abonnement Unibet Coolblue
pi_65276943
# Maatschappij
Jetair

# Traject
Brussel - Caïro

# Vertraging
Geen. Hoewel er bij vertrek eerst werd omgeroepen dat we 30 minuten later zouden vertrekken, dit werd na 5 minuten weer ingetrokken.

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk, zowel Frans- als Nederlandstalig.

# Eten
Vooraf reserveren en dus betaald eten: omdat het 7 uur 's ochtends was en we de hele nacht op het vliegveld hebben geslapen gehangen, kozen we voor één keer voor een betaalde maaltijd. Hadden we beter niet kunnen doen... groen gebakken ei, droog brood en harde worstjes of iets wat daarvoor moest doorgaan.

# Entertainment
Zo'n algemeen videosysteem in het plafond. Weinig van gezien eigenlijk. Hele weg geslapen, door de korte en gebroken nacht op het vliegveld.

# Algehele indruk
Nette no-nonsense maatschappij. Gewoon vliegen van A naar B zonder poespas. Wordt vooral gebruikt als charter naar zonbestemmingen, wij waren dan ook de enigen aan boord die individueel reisden.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Brussel, Zaventhem: hele nette luchthaven. Voor ons qua reistijd net zo ver als naar het drukke Schiphol, dus dit was een prima alternatief Goed bereikbaar per trein. Enige nadeel vond ik dat je er amper kunt overnachten, er zijn nergens bankjes zónder middenleuningen. En geen eindeloos lange wachtrijen.

Caïro: damn, wat een cultuurshock op slechts vier uur vliegen! Visa halen, douane en bagage ging vrij snel gelukkig. Eenmaal in de aankomsthal wordt je overweldigd door 100-en mensen die je iets willen aansmeren. Enige vorm van structuur is ver te zoeken.
Verder nogal oud gebouw, gammel, viezig.
pi_65277309
# Maatschappij
Royal Jordanian, met een gloednieuwe Airbus A321

# Traject
Amman - Amsterdam

# Vertraging
Bij vertrek stonden we maar te wachten tot onze vlucht werd opgeroepen naar de gate te gaan. Wachten, wachten, wachten. Uiteindelijk 5 minuten voor officiele vertrektijd mochten we aan boord. Daarna ging het allemaal supersnel en zijn we uiteindelijk op tijd geland in Amsterdam.

# Vriendelijk personeel
Wederom erg vriendelijk personeel. Opvallen vond ik dat de dames geen hoofddoekjes droegen, apart voor een Jordaanse maatschappij.

# Eten
Prima ontbijtje met zowel gebakken ei als broodjes met jam en boter. Ook tijdens de vlucht een gratis flesje water gekregen.

# Entertainment
Personal systeempje in de stoel, erg prettig en veel keuze!

# Algehele indruk
Prima. Mag ook wel voor het geld (350 euro enkele reis)

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amman, Queen Alia International Airport:
Ik had er meer van verwacht eigenlijk. Het is vrij klein, maar daardoor wel overzichtelijk. Voordat je überhaupt binnen bent zijn er drie veiligheidscontroles geweest, met mannen en vrouwen in aparte rijen. Allemaal netjes geregeld! Alleen het aanbod aan winkeltjes/restaurants is nogal beperkt.
pi_65277521
edit: ergens overheen gelezen
pi_65280433
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Vlucht van mijn broertje vanaf Schiphol werd ook gecancelled, al werd er aangegeven dat de vlucht overboekt was. (Nu klopte dat in theorie ook, de vluchten vanaf Wenen en Praag werden op zaterdagochtend samengevoerd waardoor er geen plaats meer was).
Dit alles omdat ze natuurlijk niet, ondanks dat ze hebben aangegeven van wel, 5 vliegtuigen konden vervallen. (Het zou trouwens kunnen dat je enkele van de 5 toestellen van Sky Europe hebt zien staan op Praag of Wenen die werkloos toe staan te kijken, maar die mogen niet meer gebruikt worden).
Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.
Viel me trouwens wel op dat wij het enige NL koppel waren in het gehele vliegtuig.
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:53:32 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65292009
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:11 schreef Professional het volgende:

[..]

Toen wij instapten stond naast ons een blauw/rood toestel SkyEurope toestel, maar weet alleen de bestemming niet. Je moest de reactie van de mensen eens zien toen ze niet in dat toestel moesten plaats nemen maar in een wit naamloos toestel. Kan best zijn dat deze naar Amsterdam vloog, ook omdat er best veel NL op de vluchthaven rondliepen.
Viel me trouwens wel op dat wij het enige NL koppel waren in het gehele vliegtuig.
Ik weet niet wanneer je vloog, kan ook zijn dat een bepaald toestel vanaf Amsterdam leeg terug moest.
Dat er weinig Nederlanders vanaf Brussel vliegen is opzich wel logisch, Sky Europe heeft behoorlijk lage tarieven vanaf Amsterdam, waardoor het niet opweegt om naar Brussel te gaan.

Ik ben benieuwd... mijn verwachting is opzich dat ze het nog even vol kunnen houden, ze verkeren al jaren in financiele problemen, maar eens valt het doek.
Ze harken geld binnen door de vele acties die ze hebben, en ik krijg een beetje een idee van een piramidespel, dat gaat heel lang goed totdat ook de inkomsten van nog niet gemaakte vluchten ook volledig zijn gebruikt en er echt niets meer over is....
Maar het blijft een fijna maatschappije om mee te vliegen, zeker in de 'eigen' Sky Europe vliegtuigen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65295125
Trouwens nog een kleine toevoeging op mijn post van gister. Wat me bij transavia totaal niet beviel was het geklap voor de piloot na de landing,
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:41:21 #32
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65315758
Sowieso mensen die klappen voor de piloot
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65320732
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:48 schreef Anotis het volgende:
# Maatschappij
Royal Jordanian, met een gloednieuwe Airbus A321

# Traject
Amman - Amsterdam

Klinkt goed! Ik vlieg met RJ in augustus, ik ben benieuwd. Hoor je ook nog een gebed door de speakers voordat je opstijgt?
TRV
pi_65320990
Nee dat niet, haha. Wel is er op je schermpje te zien welke kant Mekka op ligt
pi_65411184
Maatschappij?
North West Airlines

Toestel?
AIrbus A330-300

Traject?
Januari 2009 EWR - AMS

Vertraging?
het was zaterdagmiddag en erg rustig op Newark Airport. In de lounge van North West niet meer dan een man of 10. Eén uur voor vertrek werd iedereen vriendelijk doch dringend verzocht zich naar de gate te begeven. Boarding ging uitermate snel en er werd 10 minuten vóór schema tijd vertrokken. Door de gunstige jetstreams duurde deze vlucht slechts 6 uur en 8 minuten zodat we na een kwartiertje sightseeing vanaf de Polderbaan op zondagmorgen op het on-gristelijke tijdstip van 4:40 uur aan de gate op Schiphol stonden.

Bezetting?
53% in een 2-4-2 opstelling en twee stoelen voor mezelf zonder dat er iemand voor me zat.

Vriendelijk personeel?
Stewardessen wederom weggeplukt uit een Amerikaans bejaardenhuis en eentje die van zichzelf dacht dat ze een Jennifer Aniston lookalike was.

Lekker eten?
NEE! Door de korte vliegtijd hing het vliegtuig nog maar net in de lucht toen het diner werd uitgeserveerd. Kip in sojasaus met rijst en worteltjes. De bekende salade met overbekende ranch dressing en een pakje Oreo's als dessert. Als "ontbijt" werd een muslireep geserveerd, dus nog minder dan bij KLM.

Entertainment?
Personal Inflight Entertainment ...... Die viel dus een keer of wat uit en evenzovele keren werd de brakke Linux software opnieuw opgestart. Maakte mij niet zoveel uit want ik wilde toch wel een paar uurtjes slapen.

Algehele indruk?
Redelijk comfort. Dekentje wat ik op mijn stoel aantrof was niet gesealed. Stoelen niet bijzonder maar ook niet overdreven krap. En ook deze Airbus was weer opvallend stil.

Iets over de luchthavens?
Newark was heel stil op zaterdagmiddag. Inchecken duurde één minuut bij de First Class balie. Nog steeds schoenen uit bij de security check. En voor tax free aankopen moet je gewoon niet in Amerika zijn. Op Schiphol was alleen de paspoort controle bij de F pier open dus dat was een heel geloop vanaf de E pier. Dan kom je in bagage hal 3 en zie je dat je bagage op belt 13 aankomt (in hal 2 dus) dus weer een geloop maar uiteindelijk was de bagage er gelijk bij aankomst. En door een aanbieding van Schiphol kostte het parkeren op P3 voor 8 dagen slechts 5 (VIJF) euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_65417297
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:
Maatschappij?
Open Skies

Het valt toch altijd op hoe mooi Schiphol nu eigenlijk is. NY Kennedy is ook prima, maar toch iets meer verouderd.
Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.

