abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_231769
quote:
op 12-15-1999 om 08:06 PM schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat er niet om of Bart wel of niet gelijk had. Het gaat erom dat zijn eigen stellingen keer op keer onderuit werden gehaald en dat hij dat weigert toe te geven. In tegendeel, uit zijn mond komt de grootste onzin, terwijl hij tegelijkertijd een air heeft van "ik heb hardstikke gelijk en jullie zijn allemaal sukkels omdat jullie me niet begrijpen".

Hetzelfde is hier aan de hand met de Bart-fans. Wat mij betreft mag je hopen dat-ie wint, maar geef zo nu en dan ook eens toe dat hij geen god is...


Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Kozzmic for President!


pi_231770
Oliebolletje: Foutje he. Willem zat niet te fantaseren over zijn gewonnen bedrag. Ik schreef gisteravond namelijk het volgende in de avondstreams:
quote:
op 12-15-1999 om 12:47 AM schreef Kierewiet! het volgende:

Over Geld
W: als ik 5 miljoen had, bleef ik gewoon werken hoor. Elk weekend weg, veel vakantie op school. 3 maanden !


De heren zaten in bad te verzinnen wat ze zouden doen als ze 5 miljoen gulden hadden !

Tja, en de uitzending. Ik laat even in het midden hoe die stelling luidde, maar feit was wel dat Bart hem steeds iets aanpastte bij zijn verdediging. Hij kan er niet tegen als zijn steling niet zo glashard blijkt te zijn als hij beweert. Het voorbeeld van Karin was niet sterk !

Blijft zich verbazen
pi_231771
Weten jullie wat me opviel ? nee ? Kijk morgen eens goed als het filmpje weer voorbij komt zetten over het spelletje om de sonytroep te winnen. (voorspellen wie gaat winnen). Ze staan dan met z'n vieren bij die puzzel van vorige week in de keuken. Let eens op hoe Karin daar ineens haar trui staat recht te trekken. Let morgen maar goed op. Zit aan het begin van dat filmpje.
Blijft zich verbazen
pi_231772
quote:
op 12-15-1999 om 10:18 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Weten jullie wat me opviel ? nee ? Kijk morgen eens goed als het filmpje weer voorbij komt zetten over het spelletje om de sonytroep te winnen. (voorspellen wie gaat winnen). Ze staan dan met z'n vieren bij die puzzel van vorige week in de keuken. Let eens op hoe Karin daar ineens haar trui staat recht te trekken. Let morgen maar goed op. Zit aan het begin van dat filmpje.

Ja, dat heb ik gezien, maar wat wil dat zeggen??

Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
pi_231773
quote:
op 12-15-1999 om 10:18 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Let eens op hoe Karin daar ineens haar trui staat recht te trekken. Let morgen maar goed op. Zit aan het begin van dat filmpje.

ja en wat dacht je van de uitzending dat karin met willem zit te roddelen over bart, opeens bedenkt ze dat alles op tv komt en zegt ze over al die negatieve dingen die zo over bart zei dat ze dat zo schattig vindt, ammehoela...

pi_231774
Het is niet ~Bart die lullig doet, het zijn die "oudjes" Ze willen niet naar hem luisteren. Ze kunnen het niet uitstaan dat hij een andere mening heeft, ze weigeren e luisteren, ik vind het nog knap dat Bart zo relaxed blijf.
En Ruud begrijpt veel van wat Bart zegt niet, dat is iets teveel voor hem. Zodra het de gezelligheidsniveau ontstijgt vind Ruud het lastig worden en zegt hij dat Bart niet zo negatief moet doen. Wat Karin zei sloeg al helemaal nergens op kom op nou zeg, toch goed van de mensen dat we eerst een snelweg door het leefgebied van de dieren aanleggen om daarna een oversteekplaats te maken. Hoogstwaarschijnlijk gaat ze er zelf volgend jaar haaietanden schilderen en een stoplicht neerzetten.
Volgens mij was Karin wel heel erg verliefd op Maurice want ze is wel superbitchy, of zou ze nu weer gewoon de vrouw van Wim zijn

