abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:42:42 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65048614
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:00 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Het klinkt idd onmogelijk en weet echt niet wanneer ik er zo over ga denken. Maar echt als ik nu een keus zou hebben dan zou ik er geen moment over twijfelen, echt geen moment. Jij ook nog steeds bedankt voor alle adviezen ed.
[..]

ik heb idd heel erg last van de piep, heb pas geleden zelfs een soort afscheidsbrief geschreven tijdens een paniekaanval aan mijn vriendin die 4 meter verder op zat. Maar dan een afscheidsbrief van mijn oude leven en dat het nooit meer hetzelfde zal zijn. Dat ik haar niet zo veel meer kan bieden als eerst, omdat ik me echt gehandicapt voelt en me echt enorm depressief voel.

Kijk als ik de piep kan maskeren als ik bijvoorbeel een tv programma aan het kijken ben, dan is er niks aan de hand. Maar dat kan dus niet. Ik kijk naar de tv en daarnaast en eroverheen hoor ik zo'n schelle hoge pieptoon. Die er dus elke minuut van de dag is. Hoe moet ik ooit geloven dat zo'n schelle pieptoon ooit naar de achtergrond gedrukt gaat worden.

Het is ook niet zo dat dit mijn enige forum is waar ik op zit. Ik zit ook nog eens op het tinnitusforum in het nederlands, 3 engelse en 1 duitse. Daar heb ik dus ook andere verhalen gelezen. Dat het niet na verloop van tijd naar de achtergrond valt. Er zijn daar mensen die er al 8 jaar last van hebben en nog steeds elke dag dezelfde gevoelens hebben als ik nu. En daar wordt je dus niet echt vrolijk van, ook als je nog eens bedenkt dat ik daarbij een hypochonder ben, dus zowiezo al altijd op mijn lichaal lette dit icm tinnitus is echt een hel.
Ik kan dus nooit meer van stilte genieten.
Ik voel me ook niet meer veilig thuis. Ik bedoel anderhalve maand geleden vond ik het fijn om thuis te komen na mijn werk. Nu heb ik dit totaal niet meer want ik kan toch niet rustig thuis zitten.
Rustig zitten is er nooit meer bij en laat dat nou 1 van mijn grootste hobbies zijn.
[..]



Inderdaad zo komen de paniekaanvallen naar boven. JE hebt helemaal gelijk. Maar ik vind niet dat ik zelf schuld heb aan de tinnitus. Ik heb 1 keer gestofzuigd met een mp3 speler op, en sávonds kwam de piep ineens. Ik heb het gevoel levenslang te hebben gekregen in 1 avond. Ik ben in heel mijn leven 15 keer naar een concert of disco geweest als het al niet minder is.
Net weer geprobeerd om naar de wereld draait door te kijken, maar door de piep ben ik er gewoon helemaal niet bij en dat is niet omdat ik naar de piep luistert, nee ik luister naar de tv en de piep komt er gewoon dwars doorheen zetten en tuurlijk dan kan ik denken " negeer hem, negeer hem, negeer hem" maar dat houdt op een gegeven moment op en krijg dan ineens weer buikpijn omdat het blijvend is en dan lukt het echt niet meer om mijn aandacht bij het tv programma te houden.
Je zegt lekker relaxen, dat is er dus gewoon niet meer bij. Overal komt de piep boven uit. Het enige waar ik kan relaxen is onder de douche. Daar hoor ik hem niet.

Ik zou echt willen dat de piep wat lager was in HZ. Hij is nu zo hoog dat hij niet te maskeren in en waardoor ik hem dus echt niet kan negeren.


Het enige wat me nu op de been houdt is Bromazepam. Ik ben helemaal geen medicijnslikker. Ben er huiverig voor. Maar zodra ik ze slik dan lijkt het net ofdat het scherpe randje van de tinnitus er af is en voel ik gewoon veel beter. Ik krijg een stukje van mijn oude persoonlijkheid terug. Heb net zelfs achter de xbox kunnen zitten voor een kwartiertje, maar dat alleen maar met behulp van zo'n Benzo. Het maakt me rustig.
Het is nu de 4de dag dat ik er 1 in neem, maar merk het wel als hij uitgewerkt is dan zijn de paniekaanvallen weer aanwezig tot aan overgeven aan toe.


Zucht, hoe je leven in 1 dag(26 november) zo op zijn kop kan staan.
Ik ga echt heel bot zijn hoor ; maar wat ben jij een ongelooflijke jankzak. Leer met die piep om te gaan ipv erover te zaniken. Mensen die die piep al een poos hebben geven duidelijk aan dat je niet op fora's moet zitten al die doemverhalen te lezen, en wat doe je? Die verhalen lezen. Ipv dat je nou aan de gang gaat met acceptatie van die piep, en niet telkens loopt te miepen dat je leven zo verneukt is.

Ik word er ook wel eens schijtziek van. Ik ben ontzettend verkouden, zo erg dat ik geen enkel luchtje adem door mn neus kan krijgen. Mijn piep is dus nu echt kei luid en komt overal bovenuit, zelfs boven de tv. Ik ga toch ook niet miepen? Ik ga me heerlijk ontspannen, dingen doen waarbij ik me lekker voel (ik heb net lekker een bakkie verse sinaasappelsap geperst, douche genomen, en nu heb ik heerlijk phil collins opstaan om even bij te komen) dat werkt 100x beter dan elke keer maar denken "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik hoor die piep! AAAAAAAAAAAAAAAAA". Ja, het is kut, ja het is moeilijk, nee ik heb niet makkelijk praten, en ja ik weet wat je door maakt, ook al is het in mindere mate.

Als je tv zit te kijken moet je ook niet denken "negeer hem, negeer hem" dan is hij juist nog meer aanwezig. Ook al volg je geen reet van de tv, blijven kijken en zo goed mogelijk je best blijven doen.

Leg je er gewoon bij neer. Het is blijvend, het gaat nooit meer weg. De keuze is aan jezelf hoor. Accepteer je dat het leven soms kut is en ga je lekker verder, of blijf je hangen met alle gevolgen van dien (Eventueel kwijt raken van je vriendin, ect).

Wat zegt je vriendin er trouwens for god sake van?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:37:56 #27
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65068482
Ik vind het helemaal niet erg hoor dat je zo bot doet.
Elke dag probeer ik met goede moed de piep te accepteren en tot nu toe loopt het elke dag uit op een drama.

Waar ik ook heel erg mee zit, is het feit dat er zo weinig mensen zijn met echt invaliderende tinnitus in Nederland en dat ik dat dan krijg. En ja dat heeft met een stukje acceptatie te maken misschien en ja ik weet dat andere mensen ergere ziektes krijgen/hebben alleen gaat het daar niet om.

Ik ben een hypochonder en dus altijd zuinig geweest op mijn lichaam, ik heb nog nooit gerookt , nog nooit drugs gebruikt, misschien 1 a 2 keer in het jaar alcohol gebruikt en in mijn hele leven misschien 15 keer uitgegaan. Ik ben een echte huismus en hou dus van lekker rustig op de bank zitten met een kopje thee ed. Dat rustig zitten is er niet meer bij en dat was een beetje mijn leven.
Hierdoor is het dus moeilijk te accepteren.
Andere mensen gaan elke week uit, zuipen zich klem, snuifen zich rot en daar is geen reet mee aan de hand.

Ik ben blij met die bromazepam die ik nu heb want dat maakt het leven voor mij nu iets dragelijker.
En je mag me echt een jankebal vinden, maar ik zie mijn leven op dit moment echt niet meer zitten.
Ik kan gewoon NOOIT meer rustig op de bank zitten. En dan bedoel ik dus ook NOOIT want de piep gaat dus NOOIT meer weg. En aangezien die zo schel en hoog is hoor ik hem dus ook altijd.

Als ik tv zit te kijken denk ik niet van negeer hem, dat probeer ik. Maar het houdt op een gegeven moment op en dan loop ik weer door de kamer te ijsberen met alle huilbuien van dien.

Tja wat vind mijn vriendin ervan die vind het ook heel erg voor me en ze steunt me waar ze kan. Ik heb haar alleen vertelt dat het leven hoe het was voorbij is. Ze vertlede me dat we er samen uit moeten komen.

Echt waar was de piep maar iets lager of minder hard zodat ik in ieder geval tv zou kunnen kijken, dan kon ik beter mee om gaan.

En echt waar nog steeds als ik een keus zou hebben, zou ik liever mijn voet er af hakken dan dit hebben. En sommige kunnen dat raar vinden, maar ik zou het zonder twijfel doen. ECHT WAAR!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:59:56 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65069371
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:37 schreef Henk-B het volgende:
Ik vind het helemaal niet erg hoor dat je zo bot doet.
Elke dag probeer ik met goede moed de piep te accepteren en tot nu toe loopt het elke dag uit op een drama.

Waar ik ook heel erg mee zit, is het feit dat er zo weinig mensen zijn met echt invaliderende tinnitus in Nederland en dat ik dat dan krijg. En ja dat heeft met een stukje acceptatie te maken misschien en ja ik weet dat andere mensen ergere ziektes krijgen/hebben alleen gaat het daar niet om.