Open Skies is een nieuwe all business class maatschappij, waar de ticketprijzen vaak lager zijn dan bijv. KLM business class. Ik zou het op prijs stellen als je het verslag iets kon uitbreiden met prijsinformatie, wat is er beschikbaar in het flight entertainment system, welke lounges kun je gebruiken op schiphol en JFK, etcetera.
pi_65418896
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is een understatement, maar het verschilt op JFK ook sterk per terminal. Vooral die van Delta (2 en 3 meen ik) zijn een nachtmerrie.

Open Skies is een nieuwe all business class maatschappij, waar de ticketprijzen vaak lager zijn dan bijv. KLM business class. Ik zou het op prijs stellen als je het verslag iets kon uitbreiden met prijsinformatie, wat is er beschikbaar in het flight entertainment system, welke lounges kun je gebruiken op schiphol en JFK, etcetera.
Op je laatste vraag kan ik duidelijk zijn, dat mocht helemaal niet. We vlogen zoals eerder gezegd premium plus, en daarbij heb je helemaal geen recht op gebruik van speciale ruimtes of wat dan ook op het vliegveld. We hebben per stoel 799 euri betaald toen dacht ik (eind november), maar dat verschilt erg per periode uiteraard. In het Entertainment Systeem was vanalles en nog wat beschikbaar. Ik denk een film of 100? En dan nog de nodige afleveringen van series (Family Guy, Friend,..) en nog wat sportevenementen (Cricket en Premier League voetbal samenvattingen). Ook kon je op dit systeem allemaal eenvoudige spelletjes doen, allemaal het niveau schaken en vier op een rij.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:50:38 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65431031
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik krijg altijd schemawijzigingen van mijn vrienden van Sky Europe. Om eerlijk te zijn, een beetje teveel de laatste tijd, kijk, 15 minuten schemawijzigingen maken mij niet zoveel uit, komen mij eigenlijk beter uit, want of ik nu om 08:55 of 09:10 vertrek vanaf Amsterdam is om het even.
Maar ze cancellen ook van alles, al moet ik zeggen dat ik er met het reserveringscentrum altijd wel uitkom en mijn vlucht altijd gratis kan herboeken.
(Sterker nog, net nog een reeds verplicht gewijzigde vlucht nogmaals gratis gewijzigd omdat ik er iets te makkelijk vanuit ben gegaan dat ik op de nieuwe datum in Nederland was....)
Tip, emailen met het reserveringscentrum gaat altijd wel, maar bellen is sneller, het best doe je dat via 0900-1913 3 cent per minuut (of andere bugetbelaanbieders) en dan het 0042 nummer van het reserveringscentrum in Slowakije zelf.

Eerlijk gezegd vind ik vreemd dat je niks hebt ontvangen, want ondanks dat ze het nu extra druk hebben door uitval van 6 vliegtuigen die terugmoesten naar de leasemaatschappij, sturen ze normaliter een email naar het adres vanaf waar geboekt is.
Maatschappij?
Sky Europe

Toestel?
Boeing 737-700NG

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam

Prijs?
72 Euro retour

Vertraging?
Heen 15 minuten te vroeg geland, terug 25 minuten voor schematijd bij de pier, moesten alleen lang wachten totdag Easyjet vertrok naar Geneve voordat er plek was, daardoor slechts 5 minuten eerder daadwerkelijk op de M-pier.

Bezetting?
60% Heenreis
88% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Prima incheckmedewerkers op Amsterdam, ik vroeg een plaats achteirn een toestel, en kreeg 2x een boarding card omdat de eerste keus mij niet zo beviel.
Aan boord normaal, niets bijzonders, in ieder geval niet zo irritant als bij Ryanair die op een of andere manier een onprettige sfeer kunnen maken, al kan dat ook door de andere passagiers komen.

Lekker eten?
Niets genomen, vlucht van daadwerkelijke vliegtijd 1 uur, en pas laat in de vlucht bij mijn rij, en is het niet noodzakelijk om iets te nemen.

