abonnement Unibet Coolblue
pi_65422568
Ik vraag me af of er verzekeringsmaatschappijen zijn die dure tweedehands auto's verzekeren tegen de dagwaarde (of vervangingswaarde). Mijn vader heeft een tweedehands Jaguar gekocht welke nieuw 120.000 euro is maar inmiddels nog maar zo'n 25.000 waard is. De verzekeringspremie hiervoor (75% no-claim) moet all-risk 1700 euro per jaar opbrengen omdat de maatschappij enkel naar de nieuwwaarde kijkt. Rijdt je de auto echter total-loss of wordt deze gestolen zullen ze echter nooit meer dan 25 uitkeren.

Nu lijkt het mij stug dat wij de enige zijn die zo'n auto (tweedehands dure wagen die inmiddels flink is afgeschreven) rijden, zijn er geen opties voor om deze auto voor een redelijker tarief in de verzekering te krijgen?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 26 januari 2009 @ 17:17:29 #2
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_65425877
Je zou eens bij verschillende verzekeringsmaatschappijen kunnen kijken:

www.anwb.nl
www.ditzo.nl
www.hemaverzekeringen.nl

Het is idd zo dat de verzekering uitgaat van de nieuwwaarde evenals het aantal km's wat je rijdt de provincie en de leeftijd van de bestuurder.

Neem aan dat je met 75% korting al 10+ schadevrij rijdt dus denk wel dat het goedkoper kan.
Kan mij herinneren dat wij bij de fortis ruim 1400 euro moesten een nieuwwaarde van 48.000 terwijl het bij de ANWB slechts 715 euro was terwijl de polis van de ANWB helemaal niet onaardig was inclusief no-claim bescherming en all-risk zoals bij jou.

Gewoon een kwestie van offerte aanvragen bij verschillende verzekeringen
  maandag 26 januari 2009 @ 19:28:12 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65430211
Dat doen ze wel bij klassiekers, oude 911jes ed. Maar daar is het eigenlijk net andersom met de dagwaarde en de verzekerde waarde. Zoals jij het nu brengt weet ik geen geen verzekeraar die dat aanbiedt.
Je betaald je idd. de gribus; ik betaal ook nog bijna ¤800 oid. voor een oude BMW die hoogstens nog 15-17K waard is. Na de winter gaat ie in de WA+.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')