abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 januari 2009 @ 16:56:27 #151
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65176873
Nou.. woensdag NAC -verlies- zondag Ajax -verlies- daarna richting Den Haag, misschien daar maar weer een puntje pakken.
pi_65176929
Ik ben niet eens zo somber voor de wedstrijden tegen Ajax en NAC..
Juist tegen ADO zie ik ons weer op de plaat gaan.

Kansen moeten verdomme gewoon afgemaakt worden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 18 januari 2009 @ 16:58:08 #153
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_65176933
Ik snap ook werkelijk niet waarom Jans niet ingrijpt. Het laatste half uur wordt er gewoon dramatisch gespeeld, gooi er dan een Levchenko in of geen Kluin een kans want Berg was op.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 18 januari 2009 @ 17:06:38 #154
176916 Karrs
2007-2017
pi_65177276
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef Prosac het volgende:
Nou.. woensdag NAC -verlies- zondag Ajax -verlies- daarna richting Den Haag, misschien daar maar weer een puntje pakken.
Agree.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_65177523
Jans weet toch wel dat hij drie keer mag wisselen... toch?
  zondag 18 januari 2009 @ 17:19:14 #156
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65177770
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:12 schreef Ephemera het volgende:
Jans weet toch wel dat hij drie keer mag wisselen... toch?
Scheelt weer een wedstrijdbonus.
pi_65178076
Op het unoff fcg forum zitten de josti's weer te beweren dat Femi zo slecht was. Die vond ik verre van slecht zelfs. Ja, ik heb ook gezien dat hij minstens vijf keer de bal zomaar inlevert. Maar ik heb ook gezien dat hij wel steeds maar weer op het middenveld de bal afpakt. Ben ik nu zo dom of....
pi_65178162
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:27 schreef Ungeheuer het volgende:
Op het unoff fcg forum zitten de josti's weer te beweren dat Femi zo slecht was. Die vond ik verre van slecht zelfs. Ja, ik heb ook gezien dat hij minstens vijf keer de bal zomaar inlevert. Maar ik heb ook gezien dat hij wel steeds maar weer op het middenveld de bal afpakt. Ben ik nu zo dom of....
Je hebt gelijk. Hij verloor een paar keer wat dom de bal, wegdraaien bij een tegenstander terwijl hij het gewoon simpel had moeten houden. Maar verder speelde hij een prima pot imo. Vooral verdedigend zeer nuttig.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 18 januari 2009 @ 17:30:02 #159
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_65178176
Femi was net als de rest niet best. Maar hij pakte wel veel ballen af, alleen in de opbouw schort het hem aan overzicht.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zondag 18 januari 2009 @ 17:31:29 #160
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65178233
Ach erg goed was hij niet. Hij handelt toch laag voor zo'n positie.
pi_65178483
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65187719
Toch blijf ik Femi traag vinden. En hij wil het soms te mooi doen terwijl er geen tijd voor is.

Jans wisselt tegenwoordig helemaal niet meer volgens mij.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zondag 18 januari 2009 @ 21:36:10 #163
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65187775
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:35 schreef clauwheee het volgende:
Toch blijf ik Femi traag vinden. En hij wil het soms te mooi doen terwijl er geen tijd voor is.

Jans wisselt tegenwoordig helemaal niet meer volgens mij.
Dat was beter dan wel wisselen denk ik.
pi_65187959
Het wordt een interessante week met NAC Breda en Ajax voor de boeg. Heb er eerlijk gezegd niet al te veel vertrouwen in...
pi_65188213
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben niet eens zo somber voor de wedstrijden tegen Ajax en NAC..
Juist tegen ADO zie ik ons weer op de plaat gaan.
venom is bang voor Powel.

NAC uit is inderdaad gewoon mogelijk; NAC draait slecht. Ajax thuis is altijd een wedstrijd op zich.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:47:42 #166
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_65188346
Nee, wij draaien lekker .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_65190157
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nee, wij draaien lekker .
Ik wil ook niet zeggen dat we geheid gaan winnen, maar ik geef ons nu meer kans dan toen ik de loting vernam.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 19 januari 2009 @ 00:43:05 #168
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_65194764
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:36 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat was beter dan wel wisselen denk ik.
Dat is bij Jans wel vaker het geval...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_65195040
Hoe is de vorm van Groningen momenteel? Ik heb weinig van jullie gezien de laatste weken.

Wij missen onze spits
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65195520
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:58 schreef _Mike_ het volgende:
Hoe is de vorm van Groningen momenteel? Ik heb weinig van jullie gezien de laatste weken.
Maak je borst maar nat: 4-0, minstens!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65195538
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Maak je borst maar nat: 4-0, minstens!
* _Mike_ maakt borst nat.

Oké, al zeg ik 1-2
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65195563
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:58 schreef _Mike_ het volgende:
Hoe is de vorm van Groningen momenteel? Ik heb weinig van jullie gezien de laatste weken.
Je meent het!
quote:
Wij missen onze spits
I don't think so.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65195613
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Je meent het!
[..]

I don't think so.
Laatste maanden ook goed Ajax - Groningen is denk één van de weinige wedstrijden
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65195672
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:35 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Laatste maanden ook goed Ajax - Groningen is denk één van de weinige wedstrijden

Toen was Groningen een stuk beter in vorm. (was ook onverdiend )
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_65198190
quote:
Serhat Koç: klein van stuk, groots in daden

EINDHOVEN - Pas achttien lentes jong en nog geen 1 meter 70 lang. Toch is FC Eindhoven-spits Serhat Koç al een grote meneer in de Jupiler League. PSV trok al twee keer aan de bel, maar de kleine aanvaller is met ingang van het nieuwe seizoen te bewonderen in de 'Groene Hel'. FC Groningen wist de beloftevolle spits onlangs voor vier jaar te strikken. Met zestien doelpunten in 33 duels lijkt de Trots van het Noorden zich opnieuw te hebben verzekerd van een goaltjesdief van de bovenste plank.

De Eredivisie is natuurlijk een ander verhaal dan de Jupiler League, maar de ontwikkeling die de jonge Nederlander met Turkse roots doormaakt is stormachtig te noemen. Nog geen jaar geleden debuteerde hij als rechtsbuiten in het ensemble van Gerald Vanenburg. Koç lacht bescheiden: "Het is ongelofelijk. Voorafgaand aan het seizoen had ik mij als doel gesteld om uit te groeien tot een vaste waarde. Dat ik volgend jaar al op het hoogste podium van Nederland actief ben is een droom die werkelijkheid wordt. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Ze wilden me nu al overnemen.’’ Het komende half jaar zal Koç echter nog zijn kunsten vertonen in het Jan Louwers Stadion. "Dat zie ik niet als een straf. Eindhoven is voor mij niet zomaar een club. Ik ben er gevormd als voetballer en wil kampioen van het rechterrijtje worden. Stiekem hoop ik zelfs op een periodetitel."

Koç zag op 18 juli 1990 het levenslicht als tweede telg in het gezin van vader Suat en moeder Nilufer, die zoon Serhan al op aarde hadden gezet. "Ze noemen mijn moeder meestal Lilian, dat is makkelijker. Ik heb ook nog een jonger broertje, Sergen." Vernoemd naar Sergen Yalcin? Süper Solak stond te boek als het grootste talent dat Turkije ooit had voortgebracht, maar de luie nummer tien met het gouden linkerbeen wist nimmer door te breken na zijn periode bij Besiktas. Koç grijnst. "Nee, er zijn veel Turken die Sergen heten. Maar onze favoriete club in Turkije is wel Besiktas en onze Sergen heeft ook een goed linkerbeen." En lui? "Ja, dat is hij ook", lacht Koç.

Het gezin betekent veel voor Koç. Van het warme nest in de Eindhovense wijk Gestel verkast de familieman naar het kille Noorden. Een eenzaam verblijf zal het echter niet worden. Broer Serhan verhuist mee naar Groningen om zijn jonge broertje te steunen. "Serhan is automonteur en heeft in Groningen werk kunnen vinden binnen de autobranche. Het is wel prettig dat ik niet alleen hoef te gaan. Het is toch aan de andere kant van het land en ik ben pas achttien."

Het had echter niet veel gescheeld of Koç had in Eindhoven-West kunnen blijven wonen. "PSV had afgelopen zomer interesse, maar ze wilden mij eerst in het tweede elftal stallen. Dat zag ik wel zitten, maar de clubs kwamen er uiteindelijk niet uit. Toen ik twaalf jaar was hadden ze ook al belangstelling. Ik voetbalde destijds bij Brabantia. Het bestuur van die club had mij hier echter niet van op de hoogte gebracht. Dat was voor mij reden genoeg om terug te gaan naar EVV waar ik ben begonnen met voetballen." Dat de interesse van de landskampioen uit de lichtstad niet was gebaseerd op één goede wedstrijd bleek al snel. Een jaar na zijn terugkeer bij de amateurtak mocht Koç zijn kunsten gaan tonen bij de profs van Eindhoven. "Ik heb in de C- en de B-jeugd veel te danken gehad aan mijn trainer Peter Coumans. Hij heeft mij in de spits geposteerd. Daarvoor speelde ik altijd als rechtsbuiten."

Week in week uit scoorde de kleine Serhat er lustig op los. Als eerstejaars A-speler mocht hij al vaker bij het tweede elftal opdraven. Er was echter nog geen half jaar voorbij toen Vanenburg hem overhevelde naar de hoofdmacht. "Ik moest toen kiezen tussen school of het wagen op een carrière als profvoetballer. Ik studeerde aan het ROC de richting Handel en Marketing." Koç koos voor het laatste en heeft daar ook geen moment spijt van gehad. "Mijn ouders stonden ook achter mijn beslissing. Dat heeft me nog meer gemotiveerd om te slagen." Hij begint weer te grijnzen. "Bij het eerste elftal was het toch allemaal weer anders." Wat dan? "Tja, je moet je gewoon koest houden. Niet dat ik normaal zo druk ben, maar het is gewoon anders. Natuurlijk moest ik in het begin altijd de ballen dragen. Je begint gewoon weer op nul en laten zien wat je in huis hebt. Ik werd ook weer gebruikt als rechtsbuiten. Eén keer mocht ik het in de spits proberen." En prompt scoorde Koç. Een geboren spits.

Dit seizoen werd hij vanaf het begin op zijn favoriete stekkie neergezet door trainer Marc Brys. Het resultaat blijft niet onopgemerkt. Koç is niet te stoppen en heeft alweer vijftien keer het net weten te vinden. Zijn ster is rijzende en al drie dromen zag hij verwezenlijkt worden: een basisplaats, veel doelpunten maken en een transfer naar een subtopper in de Eredivisie." Wat is de volgende stap? "Dat kan ik nu niet zeggen." Besiktas? "Haha, dat zou wat zijn. Natuurlijk zijn er bepaalde clubs waar ik een zwak voor heb. In Nederland is dat Ajax en in Spanje is dat Real Madrid. Geloof me, ik wil het hoogste bereiken." Voor een Turkse jongen is het hoogst haalbare doorgaans de nationale ploeg, een eer van de hoogste orde zelfs. Is de Eindhoven-spits er al uit welke kleuren hij wilt dragen als de heren bondscoaches de telefoon laten rinkelen in huize Koç? "Ik ben benaderd voor zowel Nederland als Turkije onder 19 jaar. Ik mag nog voor beide teams spelen. Gelukkig heb ik nog de tijd. Momenteel weet ik het gewoon nog niet. Toen Turkije afgelopen zomer de halve finales van het EK haalde vond ik dat geweldig. Ik heb niet voor niks Turks bloed door mijn aderen stromen. Maar het was vooral de manier waarop ze zover zijn gekomen.. Het was niet zo dat ik door het dolle heen was. Ik ben niet zo’n feestbeest."

Tijd voor te feesten is er nog genoeg. Eerste de top halen. Maar zijn eerstvolgende missie komt uit een totaal andere hoek. "Ik heb zo meteen rijles." Al zenuwen? Nee, niet echt." Als het autorijden hem net zo makkelijk afgaat als doelpunten maken dan kan Koç de weg naar van Eindhoven naar Groningen en vice versa zelf gaan rijden. Broer Serhan kan dan met een gerust hart een dutje doen. Overdag ziet hij namelijk al genoeg auto’s.

voetbalzone
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')