Entertainment?
2x een raamplaats, en voldoende buiten te zien, 1 uur vliegen is ook net leuk.

Algehele indruk?
Prima maatschappij voor het geld, ondanks de vele schemawijzigingen de laatste tijd kon ik er wel mee leven. (Want of mijn lang weekend nu vrijdag - zondag of zaterdag - maandag is maakt mij niet zoveel uit). Maar de vele aanpassingen kunnen qua betrouwbaarheid tegen Sky Europe gaan werken, en met de geruchten over de financiele positie wordt het er niet beter op....

Iets over de luchthavens?
M-pier beveiliging is prima, geen wachtrijen en ook op Praag geen wachtrijen, de vloeistofregels worden meer en meer een 'geschreven' regel ik deed ze er al sinds lange tijd niet meer uit mijn handbagage, maar er wordt ook nergens meer naar gevraagd, en ik kan mij niet voorstellen dat opeens niemand meer vloeistoffen in de handbagage heeft.
M-pier is niets te beleven op Schiphol, maar ik kom dan ook op het laatste moment dus is geen probleem, Praag Schengen area is zeker wat groter en meer te doen en de prijzen voor versnaperingen zijn redelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:47:32 #39
88523 BadDay
The One I Love
pi_65875894
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing 737-700 en Boeing 737-800

Traject?
AMS-FCO-AMS

Vertraging?
Nope

Bezetting?
Allebei de vluchten VOL

Vriendelijk personeel?
Prima. Erg leuk personeel die er zin in hadden.

Lekker eten?
Viel tegen, een salade, broodje en twee zoute koekjes met beleg voor het broodje erbij. Verder een snack, bier/fris/wijn/koffie en thee

Entertainment?
Holland Herald en verder mn iPod

Algehele indruk?
KLM is eigenlijk altijd wel prima

Iets over de luchthavens?

Wat is FCO een vies en ranzig vliegveld.

--------

Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
Boening 777-200er - Boeing 777-300er - Boeing 747-400

Traject?
AMS-SIN-MEL-SIN-AMS

Vertraging?
Vanaf Singapore na Melbourne wel, we moesten een hele tijd nog aan de gate wachten tot dat we konden vertrekken richting de startbaan. Voor de rest geen vertraging

Bezetting?
Alles zat helemaal vol.

Vriendelijk personeel?
Singapore airlines dames, altijd leuk om te zien. Nee heel vriendelijk personeel, je hoefde maar op of om te kijken en ze stonden al bij je.

Lekker eten?
Prima, keuze uit twee menus. Oosters en Westers Eten. Ik miste mn eten vanaf SIN naar MEL want ik sliep veel tijdens die vlucht.

Entertainment?
Prima AVOD in de 777 en 747, zelfde schermpjes, niet echt grote schermpjes maar het aanbod was daarentegen wel erg groot. Maar het entertainment systeem in de gloed nieuwe 777-300er, WOW! Echt de nieuwe economy class in de 777-300er en de a380 is echt een stap vooruit.

Algehele indruk?
De nieuwe 777-300er van SIngapore... WOW


Iets over de luchthavens?

Singapore, een belevenis opzich... Gratis Internet! Zelfs gratis WiFi....Volgensmij de enige luchthaven die dat heeft.
Melbourne, niet echt bijzonder.

[ Bericht 25% gewijzigd door BadDay op 09-02-2009 12:04:42 ]
Birds, Happiness & Still Not Worried
  maandag 16 februari 2009 @ 12:20:34 #40
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_66115180
Maatschappij?
Singapore Airlines

Toestel?
Airbus A380-800

Traject?
SIN-NRT (oftewel Singapore-Tokyo dus)

Vertraging?
Neen

Bezetting
Bovenste economy deck onzettend leeg, nog geen 30%. Business boven was goed gevuld, onderste decks weet ik niet.
Ik had gewoon twee emergency exits voor mezelf (op rij 80 ) en daarnaast nog eens 4 gewone stoelen een rij schuin ervoor, daar heb ik lekker gelegen om te slapen.

Vriendelijk personeel?
Jazeker.

Lekker eten?
Viel erg tegen, we kregen alleen een snack en ontbijt.

Entertainment?
Goed, heb een film met De Niro en Pacino gekeken; Righteous Kill. Op zich wel aardig, niet super. Veel mogelijkheden wat betreft entertainment trouwens.

Algehele indruk?
Erg comfortabel en vrij stil voor zo`n grote kist. Het inladen van de passagiers ging ook erg makkelijk, aangezien er verschillende ingangen waren.

Iets over de luchthavens?
Changi is extreem goed, gratis bioscoop en lounges overal. Heb een heerlijke douche gepakt voor maar 4 euro, erg lekker als je de hele dag door de hitte hebt gelopen. (vloog om 23.45u)
Narita was wel oke, niet speciaal en erg ver buiten Tokyo.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_66133497
Maatschappij?
IcelandAir / Scandinavian Airlines

Toestel?
Géén idee, sorry.

Traject?
Amsterdam - Reykjavik Keflavik

Vertraging?
Geen.

Bezetting?
Gewoon vol, met hier en daar een enkele lege stoel. Wij zaten gewoon met 3 man op een rijtje van 3. Het vliegtuig had trouwens een 3-3 bezetting en was de kleinste waar ik ooit mee gevlogen had. Gangpad en toilet waren ook erg krap.

Vriendelijk personeel?
Beetje kil, maar ze 'vergaten' wel 4 euro te rekenen voor de koptelefoontjes.

Lekker eten?
Geen eten gehad, wel gratis drinken zoals volgens mij normaal is. Het is maar een vluchtje van 3 uur, en wij vlogen 's middags.

Entertainment?
Goed! Zo'n 20 nieuwe films, voor ieder wat wils. Veel muziek, spelletjes, series, enz. Wij dachten alleen dat je een koptelefoontje bij de stewardess moest kopen om hiervan gebruik te kunnen maken. Zo brachten ze het een beetje. Ik ging er vanuit dat er een bijzondere aansluiting op het systeem zou zitten, maar dat bleek dus niet zo te zijn en ik kon gewoon mijn iPod-oordopjes gebruiken. Zoals gezegd rekende de stewardess de 4 euro voor het wel geopende koptelefoontje van hen, niet. Netjes!

Algehele indruk?
IcelandAir straalt wel wat chiques uit, mooi vliegtuig van binnen, fijne zachte stoelen, prima entertainmentsysteem. De stewardessen zien er allemaal piekfijn uit, qua kleding dan. Het waren wel wat oude dames allemaal. IA heeft ook niet van die schreeuwende kleuren, maar het wat nettere blauw-goud.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is bekend, Reykjavik Keflavik is zo snel als een trein. Binnen 10 minuten met het hele vliegtuig incl. bagage buiten. Nadeel is dat je vanaf daar nog met de bus naar Reykjavik-stad moet, dat is een ritje van zo'n 45 minuten. Overigens vond ik de winkels op Keflavik behoorlijk goedkoop. "Gewoon" 1,25 voor een flesje Coca-Cola bijv. Heeft natuurlijk ook te maken met de gunstige koers Euro - IJslandse kroon van momenteel.
pi_66151799
Maatschappij?
RyanAir

Toestel?
737-800 geloof ik

Traject?
Charleroi - Manchester (vv)

Vertraging?
Heen: 15 min te vroeg
Terug: 10 min te laat

Bezetting?
Heen: 20 man in totaal ofzo
Terug: 2/3 vol

Vriendelijk personeel?
Niet echt. Eerder chago.

Lekker eten?
Nvt

Entertainment?
Niets

Algehele indruk?
Voor weinig geld op plaats van bestemming. Enige reden om met hen te vliegen.

Iets over de luchthavens?
Charleroi: Klein, maar wel overzichtelijk.
Manchester: Weinig van gezien ivm haast.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_68333223
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 100

Traject?
Amsterdam-Marseille

Vertraging?
Helemaal niks

Bezetting?
Zat op rij 20, bijna helemaal achterin dus, waren nog 4 rijen achter me vrij, dus bijna helemaal vol.

Vriendelijk personeel?
Jahoor, we waren de toerist aan het spelen, dus de stewardess heeft nog een fotootje van ons gemaakt

Lekker eten?
Broodje en een bakkie koffie

Entertainment?
Holland Herald, maar die had ik al gelezen

Algehele indruk?
Fokker 100 begint wel op zijn achterste benen te lopen. We zaten redelijk dicht bij de motor. Mijn oor zit nog dicht.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is wel bekend nu, Marseille is goed te overzien, lekker snel met bagage.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68333319
Maatschappij?
Air France

Toestel?
Fokker 100

Traject?
Marseille-Straatsburg

Vertraging?
Helemaal niks

Bezetting?
Ik let er niet zo op, denk zo´n 80 procent

Vriendelijk personeel?
Niks op aan te merken.

Lekker eten?
Lekkere verse pistoletjes met jambon beure

Entertainment?
Mijn boek

Algehele indruk?
Deze Fokker 100 was rijp voor het museum

Iets over de luchthavens?
Marseille redelijk nieuw, vlot vliegveld. Straatsburg, klein doch ruim, met een uitstekende treinverbinding (of tram) gloednieuw in 6 minuten naar het hart van de stad.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68333397
Maatschappij?
Air France

Toestel?
Embraer 145 (kan dat ?)

Traject?
Straatsburg-Amsterdam

Vertraging?
Helemaal niks

Bezetting?
15 man denk ik ? Niet rendabel die avond

Vriendelijk personeel?
1 steward, aardige man

Lekker eten?
2 biertjes en wat nootjes

Entertainment?
Bier

Algehele indruk?
Vliegtuig was wat krap. Geen stahoogte, verder wel goed

Iets over de luchthavens?
Straatsburg lekker compact dus, hadden boarding gate 1
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68356884
Maatschappij?
AirIceland.

Toestel?
Een Fokker50.

Traject?
Meerdere: Reykjavík - Ísafjördur en vice versa, Reykjavík - Egilsstadir en vice versa.

Vertraging?
Vanaf Egilsstadir 3 kwartier ivm een sneeuwstorm

Bezetting?
Naar Ísafjördur zaten er 5 (!) mensen in het vliegtuig, totaal niet rendabel dus. Andere vluchten waren redelijk tot zeer vol, wat natuurlijk redelijk snel gaat op een vliegtuig van 50 plaatsen.

Vriendelijk personeel?
Telkens 1 vrouw, afstandelijk maar vriendelijk.

Lekker eten?
Jawel, kopje thee/koffie/water met een chocolaatje. Wel prima op zulke korte vluchten, allemaal tussen drie kwartier en een uur.

Entertainment?
Een aantal IJslandse bladen, verder niets.

Algehele indruk?
Goed, maar dat komt vooral door alle ervaringen eromheen. AI is als maatschappij niet zo bijzonder, gewoon prima en met vriendelijke mensen op het vliegveld en tijdens de vlucht.

Iets over de luchthavens?
Allemaal zijn het piepkleine vliegvelden met (daarom?) een goede service en korte wachttijden. Vriendelijke mensen ook. Wel moet je lopen naar het vliegveld, door de stormen
  zaterdag 25 april 2009 @ 19:35:00 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_68373095
Maatschappij?
KLM

Toestel?
McDonnell Douglas MD-11

Traject?
Amsterdam - Vancouver

Vertraging?
20 minuutjes wegens een defect entertainmentsysteem, wat ze gelukkig op tijd aan de praat kregen

Bezetting?
propvol wegens meivakantie

Vriendelijk personeel?
Prima personeel, erg vriendelijk

Lekker eten?
Normaal vind ik vliegtuigvoedsel niet te eten, maar deze maaltijd mag ik wel als lekkerste vliegtuigmaaltijd ooit beschouwen. KLM had een Afrika-thema en ik had gekozen voor de Afrikaanse bobotie, erg lekker moet ik zeggen (alhoewel de rijst uiteraard erg droog was, en ik de couscous niet geprobeerd heb). Het toetje was ook helemaal top, een passievruchtbavarois

Entertainment?
Persoonlijk entertainmentsysteem. Veel films gezien in de 9 uur dat ik het vliegtuig zat. (The Wrestler, Slumdog Millionaire, Yes Man, Quantum of Solace). Voor op de terugreis heb ik in ieder geval Seven Pounds en Madagascar 2 ingepland

algehele indruk?
Prima, de afgelopen jaren alleen met goedkopere airlines gevlogen en dan is de KLM toch echt wel een prima airline. Kan het niet vergelijken met andere goede airlines. Alleen de beenruimte is wel matig, ik ben niet overmatig groot (1,84) en dan nog is het krap.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is algemeen bekend, erg goede luchthaven. Was alleen erg druk ivm de meivakantie.

