abonnement Unibet Coolblue
pi_73049425
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vlieg dan gewoon met de maatschappij die je het best bevalt ipv zeuren over 10¤ verschil.
De goedkoopste bavalt me het beste.
  woensdag 23 september 2009 @ 21:10:15 #152
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73050635
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.
Je hebt gelijk, ik was inderdaad vergeten te melden dat het dan wel om een full fare economy ticket gaat Bij deze dus
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_73058978
  • Maatschappij
    Swiss

  • Traject
    AMS-ZRH-ATH v.v.

  • Toestel
    Avro RJ100 (AMS-ZHR) en Airbus 320-214

  • Bezetting
    Alle vluchten helemaal vol, ZHR-AMS zelfs overboekt.

  • Vertraging
    Geen

  • Vriendelijk personeel
    Zeker

  • Eten
    Ik vind het eten van Swiss best lekker. AMS-ZHR was een maandagochtendvlucht;we kregen alleen een muffin, op ZHR-ATH kregen we pasta met olijven.
    ATH-ZHR was eind van de vrijdagmiddag en toen kregen we pasta met aardappel, op ZHR-AMS een broodje kaas en een cakeje. En aan het eind van elke vlucht krijg je een stukje chocolade.

  • Entertainment
    Magazine en raampje. In de Airbus werd er op het kleine schermpje boven de stoelen een korte tijd filmpjes van Mr. Bean of Funniest Home Videos gespeeld.

  • Algehele indruk
    Dit is nu de tweede keer dat ik met Swiss heb gevlogen en voor het bedrag wat ik heb betaald, nog geen 300 euro retour Athene, ben ik meer dan tevreden. Alleen de beenruimte in de Avro is mij net iets te weinig.

  • Eventueel informatie over de luchthavens
    Het vliegveld van Athene is relatief nieuw en heeft alles wat een vliegveld hoort te hebben. Ik check als het even kan via internet in, dus hoe het er bij de balie aan toegaat weet ik niet, maar de douane was zeer vriendelijk en rap.
  • pi_73059479
    om even terug te komen over US Airways.... van een star alliance lid verwacht ik wel iets meer dan chagerijnig grondpersoneel en stewardes en smerig eten.
    Mijn ervaring met hun was dus ronduit slecht
      Moderator donderdag 24 september 2009 @ 10:23:44 #155
    45833 crew  Fogel
    pi_73062392
    Van Star Alliance verwacht ik juist chagerijnig personeel, vertraging, nutteloze stakingen en verloren/kapotte baggage. Maargoed, dat komt doordat SAS er een deel van is.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73062715
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 10:23 schreef Fogel het volgende:
    Van Star Alliance verwacht ik juist chagerijnig personeel, vertraging, nutteloze stakingen en verloren/kapotte baggage. Maargoed, dat komt doordat SAS er een deel van is.
    Vraag me trouwens af in hoeverre een Alliance (Skyteam, Star of whatever) invloed heeft op het service niveau van een individuele maatschappij.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73064641
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73065105
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 11:43 schreef WillyML het volgende:
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?
    1. Je kan het zien bij het boarden van het vliegtuig
    2. Kijk op de site van Delta, zoek op het vluchtnummer en kijk bij type toestel.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73065125
    DL9348 is een KLM vlucht met een B747-400 of B777-200.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73067004
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 11:43 schreef WillyML het volgende:
    Hoe kan je trouwens zien met wat voor type vliegtuig je vliegt? Ik zie op mijn reispapieren namelijk alleen maar mijn vliegmaatschappij (Delta) en vluchtnummer (DL9348)

    Iemand?

    www.checkmytrip.com
      donderdag 24 september 2009 @ 16:10:16 #161
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73072576
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ja, maar KLM is nu weer niet het goede voorbeeld om gemakkelijk te kunnen upgraden tegen frequent flyer points, want als je dat zou willen, moet je weer een economy ticket uit de duurste klasse hebben gekocht, anders wordt het door KLM onmogelijk gemaakt.
    Niet helemaal waar. Als FB frequent flyer kun je aan de transfer balie altijd een upgrade kopen indien beschikbaar. Je betaalt dan met miles afhankelijk van de afstand (b.v. NYC=25000 en SIN of GRU is 40000 miles) plus een bedrag cash van ergens 100 tot 350 euro afhankelijk van je oorspronkelijke boekingsklasse. Dus met een beetje geluk vlieg je voor 100 euro en 25000 miles armer met je economy class ticket naar NYC. Als je nog meer geluk hebt, begint het ticket controle apparaat bij de gate te piepen wanneer ze je boarding pass scannen. Dan ligt er gratis en voor niks een nieuwe boarding pass voor je klaar met een nieuw stoelnummer in Business Class. Maar ik moet zeggen dat ik dit laatste bijna uitsluitend nog ervaar op routes van en naar Amerika met Delta, NWA of Continental (Ja ik vlieg altijd Skyteam indien mogelijk). Het afgelopen jaar ooit nog één gratis upgrade gekregen op de route AMS-GRU op een totaal van 18 enkele reizen, en op 8 enkele reizen AMS-BKK/KUL/SIN geen enkele.

    En KLM presteert het om Business class stoelen leeg te laten terwijl er FB Platinum members in Economy reizen. Upgrade is geen recht, maar wel een aardige geste!
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 24 september 2009 @ 16:12:11 #162
    239294 PierreTT
    Man man man, wat een drama!
    pi_73072634
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:10 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Niet helemaal waar. Als frequent flyer kun je aan de transfer balie altijd een upgrade kopen indien beschikbaar. Je betaalt dan met miles afhankelijk van de afstand (b.v. NYC=25000 en SIN of GRU is 40000 miles) plus een bedrag cash van ergens 100 tot 350 euro afhankelijk van je oorspronkelijke boekingsklasse. Dus met een beetje geluk vlieg je voor 100 euro en 25000 miles armer met je economy class ticket naar NYC. Als je nog meer geluk hebt, begint het ticket controle apparaat bij de gate te piepen wanneer ze je boarding pass scannen. Dan ligt er gratis en voor niks een nieuwe boarding pass voor je klaar met een nieuw stoelnummer in Business Class. Maar ik moet zeggen dat ik dit laatste bijna uitsluitend nog ervaar op routes van en naar Amerika met Delta, NWA of Continental (Ja ik vlieg altijd Skyteam indien mogelijk). Het afgelopen jaar ooit nog één gratis upgrade gekregen op de route AMS-GRU op een totaal van 18 enkele reizen, en op 8 enkele reizen AMS-BKK/KUL/SIN geen enkele.

    En KLM presteert het om Business class stoelen leeg te laten terwijl er FB Platinum members in Economy reizen. Upgrade is geen recht, maar wel een aardige geste!
    Is het bovenste verhaal overigens ook afhankelijk van je FB-status? Kunnen Platinum members wel met elk economy ticket upgraden en andere bijvoorbeeld niet?
    Half bezopen is weggegooid geld.
    pi_73072671
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73075299
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    Ja, maar om in die lege stoelen van de business klasse nu maar vrienden en familie van KLM personeel te stoppen, of KLM personeel zelf in plaats van je vaste klanten een upgrade aan te bieden is nu niet echt een slimme bedrijfsvoering.

