abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 mei 2009 @ 20:14:37 #76
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_69360817
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Brusselsairlines

Toestel?
Boeing 737-300 (BRU-BCN)
Boeing 737-400 (BCN-BRU)

Traject?
Brussel - Barcelona - Brussel

Prijs?
81 Euro retour

Vertraging?
Heenweg, ondanks dat het vliegtuig er stond, cabinepersoneel aan boord was, en er personeel bij de boardinggate was toch pas 15 minuten voor begin vlucht begonnen met boarden. Dat ging ook nog eens traag en daardoor 30 minuten te laat vertrokken. Toch slechs 5 minuten te laat bij de gate.
Terug optijd vertrokken en 25 minuten te vroeg aan de gate.

Bezetting?
100% Heenreis
93% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Mwah, ik had al online ingechecked, maar besloot toch bagage mee te nemen, dan kan je de bagagedropoff balie's gebruiken, ook die bij de business klasse balie, maar mij werd in eerste instantie de toegang vrij bruut ontzegd omdat ik nog in zou moeten checken. Pas na het laten zien van mijn check-in bewijs kon ik verder, maar het was beter geweest als ze hier eerst om vragen in plaats van gelijk zo arrogant te reageren.
Aan boord wel okee, niet echt wat mee te maken gehad, wel fijn dat er naast Frans, Engels ook Nederlands werd gesproken door de piloot / cabinepersoneel.

Lekker eten?
Niets genomen, vlucht is ongeveer 2 uur, en ik kon een flesje drinken kopen / aanvullen op beide vliegvelden na de beveiliging, daar heb ik meer dan voldoende aan.

Entertainment?
2x een raamplaats, en voldoende buiten te zien, naast mijn mp4 speler met Family Guy, dus dan vliegt de tijd wel. Verder een inflight magazine, maar die vond ik niet bijzonder interessant.
(Vermijd in de 737-300 rij 8, en in de 737-400 rij 9 + 10 gezien daar een blind schot op de plek waar normaal het raam zit, zodat je wel een raamplek hebt maar dat je niet naar buiten kunt kijken).

Algehele indruk?
Beenruimte laat wel te wensen over, nu vloog ik dan wel economy light, na rij 12 staan de stoelen echt te dicht op elkaar.
Ik had overigens heen de mogelijkheid om een stoel in rij 12 de reserveren, maar ik had een verkeerd type toestel in mijn hoofd, had ik wel moeten doen, want dat was een stoel bij de nooduitgang.
Online inchecken is prima, en je kan de stoel uitzoeken die je wilt, alle stoelen zijn bij het begin van de check-in beschikbaar, hoe later je komt hoe minder natuurlijk.

De landing op Barcelona was wel slecht, normaal klaag ik niet zo, maar deze Belgische prutser dropte het vliegtuig gewoon op de baan toen we nog relatief hoog waren. Zijn approach was, (ik vlieg vaker op Barcelona), om het positief te brengen, eentje met veel correcties, en hoewel ik natuurlijk niet de omstandigheden weet was dit toch opvallend.

Iets over de luchthavens?
Brussel airport heeft 2 terminals, Brussel Airlines vliegt vanaf de 'nieuwe' terminal, waardoor je een flink stuk moet lopen om daar te komen, roltrap op, roltrap af.
Tevens waren de rijen bij de beveiliging niet meer van deze tijd, ze hadden de loopband zelfs uitgezet om te voorkomen dat mensen ten val zouden komen. De rij liep opzich wel door, al heb je natuurlijk altijd mensen die iedereen voor zich de laptop uit de tas zien nemen, de riem af zien doen, en het kleingeld + mobiele telefoon in een bakje zien doen dat pas bedenken op het laatste moment en dan beginnen met het uitpakken.
Barcelona is qua security controle een stuk beter, geen wachtrijen, vriendelijk personeel, en de terminal is gewoon prettig om te gebruiken, nergens extreme drukte en de prijzen voor wat drinken vallen relatief mee. Bij landing ben je zo aan de gate, bij het opstijgen moet je naar de baan aan de zeekant, wat 15 minuten naar de startpositie rijden kost.
Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.
De B-pier (gebruikt voor de verdere bestemmingen enzo) is veel beter gelegen, veel netter ook en het is er aangenamer wachten.

Wat het wachten voor security betreft is dit probleem de laatste tijd vrij frequent. De reden waarom enzo kan je volgen in discussies op http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=39587 . Het inchecken enzo heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Was het een piekmoment van de dag toen je je tas wou afleveren?
Waar ik me het meest aan stoor tijdens het vliegen met Brussels Airlines is het ontbreken van schermpjes met vluchtinformatie (vluchttijden, mapje met vluchtroute, snelheden,..). een maatschappij als Brussels Airlines moet dat toch altijd kunnen aanbieden.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 24 mei 2009 @ 20:14:44 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_69360822
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:57 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Yes! En O'Hare is k.u.t., al heb je daar bij aankomst waarschijnlijk niet zo'n last van. Wanneer je van ORD vertrekt staat er voor de security check zo'n hele grote *** die jou vertelt dat er na de security geen eten meer verkrijgbaar is. En dan kijk je naar links en zie je McD, BK en Pizzahut. Meer is er echt niet. O ja, er is ook nog 1 tax free shop! Dus niet denken van ik ga lekker een paar uurtjes eerder en relax wel op het vliegveld zoals Changi of Dubai, want dat is er in ORD niet bij!