Vancouver vind ik een erg mooie luchthaven. Het was er heerlijk rustig en er is veel water en groen aanwezig op de luchthaven in de vorm van vijvers, watervalletjes etc. Ook aardig wat kunst van de Indianen op het airport.
pi_68382818
Maatschappij
Vueling

Traject
Amsterdam - Valencia v.v

Toestel
Airbus A320

Vertraging
Heen geen, terug een kwartiertje

Bezetting
Heen (vrijdag) zo'n 70%, terug (maandag) vrijwel vol

Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken

Eten
Niets gekocht, dus zou het niet weten

Entertainment
Tweetalig inflight magazine, raampje

Algehele indruk
Het vliegtuig was opgedeeld in 30 rijen, waardoor ik met mijn 1.87 niet recht kon zitten met mijn benen, maar ze gekruist moest houden om niet klem te zitten. Afgezien van enkele Nederlanders die erg luidruchtig hun ongenoegen over de beenruimte moesten uiten, was het prima te doen.

Eventueel informatie over de luchthavens
Valencia is een klein vliegveld met niet erg veel vluchten, dus inchecken en de douane zijn snel voorbij. Er zijn enkele winkeltjes en er is voldoende wachtruimte.
  maandag 27 april 2009 @ 10:34:25 #49
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_68415875
Maatschappij?
RyanAir

Toestel?
737-800

Traject?
Dusseldorf Weeze - Göteborg City Airport en weer terug

Vertraging?
Op de heenweg netjes op tijd, en op de terugweg 10 minuten eerder geland.

Bezetting?
Heen: 90%
Terug: 95%

Vriendelijk personeel?
Niet echt naar gekeken maar er waren hier en daar wat glimlachjes te zien. En dat zie ik niet vaak bij Ryanair personeel.

Lekker eten?
Niks gepakt op beide vluchten.

Entertainment?
Inflight magazine waarin 30 vakantietips stonden. Voor de rest stond er niet veel boeiends in.

Algehele indruk?Goedkoop vliegen, voor de rest moet je ook niet klagen. Is gewoon een degelijke en betrouwbare maatschappij.

Iets over de luchthavens?
Charleroi: Weeze, niet al te groot, maar de service gaat wel lekker snel
Göteborg City Airport: het kleinste vliegveld waar ik ooit ben geweest, zelfs kleiner als Maastricht. Je komt aan, loopt een gebouw door en je staat weer buiten. Meer is er ook echt niet.

Opmerking?
Bij het landen op Weeze Airport kregen we nog even te maken met een laagvliegende deltavlieger die bijna de motoren van het vliegtuig in vloog. Ik zat aan de linkerkant van het vliegtuig en opeens hoorde ik een paar mensen uit mijn gezelschap "boh boh" roepen. Er bleek dus een deltavlieger rakelings langs het vliegtuig te vliegen. Een vriend van me is na de landing naar de piloot gelopen (hij is piloot in opleiding) en deze was behoorlijk pissig en de nodige scheldwoorden kwamen uit zijn mond. Hij gaf aan dat het behoorlijk "messy" had kunnen aflopen.
  maandag 27 april 2009 @ 14:44:45 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_68423424
Maatschappij?
BMI

Toestel?
?

Traject?
Amsterdam-Hearthow-Amman en vv.

Vertraging?
Nee

Bezetting?
Naar Amman beide keren nokkie-vol

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, terwijl ik toch knap chagerijnig was geworden van zo'n uniform uit de jaren 60

Lekker eten?
De vlucht naar London is a la carte (niets genomen). Op de heenweg naar Amman had ik geweldig eten, omdat ik "Asian vegitarian" had besteld, was erg goed. Het reguliere eten zag er uit als snot. Op de terugweg kreeg ik een ontbijt (!) van verlepte broccoli. Dat heb ik maar laten staan.

Entertainment?
Heen: eigen scherm met beperkt aantal films. Terug: een minischerm in een onmogelijk hoekje. Niet te zien.

Algehele indruk? Goedkoop. Opgepropt. Chaotisch (voornamelijk door de passagiers, maar de bemanning hielp niet echt. Maargoed: het was geen lange vlucht (iets meer dan 5 uur naar Amman) en het scheelde 300 euro met KLM.

Iets over de luchthavens?
Ik heb persoonlijk nogal een aversie tegen Heathrow vanwege de bunker-achtige gangetjes, maar er zijn een paar prima cafés. Amman is klein maar verbazingwekkend nieuw en prima geregeld.

Opmerking?
-
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')