abonnement Unibet Coolblue
pi_64946242
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 7 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

  • Maatschappij
  • Traject
  • Vertraging
  • Vriendelijk personeel
  • Eten
  • Entertainment
  • Algehele indruk
  • Eventueel informatie over de luchthavens

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
    En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige delen:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4
    Deel #5?
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #6

    Poes
  • pi_64947348
    Maatschappij?
    Ryanair

    Toestel?
    Boeing 737-800

    Traject?
    Eindhoven – Marseille – Eindhoven voor ¤30,00 pp.

    Vertraging?
    Heen 1 uur
    Terug: 0,0

    Bezetting?
    Heen: Bijna helemaal vol omdat het vliegveld de 2 voorgaande dagen dicht had gezeten i.v.m. sneeuwval (20 cm)
    Terug: Rustig, niet veel bezetting. Ik schat ongeveer 70%

    Vriendelijk personeel?
    Ja, maar een vreselijk gemaakte glimlach.

    Lekker eten?
    De koffie was voortreffelijk, wel een beetje duur (¤3,00)

    Entertainment?
    In-flight magazine.

    Algehele indruk?
    Brengt je goedkoop van A naar B zonder poespas. Als je meer wilt betaal je maar.

    Iets over de luchthavens?
    Was de eerste keer Eindhoven voor mij maar is prima bevallen. Eindelijk een luchthaven waar je niet een kwartier aan het lopen bent naar de gate. Ook de Security ging lekker snel.

    De MP2 Terminal (lowbudget terminal) is nog niet zo oud maar ziet er uit als of het in de jaren 60 is gebouwd. Er is geen enkel kleurtje gebruikt alleen maar saai grijs, maar wat wil je in een lowbudget terminal.
    pi_64947991
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 747-400

    Traject?
    Feb. 2007:
    Amsterdam – Curaçao – Amsterdam. Prijs weet ik niet werd door een ander geboekt en betaald

    Vertraging?
    Heen 2 uur
    Terug: 30 min.

    Bezetting?
    Heen: Helemaal vol. Was namelijk een vakantie vlucht
    Terug: Ook helemaal vol

    Vriendelijk personeel?
    Heel vriendelijk en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Blijft vliegtuigvoedsel maar was wel te eten. Het drinken was ook lekker.

    Entertainment?
    In-flight magazine en video d.m.v. schermen in gangpad. Muziek via koptelefoon in armleuning, helaas wel 4 keer de zelfde muziek gehoord

    Algehele indruk?
    Jammer genoeg was het vliegtuig stampvol, zelfs zo vol dat er mensen gevraagd werden vrijwillig een volgende vlucht te nemen. Dit vondt ik niet zo’n goeie indruk.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend.

    Curaçao: Klein maar fijn. Snelle bagage afhandeling.
    pi_64948290
    Maatschappij?
    KLM en Czech airlines (CSA)

    Toestel?
    Fokker 100 en Airbus A319

    Traject?
    Aug. 2008:
    Amsterdam – Praag – Boekarest – Praag – Amsterdam.

    Vertraging?
    Heen: In Amsterdam geen. In Praag 2 uur omdat de gate bezet was door een kapot vliegtuig van Aeroflot en omdat er niet 1, 2, 3 een andere gate beschikbaar was i.v.m. drukte.
    Terug: Netjes op tijd.

    Bezetting?
    Heen: Weet ik niet meer.
    Terug: Weet ik ook niet meer.

    Vriendelijk personeel?
    Heel vriendelijk en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Beetje weingig (bij beide maatschappijen). Het drinken was ook lekker.

    Entertainment?
    In-flight magazine en bij Czech airlines video d.m.v. kleine schermen in gangpad.

    Algehele indruk?
    KLM is zoals altijd wel goed. CSA is ook een hele goede maatschappij. Ze hebben een uitstekende service.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend.

    Praag: Te klein maar daar wordt aan gewerkt doordat er gebouwd wordt.

