Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.quote:Op zondag 24 mei 2009 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Brusselsairlines
Toestel?
Boeing 737-300 (BRU-BCN)
Boeing 737-400 (BCN-BRU)
Traject?
Brussel - Barcelona - Brussel
Prijs?
81 Euro retour
Vertraging?
Heenweg, ondanks dat het vliegtuig er stond, cabinepersoneel aan boord was, en er personeel bij de boardinggate was toch pas 15 minuten voor begin vlucht begonnen met boarden. Dat ging ook nog eens traag en daardoor 30 minuten te laat vertrokken. Toch slechs 5 minuten te laat bij de gate.
Terug optijd vertrokken en 25 minuten te vroeg aan de gate.
Bezetting?
100% Heenreis
93% Terugreis
Vriendelijk personeel?
Mwah, ik had al online ingechecked, maar besloot toch bagage mee te nemen, dan kan je de bagagedropoff balie's gebruiken, ook die bij de business klasse balie, maar mij werd in eerste instantie de toegang vrij bruut ontzegd omdat ik nog in zou moeten checken. Pas na het laten zien van mijn check-in bewijs kon ik verder, maar het was beter geweest als ze hier eerst om vragen in plaats van gelijk zo arrogant te reageren.
Aan boord wel okee, niet echt wat mee te maken gehad, wel fijn dat er naast Frans, Engels ook Nederlands werd gesproken door de piloot / cabinepersoneel.
Lekker eten?
Niets genomen, vlucht is ongeveer 2 uur, en ik kon een flesje drinken kopen / aanvullen op beide vliegvelden na de beveiliging, daar heb ik meer dan voldoende aan.
Entertainment?
2x een raamplaats, en voldoende buiten te zien, naast mijn mp4 speler met Family Guy, dus dan vliegt de tijd wel. Verder een inflight magazine, maar die vond ik niet bijzonder interessant.
(Vermijd in de 737-300 rij 8, en in de 737-400 rij 9 + 10 gezien daar een blind schot op de plek waar normaal het raam zit, zodat je wel een raamplek hebt maar dat je niet naar buiten kunt kijken).
Algehele indruk?
Beenruimte laat wel te wensen over, nu vloog ik dan wel economy light, na rij 12 staan de stoelen echt te dicht op elkaar.
Ik had overigens heen de mogelijkheid om een stoel in rij 12 de reserveren, maar ik had een verkeerd type toestel in mijn hoofd, had ik wel moeten doen, want dat was een stoel bij de nooduitgang.
Online inchecken is prima, en je kan de stoel uitzoeken die je wilt, alle stoelen zijn bij het begin van de check-in beschikbaar, hoe later je komt hoe minder natuurlijk.
De landing op Barcelona was wel slecht, normaal klaag ik niet zo, maar deze Belgische prutser dropte het vliegtuig gewoon op de baan toen we nog relatief hoog waren. Zijn approach was, (ik vlieg vaker op Barcelona), om het positief te brengen, eentje met veel correcties, en hoewel ik natuurlijk niet de omstandigheden weet was dit toch opvallend.
Iets over de luchthavens?
Brussel airport heeft 2 terminals, Brussel Airlines vliegt vanaf de 'nieuwe' terminal, waardoor je een flink stuk moet lopen om daar te komen, roltrap op, roltrap af.
Tevens waren de rijen bij de beveiliging niet meer van deze tijd, ze hadden de loopband zelfs uitgezet om te voorkomen dat mensen ten val zouden komen. De rij liep opzich wel door, al heb je natuurlijk altijd mensen die iedereen voor zich de laptop uit de tas zien nemen, de riem af zien doen, en het kleingeld + mobiele telefoon in een bakje zien doen dat pas bedenken op het laatste moment en dan beginnen met het uitpakken.
Barcelona is qua security controle een stuk beter, geen wachtrijen, vriendelijk personeel, en de terminal is gewoon prettig om te gebruiken, nergens extreme drukte en de prijzen voor wat drinken vallen relatief mee. Bij landing ben je zo aan de gate, bij het opstijgen moet je naar de baan aan de zeekant, wat 15 minuten naar de startpositie rijden kost.
en dit lees ik nu pas Was dus al 2.5 uur vantevoren door de douane...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:57 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Yes! En O'Hare is k.u.t., al heb je daar bij aankomst waarschijnlijk niet zo'n last van. Wanneer je van ORD vertrekt staat er voor de security check zo'n hele grote *** die jou vertelt dat er na de security geen eten meer verkrijgbaar is. En dan kijk je naar links en zie je McD, BK en Pizzahut. Meer is er echt niet. O ja, er is ook nog 1 tax free shop! Dus niet denken van ik ga lekker een paar uurtjes eerder en relax wel op het vliegveld zoals Changi of Dubai, want dat is er in ORD niet bij!
