abonnement Unibet Coolblue
pi_65466616
Hallo,

Ik ga morgen met mijn kat naar de dierenarts. Maar ik wil alvast vragen of iemand weet wat er aan de hand is met mijn kat, want ik maak me een beetje zorgen.

Al 3 dagen is het derde ooglid bij mijn kat zichtbaar, bij beide ogen. Vandaag is het een stuk erger geworden en zijn oogjes zijn extra vochtig. Normaal zie je het derde ooglid als ze bijvoorbeeld knipperen, maar nu als 'ie kijkt. Hoe kan dit? We hebben er sinds 1 maandje een kitten bij, misschien hebben ze gevochten. Maar dan nog vind ik het raar dat het bij beide ogen is. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes
pi_65466778
Het kan echt van alles zijn, van niesziekte tot extra overgevoelige traanbuisjes. Ook wat jij zelf zegt zou goed kunnen.

Probeer het wel een beetje schoon te houden met een lauw water en een watje.
ijs_beer fan!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:00:45 #3
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_65467008
Hebben wij ook gehad. Was inderdaad Niesziekte. Eerst een antibiotica kuur en week later een prik ertegen.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:49:31 #4
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_65469088
Klinkt inderdaad verdacht als niesziekte.. waar heb je je kitten vandaan? Is je kat ge-ent? En je kitten?

Op zich is schoonmaken met water en een wattenschijfje tot de DA wel voldoende maar wel belangrijk op het water te koken ivm bacteriën..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_65495177
Als katten niet lekker zijn, zie je ook vaak het derde ooglid. Dus het hoeft niks met de ogen zelf te zijn, maar zeker een reden om naar de dierenarts te gaan. Laat je nog weten wat de DA heeft gezegd?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_65530207
Nou gisteravond naar de DA geweest. Het derde ooglid was zichtbaar omdat Cody koorts heeft. De binnenkant van zijn oren voelden ook erg warm aan. Dus heeft Cody een spuitje gekregen tegen de koorts. Antibiotica was volgens DA (nog) niet nodig. Vannacht toen ie langs het bed liep heb ik even aan zijn oren gevoeld en die waren niet meer zo warm. Zijn knipvlies is nog wel zichtbaar. Ik hou het in de gaten.

Thanks voor de reacties.
pi_65530382
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:58 schreef marciaatje het volgende:
Nou gisteravond naar de DA geweest. Het derde ooglid was zichtbaar omdat Cody koorts heeft. De binnenkant van zijn oren voelden ook erg warm aan. Dus heeft Cody een spuitje gekregen tegen de koorts. Antibiotica was volgens DA (nog) niet nodig. Vannacht toen ie langs het bed liep heb ik even aan zijn oren gevoeld en die waren niet meer zo warm. Zijn knipvlies is nog wel zichtbaar. Ik hou het in de gaten.

Thanks voor de reacties.
Waarschijnlijk heeft hij een spuit antibiotica gekregen en bedoelde de DA dat hij geen tabletjes hoefde. Hopelijk voelt Cody zich snel weer beter. Ik heb ook een keeer zo'n zieke kat gehad, flink koorts maar na een spuitje en een paar tabletten was hij weer zo goed als nieuw.

Let erop dat hij goed blijft drinken, zeker als hij koorts heeft is dat heel belangrijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')