pi_231775
Uit veel reacties blijkt eigenlijk dat nogal wat kijkers Bart niet serieus neemt. Hij mag slecht argumenteren, maar dat noemen we: 'hij is lekker eigenwijs'. Als hij ronduit onbeschoft roept: 'ouwe lullen moeten wegwezen', dan is hij 'leuk tegendraads'. Net zoals je op een eigenwijze vierjarige reageert. Alles krijgt een positieve draai, want hij is zo schattig. Zo schattig, dat je hem eigenlijk niet serieus neemt. Domme argumenten, vreemd redeneren: hij is zo klein dat hij een beetje beschermd moet worden. Kritiek mag niet, want dat is haast gemeen.
Karin daarentegen is niet 'leuk tegendraads' of 'lekker eigenwijs'. Daar is ze te oud voor. Ook al is ze af en toe tegendraads of eigenwijs: dat wordt van haar niet geaccepteerd. Ze is moeder van vier kinderen en daarom moedert ze.
De discussie over het doel van de mens was een uitstekend voorbeeld. Bart discussieerde niet best en had daarbij de 'pech' dat Willem aan Karins kant stond, zodat arme Bartje helemaal alleen stond. Zielig hoor voor dat kleine jongetje!
Al met al is Bart de ergste beterweter van alle vier, alleen met meer arrogantie en charme.
godverdikkie, zeg!
pi_231776
Wat ik zelf al een tijdje denk, is dat Bart expres tegen de draad is. Dat is pas gebeurd nadat Sabine eruit ging. (begon met die kat)
Het is maar een idee, maar ik denk dat hij met Sabine een afspraak heeft gemaakt. Lekker eigenwijs doen, nergens mee eens zijn, als zij ja zeggen zeg ik nee enz.
Dit is wel leuk om naar te kijken, maar soms kan hij te ver gaan. Dit komt misschien omdat K,W en R nog niet echt de "grens" hebben aangegeven. Zolang Bart die nog niet weet blijft hij steeds verder gaan. Het maakt hem (denk ik) toch niet uit, hij voelt zichzelf toch al winnaar, de rest van de tijd dat hij daar zit is alleen maar meegenomen.

Het is maar een gedachte van me, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit !

Van alles is weer waardeloos

  donderdag 16 december 1999 @ 01:07:00 #34
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_231777
quote:
op 12-15-1999 om 08:06 PM schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat er niet om of Bart wel of niet gelijk had. Het gaat erom dat zijn eigen stellingen keer op keer onderuit werden gehaald en dat hij dat weigert toe te geven. In tegendeel, uit zijn mond komt de grootste onzin, terwijl hij tegelijkertijd een air heeft van "ik heb hardstikke gelijk en jullie zijn allemaal sukkels omdat jullie me niet begrijpen".

Hetzelfde is hier aan de hand met de Bart-fans. Wat mij betreft mag je hopen dat-ie wint, maar geef zo nu en dan ook eens toe dat hij geen god is...


Hoezo onzin??????

Geef mij alstublieft een zinnige reden waarom wij mensen, het beter doen dan.....?????

Nee, dan Karin, die het nut beschrijft van een ecoduct, terwijl de mens er, notabijdebene, eerst een snelweg door een prachtig stukje natuur gejaagd heeft !!!

Nee, wij lossen dat op door een ecoduct te plaatsen over de A1, goed van ons mensheid, maar tja, wat wil je ook, wij kunnen denken!

Denk zelf eens na!!!, moeilijk he !!

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_231778
quote:
op 12-16-1999 om 01:07 AM schreef Dark het volgende:
Nee, dan Karin, die het nut beschrijft van een ecoduct, terwijl de mens er, notabijdebene, eerst een snelweg door een prachtig stukje natuur gejaagd heeft !!!

Nee, wij lossen dat op door een ecoduct te plaatsen over de A1, goed van ons mensheid, maar tja, wat wil je ook, wij kunnen denken!

Denk zelf eens na!!!, moeilijk he !!


Karin wilde een voorbeeld geven over het herstellen van schade die mensen eerder aan de natuur hadden toegebracht. Dan is dit toch een juist voorbeeld?

godverdikkie, zeg!
  donderdag 16 december 1999 @ 01:20:00 #36
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_231779
>grin<

ja, Karin weet het altijd beter Bart, zij heeft meer kennis en levenservaring...Donna Summer komt uit nederland, Maurice mag wel met ontbloot bovenlijf trainen.
Ruud mag wel continu onzin uitkramen (juist hij, die zelf niet echt een van de aantrekkelijkste mannen is mag WEL een vrouw beoordelen op haar uiterlijk)
Willem KAN alleen goed koken( en geeft ook niemand de kans om iets op tafel te zetten)

Ik vond de uitzending weer nix, ben zelfs gaan kijken in de topic roddels/ongein e.d. Van BB..(vond daar leuke uitspraken, oa:"je bent een rund als je Willem die 250.000 gulden gunt",van NairaNaadje
en van ene Avia>"Gedraag je als een bruut
en geef die 250 ballen aan Ruud"
Maar recht uit mijn hart
geef ik ze liever aan Bart. JaaaaHH!!

en bij die laatste sluit ik me volledig aan!