    Boekarest: Zo oud als de weg naar Rome maar wel een snelle bagage afhandeling.
    pi_65021400
    Even een opmerking over SkyEurope.
    Ik vlieg hiermee dus morgen van Brussel naar Wenen.
    Bij het boeken van de vlucht staat aangegeven dat ik om 20.40 vertrek en rond 22.20 aankom.
    Bij de terugvlucht ongeveer dezelfde tijdstippen.
    Net bij het online inchecken kom ik er dus achter dat de vluchttijden veranderd zijn. Zonder ook maar één mailtje te hebben ontvangen van een tijdswijziging, vluchtwijziging of iets anders. Is dit gebruikelijk ofzo?
    Bij Ryanair word je bijna doodgegooid als de vlucht wijzigt. Meer mensen hier ervaring mee?
    pi_65044169
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef Professional het volgende:
    Even een opmerking over SkyEurope.
    Ik vlieg hiermee dus morgen van Brussel naar Wenen.
    Bij het boeken van de vlucht staat aangegeven dat ik om 20.40 vertrek en rond 22.20 aankom.
    Bij de terugvlucht ongeveer dezelfde tijdstippen.
    Net bij het online inchecken kom ik er dus achter dat de vluchttijden veranderd zijn. Zonder ook maar één mailtje te hebben ontvangen van een tijdswijziging, vluchtwijziging of iets anders. Is dit gebruikelijk ofzo?
    Bij Ryanair word je bijna doodgegooid als de vlucht wijzigt. Meer mensen hier ervaring mee?
    Ik krijg altijd schemawijzigingen van mijn vrienden van Sky Europe. Om eerlijk te zijn, een beetje teveel de laatste tijd, kijk, 15 minuten schemawijzigingen maken mij niet zoveel uit, komen mij eigenlijk beter uit, want of ik nu om 08:55 of 09:10 vertrek vanaf Amsterdam is om het even.
    Maar ze cancellen ook van alles, al moet ik zeggen dat ik er met het reserveringscentrum altijd wel uitkom en mijn vlucht altijd gratis kan herboeken.
    (Sterker nog, net nog een reeds verplicht gewijzigde vlucht nogmaals gratis gewijzigd omdat ik er iets te makkelijk vanuit ben gegaan dat ik op de nieuwe datum in Nederland was....)
    Tip, emailen met het reserveringscentrum gaat altijd wel, maar bellen is sneller, het best doe je dat via 0900-1913 3 cent per minuut (of andere bugetbelaanbieders) en dan het 0042 nummer van het reserveringscentrum in Slowakije zelf.

    Eerlijk gezegd vind ik vreemd dat je niks hebt ontvangen, want ondanks dat ze het nu extra druk hebben door uitval van 6 vliegtuigen die terugmoesten naar de leasemaatschappij, sturen ze normaliter een email naar het adres vanaf waar geboekt is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator woensdag 14 januari 2009 @ 22:15:12 #7
    45833 crew  Fogel
    pi_65050250
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:10 schreef EgbertK het volgende:
    Maatschappij?
    KLM en Czech airlines (CSA)
    Krijg je bij CSA nog steeds standaard een koffiekop met daar al een miniatuur alcohol erin zonder dat je er naar vraagt?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_65185376
    Iemand ervaring met catway pacific?
    Vlieg er in juni mee naar Jakarta. Alvast bedankt
      zondag 18 januari 2009 @ 21:01:27 #9
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_65186026
    Maatschappij?
    British Airways

    Toestel?
    AIrbus A320

    Traject?
    December 2008

    AMS - LHR & vice versa

    Vertraging?
    Zowel heen als terug amper, alleen bij terugkomst in Amsterdam vrij lang wachten eer we het vliegtuig uit mochten.

    Bezetting?
    Beide keren 100%

    Vriendelijk personeel?
    Normaal, amper gezien natuurlijk

    Lekker eten?
    Een snack & een drankje die wel goed te verteren waren

    Entertainment?
    Het raam & wat flauwekul magazines

    Algehele indruk?