Ik ben een hypochonder en dus altijd zuinig geweest op mijn lichaam, ik heb nog nooit gerookt , nog nooit drugs gebruikt, misschien 1 a 2 keer in het jaar alcohol gebruikt en in mijn hele leven misschien 15 keer uitgegaan. Ik ben een echte huismus en hou dus van lekker rustig op de bank zitten met een kopje thee ed. Dat rustig zitten is er niet meer bij en dat was een beetje mijn leven.
Hierdoor is het dus moeilijk te accepteren.
Andere mensen gaan elke week uit, zuipen zich klem, snuifen zich rot en daar is geen reet mee aan de hand.

Ik ben blij met die bromazepam die ik nu heb want dat maakt het leven voor mij nu iets dragelijker.
En je mag me echt een jankebal vinden, maar ik zie mijn leven op dit moment echt niet meer zitten.
Ik kan gewoon NOOIT meer rustig op de bank zitten. En dan bedoel ik dus ook NOOIT want de piep gaat dus NOOIT meer weg. En aangezien die zo schel en hoog is hoor ik hem dus ook altijd.

Als ik tv zit te kijken denk ik niet van negeer hem, dat probeer ik. Maar het houdt op een gegeven moment op en dan loop ik weer door de kamer te ijsberen met alle huilbuien van dien.

Tja wat vind mijn vriendin ervan die vind het ook heel erg voor me en ze steunt me waar ze kan. Ik heb haar alleen vertelt dat het leven hoe het was voorbij is. Ze vertlede me dat we er samen uit moeten komen.

Echt waar was de piep maar iets lager of minder hard zodat ik in ieder geval tv zou kunnen kijken, dan kon ik beter mee om gaan.

En echt waar nog steeds als ik een keus zou hebben, zou ik liever mijn voet er af hakken dan dit hebben. En sommige kunnen dat raar vinden, maar ik zou het zonder twijfel doen. ECHT WAAR!!!
Maar nogmaals ;

Als jij zo zo focust op die piep, dan verdwijnt hij dus echt niet naar de achtergrond. En dat is toch juist wat we willen?

Lees je pm trouwens eens.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:45:31 #29
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_65071135
Henk-B, ik weet haast niet meer wat ik tegen je moet zeggen. Je weerlegt ook alles wat er gezegd wordt, alsof het in jouwsituatie niet kan. Nu begin je weer over dat je een invaliderende tinnitus hebt. Je hebt geen invaliderende tinnitus, je maakt er zelf een invaliderende tinnitus van. Dat is een groot verschil. Het is namelijk statistisch onmogelijk dat jij toevallig alle zeldzame gevallen van een ziekte hebt waar 0.01% van de bevolking door wordt getroffen (gezien jouw lijstje aan onverklaarbare kwalen). Je bent bang dat je het ergste van het ergste hebt, en die angst zorgt er voor dat je het zo ervaart. Je lijdt het meest door 't lijden dat je vreest.. in dit geval dat het nooit meer overgaat en dat je het alitjd zo hard blijft horen.

Ik lag vannacht trouwens in m'n bed en moest even aan de posts van Henk-B denken, en m'n ruis werd dus spontaan erger..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_65071506
Ik geloof nog steeds niet dat als de piep iets lager of minder hard zou zijn dat je er dan geen last van zou hebben. Daar ben je gewoon een te grote paniekkip voor, dat is wel duidelijk nu.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:53:44 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65071509
ik heb trouwens die paragnost maar eens gesmst. Ze heeft wel resultaten geboekt. Volgende week afspraak.

We zien wel, ik = benieuwd. Werkt het niet heb ik 50 euro weg gemikt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65071595
Veel succes Qwea! En beterschap met je verkoudheid
Als het niet werkt weet je in ieder geval zeker dat je niks aan een paragnost hebt toch? Belangrijkste is denk ik nog steeds rust krijgen in je lichaam waardoor je je ook minder druk maakt om de tinnitus.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:57:37 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65071675
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:55 schreef Empathologica het volgende:
Veel succes Qwea! En beterschap met je verkoudheid
Als het niet werkt weet je in ieder geval zeker dat je niks aan een paragnost hebt toch? Belangrijkste is denk ik nog steeds rust krijgen in je lichaam waardoor je je ook minder druk maakt om de tinnitus.
Och ik maak me er niet zo druk om hoor. Alleen als hij weg kan, heb ik hem liever weg

Als het niet helpt, nou ja, jammer dan. Geen paniek dan hoor Het is lichtelijk hinderlijk soms, maar niet asociaal levensbedreigend oid
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:22:22 #34
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65075294
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef Qarinx het volgende:
Henk-B, ik weet haast niet meer wat ik tegen je moet zeggen. Je weerlegt ook alles wat er gezegd wordt, alsof het in jouwsituatie niet kan. Nu begin je weer over dat je een invaliderende tinnitus hebt. Je hebt geen invaliderende tinnitus, je maakt er zelf een invaliderende tinnitus van. Dat is een groot verschil. Het is namelijk statistisch onmogelijk dat jij toevallig alle zeldzame gevallen van een ziekte hebt waar 0.01% van de bevolking door wordt getroffen (gezien jouw lijstje aan onverklaarbare kwalen). Je bent bang dat je het ergste van het ergste hebt, en die angst zorgt er voor dat je het zo ervaart. Je lijdt het meest door 't lijden dat je vreest.. in dit geval dat het nooit meer overgaat en dat je het alitjd zo hard blijft horen.

Ik lag vannacht trouwens in m'n bed en moest even aan de posts van Henk-B denken, en m'n ruis werd dus spontaan erger..
Duizend maal sorry als ik iedereen hier in het harnas jaag, maar ik ervaar de piep echt zo.
Ik kan er echt niks aan doen.

Ik ga de situatie schetsen zoals het op precies op dit moment is.
Ik lig op de bank met de laptop en de tv staat op de achtergrond aan. Ik heb net geprobeerd om wat gaming sites te bezoeken. Het enige wat ik hoor en waar ik niet aan kan ontsnappen is de ontzettend hoge pieptoon.
Ik zit het hem dus niet op te zoeken, ik wilde naar game site zoeken, paar filmpjes gekeken, maar er is gewoon geen ontkomen aan. Dat vind ik dus invaliderende tinnitus. Zelfs niet kunnen concentreren op leuke dingen. Kun je nagaan hoe dat op het werk is.

Als je hem kunt maskeren, als je tv kijkt en dus met minimaal omgevingsgeluid heb je inderdaad geen invaliderende tinnitus. Hoor je hem ook als er wel iets omgevingsgeluid is zoals de tv, vind ik dat je invaliderende tinnitus hebt, je kan namelijk niet meer iets rustig doen wat je altijd wel gedaan hebt.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_65075474
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef Qarinx het volgende:
Ik lag vannacht trouwens in m'n bed en moest even aan de posts van Henk-B denken, en m'n ruis werd dus spontaan erger..
Dat heb ik dus ook al 2 dagen sinds ik hier dit topic bekijk....


Henk, je moet er niet aan denken dat je hem op de achtergrond wil hebben, je moet er juist NIET aan denken, dus andere dingen gaan doen. Ik heb het allemaal meegemaakt, ik weet waar je doorheen moet. Ik liep ook te ijsberen, en dan dat woordje he, nooit, dat doet het hem. Wie weet ooit, maar voorlopig niet. En zolang het in je kop blijft zitten blijft die piep je achtervolgen. Dus zoals iedereen al zei, ga de deur uit, zet de muziek wat harder, onderneem iets, ga op therapeutische basis werken enz. Tuurlijk, muziek harde,r je blijft hem horen, maar je moet ervoor zorgen dat de muziek de overhand neemt, dus luister naar de teksten, naar de instrumenten, en voor je het weet heb je de piep even niet gehoord.

Accepteren is moeilijk, maar echt, iedereen voor jou kon het, dus jij ook.

En blijf van die Tinnitus-forums af!! Ze kunnen je niet helpen, je zorgt er alleen maar voor dat je er aan blijft denken.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:52:57 #36
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65076677
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:26 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook al 2 dagen sinds ik hier dit topic bekijk....


Henk, je moet er niet aan denken dat je hem op de achtergrond wil hebben, je moet er juist NIET aan denken, dus andere dingen gaan doen. Ik heb het allemaal meegemaakt, ik weet waar je doorheen moet. Ik liep ook te ijsberen, en dan dat woordje he, nooit, dat doet het hem. Wie weet ooit, maar voorlopig niet. En zolang het in je kop blijft zitten blijft die piep je achtervolgen. Dus zoals iedereen al zei, ga de deur uit, zet de muziek wat harder, onderneem iets, ga op therapeutische basis werken enz. Tuurlijk, muziek harde,r je blijft hem horen, maar je moet ervoor zorgen dat de muziek de overhand neemt, dus luister naar de teksten, naar de instrumenten, en voor je het weet heb je de piep even niet gehoord.

Accepteren is moeilijk, maar echt, iedereen voor jou kon het, dus jij ook.

En blijf van die Tinnitus-forums af!! Ze kunnen je niet helpen, je zorgt er alleen maar voor dat je er aan blijft denken.
Dank je weer voor deze post!!
Echt je moet me geloven dat ik het aan het proberen ben, heb vandaag eens geen Benzo ingenomen om te kijken of dat het me zelf gaat lukken. Tot nu toe geen paniekaanval gekregen.
Kijk waar ik ook bang voor ben is natuurlijk het erger maken/worden van de piep en de gedachtes dat je dus bepaalde dingen niet meer kunt doen. Bijv motor rijden.
Volgende week ga ik iig weer halve dagen proberen te werken.

