abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2010 @ 17:57:25 #176
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80528731
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:44 schreef Frederic het volgende:
Zou BHV het einde van België kunnen betekenen?
Dat lijkt mij straf ... Tenzij BHV voor een geweldige verkiezingsoverwinning van De Wever zou zorgen natuurlijk , maar zelfs dat betwijfel ik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80529437
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij straf ...
Tja, Sabena 'kon ook niet failliet gaan'...

Hoe zie jij dan een verzoening van standpunten die lijnrecht tgo elkaar staan?
pi_80537513
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Olé ...
[..]


Maingain schiet alles af, da's een opportunist

Het doet er overigens niet toe, hij is niet aan zet.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:49:47 #179
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80538854
Jean-Luc is slimmer dan ik dacht , hij schuift een toekomstige mislukking al in de schoenen van Leterme en co :
quote:
Dehaene beschouwt zijn opdracht als vervuld

Jean-Luc Dehaene beschouwt zijn opdracht, zoals hij die van de koning kreeg, als vervuld. Hij heeft een voorstel klaar, nu moeten de premier en de partijvoorzitters verder onderhandelen. Hij zal hen daarbij nog bijstaan.


Koninklijk opdrachthouder Jean-Luc Dehaene (CD&V) stuurde dinsdagavond een opmerkelijke mededeling rond aan de redacties. Hij deelt mee dat hij de opdracht die de koning hem in november heeft toevertrouwd, als vervuld ziet. De koning had hem gevraagd een voorstel ten gronde uit de werken "inzake institutionele problemen en in het bijzonder Brussel-Halle-Vilvoorde".

Dehaene deelt mee dat over het geheel van de voorstellen nog geen akkoord bestaat. Hij ziet wel de basis voor een akkoord, als er voldoende politieke wil is. "Uit de discretie waarin ik, op een paar uitzonderingen na, heb kunnen werken, blijkt dat mijn gesprekspartners die wil hadden", staat er in de mededeling. Dehaene liet de voorstellen al in wetteksten gieten.

De meerderheidspartijen, aangevuld met de groenen, zullen nu verder onderhandelen om tot een compromis te komen. Ze hebben Dehaene gevraagd om hen daarbij nog bij te staan, wat hij ook zal doen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 april 2010 @ 09:56:35 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_80550555
Maingain en De Wever zijn in ieder geval goed bezig om de ander electoraal succes te bezorgen.

Ze kunnen mekaar niet uitstaan, maar zouden als een pudding in elkaar zakken als ze elkaar niet hadden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:11:44 #181
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80552748
quote:
Dehaene maakte zich kwaad op Franstaligen

wo 21/04/2010 - 11:04 Koninklijk opdrachthouder Jean-Luc Dehaene heeft zich gisteravond tijdens de onderhandelingen kwaad gemaakt op de Franstaligen. Volgens radioverslaggever Johny Vansevenant kwamen de Franstaligen voortdurend met de voorstellen van 2005 op de proppen, en dat zinde Dehaene niet.

De sfeer tussen Dehaene en de Franstalige onderhandelaars was gisteravond naar verluidt niet erg goed, aldus Vansevenant.

Dehaene had het er moeilijk mee dat de Franstaligen de voorstellen van 2005 ter sprake brachten. In die voorstellen, van toenmalig premier Guy Verhofstadt, kreeg de Franse Gemeenschap volop armslag in de faciliteitengemeenten op het vlak van welzijn, cultuur en onderwijs.

Bovendien spreekt het boekdelen dat Dehaene zijn wetsvoorstellen, die hij op tafel had gelegd, op het einde van de vergadering weer ophaalde. Op die manier zouden de onderhandelaars ze niet kunnen lekken naar de pers, hetgeen veel zegt over het vertrouwen tussen de verschillende partijen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 april 2010 @ 11:15:02 #182
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80552853
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
tja, verhofstadt, die had het wel opgelost
  woensdag 21 april 2010 @ 11:19:22 #183
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80553021
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:15 schreef Beregd het volgende:

[..]

