abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:27:08 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64867092
quote:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1118939.ece/Rookvrij_cafe_kost_overheid_aanzien

DEN HAAG - Voor de eerste keer heeft een gezagsdrager stevige kritiek geuit op het rookverbod in de horeca. Harry Borghouts, de Commissaris van de Koningin in de provincie Noord-Holland, vindt dat het verbod het gezag van de overheid uitholt, omdat het op grote schaal wordt genegeerd. Borghouts deed zijn uitspraken vrijdagmiddag in zijn nieuwjaarstoespraak.

Volgens de GroenLinks-commissaris ontbeert het rookverbod het broodnodige draagvlak onder de bevolking. Daarom kan het in zijn ogen geen succes worden. ‘Als een wet in het Staatsblad staat, is de wereld nog niet veranderd’, aldus Borghouts. De Voedsel- en Warenautoriteit is volgens hem ‘eenvoudig’ niet in staat om het verbod, dat sinds juli vorig jaar geldt, te handhaven.
Minister Klink van Volksgezondheid, verantwoordelijk voor het rookverbod, reageert uitermate fel op de kritiek. ‘Ik heb begrip voor eventuele zorgen uit de horeca, maar niet voor baarlijke nonsens’, zegt hij. ‘Ook Engeland, Ierland en de Verenigde Staten kennen het rookverbod, en dat zijn nog steeds betrouwbare rechtsstaten.’

Landsbanki
‘Borghouts is wel de laatste die mij moet wijzen op het belang van goed toezicht door de overheid’, vervolgt de minister. Dat is een sneer naar de 100 miljoen euro die Noord-Holland onlangs verloor toen de IJslandse Landsbanki omviel. In de nasleep daarvan kreeg Borghouts het aan de stok met minister Bos van Financiën, die hem verweet pogingen van het Rijk om geld van Nederlandse spaarders uit IJsland terug te halen in de wielen te rijden. Bos vernietigde een besluit van Noord-Holland om beslagen op tegoeden van Landsbanki te executeren, waarna de provincie naar de Raad van State stapte.
Een groeiend aantal horecabedrijven negeert het rookverbod. Deze week kregen de eerste overtreders een oproep om voor de rechter te verschijnen.
Verbod opheffen, Klink aftreden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64867256
Zijn we weer.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:34:51 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64867373
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:31 schreef Specularium het volgende:
Zijn we weer.
Gezellie
Koffie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64867417
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gezellie
Koffie?
Lekker.
Daarna wat sterkers. Met sigaretjes.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:39:51 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64867565
Zo rond een uur of tien een dun cognac-dipped sigaartje
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:49 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64867980
TerugVindPeuk dan maar.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64868988
quote:
Engeland, Ierland en de Verenigde Staten kennen het rookverbod, en dat zijn nog steeds betrouwbare rechtsstaten.’
Maar niet vergelijkbaar met Nederland. Dat blijkt wel uit de weerstand die het verbod hier nogsteeds heeft.
Ze moeten wetten ook niet 1 op 1 overnemen. Wij zijn geen Amerikanen, Britten of Ieren. Wij zijn Nederlanders. Heel ander slag volk.
Dat het rookverbod in Amerika wel werkt is gewoon leuk maar verder volstrekt irrelevant.
pi_64869310
He, daar zijn we weer!
pi_64869339
Waar zijn Gia en MM, toch niet naar de kroeg? Dadelijk krijgen ze het nog benauwd van al die rook...
pi_64869440
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar niet vergelijkbaar met Nederland. Dat blijkt wel uit de weerstand die het verbod hier nogsteeds heeft.
Ze moeten wetten ook niet 1 op 1 overnemen. Wij zijn geen Amerikanen, Britten of Ieren. Wij zijn Nederlanders. Heel ander slag volk.
Dat het rookverbod in Amerika wel werkt is gewoon leuk maar verder volstrekt irrelevant.
Amerikanen zijn ook veel vatbaarder voor gezondheids trends, zie bijvoorbeeld zaken als Light Bier enzo, ik denk dat dat in Europa nooit zal aanslaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_64869672
Voor het eerst zag ik een rookverbod bij een ziekenhuis waar ik van de week moest zijn met een vriendin. Ik stond buiten te wachten en werd er door iemand even fijntjes (met dat ozo afkeurende toontje!) op gewezen. En dat terwijl er vlak voor m'n neus tig auto's/busjes komen en gaan om mensen te brengen cq op te halen < wat zou dat op een dag allemaal voor rotzooi uitstoten? Ik voelde enige agressiviteit opborrelen (meppen met m'n handtasje was een optie) maar hield me in. Heb wel m'n peuk opgerookt wetend dat die persoon toch geen bevoegdheid had iets te ondernemen. Gelukkig kom ik daar zelden maar het is te zot voor woorden, ik snap dat door de ventilatie zoveel mogelijk zuivere lucht moet komen (er zullen toch wel filters zijn?) maar verbiedt dan ook dat enorme verkeer vlak voor de ingang...sjucht.
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2009 @ 22:30:45 #12
232445 crew  Specularium
pi_64869688
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:21 schreef bloodymary het volgende:
Waar zijn Gia en MM, toch niet naar de kroeg? Dadelijk krijgen ze het nog benauwd van al die rook...
Bezig met hun kruistocht tegen de kankerrook.
Je weet wel, cafe's aangeven waarin je waarschijnlijk doodgaat als je er 1 avond zit.

