abonnement Unibet Coolblue
pi_65319137
quote:
Beieren heft rookverbod op

In de Duitse deelstaat Beieren is roken vanaf 1 augustus in de kleine horeca weer toegestaan. In restaurants mag roken voortaan weer in aparte ruimtes. Ook in biertenten zoals op het Oktoberfest kan de asbak terug op tafel.

Verzet
Het verzet tegen het rookverbod was van begin af aan groot. De CSU, de politieke partij die mede-verantwoordelijk was voor de invoering van het verbod, werd hierop bij verkiezingen in september keihard afgerekend. Ook werden in de deelstaat talloze besloten rokersclubs opgericht, waartegen niet kon worden opgetreden.

Beperkingen
De versoepeling geldt voor kroegen die uit één ruimte bestaan en geen volledige maaltijden serveren. Restaurants mogen een rookruimte inrichten, maar daar mogen dan wel geen jongeren naar binnen. (anp/mvl)
bron
pi_65319464
Kijk, dat ziet er goed uit. Ben benieuwd wanneer dat hier ook gaat gebeuren.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:42:25 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65319930
Mag de topictitel wat objectiever?
pi_65320026
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:42 schreef Zelva het volgende:
Mag de topictitel wat objectiever?
Waarom? Waren de vorige 35 dat dan ook?

Prima titel zo.
pi_65320221
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:42 schreef Zelva het volgende:
Mag de topictitel wat objectiever?
Ik stoor me er ook aan. Natuurlijk is geen maaltijd compleet zonder sigaret of sigaar na, maar een overheid die volwassenen verbiedt om ergens een volledige maaltijd te genieten in combinatie met roken is nog steeds ziekelijk bemoeizuchtig. De scherpe kantjes zijn er vanaf, maar het ziekelijke is niet weg.

In Beieren snappen ze dat het een slecht idee was, maar ze snappen nog steeds niet waar het echt om gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:01:34 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65320675
Ik ben zojuist geband op "hiermaghetwel"

Er was een bericht over terugloop in de dartwereld van sporters. In hun artikel was het geheel zo geformuleerd dat de terugloop vrijwel alleen maar te danken was aan het rookverbod. Toevallig was er een artikel vanochtend op sport.nl waarin dit ook genmeld was alleen wordt het daar voornamelijk geweten aan de hype die over is, het verdwijnen van de buis (qua uitzendingen) en dat men nu meer gericht is op pokeren.

Ik merk dat op bij het artikel op hiermaghetwel... woep; geband!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:29:09 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65321539
MM gebanned
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65323591
Roker zullen zegevieren
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:21:52 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65327434
Best knap aangezien ze al 20 jaar stelselmatig steeds meer aan het inleveren zijn...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 22 januari 2009 @ 21:07:11 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65330037
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben zojuist geband op "hiermaghetwel"

Er was een bericht over terugloop in de dartwereld van sporters. In hun artikel was het geheel zo geformuleerd dat de terugloop vrijwel alleen maar te danken was aan het rookverbod. Toevallig was er een artikel vanochtend op sport.nl waarin dit ook genmeld was alleen wordt het daar voornamelijk geweten aan de hype die over is, het verdwijnen van de buis (qua uitzendingen) en dat men nu meer gericht is op pokeren.

Ik merk dat op bij het artikel op hiermaghetwel... woep; geband!
Je wordt monddood gemaakt, het is een complot van de tabaksindustrie! Daar zijn geen bewijzen voor nodig, dat ziet iedereen met gezond verstand en een beetje opleiding!
Life is what you make it.
pi_65333599
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben zojuist geband op "hiermaghetwel"

Er was een bericht over terugloop in de dartwereld van sporters. In hun artikel was het geheel zo geformuleerd dat de terugloop vrijwel alleen maar te danken was aan het rookverbod. Toevallig was er een artikel vanochtend op sport.nl waarin dit ook genmeld was alleen wordt het daar voornamelijk geweten aan de hype die over is, het verdwijnen van de buis (qua uitzendingen) en dat men nu meer gericht is op pokeren.