tja, verhofstadt, die had het wel opgelost
Tjah, zijn "we gaan de problemen oplossen door er niks meer over te zeggen en te hopen dat iedereen zijn mond houdt dat ze er zijn, alles gaat goed ! alles gaat goed ! alles gaat goed !" klinkt de Franstaligen natuurlijk beter in de oren dan Dehaene zijn "we gaan ze oplossen als ze zich stellen, nu dus"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 april 2010 @ 11:28:02 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80553341
quote:
Reynders: Morgenmiddag wellicht geen akkoord over BHV

Het ziet er meer en meer naar uit dat er morgenmiddag nog geen volledig akkoord zal zijn over Brussel-Halle-Vilvoorde. Dat heeft MR-voorzitter Didier Reynders laten uitschijnen. Reynders zou ook Maingain mee aan tafel willen krijgen.

Bij de start van het kernkabinet zei MR-voorzitter Didier Reynders dat de deadline van donderdagmiddag niet langer haalbaar lijkt. "We hebben de voorbije maanden maar twee keer met alle voorzitters rond de tafel gezeten", verduidelijkte hij. "Eén van mijn gesprekspartners heb ik nu zelfs pas voor het eerst ontmoet."

Reynders lijkt ook aan te sturen op een zitje voor FDF-voorzitter Olivier Maingain aan de onderhandelingstafel. "We moeten gaan naar echte onderhandelingen met alle partijen", aldus de MR-voorzitter, die het had over "delegaties van alle partijen". Dat lijkt hij te willen forceren door de nadruk te leggen op het feit dat er "geen echt evenwicht is rond de tafel". "Ik heb veel CD&V'ers gezien", merkte hij op.

Coalitiepartner Open VLD stelde vorige week nog dat de regering met "een zwaar probleem" zou zitten, indien er tegen donderdag geen akkoord uit de bus zou komen. Maar voor Reynders is het alleen belangrijk om bij aanvang van de plenaire zitting van de Kamer "duidelijk te tonen dat er een wil bestaat om te onderhandelen".

Bij PS en CDH klonk het in ieder geval gematigder dan bij de Franstalige liberalen. PS-vicepremier Laurette Onkelinx "blijft erin geloven" en wil het overleg "na donderdagmiddag niet zomaar opblazen". Toch is het ook volgens haar vooral belangrijk dat donderdag getoond wordt dat "er een proces aan de gang is". Hoe dan ook is het kader dat Jean-Luc Dehaene uitwerkte voor haar "extreem belangrijk". "Het gaat om een etappe van de missie die nu afgerond is," verduidelijkte ze nog, "maar de missie zelf is niet afgelopen."

CDH-voorzitter Joëlle Milquet vindt het wel een nadeel dat Dehaene de touwtjes niet meer in handen heeft, maar benadrukt dat "de onderhandelingen voortgaan". Volgens haar zijn de gesprekspartners "dinsdag met de echte onderhandelingen begonnen". De Vlaamse partijen legden geen verklaringen af.

Jean-Luc Dehaene beschouwt zijn koninklijke opdracht in verband met Brussel-Halle-Vilvoorde als afgerond. In een mededeling schrijft hij dat de premier en de partijvoorzitters nu tot een akkoord moeten komen, al blijft hij wel bijstand verlenen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80554959
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maingain en De Wever zijn in ieder geval goed bezig om de ander electoraal succes te bezorgen.

Ze kunnen mekaar niet uitstaan, maar zouden als een pudding in elkaar zakken als ze elkaar niet hadden.
Ik denk niet dat de N-VA in elkaar zou zakken zonder het FDF. België op zich (onbestuurbaar, vierkant-draaiend en ondemocratisch) is verantwoordelijk voor het succes van N-VA. En terecht.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:16:57 #186
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80555053
Als de Franstaligen inderdaad géén voorstel kunnen aanvaarden omdat het van een Vlaming komt zal deze crisis nooit opgelost raken ... Tijd voor hardere maatregelen zou je dan toch denken ...
Een neutralere Vlaming dan Dehaene ga je toch nooit kunnen vinden ...
quote:
"Dehaene stopte na njet van de Franstaligen"

Volgens MR-Kamerfractievoorzitter Daniel Bacquelaine heeft Jean-Luc Dehaene zijn taken als koninklijk opdrachthouder afgerond nadat was gebleken dat de Franstaligen zijn voorstellen "onaanvaardbaar" vonden.