    En ja, je kan inderdaad tegen bijbetaling + Miles een upgrade kopen, maar het bedrag wat je moet bijbetalen zorgt ervoor dat je in een bepaalde ticketklasse komt, dus afhankelijk van je geboekte ticket is deze optie helemaal niet zo interessant...
    Waarom denk je dat steeds meer vaste (zaken) reizigers KLM links laten liggen en met andere maatschappijen vliegen? Bij andere maatschappijen worden vaste klanten veel beter gewaardeerd.
    KLM heeft m.i. een korte termijn visie, ja uiteraard voorkom je dat vaste klanten een goedkoop ticket kopen, omdat er geen kans is op een upgrade, maar diezelfde klanten lopen wel bij je weg omdat andere maatschappijen die kans eventueel wel bieden. (En het product van KLM is nou niet zo bijzonder dat mensen jouw verkiezen boven een andere maatschappij).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73080398
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 17:29 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ja, maar om in die lege stoelen van de business klasse nu maar vrienden en familie van KLM personeel te stoppen, of KLM personeel zelf in plaats van je vaste klanten een upgrade aan te bieden is nu niet echt een slimme bedrijfsvoering.
    Upgrades van personeel/vrienden/andere IPBers gebeurt op het laatste moment bij het inchecken, dus die business stoelen zijn tot het laatste moment gewoon boekbaar. Als dit niet gebeurt kan je ze idd 'weggeven', maar daar hoeven toch geen speciale regels voor te zijn aan wie? Maar dat is mijn mening
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_73083836
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    FB Platinum leden kopen al genoeg Business class tickets: het is vrijwel onmogelijk om genoeg (90.000) level miles voor het Platinum level alleen in economy te sparen.

    Een upgrade is inderdaad geen recht. KLM staat er om bekend dat ze weinig gratis upgrades uitdelen aan FB deelnemers. Misschien is dat bedrijfskundig een slim besluit, want dan besluiten meer frequent flyers om toch maar de prijs te betalen voor een Business Class ticket of betaalde upgrade.

    De discussie ging echter om vrienden en familie van KLM personeel. KLM staat er ook om bekend deze categorie relatief vaak te upgraden. Dit is een slecht signaal richting frequent flyers in zowel de economy als de business class, die echt wel zien wat er gaande is.
      Moderator donderdag 24 september 2009 @ 23:09:09 #167
    45833 crew  Fogel
    pi_73087294
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 21:32 schreef jaco het volgende:

    [..]

    FB Platinum leden kopen al genoeg Business class tickets: het is vrijwel onmogelijk om genoeg (90.000) level miles voor het Platinum level alleen in economy te sparen.

    Een upgrade is inderdaad geen recht. KLM staat er om bekend dat ze weinig gratis upgrades uitdelen aan FB deelnemers. Misschien is dat bedrijfskundig een slim besluit, want dan besluiten meer frequent flyers om toch maar de prijs te betalen voor een Business Class ticket of betaalde upgrade.

    De discussie ging echter om vrienden en familie van KLM personeel. KLM staat er ook om bekend deze categorie relatief vaak te upgraden. Dit is een slecht signaal richting frequent flyers in zowel de economy als de business class, die echt wel zien wat er gaande is.
    ipv 90k punten kan je ook "slechts" 60 legs maken in de loop van een jaar. Met overstap zit je al aan de 4 legs per retour, en op sommige plekken heb je zelfs 2 transits nodig en dan heb je al 6 legs te pakken, 10% van het benodigde om platinum te worden. Valt op zich nog wel mee.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 24 september 2009 @ 23:57:45 #168
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_73088797
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Vraag me trouwens af in hoeverre een Alliance (Skyteam, Star of whatever) invloed heeft op het service niveau van een individuele maatschappij.
    Volgens mij is het juist wel de bedoeling dat iedere maatschappij binnen een Alliance een bepaald niveau heeft.
    US Airways is dan ook echt het zwakke lid binnen Star, en binnen de VS op de voet gevolgd door United
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 25 september 2009 @ 04:15:18 #169
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73090541
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 16:13 schreef Thetallguy het volgende:
    En terecht, als die FB Platinum leden in Economy zo nodig Business willen vliegen, moeten ze maar een Business ticket kopen.
    Dat ben ik slechts met je eens indien er helemaal geen meer zouden worden weggegeven. Maar hoe vaak zie ik het niet gebeuren dat, wanneer ik met mijn Platinum status dus altijd op een van de voorste rijen zit, een trolly dollie op een redelijk indiscrete wijze aan een passagier vragen om de bagage op te pakken enz... Heb ik geen echt geen probleem mee als daarmee de Business Class vol zou zijn. Want ik denk maar zo, er zijn altijd reizigers die nog wel meer vliegen dan ik en derhalve vaker in aanmerking zullen komen voor een upgrade. Maar ik vind het zo lullig als blijkt dat er dan toch nog stoelen in BC leeg blijven. En daar zeg ik dan geheid ook wat van.