(overigens word het voor VOO wel heel erg moeilijk om dit soort momenten ut te zenden, aangezien de sfeer op de streams vrij "tam" is)

pi_231780
ligt het nou aan mij, of gebruiken sommige 'bart-verdedigers' erg veel uitroeptekens en vraagtekens in hun posts om iets duidelijk te maken?

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het meer dan volledig eens ben met Kozzmic en Anne. Bart kon het niet hebben dat ie geen gelijk kreeg. Bij de sneeuwman ook al. Karin zei 'sorry', Bart zei: 'ja, maar ik dacht dat je zus en zo bedoelde'. En op zich was het ecoduct niet eens zo'n slecht voorbeeld. Mensen hebben net zoveel rechten als dieren. Waarom mag de mens dan geen weg aanleggen, de dieren gebruiken die plek toch ook als weg? Wat geeft de dieren dan het extra recht om daar alleen te lopen? Ik zeg nu niet dat de mensheid dieren overal met evenveel respect behandeld, maar in dit voorbeeld naar mijn mening dus wel.

Verder vraag ik me af waarom Bart zo 'populair' is? Is het vanwege zijn eigen persoonlijkheid of gewoon uit zelfzucht, omdat men zelf een leuk programma wil? Ik denk meer aan het laatste. Bart is de jonge hond, waar misschien jongeren zichzelf in kunnen vinden. En 'ouderen' gebruiken Bart misschien als bewijs dat zij niet zo zijn als 'die ouwe, saaie lullen' in het huis, terwijl leeftijd er niets mee te maken heeft. Maar dit is mijn gedachte.
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

pi_231781
ik vond trouwens de opmerking van Ruud tijdens de discussie wel goed. :-)
trouwens, ik las dat het bericht dat Willem 'slecht' is voor mensen buiten het forum vreemd klinkt. Gaat er dan bij iemand niet een belletje rinkelen dat er hier op het forum soms van een paard een stier wordt gemaakt? :-)
-------
You can check out any time you like, but never leave Big Brother

  donderdag 16 december 1999 @ 03:20:00 #39
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_231782
quote:
op 12-15-1999 om 09:52 PM schreef Beppie het volgende:
Het valt mij bijvoorbeeld op dat de stemming t.o.v. Willem hier op het forum heel erg negatief is terwijl mensen die dit forum niet lezen heel verbaasd zijn als ik dat zeg.

Het is ook HET typische vuurtje dat op dit forum aangewakkerd wordt en door velen wordt overgenomen, waardoor Willem niet eens meer pizza mag snijden of hij wordt al beticht van verdeel en heers politiek... Waarom het Nederlandse publiek, dat dit niet volgt, dan onwetend noemen?

Oja, nog even voor Eli:
Ik heb nog nooit van chez.com gehoord, laat staan dat ik er geweest was. Ik ben dus ook geen uitdaging uit de weg gegaan, waar jij me van betichtte... Soit!

[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 16 December 1999).]

pi_231783
quote:
op 12-16-1999 om 01:22 AM schreef nosubcire het volgende:
Mensen hebben net zoveel rechten als dieren. Waarom mag de mens dan geen weg aanleggen, de dieren gebruiken die plek toch ook als weg? Wat geeft de dieren dan het extra recht om daar alleen te lopen? Ik zeg nu niet dat de mensheid dieren overal met evenveel respect behandeld, maar in dit voorbeeld naar mijn mening dus wel.

misschien moet je eens luisteren naar het leuke liedje van Joop Visser : "Egeltjes rijden geen mensen dood".

quote:
perico schreef:
waardoor Willem niet eens meer pizza mag snijden of hij wordt al beticht van verdeel en heers politiek...

hahaha goeie maar ik geef toe ik vertrouw willem voor geen cent meer dus ook niet met een pizzames

  donderdag 16 december 1999 @ 10:09:00 #41
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_231784
Je hebt mooi mijn mening verwoord ART.
En om even op Anne te reageren. Een dierenoversteekplaats aanleggen, nadat je eerst een snelweg aan hebt gelegd, is geen herstellen van de schade. Dat is slechts een aktie van de politiek omdat ze in hun maag zitten met de natuurbescherming. Hiermee doen ze net alsof ze inderdaad wat aan milieubescherming doen.
De mensheid heeft pas een aantal honderdduizenden uitgestorven diersoorten (ja, je leest het goed) op zijn geweten, maar als we een oversteekplaats voor een paar egels regelen dan komt alles wel weer goed.
Ik vraag me trouwens af of Ruud wel begrijpt wat er op zijn bont-shirt staat.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_231785
Ik denk dat het weinig zin heeft om de discussie over het doel van de mens hier aan te gaan. Daar zijn zoveel verschillende meningen over en daar gaat het ook eigenlijk hier niet om.
Het punt dat ik wil maken is dat onder andere Art vindt dat Karin eigenwijs is en moedert, maar datzelfde geldt voor Bart! Van hem wordt precies hetzelfde gedrag wel geaccepteerd en leuk eigenwijs en lekker tegendraads gevonden, door Bart-fans althans. Dat is meten met twee maten. En als Karin en Willem zouden roepen: de kleintjes/kinderen moeten eruit, dan zou dat ze ten zeerste kwalijk worden genomen. Terwijl Bart wel vergelijkbare onzin mag roepen: 'ouwe lullen moeten wegwezen'. Natuurlijk reageert Karin hier op: zij heeft een afschuwelijke ziekte, waarmee ze waarschijnlijk niet oud zal worden. Wie kan haar een boze reactie kwalijk nemen? Hoe langer ik erover nadenk, hoe onsympathieker ik Bart vind worden. Terwijl ik hem vorige week nog een leuke knul vond.
godverdikkie, zeg!
  † In Memoriam † donderdag 16 december 1999 @ 11:15:00 #43
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_231786
Verbaast me dat Bart in de discussie niet aankwam met Gaia theorie.Was toch erg populair in de 70's en daarna bij mn groenlinks.Zouden zijn ouders hem dat nooit verteld hebben'"Jongen, de mensheid overwoekert de aarde en dat vindt moeder aarde niet leuk. Vandaar alle natuur rampen en nieuwe enge ziektes"

Jump hoe zit dat?

The future is after you
  donderdag 16 december 1999 @ 11:17:00 #44
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_231787
quote:
op 12-15-1999 om 07:55 PM schreef Bor het volgende:
Opvallen hoe positief Willem als bemiddelaar in beeld werd gebracht. Ondertussen ben ik echter al zo achterdochtig geworden dat ik me meteen afvroeg waarom VOO dit uitzond.




V wil graag dat Willem wint. En denkt dat ook... Zie ook het interview met Rolf X. in de V-gids van deze week. Ik blijf me echter afvragen waarom ze dat zo graag willen.

Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
pi_231788
quote:
op 12-16-1999 om 10:53 AM schreef Anne het volgende:
Natuurlijk reageert Karin hier op: zij heeft een afschuwelijke ziekte, waarmee ze waarschijnlijk niet oud zal worden. Wie kan haar een boze reactie kwalijk nemen? Hoe langer ik erover nadenk, hoe onsympathieker ik Bart vind worden. Terwijl ik hem vorige week nog een leuke knul vond.


Karin heeft geen afschuwlijke ziekte, maar had (Hoewel er wel de kans bestaat dat het terugkomt)

En denk a.u.b. niet zo lang na over Bart/BB, dat is echt zonde van je tijd.

VOO is nu met een tijdelijk item bezig: Oud tegen Jong. Dus wordt nu elk(e) zinnetje/discussie vertoond op tv en wordt vervolgens enorm uit zijn verband gerukt.

De uitzendingen vanaf zondag zullen pas bepalend zijn voor het stemgedrag, want deze wijzigt vaak per week/opmerking. (Zoals je al zei, vorige week vond ik ...... leuk en deze week vind ik ...... minder leuk)

  donderdag 16 december 1999 @ 11:47:00 #46
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_231789
Anne, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het allemaal zielig wat er gebeurt in dat huis, waarschijnlijk wordt Bart dat ook ingefluisterd in de DBK, van: doe maar lekker eigenwijs.

Tsja, ik kan mezelf ook niet scharen tot de massa mensen die eigenwijsheid en kinderlijk stampvoetend gedrag kunnen waarderen maar inderdaad, er zijn errug veel Barf-fans.

Jammer hoor want ik denk dat Bart deep down best een hele aardige jongen is en als ie dat nou wat meer zou tonen dan zou het zelfs een aantrekkelijke vent zijn. Want hoe vaak kom je dat tegen? Een leuke vent om te zien die ook nog es gewoon ontzettend aardig is.

