abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:11:44 #1
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_64982609
Sinds kort heb ik een probleem waarmee sommige SMSjes niet aankomen bij de ontvanger.

Is eigenlijk voor zover ik weet begonnen na de jaarwisseling. Ik heb zelf een Hi prepaid met een
Nokia 3110 telefoon. Mijn vriendin heeft Vodafone. Ik krijg wel alle SMSjes van haar, maar alleen
als ik een SMS stuur van 1,5 kB dan komt ie niet aan. Korte sms of langere komen wel altijd aan.

Een SMS van 1,5 kB versturen op ander tijdstip werkt ook niet. (1,5 kB is ongeveer 150 tekens)
Ontvangstbevestiging heb ik ook aangezet maar krijg van geen enkel berichtje een bevestiging.

Ik dacht stel de vraag eerst even hier misschien hebben meer mensen er last van.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:13:01 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64982669
Ik ken het. 90% van de smsjes die ik naar één persoon stuur komen niet aan. Het is behoorlijk irritant.
pi_64983000
Ik weet dat als je via dezelfde centrale terug smst, dit een probleem kan zijn (althans dat was het nog een tijd geleden).
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:47:31 #4
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_64984083
Deze optie heb ik uitstaan

Had ook nog gevonden dat SMSjes van Vodafone naar Hi niet aan kwamen maar dat was een tijd geleden. Ik heb het omgekeerde en alleen met specifieke lengte.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_65019124
quote:
10/24/2008 9:16 PM by Senna
ik heb sinds 1 week een nieuwe telefoon (lg secret) en sindsdien komen sommige sms-jes (niet allemaal) van mijn vriend niet bij mij aan. Help! Dit is echt klote. We hebben allebei onze provdider al gebeld (ik vodafone, hij kpn) en allebei zeggen dat er niks ad hand is :-( wat nu?
Aha!
Ja exact hetzelfde dus

Ben er gister achter gekomen dat multi-part SMSjes niet aankomen, dus alleen een hele korte SMS (bestaat dus ook uit 1 deel) komt wel altijd aan.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_65065757
Voor compleetheid wil ik deze link ook graag opnemen

http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=13606
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_65066361
Ik heb ook Hi en heb precies hetzelfde! Heel irritant.
pi_65150846
Na een test met sturen SMS naar andere personen lijkt dat het probleem bij Vodafone zit. De SMSjes naar de anderen zijn wel allemaal aangekomen. Misschien is het een bekend probleem of iets ik ga even informeren.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_65309376
Het lijkt er nu op, ook te lezen aan andere reacties, dat de oorzaak bij LG telefoons zit. Er is een aantal mensen die ook problemen heeft met ontvangst langere SMS berichten op een LG telefoon. Als er een oplossing is zal ik deze posten.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:42:46 #10
197456 ytram
...dacht je!
pi_65309710
Ik heb net ook even het topic op gsm helpdesk doorgelezen.

Om een ontvangstbevestiging te krijgen bij KPN typ je aan het begin van je sms'je *0#, een paar seconde later krijg je een status overzicht

Waar ik nog benieuwd naar ben; heb je je nummer (wat je nu bij Hi gebruikt) meegenomen vanaf een andere provider (geporteerd van Vodafone of T-mobile naar Hi)?

Mijn inziens wil daar ook nog wel eens iets mis gaan.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_65312177
Mijn nummer was eerst een t-mobile nummer, ja.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:09:41 #12
197456 ytram
...dacht je!
pi_65342462
Het valt mij op dat klanten vaak dit soort klachten krijgen na het porteren van een nummer (nummerbehoud). Het zou kunnen zijn dat de gegevens in het Home Location Register onjuist zijn. De telecom provider zou dit kunnen resetten (nummer resetten, ik weet niet precies hoe ze het in klantenservice termen noemen).

Wat je nou zou kunnen proberen (ik geef geen garantie dat het werkt): even handmatig (dus in het menu van je telefoon) aanmelden op het netwerk van Vodafone/andere dan je eigen provider (tel gaat dat proberen en zal melden dat je geen toegang krijgt) daarna weer handmatig aanmelden op het netwerk van je eigen provider.

Het lijkt me een kleine kans dat het gaat werken, maar proberen kan geen kwaad. Anders toch nog even contact opzoeken met de klantenservice van je provider.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')