abonnement Unibet Coolblue
pi_65354352
Hehe, oke dacht het eventjes zeker te weten

Beste nummer van 21 januari:

  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:57:50 #77
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65354530
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:52 schreef Batsnek het volgende:
Hehe, oke dacht het eventjes zeker te weten

Beste nummer van 21 januari:


Toch tof dat je het even vroeg

Ik vond Morning Glory ook ontzettend lekker. En I Am The Walrus, wat een perfecte afsluiting
pi_65354580
Ik geniet nog steeds na van het concert!

Morning Glory, Songbird, Don't Look Back In Anger en I Am The Walrus
pi_65354630
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:18 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Het hoort nu eenmaal bij deze tijd, mensen die met hun mobiel opnames maken en het op Youtube zetten.
Ik vind het wel leuk eigenlijk.

Mensen die gaan lopen bellen of sms-sen, of hele gesprekken gaan voeren stoor ik me overigens wel aan.
True. En er is een verschil tussen je camera voor je eigen neus houden, niet op het schermpje letten, genieten van de muziek, maar zo toch een leuk snapshot hebben om tot in de eeuwigheid te kunnen nagenieten. Zolang je niemand tot last bent zie ik dát probleem niet, maar....
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:09 schreef kipmetbiefstuk het volgende:

[..]

Weet je, misschien kan je maar beter niet meer naar concerten gaan...
Wat ik dus ook daadwerkelijk steeds minder doe, om de redenen die =HellFire= heeft aangekaart.
pi_65354822
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:27 schreef Batsnek het volgende:Als je geen peuk, elleboog of glas bier tegen je aan wil krijgen ga je maar op de tribune zitten. Dan weet je zeker dat je niks bijzonders meemaakt. Altijd hetzelfde in Nederland, de ene helft van het publiek wil los, en de andere helft doet geen reet en gaat zich irriteren. Enige uitzondering hierop: metalconcerten.
Er is een verschil tussen uit je dak gaan en als een mongool om je heen gaan beuken en niet uitkijken waar je je peuk houdt. Klappen en springen met een sigaret in je klauwen is gewoon niet zo verstandig als het druk is, want je raakt geheid iemand en dat is nogal pijnlijk, heb het meerdere keren meegemaakt. Dat bier vond ik niet eens storend (het is goed voor je haar ) maar ik ga niet tussen de lijken op de tribune zitten en ik ga ook niet tussen de mongolen vooraan staan, ik sta meestal ergens halverwege of aan de zijkant. Als je niet normaal kunt doen of rekening kunt houden met anderen, mag je van mij ook best thuis blijven.
Tap tap tap
pi_65354876
ze hadden alleen the meaning of soul wel mogen vervangen door een ander nummer. Ik miste vooral live forever eigenlijk.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:09:40 #82
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65354916
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen uit je dak gaan en als een mongool om je heen gaan beuken en niet uitkijken waar je je peuk houdt. Klappen en springen met een sigaret in je klauwen is gewoon niet zo verstandig als het druk is, want je raakt geheid iemand en dat is nogal pijnlijk, heb het meerdere keren meegemaakt. Dat bier vond ik niet eens storend (het is goed voor je haar ) maar ik ga niet tussen de lijken op de tribune zitten en ik ga ook niet tussen de mongolen vooraan staan, ik sta meestal ergens halverwege of aan de zijkant. Als je niet normaal kunt doen of rekening kunt houden met anderen, mag je van mij ook best thuis blijven.
Mongolen vooraan, stilstaan in het midden, lijken op de tribune. Mooi toch? Het selecteert zichzelf wel uit tijdens het concert
pi_65354945
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen uit je dak gaan en als een mongool om je heen gaan beuken en niet uitkijken waar je je peuk houdt. Klappen en springen met een sigaret in je klauwen is gewoon niet zo verstandig als het druk is, want je raakt geheid iemand en dat is nogal pijnlijk, heb het meerdere keren meegemaakt. Dat bier vond ik niet eens storend (het is goed voor je haar ) maar ik ga niet tussen de lijken op de tribune zitten en ik ga ook niet tussen de mongolen vooraan staan, ik sta meestal ergens halverwege of aan de zijkant. Als je niet normaal kunt doen of rekening kunt houden met anderen, mag je van mij ook best thuis blijven.
Eens dat met een peuk springen vervelend is. Aan de andere kant kan ik mensen die liggen miepen omdat er hier en daar een sigaretje opgestoken word absoluut niet waarderen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:11:15 #84
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65354953
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:08 schreef Batsnek het volgende:
ze hadden alleen the meaning of soul wel mogen vervangen door een ander nummer. Ik miste vooral live forever eigenlijk.
Volgens mij is dat wel het meest gemiste nummer. Ik vind zelf To Be Where There's Life niet zo boeiend, mag van mij geschrapt, maar Live Forever moet er gewoon in.
pi_65355019
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:10 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Eens dat met een peuk springen vervelend is. Aan de andere kant kan ik mensen die liggen miepen omdat er hier en daar een sigaretje opgestoken word absoluut niet waarderen.
Ik ben niet zo'n nazi die gaat brullen vanwege het rookverbod, ik gooi m'n kleren na een concert toch in de was (bier en zweet enzo ).

Er zit trouwens nog een verschil tussen stilstaande mensen en mensen die uit hun dak gaan; mensen die wel mee willen hupsen en mee willen bewegen op te muziek zonder klappen de krijgen, en daarna komen de mensen die helemaal stilstaan .
Tap tap tap
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:15:37 #86
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65355054
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:14 schreef CherryLips het volgende:
Er zit trouwens nog een verschil tussen stilstaande mensen en mensen die uit hun dak gaan; mensen die wel mee willen hupsen en mee willen bewegen op te muziek zonder klappen de krijgen, en daarna komen de mensen die helemaal stilstaan .
Tussencategorie goedgekeurd
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:17:17 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65355102
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen uit je dak gaan en als een mongool om je heen gaan beuken en niet uitkijken waar je je peuk houdt. Klappen en springen met een sigaret in je klauwen is gewoon niet zo verstandig als het druk is, want je raakt geheid iemand en dat is nogal pijnlijk, heb het meerdere keren meegemaakt. Dat bier vond ik niet eens storend (het is goed voor je haar ) maar ik ga niet tussen de lijken op de tribune zitten en ik ga ook niet tussen de mongolen vooraan staan, ik sta meestal ergens halverwege of aan de zijkant. Als je niet normaal kunt doen of rekening kunt houden met anderen, mag je van mij ook best thuis blijven.
Het is sinds je niet meer mag crowdsurfen allemaal zo half-enthousiast in Nederland. Toen je nog mocht crowdsurfen haalde geen roker het in zijn hoofd om in de eerste rijen een peuk op te steken. Je stond niet even rustig. De eerste rijen waren altijd in beweging. Tegenwoordig staan de eerste rijen erbij als een stel bejaarden. Bekijk het filmpje van Morning Glory in dit topic maar. Oasis speelt een superhit. In het begin van het nummer steekt iedereen zijn armen in de lucht en er gaan 20 man springen. Na drie en halve minuut staat iedereen erbij alsof ze verzuurde volkskrant-journalisten zijn en wachten ze op het volgende nummer. Ik vind dat echt typerend voor het Nederlands/Belgisch publiek bij concerten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:24:11 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65355303
Ik vond Twisted Wheel de tweede avond trouwens beter dan de eerste avond, hoewel ik het nog steeds kut vond. En ik had meer gedronken. Is hier een relatie tussen, of vonden meer mensen het?
pi_65355391
haha, het kan beter ja, dat merk ik ook. De festivals daarentegen zijn een stuk enthousiaster.
pi_65355402
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:17 schreef XL het volgende:

[..]

Het is sinds je niet meer mag crowdsurfen allemaal zo half-enthousiast in Nederland. Toen je nog mocht crowdsurfen haalde geen roker het in zijn hoofd om in de eerste rijen een peuk op te steken. Je stond niet even rustig. De eerste rijen waren altijd in beweging. Tegenwoordig staan de eerste rijen erbij als een stel bejaarden. Bekijk het filmpje van Morning Glory in dit topic maar. Oasis speelt een superhit. In het begin van het nummer steekt iedereen zijn armen in de lucht en er gaan 20 man springen. Na drie en halve minuut staat iedereen erbij alsof ze verzuurde volkskrant-journalisten zijn en wachten ze op het volgende nummer. Ik vind dat echt typerend voor het Nederlands/Belgisch publiek bij concerten.
Het hangt ook natuurlijk af van de band, door de (ooit grote) populariteit van Oasis komt er gewoon erg veel volk op af, die alleen bij wonderwall een paar woorden meebleren. Ik was vorig jaar bij een concert bij The Presidents of the United States of America en dat was anderhalf uur lang een groot moshpit-festijn .
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:31:04 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65355513
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:27 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Het hangt ook natuurlijk af van de band, door de (ooit grote) populariteit van Oasis komt er gewoon erg veel volk op af, die alleen bij wonderwall een paar woorden meebleren. Ik was vorig jaar bij een concert bij The Presidents of the United States of America en dat was anderhalf uur lang een groot moshpit-festijn .
Als je dat denkt moet je eens op de eilanden naar Oasis gaat. Of naar een willekeurige grote band in Duitsland.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_65355723
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:31 schreef XL het volgende:

[..]

Als je dat denkt moet je eens op de eilanden naar Oasis gaat. Of naar een willekeurige grote band in Duitsland.
Op de eilanden heeft oasis natuurlijk een iets andere status dan hier en daarnaast geef ik je geen ongelijk hoor, maar het heeft hier mede te maken bij welke band je staat
pi_65355792
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:17 schreef XL het volgende:

[..]

Het is sinds je niet meer mag crowdsurfen allemaal zo half-enthousiast in Nederland. Toen je nog mocht crowdsurfen haalde geen roker het in zijn hoofd om in de eerste rijen een peuk op te steken. Je stond niet even rustig. De eerste rijen waren altijd in beweging. Tegenwoordig staan de eerste rijen erbij als een stel bejaarden. Bekijk het filmpje van Morning Glory in dit topic maar. Oasis speelt een superhit. In het begin van het nummer steekt iedereen zijn armen in de lucht en er gaan 20 man springen. Na drie en halve minuut staat iedereen erbij alsof ze verzuurde volkskrant-journalisten zijn en wachten ze op het volgende nummer. Ik vind dat echt typerend voor het Nederlands/Belgisch publiek bij concerten.
Je hebt een punt. Maarr... ik heb hier werkelijk waar nooit last van bij een goede rock/punkrock gig, of zoals iemand anders al zei, bij metalconcerten. Daar wordt nog rustig op los gecrowdsurft, gemosht, walls of death, feet first dives etc. Het is een tikkie naïef om te denken dat het helemaal verleden tijd is.

Ik denk gewoon dat 95% van het Oasis-publiek gewoon niet vaak naar gigs gaat. Wel een beetje een paradox: het is een rock show, maar alles waar rock voor staat, wordt simpelweg genegeerd of gruwelijk op afgegeven. Ik zou er ook bijna arrogant op zijn Liams van worden ja.

Ik miste ook wel een goede (gemoedelijke, het is immers Oasis) pit eigenlijk...
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:59:07 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65356560
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:39 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Je hebt een punt. Maarr... ik heb hier werkelijk waar nooit last van bij een goede rock/punkrock gig, of zoals iemand anders al zei, bij metalconcerten. Daar wordt nog rustig op los gecrowdsurft, gemosht, walls of death, feet first dives etc. Het is een tikkie naïef om te denken dat het helemaal verleden tijd is.

Ik denk gewoon dat 95% van het Oasis-publiek gewoon niet vaak naar gigs gaat. Wel een beetje een paradox: het is een rock show, maar alles waar rock voor staat, wordt simpelweg genegeerd of gruwelijk op afgegeven. Ik zou er ook bijna arrogant op zijn Liams van worden ja.

Ik miste ook wel een goede (gemoedelijke, het is immers Oasis) pit eigenlijk...
De punk is not dead en metalscene zijn wellicht een soort uitzondering op de regel, maar de halve kracht sfeer bij Oasis vindt je bij vrijwel elke festivalspelende band. Dat is echt niet Oasis-only. Een dance-act als Chemical Brothers wordt hier bekeken alsof het een educatieve documentaire over het paargedrag van berggorillas in het regenwoud is. Bij concerten van Radiohead ontbreekt het kladblok met potlood vaak nog wel, maar zou het naadloos aansluiten op de houding van de eerste 40 meter publiek.

Ik realiseerde het me nooit zo, bezocht eigenlijk 5 a 6 grote concerten, ook zo'n aantal kleinere + 1 a 2 festivals per jaar. Het lijkt er ook langzaam ingegroeid, de laatste 10 jaar. Sinds ik het me realiseerde ben ik niet meer naar grote concerten in Nederland geweest en reis is andere Europese landen af om die bands te zien. Bevalt me super!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_65356884
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:24 schreef TNA het volgende:
Ik vond Twisted Wheel de tweede avond trouwens beter dan de eerste avond, hoewel ik het nog steeds kut vond. En ik had meer gedronken. Is hier een relatie tussen, of vonden meer mensen het?
Ben jij toevallig degene die voor me 2 rokende mensen aansprak omdat ze een sigaret opstaken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_65357079
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ben jij toevallig degene die voor me 2 rokende mensen aansprak omdat ze een sigaret opstaken?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:30 schreef Batsnek het volgende:
TNA, heb jij eer gister een jongen met halflang haar en een kleinere vriend met iets korter haar een peuk aangeboden?

Jij lijkt verdacht veel op een heel enthousiast gastje dat voor ons stond
pi_65357274
haha

Maar bij Oasis verwacht je toch dronken britten, vechtende paupers en agressieve en joelende mensen. Althans dat is wat je op andere oasis concerten krijgt. Bij BRMC was het precies 'tzelfde, keiharde band, met lekkere rock & roll muziek en iedereen staat muurstil naar de nummers te luisteren. In de lucky en Co stond ik met 5 anderen te springen en 1 van die gasten werd eruit gegooid omdat hij 1 of ander breezersletje geraakt had tijdens t hossen.

nederlanders zijn gewoon heel gematigd en afwachtend. Ik houd niet zo meer van metal, maar 't publiek ging altijd helemaal los.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:19:02 #98
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65357330
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ben jij toevallig degene die voor me 2 rokende mensen aansprak omdat ze een sigaret opstaken?
Haha, ik heb niemand een peuk aangeboden, én ik heb niemand aangesproken op hun rookgedrag. Ik heb de hele fucking avond helemaal niets met roken te maken gehad maar gewoon van het concert genoten

Klacht: dubbelgangers
pi_65357354
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:17 schreef Batsnek het volgende:
haha

Maar bij Oasis verwacht je toch dronken britten, vechtende paupers en agressieve en joelende mensen. Althans dat is wat je op andere oasis concerten krijgt. Bij BRMC was het precies 'tzelfde, keiharde band, met lekkere rock & roll muziek en iedereen staat muurstil naar de nummers te luisteren. In de lucky en Co stond ik met 5 anderen te springen en 1 van die gasten werd eruit gegooid omdat hij 1 of ander breezersletje geraakt had tijdens t hossen.

nederlanders zijn gewoon heel gematigd en afwachtend. Ik houd niet zo meer van metal, maar 't publiek ging altijd helemaal los.
Sowieso, al die Britten gisteravond .. Gaven ze in Engeland geen concert ofzo
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:43:13 #100
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65358335
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Sowieso, al die Britten gisteravond .. Gaven ze in Engeland geen concert ofzo
Ik vond de Britten een stuk toffer dan de passieve Nederlandse fans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')