Ik merk dat op bij het artikel op hiermaghetwel... woep; geband!
Dat zegt dan weer alles over de tolerantie van de heren rokers.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:10:49 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65333760
ik ben alweer unband

je moet echt die betogen lezen van de rokers aldaar:

http://www.hiermaghetwel.(...)ulair-als-kroegsport
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65334044
quote:
Ingediend door Redactie op do, 22/01/2009 - 15:41.
Ban voor Mikey, die niet begrijpt (of doet alsof) dat de invalshoek van de berichtgeving hier roken is.

reageren
Ingediend door wes op do, 22/01/2009 - 15:55.
aplaus voor de redactie, een //edit// verbod. dag Mikey mouse
Je maakt wel vrienden daar.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:29:31 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65334460
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:10 schreef MikeyMo het volgende:
ik ben alweer unband

je moet echt die betogen lezen van de rokers aldaar:

http://www.hiermaghetwel.(...)ulair-als-kroegsport
Ik zat net te kijken. Die zijn echt van het pad af.
Life is what you make it.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:36:32 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65334724
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je maakt wel vrienden daar.
quote:
Ingediend door Ans op do, 22/01/2009 - 23:13.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel jammer dat Mikey weer terug is. Dachten we eindelijk van Seys af te zijn. Jammer, jammer, jammer.
quote:
Ingediend door K. oos Stuc op do, 22/01/2009 - 19:53.

Ja redactie ook nog een prettige avond , nu Mikey weer terug is ,zal ik zeker niet meer op zijn gedram reageren .
Gedverdemme nee ! .
quote:
Ingediend door elly op do, 22/01/2009 - 17:19.

Ik ben blij dat mickey geweerd is , die haalt echt het slechtste in me boven, ik moest me zo beheersen met mijn antwoorden , om het netjes te houden, bedankt redactie!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:39:45 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65338822
quote:
'Buigen of Barsten' roept op tot actie tegen KHN
Het Tilburgse Actiecomité Buigen of Barsten is boos. In hun strijd tegen het rookverbod van minister Klink krijgen zij naar eigen zeggen geen steun van de horecabonden. Het actiecomité zal daarom uit protest de stand van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) op de BBB horecavakbeurs in Maastricht gaan bezetten.

Buigen of barsten roept op haar website alle horeca ondernemers op om zich op 27 januari massaal te verzamelen bij de horecavakbeurs. Daar zullen zij tezamen de sleutels van hun zaken inleveren bij de stand van KHN en de stand vervolgens bezetten.

Comité woordvoerder Taks laat in een persbericht weten dat de aangesloten ondernemers zich verraden voelen door de KHN. De oproep van directeur Lodewijk van der Grinten dat ondernemers "niet te veel moeten zeuren, maar met optimisme moeten ondernemen" is bij de cafébazen verkeerd gevallen.

Koninklijke Horeca Nederland reageert gelaten op de aangekondigde actie. "Ze kloppen aan bij het verkeerde adres, ze moeten in Den Haag zijn" aldus een woordvoerder tegen HierMagHetWel. KHN deelt de mening van dit actiecomité dat het huidige rookverbod onwerkbaar en niet te handhaven is: "Het is aan de individuele horecaondernemer hoe hij omgaat met het rookverbod in zijn bedrijf".

KHN laat weten contact te hebben gehad met de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer "We zijn het op dit vlak helemaal eens, de KHO vindt de vakbeurs geen geschikte plek voor een protest. Ook zij ondersteunen deze actie niet". De horecabonden zijn van mening dat de geplande actie het imago van de ondernemer alleen maar schade zal toebrengen. "Hoewel er in Zuid-Limburg begrip is voor de problemen van de café-eigenaren, zit niemand op dit soort acties te wachten".

Buigen of Barsten is zich bewust van mogelijke imagoschade en roept de ondernemers op de ludieke actie vreedzaam te laten verlopen: "Immers, de publieke opinie draait onze kant op, de rechtszaken staan voor de deur en er zijn positieve vooruitzichten in de ontwikkelingen rond het rookbeleid. Die moeten we niet schaden".
Ja dat zal ze leren!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65339334
quote:
'Buigen of Barsten' roept op tot actie tegen KHN
Het Tilburgse Actiecomité Buigen of Barsten is boos. In hun strijd tegen het rookverbod van minister Klink krijgen zij naar eigen zeggen geen steun van de horecabonden. Het actiecomité zal daarom uit protest de stand van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) op de BBB horecavakbeurs in Maastricht gaan bezetten.

Buigen of barsten roept op haar website alle horeca ondernemers op om zich op 27 januari massaal te verzamelen bij de horecavakbeurs. Daar zullen zij tezamen de sleutels van hun zaken inleveren bij de stand van KHN en de stand vervolgens bezetten.

Comité woordvoerder Taks laat in een persbericht weten dat de aangesloten ondernemers zich verraden voelen door de KHN. De oproep van directeur Lodewijk van der Grinten dat ondernemers "niet te veel moeten zeuren, maar met optimisme moeten ondernemen" is bij de cafébazen verkeerd gevallen.

