abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 december 1999 @ 13:20:00 #1
1464 ART
FOK!member
pi_233176
Dit las ik op de BB-site (willem ligt bij karin op bed):

Karin over haar recente dip: “Ik wou vorige week echt naar huis. Maar nu hou ik vol. Het zal wel ergens goed voor zijn, ik wil eruit halen wat erin zit. Als ik naar huis moet, ben ik net zo gelukkig als dat ik erin blijf. Die ene week hou ik ook wel vol. Of het nou Kerst is of niet.” Haar twijfels van vorige week verklaart ze met: “Ik dacht toen dat ik niemand meer kon vertrouwen. Maurice kon ik voor honderd procent vertrouwen. Toen hij wegging, miste ik dat.” Later praten de twee over Ruud en Bart. Willem: “Ik denk dat ze elkaar misschien wel gaan nomineren. Ze zijn immers concurrenten.”

Drie interessante dingen komen daarin naar voren wat mij betreft. Willem kan Karin niet meer nomineren onder het motto 'ze wil graag naar huis'. Willem ziet hoe Bart en Ruud naar elkaar toe trekken en maakt zich daar erge zorgen over. En Willem geeft nu zelf aan dat 'concurrentie wegstemmen' een belangrijk motief is.

Misschien kunnen we hier wat brainstormen over de motieven die de bewoners hebben om al dan niet op elkaar te stemmen. Kortom: hoe liggen de verhoudingen in het huis nu precies en in hoeverre spelen die een rol bij het nomineren? Ik weet dat hierover in andere topics ook geschreven wordt, maar misschien is het overzichtelijk om het in dit topic centraal te doen.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_233177
Tactisch stemmen is moeilijk voor de bewoners omdat ze de populariteit van hun mede-bewoners niet kunnen inschatten. Alleen van Bart weten ze dat die redelijk populair is, tig keer genomineerd en nog steeds niet eruit.

De vorige keer kwam iedereen met de uitspraak "met welke twee wil ik overblijven; de andere twee gaan er dan uit." Dat zinnetje fungeerde als een soort alibi om het negatieve stemmen (hij/zij moet er uit) om te zetten naar een positieve stemming (met hem/haar wil ik overblijven).

Voor deze keer voorspel ik een zin als "wie van de andere drie vind ik dat zou moeten winnen, de andere twee vallen dan automatisch af."
Als ze deze redenering financieel interpreteren (het gaat om het geld niet om de eer) zijn Ruud en Willem favoriet, die kunnen het geld het beste gebruiken. Bart is te jong voor zoveel geld en Karin heeft het niet echt nodig (zal hun motivatie zijn).

Ik verwacht dan dat Karin en Bart elk drie stemmen krijgen, de andere twee doen er niet toe. Oftewel het publiek kiest uit Karin en Bart. Voor het eerst een spannende belronde!

  zondag 19 december 1999 @ 14:38:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233178
Ik denk dat Ruud het het moeilijkst zal hebben bij het nomineren, hij ziet dit onderdeel meer als een oordeel vellen dan de andere drie. Zoals Sorrow al schreef kan nu geen gebruik meer gemaakt worden van het uitgangspunt met welke twee ze over willen blijven omdat ze één van die twee personen zullen moeten nomineren.
Door de lego weekopdracht zijn de “bondjes” van vorige week weer veranderd. Bart die meer naar Ruud toegetrokken was, is afgelopen week veel met Karin samen geweest terwijl Willem en Ruud aan het voetballen waren. Ik denk dat de oude wrijvingen daardoor grotendeels vergeten zijn.

Ik denk dat Karin Willem niet zal nomineren vanwege het ontstane vertrouwen in hem.
Bart zal Karin niet nomineren omdat hij respect heeft voor haar kracht als moeder en vrouw, hij gunt haar de overwinning.
Willem gunt het Karin ook en zal haar ook niet nomineren.
Ruud nomineert Willem niet, omdat hij denkt dat Willem met het geld een nieuwe start kan maken.

Zo krijgen Ruud en Bart ieder drie stemmen, Karin en Willem ieder één.

Maar net als de andere keren zal ik er wel compleet naast zitten.

Terug uit het enge bos
  zondag 19 december 1999 @ 14:42:00 #4
1169 BigDick
size DOES matter
pi_233179
wat als ze nu besluiten weer een deal te maken en gewoon iedereen nomineren?
Scheelt een hoop wrevel en is het eerlijkst naar het publiek toe.
Het geeft wel VOO de mogelijkheid te manipuleren met de uitslag...
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_233180
Bor, als het om de eer zou gaan, zou geen van de mannen Karin nomineren, zij hebben inderdaad veel respect voor haar. Maar het gaat om de poen, en met name Willem heeft al een paar keer gesuggereerd dat Karin het geld niet nodig heeft.

Omgekeerd heeft het vertrouwen dat Karin in Willem had een knauw gekregen toen hij er op aandrong dat ze toch vooral naar huis moest gaan als ze dat echt wilde (DBK).

Bart tenslotte gunt Karin absoluut de morele overwinning maar het geld zal hij Ruud gunnen.

En BigDick...
Hoezo "weer". Is nog niet eerder gebeurd.

  zondag 19 december 1999 @ 15:12:00 #6
1169 BigDick
size DOES matter
pi_233181
Sorrow, ik had de indruk dat vorige keer in principe iedereen genomineerd zou worden. Uiteindelijk is iedereen behalve een genomineerd. Omdat deze persoon zo'n meelijwekkend privé-leven heeft dat het onmenselijk is hem met de kerst naar huis te sturen. Inmiddels zijn de verhoudingen wat genuanceerd en mag iedereen naar huis worden gestuurd. Doen!
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
  zondag 19 december 1999 @ 15:23:00 #7
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233182
Sorrow,
Nu Ruud praat over het contract bij Kees Priem (dagstreams) kan Bart vinden dat het geld minder noodzakelijk wordt voor hem, hij zal daar immers een vorstelijk salaris krijgen. Verder is duidelijk dat Ruud geïmiteerd wordt door Paul de Leeuw en er ook via die weg geld in zit voor hem (humoristische programma’s, reclames, etc.).

Natuurlijk kreeg Karin haar twijfels bij die uitspraak van Willem, ze zei dat ze niet wist hoe ze die uitspraak moest interpreteren, ze liet wel de mogelijkheid open dat hij het gewoon goed bedoelde en haar niet weg wilde hebben omdat ze een concurrent is. Na het gesprek in bed is dat vertrouwen volgens mij hersteld.

Terug uit het enge bos
pi_233183
Volgens mij zit het zo:

Karin en Bart hebben ontdekt dat ze elkaar toch wel nodig hebben (iemand om tegen aan te trappen) en nomineren dus Ruud en Willem.
Ruud en Willem hebben elkaar ook weer gevonden en nomineren dus Bart en Karin. Resultaat: iedereen genomineerd en Nederland kan eindelijk Willem eruit wippen.

Fijne kerstdagen thuis, Willem.

pi_233184
Bor, ...
Het is sowieso aardig te constateren dat de hoofdprijs van 250.000 gulden in het niet valt bij het geld dat ze als Bekende Nederlanders kunnen vangen voor allerlei optredens, reclamespotjes, sponsoring etc.
Maar of ze zich dat ten volle realiseren? Wat is nou het jaarsalaris van een verzorger bij een wielerploeg.

En ach, Rip van Winkle,...
Wat je ook van Willem vindt, hij verdient het niet om zo'n k*topmerking naar z'n hoofd geslingerd te krijgen.

  zondag 19 december 1999 @ 16:06:00 #10
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233185
Ik weet niet vanuit welke motivering ze gaan nomineren; proberen ze hun grootste concurrenten weg te stemmen om zelf de meeste kans te maken op die 250.000 of houden ze degene die ze het geld het meeste gunnen buiten schot? En, zijn ze in staat om iemand anders het geld echt van harte te gunnen?
Terug uit het enge bos
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 december 1999 @ 16:07:00 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_233186
Bart nomineerd Willem en Karin, want hij heeft het minste hekel aan Ruud

Willem nomineert Bart en Ruud want hij kan het het beste vinden met Karin plus dat hij als meeste doortrapte weet dat Bart en Ruud populairder zijn dan Karin

Karin nomineerd Bart en Ruud, want ze kan ze alletwee wel schieten (hoewel ze zegt van niet)

Ruud nomineerd Willem en Karin, want Bart is zijn maatje, dus blijven de andere 2 over...

Kortom iedereen wordt genomineerd...

wie gaat er dan uit... beetje afhankelijk van wie er belt (duh!) Mijn gok....Karin, want die wilde toch al weg...
of toch Ruud, met zijn domme gelul..
Of sneaky willem....
Hmm waarschijnelijk toch Bart, want er bellen natuurlijk alleen ouwe lullen...

Kortom eindelijk een spannende ronde

  † In Memoriam † zondag 19 december 1999 @ 16:59:00 #12
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_233187
Na wat ik hier gelezen heb denk ik dat vooral Willem let op de concurrentie. hij heeft al aangegeven dat dat Bart is maar ik acht hem ook wel slim genoeg om in Karin een behoorlijke tegenstandster te zien.
Willem : Bart en Karin
jammer dat hij maar twee stemmen heeft.
Voor Karin ligt het wel redelijk vast
Karin : Bart en Ruud

Voor Bart is het moeilijker, Willem ligt voor de hand, maar zijn relatie met Karin is wat genuanceerder. Ze kunnen vaak goed met elkaar opschieten maar Bart heeft absoluut geen begrip voor Karins regeltjes, hij vindt het ook wel leuk als weer tot 10 gaat tellen.
Hij heeft meer met Ruud dan met Karin dus
Bart : Willem en Karin.