Goeie vlucht en happy landing!
en dit lees ik nu pas Was dus al 2.5 uur vantevoren door de douane...
  zondag 24 mei 2009 @ 21:55:35 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69364530
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:14 schreef Masanga het volgende:

[..]

Zelf heb ik wel wat ervaring met Brussels Airlines en vooral met de Brusselse luchthaven. Het lopen van de gate naar de bagageband (en natuurlijk ook van inchecken naar de gate) is inderdaad niet niks. Als je dan nog op het einde van de A-pier zit, wordt het al helemaal idioot ver vind ik. Voordeel is wel dat tegen je bij de bagageband gearriveerd bent, je tas meestal mooi op je aan het wachten is.
De B-pier (gebruikt voor de verdere bestemmingen enzo) is veel beter gelegen, veel netter ook en het is er aangenamer wachten.

Wat het wachten voor security betreft is dit probleem de laatste tijd vrij frequent. De reden waarom enzo kan je volgen in discussies op http://www.luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=39587 . Het inchecken enzo heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Was het een piekmoment van de dag toen je je tas wou afleveren?
Waar ik me het meest aan stoor tijdens het vliegen met Brussels Airlines is het ontbreken van schermpjes met vluchtinformatie (vluchttijden, mapje met vluchtroute, snelheden,..). een maatschappij als Brussels Airlines moet dat toch altijd kunnen aanbieden.
Het was niet echt een piekmoment, echter de bagagedropoff aan de kant van de business klasse kant of economy + passagiers was een stuk rustiger, en kan ook worden gebruikt door passagiers die al ingechecked waren. Gaat mij meer om de algemene benadering, dat kan echt beter.
Schermpjes, ach, ik was blij verrast dat Air Berlin ze had, maar ik ben wel zo aan low cost maatschappijen gewend dat ik ze op korte afstanden niet mis. (Als je naar buiten kijkt weet ik ook wel ongeveer waar ik ben).

Van de huidige security problemen op Brussel had ik wel gehoord, neemt niet weg dat dit probleem echt wel op te lossen is, sterker nog, met drukke securitypunten loopt de kwaliteit van de controle terug aangezien de securitymedewerkers onder hogere druk staan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:46:04 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_70872247
Maatschappij?
Air Berlin

Toestel?
Airbus 330-200

Traject?
Dusseldorf - Bangkok - Dusseldorf

Prijs?
500 Euro Retour

Vertraging?
Heenweg ongeveer 30 minuten, en hoewel dat normaal is bij vertrek, hebben we dat niet in kunnen lopen.
Terugweg 19 uur.... Dit omdat Dusseldorf was gesloten en het toestel uit Dusseldorf niet kon vertrekken naar Bangkok. Maar goed, liever 19 uur vertraging zodat je een hotel en maaltijden krijgt dan uren vertraging en maar op een vliegveld moeten blijven hangen.

Bezetting?
98% Heenreis
96% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg prima, personeel had er zin in, bij de maaltijd kreeg je een 2de alcoholische versnapering 'voor later' gratis erbij.
Op de terugweg erg kortaf en erg gestressed kijkend, en als ik om Fanta verzoek, klinkt dat echt niet als appelsap, en je kan dan wel stug met je bekertje appelsap in je handen blijven staan totdat ik het aanpak, met een kwaad gezicht, dat heeft op mij geen invloed.
Al begrijp ik dat e.e.a. te maken heeft met de vertraging waardoor de crew maar een paar uur slaap heeft gehad voordat ze terug konden vliegen.

Lekker eten?
Ik had een vegetarische maaltijd genomen, er zat extra fruit bij, dat was goed te doen, en ook roggebrood was een welkome afwisseling. De andere maaltijden zagen er overigens ook goed uit. En zowel heen als terug kwam men voldoende langs met drinken, waaronder ook een flesje water, gezien de vloeistoffenmanie een prima oplossing.

Entertainment?
Ik had een raamplaats, afgestaan aan iemand anders in mijn gezelfschap aangezien ik zelf regelmatig vlieg. Verder op de heenweg een werkende mp4 speler... op de terugweg 2 films kunnen kijken en het waar ben je nu kaartje. Geen individueel entertainment dus, maar daar is de prijs dan ook naar,

Algehele indruk?
Beenruimte is verschillend, 42A en 42G (raam) heeft aanmerkelijk meer beenruimte, terwijl op het gangpad aan de raamkant het al weer een stuk minder was, daarnaast is de middenrij echt op het nivo KLeM afmetingen... Maar opzich wel te doen.

