abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 16 december 1999 @ 20:21:00 #1
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_232148
Ik heb vanavond even het begin gemist, maar ik viel er in toen Ruud net verkondigde het "wel gezien te hebben" in het huis. Mooi zo, want wij hebben jou zo onderhand ook wel gezien.
Daarna een shot van Karin en Bart die schijnbaar heel vredig samen een kerstman in elkaar zaten te knutselen. Karin viel alleen af en toe door de mand doordat ze de duplo weer op elkaar leek te wilen lanceren, dan zorgvuldig plaatsen. Ze vind het duidelijk spijtig dat Bart de duplo ook leuk vind, en niet net Willem ofzo, met wie je onder het knutselen zo lekker zou kunnen roddelen... Ze probeerde al alleen originele dingen te doen met duplo, zoals het plaatsen van kaarsjes in de kerstboom. Ja, ach, misschien wordt het er iets duidelijker op, en krijgen we geen piramide-verwisselingen meer? Ik vind persoonlijk dat ze nu de weekopdracht niet gehaald hebben, want het is niet precies zoals op het voorbeeld! Zou na de-weigering-van-de-eitjes-van-Bart en het-hekje-van-Willem wel een gave actie van Veronica zijn! En dan Bart die, na zich nu wat rustiger te houden, weer helemaal flipt omdat hij dan nooit genoeg geld heeft voor shag!
Al snel snapt Karin de duplo overigens weer niet, wat wil ze in godsnaam bewijzen door zich er zo fanatiek op te storten, zelfs Ruud had al door dat dat tellen niet voor hem was en heeft zich gezellig (maatjes onder elkaar) met Willem in de tuin teruggetrokken. Hier voetballen ze wat in de sneeuw, en doen dan aanverwante sporten, zoals het kipjes scoren, bij gebrek aan vrouwen erg letterlijk geintrepreteerd vandaag.
Daarna zien we een uitvoering van het spelletje volg-de-leider. Ruud is in dit geval de leider. Hij gaat onverschillig tegen een schutting aanleunen, en de imitatie van Willem is subliem! Perfect, 1 punt, maak het hem moeilijker Ruud! En dus zet Ruud het volgende obstakel in en begint te praten. Maar nee, weer heeft Willem zich goed onder controle en weet de onverstaanbaarheid goed te treffen! Mooi staaltje aanpassingsvermogen!
Maar Ruud is ook niet van gisteren! (Nu ja, de beelden misschien wel, maar dat weet je toch nooit zeker bij BB als je de streams niet volgt....) Hij zet als onderwerp "De laatste loodjes wegen het zwaarst" in. Dit word een moeilijke! Ze hoeven nog maar even en zitten er al zo lang, hebben al heel wat te verdragen gehad, en het einde komt in zicht. Nee, het zal moeilijk worden voor Willem om deze keer niet te falen en het toch nog eens te zijn.....
Maar nee, 3-0 voor Willem, want zelfs hierover geeft hij Ruuud volkomen gelijk, en hierbij is hij de onbetwiste volger-winnaar! Met de zin "Je gaat naar het onbekende nu" krijgt hij van mij ook de absolute-onzins-uitspraak-prijs van de week!"
Daarna gaat Bart lekker hardop zitten zingen dat de ouwe lullen weg moeten, en ik blijk niet de enige te zijn die het niet meteen kon identificeren, ook Karin weet niets van of het een echt liedje is, maar ze weet al wel dat ze het ook helemaal niet wil kennen. Ze loopt net zo lekker te miepen, want ze verveeld zich (met de duplo is ze al weer uitgefrobeld, en je kan toch moeilijk ook kaarsjes op de sneeuwpop en de kerstman gaan zitten zetten)en gaat lekker venijnige opmerkingen maken over dekbedden die stinken, en de subtiele hint is dat het niet de hare zijn!
Als braaf jongetje gaat Ruud meteen met dekbedden slepen, en Willem, nog in de ban van het volg-spel, sleept meteen overactief met hem mee!
Alleen Bart blijft hartnekkig patiencen, met de opmerking dat het zijn bed, zijn stank, zijn slaap en zijn geur is. Helemaal mee eens! Ik bedoel, dat bed van hem kon wel eens het enige zijn wat nog een BEETJE naar sigaretten ruikt, en dan moet hij die fijne lucht er uit gaan staan kloppen en spoelen? Forget it! Bovendien moest hij ook al zo vaak iets doen in het leger of van zijn mama, en nu is hij lekker niet bereid om te rennen op bevel.
Ruud ontdekt ondertussen vol verbazing achter/onder/in (???) zijn bed een onderbroek terug die hij al weer even kwijt was. Willem roept in de geest van het leiden-volgen dat hij handdoeken heeft gevonden in Bart zijn bed.
Karin roept dat die vast wel heeeel smerig moeten zijn. Willem leeft op, doet Karin ook mee aan het spel? "Jaha!" Valt hij haar maar meteen bij "hartstikke vies!"
Dan volgt weer de dagelijkse Karin-humor les. We hadden al gezien dat woordgrapjes goed vallen, en dat geldt ook vanavond weer. "Hahaha, dat dekbed kan rechtop staan en die handdoeken moet je doorzagen, hahaha!" Dat er helemaal niemand ook maar op reageert heeft ze niet door, dat is met humor toch niet zo belangerijk, als je er maar lekker mee uit de hoek kan komen!
Dan tijdens het eten schakelen de bewonders over van de volg-spelletjes naar de geheugen-spelletjes.
Iedereen beweerd zijn pincode, adres, postcode nog te weten, maar niemand durft het hardop te zeggen. Waarschijnlijk met in de gedachten het thuisfront wat het zo doorheeft als je een typfoutje maakt in je telefoonnummer!
Daarna de verantwoorde discussie van vanavond. Ik vraag me echt af waar de onderwerpen abortus en euthanasie blijven, want deze was ook weer verrassend; vuurwapens!
Vele originele meningen, en Ruud had zelfs ooit eens ergens gelezen dat in Amerika iedereen met een vuurwapen op zak loopt! Fijne man dat hij bereid is deze zeer geheime kennis met de hele wereld te delen. En in Belgie kan je ook zomaar vuurwapens kopen! Willem heeft onderhand besloten dat het geheugenspel te moeilijk is en begint maar weer met het papegaai-spel. Vindt meteen ook dat je niet weet wat er met je zal gebeuren als je in Belgie rondloopt met een wapen op zak!
Een kleine anekdote van Bart, en zowaar ze laten hem uitpraten! Bart is zo opgelucht dat hij Willem wel om de hals kan vliegen, en omdat hij toevallig nog zijn lepel vast had wil hij meteen wel even demonstreren dat bij juist gebruik alles wel een wapen kan zijn!
Let op, straks de eerst duplo-moord, live op tv! Kunnen ze later de krantekoppen in de Telegraaf lezen; "Bart propt in vlaag van verstandsverbijstering Karin vol met sneeuwman-blokken!" En dan in wat kleinere letters de eerste vraag van het exclusieve interview; "Was het de kleur rood die je tot woede dreef of had het net zo goed de kerstboom kunnen zijn?"
Om de discussie over wapens af te sluiten trekt Ruud met ontwapenende grappigheid (haha, leer ik van Karin, woordgrapje!!!!) de conclusie dat er vast meer schietpartijen zijn als er meer mensen vuurwapens hebben. Ja, dit is een doordenken waarvoor je wel even mag gaan zitten!.
Rolf sluit hier lekker naadloos op aan om even te vinden dat niemand wapens moet bezitten. Vinnik ook wel, maar zouden mensen die de volledige apathie op kunnen brengen om al die BigBrother afleveringen helemaal tot aan het einde uit te kijken nou ook echt de doelgroep zijn die met de kreet "Heb het lef, wapens weg" bereikt moet worden? Ik vind het bovendien wel een beetje Jerry Springer-neigingen hoor, die goede raad aan het einde. Geef ij maar een lekker ruzie einde! Ik bedoel, willen ze nou soap zijn of Springer?
Helaas heeft Rolf nog niet de Ruud-en-rund-reclames tot zijn opvoedkundig oeuvre gerekend, moeten we denk ik nog een weekje op wachten, dan zal onze goeie X. ons er voor behoeden onze handen weg te blazen van vreugde als we op 31 Dec zien dat Karin dat geld lekker niet krijgt! Doe zoals hijzelf, niet je hander eraf blazen, maar je neus eraf snuiven!
Na het belerende praatje verkondigd hij meteen trots dat ze vanavond de gouden regels van het programma breken door een krant en een telefoon aan te bieden.
Als ik hun was zou ik lekker niet ruzieen over wie er naar huis mag bellen, maar demonstratief met zijn allen twee minuten lang zo duur mogelijk bellen! Dus een lijn uit Amerika die twee dolar per minuut kost, of een of andere telefonische Yab Yum ofzo, lekker anticlimaxen, thuis kunnen ze nog wel even zonder telefoontje!

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 16 december 1999 @ 20:25:00 #2
959 opa
De man met de witte shawl
pi_232149
Fijn stukje Livedrood. Did I guess your name.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_232150
SataN,
Voor een lief klein meisje kun je behoorlijk pittig schrijven . Mijn complimenten, ook vanavond weer.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 1999 @ 20:51:00 #4
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_232151
Dat was snel.
En nog erg goed ook, klasse
The future is after you
pi_232152
Opa,

Je zou inderdaad denken dat hij het is.

pi_232153
SataN: Overleg eens met Nico over het opzetten van opinieblad als welkome tegenhanger van VN. Jullie zijn samen echt een winning team !
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 17 december 1999 @ 00:10:00 #7
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_232154
Hartstikke leuk NataS, waarom ben je hier niet eerder mee begonnen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ?
  vrijdag 17 december 1999 @ 00:14:00 #8
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_232155
Leuke schrijfstijl sataN!
Terug uit het enge bos
pi_232156
Lekker stukkie Natas.

Duplomoord deed me nog even denken aan een plaatje hier
http://www.fortunecity.com/meltingpot/reinli/1097/HTML/BB.html

Ik had een directe link gezet maar dat werkte niet helemaal lekker
Gr

Kenneth

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')