over het algemeen vertrek je diezelfde dag hoor... alleen misschien paar uurtjes laterquote:Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Overigens, ik vind het prima als ik overboekt wordt, laatste keer met DELTA kreeg ik een hotel, 600 Dollar, en business klasse op de vlucht terug naar Amsterdam vanaf New York. (Enige nadeel was dat ik in plaats van zondagochtend, maandagochtend terug was en ik wel moest werken, maar goed, ik ben gelukkig er flexibel in werktijden, en na terugkomst nooit belangrijke afspraken de eerste dag plan. Ook niet als ik ergens heenga buiten europa, want ik calculeer normaliter altijd het e.e.a. in.
Al is het eigenlijk belachelijk dat maatschappijen dit mogen doen, je betaald ervoor om op een bepaalde dag van A naar B te worden vervoerd, maar omdat de maatschappij meer wil verdienen kan je opeens niet mee. Terwijl die 'lege' plaatsen in het vliegtuig toch al betaald zijn, en het zijn juist de mensen met tickets die in principe niet te wijzigen zijn het eerst op de lijst komen van mensen die niet mee kunnen.. het is wel een beetje meten met 2 maten....
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.quote:Op maandag 28 september 2009 20:16 schreef ozzietukker het volgende:
Je kan niet altijd voor een confirmed seat zorgen als normaly economy classe passagier, hoewel het helpt om online in te checken, want dan heb je nog een klein beetje invloed op de plaatsaanwijzing, als je laat op Schiphol aankomt en de vlucht is overboekt heb je ook meer kans dat je niet gelijk een zitplaats krijgt.
Je krijgt niet altijd een stoelnummer bij het inchecken, soms staat er "GATE" op, wat dus wil zeggen dat je op de wachtlijst staat en je bij de gate moet melden en hopen dat mensen bv hun overstap niet halen.quote:Op maandag 28 september 2009 20:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de incheck tijd uitmaakt (online en aan de balie). Je krijgt altijd een stoel bij het inchecken, ook al is het toestel dan al overboekt. Ik heb wel eens bij de gate gestaan met iemand die precies hetzelfde stoelnummer op z'n boarding pass had.
Pas als de check-in gesloten is, weten ze wie er wel en niet zijn gearriveerd. Als er dan een overboek probleem is, wordt het bij de gate 'opgelost'.
Ik doe het er ook niet om. Reden om op zaterdagavond via CDG naar GRU te vliegen is dat ik dan niet een hele zondag van 10 uur 's morgens tot 10 's avonds in een vliegtuig hoef te zitten maar de gehele zondag lekker in Sao Paulo kan rond stappen. Daarmee zorg ik er uiteraard ook altijd voor dat ik nooit een zakelijke afspraak op maandagmorgen zal missen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar doe ik het niet voor. Als ik een vlucht boek doe ik dat omdat ik die dag ergens moet zijn, niet omdat ik graag op kosten van KLM in een hotel slaap. Ik kan geen zakelijke afspraken gaan afzeggen omdat ik niet met mijn vlucht mee kan.
Ik vlieg overigens haast nooit buiten Europa, dus eigenlijk alleen met Ryanair, Brussels airlines of dergelijke maatschappijen. Dat zo'n beetje alle grote maatschappijen dit doen was mij dus niet bekend. Ik vind het niet acceptabel.
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.htmlquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
Iets wat ik niet zo goed begrijp is dat met al die goedkope, en dus niet wijzigbare, tickets het aantal overboekingen toch drastisch zou moeten afnemen. Want hoe doe je dat, niet op komen dagen met een ticket dat slechts geldig is t/m de datum van de retourvlucht?
Tevens zijn vaak zijn de goedkoopste tickets ook de overstaptickets, en de ervaring leert dat bij korte connectietijdendeze niet altijd worden gehaald, dus calculeert de maatschappij ook dat in en kan de vlucht hierom overboeken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook al af en na een beetje googlen kwam ik het volgende artikel tegen: http://www.nytimes.com/2007/05/30/business/30bump.html
Een Amerikaanse maatschappij zegt: " 7 to 8 percent of our customers are no-shows ". Ook stelt het artikel dat de reizigers met non-changeable tickets allemaal op komen dagen. Het gaat eigenlijk alleen om zakelijke reizigers met flexibele tickets.
Trans doet niet alleen charters...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Kun je van deze vlucht misschien ook een verslag maken ? Vanuit Nederland is Transavia natuurlijk vaak een optie. Het zou goed zijn te weten over welke vlucht of bestemming je het hebt en wat de klacht precies was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
dan kan je martin air ook schrappenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:46 schreef Mieks het volgende:
De enige Airline waar ik echt NOOIT meer mee zal vliegen is Transavia. Gat-ver-damme. Kut charters. Al weet ik niet wat het ergste was: De vlucht of de mede-passagiers.
Het voordeel van SAS is dat ze nu wel tarieven hebben met een redelijk goedkoop vanaf tarief. Door de naam die ze hebben boeken toch veel mensen dan SAS.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Rotter het volgende:
SAS is een Ryanair met pretenties: Ze hebben niet de lage kostenstructuur en dat proberen ze wel te imiteren...
Gevolg is dat jij voor je eten moet betalen, dit geldt voor vluchten wat gedefinieerd als korter dan xx uur is, of binnen Europa.
Korte termijn denken is dit, want als SAS, met zijn hoge tarieven en zelfde beperkingen als Ryanair, nog kunnen concurreren met de laatste? Vlieg je toch Ryanair. Ze begrijpen niet dat Ryanair juist zo NOG meer klanten krijgt en ze zichzelf het graf inwerken.
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:12 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
ach enige wat het moet doen is mij op bestemming brengen... voor de rest red ik mij wel....
singapore airlines en changi airport is
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En natuurlijk een beetje comfortabele stoel met voeldoende beenruimte. iPod, krant, tijdschrift of boek doet de rest.
SIA en Changi.... JA, maar combinatie van KL(e)M op Changi is regelrechte ruk! Changi terminal 1 is geen genoegen om een paar uurtjes te moeten verblijven, zelfs niet in de Business lounge die KLM beschikbaar stelt. Dan is de international terminal van KUL toch heel wat beter geoutillieerd.
Dat was dus geen vrije keus, maar had te maken met niet doorgelabelde bagage op een inkomende AirAsia vlucht waardoor ik dus voorbij de immigratie verzeilde en nog al behoorlijk lang moest wachten totdat de check-in van KLM openging om mijn bagage weer te kunnen inchecken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 06:07 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Dat jij op terminal 1 blijft vertoeven is natuurlijk je eigen keus. Ik heb me prima vermaakt daar op de luchthaven. Beetje gewandeld op de toen nieuwe Terminal 3, naar hoofdgebouw gegaan, beetje geshopt (midden in de nacht alles open!) beetje gratis geinternet (ams 3euro per kwartier!!!)
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef RobertVH het volgende:
Schiphol ruim 30-40 minuten bij de bagage band staan wachten, daarna nog eens m'n koffer doorzocht door een of andere muts(dat mijn koffer vol zat met Amerikaanse merken wekte geen argwaan, zelfs toen ze 5 nieuwe spijkerbroeken uit mijn handbagage haalde begon ze nog niet over invoer limiet e.d. )
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Aan die invoer limiet is ook geen eer meer te behalen voor de douane VBO ers nu die 430 euro is, of wel iets van 630 dollar. En ze weten ook wel dat een jeans in USA nooit meer kost dan 60 dollar, en dan heb je al een hele dure. Maar heb je nu 5 verschillende maten bij je, dan heb je waarschijnlijk wel wat uit te leggen.
Ik kan mij de frustratie wel een beetje begrijpen, buzz weet dat zijn producten echt zijn en toch wil die douanier het verder onderzoeken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is er mis met de term douaniers ? Of douane beambten ?
Ik vind dit een slechte tip want je trekt met dit gedrag juist de aandacht via de bewakingscamera's.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
Als je op Schiphol van bagagehal 3 door de gang naar hal 2 loopt en je bagage label even in de prullebak deponeert, heb je voor bijna 100% gegarandeerd geen last van die zeikers die in je vuile was en nieuwe spullen gaan staan te graven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |