abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_232700

Ik moet het gewoon even kwijt.Het schijnt dat Bart in de opiniepeilingen huizenhoog favoriet is voor de jackpot.Waar komt die grote populariteit van de vleesgeworden eigenwijsheid zo plotseling vandaan.Omdat meneer zijn kont tegen de krib gooit!! Inderdaad is het programma leuker als er wrevel en discussie is tussen de personen ontstaat,maar als de aanstichter hiervan in discussies niet verder komt dan een paar zelfingenomen standpunten die ook nog eens onwrikbaar zijn,dan zit ik met kromme tenen te kijken.Helaas is er niemand bij machte om Bart eens verbaal flink de oren te wassen.Tot zijn botte hersenen schijn je toch alleen maar door te kunnen dringen wanneer je Bart tegen je opkijkt (Sabine en zijn meerderen in het leger).Dan ineens is hij als was en worden bevelen blindelings opgevolgd.

En de manier waarop Bart zijn verhalen vertelt.Op zijn Jorien van den Heriks.Langzaam ..praten..dat..staat..namelijk..intelligent..en..zo..kan..ik..intussen..nadenken..over..mijn.woordkeus.. Want..hoe..duurder..de ..woorden..hoe..meer..geimponeerd..de..minder verbaal..begaafden..zullen..zijn..door..mijn..geleuter..Ik..zal ook..sommige..woorden..middels
herhaling..maar..dan..door..het.gebruiken van .. een..synoniem.nog een ..keer uitspreken..

Maar los van zijn ijdelheid,eigenwijsheid en zelfingenomenheid schuilt er in Bart best een aardige jongen,dat geloof ik wel.(ook ik moet me laten leiden door wat Veronica me toont).En van mij mag ie best 250.000 gulden hebben,maar niet als beloning van zijn gedrag in het BB-huis.

Nu kan Bart het ook niet helpen dat zijn rebelse gedrag ineens aanslaat bij het grote publiek.Hoe kan het toch dat de mensen vaak massaal switchen van favoriet.Veronica monteert een roddelende Willem een paar keer achter elkaar,dikt zijn “hij noemde mij Ruud” verhaal aan en hoppa.Willem dondert van zijn voetstuk.Frappant dat bij niemand van de medebewoners het selfkickende “hij noemde mij Ruud” verhaal heeft geleid tot zijn nominatie.Blijkbaar toch niet zo’n vervelende persoon om mee samen te leven,ondanks zijn geroddel.Want roddelen wij niet allemaal wel eens.Zelfs held Bart maakte zich er wel eens schuldig aan,toen hij nog een vertrouwenspersoon in het huis had.Slachtoffer Mona werd echter later,bij gebrek aan Sabine,ineens tot maatje.

En de publieke opinie wordt daarnaast naturlijk beinvloed door opinieleiders.De onvolprezen Doordevil, geweldige columns trouwens,vergroot enkele vervelende eigenschappen van een bewoner,spaart een ander een tijdje,zaagt er nog even over door en mensen nemen zo’n menig over.De sneeuwbal komt aan het rollen.Ik maak me sterk dat het wegstemmen van Maurice mede op zijn konto komt.

Gek trouwens dat mensen een rustige,vriendelijke jongen als Maurice wegstemmen omdat hij te saai is.Doe een paar hooligans in het huis en saaie tv zal het niet opleveren.Maar moet er dan aan het einde van de regenboog een pot met goud staan voor dergelijke ‘entertainers’.Nee toch hopelijk.Het programma staat en valt inderdaad bij de aanwezigheid van kleurrijke figuren,zoals Ruud er onmiskenbaar een is.Ooit was er voor hem ook de hoogste trede in de populariteitpolls,helaas voor hem piekte hij te vroeg.Men is zich aan hem gaan storen en waarschijnlijk is hij de volgende die het huis uit wordt gebonjourd.Jammer,blijft toch altijd vermakelijk wanneer Ruud zich ergens mee bemoeit.

Willem mag ineens ook niet meer winnen.’Die zit er in voor het geld’.Goeiemorgen,wakker worden,niemand zit er voor zijn lol in.Motief om 100 dagen in het BB-huis te gaan zitten moet de zucht naar het te winnen geldbedrag zijn.Daar is toch niets op tegen.Weinig mensen die op zo’n klein fortuin zullen spugen.Schijnheilig geneuzel.Ook Karin wil dat geld winnen.Als ze haar doel al had bereikt,was ze toch al weggegaan?

Ik zal jullie niet langer met mijn tirade vervelen.Opluchten doet het hopelijk.Is ook logisch volgens mij dat je je aan mensen gaat ergeren die je zo vaak ziet.Zo vergaat het menige soapie.Die is aardig.En twintig afleveringen later ga je je aan dezelfde figuur lopen storen om hem later toch weer in de armen te sluiten..Hoort erbij.
Flits in een keer de moraal van mijn verhaal door mijn hoofd.Is het schrijven van dit stukje toch nog ergens goed voor.De achtergrond van mijn onvrede wordt mij nu duidelijk.De populariteit van de acteurs is een gebergte met hoge toppen en diepe dalen.En nu bereikt Bart de top toevallig op een moment dat de prijzen worden verdeeld.
En laat dat mij nu net niet zinnen.

Bedankt voor de aandacht.



  zaterdag 18 december 1999 @ 12:16:00 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_232701
Je gal spuwen mag altijd. Ik ben het met sommige dingen die je schrijft eens, met andere helemaal niet. Dat geeft niet, iedereen heeft zijn eigen mening.
Maar ik wilde even kwijt dat dit...

quote:
op 12-18-1999 om 01:25 AM schreef Cor Leone het volgende:
Ik maak me sterk dat het wegstemmen van Maurice mede op zijn konto komt.

...mij toch wel iets te ver gaat. Ik ben een grote fan van Doordevil, maar het overgrote publiek zit niet op dit forum. Jammer, want ze missen een hoop.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')