abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 18 december 1999 @ 22:26:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_232961
Thematische uitzending vanavond, mooi gemonteerd door die beetje kunstzinnige werknemer bij Veronica, die men nog niet helemaal vertrouwt. Draagt onmodieuze kleding en was met zijn vriendin op omroepfeestje en zij droeg toen helemaal geen beha onder een doorzichtige blouse, maar iets waar je helemaal niet doorheen kon kijken. Beetje raar mannetje met ideeën over televisie.
Weet je wat, die laten we de zaterdagavonduitzending doen. Ik vind het een verademing. Maakte een mooi cirkeltje van de uitzending door de geweldige opening, het knalharde, bezeten Rage Against The Machine (overigens ook een min of meer Nederlandse band, namelijk opgericht een dag na het bijwonen van een optreden van The Urban Dance Squad in Amerika) te verbinden met het Emotioneel Gemengd Koor Alphen Aan den Rijn.
Rage Against The Machine waren hun tijd ver vooruit. Zij schreven, in het gespeelde nummer, jaren geleden al in één zin de definitieve biografie van Bart: "Fuck you, I wont do what you tell me". Ook een aanradertje deze zinsnede voor toekomstige leerlingen van Willem. Tegen Ruud niet zeggen, want die neemt het letterlijk.
Wel jammer dat Bart, het gelijkt wel tovenarij, opeens in 1 dag, op pure wilskracht een baardje uit zijn kin heeft laten exploderen. Dat noem ik nog eens power. Niks hair-extension, maar gewoon op de mind een rood baardje 's nachts tegen je borstbeen laten groeien. Tenzij hij Sindala wil spelen in de remake van Floris wel jammer dat hij het lichaam niet geheel de wil op kon leggen waardoor hij nu opeens met een post-grunge sikje in de rondte loopt. Dat hebben we nu toch wel gehad, dacht ik, al die Mannen Van Nu die iedere ochtend met een liniaaltje langs de kin geinige patroontjes op de kin staan te scheren. De Now People dragen het haar modieus vanuit de oren en de oksels. Is geen taboe meer. Neushaar is opeens een pré. Net zoals het uitbundige zwaar uitgekroesde afro-kapsel weer helemaal in is, is ook hier het Laat Maar Zien Waar het Vandaan Komt kapsel weer helemaal terug. We moeten het hoofddeksel van Bianca, op het strand, opnieuw interpreteren. Was uitgebeten, kalkloze gemuteerde derde oksel boven op hoofd. Bianca is nu eenmaal een uitbundige persoonlijkheid die geen genoegen neemt met de bij de geboorte uitgedeelde uitzweetplekken. Martin is, op rood hoofdhaar na, volledig haarloos geharst. Bang dat bij onverhoeds lichaamscontact zijn haartjes over of langs die van een andere man schuren. Tara heeft hem geholpen met het in één keer er af rukken van de volledige lichaamsbeharing. Heeft goed gekeken hoe haar eigenste plekje bij de Playboy met een vliegenstrip tot een Amsterdams Puntmutsje werd gemodelleerd.

Ik vind het een potentiële rage, enorme potentie het idee om met een tot duizenden mensen aangezwollen koor onverwachts bij totaal onbekende mensen achter de schutting te gaan staan om daarna een mooi lied de nacht in te slingeren. Nederlanders verrassen Nederlanders. Dodelijkste commentaar op een koor ooit, vanavond van Ruud: "Er zaten heel mooie stemmen bij". Vergelijkbaar met in café uren op het afschminken van je artistiekerige vriend zitten wachten. Eerste rol in echt Grote Mensen toneelstuk gespeeld. En als hij voor je staat niets anders kunnen bedenken dan: "ik vond die muziek in dat ene stukje, dat jullie je aan het omkleden waren, heel mooi, was dat Thais?"

Ontzettend goed dat Karin nu eens man en paard noemt en fel protesteert tegen de mensen in Nederland die de kerstkrans aan de binnenkant van de deur spijkeren. Stelletje binnenvetters. Ik wil nog veel verder gaan. Ook de kerstmaaltijd moet voortaan, niet dat benauwde calvinistische gedoe, voor de deur worden genuttigd en ook de kerstboom kan met een beetje moeite tegen de deur worden gespijkerd.
Leuk woonidee. "Deze deur contrasteert heel erg mooi met de warmte van de huiskamer binnen. Ik dacht er aan om de living, en dan natuurlijk met als doel de kerstboom te laten figureren in zijn eigen ruimte, in de zo populaire Mandela-beige lokaal tint te schilderen. En natuurlijk eten we er lekker ongedwongen, in een willekeurige hoek van de kamer liggend, een in koolblad gerold stukje rauwe vis bij en kijken wij elkaar met een smartelijke kop aan. Bedankt"

Wat zullen de Telegraafberichtjes mensen verguld zijn met de fysieke reactie die hun hartje onder de riem bij Ruud veroorzaakte. Kippenvel op de bilspleet. Nieuwe snack van Mora. Even in de magnetron. Voor deze snack werd uitsluitend het hoogste kippenvel uit de diepste bilspleten gebruikt. Probeer ook ons "wee gevoel in kippenmaag"

Mooi momentje vanavond. Ruud hoort des ochtends keiharde muziek over speakers. Even nadenken en opeens het besef: dit zenden ze zeker uit. Snel bed uit, gegraai in koffertje en huiskamer betreden als de gereïncarneerde Leipe Ruud uit de 1e maand. Je ziet het gedrag ook bij het programma Heren van (?) de Amstel. Verveelde blikken en veel geloer op horloges, maar zodra er een zaalinterview is verandert de zaal in een kolkende massa dolenthousiaste mensen. Te gek gaan op Guus Meeuwis, dan weet je genoeg.

Morgen weer een dag. Groeten, Nico Dijkshoorn


[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 19 December 1999).]

pi_232962
Nico,

Geweldig! Uitzending gemist, maar dit maakt weer een hoop goed!

Thanx!

pi_232963
Toppie Nico, ik kan zo weer rustig slapen na dit machtige verhaal.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232964
Alweer bedankt!
Amsterdams puntmutsje Mafketel
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_232965
GAAAAAAAAAP
leef! want je bent wie je bent

  zondag 19 december 1999 @ 00:06:00 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_232966
quote:
Tenzij hij Wendella wil spelen in de remake van Floris
Ik neem aan dat je Sindala bedoelt, Nico
(ja, ik weet het... ouwe lul van 31, zucht)
V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 19 December 1999).]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_232967
"Mooi momentje vanavond Ruud hoort des ochtends keiharde muziek over de speakers. Even nadenken en opeens het besef: dit zenden ze zeker uit."

Míjn gedachten Nico!! De volgende aktie van Ruud een kwis met het publiek (???) ben benieuwd in wat voor bochten hij zich nog meer zal wringen om in beeld te komen!!

Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  zondag 19 december 1999 @ 13:44:00 #8
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_232968

Fijn begin van de dag, Nico

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')