abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2009 @ 20:28:42 #201
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73191467
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.

Overigens, ik vind het prima als ik overboekt wordt, laatste keer met DELTA kreeg ik een hotel, 600 Dollar, en business klasse op de vlucht terug naar Amsterdam vanaf New York. (Enige nadeel was dat ik in plaats van zondagochtend, maandagochtend terug was en ik wel moest werken, maar goed, ik ben gelukkig er flexibel in werktijden, en na terugkomst nooit belangrijke afspraken de eerste dag plan. Ook niet als ik ergens heenga buiten europa, want ik calculeer normaliter altijd het e.e.a. in.

Al is het eigenlijk belachelijk dat maatschappijen dit mogen doen, je betaald ervoor om op een bepaalde dag van A naar B te worden vervoerd, maar omdat de maatschappij meer wil verdienen kan je opeens niet mee. Terwijl die 'lege' plaatsen in het vliegtuig toch al betaald zijn, en het zijn juist de mensen met tickets die in principe niet te wijzigen zijn het eerst op de lijst komen van mensen die niet mee kunnen.. het is wel een beetje meten met 2 maten....
over het algemeen vertrek je diezelfde dag hoor... alleen misschien paar uurtjes later
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73192446
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.

Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 22:43:07 #203
45833 crew  Fogel
pi_73196831
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.

Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
Je krijgt niet altijd een stoelnummer bij het inchecken, soms staat er "GATE" op, wat dus wil zeggen dat je op de wachtlijst staat en je bij de gate moet melden en hopen dat mensen bv hun overstap niet halen.
Ik heb ook meegemaakt dat een stoelnummer dubbel was, maar dan kan je het beste de andere persoon plaats laten nemen en dan wordt je zelf doorverwezen naar business is mijn ervaring (op een in economy volgeboekte vlucht).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:48:54 #204
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73203228
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Ik doe het er ook niet om. Reden om op zaterdagavond via CDG naar GRU te vliegen is dat ik dan niet een hele zondag van 10 uur 's morgens tot 10 's avonds in een vliegtuig hoef te zitten maar de gehele zondag lekker in Sao Paulo kan rond stappen. Daarmee zorg ik er uiteraard ook altijd voor dat ik nooit een zakelijke afspraak op maandagmorgen zal missen.

En niets is zo vervelend als een overboeking op vrijdag laat in de middag als je naar huis wilt. Maar inderdaad heeft de miles status in ieder programma bepaalde voordelen zoals een gegarandeerde plaats bij een overboekte vlucht. Ik geloof dat dit bij Skyteam uitsluitend geldt voor Gold en Platinum.

Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht? Wellicht dat Ozzietukker hier een antwoord op heeft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73205462
Rondreis over de Nederlandse Antillen gemaakt, dus de nodige vliegervaringen achter de rug. Geen grote problemen meegemaakt.

Vlucht 1:
Maatschappij
KLM

Traject
AMS - CUR

Toestel
Boeing 747

Bezetting
100% vol, inclusief halve Frans Bauer fanclub. Naast ons zat een dame van Van Der Valk, en zij moest een TROS sterrenshow begeleiden met de halve fanclub achter haar aan.

Vertraging
Geen, alles netjes op tijd

Vriendelijk personeel
Geen problemen mee gehad, paar oudere dames.

Eten
Kreeg natuurlijk als eerste wat nootjes, daarna wat te drinken en vervolgens een lunch. Kon kiezen uit kip met rijst of iets vegatarisch. Gekozen voor de kip en die viel wel mee. Later nog een ijsje gekregen, plus iets in de trend van een quiche.

Entertainment
Geen PES zoals vaker bij KLM maar ze gaven aan bezig te zijn met verbouwen van de kisten. Gewoon naar de overhead tv kijken dus. Night at the Museum 2 en Ghost from Girlfriends Past gezien, zeer hoogstaande films dus. Plus nog wat gelezen.

Algehele indruk
Ik heb persoonlijk nog geen slechte ervaring met KLM achter de rug, alleen het feit dat de PES nog altijd niet beschikbaar is op een lange vlucht is veel mensen een doorn in het oog. Lees net dat KLM de tarieven weer gaat verhogen, wat veel mensen weer zal afschrikken. Beleid is beetje vreemd daar bij KLM, willen ze nu meer passagiers of niet?

