crisis om een baantje te vinden, maar het moet nog steeds te doen zijn. Volgens mij moet je iets van 1500CAD op je rekening hebben staan, maar ik heb dat nooit hoeven aan te tonen. Ook bij de bank niet. Als je een visum krijgt geloven ze het wel dat je geneog geld hebt. Tenminste dat was bij mij het geval.
pi_71338204
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:06 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mwah, ik heb liever van dat vlakke asfalt met die bagger ophanging van Amerikaanse auto's.

Verder;
[..]

http://www.nu.nl/algemeen(...)nadese-haven-in.html
Dan moet je ook een Japanse auto huren

Gister was er trouwens flink onweer in Vancouver.

pi_71405425
Ik wil eigenlijk wel een reis maken naar Montreal, Ottowa en Toronto. Moet alleen nog een tijdje door sparen.
Al zou ik ook graag naar Vancouver willen gaan, maar dat is een aardig stukje verder.
pi_71410068
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:43 schreef Nachtraaf het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een reis maken naar Montreal, Ottowa en Toronto. Moet alleen nog een tijdje door sparen.
Al zou ik ook graag naar Vancouver willen gaan, maar dat is een aardig stukje verder.
Zou ik wel in de zomer maanden gaan.. En dan heb je ook meteen wat langer om te sparen.
pi_71528266
's Morgens vroeg met een bakje koffie op een bankje in het zonnetje bij Canada Place kijkend naar al de sportende politie en brandweer mannen die langskomen (ivm met de world games voor politie en brandweer).

Wat wil je nog meer
pi_71597180
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:05 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dan moet je ook een Japanse auto huren
Wel nee, daar val ik van in slaap.

Budget verhuurde destijds Audi A4 1.8T's, geen idee of dat ook quattro's waren.

Ben ondertussen aan het kijken of ik eind maart misschien naar Canada kan, zo ja, welke regio dit keer. Ik neig een beetje naar Newfoundland, Nova Scotia, Prince Edward Island, die kant.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:54:56 #221
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_71617614
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:21 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wel nee, daar val ik van in slaap.

Budget verhuurde destijds Audi A4 1.8T's, geen idee of dat ook quattro's waren.

Ben ondertussen aan het kijken of ik eind maart misschien naar Canada kan, zo ja, welke regio dit keer. Ik neig een beetje naar Newfoundland, Nova Scotia, Prince Edward Island, die kant.
Nova Scotia vond ik hemels. Misschien wel het mooiste stukje Canada... Newfoundland was net iets te ver weg, dus ken ik niet. PEI is vooral Anne of Green Gables Wel grappig, maar vooral veel Japannes (die deze Canadese Pippi Langkous wel kennen) en niet heel veel boeiends in mijn ogen.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_71635921
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:54 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Nova Scotia vond ik hemels. Misschien wel het mooiste stukje Canada... Newfoundland was net iets te ver weg, dus ken ik niet. PEI is vooral Anne of Green Gables Wel grappig, maar vooral veel Japannes (die deze Canadese Pippi Langkous wel kennen) en niet heel veel boeiends in mijn ogen.
Hmm ok. Newfoundland zat ik ook al een beetje over in dat het een beetje afgelegen is. Misschien dat ik een stukje New England mee kan pikken. Even uitzoeken of er een ferry van Nova Scotia naar Maine oid. gaat. (Ik wil alles per auto/motel doen, heb in BC al ontdekt dat je het meeste ziet als je rondtourt)

Edit: Ok, die bestaat, 115$ voor een auto, doet er 3 uur over van Yarmouth naar Bar Harbor.

Edit2: Jeumig, wat zijn hotels duur in NS.

Edit3: Zo'n pickup-camper lijkt me wel wat, is NS net zo goed 'aangepast' aan RV's als BC?

Edit4: Wat een luxe op die campsites, bijna allemaal hebben ze een aansluiting op het water; electriciteit en riool bij iedere staplek.

Edit5:






Edit6: Campsites zijn vaak gesloten in het laagseizoen in NS, misschien eerst maar Alberta aan doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Koploperkopper op 06-08-2009 00:11:55 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71661730









The more you see..
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71663847
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:36 schreef Koploperkopper het volgende:
<plaatjes>

[ afbeelding ]

The more you see..
Ik ben ik over twee weekjes ook . Een weekje kamperen in de 'wildernis'. Ik kies voor de kampeer plekken van de nationale en provinciale parken, die zijn lekker eenvoudig (koud water, outhouses (voor de mensen die dit niet kennen > overdekte-gat-in-de-grond om je behoeftes te doen), geen electriciteit, maar wel kampvuur/BBQ plek met meestal gratis hout erbij. Kost tussen de $8 en $15 per nacht per tent.

Ik boeks niks van te voren, we zien wel waar we terecht komen. Ik heb wel een aantal wandelingen uitgestippeld, o.a. naar het thee huisje achter Lake Louise (90min klouterpartij) en Johnston Canyon (wel erg toeristisch, maar mn vriendin is er nog nooit geweest), en Radium Hotsprings en de Cootenay/Columbia Valley.

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik in de Rockies geweest ben (al woon ik er maar 7 uur rijden vanaf ).
pi_71667439
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:49 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik ben ik over twee weekjes ook . Een weekje kamperen in de 'wildernis'. Ik kies voor de kampeer plekken van de nationale en provinciale parken, die zijn lekker eenvoudig (koud water, outhouses (voor de mensen die dit niet kennen > overdekte-gat-in-de-grond om je behoeftes te doen), geen electriciteit, maar wel kampvuur/BBQ plek met meestal gratis hout erbij. Kost tussen de $8 en $15 per nacht per tent.

Ik boeks niks van te voren, we zien wel waar we terecht komen. Ik heb wel een aantal wandelingen uitgestippeld, o.a. naar het thee huisje achter Lake Louise (90min klouterpartij) en Johnston Canyon (wel erg toeristisch, maar mn vriendin is er nog nooit geweest), en Radium Hotsprings en de Cootenay/Columbia Valley.

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik in de Rockies geweest ben (al woon ik er maar 7 uur rijden vanaf ).
Klinkt goed.

Persoonlijk ben ik zelf niet zo heel erg van het kamperen (zeker niet met een tent), maar de luxe die de RV's en campsites in Canada kennen vind ik toch wel heel erg aanlonkelijk, zeker vanwege de prijzen van hotels. Een grote RV voor 2 weken is in het laag seizoen iets van 1200 CAD (1500 CAD hoog, nogsteeds goedkoper dan hotels), daar verblijf ik echt geen 2 weken voor in hotels. Bovendien heb je direct 'een huurauto', en ben je altijd verzekerd van een slaapplek, plus je kunt nog eens lekker verkennen (zeker met die pickup camper, je haalt de bak eraf als het je ergens bevalt, en gaat de moeilijk begaanbare bergroutes op).

Lange stukken lopen in afgelegen gebieden voel ik me in BC toch niet echt op m'n gemak bij. Beren, cougars. Geen idee hoe ik er mee moet omgaan mocht ik er een tegen komen. Ik kijk er te weinig Ray Mears voor.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71669632
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Klinkt goed.

Persoonlijk ben ik zelf niet zo heel erg van het kamperen (zeker niet met een tent), maar de luxe die de RV's en campsites in Canada kennen vind ik toch wel heel erg aanlonkelijk, zeker vanwege de prijzen van hotels. Een grote RV voor 2 weken is in het laag seizoen iets van 1200 CAD (1500 CAD hoog, nogsteeds goedkoper dan hotels), daar verblijf ik echt geen 2 weken voor in hotels. Bovendien heb je direct 'een huurauto', en ben je altijd verzekerd van een slaapplek, plus je kunt nog eens lekker verkennen (zeker met die pickup camper, je haalt de bak eraf als het je ergens bevalt, en gaat de moeilijk begaanbare bergroutes op).

Lange stukken lopen in afgelegen gebieden voel ik me in BC toch niet echt op m'n gemak bij. Beren, cougars. Geen idee hoe ik er mee moet omgaan mocht ik er een tegen komen. Ik kijk er te weinig Ray Mears voor.
Ik kampeer al vanaf mijn geboorte in een tent dus ik ken niks anders, al lijkt mij het rondreizen met een RV wel leuk en idd erg handig. De meeste kampeerders die ik hier hebben idd een RV of Trailer. Misschien dat ik er er een huur/leen als m'n ouders op bezoek komen.

Dat van het wild valt mee hoor! Ik heb regelmatig op plekken geslapen in een tentje terwijl park rangers iedereen aan het waarschuwen waren voor beren die in de omgeving gesignaleerd waren. Ook een paar keer meegemaakt dat ik in de verte wolfgehuil hoorde.

Zolang je al je etenswaren (ook kauwgom enzo) in je auto laat of hoog in een boom spant, kan je vrijwel niks gebeuren. Maar om zeker te zijn heb ik meestal een bijl naast mij liggen (ook voor het maken van kampvuurhout natuurlijk )
pi_71674509
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:37 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik kampeer al vanaf mijn geboorte in een tent dus ik ken niks anders, al lijkt mij het rondreizen met een RV wel leuk en idd erg handig. De meeste kampeerders die ik hier hebben idd een RV of Trailer. Misschien dat ik er er een huur/leen als m'n ouders op bezoek komen.

Dat van het wild valt mee hoor! Ik heb regelmatig op plekken geslapen in een tentje terwijl park rangers iedereen aan het waarschuwen waren voor beren die in de omgeving gesignaleerd waren. Ook een paar keer meegemaakt dat ik in de verte wolfgehuil hoorde.

Zolang je al je etenswaren (ook kauwgom enzo) in je auto laat of hoog in een boom spant, kan je vrijwel niks gebeuren. Maar om zeker te zijn heb ik meestal een bijl naast mij liggen (ook voor het maken van kampvuurhout natuurlijk )
Daar gaat het bij mij al verkeerd denk ik, ik ben geboren en getogen als stadsmens (ondanks dat ik meer van de natuur hou).

Met een bijl erbij zou ik me al wat prettiger voelen. Het idee dat ik compleet machteloos sta tegenover een grizzly, nee, liever niet. Misschien is het voor mij een beter idee om gewoon veilig in zo'n camper te blijven zitten. Alhoewel;


Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71688446
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:13 schreef Koploperkopper het volgende:
[..] Daar gaat het bij mij al verkeerd denk ik, ik ben geboren en getogen als stadsmens (ondanks dat ik meer van de natuur hou).

Met een bijl erbij zou ik me al wat prettiger voelen. Het idee dat ik compleet machteloos sta tegenover een grizzly, nee, liever niet. Misschien is het voor mij een beter idee om gewoon veilig in zo'n camper te blijven zitten. Alhoewel;
Lol ja een RV lijkt mij toch wel veiliger dan een tent.

Ik weet dat het niet echt thuishoort in Travel maar ik wil toch even melden dat ik en mijn vriendin bezig zijn om een stukje land te kopen, een kilometertje zuid-west van Regina. Een vriend van ons heeft 2.5km x 2.5km en daar willen wij 40.000m2 van kopen om een Ranch/Hobby Farm/Bed & Breakfast te beginnen. Dan kunnen jullie allemaal op bezoek komen!!

We kunnen het voor ongeveer $75.000 (50.000 euro) kopen en op dit moment is het nog graan land. Ik heb er iig erg veel zin in!

Als bestemming voor buitenlandse touristen zal het wel niet veel aan zijn, aangezien er niet heel veel te doen is op de Prairies...maarja, het is mijn thuis.

Vorig weekend genomen met mijn mobieltje dus de foto's zijn van lage kwaliteit.

Rechts van de bomen zie je net de binnenstad van Regina liggen (en nee de elektricteitspaal staat niet scheef, mijn mobiel wel )


De Prairies zijn wel lekker rustgevend vind ik!
pi_71693454
Mooie omgeving.

Is dat stuk grond ver van de snelweg af? Anders zou je misschien ook een simpele campingground kunnen aanlegen door wat gras te maaien voor RV-ers die op doorreis zijn. Of is dat geen gat in de markt daar?

Hebben jullie daarzo op de prairie trouwens wel eens last van (kleine) tornado's?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71695975
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Mooie omgeving.

Is dat stuk grond ver van de snelweg af? Anders zou je misschien ook een simpele campingground kunnen aanlegen door wat gras te maaien voor RV-ers die op doorreis zijn. Of is dat geen gat in de markt daar?

Hebben jullie daarzo op de prairie trouwens wel eens last van (kleine) tornado's?
Het stuk grond licht zelfs aan de snelweg (Highway #1 die van de oostkust van Canada naar Vancouver loopt). Een camping kan op zich wel, maar aan de andere kant van Regina is er al een, ook aan de #1. Een B&B is er nog niet (dichtsbijzijnde die ik tot nu toe gevonden heb is een uur rijden).