Koninklijke Horeca Nederland reageert gelaten op de aangekondigde actie. "Ze kloppen aan bij het verkeerde adres, ze moeten in Den Haag zijn" aldus een woordvoerder tegen HierMagHetWel. KHN deelt de mening van dit actiecomité dat het huidige rookverbod onwerkbaar en niet te handhaven is: "Het is aan de individuele horecaondernemer hoe hij omgaat met het rookverbod in zijn bedrijf".
Die jongens met hun grand café's en restaurants van KHN hebben het voor zichzelf natuurlijk goed geregeld. Voor hen is het aanleggen van rookruimtes goed te doen, en als die kleine kroegjes het niet kunnen bolwerken dan levert hen dat alleen maar meer geld op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65340042
MM, heel leuk hoor dat offensiefje van je op HMHW. Maar welk punt probeer je daar nou te maken, dat het kroegbezoek niet terugloopt door het rookverbod? Volgens mij is het tegendeel waar. Rokers gaan gewoon minder naar de kroeg en dat gat wordt niet opgevuld door de niet-roker aangezien figuren als Gia nog beweren dat het rookverbod nergens wordt nageleefd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:55:02 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65344043
quote:
Misset Horeca zoekt opvallende rookruimtes

Misset Horeca is op zoek naar horecaondernemers die een opvallende of bijzondere rookruimte hebben geïnstalleerd. De beste en mooiste foto’s maken kans op publicatie in een special over rookkamers in het blad en op onze site.

Sinds de invoering van het rookverbod zijn caféhouders flink in de weer geweest om het de roker zo aangenaam mogelijk te maken. In veel gevallen worden kosten noch moeite bespaard bij het maken van een rookruimte. Misset Horeca is op zoek naar bijzondere, opvallende en uitnodigende rookruimtes.

Foto’s en een korte toelichting kunnen gemaild worden naar horecanieuws@missethoreca.nl onder vermelding van ‘Rookruimte’. De beste en meest opvallende rookruimtes maken kans op een vermelding in Misset Horeca. Op de website www.missethoreca.nl worden de foto’s gepubliceerd in ons ‘wall of smoke’.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65344687
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stoor me er ook aan. Natuurlijk is geen maaltijd compleet zonder sigaret of sigaar na

Ik heb nog nooit een sigaret of sigaar na een maaltijd gehad en nog nooit het gevoel gehad dat de maaltijd niet compleet was. Dus waarom zou dit "natuurlijk" zijn?
pi_65345020
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:16 schreef Refragmental het volgende:

Ik heb nog nooit een sigaret of sigaar na een maaltijd gehad en nog nooit het gevoel gehad dat de maaltijd niet compleet was. Dus waarom zou dit "natuurlijk" zijn?
Er is maar één manier om daar achter te komen, nou moet je dat wat mij betreft helemaal zelf weten, van de regering in Beieren mag je daar niet achter komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:32:36 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65345127
Thuis kun je toch ook maaltijden nuttigen? Btw, vóór of ná een maaltijd kun je ook in de rookruimte doorbrengen als je zo graag wilt roken op die momenten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65345424
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:32 schreef MikeyMo het volgende:
Thuis kun je toch ook maaltijden nuttigen? Btw, vóór of ná een maaltijd kun je ook in de rookruimte doorbrengen als je zo graag wilt roken op die momenten
Dat is zoiets als neuken met je wijf in bed, maar vlak voor je klaarkomt naar het toilet rennen en daar je puddingbuks legen.
pi_65345495
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:32 schreef MikeyMo het volgende:
Thuis kun je toch ook maaltijden nuttigen? Btw, vóór of ná een maaltijd kun je ook in de rookruimte doorbrengen als je zo graag wilt roken op die momenten
Wat ik allemaal wel niet kan, ik wil echter graag na een copieus diner aan tafel uitbuiken met een calvados en een cohiba.

Als er nou een ondernemer is die tegen niet onaanzienlijke betaling graag in die gelegenheid wil voorzien, dan zie ik niet in waar de Bayerische overheid zich mee komt bemoeien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:48:30 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65345678
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is zoiets als neuken met je wijf in bed, maar vlak voor je klaarkomt naar het toilet rennen en daar je puddingbuks legen.


Dus als jij en ik een maaltijd nuttigen en daarbij niet roken is dat net als neuken zonder klaarkomen zeker?

Die Dinie (die opgesloten zit in haar huis nu ze nergen smeer mag roken) van HMHW kwam al met dezelfde retoriek
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')