abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 december 1999 @ 00:19:00 #1
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_232977
In de Revu nr.51 (15-22dec)staat een artikel over Expedition Robinson, zeg maar het zweedse BB, dat daar al drie seizoenen op TV is.
ex-deelnemers komen aan het woord over hoe het was en hoe hun leven erna is.
één van de deelneemsters vertelt dat (ook daar)"de programmamakers vooraf beslissen wat voor karakter ze van je willen maken. Aan de hand daarvan wordt uit de uren beeldmateriaal precies dat gehaald wat past bij het typetje dat ze jou willen laten zijn.
Ook door er bepaalde muziek achter te zetten kunnen ze het beeld dat van jou ontstaat heel erg manipuleren."

Het grappige is dat de winnares van één van de series, werd neergezet als moederfiguur, terwijl de andere deelnemers haar later omschreven als "vals", "onecht", "een verraadster" en "iemand die zich voordoet als jouw vriendin, maar dit helemaal niet is".

Het lijkt wel of VOO niet alleen aantekeningen heeft gemaakt toen ze dit programma voor het eerst bekeken,(ik ga er tenminste vanuit dat dat tijdens die jarenlange voorbereiding wel is gebeurd), maar voor het gemak maar de helft kant en klaar heeft overgenomen. Zo vinden wij nu bovenstaande 'karakters' terug in verschillende personen in 'onze' BB.

Wellicht geen wereldschokkend nieuws, aangezien het bevestigt wat in andere topics al vaker is genoemd, maar ik wilde het jullie niet onthouden, mede omdat de nederlandse ex-bewoners zich hier nauwelijks over uitlaten (wat je ook al weer doet afvragen in hoeverre VOO één en ander nú nog manipuleert dmv de beruchte contracten of het verbieden van bepaalde vragen in interviews).


live life in beats per minute
pi_232978
quote:
op 12-19-1999 om 12:19 AM schreef drummergirl het volgende:
Het grappige is dat de winnares van één van de series, werd neergezet als moederfiguur, terwijl de andere deelnemers haar later omschreven als "vals", "onecht", "een verraadster" en "iemand die zich voordoet als jouw vriendin, maar dit helemaal niet is".

Zou 't ook niet een beetje zo kunnen zijn dat als iemand wint dit afgunst oplevert bij degenen die niet wonnen... 't Is maar een gedachte!


  zondag 19 december 1999 @ 00:37:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_232979
quote:
op 12-19-1999 om 12:19 AM schreef drummergirl het volgende:

één van de deelneemsters vertelt dat (ook daar)"de programmamakers vooraf beslissen wat voor karakter ze van je willen maken.

<knip>

Het grappige is dat de winnares van één van de series, werd neergezet als moederfiguur, terwijl de andere deelnemers haar later omschreven als "vals", "onecht", "een verraadster" en "iemand die zich voordoet als jouw vriendin, maar dit helemaal niet is".


De uitspraak van Bianca toen Mona het huis binnenkwam: "Vertel eens ieders rol, hoe worden we neergezet" krijgt, voor mij, ineens een andere betekenis.

Het anders neerzetten van een persoon hebben we (omgekeerd) bij Maurice gezien. Hij werd neergezet als een saai persoon maar de bewoners vonden hem humoristisch en druk.

Dit berichtje wakkert wel weer de achterdocht t.a.v. VOO aan.

Terug uit het enge bos
pi_232980
Volgens mij is dit al bekend voor BB.
Voordat er kandidaten geselecteerd zijn, zijn rollen bepaald voor de bewoners in het huis. Bij het intro programma voor BB was ook een flapover te zien met een gedeelte van de rollen in het BB huis.
Deze rollen zijn ingevuld (" de casting") met de geschikte kandidaten, die zich opgegeven hebben. Volgens mij komt echter o.a. Bart niet uit deze groep kandidaten, maar is actief gezocht. Hij is ook erg vaag gebleven toen hem gevraagd werd hoe hij in het BB huis is terecht gekomen.
Ook zijn Anouk en Cyrril zo in de Tara rol(jong type) en in de Bianca (extrovert type) rol terecht gekomen.


------------------
"Shall I compare thee to a summer's day? Thou art more lovely and more temperate.." (W. Shakespeare)

[Dit bericht is gewijzigd door wich (Datum 19 December 1999).]

  zondag 19 december 1999 @ 00:47:00 #5
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_232981
Natuurlijk kan jaloezie t.a.v. de winnares ook dit soort opmerkingen achteraf veroorzaken, maar ik vond de overeenkomst met het huidige Willem'gedrag' teveel overeenkomen om het helemaal daar aan te wijten.

Wat betreft de opmerking over Maurice: heb hem na zijn vertrek 2x heel kort iets horen zeggen op TV (ik schakelde steeds te laat in)
en alleen op basis daarvan kwam hij al veel bijdehanter en humoristischer over dan in alle uitzendingen samen. Dat gaf me ook wel te denken.......

live life in beats per minute
pi_232982
Cyberbevolking van FF, ik durf het bijna niet te vragen .. maar-eh combineer een scanner, OCR (Optical Character Recognition) software en dat exemplaar van de NR om me een antwoord te verschaffen. Wat was de tekst van die Nieuwe Revu?

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_232983
quote:
op 12-19-1999 om 12:47 AM schreef drummergirl het volgende:
Wat betreft de opmerking over Maurice: heb hem na zijn vertrek 2x heel kort iets horen zeggen op TV (ik schakelde steeds te laat in)
en alleen op basis daarvan kwam hij al veel bijdehanter en humoristischer over dan in alle uitzendingen samen. Dat gaf me ook wel te denken.......

Misschien heeft-ie een spoedcursus "praten in het openbaar" van VOO gehad


  zondag 19 december 1999 @ 01:04:00 #8
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_232984
quote:
op 12-19-1999 om 01:00 AM schreef JayBee het volgende:
Cyberbevolking van FF, ik durf het bijna niet te vragen .. maar-eh combineer een scanner, OCR (Optical Character Recognition) software en dat exemplaar van de NR om me een antwoord te verschaffen. Wat was de tekst van die Nieuwe Revu?


Hé Jaybee, leuk dat je er ook bent! Tja ik ben helaas technisch nog niet zover, anders had ik het boeltje natuurlijk even gescand, dat praat iets makkelijker.

Maar het zijn 4 pagina's tekst en mijn tiepmiep kwaliteiten gaan niet zó ver dat ik dat er in een paar tellen even zelf op zet, sorry

live life in beats per minute
pi_232985
Misschien krijgen we nu de echte, de vrijgelaten Maurice te zien. Die met zijn opmerkingen over de show een leuk aantal inzichten kan verschaffen. Toch is het de beïnvloede Maurice. Onder invloed van BB en VOO. Vrijgelaten, maar niet helemaal. Ik denk meer losgelaten. En dat is moeilijker te controleren voor Veronica, en is voor ons misschien leuker.

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_232986
quote:
op 12-19-1999 om 12:39 AM schreef wich het volgende:
<snip>
Bij het intro programma voor BB was ook een flapover te zien met een gedeelte van de rollen in het BB huis.
Deze rollen zijn ingevuld (" de casting") met de geschikte kandidaten, die zich opgegeven hebben.
<snip>

Daar zoek ik nou al zo lang naar, Wich, je hebt dat niet toevallig nog op band staan zodat er een screenshot van gemaakt zou kunnen worden, of alleen al die categorieën bekend zouden worden ? De enige die ik me nog herinner was 'kindvrouwtje'. Verder heb ik die eerste banden helaas overgespeeld met latere uitzendingen...

pi_232987
quote:
op 12-19-1999 om 01:04 AM schreef drummergirl het volgende:
Hé Jaybee, leuk dat je er ook bent!


Tsja, leuk om er te zijn en leuk dat iedereen die er is, er is. (What am I saying?)

Niemand hoeft zich verplicht te voelen om met een scanner de Nieuwe Revu te moeten aanbieden, of zo. Ik spreek gewoon hoop uit en zie verder wat er gebeurt .

Het forum leeft nog, mensen. Dat wilde ik bij deze even kwijt.

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_232988
Ik zal het artikel even scannen op op mijn site plaatsen voor diegenen die het lezen willen.... geef wel even een seintje als het zover is...
net niet te oud
pi_232989
en dan zijn er mensen die negatief doen omdat de telegraaf een onbetrouwbare krant zou zijn
zijn dit dan wel nieuwe revu lezers?
ha ha ha ...........
pi_232990
Wel, het artikel is gescand..... is inderdaad een erg groot artikel, dus het omhelst nogal wat leeswerk, maar zoals het de NIeuwe Revu betaamt leest het lekker weg. Heb er nog een fotootje bij gedaan van de winaares van vorig jaar...

Je vindt het artikel hier:
http://home.wanadoo.nl/goodyman/home.htm

net niet te oud
pi_232991
Dasaliz, hartelijk bedankt

Het interessantste vond ik wat de winnares van vorig jaar zei (wat drummergirl ook al noemde):

quote:

Expedition: Robinson is weliswaar een reality-programma, maar de persoon die ik echt ben, is er niet in te zien. De programmamakers beslissen van tevoren wat voor soort karakter ze van je willen maken; je wordt getypecast. Ik werd neergezet als een soort moeder van de groep, terwijl ik dat niet echt was. Ze hebben uren vol beeldmateriaal van je, en pikken precies datgene eruit dat past bij het typeije dat ze jou willen laten zijn. Ook door er bepaalde muziek achter te zetten, kunnen ze het beeld dat van jou ontstaat heel erg manipuleren. Probleem is, dat het hele land een bepaald beeld van je krijgt dat niet helemaal overeenstemt met de werkelijkheid.

Aan de hand van hoe Maurice en vooral de laatste vier verder na vertrek uit het BB huis overkomen in de media zal er misschien een beetje een beeld van ze gevormd kunnen worden. De beeldvorming door VOO rond de types is nu, twee weken voor het einde wel duidelijk. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 19 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')