  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:34:31 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64869826
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:30 schreef Suko het volgende:
Voor het eerst zag ik een rookverbod bij een ziekenhuis waar ik van de week moest zijn met een vriendin. Ik stond buiten te wachten en werd er door iemand even fijntjes (met dat ozo afkeurende toontje!) op gewezen. En dat terwijl er vlak voor m'n neus tig auto's/busjes komen en gaan om mensen te brengen cq op te halen < wat zou dat op een dag allemaal voor rotzooi uitstoten? Ik voelde enige agressiviteit opborrelen (meppen met m'n handtasje was een optie) maar hield me in. Heb wel m'n peuk opgerookt wetend dat die persoon toch geen bevoegdheid had iets te ondernemen. Gelukkig kom ik daar zelden maar het is te zot voor woorden, ik snap dat door de ventilatie zoveel mogelijk zuivere lucht moet komen (er zullen toch wel filters zijn?) maar verbiedt dan ook dat enorme verkeer vlak voor de ingang...sjucht.
Neenee
De autoverslaafden zijn in de meerderheid, dus daar mag je gewoon aan doodgaan. Zo werkt dat in een democratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64870396
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:30 schreef Suko het volgende:
Voor het eerst zag ik een rookverbod bij een ziekenhuis waar ik van de week moest zijn met een vriendin. Ik stond buiten te wachten en werd er door iemand even fijntjes (met dat ozo afkeurende toontje!) op gewezen. En dat terwijl er vlak voor m'n neus tig auto's/busjes komen en gaan om mensen te brengen cq op te halen < wat zou dat op een dag allemaal voor rotzooi uitstoten? Ik voelde enige agressiviteit opborrelen (meppen met m'n handtasje was een optie) maar hield me in. Heb wel m'n peuk opgerookt wetend dat die persoon toch geen bevoegdheid had iets te ondernemen. Gelukkig kom ik daar zelden maar het is te zot voor woorden, ik snap dat door de ventilatie zoveel mogelijk zuivere lucht moet komen (er zullen toch wel filters zijn?) maar verbiedt dan ook dat enorme verkeer vlak voor de ingang...sjucht.
Triest he. Van de zomer waren wij in Italie, het was een keer een wat mindere avond, had net geregend en was nog maar 19 graden of zo. Wij gingen uit eten en buiten zitten (zowat iedereen zat binnen), omdat je binnen niet mag roken. Komt er een Amerikaan die er ook zat (drie tafels verder), die was klaar met eten en liep even langs ons met de woorden: "thank you for smoking". Ik dacht echt, rot op man, we zitten toch buiten (dat laatste zei ik trouwens ook en oprotten deed hij al.). Daar word je toch niet goed van. Intolerante zeikerd.
pi_64870598


Net toevallig dit filmpje gevonden. 2 controleurs in actie. Vraag me af wie het heeft upgeload en of het echt is.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:58:39 #16
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64870760
Gewoon stiekem roken!..