"Wat hij heeft voorgesteld, was niet aanvaardbaar voor de Franstaligen", zei Bacquelaine op Bel RTL. Hij wees er nadien nog op dat de voorstellen "van iemand kwamen die een Vlaming is".

De liberale fractieleider steunt zijn voorzitter Didier Reynders ook in de vraag om voortaan in delegaties te gaan onderhandelen. Volgens hem zouden ook de andere Franstalige partijen daar voorstander van zijn.

Tot slot had Bacquelaine nog kritiek op de voorstellen rond een splitsing van het gerechtelijk arrondissement BHV, waar volgens hem geen Franstalige compensaties in terug te vinden zijn.
"Uitbreiding Brussel op tafel leggen"

Het FDF is bereid om de onderhandelingen rond BHV voort te zetten, op voorwaarde dat de Franstalige partijen hun eigen eisen op tafel leggen. Daarbij hoort ook de uitbreiding van het Brussels Gewest, stelde voorzitter Olivier Maingain in de marge van een partijbureau van FDF.

Volgens Maingain, die de voorbije dagen niet mee aan de onderhandelingstafel zat, heeft Jean-Luc Dehaene de Vlaamse eisen intussen op tafel gelegd.

Hij zegt dat te respecteren, maar vindt het maar normaal dat ook de Franstaligen nu met die van hen voor de dag zouden komen. In zijn ogen blijft de uitbreiding van Brussel ook meer dan ooit actueel. Dat is essentieel om te vermijden dat het land bij een splitsing in separatisme vervalt, klinkt het.

Het FDF kan volgens zijn voorzitter hoe dan ook niet meegaan in een akkoord dat geen rekening houdt met "de Franstalige meerderheid in de Brusselse rand en de realiteit die wordt aangevoeld door de 150.000 inwoners".
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80555250
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:15 schreef Beregd het volgende:

[..]

tja, verhofstadt, die had het wel opgelost
Verhofstadt is één van de grootste leugenaars uit de geschiedenis van de Belgische politiek. Begrotingen met truukjes afwerken (waarvoor de EU Belgie nu op de vingers tikt) en de communautaire problemen in de koelkast (wat zeg ik: diepvriezer) steken. Bij dit alles dan nog eens regeren tijdens een hoogconjunctuur.

Tja, dàn is het makkelijk hé.

Verhofstadt
  woensdag 21 april 2010 @ 12:28:55 #188
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80555458
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als de Franstaligen inderdaad géén voorstel kunnen aanvaarden omdat het van een Vlaming komt zal deze crisis nooit opgelost raken ... Tijd voor hardere maatregelen zou je dan toch denken ...
Een neutralere Vlaming dan Dehaene ga je toch nooit kunnen vinden ...
[..]
Met die uitspraak (net als de uitspraak van milquet dat de waalse partijen samen een front moeten vormen) bewijst hij nog eens dat de Walen op zich eigenlijk de grootste separatisten zijn.
pi_80555607
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als de Franstaligen inderdaad géén voorstel kunnen aanvaarden omdat het van een Vlaming komt zal deze crisis nooit opgelost raken ...
[..]
Eigenlijk is dit de hele essentie van 'Belgie'. In Belgie bestaan 2 totaal verschillende democratieën, die los van elkaar perfect (democratisch) functioneren, maar die -als ze samen gezet worden- er nooit uitraken.

ELK dossier in de Belgische (federale) politiek is communautair en draait uit op een afgrijselijk compromis omdat de visies van Vlaamse en Franstalige politici mijlenver uit elkaar liggen. Migratie, justitie,... en ga zo maar door.

Zelfs het toenemende geweld in Brussel is communautair: de Vlamingen dringen aan op één politiezone, maar dat wordt door de Franstaligen onmiddellijk afgeschoten. Iets dat van de Vlamingen komt is in WalloBrux per definitie niet goed...