Zo'n Airbus 330-200 vliegt over de afstand Dusseldorf-Bangkok toch aanmerkelijk langzamer, zowel heen als terug deed deze er 12,30 uur over, en op de terugweg gaf de piloot aan relatief snel te vliegen... Terwijl met Eva of KLM met de 747 heen in 10 uur en terug in 11 uur over een iets grotere afstand wordt gevolgen....

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf airport is snel gegroeid, goed te zien aan de sanitaire voorzieningen waar overal waar ik ben geweest een or meerdere WC's gewoon was afgebroken of buiten dienst was... Geen tijd om dit te hebben vervangen.
Daarnaast is de paspoortcontrole voor mensen zonder EU paspoort (de lijn waar ik toe veroordeeld was in dit geval), erg lang, al kan dit ook te maken hebben gehad met de aankomsttijd samen met Turkish Airlines, normaliter zal Air Berlin pas 5 uur later aankomen, dus wellicht dat e.e.a. daarmee te maken had.

De veiligheidscontrole op Dusseldorf doet alles volgens de regels, een deo-spuitbus zat los in mijn tas (was leeg), maar moest worden getoond. Niet dat ze de tekst erop konden lezen, (thais script), en mocht alsnog door.
De overige vloeistoffen die bij elkaar zaten werden ook opgemerkt maar daar werd niets over gezegd. Nu moet ik wel zeggen dat alle security lijnen bij de C-terminal open waren en er gewoon niemand was, want ik wil dezelfde security medewerkers ook wel eens zien bij drukte.

De vertraging opzich werd wel goed opgepakt, ik had altijd al eens in het airport hotel op Bangkok willen verblijven, en het viel niet tegen, zwembad, fitness, lekker eten bij de lunch en diner, en een extra dag in Bangkok. Wel hadden ze mij best vooraf mogen informeren, bij aankomst op de luchthaven werd niets gezegd, pas bij de incheckbalie werd duidelijk dat er een vertraging van 19 uur was. Wel was toen alles al geregeld en werd je naar het airport hotel gebracht.
Gelukkig zou ik oorspronkelijk op een zaterdag terugkomen en werd het nu zondag, zodat ik deze vertraging niet als vervelend ervaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 11-07-2009 17:53:18 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:36:24 #80
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_70873260
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.

Korean air is nog goedkoper Wie heeft daar wel eens mee gevlogen?

[ Bericht 33% gewijzigd door glasbak op 11-07-2009 12:44:30 ]
pi_70873960
Maatschappij
Transavia

Traject
Amsterdam-Barcelona (05:00 vertrek)
Barcelona-Amsterdam (21:50 vertrek)

Vertraging
Heen: In plaats van 05:00 pas 08:00 de lucht in
Terug: In plaats van 21:50 pas 00:30 de lucht in

Vriendelijk personeel
is oké

Eten
Moet je dus kopen, en bijna allles was op

Entertainment
Ze gingen niet dansen voor me, en de audioinstallatie en tv's waren stuk, dus het enige entertainment wat ik had waren de stewardessen die de veiligheidsvideo zelf moesten nadoen.

Algehele indruk
Is oké, voor europese vluchten

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is gewoon goed
Barcelona ook wel oke
pi_70874267
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.

Korean air is nog goedkoper Wie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?

Beide maatschappijen zijn lid van de alliantie SkyTeam, waar ook KLM deel van uitmaakt. Dit betekent dat hun service aan de kwaliteits eisen van SkyTeam voldoet en bovendien kun je er KLM Flying Blue miles sparen.

Beide maatschappijen zijn grote ondernemingen die in alle gebieden waar ze vliegen aan de veiligheidseisen moeten voldoen. De service van Korean Air is over het algemeen beter dan China Southern. Maar uiteindelijk hangt het comfort er meer van af of dat er met een nieuw toestel wordt gevlogen, of elke stoel een eigen entertainmentsysteem heeft, wat er die dag op het menu staat, etcetera. Als je aangeeft waar je heen wilt vliegen dan kan iemand daar gerichter op reageren.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:21:34 #83
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_70880116
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:15 schreef jaco het volgende:

[..]

Waar maak je jezelf zorgen over? Veiligheid, beenruimte, catering, comfort ?

Beide maatschappijen zijn lid van de alliantie SkyTeam, waar ook KLM deel van uitmaakt. Dit betekent dat hun service aan de kwaliteits eisen van SkyTeam voldoet en bovendien kun je er KLM Flying Blue miles sparen.