Goeie vlucht en happy landing!
Het was niet echt een piekmoment, echter de bagagedropoff aan de kant van de business klasse kant of economy + passagiers was een stuk rustiger, en kan ook worden gebruikt door passagiers die al ingechecked waren. Gaat mij meer om de algemene benadering, dat kan echt beter.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:14 schreef Masanga het volgende:
[..]
Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.
De B-pier (gebruikt voor de verdere bestemmingen enzo) is veel beter gelegen, veel netter ook en het is er aangenamer wachten.
Wat het wachten voor security betreft is dit probleem de laatste tijd vrij frequent. De reden waarom enzo kan je volgen in discussies op http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=39587 . Het inchecken enzo heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Was het een piekmoment van de dag toen je je tas wou afleveren?
Waar ik me het meest aan stoor tijdens het vliegen met Brussels Airlines is het ontbreken van schermpjes met vluchtinformatie (vluchttijden, mapje met vluchtroute, snelheden,..). een maatschappij als Brussels Airlines moet dat toch altijd kunnen aanbieden.
Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.
Korean air is nog goedkoper Wie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Ik denk dat dit antwoord precies was wat ik wilde horen. Het gaat om een vlucht naar Manila (Ams-Icn Icn-Mnl) maar aangezien de vlucht uitgevoerd gaat worden met een Airbus A330 en een 777-300 denk ik dat het met het comfort aan boord ook wel mee zal vallen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?
Beide maatschappijen zijn lid van de alliantie SkyTeam, waar ook KLM deel van uitmaakt. Dit betekent dat hun service aan de kwaliteits eisen van SkyTeam voldoet en bovendien kun je er KLM Flying Blue miles sparen.
Beide maatschappijen zijn grote ondernemingen die in alle gebieden waar ze vliegen aan de veiligheidseisen moeten voldoen. De service van Korean Air is over het algemeen beter dan China Southern. Maar uiteindelijk hangt het comfort er meer van af of dat er met een nieuw toestel wordt gevlogen, of elke stoel een eigen entertainmentsysteem heeft, wat er die dag op het menu staat, etcetera. Als je aangeeft waar je heen wilt vliegen dan kan iemand daar gerichter op reageren.
Tja dat wordt heel veel tijdschriften meenemen want volgens mij kun je geen systeem huren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook
Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Ik had vroeger altijd pillen voor wagenziekte/vliegen dus, en daar werd ik zo vermoeid van dat ik AMS-PHL altijd als een dooie lag te slapen. Weet alleen niet meer waar ze vandaan kwamen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook
Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Doel je op een intercontinentale vlucht met China Southern Airlines? Twee jaar terug ben ik daar mee naar Beijing gevlogen en dat was meer dan prima. CSA is een code-share partner van KLM, dus mensen met een KLM ticket komen in hetzelfde vliegtuig terecht. Prima vlucht, zowel heen als terug. Beenruimte is zelfs groter dan bij KLM. Wat betreft vluchten binnen Azië durf ik weinig over China Southern te zeggen. Dat kan heel anders uitpakken namelijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.
Korean air is nog goedkoper Wie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.quote:Op zondag 12 juli 2009 01:28 schreef gijsman het volgende:
Maatschappij US Airways
Vriendelijk personeel: nee zeker niet op terugweg tussen EWR en PHL stewardess op deze vlucht was zéér onbeschoft tegen mij en de rest van de passagiers. bij navraag toen we op de baan stonden kreeg ik als antwoord dat ik niet de enige was en of ze de piloot maar moest vragen of we voor mij naar de gate terug moesten gaan...
Vlucht naar amsterdam was wat beter, maar had een stoel direct bij t toilet en aan t gangpad dus weinig slaap.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.
En toch vlieg ik graag AMS-ATL en AMS-EWR met Delta.
Die vlucht overwoog ik ook. Maar uiteindelijk moest ik toch met MAS vanuit Amsterdam naar KL.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:00 schreef Thetallguy het volgende:
Maatschappij?
AirAsia X
Toestel?
Airbus A340-300
Traject?
London Stansted - Kuala Lumpur - London Stansted
Prijs?
275 Euro Retour, incl. eten/bagage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |