abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:49:05 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65043211
Hello

Ik zou willen vragen of hier iemand zit van het BVE in Oirschot.
zou graag wat informatie winnen over de opleiding werkzaamheden en alle zaken die bij deze eenheid horen. Ik heb al veel informatie kunnen winnen van personen van Istar maar zou graag van het BVE in oirschot wat horen, dit in verband met watervallen van de KMS naar Cav. Verkenning.

Alvast bedankt!
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:16:02 #2
184568 elilim
videre nec videri
pi_65047187
in grote lijnen ziet het werk er hetzelfde uit, verkenningsopleiding is voor beide hetzelfde.De taakstelling en daarbij behorende werkzaamheden zijn natuurlijk wel verschillend.

Zo zal de BVE intel vergaren voor een gemechaniseerde brigade. Dus kort voor de brigade in tijd (2-5dagen) en afstand (5-50km) intel vergaren.
Tevens zal de BVE zich meer richten op optreden met de Fennek aangezien ze onderdeel zijn van de gemechaniseerde brigade.
Er worden dus veel oefeningen gedraaid: schietseries in bijv Duitsland, oefeningen verkenningswerk vooral met voertuig maar soms ook te voet. Optreden verstedelijkt gebied in een oefendorp.

ISTAR verkenners zijn onderdeel van een bataljpn gericht op intel vergaren, dus niet ten dienste van een brigade. Ze zullen dus meer opereren in de diepte, het vijandelijke achtergebied in afstand 50+ km en inzetten langer dan een week.
Het ggve heeft veel meer de nadruk liggen op het optreden te voet, met softtops maar ook de Fennek.

De uitzenddruk ligt bij de BVE ook lager dan bij ISTAR aangezien er altijd een ISTAR element aanwezig is in de zandbak. De BVEen gaan op tourbeurt en zijn momenteel gewoon thuis.
IIzelf ben helaas voor jou ook van de istar club dus verder kan ik je weinig vertellen over het dagelijks leven bij de BVE. Denk trouwens dat je dit ook aan je smo kunt vragen, als je het serieus van plan bent kun je misschien wel een dag/week meelopen. Als ik me niet vergis zit je in het pio pel dus dan heb je daar alle tijd voor
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:24:05 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65047629
Jep, zit er vanwege een gebroken rib

Ik ga morgen eens bellen

Jou info komt exact overeen met wat die gozer in mijn groep me heeft verteld, kwam van 11 tankbat verkenners?
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:43:50 #4
184568 elilim
videre nec videri
pi_65048670
De bataljonsverkenners hebben weer een hele andere werkwijze. Zowel de tank als de painf bataljons (die samen een brigade vormen)hebben hun eigen verkenninseenheid.
Deze verkenners zullen ongeveer 2-12 uur voor de aanval/actie uit verplaatsen met Fenneks om grofweg gezegd de route te controleren op begaanbaarheid en vijand. Wanneer je cav verkenning gaat doen kun je in deze tak van de verkenning alleen bij de tank verks terecht. Painf verks vallen onder painf, het is tevens geen start maar een vervolg functie.
suc6 met je rib
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:35:41 #5
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65831545
late reactie
maar nogmaals bedankt Elilim.
Ik ben bijna klaar hier in Budel, en heb het Nr. van een Luit van BVE.

heb jij verder nog een idee hoe ik informatie kan vergaren op internet of andere bronnen betreft BVE en haar werkzaamheden t.o.v istar bats
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:26:49 #6
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_65833239
doet de landmacht tegenwoordig iets in Buul dan behalve vanuit Weert? Kewl dacht dat ze nog niks fatsoenlijk gevonden hadden behalve 3 man navo die er zitten.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:10:22 #7
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65833987
Remedial Peleton zit er van de KMS.
Maar ook Mariniers, KMS heeft er een tentenkamp voor oefeningen, KMA oefent er ook veel op.

maar de KMS gaat uitbereiden ( heeft aanliggende school plus terrein gekocht ) dus verdwijnt er.
en de kazerne wordt helemaal van het KCT.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 22:02:44 #8
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_65836114
school moet wel eerst nieuwbouwen en die vergunningen zijn nog niet rond ( Heb zelf op die school gezeten ooit in een ver verleden) Dat ze van de bossen gebruik maken wist ik goed genoeg maar dat ze van de door onze oosterburen gebouwde faciliteiten gebruik maakten wist ik niet. Weet wel dat de Duitsers baalden dat ze weg moesten, zelf hebben ze niet zo'n luxe kazernes.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:31:34 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65838000
gaat wel gebeuren hoor
rond of niet, die school heeft de KMS al in zijn zak.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:12:00 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_65842742
niks mis mee hoor. gebouwen zijn toch te oud. In me jeugd was ik vaak in de weerterbossen ( zoals wij bulanders ze noemen) om kogels te zoeken. Ook meerdere keren scherp spul gevonden. Jaren later heb ik toen ik terugkwam van stappen nog ooit een Duitser over z'n kop staan zeiken. Ik moet zeggen die camo van hun werkt goed daar
  zondag 8 februari 2009 @ 13:25:55 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65845237
Dolfijn, maar nu weer terug over de BVE>
  zondag 8 februari 2009 @ 13:47:47 #12
184568 elilim
videre nec videri
pi_65846118
http://www.43bve.nl/ Geeft aardig weer wat een bve zoal uitvoert. Van de ISTAR recce is verder weinig te vinden op internet.
http://www.huzarenvanboreel.nl/ Site van het regiment waar alle 4 verk eskadrons onder vallen.

was afgelopen week toevallig nog op de ND te budel, dooie boel daar moet ik zeggen.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:19:42 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_65852337
Heel erg bedankt !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')