Maar dat snapt ie vast wel als ie volwassen is.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  donderdag 16 december 1999 @ 12:03:00 #47
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_231790
quote:
[b]op 12-15-1999 om 07:51 PM schreef Kozzmic het volgende:
<snip>
Ik vraag me overigens af of hij wel goed zat met zijn legoberekeningen. In ieder geval was het "probleem" snel opgelost toen Willem zich ermee bemoeide. Hij kon tenminste duidelijk uitleggen hoe te beginnen met de sneeuwpop. Tja, leraar hé...



leraar KOKEN, ja.
Daar valt niet zoveel aan uit leggen.
Onzinnige opmerking, Kozzmic.

Uitzending liet drie ouwe vastgeroeste mensen zitten (leeftijd niet belangrijk) en één jongmens dat geduld heeft met alledrie.
Triest maar waar. Wat vormen ze fijn één linie, hè. En wat naar dat die Bart verder denkt en zo hun droompje verstoort. En wat goed dat Ruud dat schoolmeesterboekje van buiten heeft geleerd!!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  donderdag 16 december 1999 @ 12:08:00 #48
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_231791
Zo'n stelling is natuurlijk dodelijk in ieder gezelschap. Probeer maar eens uit; gooi dit balletje op op een verjaardag als je eigenlijk iedereen weg wil hebben. Krijg je erst een half uur vuurwerk tussen Oom Wim en Tante Erna, Neef Jaap krijgt te horen dat ie veel te jong is om daar een goede mening over te hebben en alle ander neven en nichten komen met de weerzinwekkendste gehandicapte voorbeelden aan om hun mank gaande pseudofilosophische ideen te verdedigen. Na een ahlf uur schreeuwt iedere door elkaar heen, dat duurt nog even en dan gaat iedereen weg. Iedereen? Nee, niet Oom Wim en Tante Erna. Die blijven tot in eeuwigheid doordiscusieren over het nut van het al dan niet aanleggen van een wildviaduct naar het eiland in de Noordzee waar de Nam naar Waddengas mag boren tussen de 8 ste en 9 de landingsbaan van Schiphol.

Moraal van dit verhaal: Als je wil weten hoe stom mensen nou eigenlijk echt zijn, geef ze het gevoel dat ze filosophisch bezig zijn. Gisteravond in BB prima gelukt.

Doorgaan zo, Voo!!!

Groetjes, Casey

pi_231792
Als ik dit allemaal zo nalees krijg ik een beetje onbestendig gevoel. Dat geruzie over Bart en Willem dat komt mij in ieder geval een beetje de neus uit. V. heeft Bart b.v de laatste dagen van een wat slechtere kant laten zien. Daarvoor hebben we het geroddel van Wipo gezien, en blijkbaar reageren wij fokkers hier ook duidelijk op. Toen kon Willem niets goeds meer doen, en Nu komt er steeds meer kritiek op Bart. Conclusie? V. rules.
pi_231793
quote:
op 12-16-1999 om 11:47 AM schreef BadGirl het volgende:
Anne, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het allemaal zielig wat er gebeurt in dat huis, waarschijnlijk wordt Bart dat ook ingefluisterd in de DBK, van: doe maar lekker eigenwijs.
<snip>
Jammer hoor want ik denk dat Bart deep down best een hele aardige jongen is en als ie dat nou wat meer zou tonen dan zou het zelfs een aantrekkelijke vent zijn. Want hoe vaak kom je dat tegen? Een leuke vent om te zien die ook nog es gewoon ontzettend aardig is.
Maar dat snapt ie vast wel als ie volwassen is.

BadGirl,
gisterochtend gebeurde er dit:

quote:
op 12-15-1999 om 11:38 AM schreef oliebol2000 het volgende:
K: "kom je Bart, kom je mij helpen?"

En wat laat het verdere streamverslag zien ? Een prettige Bart die samen met Karin de hele kerstman-puzzle compleet krijgt in goede sfeer.

Mijn commentaar was:
"Karin spreekt het 'toverwoord' - leve de vrouwelijke intuïtie !"

Als onze 'stoere' mannen het nou niet zo druk hadden met hun ego's (en K. daar ook niet door zou worden meegesleept) hadden we al lang een heel andere Bart gezien.
In dat opzicht vergelijk ik hem met Maurice: de BB-setting en -mensen is funest voor hem, cq. 'amputeert hem tot een vervormde rol'.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')