Het is niet zo dat ik niet probeer om erover heen te komen, ik bedoel :

A) ik heb de psycholoog ingeschakeld
B) ik heb het Tinnitus-team in het ErasmusMC ingeschakeld (moet ik nog steeds door worden opgeroepen)
C) ik heb via de huisarts de Bavo/RNO groep ingeschakeld ( voorheen Riagg)
D) ik ga naar PROF. Dr. de Ridder in Antwerpen omdat er toch een hele kleine kans bestaat om via elektrodes in het hoofd er van af te komen.

Als ik zelf zo naar het lijstje kijk voel ik me soms echt een gestoorde gek, maar geloof me als ik zeg dat ik een maand en 3 weken geleden een enorm gelukkig leven had en er nooit bij stil had gestaan dat 2009 zo voor mij zou beginnen met al die instanties van dien.

Zou ik je iets anders mogen vragen?
Als je op vakantie gaat heb je dan nog wel plezier?
Ik bedoel bij mij zitten er zoveel toekomstbeelden zonder plezier in mijn hoofd.
Lekker RUSTIG op het strand liggen zie ik namelijk helemaal niet voor me en dat was vakantie voor mij. Op het strand. Allemaal gedachtes die door mijn hoofd vliegen.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:29:00 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65078221
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:22 schreef Henk-B het volgende:

[..]


Hoor je hem ook als er wel iets omgevingsgeluid is zoals de tv, vind ik dat je invaliderende tinnitus hebt, je kan namelijk niet meer iets rustig doen wat je altijd wel gedaan hebt.
Nu ik stront verkouden ben, hoor ik mn piep echt overal boven uit. En toch ga ik zo lekker bankhangen en ff tv loeren en misschien zelfs wel in slaap vallen.

Dus dat gaat niet op hoor wat je zget./
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:32:02 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65078362
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:52 schreef Henk-B het volgende:


Zou ik je iets anders mogen vragen?
Als je op vakantie gaat heb je dan nog wel plezier?
Ik bedoel bij mij zitten er zoveel toekomstbeelden zonder plezier in mijn hoofd.
Lekker RUSTIG op het strand liggen zie ik namelijk helemaal niet voor me en dat was vakantie voor mij. Op het strand. Allemaal gedachtes die door mijn hoofd vliegen.
Ja, want wij hebben die piep geaccepteerd. Vroeger als ik niet kon slapen focuste ik me op mn ademhaling. Nu op mn piep. Zelfde effect, even saai, en ik val vanzelf in slaap.

Ik kan er echt niet bij dat jij er zo'n last van hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65079513
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik kan er echt niet bij dat jij er zo'n last van hebt.
Ik wel. Bedoel hij mankeert al een en ander, ik ook. En dan het idee "dat komt er ook nog ff bij" doet je nog eens extra de das om. En je kan beter pijn hebben dan een piep of ruis in je kop, en geloof me maar, want ik heb het beiden.

@ Henk,

Ja, ik heb een sleurhut en ga elk jaar met gezinnetje naar een camping bij het strand, lekker het ruisen van de zee, je kinderen die genieten van het water en zand, af en toe (lees vaak) het water in, daarna met een biertje bij de caravan met alle rust, heerlijk!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:09:13 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65079679
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:03 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Ik wel. Bedoel hij mankeert al een en ander, ik ook. En dan het idee "dat komt er ook nog ff bij" doet je nog eens extra de das om. En je kan beter pijn hebben dan een piep of ruis in je kop, en geloof me maar, want ik heb het beiden.

@ Henk,

Ja, ik heb een sleurhut en ga elk jaar met gezinnetje naar een camping bij het strand, lekker het ruisen van de zee, je kinderen die genieten van het water en zand, af en toe (lees vaak) het water in, daarna met een biertje bij de caravan met alle rust, heerlijk!
Nou, ik heb altijd migraine gehad. Als ik moest kiezen tussen migraine en die piep, laat die piep dan maar mooi zitten hoor.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65080812
ken ik ook nog wel, eerst het "aura", dat vreemde beeld, en dan strontmisselijk en koppijn. Ook geen pretje nee.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_65086307
Maar psycholoog én RIAGG inschakelen, is dat niet een beetje dubbelop? Wat wil je er mee bereiken? Dat je 2x per week kan lopen huilen ipv 1x per week?
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:14:25 #43
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65089175
Eerst vraag je dit:
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:04 schreef Empathologica het volgende:
Henk-B; heb je nou al is contact gezocht met een psycholoog of iets?
Je focust jezelf er gewoon veels te veel op, waardoor je alleen maar gestresster raakt. Wat mij een beetje opvalt is dat je hier wel ontzettend veel zit van 'ik hoor' 'ik heb last van' 'ik kan niet' maar niks van 'ik heb een dokter opgezocht'. Misschien dat ik het gemist heb, maar als je er echt zo'n last van hebt, dan doe er wat aan. Praten, van die apparaten met ruis proberen, kalmeringstabletten (?), weet ik het.
En nu een rare opmerking over dat ik dan 2 keer kan gaan huilen????
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:09 schreef Empathologica het volgende:
Maar psycholoog én RIAGG inschakelen, is dat niet een beetje dubbelop? Wat wil je er mee bereiken? Dat je 2x per week kan lopen huilen ipv 1x per week?

Ik heb de psycholoog ingeschakeld om de tijd te overbruggen totdat ik bij het riagg terecht kan. De psycholoog is niet gespecialeerd in Tinnitus klachten.
Maar leuke opmerking over 2 keer huilen!
Je mag trouwens wel weten als je het leuk vindt, ik huil wel 5 a 6 keer per dag de afgelopen maand en 3 weken.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_65089459
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:14 schreef Henk-B het volgende:
Eerst vraag je dit:
[..]

En nu een rare opmerking over dat ik dan 2 keer kan gaan huilen????
[..]

Ik heb de psycholoog ingeschakeld om de tijd te overbruggen totdat ik bij het riagg terecht kan. De psycholoog is niet gespecialeerd in Tinnitus klachten.
Maar leuke opmerking over 2 keer huilen!
Je mag trouwens wel weten als je het leuk vindt, ik huil wel 5 a 6 keer per dag de afgelopen maand en 3 weken.
Niet om je af te kraken. Je zult er ongetwijfeld nog veel meer last van hebben dan ik. Maar als ik jouw reacties de afgelopen 2 topics lees, dan wordt het nooit beter. Je zult toch echt even rustig een keertje de dingen op een rijtje moeten zetten. Probeer oplossingen te zoeken en maak je vooral niet zo druk over dingen waar je niks aan kunt veranderen. Ik denk er ook regelmatig aan, als ik 'm hoor, maar erg druk maak ik me er niet over. De eerste twee weken wel, maar daarna al niet meer zo. Probeer het te accepteren hoe moeilijk het ook lijkt. Het zit ook tussen de oren, als je er de hele dag mee bezig bent hoor je waarschijnlijk ook niks anders....
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:48:24 #45
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65090758
Beste allemaal,

Hierbij een post van de vriendin van Henk-B.

Ik heb een aantal van jullie posts gelezen, maar de meeste komen uit op hetzelfde (steun, advies en kritische noot).

Henk heeft nu eenmaal langer de tijd nodig om met de tinnitus om te gaan. Bovendien lijkt het mij ook erg storend om met een fluctuerende piep door het leven te gaan. Ik kan begrijpen dat je dit niet zomaar naar de achtergrond duwt.
Overigens geeft het Henk ook de nodige steun en rust om op fora en internet te zitten. Bovendien is hij altijd zo geweest, niets nieuws dus. Hij wil altijd gewoon het naadje van de kous weten.
Tevens heeft hij vandaag voor het eerst sinds 6 dagen zijn kalmeringstablet niet genomen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat dan een paar dagen geleden. Er zit dus gelukkig vooruitgang in, alleen met hele kleine sprongen. En dat geeft niet, ik zal er altijd voor hem zijn.

Ik hoop dat er een tijd komt dat het leven voor hem wat verdraagzamer is, want het leven kan zo mooi zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en dat mede dankzij hulp van derden.

Bij dezen dus bedankt voor de steunende, adviserende en kritische post
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_65097908
Met huilen bedoel ik dus niet letterlijk tranen en weet ik het wat zoals jij het opvat, maar dat je 2x per week (dus bij 2 verschillende instanties) kan praten, zeveren, of hoe je het ook noemen wilt. Maar de verklaring dat je eerst psycholoog tot dat je bij het RIAGG terecht kan (wat altijd verdomd lang duurt) vind ik een goede verklaring. Ik dacht dus ff dat je naar 2 verschillende instanties tegelijk ging, en dat vind ik persoonlijk een beetje dubbelop en lijkt me dat als je dat deed, er miscommunicaties kunnen ontstaan, ala de een zegt zus en de ander zegt zo.

En ik weet niet wat je slikt, maar is het wel slim om te beginnen en dan weer te stoppen? Vele antidepressiva hebben even de tijd nodig om te werken, en als je dan ineens weer stopt kan het problemen opleveren. En dit is niet bedoeld om af te zeiken, maar een tip om ff op te letten wat je doet met die dingen want het zijn niet zomaar pretpilletjes.

Even opgezocht over Bromazepam:
quote:
Effecten die u kunt verwachten wanneer de behandeling met bromazepam wordt gestopt.
Bij het plotseling stoppen van het innemen van bromazepam kunnen er reboundverschijnselen (klachten die voor de behandeling bestonden komen enkele dagen in versterkte mate terug) en onttrekkingsverschijnselen optreden. De dosis dient daarom geleidelijk te worden verminderd.
Ook niet echt iets waar je zin in hebt lijkt me.

[ Bericht 22% gewijzigd door Empathologica op 16-01-2009 09:03:17 ]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:36:46 #47
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_65102937
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:52 schreef Henk-B het volgende:
Dank je weer voor deze post!!
Echt je moet me geloven dat ik het aan het proberen ben, heb vandaag eens geen Benzo ingenomen om te kijken of dat het me zelf gaat lukken. Tot nu toe geen paniekaanval gekregen.
Kijk waar ik ook bang voor ben is natuurlijk het erger maken/worden van de piep en de gedachtes dat je dus bepaalde dingen niet meer kunt doen. Bijv motor rijden.
Volgende week ga ik iig weer halve dagen proberen te werken.
Heb je trouwens al op maat gemaakte oordoppen?

Wat heeft de KNO arts tegen je gezegd dan?? Die van mij zij namelijk dat ie wel verwachtte dat het weg zou trekken. En dat vond ik best wel relax om te horen, want sinds dat bezoek denk ik dat het wel overgaat en ben ik er zoveel minder mee bezig. En nu ik zit te typen hoor ik hem wel (ik stop zelfs even om er naar te luisteren en dan denk ik: shit, ik heb 'm nog). Maar ja, hij gaat zo ook wel weer weg als ik een bakkie koffie ga zetten en even over andere dingen nadenk..
quote:
Ik bedoel bij mij zitten er zoveel toekomstbeelden zonder plezier in mijn hoofd.
Lekker RUSTIG op het strand liggen zie ik namelijk helemaal niet voor me en dat was vakantie voor mij. Op het strand. Allemaal gedachtes die door mijn hoofd vliegen.
Ik snap niet dat je zo'n pessimistisch toekomstbeeld hebt. Als ik op vakantie ga, dan blijft de piep thuis. Een nieuwe omgeving, indrukken, zoveel afleiding. Je hebt zoveel andere impulsen om je aandacht op te richten, dat echt wel weet waar ik geen aandacht aan besteed.

En ik heb ook wel eens dat de piep echt 2 dagen heel hard is, ook hoog en ook fluctuerend. Vaak dus icm overbelasting en vermoeidheid, zonder dat ik er aan wil denken. Dan ga ik gewoon slapen.. en ik merk dat het sneller weggaat als ik er dus niet meer aan denk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarinx op 16-01-2009 11:43:50 ]
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:10:34 #48
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65104229
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:56 schreef Empathologica het volgende:
Met huilen bedoel ik dus niet letterlijk tranen en weet ik het wat zoals jij het opvat, maar dat je 2x per week (dus bij 2 verschillende instanties) kan praten, zeveren, of hoe je het ook noemen wilt. Maar de verklaring dat je eerst psycholoog tot dat je bij het RIAGG terecht kan (wat altijd verdomd lang duurt) vind ik een goede verklaring. Ik dacht dus ff dat je naar 2 verschillende instanties tegelijk ging, en dat vind ik persoonlijk een beetje dubbelop en lijkt me dat als je dat deed, er miscommunicaties kunnen ontstaan, ala de een zegt zus en de ander zegt zo.

En ik weet niet wat je slikt, maar is het wel slim om te beginnen en dan weer te stoppen? Vele antidepressiva hebben even de tijd nodig om te werken, en als je dan ineens weer stopt kan het problemen opleveren. En dit is niet bedoeld om af te zeiken, maar een tip om ff op te letten wat je doet met die dingen want het zijn niet zomaar pretpilletjes.

Even opgezocht over Bromazepam:
[..]

Ook niet echt iets waar je zin in hebt lijkt me.
Als je het middel langer dan 2 weken slikt moet je het idd afbouwen.
Met 6 dagen kan het wel werd er mij verteld.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:36 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Heb je trouwens al op maat gemaakte oordoppen?

Wat heeft de KNO arts tegen je gezegd dan?? Die van mij zij namelijk dat ie wel verwachtte dat het weg zou trekken. En dat vond ik best wel relax om te horen, want sinds dat bezoek denk ik dat het wel overgaat en ben ik er zoveel minder mee bezig. En nu ik zit te typen hoor ik hem wel (ik stop zelfs even om er naar te luisteren en dan denk ik: shit, ik heb 'm nog). Maar ja, hij gaat zo ook wel weer weg als ik een bakkie koffie ga zetten en even over andere dingen nadenk..
[..]

Ik snap niet dat je zo'n pessimistisch toekomstbeeld hebt. Als ik op vakantie ga, dan blijft de piep thuis. Een nieuwe omgeving, indrukken, zoveel afleiding. Je hebt zoveel andere impulsen om je aandacht op te richten, dat echt wel weet waar ik geen aandacht aan besteed.