Is nog leuk ook, en niemand die er wat van zegt!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  Forum Admin vrijdag 9 januari 2009 @ 22:58:57 #17
232445 crew  Specularium
pi_64870778
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:54 schreef Vito_Rozzo het volgende:


Net toevallig dit filmpje gevonden. 2 controleurs in actie. Vraag me af wie het heeft upgeload en of het echt is.
1 uur en 2 biertjes per cafe.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:59:03 #18
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64870782
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:30 schreef Suko het volgende:
Voor het eerst zag ik een rookverbod bij een ziekenhuis waar ik van de week moest zijn met een vriendin. Ik stond buiten te wachten en werd er door iemand even fijntjes (met dat ozo afkeurende toontje!) op gewezen. En dat terwijl er vlak voor m'n neus tig auto's/busjes komen en gaan om mensen te brengen cq op te halen < wat zou dat op een dag allemaal voor rotzooi uitstoten? Ik voelde enige agressiviteit opborrelen (meppen met m'n handtasje was een optie) maar hield me in. Heb wel m'n peuk opgerookt wetend dat die persoon toch geen bevoegdheid had iets te ondernemen. Gelukkig kom ik daar zelden maar het is te zot voor woorden, ik snap dat door de ventilatie zoveel mogelijk zuivere lucht moet komen (er zullen toch wel filters zijn?) maar verbiedt dan ook dat enorme verkeer vlak voor de ingang...sjucht.
Als ik het goed begrijp was dit dus buiten?

Ergens wel bizar, zeker voor bezoekers, maar ik kan me voorstellen dat ze afwillen van al die patienten die zich wel laten behandelen in het ziekenhuis maar ondertussen vrolijk doorroken. Dat is toch trekken aan een dood paard.
Life is what you make it.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:02:09 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64870910
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

1 uur en 2 biertjes per cafe.
Vaag filmpje, het is dat je erbij zegt dat het controleurs zijn.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64870998
showcontrole, vermoedelijk bedoeld voor propaganda: uiteindelijk nooit openbaar gemaakt.

  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:04:31 #21
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64871012
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Vaag filmpje, het is dat je erbij zegt dat het controleurs zijn.
Lijkt me eerder dat de eigenaar van die kroeg iemand een hak wil zetten.
Of dat hij paranoia is.
Life is what you make it.
pi_64871133
Met betrekking tot het vage filmpje (aldus de beschrijving):

"Cafe de Tap van Blije kreeg op zaterdag 21 december om 2 uur onverwacht bezoek door twee jongemannen van de Voedsel en Waren Autoriteit om te controleren of het rookbeleid wordt gehandhaafd.

Omdat ze zich niet bekend hadden gemaakt als controleurs, bleek dit (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) pas een dag later.

Het Cafe heeft overigens het grootste deel van het cafe als rookruimte ingericht. "
pi_64871142
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Neenee
De autoverslaafden zijn in de meerderheid, dus daar mag je gewoon aan doodgaan. Zo werkt dat in een democratie.
Yep, daar zijn we het wel over eens maar ik heb het nog nooit zo scherp dichtbij gezien....niet roken > wél uitlaatgassen en vele wachten met draaiende motor, hoera! En dat er jaarlijks duizenden mensen eerder dood gaan die langs snelwegen en drukke straten wonen, neu... daar hebben we het ook maar niet over. Ik kan niet eens fatsoenlijk de was buiten hangen! Smeerpijperij, dát is 't... Verdomme uh potjandozie, wat ben ik die antiroken-lobby zat!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:11:22 #24
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_64871273
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:30 schreef Suko het volgende:
Voor het eerst zag ik een rookverbod bij een ziekenhuis waar ik van de week moest zijn met een vriendin. Ik stond buiten te wachten en werd er door iemand even fijntjes (met dat ozo afkeurende toontje!) op gewezen.
"Oh, hoi, hoe wou u naar binnen? Verticaal of horizontaal?"
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:15:44 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64871463
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:08 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Met betrekking tot het vage filmpje (aldus de beschrijving):

"Cafe de Tap van Blije kreeg op zaterdag 21 december om 2 uur onverwacht bezoek door twee jongemannen van de Voedsel en Waren Autoriteit om te controleren of het rookbeleid wordt gehandhaafd.

Omdat ze zich niet bekend hadden gemaakt als controleurs, bleek dit (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) pas een dag later.

Het Cafe heeft overigens het grootste deel van het cafe als rookruimte ingericht. "
Krijgen ondernemers ook bericht als er na controle géén boete volgt?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')