    BA is altijd prima

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend. London heathrow Terminal 5 is prima
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_65196501
    Maatschappij?
    North West Airlines

    Toestel?
    AIrbus A330-300

    Traject?
    Januari 2009 AMS - EWR

    Vertraging?
    Half uur voor schematijd was iedereen al aan boord en er werd een kwartier vroeger vertrokken. Ipv geplande 8:30uur duurde deze vlucht slechts 8:05 uur

    Bezetting?
    62% dus in een 2-4-2 opstelling weer eens 4 stoelen voor mezelf en zo makkelijk 4 uur kunnen slapen

    Vriendelijk personeel?
    Stewardessen uit een Amerikaans bejaardenhuis en een paar homo's. Eén van die mutsen liet ook nog water over m'n arm heen klotsen.

    Lekker eten?
    Prima lunch met salade, kip in curry saus met rijst, beemster kaas met crackers en apple pie. Vóór aankomst nog een dubbele groenten wrap

    Entertainment?
    Personal Inflight Entertainment. Film aanbod hield niet over. Weet de naam van de film niet meer, maar Bangkok Dangereous stond ook op het menu. Voor de muziek mijn iPod maar aangezet.

    Algehele indruk?
    Nieuw vliegtuig interieur. En die Airbus was opvallend stil. Heel wat beter dan die 777 rammelbakken

    Iets over de luchthavens?
    Newark is hit or miss. Deze keer weinig passagiers voor de immigratie en bagage snel op de belt. Ik stond binnen 40 minuten na aankomst aan de gate al buiten de terminal. Dus erg snel.
      maandag 19 januari 2009 @ 03:51:39 #11
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_65196535
    Maatschappij?
    MALEV vlucht met op Schiphol KLM trutten.

    Toestel?
    >> BOEING 737-400
    << BOEING 737-800

    Traject?
    >> Amsterdam - Budapest
    << Budapest - Amsterdam

    Vertraging?
    >> 2 uur.
    << -30 minuten.

    Bezetting?
    100% maar wel met een dameshandbalteam naast ons

    Vriendelijk personeel?
    KLM grondpersoneel mag iemand echt afschieten van me. Arrogrante gore teringhoeren zijn het!
    MALEV luchtstaff en grondstaff (in Budapest) was super

    Lekker eten?
    Lekker broodje kaas en een broodje ham Onbeperkt koffie! Verder 2 sapjes en nog wat koekjes

    Entertainment?
    Boekje over Budapest en Hongarije. Is wel leuk als je het nog nooit gelezen hebt (terugreis was erg )
    Verder waren er korte filmpjes en waren er 25 verschillende muziekkanalen met evenveel soorten muziek.

    Algehele indruk?
    Het MALEV personeel was echt toppie! Als ik de kans krijg vlieg ik daar weer mee!

    Helaas werd het in het begin dus nogal verpest door die dikke cholera trollen van KLM maar goed... die storten wel een keer neer nog.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is groot maar ook duur maar dat wisten jullie vast al!
    Budapest is er klein! Zorg dat je er niet TE vroeg bent want je verveelt je je echt een kromme rugspier.

    [ Bericht 68% gewijzigd door Koekz op 19-01-2009 04:04:28 ]
    pi_65197786
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 20:47 schreef nelisb het volgende:
    Iemand ervaring met catway pacific?
    Vlieg er in juni mee naar Jakarta. Alvast bedankt
    Prima maatschappij , en waarschijnljk een overstap in Hong Kong wat een van de mooiste vliegvelden is
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65198877
    Dank je! Maar waarom een prima maatschappij?

    We hebben inderdaad een tussenstop van zo'n 2 uur in Hongkong
    pi_65202394
    Maatschappij:
    KLM

    Traject:
    Amsterdam-Madrid
    Madrid-Amsterdam

    Vertraging
    geen, zelfs iets eerder geland, zowel op de heen als terugweg

    Vriendelijk personeel
    grondpersoneel wat chagarijnig, vlucht was overboekt dus waren er wat boze mensen.
    luchtpersoneel zeer vriendelijk

    Eten
    broodje en wat drinken

    Entertainment
    buiten de reclameboekjes een flinke groep chinezen die me toch tekeer gingen

    Algehele indruk
    prima, toch net ff wat meer dan ryanair etc.