Ruud stemt zeker op Karin, dat heeft hij al eerder gedaan.
Nu moet hij kiezen tussen Willem en Bart, dat is een moeilijke keuze voor hem.
Het kan zijn dat hij die keuze op het laatste moment neemt en ondertussen doet Willem erg zijn best weer maatjes met Ruud te zijn.

Ruud : Bart en Karin

Het gaat tussen Bart en Karin, Karin eruit

Als donderdag bekend wordt dat Karin mag vertrekken reageert Willem erg emotioneel, hij weet dan dat Bart de winnaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san (Datum 19 December 1999).]

The future is after you
  zondag 19 december 1999 @ 17:04:00 #13
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_233188
Als Willem, volgens zijn plan, de afspraak heeft gemaakt met Ruud, om een gedeelte van het winnaarsgeld te delen, zal Willem never Ruud wegstemmen, omdat de kans op "een beetje geld" bij de eindstreep dan ook weg is.
pi_233189
Eerste post op het forum, kon het niet laten.
Ik denk dat Willem bij deze nominatie ronde sterk op de concurrentie gaat letten. Willem denkt dat Ruud en Bart de meeste kans maken om te winnen; buiten hemzelf om dan. Maar grote vraag is: durft hij zijn grote vriend Ruud wel te nomineren? Kan hij hem dan nog onder ogen komen?
Bart houdt rekening met wie hij de overwinnig gunt en dat zijn Ruud (in financieel opzicht) en Karin (in moreel opzicht). Hij nomineert Willem en zal dan uiteindelijk ook Karin nomineren, omdat hij Ruud het geld 'gunt'.
Karin nomineert Ruud en Willem, waarschijnlijk blijkt haar zwak voor jongere mannen (haar moeder hart?) toch te groot.
Ruud zal Karin en Bart nomineren.
Dus: iedereen wordt tweemaal genomineerd! Hopelijk! En dan toch bellen...??? Willem weg
pi_233190
Bij alle vorige nominaties zat ik er met mijn voorspelling redelijk dichtbij, maar nu vind ik het ontzettend moeilijk om een voorspelling te maken. Het kan alle kanten opgaan. We kunnen immers niet weten wat er in de kopjes van de bewoners omgaat.
Op dit moment denk ik weer heel wat anders dan circa twee dagen geleden.
Dit is wat ik op dit moment verwacht:

Ruud: Bart en Karin. Hij wil ze allebei niet kwijt, maar Willem is toch meer z'n maatje.

Bart: Willem en Ruud. Bart is heel opstandig t.o.v. Ruud aan het worden en ik heb het gevoel dat zijn band met Karin steeds sterker wordt. Maar het kan ook best zijn dat Bart Karin ipv Ruud nomineert.

Willem: Bart en Ruud/Karin. Bart is zeker, Willem (aka Wipo ) ergert zich rot aan Bart. De andere twee is twijfelachtig. Willem kan de reden "Ze wil naar huis" bij Karin niet meer gebruiken en hij ziet Ruud inderdaad meer als concurrentie. Maar Ruud is wel z'n maatje. Dit is bijna niet te voorspellen, maar ik zeg dan toch dat hij Karin nomineert.

Karin: Tja, nog zo'n raadsel. ALs KArin op de psycholoog afgaat, nomineert ze Ruud en Willem. Anders wordt het Bart en Ruud.
Ik hoop echt het eerste, maar ben bang dat het het laatste wordt.

Dan wordt het dus:

Willem: Bart en Karin
Ruud: Bart en Karin
Bart: Willem en Ruud
Karin: Ruud en Bart

Bart 3x
Karin 2x
Ruud 2x
Willem 1x

Ik hoop van harte dat ik er deze keer gigantisch naast zit!


Groetjes, Fannetje

pi_233191
Mijn overweging is hetzelfde als die van Fannetje:
Voor Bart en Ruud is de nominatie het eenvoudigst. Bart stemt niet op Karin en Ruud stemt niet op Willem.
Karin zal tussen haar oude en nieuwe bondgenoot moeten kiezen, Willem of Bart, wie van de twee buiten schot blijft. Het valt niet te voorspellen hoe dit uitvalt. Twee dagen geleden zou ik zeggen, ze stemt Willem eruit. Echter, de laatste paar dagen zijn Karin en Willem weer wat closer geworden. Dus nu is wat mij betreft de kansverdeling 50/50.
Bij Willem is de keuze voor wie niet genomineerd wordt, Ruud of Karin. Indien hij tactisch kiest, stemt hij Ruud eruit (concurent minder), anders moet Karin eruit.
Gezien deze varianten zijn de mogelijke uitkomsten:
Of allemaal genomineerd, dan wel:
Of Willem, of Bart, of Karin valt buiten de nominaties.
  zondag 19 december 1999 @ 21:02:00 #17
1201 tina
Fok!Member
pi_233192
Het is inderdaad heel moeilijk dit keer. De onderlinge verhoudingen zijn vaag geworden doordat Maurice weg is.

Bart: Willem en ? (Ruud is zijn maatje maar met Karin is hij de laatste paar dagen ook wel close)
Ruud: Karin en ? (Bart is zijn maatje maar de laatste week is hij ook wel weer vaak met Willem samen)
Willem: Bart en ? (Karin wil het toch tot het laatste moment volhouden en Ruud is zijn maatje.) Willem zien Karin waarschijnlijk wel als een concurent Hij zat dom te lachen toen Karin de brief van haar kinderen voorlas over dat: Denk eens na mam! je bent een sterke vrouw en je kan winnen.

Karin: Ruud en ? (Zei ze niet dat de psych had gezegd dat je ook veel aan een tegenpool hebt, en probeerde ze daar Willem wat mee te zeggen?)

Ik kan dus alleen maar zeggen dat ik hoop dat ze allemaal genomineerd worden. Willem gaat er dan uit.

Greetz Tina

  zondag 19 december 1999 @ 21:32:00 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_233193
quote:
op 12-19-1999 om 04:07 PM schreef Swetsenegger het volgende:
Hmm waarschijnelijk toch Bart, want er bellen natuurlijk alleen ouwe lullen...

Kortom eindelijk een spannende ronde



Maar zo als Bart al zong: ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen moeten weg.......

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zondag 19 december 1999 @ 21:47:00 #19
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_233194
Met andere woorden er valt geen peil aan op te trekken wat er morgen zal gaan gebeuren en dat maakt deze nominatie ronde wel zo leuk. Het kan inderdaad alle kanten op, het enige wat zeker is volgens mij is dat Bart en Willem elkaar nomineren en het is zeer onwaarschijnlijk dat Ruud en Karin Willem noemen.... helaas, helaas
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  zondag 19 december 1999 @ 21:49:00 #20
1464 ART
FOK!member
pi_233195
Ik verkeer ook in hevige twijfel. Vooral waar het om het stemgedrag van Ruud gaat.

Ik denk dat Karin toch gewoon Bart zal nomineren (naast Ruud). ZE is mij net te conventioneel om het leuk te vinden om met dat in haar ogen dwarse jongetje over te blijven. Hoezeer de psych ook zegt dat irritatie goed is, ze zal gaan voor de bezadigde rust die ook Willem ambieert. Daarnaast heeft ze met Willem veruit de meeste persoonlijke gesprekken en daar hecht ze erg aan.

Bart zal zeker Willem nomineren en ik denk ook Karin. K + B zijn onmiskenbaar op sommige momente close met elkaar, maar B heeft mensen met energie voor gekke invallen nodig en dan is hij bij Ruud aan een veel beter adres. En voor een irritatiefactor kan hij zowel bij Willem als Ruud terecht.

Dat Willem Bart zal nomineren staat buiten kijf. De keuze Karin of Ruud is lastiger, maar dan gaat hij denk ik toch voor Karin, al is het alleen maar omdat hij met Ruud kan voetballen. Speelt hij echter zijn 'concurrentie'-kaart uit, dan nomineert hij Ruud. Uit de krant zal hij begrepen hebben dat Ruud het onverbeterd goed doet.

Dan Ruud. Karin lijkt me duidelijk, zit hij niet mee op eenzelfde golflengte. De keuze tussen Bart en Willem is voor ons echter koffiedik kijken. Bart is de laatste weken sterker zijn maatje geworden (ik denk dat R wel geniet van het jongehondengedrag van B, het houdt hem zelf jong en daar is hij denk ik meer mee bezig dan wij vermoeden). Met Willem heeft hij daarentegen 'historische' banden. Dat is al vanaf het begin zijn mede-voetballiefhebber. Ik schat in dat Ruud een heel loyaal persoon is, dus zal het stemmen op Willem hem waarschijnlijk te hard vallen. Dus houdt ik het erop dat hij Bart nomineert.

Dus wordt het:

K: R + B

B: K + W

W: B + K

R: K + B

3x B, 3x K. Uitslag: 45 %/ 65 % Geen idee hoe het dubbeltje (of in het geval van VOO de gulden) valt.


------------------
Het is kunst, omdat het kunst is

[Dit bericht is gewijzigd door ART (Datum 19 December 1999).]

Het is het Gesprek waar het om draait
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')