Beide maatschappijen zijn grote ondernemingen die in alle gebieden waar ze vliegen aan de veiligheidseisen moeten voldoen. De service van Korean Air is over het algemeen beter dan China Southern. Maar uiteindelijk hangt het comfort er meer van af of dat er met een nieuw toestel wordt gevlogen, of elke stoel een eigen entertainmentsysteem heeft, wat er die dag op het menu staat, etcetera. Als je aangeeft waar je heen wilt vliegen dan kan iemand daar gerichter op reageren.
Ik denk dat dit antwoord precies was wat ik wilde horen. Het gaat om een vlucht naar Manila (Ams-Icn Icn-Mnl) maar aangezien de vlucht uitgevoerd gaat worden met een Airbus A330 en een 777-300 denk ik dat het met het comfort aan boord ook wel mee zal vallen.

Ik ben een beetje huiverig voor maatschappijen die met bejaarde toestellen de wereld overgaan en betaal dan liever wat meer voor een prettigere vlucht Maar aan jouw antwoord kan ik opmaken dat ik me niet echt zorgen hoef te maken.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:50:30 #84
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_70882329
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook

Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_70882743
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook

Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Tja dat wordt heel veel tijdschriften meenemen want volgens mij kun je geen systeem huren.
Maar daarintegen heeft het toestel wel een 2-3-2 indeling. iets wat als je met z'n 2en vliegt erg fijn is
pi_70889822
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:50 schreef Maria2.0 het volgende:
Delta een beetje te doen? 767-300ER zal het worden. Ik las al dat je geen personal entertainment hebt. Zal wel wennen zijn, we hebben tot nog toe op de lange vluchten altijd die schermpjes gehad.
Nu vliegen we van Dusseldorf naar Atlanta (en stappen daar over op een vlucht naar San Diego) en dan zou je weer die ouderwetse schermen hebben. Erg rot voor iemand die geen oog dichtdoet op welke vlucht/welk tijdstip dan ook

Iemand enig idee of het mogelijk is, zoals bij Martinair, om een personal entertainment kastje te huren oid?
Anders wordt het toch echt zeuren bij de huisarts om slaappillen.
Ik had vroeger altijd pillen voor wagenziekte/vliegen dus, en daar werd ik zo vermoeid van dat ik AMS-PHL altijd als een dooie lag te slapen. Weet alleen niet meer waar ze vandaan kwamen.

Anders wordt het je iphone/ipod volgooien of een psp.
pi_70892295
Maatschappij US Airways

Traject: HEEN Amsterdam - Philadelphia Philadelphia- NewYork La Guardia 2 juni
TERUG Newark - Philadelelphia - Philadelphia 30juni/2 juli
Vertraging heen niet, terug door vertraging tussen EWR en PHL van meer dan 4u vlucht naar Amsterdam gemist, in PHL goed opgelost met gratis hotel en en nieuwe vlucht.
In newark stonden we zelfs 1.5 u op de baan
Vriendelijk personeel: nee zeker niet op terugweg tussen EWR en PHL stewardess op deze vlucht was zéér onbeschoft tegen mij en de rest van de passagiers. bij navraag toen we op de baan stonden kreeg ik als antwoord dat ik niet de enige was en of ze de piloot maar moest vragen of we voor mij naar de gate terug moesten gaan...
Eten magere kwaliteit
Entertainment : geen schermpje in stoel voor me dus wel in t gangpad en de Dash 8 proppelor toestel tussen PHL en LGA en EWR
Algehele indruk voor een staralliance lid ben ik geschrokken door de slechte kwaliteit en vlieg zeker niet meer met deze airline
Eventueel informatie over de luchthavens: Amsterdam is bekend. Newark: onverschillig personeel verder liet het vliegveld een zeer treurige aanblik achter.
Philadelphia: Schoon modern en veel faciliteiten.
pi_70892347
bedoel in het bericht bij navraag over mn vervolgvlucht kreeg ik als antwoord dat ik zeker niet de enige was...
haar vraag aan mij of ze de piloot moest vragen of hij voor mij terug wilde gaan naar de gate vond ik onbeschoft...
Maar misschien normaal voor Amerikaanse stewardessen.
pi_70897103
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef glasbak het volgende:
Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe het is om te vliegen met China Southern? Ze hebben hele goedkope vluchten maar ik heb m'n twijfels over deze maatschappij.

Korean air is nog goedkoper Wie heeft daar wel eens mee gevlogen?
Doel je op een intercontinentale vlucht met China Southern Airlines? Twee jaar terug ben ik daar mee naar Beijing gevlogen en dat was meer dan prima. CSA is een code-share partner van KLM, dus mensen met een KLM ticket komen in hetzelfde vliegtuig terecht. Prima vlucht, zowel heen als terug. Beenruimte is zelfs groter dan bij KLM. Wat betreft vluchten binnen Azië durf ik weinig over China Southern te zeggen. Dat kan heel anders uitpakken namelijk.

Edit: Wat jaco zegt dus.. Echter, vanaf Manila wordt wellicht met ander materieel gevlogen dan vanaf Europa. Desalniettemin zou ik mij er niet teveel zorgen over maken.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_70899805
quote:
Op zondag 12 juli 2009 01:28 schreef gijsman het volgende:
Maatschappij US Airways
Vriendelijk personeel: nee zeker niet op terugweg tussen EWR en PHL stewardess op deze vlucht was zéér onbeschoft tegen mij en de rest van de passagiers. bij navraag toen we op de baan stonden kreeg ik als antwoord dat ik niet de enige was en of ze de piloot maar moest vragen of we voor mij naar de gate terug moesten gaan...
Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.

En toch vlieg ik graag AMS-ATL en AMS-EWR met Delta.
pi_70904308
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:02 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Iedere keer verbaas ik me weer over het grote verschil in service en kwaliteit bij een Amerikaanse maatschappij tussen hun binnenlandse- en transatlantische vluchten. Op de routes van en naar AMS is service altijd prima verzorgd terwijl dit op op een domestic flight altijd bagger is. Het begint al bij de check-in. Onbeschoft en onverschillig terwijl wanneer je incheckt voor een vlucht naar AMS je met alle egards behandeld wordt. (In ieder geval als FB Platinum member). Het toppunt maakte ik mee op een vlucht van North West route MSP-DEN, vluchtje van 2 uur ofzo. Met veel tam tam werd er bij de gate omgeroepen dat de drinks op deze vlucht gratis waren. Dat moest wel een compensatie zijn voor het enorme aftanse toestel waar we in terecht kwamen. Het zal technisch wel in orde geweest zijn maar de cabine leek meer op iets dat je verwacht bij een Afrikaanse bush maatschappij die uit het Europese luchtruim verbannen is.

En toch vlieg ik graag AMS-ATL en AMS-EWR met Delta.
Vlucht naar amsterdam was wat beter, maar had een stoel direct bij t toilet en aan t gangpad dus weinig slaap.
al vind ik het onzin om voor een transantlantische vlucht ¤ dollar voor alcohol te rekenen.
pi_71457796
Maatschappij?
AirAsia X

Toestel?
Airbus A340-300

Traject?
London Stansted - Kuala Lumpur - London Stansted

Prijs?
275 Euro Retour, incl. eten/bagage

Vertraging?
Heen ongeveer 45 minuten te vroeg geland, terug ruim een half uur.

Bezetting?
Schat ergens tussen de 95-100%

Vriendelijk personeel?
Ze waren wel aardig en snel, maar een echte lach kon er bij de vrouwelijke stewardessen niet vanaf.

Lekker eten?
Voor 7 pond per vlucht krijg je 2 maaltijden met daarbij een flesje water. Vond het redelijk eetbaar voor een vliegtuigmaaltijd.

Entertainment?
Een raampje, boeken, Nintendo DS. Geen entertainment standaard aanwezig maar je kan een HD-speler huren met films erop. Niet gedaan want niet echt een denderend aanbod.

Algehele indruk?
Prima vond het niet veel onder doen voor een normale airline. Je moet betalen voor de drankjes maar gezien het enorme prijsverschil wanneer je een aanbieding boekt is dit geen enkel probleem. Ook de beenruimte in de vliegtuigen is goed (totdat de ex-Air Canada interieurs vervangen worden voor een iets dichtere opstelling )

Iets over de luchthavens?
Onze vlucht uit Stansted vertrok om 0125. De een-na-laatste vlucht vanaf Stansted die dag ging geloof ik rond 2200 oid. wat inhoudt dat het hele vliegveld verlaten is op AirAsia-gangers na. Ook na de douane alle winkels gesloten met alleen een Starbucks die open is. in KUL na aankomst in het Tune Hotel op het vliegveld geslapen, 10 minuten lopen vanaf de terminal dus dat is ook prima te doen.


Maatschappij?
Lao Airlines

Toestel?
Xian MA60

Traject?
Luang Prabang - Hanoi

Prijs?
125 euro enkele reis

Vertraging?
1645-1745 was de oorspronkelijke schematijd. Vliegtuig vertrok om 1640 maar we kwamen pas 1815 aan in Hanoi, vreemde planning?

Bezetting?
Voor zover ik kon zien helemaal vol (56 stoelen)

Vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken, emergency exit seat gekregen bij checkin zonder erom te hoeven vragen.

Lekker eten?
Snackbox met wat minisandwiches, stukjes fruit en ze kwamen langs met frisdrank.

Entertainment?
Raamplaats en inflight magazine

Algehele indruk?
Goed

Iets over de luchthavens?
Luang Prabang is erg klein, volgens mij passen daar met moeite 2 toestellen tegelijk op het platform. Hanoi iets groter, maar wel weer iets verder van de stad af.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_71458715
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:00 schreef Thetallguy het volgende:
Maatschappij?
AirAsia X

Toestel?
Airbus A340-300

Traject?
London Stansted - Kuala Lumpur - London Stansted

Prijs?
275 Euro Retour, incl. eten/bagage
Die vlucht overwoog ik ook. Maar uiteindelijk moest ik toch met MAS vanuit Amsterdam naar KL.

Zo te lezen wel een goede optie voor een eventuele volgende trip naar Zuid-Oost-Azie.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:01:01 #94
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_71975842
Maatschappij?
bmibaby

Toestel?
Euhhh... geen idee

Traject?
Manchester-Schiphol v.v., twee keer (een keer in juli en een keer in augustus)

Prijs?
Beide keren ongeveer 60 pond retour; bagage kost 25 pond per tas extra.

Vertraging?
Een keer bij vertrek vanaf Schiphol 3 kwartier vertraging gehad, vliegtuig was nog niet binnen.

Bezetting?
Een keer slechts 50%, de andere keren zo'n 90 %.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendel;ijk ondanks de stress van een korte vlucht en de vertraging.

Lekker eten?
Duur, dus niets gekocht.

Entertainment?
Een raampje en mijn boek.

Algehele indruk?
Op zich goed, maar het online inchecken is een ramp! Van de vier vluchten lukte het drie keer niet om online in te checken vanwege fouten op de website. De eerste twee keer gaf dat niet en werd ik gewoon op het vliegveld ingecheckt, maar de laatste keer was het 'beleid veranderd' en moest ik, ondanks dat ze toegaven dat het hun fout was, toch betalen om ingecheckt te worden. Er werd wel bij gezegd dat ik dat geld kan terugvragen, maar niemand kon me precies vertellen hoe, en nu moet ik dus weer hun schrikbarend dure telefoonnummer bellen om dit te gaan regelen. Erg vervelend.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is bekend. In Manchester vertrek je van terminal 3, wat 10 minuten lopen is vanaf het treinstation door een behoorlijk verwarrend doolhof van liften en trappen. Maargoed, met bordjes volgen lukt het wel. De lounge in terminal 3 is vrij saai, alleen een WH Smiths en een Boots, geen interessante winkels. De security check is wel supersnel (de laatste keer was er geen enkele andere passaagier, dus ik kon zo doorlopen, en dat in de vakantie!).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_71980508
Maatschappij?
Nok Air

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Bangkok Don Muang - Udon Thani

Prijs?
1499 Baht one way

Vertraging?
Vertrok 5 minuten voor schedule van de gate en landde 10 minuten voor geplande aankomst tijd

Bezetting?
Ergens tussen de 50 en 55% schat ik

Vriendelijk personeel?
Redelijk vriendelijk maar de looks maakte alles goed

Lekker eten?
Een Thaise bolus en glaasje fris gratis, en dat op een LCC vlucht van 45 minuten. Wat wil je nog meer?

Entertainment?
Neuh, behalve de geweldige blik op het achterwerk van de mooie trolly dollies

Algehele indruk?
Uitstekend. Je hebt niet een moment het idee met een LCC te vliegen

Iets over de luchthavens?
Don Muang is een verademing tov de hektiek op Survarnabhumi en niet meer te vergelijken met de tijd dat het nog een internationale luchthaven was. Slechts een bookshop en een stink restaurant naast de vertrekhal, maar daar kun je van wegblijven. Udon Thani niet veel meer over te melden dan dat er een luchthavengebouw, en een betonnen runway is. Geen echt openbaar vervoer vanuit Udon Thani naar het vliegveld.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:38:33 #96
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_72130334
Maatschappij?
Emirates

Toestel?
A332/B773ER

Traject?
Dusseldorf-Dubai-Johannesburg

Vertraging?
Nooit langer dan 30 minuten. Boarden wel steeds mooi op tijd.

Bezetting?
Vol of zo goed als vol.

Vriendelijk personeel?
Hangt er toch wat van af, soms overvriendelijk, soms nors.. De piloten namen wel hun tijd om even de passagiers toe te spreken met informatie en dat weet ik bijzonder te appreciëren.

Lekker eten?
Jap, prima! Blijft toch een van de sterke punten van de maatschappij vind ik. Tijdens Dubai-Johannesburg werd de eetservice uitgesteld wegens turbulentie, de crew moest zelfs plaatsnemen en dit voor uren (tussen ruwweg Mogadishu en de grens Mozambique- Zuid Afrika), terwijl ik vond dat het allemaal ongelofelijk goed meeviel en rondwandelen geen probleem zou opleveren. Maar veiligheid boven alles neem ik aan.

Entertainment?
2x upgrade gekregen tussen Dusseldorf en Dubai, maar entertainment op de A332 is toch niet wat het is op de B773ER. ICE blijft fantastisch vind ik.

Algehele indruk?
Prima, zoals gewoonlijk.

Iets over de luchthavens?
Alle drie prima luchthavens. Het was de eerste maal dat ik in terminal 3 kwam in Dubai, en ik heb toch het gevoel dat het een vooruitgang is. Toch was ik blij een hotel geboekt te hebben in de buurt van de luchthaven om niet de ganse nacht te moeten spenderen op Dubai Intl Airport.


