quote:BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND
Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.
ORGANISATION PRESS RELEASEquote:[quote]NEUQUEN - De Franse motorrijder Pascal Terry is woensdag in Argentinië dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar Rally.
Dat heeft de organisatie van het motor- en autosportevenement woensdag bekendgemaakt. De 49-jarige Fransman was sinds zondag vermist.
De motorrijder werd in een onherbergzaam gebied gevonden, op 15 meter van zijn motor. ,,Hij had zijn helm afgedaan en er stond water en voedel naast hem'', vertelde een woordvoerder. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.
Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in deze Dakar Rally die voor het eerst in Zuid-Amerika wordt gehouden.
Bron: http://www.rallyingforholland.nl/quote:BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND
Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.
Dat is echt balen zeg. Hij ging bij zijn debuut echt goed.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:21 schreef Impry het volgende:
[..]
Bron: http://www.rallyingforholland.nl/
Balen zeg! Ging zo goed voor z'n eerste Dakar!
Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Al ging het misschien iets te goed (overmoedig) voor iemand met zo weinig ervaring?
We zullen het vanavond wel horen bij RTL.quote:Peter en Eddy roken tijdens de proef een brandlucht en zijn gestopt om te kijken. De achterzijde van de auto stond in brand en was niet meer te blussen waardoor de rally voor Peter en Eddy voorbij is.
Geld zat die vent!quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat ik dan maar een opmerking over zijn geld maken, hebben we dat ook weer gehad
Zijn geld!
ik was al bezig met een hipperequote:Op woensdag 7 januari 2009 21:24 schreef Impry het volgende:
Le Dakar 2009
Wellicht kun je die OP overnemen.
Ook goedquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik was al bezig met een hippere
wat ontzettend balen ze gingen lekkerquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:27 schreef Impry het volgende:
http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=90
Persbericht op eigen site.
[..]
Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.
Dit is waarschijnlijk puur een technisch probleem geweest waar ze weinig tot niets aan konden doen.
[..]
We zullen het vanavond wel horen bij RTL.
Dan heb ik niets gezegd, moest alleen aan onderstaande uitspraak van fotograaf Frits van Eldik denken:quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:27 schreef Impry het volgende:
http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=90
Persbericht op eigen site.
[..]
Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.
Dit is waarschijnlijk puur een technisch probleem geweest waar ze weinig tot niets aan konden doen.
[..]
We zullen het vanavond wel horen bij RTL.
quote:Het worden leuke weken. Wel moet ik toegeven dat ik na de test in Fürstenau zei dat Peter van Merksteijn met die rijstijl dag twee niet zou halen. Of ik had het verkeerd of hij heeft geleerd…
als je met geld zulke toffe dingen kunt doen wil ik ook wel watquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat ik dan maar een opmerking over zijn geld maken, hebben we dat ook weer gehad
Zijn geld!
ik zit ook vol spanning op extra nieuws te wachtenquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je met geld zulke toffe dingen kunt doen wil ik ook wel wat
maar idd jammer, verder een mooie dakar tot nu toe, alleen die dode van vandaag is wel weer vreemd, hoe kan iemand 3 dagen vermist zijn, die gasten hebben toch allerlei gps zooi enzo bij zich ?
Klopt, maar bij mijn weten is het zo dat de organisatie niet direct na kan gaan waar een deelnemer zich bevindt. Pas als een deelnemer op de noodknop drukt, weet de organisatie waar de betreffende deelnemer is. Echter gaat dit wel tenkoste van de rallydeelname.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Klonk het volgende:
meer dan 15 meter ofzo van zijn motor heb ik ook niet gehoord, maar het is vreemd, zeker met al die techniek die ze bij zich hebben...
quote:ORGANISATION PRESS RELEASE
It is with deep sadness that the organisation was informed that 49-year-old Pascal Terry (192) was found dead in the night of the 6th to the 7th of January at 2:10 in the morning.
The biker appeared to be in a place difficult to access in the middle of very thick vegetation, at around 15 metres from his bike. He had taken his helmet off and had sheltered in the shade with water and food found next to him.
The police and justice of the Province of la Pampas will process legal investigations
in order to determine the cause of the death.
January the 4th
During the stage of the 4th of January at 12:30, between Santa Rosa and Puerto Madryn, Pascal Terry had informed the organisation that he was out of fuel and that he had then been able to get some from another competitor.
Despite this and due to the fact that he hadn’t moved, the organisation called his Iritrack a first time at 6:38 PM and a second time at 7:14 PM without anyone answering.
Before that, at 5:13 PM, rally time (9:13 PM in Paris), the organisation headquarters in Paris had been informed by SARSAT that Pascal Terry had launched his distress signal.
January the 5th
The organisation on site was only informed at the beginning of the day.
At 5:46 AM the same day, the vehicle in charge of closing the track had tried to find the rider. In the afternoon, the civil defence also did researches without success in a very tricky place to move through making their operation extremely difficult. At 7:25 PM a national search was launched by the police on all the territory.
January the 6th
At midnight, false information announced the presence of the rider at the Neuquen bivouac, stopping the searches. Later that day, discovering that he had been mistaken with another competitor, the organisation sent a rescue vehicle on site with a doctor on board. At the same time a search operation was planned by the police. The rescue team eventually found the rider at 2:10 AM on the 7th of January.
ik ben stiekem trots dat Henk het nog steeds doet, ik was (even onbescheiden zijn) de bedenker van die naam en het is best grappig dat ie nu al zeker 3 jaar zo genoemd wordquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Grardje de Rooy verliest vandaag 12 minuten op Bierhof en 9 seconden op Henk.
mischien hadden ze geen geld voor de update van de kaarten van de tomtom ofzo, het zijn en blijven fransozen...quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik vraag me toch af hoe ze met zo'n tracking-systeem de precieze locatie van die knakker niet hebben kunnen vinden
ze hadden een 'françois-françois'quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:04 schreef Klonk het volgende:
[..]
mischien hadden ze geen geld voor de update van de kaarten van de tomtom ofzo, het zijn en blijven fransozen...
quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef MasterMido het volgende:
tvp
Hmmm, heel dubbel. Van de ene kant hoort dat bij de rally, van de andere kant is het inderdaad niet helemaal fair en zonde van de sport.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[Dakar] Deel vijfde etappe geneutraliseerd
gister zeiden ze ook wel dat de kans op regen/hagel groot wasquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[Upd] [Dakar] Zesde etappe ingekort
wow, goed manquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:22 schreef Marcoss het volgende:
Die doen zeker weer mee, zijn zelfs op de 17de plaats geëindigd vandaag.
Da's met die Hummer van Gordon inderdaad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:53 schreef Reza-impreza het volgende:
Iemand dat grappige promofilmje van de dakar gezien op rtl ?
Dan komt er zo'n buggy aangereden , met de introtune van knight rider
kan hem nergens vinden
Alles wat jij noemt gaat opquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef Klonk het volgende:
de motorrijders klagen over de auto´s en trucks en andersom, waarom starten ze dan niet andersom, is dat alleen omdat ze langer onderweg zijn of slopen de auto´s en trucks het parcours echt te veel ?
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:15 schreef neffu het volgende:
Noodstop Geert Verhoeven
http://www.dumpert.nl/med(...)geert_verhoeven.html
Pff... erg zeg. Is op verbindingsroute gebeurd dan? Eigenlijk gewoon een normaal verkeersongeluk, is eigenlijk nog beter dan wanneer het toeschouwers ofzo zouden zijn. (hoe crue dat ook klinkt)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:48 schreef jpjedi het volgende:
Damn.. assistentietruck heeft 2 mensen doodgereden bij frontale botsing. De Dakar truck kwam op de verkeerde weghelft terecht.
quote:14:50 - Truck
512 - Tomecek in trouble
The leader of the 9th special stage in the truck race at CP1, Czech Tomas Tomecek (Tatra) has run into trouble after 147 km of the day’s special stage and is now awaiting his assistance team.
Dit doet toch meer denken aan technische problemen of vastzitten in het zand. Waarom dan helpen? Of was de doorgang geblokkeerd voor De Rooy? Als een wagen gecrasht is dan is men verplicht om assistentie te verlenen als dit nodig is, maar voor technische problemen of vastzitten ga je toch niet stoppen als je voor de winst van de rally gaat?quote:has run into trouble .... and is now awaiting his assistance team
Ja ik zag het, heel vreemd.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Of er is iets op de site fout of Chagin heeft een waypoint gemist
Aan de finish staat hij nu wel geklasseerd
Ten opzichte van de tijd van de Rooy zie ik iig niet veel bijzonders aan de tijd van Chagin.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:56 schreef frenkck het volgende:
Die tijd van Chagin klopt echt absoluut niet, dan zou hij vanaf Km 334,0 tot de finish in 84 minuten gereden moeten hebben. De snelste auto in het klassement deed hier ook 84 minuten over vanaf km 334,0.
Of de stage voor vrachtwagens is iets ingekort, of chagin heeft een groot stuk afgesneden .
Slecht weer is daar anders dan hier. Hier miezert het een beetje en misschien word het wel glad, daar zak je met auto en al een meter in de modder. Dan komt er niemand meer aan dadelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:42 schreef Klonk het volgende:
wat een flauwekul zeg, slecht weer en we neutraliseren de boel...
sowieso is de organisatie weer heerlijk Frans
Is die auto nu weer gerepareerd of zijn ze op een andere wagen gestapt? Hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:43 schreef Marcoss het volgende:
Alle 3 inzittenden zijn ongedeerd, maar wat een klap zeg. Dan is het wel te begrijpen dat de Rooy stopte (hij heeft de 20 minuten "wachttijd" weer teruggekregen in het klasssement trouwens).
Dit zijn nog eens duinen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:26 schreef Bruce117 het volgende:
Wat een geniale beelden
dat is toch een deel van de sport, als ze willen dat iedereen aankomt moeten ze de finish 1 centimeter na de start leggen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Slecht weer is daar anders dan hier. Hier miezert het een beetje en misschien word het wel glad, daar zak je met auto en al een meter in de modder. Dan komt er niemand meer aan dadelijk.
Ik geloof dat hij in ieder geval 4 uren verloren heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel tijd heeft Van Deijne gisteren verloren door die kapotte aandrijfas? Erg jammer, hij was goed bezig en had zicht op top 10.
Een van de belangrijkste dingen is ook dat de heli's probleemloos de lucht in moeten kunnen en dat was eergisteren met die mist ook niet het geval. Misschien dat dat nu ook zo is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat is toch een deel van de sport, als ze willen dat iedereen aankomt moeten ze de finish 1 centimeter na de start leggen...
Dat was een heel gaaf shot ja! Zag je pas hoe stijl het echt is!quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit zijn nog eens duinen.
Dat beeld waarbij De Rooy en Henk (?) naar boven rijden en dan 20 (?) meter stijl omlaag moeten, en waarbij ze ook nog op moeten letten dat ze niet tegen die jeep beneden aanrijden.
Maar de ASO kennende...quote:Koppositie van Volkswagen in gevaar?
In het bivak in Copiapo circuleren er wilde geruchten dat ook de Volkswagen-coureurs aan het einde van de tiende etappe een waypoint hebben gemist. Dit zou ze vier uur straftijd op kunnen leveren en het klassement volledig omgooien.
Roadbook
Na afloop van de tiende etappe was er veel ontevredenheid onder de deelnemers over een waypoint vlak voor de finish dat niet in het roadbook stond. Er moest echt van de route worden afgeweken om het waypoint te vinden. Een aantal deelnemers kwam er op tijd achter en keerde om. Om bij het waypoint te komen moest er tegen een steile duin met stenen omhoog gereden worden. Een aantal deelnemers kwam er bij de finish achter, maar mochten van de organisatie niet omkeren.
Volkswagen
Behalve een groot aantal motorrijders zijn er ook berichten dat de coureurs van Volkswagen dit waypoint hebben gemist. Dit zou ze volgens de reglementen vier uur straftijd opleveren. In het algemeen klassement zou dan Mitsubishi-coureur Nani Roma aan de leiding gaan.
Consequenties
Vanuit de A.S.O. is er nog geen enkel bericht naar buiten gebracht, dus het is afwachten of er eventuele consequenties zijn.
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaaldquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het is ook zo dat RTL niet helemaal objectief is. Ze leggen het er dik bovenop dat mitsubishi hun voorkeur geniet.
Heeft iemand die beelden voor mij? Ik heb ze gemistquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit zijn nog eens duinen.
Dat beeld waarbij De Rooy en Henk (?) naar boven rijden en dan 20 (?) meter stijl omlaag moeten, en waarbij ze ook nog op moeten letten dat ze niet tegen die jeep beneden aanrijden.
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
Klopt, en daar kanker ik al jaren op. De reden dat ik Eurosport genomen heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalen
Dat is bij alle RTL programma's. Teams betalen voor zendtijd en dus reclame-uitingen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle Nederlanders die groot in beeld komen (ongeacht waar ze rijden) en de coureurs waar ze niet omheen kunnen komen al jaren goed in beeld bij RTL als ze betalen
Oja, die schurftreclame met die Outlander 20 keer in een uur .quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
Dan nog vind ik dat ze Mitsubishi boven Volkswagen stellenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef stinkie het volgende:
[..]
em, ja, dit is de eerste keer in jaren dat Mitsubishi het programma niet betaald
vind je 't gek: het is één grote grindbakquote:Jos Verstappen: Dakar trekt me wel
Jos Verstappen is een fervent volger van 'El Dakar'. Vooral de verrichtingen van Le Mans-teamgenoot Peter van Merksteijn (BMW) volgde de Limburger op de voet. Verstappen heeft wel oren naar een Dakar-avontuur zo schrijft hij in zijn column in De Telegraaf.
Hij is gecrasht en uit de rally!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef Fugie het volgende:
sainz nog niet op cp2
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72796quote:Dakar leader Carlos Sainz has crashed out of the rally during the 12th stage of the event.
The Spaniard, who was leading comfortably with just three stages left, careered into a ravine after 79 km of the day's special stage, damaging his Volkswagen beyond repair.
His co-driver Michel Perin is reported to have injured his shoulder, but both men arrived by helicopter at the bivouac in Fiambala.
Sainz' exit leaves teammate Mark Miller in the lead, pending the end of today's stage.
hij zal alleen nooit aankomen want hij weet niet welke hij moet kiezenquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
vind je 't gek: het is één grote grindbak
* motorbloempje ziet Verstappen als een soort pup op het strand in vol stokken en ballen rondhupsenquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef Klonk het volgende:
[..]
hij zal alleen nooit aankomen want hij weet niet welke hij moet kiezen
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
* motorbloempje ziet Verstappen als een soort pup op het strand in vol stokken en ballen rondhupsen
Als Henk, net als 2 jaar terug, crasht moeten ze hem gewoon laten verrotten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Kamaz
Hij staat nogal vast in het zand. Jammerquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef Marcoss het volgende:
Kuipers nog steeds niet voorbij aan het 191 km-punt, terwijl de laatste die daar langskwam al zo'n 4,5 uur achter lag. Dat wordt een vrije val dus..
deviliers reed er dus WEL voorbij. Dus lijkt me niet dat het zo simpel is.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:01 schreef Impry het volgende:
Carlos: "Take your time, take your time."
Perin: "It's finished for me Carlos, okay..."
Heel mooi vastgelegd, maar jammer dat het zo heeft moeten eindigen, hij reed een erg goede wedstrijd.
Ze hebben het ook meteen over het roadbook en inderdaad, Roma was er ook zo in gegleden als die ambu/cameraman er niet had gestaan. Heel erg slecht!
Mja, wellicht wilde die minder risico nemen en wat meer om de 'droge rivierdoorwading' heenrijden, dat weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
deviliers reed er dus WEL voorbij. Dus lijkt me niet dat het zo simpel is.
Deze ongelukken zijn gewoon onvermijdelijk. Kijk naar die tatra die kort gereden is. De rijders pushen als een gek op zeer gevaarlijk terrein, kan je de organisatie niet de schuld geven dat niet elk afgrondje aangegven staat.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:20 schreef Impry het volgende:
[..]
Mja, wellicht wilde die minder risico nemen en wat meer om de 'droge rivierdoorwading' heenrijden, dat weet ik ook niet.
Je zit zeker RTL7 te kijken?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Is er al meer nieuws over komend jaar?
sport.fok.nl En ja, route ligt vast ed. Deelnemers ook gedeeltelijk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Is er al meer nieuws over komend jaar?
Ik zat er van de week al aan te denken, maar ik kwam toevallig net langs RTL7 en toen kwam de trigger om het topic even terug te zoeken jaquote:
Lijkt erop dat die dit jaar niet zal plaatsvinden. Kan er echt helemaal neits over vinden en normaal is hij toch in oktober/november.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
al meer bekend over de pre-proloog?
heb geruchten gehoord dat het 7 november zou zijn, maar nog geen bevestiging...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:42 schreef existenz het volgende:
[..]
Lijkt erop dat die dit jaar niet zal plaatsvinden. Kan er echt helemaal neits over vinden en normaal is hij toch in oktober/november.
Ik ga niet naar Fok!Sport, Dakar hoort in PTAquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:04 schreef existenz het volgende:
En de rest kun je straks hier op sport lezen trouwens
Ja, gvdquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:38 schreef existenz het volgende:
[Dakar] Nederlanders volop in voorbereiding
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef existenz het volgende:
[Dakar] Jan de Rooy stopt, Gerard slaat over
Inderdaad 7 November dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heb geruchten gehoord dat het 7 november zou zijn, maar nog geen bevestiging...
Lijkt er wel op ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:53 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm, weinig deelname dus dit jaar van de Nederlanders. Jammer, haalt wel een beetje schwung eraf.
Er is dit jaar voor de Nederlanders blijkbaar weinig te zien. Ik loop niet warm van Dakar 2010.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:39 schreef dorpsgek het volgende:
Wat is het toch nog rustig rondom Le Dakar 2010 en de Nederlanders.
Ik zeer waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe dan ook, ik ben er bij in Valkenswaard.
Ja. Maar 2010 word het hem nevertenooit niet meer. Maar je staat op de lijst met menne die ingelicht wordne op het moment dat het concreter wordquote:Op zondag 25 oktober 2009 00:55 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er is dit jaar voor de Nederlanders blijkbaar weinig te zien. Ik loop niet warm van Dakar 2010.
Even offtopic, heeft Alexxxx nog plannen voor een Dakar? Ik kan er dan wel niet bij zijn maar het idee was er toen toch.
Mooi, vanaf midden 2010 ben ik weer in Nederland te vindenquote:Op zondag 25 oktober 2009 01:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja. Maar 2010 word het hem nevertenooit niet meer. Maar je staat op de lijst met menne die ingelicht wordne op het moment dat het concreter word
Zo stom is het niet.. als je ziet wat de grootste klant van de Rooy aan bezuinigingen doorvoert (Daf Trucks) en hoe men dat doet, snap ik ome Jan wel... Door die bezuinigingen kan de Rooy het ook echt niet maken t.o.v. zijn personeel.quote:
Ik wil ook wel, maar helaas roept de arbeid dat weekend...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe dan ook, ik ben er bij in Valkenswaard.
Ik heb de vrijdagmiddag er voor vrij gevraagd om alvast onderweg te kunnen gaan die kant opquote:Op zondag 25 oktober 2009 03:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik wil ook wel, maar helaas roept de arbeid dat weekend...
Wordt een gezellig preproloog met alleen jullie 2 als ik het zo leesquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef existenz het volgende:
Wie gaan er nu nog naar de preproloog behalve Alexxxx en ik?
Jij moet gewoon in de bewoonde wereld gaan wonen . En die preproloog moet niet zo ver zijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga niet alleen gelukkig Mag bij iemand logeren halverwege de route, anders is het zo ver
Been there, done that, ik heb de reis er voor over En doordat ik in Fryslân woon, heb ik een king size oprit met garage, en het kost me geen drol, dat heb je neit in de bewoonde wereldquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij moet gewoon in de bewoonde wereld gaan wonen . En die preproloog moet niet zo ver zijn
ik ook, intussen wordt er in de Dakar-loods van de Rooy druk gewerkt om o.a. de Turbotwin X1 in orde te maken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef existenz het volgende:
Wie gaan er nu nog naar de preproloog behalve Alexxxx en ik?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
preproloog?
quote:Op zaterdag 7 november is het weer zo ver. Die dag zal het Eurocircuit in Valkenswaard geheel in het teken staan van de 32ste Dakar-rally. De Nederlandse teams die deelnemen aan de monsterrally die van 2 tot 17 januari 2010 verreden zal worden in Chili en Argentinië zullen zich op deze dag presenteren aan het grote publiek. Verder zal de bijzondere dag in het teken staan van het afscheid van Dakar-legende Jan de Rooy.
Voorbereiding
Op dit moment zijn de teams nog druk bezig zich voor te bereiden op de Dakar Rally. Er wordt volop getraind door de deelnemers en de voertuigen worden uitgebreid getest. Tot op het laatste moment wordt het materiaal, waar mogelijk, nog verbeterd en opnieuw getest. Iedereen wil tijdens de rally uiteindelijk goed beslagen ten ijs komen.
Pre-proloog
Maar voordat de hele karavaan richting Zuid-Amerika vertrekt, wordt op 7 november a.s. de Dakar Pre-Proloog georganiseerd. Een unieke mogelijkheid om de teams te ontmoeten, het racemateriaal van dichtbij te bekijken en te genieten van de diverse demonstraties. Hét evenement bij uitstek dat toeschouwers de kans biedt het 'echte Dakar-gevoel' van zeer dichtbij mee te maken.
Jan de Rooy
De RTL GP Pre-proloog dit jaar is een speciale editie omdat tijdens het evenement wordt stilgestaan bij het afscheid van Jan de Rooy. De 66-jarige Dakar-legende uit Son kondigde onlangs aan de rallysport te verlaten.
Spectaculair
Zaterdag 7 november belooft een spectaculaire dag te worden. Mis hem dus niet, de enige echte Nederlandse Dakar Pre-Proloog!! Kaarten kosten 15 euro voor volwassenen en 7,50 euro voor kinderen en zijn hieronder te bestellen of via 0900-9000500.
Die Gordon heeft echt benzine in z'n bloed. Die is 365 dagen per jaar bezig met autosport: NASCAR, Off-road racen en Dakar.quote:Op maandag 2 november 2009 11:40 schreef dorpsgek het volgende:
Nieuwe servicetrucks van Robby Gordon.
http://www.rallymaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1173&Itemid=101
Ze waren wel welkom, ze zouden alleen niet rijden werd gezegd.quote:Op maandag 2 november 2009 12:15 schreef Alexxxxx het volgende:
De brommers zouden toch niet meer welkom zijn op Valkenswaard?
Zoals de trucks op de foto's staan zijn ze nog niet klaar, ze staan nog op "weg-banden" en ik vermoed dat er zo links en rechts nog wel een rolkooi / bullbar op komt.quote:Op maandag 2 november 2009 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind die Freightleiner truck niet echt mooi.
Kamaz en Tatra zijn wel gevraagd maar hadden geen tijd om te komen.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:36 schreef existenz het volgende:
De kans dat Roma er zal zijn lijkt mij klein idd. De kans dat Kamaz aanwezig is is groter wat mij betreft.
Ik zal er zeker weer zijn....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:24 schreef existenz het volgende:
Wie gaan er nu nog naar de preproloog behalve Alexxxx en ik?
RTL GP gaat uitgebreid verslag doen, en als je nu al wilt kijken kun je naar BuzzyBee gaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
komt er hier nog iets van op TV of desnoods filmpjes online?
Motor af laten slaan, veel steken... De 20 jaar oude service unimog van het heftruckboertje uit de Noordoostpolder reed hem zelfs om de oren...quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, wat was dat nou met Jan Lammers? Die schijnt een beetje het nieuwe lulletje van de vrachtwagens te zijn oid? Wie heeft daar het hele verhaal van?
kon het toch niet laten linkje naar wat plaatjes...quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
heb de rest nu geupload, maar als ik er nu aan begin ze op BB te zetten kom ik vannacht niet aan slapen toe, en ik heb morgen ook nog plannen, later deze week dus
geen idee... stond zonder kenteken ineens tussen de bezoekers...quote:Op zondag 8 november 2009 00:22 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat met die MAN van vd Oever? Ik heb dat ding laatst bij een klant van mij binnen zien staan voordat de laadbak er op zat. Gaat die ook meedoen?
Hij reed met een slakkengangetje heel voorzichtig over de jumps en eigenlijk ook over de rest van het parcour, schakelde vele malen in de verkeerde versnelling (af en toe gingen de achteruitrij lampen zelfs aan) waardoor hij de truck ook regelmatig af liet slaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ja, wat was dat nou met Jan Lammers? Die schijnt een beetje het nieuwe lulletje van de vrachtwagens te zijn oid? Wie heeft daar het hele verhaal van?
Inderdaad, de truck van van den Oever stond op de parkeerplaats bij de hoofdingang.quote:Op zondag 8 november 2009 00:22 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat met die MAN van vd Oever? Ik heb dat ding laatst bij een klant van mij binnen zien staan voordat de laadbak er op zat. Gaat die ook meedoen?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
http://www.rickwinkelman.nl/angrylog/log/152459/Jan+de+Rooy/quote:Laat ik Jan de Rooy maar omschrijven als een vriendelijke beer die weet wat hij wil, daar naar handelt en het prettig vindt als zijn directe omgeving dat ook doet. Zeker als het om zakelijke aangelegenheden gaat. Maar Jan heeft ook een hart van goud. Een sociaal mens. Emotioneel kan hij ook zijn.
Dat heb ik een aantal keren meegemaakt, vooral rond de Dakar Rally. Het leverde een aantal fraaie interiews op. Ook afgelopen zaterdag weer, toen Jan afscheid nam van de (Dakar)rallysport. Hij had het daar zichtbaar moeilijk mee en was geroerd door de vele fans die hem in Valkenswaard toejuichten.
Mij werd gevraagd wat mij bijblijft als ik aan Jan denk.
Dat zijn natuurlijk die interviews maar zeker ook die keer dat Jan mij hielp bij het maken van een verhaal over AVRO’s rallycross, voor RTLGP Magazine.
Ik had bij dat verhaal foto’s nodig. Jan ging samen met zijn Annie naar zolder, dook in zijn archieven en gaf mij een aantal weken lang een paar unieke plakboeken te leen. Autosporthistorie op zijn best. Museumwaardig. Dat een icoon als Jan de Rooy die moeite voor mij nam; dat vond ik geweldig.
Algemeen Dagblad-journalist en Dakardeskundige Natascha Kayser is bezig met een boek over Jan de Rooy. Eén koper heeft ze alvast, ik wil die uitgave niet missen.
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/rtlgp/quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
Komt die ook ergens op uitzending-gemist oid? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de capriolen van Jan Lammers
Ik dacht dat daar nooit uitzendingen kwamen. Ik zal het eens in de gaten houden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/rtlgp/
Hier misschien?
De Rooy zou willen dat ze die parkeerplaats niet hadden Ben je de laatste tijd ooit over de A50 langs Ekkersrijt gekomen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:17 schreef Mikkie het volgende:
Whehe, zo'n parkeerplaats zoek ik hier in de buurt ook
Inderdaad, normaal staat daar werk/handel geparkeerd voor de firma "de Rooy Transport"quote:Op donderdag 24 december 2009 18:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De Rooy zou willen dat ze die parkeerplaats niet hadden Ben je de laatste tijd ooit over de A50 langs Ekkersrijt gekomen?
Normaal staat er juist geen werkmaterieel en alleen maar handel, dat is het probleem nu juistquote:Op donderdag 24 december 2009 19:33 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Inderdaad, normaal staat daar werk/handel geparkeerd voor de firma "de Rooy Transport"
Werk voor de chauffeurs van de Rooy bedoel ikquote:Op donderdag 24 december 2009 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Normaal staat er juist geen werkmaterieel en alleen maar handel, dat is het probleem nu juist
quote:South American Subaru agent Barattero Motorsport Group have been developing a Subaru Forester for the Dakar rally in 2010, with the blessing of STi (Subaru Tecnica International). Officialy named Forester BaraTEC Raid T1 the car is dubbed the Subaru-Elaion. The development of the Rally Dakar vehicle is a joint venture of Indumotora, the Subaru importer, YPF Elaion lubricants (Repsol-YPF, the Spanish oil company) and the Barattero Motorsport Group. The cost for this project is estimated at about 1.8 million $US. The car is powered by a turbocharged four-cylinder boxer engine with 300 horsepower and 570 Nm of maximum torque.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |