abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:55:07 #51
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65446364
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:24 schreef Boevenbende het volgende:

[..]

Dat vind ik nogalkort door de bocht. En ik ben het er niet mee ees Waarom zou iemand bijvoorbeeld op latere leeftijd wel kunnen beginnen met iets waarbij zijn creatifiteit word aangeboord, maar niet met muziek?
[..]

Mooie reply, dank! Ik zal keys op de het lijstje zetten:
  • Electrisch gitaar
  • Accordeon
  • Piano/keys/synths

    Wat speel je zelf, want ik zie dat je een band heb
  • ur welcome.....ik speel zelf zang Heb saxofoon gespeeld maar daar kon je toch niet zoveel mee.....
    pi_65446778
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 09:55 schreef --H-I-M-- het volgende:

    [..]

    ur welcome.....ik speel zelf zang Heb saxofoon gespeeld maar daar kon je toch niet zoveel mee.....
    Yeah ik heb ook nagedacht over zang, maar dat is echt geen optie. Als je mij hoort praten gaat dat al op 1 toon, laat staan zingen

    Is saxofoon moeilijk om te leren spelen?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 11:28:19 #53
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_65449253
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 10:10 schreef Boevenbende het volgende:

    [..]

    Yeah ik heb ook nagedacht over zang, maar dat is echt geen optie. Als je mij hoort praten gaat dat al op 1 toon, laat staan zingen

    Is saxofoon moeilijk om te leren spelen?
    motorisch gezien niet (veel grepen zijn hetzelfde als blokfluit), maar de ademhaling is zeker voor beginners wel zwaar en redelijk onhandig. Grote longinhoud is wel vereist
    pi_65449291
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

    [..]

    motorisch gezien niet (veel grepen zijn hetzelfde als blokfluit), maar de ademhaling is zeker voor beginners wel zwaar en redelijk onhandig. Grote longinhoud is wel vereist
    Kun je dat niet trainen; een grotere longinhoud?
    Sax is een mooi instrument
      dinsdag 27 januari 2009 @ 11:43:06 #55
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_65449690
    alles valt te trainen!
    pi_65449857
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
    alles valt te trainen!
    True, nou ja eerst maar eens naar die muziekwinkel bij mij om de hoek en wat uitproberen. En als ik ergens mee wil gaan beginnen is een mondharmonica misschien wel een goed idee. Een mondharmonica is ook lekker compact trouwens
    pi_65450260
    Een mondharmonica is wel grappig, maar vind ik nou niet echt een instrument leren bespelen. Je kan niet echt noten leren enzo. Bij gitaar kan je noten leren lezen uit zo'n boekje of op internet en tevens heel makkelijk wat bekende muziekjes na spelen met van die bladmuziek waarop staat welke fred en snaar je moet spelen (tablatuur). Als je noten kan lezen, kan je daarna ook zeker wel makkelijk piano of een ander instrument leren bespelen.
    Nadeel van een blaasinstrument is gewoon dat het vooral in het begin voor je omgeving afschuwelijk klinkt. Met een gitaar is het meestal wat zachter en minder irritant.
    pi_65450643
    Ik zat zo eens te denken: als ik nu eerst mondharmonica ga leren spelen en onderwijl de toonen leer en wat aanpiel. Dan kan ik alvast leren hoe toonen klinken en dan maar eens verder kijken wat er nu meer is.

    Weet iemand zo er ook lessen bestaan op een muziekschool waar je van alles wat krijgt?
      Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 5 februari 2010 @ 09:16:29 #59
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_77658724
    Ik ga misschien op saxofoon les
    Vroeger zat ik op keyboard les, maar die leraar was stom, daardoor ging ik er af eigenlijk wel zonde
    GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
    Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')