En ik heb ook wel eens dat de piep echt 2 dagen heel hard is, ook hoog en ook fluctuerend. Vaak dus icm overbelasting en vermoeidheid, zonder dat ik er aan wil denken. Dan ga ik gewoon slapen.. en ik merk dat het sneller weggaat als ik er dus niet meer aan denk.
Ik heb geen op maat gemaakte oordoppen, wel heb ik van die weggooi oordoppen, maar aangezien ik nooit uitging heb ik ze niet echt nodig. (behalve dan als ik ga boren oid)

Ik snap niet dat jou KNO-arts dat gezegd heeft. Op alle medische sites/forums, mijn huisarts, de kno-arts hebben allemaal gezegd dat de piep blijvend zou zijn.
quote:
Maar ja, hij gaat zo ook wel weer weg als ik een bakkie koffie ga zetten en even over andere dingen nadenk..
Dat gaat bij mij dus niet, hij is daarvoor te hoog en te aanwezig voor.
Daarom heb ik dus ook een pessimistisch toekomstbeeld als ik in mijn huis waar je lekker relaxed hoort te zitten ook niet aan de piep kan ontsnappen, lukt dat al helemaal niet ergens anders.
Ik heb ook net een bakje thee gezet, maar de piep is er de hele tijd.

Je zegt ook "dan ga ik gewoon slapen" ik kan je vertellen dat dat er bij mij niet meer bij is. Ik kan niet meer normaal slapen zoals vroeger. Ik lig soms uren wakker met de tv aan en als ik dan in slaap van dan wordt ik om 4 uur weer wakker. DMV de Bromazepam lukte het mij om in slaap te vallen en 9 uur te slapen, zonder kom ik gewoon niet meer in slaap.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_65104533
Het kan ook weg trekken als je geluk hebt. Ik had dat geluk in ieder geval.
Op mijn 7e ben ik plots volledig doof geworden en vanaf toen had ik continu, dag in en dag uit een soort sirene in m'n kop. Maar op die leeftijd weet je niet beter en is het van 'Mama ik hoor een sirene!' en wen je er iets makkelijker aan. In de puberteit had ik het nog (al was mijn gehoor gedeeltelijk terug gekomen) en werd het zo extreem door stress dat m'n gehoor vervormde en alles en dat ik ook in een ontzettend diep dal kwam (mede door andere problemen). Maar sinds ik naar een andere school ben gegaan -3 jaar terug- heb ik nergens meer last van. Af en toe als ik m'n gehoorapparaat niet in heb -dan is het dus doodstil om me heen- dan wil het nog wel is terug komen.

Er zit gewoon niks anders op dan er aan te wennen, dan heb je kans dat het of naar de achtergrond gaat of wegtrekt.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:23:33 #50
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_65104679
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:10 schreef Henk-B het volgende:
Ik heb geen op maat gemaakte oordoppen, wel heb ik van die weggooi oordoppen, maar aangezien ik nooit uitging heb ik ze niet echt nodig. (behalve dan als ik ga boren oid)
Mijn KNO adviseerde om op maat gemaakte oordoppen te maken. Gewoon bij hard geluid. Als ik aan het stofzuigen ben een half uur, dan merk ik nl. ook dat mijn ruis harder is geworden. Dat is echt een rot geluid. Goeie oordoppen is iig geen overbodige luxe.
quote:
Ik snap niet dat jou KNO-arts dat gezegd heeft. Op alle medische sites/forums, mijn huisarts, de kno-arts hebben allemaal gezegd dat de piep blijvend zou zijn.
Ik heb hem iig niet horen zeggen dat het blijvend was, maar dat hij de verwachting had dat het weg zou trekken. Misschien bedoelde hij wel dat het naar de achtergrond zou verdwijnen, aangezien dat ook in de meeste gevallen gebeurt en was dit een positieve benadering.
quote:
Je zegt ook "dan ga ik gewoon slapen" ik kan je vertellen dat dat er bij mij niet meer bij is. Ik kan niet meer normaal slapen zoals vroeger. Ik lig soms uren wakker met de tv aan en als ik dan in slaap van dan wordt ik om 4 uur weer wakker. DMV de Bromazepam lukte het mij om in slaap te vallen en 9 uur te slapen, zonder kom ik gewoon niet meer in slaap.
Maar in principe als je slaapt, dan hoor je het niet en zou er niets aan de hand moeten zijn. Vreemd dus dat je dan weer om 4 uur wakker wordt. Dat het in slaap komen een probleem vormt, daar kan ik nog wel inkomen.. Maar kennelijk slaap jij zo onrustig en ben je dusdanig uit je ritme, dat je daarom niet meer gewoon kan slapen. Doe je ook wel dingen om je te vermoeien? De hele dag thuis zitten is ook niet echt bevordelijk, want als je moe genoeg bent van het dingen doen dan val je vanzelf wel in slaap.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')