Als je 1.5-2km van de snelweg zit hoor je hem al bijna niet meer, hier heb ik goed op gelet vorige week. We moeten alleen wel veel bomen en struiken planten want er staat nu niks. Electriciteit, riolering en water is er al dus dat is handig.

Ik wil ook een oude boerderij kopen in de omgeving en die verplaatsen, dat wordt hier regelmatig gedaan. Heb je voor 80.000 euro een knoeperd van een huis (wel een nieuwe fundering aanleggen natuurlijk).

Enfin, zo raaktie wel erg off-topic.

Ik ga morgen m'n tentje opzetten in de achtertuin om er zeker van te zijn dat ie nog goed is! Die heeft namelijk 2 jaar ongebruikt in mijn kelder gelegen. Ahhh ik heb er echt veel zin in om lekker te rondtrekken in de Rockies!!

Ik heb vorige week een GPS (Garmin) gekocht dus kan iig de plekken waar we zowiezo naartoe willen programeren. Ik heb hem op een Nederlandse stem gezet dus kan mijn vriendin (Canadees ) mooi leren wat Sla rechts af na honderd meter', Links invoegen, U bent thuis, etc betekend .
pi_71696063
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Hebben jullie daarzo op de prairie trouwens wel eens last van (kleine) tornado's?
Niet echt nee, in de 7 jaar dat ik hier woon heb ik wel wat -bijna- tornado's gezien (kleintjes idd) maar niks ernstig.
pi_71705585
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:24 schreef jeroen1976 het volgende:
dus kan mijn vriendin (Canadees ) mooi leren
pics
pi_71751080
[quote]Op zaterdag 8 augustus 2009 12:30 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

pics
[/quote

Ze staat in de 2e foto...wel erg klein ja
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:02:52 #234
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_71763389
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:05 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Als bestemming voor buitenlandse touristen zal het wel niet veel aan zijn, aangezien er niet heel veel te doen is op de Prairies...maarja, het is mijn thuis.
[..]
Ik vond juist de rust van Saskatchewan zo relaxed. Heb in Saskatoon een fiets gehuurd om eens de stad uit te kunnen. Heerlijk. Het mag dan wel een en al graan/gras zijn, maar mocht ik nog eens in de buurt zijn zal ik zeker aan de optie denken. Gewoon ff paar dagen bijkomen in het niets

Maar voor de toertist die komt om dingen te zien zal het inderdaad meer een stop-over worden voor het wat duurdere idee, hostel in Regina is namelijk perfect
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_71774380
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:02 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Ik vond juist de rust van Saskatchewan zo relaxed. Heb in Saskatoon een fiets gehuurd om eens de stad uit te kunnen. Heerlijk. Het mag dan wel een en al graan/gras zijn, maar mocht ik nog eens in de buurt zijn zal ik zeker aan de optie denken. Gewoon ff paar dagen bijkomen in het niets

Maar voor de toertist die komt om dingen te zien zal het inderdaad meer een stop-over worden voor het wat duurdere idee, hostel in Regina is namelijk perfect
Helemaal gaaf! Ik ken niet veel mensen die hetzelfde vinden van SK.

Mijn vriendins familie heeft een boerderij een uurtje ten zuiden van Regina en als ik daar een weekendje ben dan ben ik echt helemaal relaxed en uitgerust, zelfs als ze mij aan het werk zetten.

Dit was een paar weken terug bij de boerderij: het branden van de kalveren, nog authentieke cowboy country!

Mijn vriendin's neef die de kalveren met de lasso vangt


De man die het brandmerk-ijzer heet maakt


Zoontje van mijn vriendin's nicht
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:16:21 #236
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_71782998
Oooooooooooooooooooooooooh

Misschien moet je in samenwerking met je 'schoonfamilie' "actieve doe-uitjes" organiseren naar de boerderij Hoe gaaf is dat (Alleen practisch gezien lopen die mensen vast vooral in de weg en wil je wel een beetje mensen met je koeien om laten gaan die enig benul hebben van wat ze doen )
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_71802521
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:16 schreef Dagobert het volgende:
Oooooooooooooooooooooooooh

Misschien moet je in samenwerking met je 'schoonfamilie' "actieve doe-uitjes" organiseren naar de boerderij Hoe gaaf is dat (Alleen practisch gezien lopen die mensen vast vooral in de weg en wil je wel een beetje mensen met je koeien om laten gaan die enig benul hebben van wat ze doen )
Hmm misschien een goed idee, 'meedoe' boerderijen kennen ze hier niet echt zover ik het weet. Die zitten meer in Alberta. Dan kan ik mijn 'schoonvader' in dienst nemen aangezien hij nu al toeristen -meestal Amerikanen- ontvangt in Noord-SK (de rimboe) om te jagen (in zijn vrije tijd dan, is geen full-time werk op dit moment) en een andere neef van mijn vriendin die paardentemmer is. Kan ik ook een paardenranch beginnen .

Maarja, de winters zijn dan wel een probleem aangezien het hier dan een ijskast (regelmatig -40) is het boerderij leven stil ligt. Al heb je dan wel weer ijsvissen op de meren (in een tentje boven een gat in het ijs hangend) en snowmobiling en langlaufen in de omgeving.
pi_71821459
Zo net terug van vakantie. Nu kan ik me gaan voorbereiden om in februari (eindelijk) weer naar Canada te gaan.
pi_71825653
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:55 schreef tevebe het volgende:
Zo net terug van vakantie. Nu kan ik me gaan voorbereiden om in februari (eindelijk) weer naar Canada te gaan.
Wat is je plan?
pi_71826370
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Wat is je plan?
Olympische Spelen En een beetje sightseeing en snowboarden als het lukt.
pi_71827578
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:01 schreef tevebe het volgende:

[..]

Olympische Spelen En een beetje sightseeing en snowboarden als het lukt.
Ohja volgens mij had je dat al eerder vermeld . Werkte ik nu nog maar steeds bij de Royal Bank (RBC) , aangezien zij een van de hoofdsponsoren is voor Vancouver 2010, dan had ik makkelijker en goedkoper aan tickets kunnen komen... Achja, misschien dat een van mijn oud-collega's nog te bereiken is!

Ik ben nog steeds niet in de winter in de Rockies geweest. Dat lijkt mij wel erg gaaf, alleen heb ik nog nooit aan wintersport gedaan.
pi_71827934
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:45 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ohja volgens mij had je dat al eerder vermeld . Werkte ik nu nog maar steeds bij de Royal Bank (RBC) , aangezien zij een van de hoofdsponsoren is voor Vancouver 2010, dan had ik makkelijker en goedkoper aan tickets kunnen komen... Achja, misschien dat een van mijn oud-collega's nog te bereiken is!

Ik ben nog steeds niet in de winter in de Rockies geweest. Dat lijkt mij wel erg gaaf, alleen heb ik nog nooit aan wintersport gedaan.
Er zijn volgens mij nog steeds kaartjes te koop, maar of ze zijn heel duur of voor evenementen die niet echt populair zijn.

Snowboarden in Whistler en Vancouver zal waarschijnlijk onmogelijk zijn, dus ik zal moeten uitwijken richting the Rockies. Al zijn er in BC ook nog wel een paar andere mogelijkheden die interessant zijn.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:39:10 #243
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_71956575
Ik wil aanstaande mei naar Westkust Canada. Nu zeggen sommigen dat dan de weg tussen Banff en Jasper (icefields parkway ) nog gesloten is. Op internet staat dat die het hele jaar open is... dus iemand hier ervaringen ermee?

Oostkust heb ik in 2006 gedaan. Canada is echt een super land! Echt geweldige 3 weken gehad. Daarom toch maar weer terug!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_71956787
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:39 schreef J-net het volgende:
Ik wil aanstaande mei naar Westkust Canada. Nu zeggen sommigen dat dan de weg tussen Banff en Jasper (icefields parkway ) nog gesloten is. Op internet staat dat die het hele jaar open is... dus iemand hier ervaringen ermee?

Oostkust heb ik in 2006 gedaan. Canada is echt een super land! Echt geweldige 3 weken gehad. Daarom toch maar weer terug!
Volgens mij is het afhankelijk van de weeromstandigheden. Toen ik er was was die ook afgesloten, maar dat was oktober/november. Je moet sowieso rekening houden met ijs/sneeuw in die periode. Meren kunnen nog steeds bevroren zijn.
pi_71962107
Altijd als ik iets plan verandert er van alles.

Misschien kan ik rond Pasen 10 dagen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_71969142
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Altijd als ik iets plan verandert er van alles.

Misschien kan ik rond Pasen 10 dagen.
Wat is er nu dan veranderd?

Als je gaat zou ik hier in ieder geval wegblijven Baard na laserbehandeling
pi_71970759
Ik ben op dit moment in Saskatchewan, die foto's komen me bekend voor (de omgeving dan he?)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_72011735
En weer terug

Was weer een goeie tijd.

Eerst naar Vancouver met wat vuurwerk, volgens mij liep heel Vancouver uit



Daarna naar Thunder Bay voornamelijk voor de bruiloft, maar ook de zipride in Eagle Canyon, de langste van Canada, gedaan en wat geschoten bij iemand in de achtertuin




Onderweg op de zipride


die linkse ben ik


misschien later nog een filmpje. Voorlopig staat er niks op de planning voor Canada. Over 2 jaar hoopt de familie hierheen te komen. Waarschijnlijk wordt het pas over 3-4 jaar voordat ik weer ga. Maar ik ga dan wel mee jagen
pi_72018517
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:29 schreef Irrem het volgende:
En weer terug

Was weer een goeie tijd.

Eerst naar Vancouver met wat vuurwerk, volgens mij liep heel Vancouver uit

[ link | afbeelding ]

Daarna naar Thunder Bay voornamelijk voor de bruiloft, maar ook de zipride in Eagle Canyon, de langste van Canada, gedaan en wat geschoten bij iemand in de achtertuin


[ link | afbeelding ]

Onderweg op de zipride
[ link | afbeelding ]

die linkse ben ik
[ link | afbeelding ]

misschien later nog een filmpje. Voorlopig staat er niks op de planning voor Canada. Over 2 jaar hoopt de familie hierheen te komen. Waarschijnlijk wordt het pas over 3-4 jaar voordat ik weer ga. Maar ik ga dan wel mee jagen
Die zipride Zou niks voor mij zijn

Had je geen blauwe plek na het schieten? Hoelang was je ook alweer geweest?
pi_72019740
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:46 schreef tevebe het volgende:

[..]

Die zipride Zou niks voor mij zijn

Had je geen blauwe plek na het schieten? Hoelang was je ook alweer geweest?
Het was helaas maar voor 2 1/2 week. Beter dan helemaal niet.

Die zipride viel best mee, ging wel erg snel. Vooral het laatste stuk over het water was erg leuk. Probeer nog wat foto's van mijn familie los te krijgen.

Ik ben het schieten wel gewend na 6 jaar landmacht maar had nog nooit met een shotgun geschoten. Geen blauwe plekken gelukkig. Hier een filmpje, was kleiduiven schieten na een paar missers begon ik aardig raak te schieten.

Met dank aan LeNeHe voor het filmen
pi_72021346
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:30 schreef Irrem het volgende:

[..]

Het was helaas maar voor 2 1/2 week. Beter dan helemaal niet.

Die zipride viel best mee, ging wel erg snel. Vooral het laatste stuk over het water was erg leuk. Probeer nog wat foto's van mijn familie los te krijgen.

Ik ben het schieten wel gewend na 6 jaar landmacht maar had nog nooit met een shotgun geschoten. Geen blauwe plekken gelukkig. Hier een filmpje, was kleiduiven schieten na een paar missers begon ik aardig raak te schieten.

Met dank aan LeNeHe voor het filmen
Je schiet in ieder geval stukken beter dan mij Ik miste alles met de shotgun (zelfs op 6m afstand) en met herladen vielen de hulsen steeds op mijn arm, omdat ik links ben..
pi_72021721
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Je schiet in ieder geval stukken beter dan mij Ik miste alles met de shotgun (zelfs op 6m afstand) en met herladen vielen de hulsen steeds op mijn arm, omdat ik links ben..
Ik vergat dus telkens te herladen, dat zie je ook in het begin. Maar voor de rest viel het erg mee.

De volgende keer maar gaan oefenen op een goose of hert
pi_72022160
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:31 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik vergat dus telkens te herladen, dat zie je ook in het begin. Maar voor de rest viel het erg mee.

De volgende keer maar gaan oefenen op een goose of hert
Bij mij brandde het herladen flink

Ik ga niet op dieren oefenen. Heb ik de ballen niet voor Ik had toen in Whitehorse de kans om eekhoorntjes uit de boom te schieten met een shotgun, maar dat kan ik echt niet.
pi_72029970
You smoked it Irrem! :-p
Tevebe; ik zou ook geen dieren kunnen schieten hoor (tenzij m'n leven in gevaar is ofzo), voelde me al schuldig toen we een eekhoorn doodreden

Ik heb vandaag een jonge grizzlybeer gezien in Jasper, was erg leuk. Gelijk een verkeersopstopping daar. Iedereen uit de auto's (best eng, want je kan zo maar ineens oog in oog staan met grizzlymamma).
Verder nog herten, een bighorn sheep en een vos gezien.

Als ik thuis ben zal ik mijn foto's eens uploaden. Maar eerst nog lekker genieten hier van de Rockies!
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_72040092
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 06:38 schreef LeNeHe het volgende:
You smoked it Irrem! :-p
Tevebe; ik zou ook geen dieren kunnen schieten hoor (tenzij m'n leven in gevaar is ofzo), voelde me al schuldig toen we een eekhoorn doodreden

Ik heb vandaag een jonge grizzlybeer gezien in Jasper, was erg leuk. Gelijk een verkeersopstopping daar. Iedereen uit de auto's (best eng, want je kan zo maar ineens oog in oog staan met grizzlymamma).
Verder nog herten, een bighorn sheep en een vos gezien.

Als ik thuis ben zal ik mijn foto's eens uploaden. Maar eerst nog lekker genieten hier van de Rockies!


Ik ben benieuwd naar de foto's. Jasper staat garant voor veel wildlife. Grizzly heb ik helaas geen enkele keer gezien in Canada.

@ Irrem: Was jij er die avond met dat hevige onweer? Volgens mij was dat de 2e avond van celebration of light.
pi_72095386
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:47 schreef tevebe het volgende:

[..]

Wat is er nu dan veranderd?

Als je gaat zou ik hier in ieder geval wegblijven Baard na laserbehandeling
Zal het nog wel posten als het zo ver is.

Maar misschien verandert er toch niet zoveel, alleen de lengte van de vakantie dan. (Tenzij m'n geld op gaat aan iets anders)

Ook nog even wat fotootjes;






Als je al een baard hebt, zou je baard dan verdwijnen na zo'n laserbehandeling? Lijkt me wel handig, niet meer te hoeven scheren.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_72128120
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:19 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Zal het nog wel posten als het zo ver is.

Maar misschien verandert er toch niet zoveel, alleen de lengte van de vakantie dan. (Tenzij m'n geld op gaat aan iets anders)

Ook nog even wat fotootjes;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je al een baard hebt, zou je baard dan verdwijnen na zo'n laserbehandeling? Lijkt me wel handig, niet meer te hoeven scheren.
Dat is toch Ottawa of niet?

Haha als dat zou kunnen zit ik in het 1e vliegtuig dat gaat! Het zal maar je vriendin zijn
pi_72535639
Eindelijk een paar fotootjes van mij!


Hiken in de buurt van Morraine Lake


Bighorn mountain sheep in Jasper Nat. Park


Chipmunk


Vallende stenen


Herten


En schieten, samen met Irrem

En ik heb nog veeeel meer, maar kan niet alles uploaden
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_73538374
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:28 schreef LeNeHe het volgende:
Eindelijk een paar fotootjes van mij!

<knip>

En ik heb nog veeeel meer, maar kan niet alles uploaden
Ik moet nog steeds leren om te schieten. Ik ga waarschijnlijk voor mijn 'safety' examen komend voorjaar zodat ik legaal een geweer mag gebruiken/bezitten. Mijn vriendin heeft dit al jaren en het schijnt niet al te moeilijk te zijn.

Bijna iedereen in haar familie jaagt dan ook op wild (herten vooral), maar ik weet niet of ik dat kan (bambi moment enzo). Herten vlees is wel lekker! .

Ik heb trouwens helemaal geen wild gezien in de Rockies afgelopen zomer, misschien wel goed ook omdat ik veel gehiked heb met maar weinig mensen op de paden en dan wil je ook niet met een beer oog in oog staan!
pi_73538779
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:30 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik heb trouwens helemaal geen wild gezien in de Rockies afgelopen zomer, misschien wel goed ook omdat ik veel gehiked heb met maar weinig mensen op de paden en dan wil je ook niet met een beer oog in oog staan!
Geen wild in de Rockies? Waar ben je geweest dan?
pi_73539269
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

Geen wild in de Rockies? Waar ben je geweest dan?
Mijn reisje was:
Regina > Calgary > Pincher Creek > Fernie > Cranbrook > Kelowna > Vernon > Revelstoke / Mt Revelstoke National Park > Glacier National Park > Glacier National Park > Golden > Yoho National Park > Banff National Park > Canmore > terug naar Calgary > Regina
pi_73550304
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:08 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Mijn reisje was:
Regina > Calgary > Pincher Creek > Fernie > Cranbrook > Kelowna > Vernon > Revelstoke / Mt Revelstoke National Park > Glacier National Park > Glacier National Park > Golden > Yoho National Park > Banff National Park > Canmore > terug naar Calgary > Regina
Hm dan heb je gewoon pech gehad..
pi_73553447
quote:
Mijn reisje was:
Regina > Calgary > Pincher Creek > Fernie > Cranbrook > Kelowna > Vernon > Revelstoke / Mt Revelstoke National Park > Glacier National Park > Glacier National Park > Golden > Yoho National Park > Banff National Park > Canmore > terug naar Calgary > Regina
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 16:27 schreef tevebe het volgende:


Hm dan heb je gewoon pech gehad..

Dat kan je wel zeggen ja!
pi_73556668
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:31 schreef Irrem het volgende:

[..]


[..]

Dat kan je wel zeggen ja!
Ach nog een reden om de trip nog eens over te doen als hij de kans heeft
pi_73658169
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:09 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ach nog een reden om de trip nog eens over te doen als hij de kans heeft
Volgend jaar hopelijk weer! Dit jaar was het allemaal te gehaast, we zaten meer in de auto dan het bezoeken van de parken. Dit kwam vooral omdat we op het laatste moment besloten om naar Kelowna te gaan omdat het weer rond Banff vrij slecht was (10-15 graden met regen). In Kelowna was het 30+ graden, maar dat is dus wel 2 dagen meer rijden (we reden heel rustig door de bergen) en we hadden maar een week vrij.

Maarja, misschien ga ik wel gewoon naar het noorden van 'mijn' provincie want daar is ook genoeg wildlife te zien (bruine beer, wolf, lynx, wolverine, eland, damhert, cariboe, amerikaanse adelaar) en een stuk minder toeristisch.

Foto van de North Saskatchewan River, waar het ook best wel mooie natuur is (maar geen bergen):
pi_73658543
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:04 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Volgend jaar hopelijk weer! Dit jaar was het allemaal te gehaast, we zaten meer in de auto dan het bezoeken van de parken. Dit kwam vooral omdat we op het laatste moment besloten om naar Kelowna te gaan omdat het weer rond Banff vrij slecht was (10-15 graden met regen). In Kelowna was het 30+ graden, maar dat is dus wel 2 dagen meer rijden (we reden heel rustig door de bergen) en we hadden maar een week vrij.

Maarja, misschien ga ik wel gewoon naar het noorden van 'mijn' provincie want daar is ook genoeg wildlife te zien (bruine beer, wolf, lynx, wolverine, eland, damhert, cariboe, amerikaanse adelaar) en een stuk minder toeristisch.

Foto van de North Saskatchewan River, waar het ook best wel mooie natuur is (maar geen bergen):
[ afbeelding ]
Damhert is anders als een normaal hert? Verder is het ook wel leuk om je eigen provincie te verkennen. Wolf en lynx heb ik niet gezien. Wolverine ben ik niet 100% zeker van, maar ik heb een vreemd dier gezien op weg naar Atlin dat ik niet kan plaatsen.
Hoe ziet het noorden er van Saskatchewan uit? Wel al wat 'ruiger' ?
pi_73662756
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:13 schreef tevebe het volgende:

[..]

Damhert is anders als een normaal hert? Verder is het ook wel leuk om je eigen provincie te verkennen. Wolf en lynx heb ik niet gezien. Wolverine ben ik niet 100% zeker van, maar ik heb een vreemd dier gezien op weg naar Atlin dat ik niet kan plaatsen.
Hoe ziet het noorden er van Saskatchewan uit? Wel al wat 'ruiger' ?
Volgens mij is het een voor Nederlandse bedrippen 'normaal' hert (ala bambi). Ja Saskatchewan is zo groot en leeg dat er nog genoeg te ontdekken is. Het noorden is idd een stuk ruiger met duizenden meren, riviertjes, heuvels en uitgestrekte bossen (en maar 10 duizend inwoners in een gebied dat een groot als Nederland is)

Omdat foto's duidelijk zijn dan woorden, een impressie van noord Saskatchewan:















pi_73663430
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:57 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Volgens mij is het een voor Nederlandse bedrippen 'normaal' hert (ala bambi). Ja Saskatchewan is zo groot en leeg dat er nog genoeg te ontdekken is. Het noorden is idd een stuk ruiger met duizenden meren, riviertjes, heuvels en uitgestrekte bossen (en maar 10 duizend inwoners in een gebied dat een groot als Nederland is)

Omdat foto's duidelijk zijn dan woorden, een impressie van noord Saskatchewan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat 2e plaatje
Maar ik neem aan dat je nu toch ook herten tegenkomt ofniet? Natuurlijk altijd leuk om ze wild te zien, maar niet zo speciaal als een beer,wolf,lync etc. Of zie je ze niet veel in Saskatchewan?
pi_73664909
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef tevebe het volgende:

[..]

Dat 2e plaatje
Maar ik neem aan dat je nu toch ook herten tegenkomt ofniet? Natuurlijk altijd leuk om ze wild te zien, maar niet zo speciaal als een beer,wolf,lync etc. Of zie je ze niet veel in Saskatchewan?
Ik heb afgelopen zomer een kayak gekocht maar helaas nog niet zulke mooie tochten gemaakt zoals in dat plaatje . Komt volgend jaar wel!

De herten hier in het zuiden zijn een ander soort (kweetniet precies welke), een stuk kleiner iig. Het kost moeite om ze niet aan te rijden elke keer als we 's avonds op de weg gaan, er zijn er veel te veel!

Elanden (Moose) komen af en toe naar deze regio, vooral als het erg koud is in de winter. Lynxen en wolven kan je ook af en toe tegenkomen in zuid SK maar die blijven vooral in de bossen. Beren blijven op een 2 uur rijden afstand gelukkig. Als ik naar mijn vriendin's vader ga (3 uur rijden in noordelijke richting), dan wemelt het er wel van al de genoemde dieren, da's in een klein dorpje net ten zuiden van het 'woeste noorden'.
pi_73665151
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer een kayak gekocht maar helaas nog niet zulke mooie tochten gemaakt zoals in dat plaatje . Komt volgend jaar wel!

De herten hier in het zuiden zijn een ander soort (kweetniet precies welke), een stuk kleiner iig. Het kost moeite om ze niet aan te rijden elke keer als we 's avonds op de weg gaan, er zijn er veel te veel!

Elanden (Moose) komen af en toe naar deze regio, vooral als het erg koud is in de winter. Lynxen en wolven kan je ook af en toe tegenkomen in zuid SK maar die blijven vooral in de bossen. Beren blijven op een 2 uur rijden afstand gelukkig. Als ik naar mijn vriendin's vader ga (3 uur rijden in noordelijke richting), dan wemelt het er wel van al de genoemde dieren, da's in een klein dorpje net ten zuiden van het 'woeste noorden'.
Vreemd dat je 'klaagt' over teveel wilde dieren De eerste keren is het nog leuk om te zien al die herten, maar kan me wel voorstellen dat het na een tijdje irritant wordt als ze steeds overal in de weg staan.
Ik neem aan dat jij dus niet meer van die herten opkijkt, maar kijk je wel nog op van ander wild of rij je gewoon door?
pi_73669445
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vreemd dat je 'klaagt' over teveel wilde dieren De eerste keren is het nog leuk om te zien al die herten, maar kan me wel voorstellen dat het na een tijdje irritant wordt als ze steeds overal in de weg staan.
Ik neem aan dat jij dus niet meer van die herten opkijkt, maar kijk je wel nog op van ander wild of rij je gewoon door?
Nee herten en elanden zijn niet meer 'speciaal' voor mij. We reden afgelopen zomer naar mijn vriendin's vader en de laatste 50 km telden we 4 stinkdieren, 2 stekelvarkens, 38 elanden, 115 herten langs en op de snelweg (ja precies bijgehouden want we hadden een neefje bij ons dus gingen we ze tellen als spelletje)

Da's dus echt niet leuk meer want je kan maar 30-40 km/uur rijden. Gelukkig niks aangereden!