In Belgie is goed bestuur onmogelijk. Men zou hier beter (na 180 jaar Belgie) conclusies uit trekken, verdorie. Werk een deftig scheidingsplan uit (met desnoods voorlopig nog een zéér bescheiden confederaal niveau, dat op termijn verdwijnt), net zoals Tsjechië en Slowakije dat hebben gedaan. Net zoals Zweden en Noorwegen dat hebben gedaan.

Belgie heeft z'n tijd gehad (en is al ver over de vervaldatum).
  woensdag 21 april 2010 @ 12:55:36 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80556229
Maar de rode duivels dan....
  woensdag 21 april 2010 @ 13:17:51 #191
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80556926
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:28 schreef Beregd het volgende:

[..]

Met die uitspraak (net als de uitspraak van milquet dat de waalse partijen samen een front moeten vormen) bewijst hij nog eens dat de Walen op zich eigenlijk de grootste separatisten zijn.
Seperatisten is het verkeerde woord. Kolonialisten noem ik het liever ... Het is geen geheim dat de Waalse politiek al sinds het ontstaan van België eigenlijk een volledig Franstalige staat had gewild natuurlijk ... En iemand als Mangain wil dat allicht nog altijd
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 april 2010 @ 13:18:43 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80556957
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:33 schreef Frederic het volgende:

[..]
net zoals Tsjechië en Slowakije dat hebben gedaan. Net zoals Zweden en Noorwegen dat hebben gedaan.
Maar beiden hadden geen Brussel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 21 april 2010 @ 13:20:05 #193
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80557025
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar beiden hadden geen Brussel.
Bouw in Brussel een paleis voor Herman van Rompuy (of beter: gooi de koning uit het zijne) en verklaar het de facto onafhankelijk als Europese hoofdstad ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 april 2010 @ 13:33:28 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_80557511
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:33 schreef Frederic het volgende:
Belgie heeft z'n tijd gehad (en is al ver over de vervaldatum).
Volgens mij volstaat het om alle politici de nek om te wringen.

Dat België barst omdat de 2 volkeren daarom schreeuwen, OK. Maar dat België op zou houden met bestaan omdat een handvol politici niet kan samenwerken met een ander handvol politici over een zaak die 99% van de inwoners niet eens interesseert en eigenlijk zelfs een triviaal regionaal probleempje is, is gewoon bespottelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 14:23:15 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80559321
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Bouw in Brussel een paleis voor Herman van Rompuy (of beter: gooi de koning uit het zijne) en verklaar het de facto onafhankelijk als Europese hoofdstad ...
Wel even HV van de B scheiden dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 21 april 2010 @ 14:27:25 #196
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80559469
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Wel even HV van de B scheiden dan
Tjah , hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn ... Stuur even de volledige DVD-box van Witse naar Reynders en co en ze zullen daar ook wel inzien dat er in Halle nog méér moorden gebeuren dan in Brussel en ze dat liever kwijt dan rijk zijn zeker?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 14:32:40 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80559646
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah , hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn ... Stuur even de volledige DVD-box van Witse naar Reynders en co en ze zullen daar ook wel inzien dat er in Halle nog méér moorden gebeuren dan in Brussel en ze dat liever kwijt dan rijk zijn zeker?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_80560016
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij volstaat het om alle politici de nek om te wringen.

Dat België barst omdat de 2 volkeren daarom schreeuwen, OK. Maar dat België op zou houden met bestaan omdat een handvol politici niet kan samenwerken met een ander handvol politici over een zaak die 99% van de inwoners niet eens interesseert en eigenlijk zelfs een triviaal regionaal probleempje is, is gewoon bespottelijk.
De politici vertegenwoordigen het volk. De theorie dat de bevolking het allemaal niks kan schelen, en dat het enkel de politici zijn die problemen maken, daar trap ik niet meer in. Het gaat veel dieper.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 16:35:44 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80564270
Villa Politica nu over BHV
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_80565361
Gaat de regering nu alweer vallen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')