    Eventueel informatie over de luchthavens
    barajas oogt wat verloren... in de zin van rustig en relatief klein vliegveld. Voor de rest gewoon overzichtelijk als je eenmaal doorhebt hoe het werkt.
    pi_65204009
    Maatschappij?
    Open Skies

    Toestel?
    Boeing 757-200

    Traject?
    Amsterdam - New York Kennedy en weer terug.

    Vertraging?
    Geen last van gehad.

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..

    Vriendelijk personeel?
    Beter dan dit kan je je niet wensen denk ik. Alles kon geregeld worden, drankjes bleven maar komen en bij alles kon je hulp vragen.

    Lekker eten?
    Ideaal. Kiezen uit 3 verschillende voorgerechten, hoofdgerechten, en 2 verschillende toetjes. Inclusief allerlei extra's (warme gebakken broodjes, verschillende soorten wijn).

    Entertainment?
    Een media systeem in een houder of los in je handen.

    Algehele indruk?
    Perfect. Absolute aanrader.

    Iets over de luchthavens?
    Het valt toch altijd op hoe mooi Schiphol nu eigenlijk is. NY Kennedy is ook prima, maar toch iets meer verouderd.
    pi_65217276
    [quote]Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..
    _________

    En dat is nog winstgevend
    pi_65217715
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 18:31 schreef EgbertK het volgende:
    [quote]Op maandag 19 januari 2009 12:43 schreef Maravilla het volgende:

    Bezetting?
    Op de heenweg zaten we met z'n 16-en in het vliegtuig. Op de terugweg waren het er zeker 12..
    _________

    En dat is nog winstgevend
    Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.
      maandag 19 januari 2009 @ 20:47:45 #18
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_65222565
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 18:44 schreef Maravilla het volgende:

    [..]

    Maximale bezetting is sowieso een stoel of 60 denk ik. Maar er zal bij deze vlucht zeker geld bij gemoeten hebben.
    Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_65229179
    Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!

    Traject?
    Brussel - Wenen

    Vertraging?
    4 uur, vlucht was 18.55 gepland, we vertrokken om 23.10.

    Bezetting?
    Denk rond de 80%

    Vriendelijk personeel?
    Personeel was niks op aan te melden, hier later meer over.

    Lekker eten?
    Niks gekocht omdat ik helemaal kapot was van het wachten.

    Entertainment?
    Een oude bandrecorder die het niet deed, en een lekkere slaappositie.

    Algehele indruk?
    Mijn god, dit is echt mijn ergste vliegervaring ooit. Het begon al meteen op donderdagmiddag bij aankomst in Brussel. Er stond 1 uur vertraging. Vervolgens krijg je te zien 2 uur vertraging. Een kwartier voor de vertrektijd komt er opeens een gatewijziging waardoor we weer helemaal aan het begin van de terminal moeten zijn. Bij de nieuwe gate aangekomen niemand te bekennen. Opeens komt er na 20 min 1 vrouwtje aangelopen die alle boze reizigers te woord moet staan. Opeens komt daar de melding dat we mogen boarden. Priority mensen mogen eerst maar nadat de eerste bus gevuld is krijgt de vrouw telefoon. Er is een technisch probleem wat verholpen moet worden en de kapitein gaat het probleem bekijken. 20 minuten later (mensen in de bus staan in een volle dichte bus te wachten) krijgen we groen sein en mogen we eindelijk ook een bus in. We worden vervoerd naar andere kant van vliegveld waar we in een roestig wit Air Slovakia Boeing geduwd worden. Ik ging echt met dichtgeknepen billen het vliegtuig in. Oost-Europese stewards en stewardessen zeggen meteen dat we overal mochten zitten. Vlak voor opstijgen, bij het taxien, komt er opeens een grote zwarte wolk uit de motor. Ik schrik me kapot, denk jahoor daar gaan we, maar gelukkig stijgen we op. Na een pure hel van turbulentie, getril en oost-europees gekwebbel in mijn slaap eindelijk de grond mogen kussen in Wenen. Bij het uitstappen nog even met een steward gepraat die mij heeft uitgelegd wat nu probleem was. Omdat het zo`n lang verhaal bleek te zijn en hij ook naar het centrum van Wenen moest hebben we nog samen een taxi gedeeld, zodat het voor ons 3en wat goedkoper was. Hij heeft dus uitgelegd dat ze het vliegtuig uit Bratislava hebben laten komen inclusief crew, vervolgens mensen opgepikt in Wenen voor vlucht naar Brussel. Daarna mensen uitgelaten en nieuwe opgepikt voor vlucht naar Wenen. Hij mocht gelukkig naar huis, maar de rest moest weer terug naar Bratislava.
    Man man, wat was ik blij toen ik om 2 uur eindelijk in het hotelbed lag.

    Iets over de luchthavens?
    Brussel is nette vluchthaven, verschillende shops, niet echt veel eetgelegenheden, maar een Starbucks doet wonderen voor mij. Wenen heel snel in en uit gelopen omdat we een taxi moesten hebben, aangezien de bussen, trams en treinen al lang niet meer reden.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
    Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.

    Traject?
    Wenen - Brussel

    Vertraging?
    1 uur. Dit kwam omdat er `s morgens op de website werd aangekondigd dat de vlucht een uur vertraagd was, maar bij aankomst op vliegveld bleken we op tijd te vliegen. Verschillende passagiers hadden dit na 10 meldingen via de intercom en borden nog niet door.

    Bezetting?
    40%, achterste gedeelte van toestel was compleet leeg.

    Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijk. Mooie vriendelijke blonde stewardessen. En ligt het aan mij of hebben al die Oost-Europese stewardessen doorschijnende blousjes aan?

    Lekker eten?
    Niks gekocht

    Entertainment?
    Nope, beetje naar de Ipod geluisterd

    Algehele indruk?
    Ondanks een kleine vertraging was dit vele malen beter dan de heenvlucht. Wederom een ander toestel, maar wat een opluchting toen er een toch een ander toestel dan de heenvlucht klaarstond. Met een goed gevoel ingestapt, beetje turbulentie gehad, maar heelhuids aangekomen. Ik heb nog nooit van Mapjet gehoord trouwens.

    Iets over de luchthavens?
    Brussel moet je helemaal van gate naar buiten lopen, maar dit is zo gebeurd. Wenen is klein, compact en de security is erg snel.
    pi_65230968
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:47 schreef Masanga het volgende:

    [..]

    Open Skies biedt enkel business class-stoelen aan. Of vergis ik me?
    Jup. Business class en premium plus stoelen. De business stoelen kunnen helemaal plat, de premium plus stoelen 140 graden.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 01:21:30 #21
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_65232715
    Vloog je Business of premium?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_65235544
    Premium. Een aanbieding ter promotie van de geopende lijndienst tussen NY en Amsterdam.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 09:41:10 #23
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_65235670
  • Maatschappij: Iberia
  • Traject: Schiphol - Madrid
  • Vertraging: geen
  • Vriendelijk personeel: gemiddeld
  • Eten: Je moet betalen voor je eten, kwaliteit is matig
  • Entertainment: een jankende baby achter me
  • Algehele indruk
  • Eventueel informatie over de luchthavens: Let bij Barajas goed op welke terminal je hebt, de terminals liggen een paar km uitelkaar.

    Tip: Voor de wat langere nederlanders onder ons: Neem de stoel bij het raam naast de emergency exit. Er zit dan geen stoel voor je. De beenruimte is significant minder dan bij KLM
  • http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:16:17 #24
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65256236
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 23:13 schreef Professional het volgende:
    Een hele aparte ervaring met SkyEurope gehad, kan me wel voorstellen dat ze in zware financiele nood verkeren.

    Maatschappij?
    SkyEurope

    Toestel?
    Een oude afgetakelde Boeing 737-300 van Air Slovakia (dus geen SE toestel) met een bandrecorder als entertainment system!

    Toestel?
    Een MD-83 van Mapjet. Vele malen beter dat het eerste toestel, met mooie stewardessen!
    Motoren zaten aan de achterkant. Ik ben één keer gaan plassen waarbij ik bijna ben weggezoemd door de motoren.