Maatschappij?
LAM Linheas Aereas Mozambique

Toestel?
De Havilland Canada DHC-8-400

Traject?
Vilankulos-Inhambane-Johannesburg

Vertraging?
20 minuten

Bezetting?
eerste deel 20 man, erna quasi vol

Vriendelijk personeel?
2 crewmembers, een sympathieke en een kwaaie die op alles commentaar had.

Lekker eten?
Eerst een zakje chips, dan een slappe sandwich en een vette donut ofzo met bekertje frisdrank. Aanvaardbaar zonder meer.

Entertainment?
De prachtige uitzichten van de kustlijn van Mozambique+ de Zuid-Afrikaanse natuur+ een magazine die boeiend om lezen was.

Algehele indruk?
Leuke ervaring!

Iets over de luchthavens?
Vilankulos en Inhambane zijn... . Geen check in-balies maar gewoon een kantoortje waar je je aanmeldt, iemand je bagage op een analoge meter zet en het afgeronde gewicht doorgeeft aan een ander die het intikt op een pc, enz.
Johannesburg is genoeg gekend.
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:05:55 #97
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_72134275
Maatschappij?
Jet Airways

Toestel?
Eentje die 1200 km/h ging

Traject?
Brussels Airport - JFK

Vertraging?
Heen : 2 uur; wegens het wachten op passagiers die vanuit Mumbai deze verbinding nodig hadden => gratis cognac gedronken
Terug : 1u20 voor op schema geland

Bezetting?
vol

Vriendelijk personeel?
Ja, heel behulpzaam

Lekker eten?
ja, verrassend lekker indische schoteltjes. Keuze uit vegetarisch, continental of indisch. Drankjes a volonté en tussenin ook nog Ijsboerke ijscremes

Entertainment?
Perfect ; keuze uit 100 tal cd's, 50 hollywoodfilms, 100tal Bollywoodfilms , games, berichtjes versturen naar andere zetels etc. Enkel vervelend dat m'n achterbuur op de terugvlucht het niet doorhad dat je het systeem ook met een console kon bedienen ipv het touchscreen te blijven gebruiken. Irritant gedoe tot gevolg

Algehele indruk?
Beenruimte was perfect,ondanks m'n lengte, daar ik op de eerste rij nabussiness class zat

Iets over de luchthavens?
Brussel, niets specifiek op aan te merken. JFK, hangt een beetje af van welke terminal. Eigen terminal (8) is nieuw en is zoals het hoort; maar moest wachten op m'n vriendin die vloog via terminal 3, en die was zondermeer vuil, aftands en hopeloos verouderd.

Conclusie : Jet Airways was een prima maatschappij om de atlantische over te steken. Nieuwe vloot, prima en heel vriendelijk personeel; en tevens houdt m'n rekening met hoe men het vliegtuig vult. Ik vond het heel aangenaam dat bij de beide vluchten de gezinnen met (luidruchtige) kinderen gescheiden werden van andere reizigers. Prijs/Kwaliteit zondermeer goed
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:20:02 #98
155616 Proximo
For god, king & country
pi_72167682
Maatschappij?

British Airways

Toestel?
Boeing 747-400

Traject?
London Heathrow (LHR) - Chicago O'hare (ORD)

Prijs?

Club world, de BA variant van business, dus de prijs zal ongetwijfeld hoog zijn geweest.

Vertraging?

5 Minuutjes op de heenweg, geen op de terugweg.

Bezetting?

Vol

Vriendelijk personeel?

Top! Vriendelijke dames

Lekker eten?
Prima, maakt duidelijk het verschil met Economy, op de terugweg het ontbijt laten staan, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Entertainment?

Eigen scherm, genoeg keuze.

Algehele indruk?

Uitstekend.

Iets over de luchthavens?

Chicago is saai, LHR Terminal 5 is helemaal top sinds het vlot loopt daar
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_72178426
Iemand ervaring met United Airlines? 31 oktober vlieg ik met hen(geboekt via lufthansa) van AMS via Chicago naar San Diego (en vv 2 weken later).

Is een lange zit, dus hoop wel dat het een beetje vol te houden is.
Overigens de 1e keer voor mij de plas over en dan ook nog alleen, dus vind het wel beetje spannend!
pi_72278965
Maatschappij?
Emirates

Toestel?
A380-800

Traject?
Londen Heathrow - Dubai - Bangkok

Prijs?
+/- 3000 Euro voor de Business Class

Vertraging?
We hadden 1 uur vertraging op de terugweg van Bangkok naar Dubai. Omdat de Emergency lights niet overal het deden.

Bezetting?
Zo ver ik weet was de Business Class & First Class vol. De Economy class weet ik niet echt, maar als ik keek wat er in de wachtruimte zat denk ik dat die zo goed als vol zat.

Vriendelijk personeel?
Het personeel is heel vriendelijk voor je. Ze vragen of ze je jasje in een garderobe wilt hebben. Als First & Business class aan boord mogen krijg je gelijk een drankje als je zit. Er was een man voor mij hij had zijn been gestoten op de luchthaven, hij had er dus last van en de crew ging uitgebreid met hem praten of alles wel goed ging. Klasse dus.

Lekker eten?
Heerlijk. Je krijgt een hele uigebreide menukaart en de crew komt naar je toe moet een blaadje waar je naam en stoelnummer op staat en hij schrijft het keurig op wat je wilt. Je tafel word keurig gedekt en ze serveren het net zoals in een restaurant eigelijk. Eerst het voorgerecht dan het hoofdgerecht ga zo maar door. Veder was er nog een Bar aan boord dus daar kon je drinken,eten of lounge op de banken daar.

Entertainment?
DE ICE is heel goed. Groot scherm (ben vergeten hoeveel inc het was) Volledig touch screen. genoeg keuze uit nieuwe films. Je kon eventueel e-mailen aanboord. Veder als je niet voorover wilde bukken om te veranderen van keuze had je aan de zijkant van jou tafel nog een mini schermpje waar mee je ook de keuze kon veranderen.

Algehele indruk?
Geweldig. Je stoel kon helemaal plat dus je hat een soort bed. Je zat maar met 4 mensen in een rij als je moet nagaan dat een verdieping lager ze met 10 mensen op een rij zitten. Veder zag het vliegtuig er netjes en schoon uit. Prima maatschappij.

Iets over de luchthaven
Dubai is airport is te druk. want alle Emirates vluchten komen aan in T3 dat is gewoon te druk. Gelukkig konden we in de mooie rustige ruimte van de Emirates Buisiness Class Lounge zitten. Want als je door de gangen in de luchthaven liep werd je bijna omver gelopen. Veder heeft de luchthaven veel te weinig zitplaatsen.


Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
A380-800 & A340-500

Traject?
Londen - Singapore - Jakarta

Prijs?
+/- 6000 Euro Business Class

Vertraging?
Op de heenweg hadden we in Londen 10 minuten vertraging omdat iemand zijn telefoon was vergeten in de Singapore Airlines Lounge.

Bezetting
Ik denk dat het helemaal vol zat van Londen naar Singapore, en van Singapore - naar Jakarta zo goed als vol ondanks het tijdstip van de vlucht.

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk persooneel. Maar dat vind ik bij elke vlucht met Singapore Airlines hoe vriendelijk ze zijn en het plezier die ze uitstralen in het werk. Er werden heel veel talen gesproken dus dat zegt ook wel iets over hoe ze kunnen communiceren met de passagiers.

Lekker gegeten?
Heerlijk. Elke keer als ik met Singapore Airlines vlieg denk ik steeds dat het eten nog lekkerde geworden is.
Lekker uitgebreid menu met veel verschillende dingen dus er is meestal wel iets wat je lekker vind.

Entertainment?
Heel goed. Zelf is de ICE Systeem van Emirates net iets beter omdat het Touch Screen is maar veder is het scherm in de Business Class wel groter dan die van Emirates dacht ik. Veder is het prima Entertainmet voor Long Haul vluchten.

Algehele indruk?
Geweldig! Singapore Airlines is altijd mijn favoriete maatschappij geweest. Je hebt super breede stoelen, en deze kan helemaal plat dus dit kan echt een bed worden. De stoel is veel breder dan bij Emirates A380. Je hebt dus een hele goede nacht rust. Van Singapore naar Jakarta vlogen we ineens met een A340-500 Want er stond dat we met een 777-200 gingen. De A340-500 is namelijk ontworpen voor Alleen Business Class. Omdat Singapore Airlines met De A340-500 van Singapore naar Los Angeles en Newark Non stop vliegen. Maar al gauw bleek dat er alleen maar Business Class mensen mee vlogen. Waarschijnlijk was deze vlucht niet te boeken voor Economy Class mensen.

Iets over de luchthaven?
Londen Heathrow:
Is alleen Terminal 3 druk. Als je in de andere terminals komt denk je dat het uitgestorven is. Maar zodra je in Terminal 3 aankomt is dat in 1 slag weg gevaagd. Wat een drukte. Maar hier hebben ze hebben genoeg zitplaats in de terminal. Dat doen ze al beter dan Dubai Airport.

Singapore Changi Airport:
Geweldige luchthaven tappijt ligt er in de Terminals dus het is lekker stil, niet dat harde geluid van koffertjes die over de vloer gaan. Veder kun je er gratis internetten en er zijn voor de reizigers lounges waar iedereen in kunt.

Jakarta Airport:
Heb ik niet zo heel veel over te vertellen omdat ik daar alleen maar aankwam. Het is een stille luchthaven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkunknowns op 30-08-2009 21:22:09 (Foutje bewerkt.) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')