Eventueel informatie over de luchthavens
AMS is algemeen bekend, CUR was wel ff wennen. Grote wachtrij voor de douane en de bagageband. Ook nog eens één voor één je koffer door een scanner duwen maakt het niet erg prettig met 30 graden. Airco werkte niet echt.

Vlucht 2 en 3:
Maatschappij
Insel Air

Traject
CUR - SXM - CUR

Toestel
MD 80

Bezetting
Heen ongeveer 70&, terug zaten we achterin het toestel en was het ongeveer 50%. In vliegtuig zat ook nog een BodyBuild vereniging uit Curacao die met zeker 30 beker in vliegtuig zaten. En die bekers waren groot, kunnen ze hier een puntje aan zuigen.

Vertraging
Geen, netjes op tijd.

Vriendelijk personeel
Jonge stewards die je netjes behandelen.

Eten
Op de heenweg een broodje ei met wat te drinken, op de terugweg mocht je een zakje chips kiezen met wat te drinken.

Entertainment
Mijn boek, de iPod en de lotterij die ze in het vliegtuig houden. Maar wat je dan kunt winnen is me onduidelijk.

Algehele indruk
Blijkbaar is DAE de maatschappij op de Antillen en hoorde we wel wat vreemde verhalen over Insel Air maar ik heb nergens wat van gemerkt. Op de terugreis hadden we zelfs 2 Nederlandse piloten die ons nog verwelkomden. Voor ongeveer 1uur en 20 minuten vliegen mag je voor de prijs wat we betaald hebben niet klagen

Eventueel informatie over de luchthavens
CUR al eerder beschreven en SMX is ongeveer hetzelfde. Bij de bagageband liepen 2 drugshonden tussen de tassen in, en je koffer moest weer door een scanner. Alleen die weg naar het vliegveld staat werkelijk elke dag vast. Nationaal probleem daar.
pi_73205924
Vlucht 3 en 4:
Maatschappij
EZ Air, ingehuurd door Insel Air op de heenreis, terugreis gewoon Insel Air.

Traject
CUR - BON - CUR

Toestel
CUR - BON weet ik ff niet, zal proberen foto te posten. Heel klein toestel waar 2 piloten en 8 passagiers in kunnen. BON - CUR was een Embreaer-Bandeirante 110.

Bezetting
120% inclusief bagage in de staart en op je schoot op de heenreis, terugreis was het 25%.

Vertraging
Vlucht 3 was een uur verplaatst, vlucht 4 was op tijd.

Vriendelijk personeel
Er was geen personeel, alleen 2 piloten waarvan er één ook nog in opleiding was. Deze mocht vliegen en de andere piloot gaf de hele tijd aanwijzingen.

Eten
Geen.

Entertainment
De iPod van een man voor me plus het uitzicht boven zee.

Algehele indruk
We kregen op Sint Maarten een telefoontje dat de vlucht van ons een uur was vertraagd en dat we een ander toestel kregen omdat ze geen toestel meer beschikbaar hadden. Toen we op Curacao stonden te wachten kwam daar opeens een heel klein vliegtuige aan waarna er meteen 3 man omheen gingen staan om de koffers erin te proppen. Omdat ik geen liefhebber van vliegen ben kun je begrijpen hoe ik me dus voelde toen ik dat vliegtuigje zag staan. We werden met 8 man in vliegtuig gepropt en moesten sommige bagagestukken op de schoot vasthouden. De vlucht duurde ongeveer een kleine 30 minuten en een grote Antiliaan die voor ons zat was zo nerveus de hele tijd dat hij continue zijn iPod harder zette als het vliegtuig wat begon te trillen. Veilig geland en bij de bagageband aangekomen bleek dus het koffer van mijn vriendin niet in vliegtuig te zitten. Wij op zoek naar iemand van de maatschappij waarna ze ons tegenmoet kwam en doodleuk zei dat het koffer pas morgenvroeg zou komen en dat het wel vaker voorkomt. Mijn vriendin natuurlijk pissig en de volgende dag kon ze om 9.30 haar koffer halen, terwijl ze hadden gezegd dat het eerste vliegtuig om 8.30 zou landen.

Eventueel informatie over de luchthavens
CUR is besproken, BON is nog kleiner en warmer. Bagageband stelt echt niks voor, wat moet dat wel niet zijn als een KLM toestel binnenkomt?

Vlucht 5::
Maatschappij
Insel Air

Traject
BON - AUR

Toestel
Embreaer-Bandeirante 110, hetzelfde toestel als de reis BON - CUR, moesten alleen uitstappen en een uur wachten.

Bezetting
Nog geen 20% denk ik, waren met zijn 4en.

Vertraging
Geen.

Vriendelijk personeel
Alleen 2 piloten.

Eten
Geen.

Entertainment
Uitzicht naar buiten, gekeken naar de kust van Venezuela.

Algehele indruk
Weer een normale vlucht gehad, niks bijzonders.

Eventueel informatie over de luchthavens
BON is klein, Aruba is erg Amerikaans. Grote rijen voor de douane waarna ze ons de vraag stelden waar we verbleven. De vrouw achter de balie kon het complex niet en vroeg ook niet verder. Na de douane nog een grote wachtrij waar je koffer weer door een scanner moet. Sommige personen hoeven dit niet te doen en wij behoorden tot die personen. Man vroeg ons waar we vandaan kwamen en toen we CUR zeiden konden we zo naar buiten doorlopen. Viel me op dat er voornamelijk Venezuelanen bij de scanner stonden.
pi_73206887
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht?
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html

Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:50:16 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73219715
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html

Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
Tevens zijn vaak zijn de goedkoopste tickets ook de overstaptickets, en de ervaring leert dat bij korte connectietijdendeze niet altijd worden gehaald, dus calculeert de maatschappij ook dat in en kan de vlucht hierom overboeken.

Ik heb er beetje een dubbel gevoel bij, persoonlijk vind ik het niet zo erg, er zijn gelukkig regels die aangeven hoe luchtvaartmaatschappijen minimaal moeten compenseren zodat de gemiddelde passagier er wat aan over kan houden. Aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte dat je meer winst mag maken over de rug van de passagiers die eigenlijk blij moeten zijn dat ze uberhaubt meemogen. (Al heb ik geen cijfers over het exact aantal no-shows per vlucht, dus wellicht kost het de maatschappijen anders geld, wat dat aangaande is Ryanair beter die alleen non-refundable tickets verkoopt, use it or lose it).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 20:10:16 #209
45833 crew  Fogel
pi_73220287
Het lijkt me nogal overdreven om te stellen dat alle reizigers met een non-changable ticket op komen dagen, het overkomt mij regelmatig dat ik een ticket niet gebruik, maar over het algemeen stel ik de betreffende maatschappij daar dan wel van op de hoogte.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_73234686
Maatschappij
Martinair

Traject
AUR - AMS (met tussenstop op CUR)

Toestel
767

Bezetting
100%

Vertraging
30 minuten later vertrokken, kwartier eerder geland.

Vriendelijk personeel
Jahoor, voor zover ik er iets van heb kunnen merken.

Eten
Iets minder. Kregen als hoofdgerecht de keuze uit pasta met groenten of kip met rijst. Omdat ik op de heenreis al kip met rijst had gehad gekozen voor de pasta. Maar er zat werkelijk geen smaak aan en heb de helft laten staan en maar een bus pringles opengemaakt. Als ontbijt kon je kiezen tussen een kip- of eisandwich en gekozen voor de eivariant. Deze was wel ok.

Entertainment
Omdat ik na het bestuderen van het overheadprogramma tot de conclusie kwam dat er niet eens een film gedraaid werd heb ik een PES voor 12 euro gehuurd. Dit ook omdat ik bijna nooit slaap in een vliegtuig, dus maar de nodige films en wat series bekeken.