    De reden dat je in de bijzondere toestellen vliegt is dat Sky Europe van de leasemaatschappij op vrijdag 16 januari opeens 5 toestellen moest inleveren en niet meer mocht gebruiken in verband met problemen met de betaling.

    Vlucht van mijn broertje vanaf Schiphol werd ook gecancelled, al werd er aangegeven dat de vlucht overboekt was. (Nu klopte dat in theorie ook, de vluchten vanaf Wenen en Praag werden op zaterdagochtend samengevoerd waardoor er geen plaats meer was).
    Dit alles omdat ze natuurlijk niet, ondanks dat ze hebben aangegeven van wel, 5 vliegtuigen konden vervallen. (Het zou trouwens kunnen dat je enkele van de 5 toestellen van Sky Europe hebt zien staan op Praag of Wenen die werkloos toe staan te kijken, maar die mogen niet meer gebruikt worden).

    Ik vlieg aankomende vrijdag met Sky Europe, en hopelijk zondag weer terug, ik heb gelukkig wel back up mogelijkheden, maar ik zit liever in een vliegtuig terug dan 12 uur in een auto terug.
    Vanaf Amsterdam vliegen ze in principe nog wel met de 737NG toestellen omdat Belgie wat makkelijker zijn met het toestaan van ouder model vliegtuigen.
    Tevens hoop ik dat ze het redden, want hoewel het loadfactorwijze wel goed gaat, toestellen zitten altijd behoorlijk vol, de opbrengst per stoel laat de wensen over, komt m.i. door de vele acties die ze doen...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65264678
    Maatschappij?
    Transavia

    Toestel?
    Boeing 737

    Traject?
    Amsterdam - Tenerife zuid

    Vertraging?
    Precies op tijd geland

    Bezetting?
    Nagenoeg vol, dat terwijl de vlucht op 5 dec om half 6 's ochtends was

    Vriendelijk personeel?
    Ja hoor

    Lekker eten?
    Broodjes waren erg smakelijk

    Entertainment?
    Films en series, en laat ik nou net een schurfhekel aan friends hebben.... , af en toe wat uitzicht

    Algehele indruk?
    Prima vlucht, net genoeg beenruimte, zonder franje van a naar b. Het duurde op tenerife zuid wel erg lang voordat ik mijn Bagage had, maar mijn tassen kwamen bijna als laatste.

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam moge bekend zijn. Tenerife zuid is klein, bagage was niet heel snel, heb wel eens kleine luchthavens gezien die beter waren.


    Maatschappij?

    Iberia

    Toestel?
    Tenerife North - Madrid

    Madrid - Amsterdam

    Traject?
    Airbus a340 (vanaf tenerife)
    Airbus a320 (vanaf madrid)

    Vertraging?
    1,5 uur te laat in Amsterdam

    Bezetting?
    Vanaf tenerife nagenoeg vol
    Vanaf madrid 50%

    Vriendelijk personeel?
    Ja hoor, vriendelijk en behulpzaam

    Lekker eten?
    Eten was lekker, maar wel belachelijk dat je bij een normale airline (geen low cost) toch voor je drinken moet betalen.

    Entertainment?
    Afleveringen van bottom op mijn laptop en een goed boek

    Algehele indruk?
    De eerste vlucht was fijn, daarna was het haasten op de luchthaven van madrid. Moest van terminal 4s naar terminal 4. Met een krappe overstap dus best vervelend. Erg frustrerend dat je moet rennen en dan nog op een treintje moet wachten.

    De tweede vlucht vertrok later wegens een technisch mankement waarvoor monteurs moesten komen. Ruim anderhalf uur te laat vertrokken. Geland op de polderbaan, dus heb extra lang van de heerlijke stoel kunnen genieten.

    Iets over de luchthavens?
    Tenerife norte is vrij klein en wordt hoofdzakelijk voor vluchten naar de andere canarische eilanden gebruikt. De terminal is erg mooi en nieuw, alleen is er nauwelijks mogenlijkheid om te winkelen als je eenmaal door de security heen bent.

    Madrid T4 en T4s is eveneens mooi en nieuw, maar een tikkeltje onoverzichtelijk.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')