    En een business class ticket kopen..... Hallo, ik ga toch geen 4000 euro uitgeven als het ook voor 1200 kan en ik daarmee redelijk verzekerd ben van een soort van Economy plus (bij KLeM een heel klein plusje) stoel. Rij 9 in een 777-200ER of rijen 9 en 10 in een 777-300ER zijn prima te doen. Zeker als ik daar zo'n 30000 (dertigduizend!) euro per jaar mee bespaar. maar goed, jij als lange man zal daar wel anders over denken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      vrijdag 25 september 2009 @ 04:28:05 #170
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73090556
    quote:
    Op donderdag 24 september 2009 23:09 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    ipv 90k punten kan je ook "slechts" 60 legs maken in de loop van een jaar. Met overstap zit je al aan de 4 legs per retour, en op sommige plekken heb je zelfs 2 transits nodig en dan heb je al 6 legs te pakken, 10% van het benodigde om platinum te worden. Valt op zich nog wel mee.
    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 07:25:15 #171
    45833 crew  Fogel
    pi_73090876
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 04:28 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    Breng ze niet op ideeen... van de legs moet ik het hebben. En aangezien ik vrij standaard een transit heb op Schiphol, zijn mijn vluchten minimaal 4 legs per retour. Zelfs met minimale reisactiviteit heb ik dan nog altijd een silver status (nog altijd nuttiger dan ivory, maar het liefst zou ik lounge access hebben - en al helemaal nu de diners club lounge op Schiphol dicht is).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73091020
    Kan deze discussie weer verder in het Frequent Flyer Miles topic?

    Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
      vrijdag 25 september 2009 @ 08:23:27 #173
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73091205
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 04:28 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Het is overigens slecht 70K. Behalve voor de Fransen die moeten 90K sparen. En wat die legs betreft is dat nog altijd een leuke optie wanneer je veel in Europa vliegt. Was ook voor mij nooit een probleem om die 60 legs te halen. Maar nu de level miles sinds 1 april 2009 bij goedkope tickets nog maar 50% opleveren (ook in de level miles) wordt het zelfs met vele long haul flights toch redelijk moeilijk om die 70K bij elkaar te schrapen. Terwijl er voor degenen die deze status middels de legs realiseren niets veranderd is. Weekje SIN of GRU leverde altijd 24000 miles all-in op, nu nog maar de helft, en dan moet he niet het allergoedkoopste ticket boeken want dat krijg je nog maar 25%. En dan kost een award ticket op dezelfde route in Business tegenwoordig ook nog even een derde meer (80 ipv 60K) aan punten dan vóór 1 april. Het enige voordeel van Skyteam is nog slechts dat ik naar vrijwel al mijn bestemmingen een directe vlucht vanaf AMS kan boeken. Maar zodra Continental in oktober uit Skyteam verdwijnt wordt dat dus ook weer een stukje minder.
    Ik heb dit jaar 3 keer intercontinentaal gevlogen 1x Vancouver, 1x Chicago en 1x Panama City (met overstap). Dat is tegenwoordig niet eens genoeg om in de buurt te komen van Silver

    Sorry DT
      zaterdag 26 september 2009 @ 02:02:54 #174
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_73118302
    KLM LYING BLUE... zo wordt dat toch genoemd?

    Iedereen die denkt dat onze KLM zo goed is... wakker worden. Lufthansa, Swiss, Austrian, British Airways, TAP Portugal en alles aziaten zijn allemaal te preferen boven KLM. KLM is een soort US Airways van Europa
    :O
    pi_73122272
    Nou ja, als er nou één maatschappij volkomen ruk is, is het TAP wel.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')