Algehele indruk
Martinair is minder als KLM, dat moge duidelijk zijn. Beenruimte is minder, service is minder, maar het valt nog altijd te doen. We hadden speciaal voor KLM gekozen, dus toen KLM bekend maakte dat hun de route ANS - AUR aan Martinair zouden geven waren we dan ook niet blij. Vooral onze 3de reisgenoot die iets groter is had problemen met de beenruimte. Bij navraag aan de balie was geen plaats bij een nooduitgang voor hem, maar als je dan ziet dan op de voorste rij van de economy class 3 jonge kinderen met 1 ouder zitten dan breekt je echt de klomp. Andere leuke ervaring was een fly-over op Curacao. Was maar 15 minuten vliegen en toen de landing werd ingezet en we bijna op de grond waren ging het toestel weer de lucht in. Je kunt de reacties om ons heen wel begrijpen en voor mij was het ook de eerste keer dat ik dit meemaakte. Er bleek dus een klein toestel nog op de baan te staan.

Eventueel informatie over de luchthavens
Curacao is al besproken en daar is op een paar winkeltjes en een sportbar niet veel te beleven. Op Aruba was de douane niet erg snel, wat weer leidde tot een mega lange rij tot helemaal buiten het vliegveld. Nog even 2 flessen Bacardi Gold gekocht voor 24 dollar, dus dat was wel weer aardig.
pi_73297482
Maatschappij
Aero Flot

Traject
Dusseldorf - Moskou

Toestel
Goeie vraag, hij was in ieder geval gloednieuw.

Bezetting
90% gok ik.

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk, alleen maar vrouwelijk, Russisch.

Eten
Redelijk voor vliegtuigvoer.

Entertainment
Tv-schermpjes maar daar werd alleen een introductie op uitgezonden. De vlucht was overigens maar 4 uur dus wat heb je nodig.

Algehele indruk
Positief, het is de beste airline van Rusland zeggen ze en ik denk dat dat wel klopt. . Je hoort er veel negatiefs over maar het is echt een prima airline. Ook geen enge situaties gehad ofzo.

Eventueel informatie over de luchthavens
Dusseldorf is klein, net en praktisch. Ik heb denk ik 50 keer gevlogen tot nu toe maar dit was de eerste keer dat ik vanuit het vliegtuig raam (!) kon zwaaien naar mijn ouders op de promenade.
Moskou is opmerkelijk modern, alles ging relatief snel. Geen douane problemen ofzo.

Terug weg

Maatschappij:

Scandinavian Airlines

Traject
St. Petersburg - Stockholm, Stockholm - Amsterdam

Bezetting
Resp. 80% en tjsa de tweede iets drukker.

Vertraging
Geen (had een overstaptijd in Stockholm van 45 min. en dat was voldoende)

Vriendelijk personeel
Heel erg vriendelijk.

Eten
Alleen tegen betaling (waarschijnlijk omdat het zulke korte vluchten waren)

Entertainment
Niet echt, wel een magazine. Maar ja, de eerste vlucht was 50 min ofzo en de 2de anderhalf uur. Kom op, wat heb je nodig zeg.

Algehele indruk
Positief. Scandinavian is een hoog gewaarde airline en terecht. Al maakt het natuurlijk wel uit, ik had maar hele korte vluchten dus dat scheelt altijd.

Over de luchthavens
St. Petersburg..dat is echt een verhaal apart. Bij binnenkomst in de luchthaven wordt men opgesteld in 2 rijen (gaat niet op vlucht ofzo). Als het een beetje druk is loopt de rij door naar buiten. Dan moet je je koffers en handbagage zelf door een x-ray gooien en dan ga je pas inchecken. Je moet je koffer dus zelf weer meenemen na de x-ray. Na het inchecken door de douane, daarna is het gewoon netjes. Eetcafetjes enzo.
Stockholm: Ontzettend efficient, en heel erg vriendelijk personeel. Van de paspoort controleurs tot de toiletjuffrouws.
Amsterdam is bekend.
pi_73297722
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
pi_73297852
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Trans doet niet alleen charters...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73300296
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Kun je van deze vlucht misschien ook een verslag maken ? Vanuit Nederland is Transavia natuurlijk vaak een optie. Het zou goed zijn te weten over welke vlucht of bestemming je het hebt en wat de klacht precies was.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:44:22 #215
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_73313969
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...

Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.

Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
:O
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:12:59 #216
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73314787
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
dan kan je martin air ook schrappen

ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....

singapore airlines en changi airport is
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:59:21 #217
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73316159
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Rotter het volgende:
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...

Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.

Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
Het voordeel van SAS is dat ze nu wel tarieven hebben met een redelijk goedkoop vanaf tarief. Door de naam die ze hebben boeken toch veel mensen dan SAS.
Het is inderdaad korte termijn denken, want juist dat drankje kost een maatschappij niet zoveel, en blijft bij mensen wel bij, de budgetpassagier maakt het niet zoveel uit, die wil goedkoop vliegen, maar de passagier die niet prijsbewust is zal eerder voor een andere maatschappij kiezen, zeker als ze met steeds meer ADD-ON opties komen zoals bagage en dergelijke.

Niet dat SAS nu gelijk omvalt, ze hebben wel in hun regio een goed routenetwerk en voor de zakelijke reiziger wel interessant, de vraag is of ze die kunnen vasthouden om zo hun routenetwerk te blijven vliegen, want alleen met de budgetpassagiers kan je een route niet rendabel houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:14:10 #218
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73318589
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....

singapore airlines en changi airport is
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.

SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:07:07 #219
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73326972
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.

SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:53:57 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73333677
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 06:07 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Dat was dus geen vrije keus, maar had te maken met niet doorgelabelde bagage op een inkomende AirAsia vlucht waardoor ik dus voorbij de immigratie verzeilde en nog al behoorlijk lang moest wachten totdat de check-in van KLM openging om mijn bagage weer te kunnen inchecken.

En ik moet eerlijk bekennen dat er toen niet aan gedacht heb om aan airside (helemaal) naar terminal 3 te wandelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:42:44 #221
154052 RobertVH
I am your father
pi_73404165
# Maatschappij
1. United airlines
2. United airlines
3. United airlines
4. United airlines
5. Lufthansa
# Traject
1. AMS - Washington Dulles
2. Dulles - San Francisco (SFO)
3. SFO - Los Angeles (LAX)
4. LAX - JFK
5. JFK - FRA - AMS
# Vertraging
1. 1,5 uur, onduidelijk waarom.
2. geen
3. Eerst van 12.30 naar 16.45 (al eerder dan vlucht dag, maar kwam er pas achter tijden inchecken), op vliegveld nogeens vertraagt naar 19.00
4 & 5: geen
# Vriendelijk personeel
1 t/m 5: ja
# Eten
1. Niet te eten, rijst was samengeplakt tot een koek
2. Halverwege een grote boterham zak met een broodje kaas, zakje chips en een Kitkat chunky
3 & 4: overgeslagen
5. Warsteiner

# Entertainment
1. Eigen scherm
2 t/m 5: scherm in gangpad
# Algehele indruk
Tevreden over United, op de meeste vluchten genoeg beenruimte, vlucht twee stoelen voor mezelf. SFO-LAX economy plus(gratis) en LAX-JFK is alles economy plus(meer beenruimte)

# Eventueel informatie over de luchthavens
Snelle bagage handeling in de VS, zodra ik bij de band was kwam het er al aan.
Vaak lange rijen bij inchecken, maar lang leve online inchecken + bag drop

Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:09:45 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73421806
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.

Maar kom je met een vlucht uit Azie aan, dan zijn ze maar wat geinteresseerd in de labels van je Amerikaanse merkkleding. Dat kostte mij dus vorige maand bijna een vol uur inclusief het gezeik over een memory stick en een paar SD cards waar niets bijzonders opstond.

Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73431805
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00:11 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73432560
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Ik kan mij de frustratie wel een beetje begrijpen, buzz weet dat zijn producten echt zijn en toch wil die douanier het verder onderzoeken.
En daarnaast is het controlesysteem qua douane op Schiphol zo lek als een mandje, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet snap dat de gaten die er zijn steeds groter worden in plaats van gedicht worden.

Het is een beetje stereotype controleren, van let op, wij hebben wat macht, en gaan specifieke vluchten controleren, terwijl een beetje smokkelaar van die vlucht exact weet hoe je wel zonder controle langs de douane kan gaan. En dat komt niet al te slim over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73433301
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
Ik vind dit een slechte tip want je trekt met dit gedrag juist de aandacht via de bewakingscamera's.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')