Een paar jaar geleden ben ik een keer op een eland ingereden die op de dubbel baans snelweg liep (110km/u). Da's dus echt een massief geval van tussen de 380-720kg en gelukkig kon ik net genoeg uitwijken om niet over de kop te slaan en heb er geen blijvend letsel aan over gehouden. Mijn auto was er niet al te best aan toe.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:44:29 #272
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_73787930
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met reizen met het openbaar vervoer in Canada? Ik ben van plan om 2 maanden rond te trekken en heb geen rijbewijs dus zal alles met de bus/trein moeten doen. Ik wil in Vancouver beginnen en in Toronto eindigen en daartussen zoveel mogelijk mooi natuur zien.
Iemand met ervaringen/tips?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_73802590
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:44 schreef Flibble het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met reizen met het openbaar vervoer in Canada? Ik ben van plan om 2 maanden rond te trekken en heb geen rijbewijs dus zal alles met de bus/trein moeten doen. Ik wil in Vancouver beginnen en in Toronto eindigen en daartussen zoveel mogelijk mooi natuur zien.
Iemand met ervaringen/tips?
In de grote steden kan je makkelijk met bus en metro af.

Tussen de verschillende plaatsen in kan je gebruik maken van de greyhound, http://www.greyhound.ca/home/
De trein kan je ook gebruiken maar is volgens mij nogal vrij prijzig, http://www.viarail.ca/

Verder kan je ook op internet zoeken naar mensen met een auto die dezelfde richting op gaan en een plaatsje over hebben in hun auto.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:57:14 #274
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_74040786
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:19 schreef Irrem het volgende:

[..]

In de grote steden kan je makkelijk met bus en metro af.

Tussen de verschillende plaatsen in kan je gebruik maken van de greyhound, http://www.greyhound.ca/home/
De trein kan je ook gebruiken maar is volgens mij nogal vrij prijzig, http://www.viarail.ca/
ok, thanx!
quote:
Verder kan je ook op internet zoeken naar mensen met een auto die dezelfde richting op gaan en een plaatsje over hebben in hun auto.
Zijn er hiervoor sites die jij kent? Ik ben nl bijzonder slecht in het opzoeken van dit soort dingen.
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_74044803
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:57 schreef Flibble het volgende:

[..]

ok, thanx!
[..]

Zijn er hiervoor sites die jij kent? Ik ben nl bijzonder slecht in het opzoeken van dit soort dingen.
www.craigslist.com
  maandag 26 oktober 2009 @ 06:10:38 #276
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_74067527
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:30 schreef Irrem het volgende:

[..]

www.craigslist.com
Dank!
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_74067541
Fucking mooi daar.
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:34:58 #278
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_74070614
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:44 schreef Flibble het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met reizen met het openbaar vervoer in Canada? Ik ben van plan om 2 maanden rond te trekken en heb geen rijbewijs dus zal alles met de bus/trein moeten doen. Ik wil in Vancouver beginnen en in Toronto eindigen en daartussen zoveel mogelijk mooi natuur zien.
Iemand met ervaringen/tips?
Een paar jaar geleden kon je voor de Greyhound een ticket kopen waarmee je twee maanden onbeperkt met de bus kon. Destijds meen ik $450 oid. Daarmee ben ik het hele land op en neer gereisd (Vancouver - Halifax - Vancouver). Leuke van de combinatie bus/hostels is dat er vaak meerdere mensen hetzelfde doen, dus je nooit echt alleen in de bus bent.

Enige onhandige is dat het stuk tussen Winnipeg en Toronto niet echt boeiend is. Als je een beetje kan slapen in de bus is het wellicht een goed idee om het in een keer door te jakkeren. Wel een lange zit, maar een dagje in Sault Saint Marie was voor mij niet echt heel hard de moeite waard. Verder is een kleine 'detour' via Ottawa en Montreal denk ik zeer zeker wel de moeite waard.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_74079490
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden kon je voor de Greyhound een ticket kopen waarmee je twee maanden onbeperkt met de bus kon. Destijds meen ik $450 oid. Daarmee ben ik het hele land op en neer gereisd (Vancouver - Halifax - Vancouver). Leuke van de combinatie bus/hostels is dat er vaak meerdere mensen hetzelfde doen, dus je nooit echt alleen in de bus bent.
Eventjes gezocht en hier is info voor de 'discovery pass' van Greyhound:

http://www.discoverypass.(...)tep1.asp?TourID=1432

7-Day $199.00
15-Day $299.00
30-Day $399.00
60-Day $499.00

Dit is geldig voor Canada, USA en Mexico!! Deze prijzen zijn voor buitenlandse toeristen en in CAD.

Hmm ik bookmark de site zodat ik dit zelf een keertje kan doen voor 15 daagjes ofzo.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:03:41 #280
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_74155498
Dank voor de info Dagobert en Jeroen1976!

Dagobert heb jij nog meer tips waar ik wat aan kan hebben? In welke maanden ben jij gegaan en was het makkelijk om hostels te vinden?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
pi_76079497
Kick!

Mooie time lapse.
pi_76115964
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 16:17 schreef tevebe het volgende:
Kick!

Mooie time lapse.


Hoelang nog tevebe?
pi_76119343
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:44 schreef Irrem het volgende:

[..]



Hoelang nog tevebe?
Nog 41 dagen Kan niet snel genoeg voorbij gaan. Die 2 weken dat ik er zit mogen 2 maanden duren
pi_76287871
Beste wensen voor het nieuwe jaar !!!

Veel reisplezier dit jaar!!! helaas niet naar canada
pi_76887006
http://pretravel.vancouver.com/ Leuke site om Vancouver en omgeving te bekijken.
pi_77019575
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef tevebe het volgende:
http://pretravel.vancouver.com/ Leuke site om Vancouver en omgeving te bekijken.
Inderdaad een leuke site. Is trouwens nou al die metrolijn van het vliegveld naar het centrum klaar? De zouden ze toch speciaal voor de OS maken?
pi_77019720
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:29 schreef Irrem het volgende:

[..]

Inderdaad een leuke site. Is trouwens nou al die metrolijn van het vliegveld naar het centrum klaar? De zouden ze toch speciaal voor de OS maken?
Skytrain bedoel je? Ja, die is klaar

Edit: Zie nu ook staan dat die deels ondergrond is. Dat wist ik niet. Reistijd is 25min

[ Bericht 15% gewijzigd door tevebe op 19-01-2010 18:45:44 ]
pi_77020213
Foutje.
pi_77023001
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 16:17 schreef tevebe het volgende:
Kick!

Mooie time lapse.
pi_77068438
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:32 schreef tevebe het volgende:

[..]

Skytrain bedoel je? Ja, die is klaar

Edit: Zie nu ook staan dat die deels ondergrond is. Dat wist ik niet. Reistijd is 25min
Dat is dus weer een stuk makkelijke geworden om van het vliegveld naar downtown te komen. Helaas zit het er voorlopig niet in om hem te proberen
pi_77072052
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:40 schreef Irrem het volgende:

[..]

Dat is dus weer een stuk makkelijke geworden om van het vliegveld naar downtown te komen. Helaas zit het er voorlopig niet in om hem te proberen
Klopt. Alleen schijn je $5 meer te betalen als je een kaartje op het vliegveld koopt, maar het zal nog altijd stukken goedkoper zijn dan de taxi. Ik was geloof ik toen $27 kwijt van downtown naar het vliegveld. Wat nog altijd goedkoop is vind ik.
pi_77107520
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:45 schreef tevebe het volgende:

[..]

Klopt. Alleen schijn je $5 meer te betalen als je een kaartje op het vliegveld koopt, maar het zal nog altijd stukken goedkoper zijn dan de taxi. Ik was geloof ik toen $27 kwijt van downtown naar het vliegveld. Wat nog altijd goedkoop is vind ik.
Ben de eerste keer dat ik naar downtown moest met de bus gegaan. Volgens mij net op het moment dat heel vancouver met de bus ging. Zat ik daar in een propvolle bus en een grote rugzak. Probeer dan maar fatsoenlijk bij de halte uit te stappen, geen aanrader. De keer daarna wist ik niet hoe snel ik een taxi moest zoeken.
pi_77108814
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:38 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ben de eerste keer dat ik naar downtown moest met de bus gegaan. Volgens mij net op het moment dat heel vancouver met de bus ging. Zat ik daar in een propvolle bus en een grote rugzak. Probeer dan maar fatsoenlijk bij de halte uit te stappen, geen aanrader. De keer daarna wist ik niet hoe snel ik een taxi moest zoeken.
Ik was toen met de Airporter gegaan. Werd toen vlak bij m'n hostel afgezet. Was ook prima geregeld voor 13$. Die dienst is nu gestopt vanwege de Skytrain.
pi_77683285
Het is eindelijk zover! Morgen vlieg ik weer naar Canada. Kan niet wachten
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:53:12 #295
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78055199
Wij zijn een camperreis door de Rockies aan het plannen en er gaan twee baby's mee. Weet iemand wat de regels zijn, qua vastzetten? Je kan baby's moelijk heel de dag in een maxicosy zetten. Mogen ze bijv. slapen op een bed?

We gaan overigens pas in september, dus een beetje het naseizoen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:47:21 #296
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78062518
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Wij zijn een camperreis door de Rockies aan het plannen en er gaan twee baby's mee. Weet iemand wat de regels zijn, qua vastzetten? Je kan baby's moelijk heel de dag in een maxicosy zetten. Mogen ze bijv. slapen op een bed?

We gaan overigens pas in september, dus een beetje het naseizoen.
Regels qua autostoeltjes zijn in Canada heel anders en stricter dan in Nederland. Een baby in bed leggen onder het rijden mag waarschijnlijk dan ook niet. Tot 1 jaar sowieso moet het kind naar 'achteren kijken' (rear faced carseat)

Meer info kun je hier vinden, en daar kun je ook een meeltje sturen met je specifieke vragen.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:40:24 #297
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78202114
Hoe zit het nou met je rijbewijs als je een camper huurt? Die camper is zwaarder dan 3500 kg... Je sluit daar een verzekering af, gelden dan de Canadese regels?

Ok, is me denk ik al duidelijk. Je mag gewoon met je B-rijbewijs rijden, zonder gewichtsbeperking. Het verbruik van de tank die we gaan huren is ruim 5000 kg en het verbruik ong 1 op 4. Naja, daar komen we wel overheen.

We twijfelen nog of we het accent alleen op Canada leggen (inc richting Yukon), of ook op noord-Amerika (Yellowstone).

[ Bericht 53% gewijzigd door Hi_flyer op 19-02-2010 21:59:44 ]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:00:34 #298
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78203270
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:47 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Regels qua autostoeltjes zijn in Canada heel anders en stricter dan in Nederland. Een baby in bed leggen onder het rijden mag waarschijnlijk dan ook niet. Tot 1 jaar sowieso moet het kind naar 'achteren kijken' (rear faced carseat)

Meer info kun je hier vinden, en daar kun je ook een meeltje sturen met je specifieke vragen.
In aanvulling hierop: kinderen tot 4 jaar in een zitje, mag zowel vooruit als achteruit kijkend.
pi_78234394
Alweer mijn laatste dag hier
  ESF Reporter zaterdag 20 februari 2010 @ 23:13:42 #300
87554 Cee
Welluk?
pi_78246145
Heb ik al meerdere malen gezocht naar een Canada topic, kan ik er geen vinden, denk ik dat er geen bestaat, ben ik te lui om er zelf een te starten, kom ik weer op het TRV subforum en HEY, daar is het Canada topic!

Hurrah!

Nou, TorontoVancouverPoutine dan maar, bij deze.

Ben zelf in '01 een keer een weekje in Toronto geweest, tripje naar de Niagara watervallen maar dat was tot dusver Canada voor mij. Jarenlang stond een roadtrip door West-Canada bovenaan mijn verlanglijstje maar het kwam er steeds niet van.
Maar morgen ga ik samen met een vriendin wat dingen uitpluizen voor een trip in september/oktober! De plannen nemen steeds vastere vorm aan.

Dus even dit (en de vorige) topics doorploegen en dan maar eens kijken of ik nog vragen heb.
pi_78320549
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:32 schreef tevebe het volgende:
Alweer mijn laatste dag hier
Dat ging weer snel he! Ik hoop dat je terugreis goed verlopen is.

Ik heb weer tickets geboekt om voor een paar weekjes naar Nederland te komen, mn zusje gaat trouwen dus daar moet ik natuurlijk bij zijn!! Ik reis nooit veel in de zomer, maar deze keer wel (Juni).

Wat mij opviel is dat tickets echt shandalig hoog kunnen zijn! Zelfs Air Canada, waar ik meestal mee vlieg, kost $1800 voor een retourtje. KLM, Lufthansa etc. zijn gemiddeld $2500... Gelukkig is er nog een prijsvechter over, Air Transat. Mn tickets (Regina > Calgary > Toronto > Amsterdam) komt op $1200 incl.
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 12:03:11 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_78338095
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')