abonnement Unibet Coolblue
pi_64787524
LE DAKAR 2009 - Argentinië - Chili!



Websites:

www.dakar.com
www.rtlgp.com


Route:





Laatste nieuws:

Ongelukkige uitvallers
quote:
BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND

Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.

En helaas de eerste en hopelijk ook laatste dode..
quote:
[quote]NEUQUEN - De Franse motorrijder Pascal Terry is woensdag in Argentinië dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar Rally.

Dat heeft de organisatie van het motor- en autosportevenement woensdag bekendgemaakt. De 49-jarige Fransman was sinds zondag vermist.

De motorrijder werd in een onherbergzaam gebied gevonden, op 15 meter van zijn motor. ,,Hij had zijn helm afgedaan en er stond water en voedel naast hem'', vertelde een woordvoerder. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.

Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in deze Dakar Rally die voor het eerst in Zuid-Amerika wordt gehouden.
ORGANISATION PRESS RELEASE
It is with deep sadness that the organisation was informed that 49-year-old Pascal Terry (192) was found dead in the night of the 6th to the 7th of January at 2:10 in the morning.

The biker appeared to be in a place difficult to access in the middle of very thick vegetation, at around 15 metres from his bike. He had taken his helmet off and had sheltered in the shade with water and food found next to him.
The police and justice of the Province of la Pampas will process legal investigations
in order to determine the cause of the death.

January the 4th
During the stage of the 4th of January at 12:30, between Santa Rosa and Puerto Madryn, Pascal Terry had informed the organisation that he was out of fuel and that he had then been able to get some from another competitor.
Despite this and due to the fact that he hadn’t moved, the organisation called his Iritrack a first time at 6:38 PM and a second time at 7:14 PM without anyone answering.
Before that, at 5:13 PM, rally time (9:13 PM in Paris), the organisation headquarters in Paris had been informed by SARSAT that Pascal Terry had launched his distress signal.

January the 5th
The organisation on site was only informed at the beginning of the day.
At 5:46 AM the same day, the vehicle in charge of closing the track had tried to find the rider. In the afternoon, the civil defence also did researches without success in a very tricky place to move through making their operation extremely difficult. At 7:25 PM a national search was launched by the police on all the territory.

January the 6th
At midnight, false information announced the presence of the rider at the Neuquen bivouac, stopping the searches. Later that day, discovering that he had been mistaken with another competitor, the organisation sent a rescue vehicle on site with a doctor on board. At the same time a search operation was planned by the police. The rescue team eventually found the rider at 2:10 AM on the 7th of January.[/quote]

[ Bericht 61% gewijzigd door motorbloempje op 07-01-2009 21:51:36 ]
Ja doei.
pi_64787565
Le Dakar 2009
Wellicht kun je die OP overnemen.
pi_64787574
quote:
BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND

Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.
Bron: http://www.rallyingforholland.nl/

Balen zeg! Ging zo goed voor z'n eerste Dakar!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 januari 2009 @ 21:24:57 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64787599
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:21 schreef Impry het volgende:

[..]

Bron: http://www.rallyingforholland.nl/

Balen zeg! Ging zo goed voor z'n eerste Dakar!
Dat is echt balen zeg. Hij ging bij zijn debuut echt goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64787607


Al ging het misschien iets te goed (overmoedig) voor iemand met zo weinig ervaring?
pi_64787689
Laat ik dan maar een opmerking over zijn geld maken, hebben we dat ook weer gehad

Zijn geld!
pi_64787693
http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=90
Persbericht op eigen site.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:


Al ging het misschien iets te goed (overmoedig) voor iemand met zo weinig ervaring?
Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.

Dit is waarschijnlijk puur een technisch probleem geweest waar ze weinig tot niets aan konden doen.
quote:
Peter en Eddy roken tijdens de proef een brandlucht en zijn gestopt om te kijken. De achterzijde van de auto stond in brand en was niet meer te blussen waardoor de rally voor Peter en Eddy voorbij is.
We zullen het vanavond wel horen bij RTL.
pi_64787713
Nah, uitgebrande wagen kan hij waarschijnlijk weinig aan doen....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_64787736
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat ik dan maar een opmerking over zijn geld maken, hebben we dat ook weer gehad

Zijn geld!
Geld zat die vent!

pi_64787854
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:24 schreef Impry het volgende:
Le Dakar 2009
Wellicht kun je die OP overnemen.
ik was al bezig met een hippere
Ja doei.
pi_64787869
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik was al bezig met een hippere
Ook goed
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:32:47 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64787936
Ik post hier niet veel, maar ik lurk wel. Derhalve ook tvp in 't nieuwe deel.

Erg jammer van Peter van Merksteyn inderdaad. Erg jammer.
Huilen dan.
pi_64787962
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:27 schreef Impry het volgende:
http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=90
Persbericht op eigen site.
[..]

Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.

Dit is waarschijnlijk puur een technisch probleem geweest waar ze weinig tot niets aan konden doen.
[..]

We zullen het vanavond wel horen bij RTL.
wat ontzettend balen ze gingen lekker
Ja doei.
pi_64787969
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:27 schreef Impry het volgende:
http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=90
Persbericht op eigen site.
[..]

Mja, denk niet dat Peter echt overmoedig was. Het is natuurlijk een klasse coureur, hele goede prestaties altijd gehad, zowel tijdens gewone rally's als in Le Mans en hier ging het ook weer erg goed.

Dit is waarschijnlijk puur een technisch probleem geweest waar ze weinig tot niets aan konden doen.
[..]

We zullen het vanavond wel horen bij RTL.
Dan heb ik niets gezegd, moest alleen aan onderstaande uitspraak van fotograaf Frits van Eldik denken:
quote:
Het worden leuke weken. Wel moet ik toegeven dat ik na de test in Fürstenau zei dat Peter van Merksteijn met die rijstijl dag twee niet zou halen. Of ik had het verkeerd of hij heeft geleerd…

Voordeel is dat hij nu waarschijnlijk volgend seizoen beter voorbereidt terugkeert. Na het winnen van Le Mans werd het 2-jarige project al na 1 jaar gestopt omdat er niks meer te bereiken viel.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:34:46 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64788026
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Laat ik dan maar een opmerking over zijn geld maken, hebben we dat ook weer gehad

Zijn geld!
als je met geld zulke toffe dingen kunt doen wil ik ook wel wat

maar idd jammer, verder een mooie dakar tot nu toe, alleen die dode van vandaag is wel weer vreemd, hoe kan iemand 3 dagen vermist zijn, die gasten hebben toch allerlei gps zooi enzo bij zich ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64788089
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:34 schreef Klonk het volgende:

[..]

als je met geld zulke toffe dingen kunt doen wil ik ook wel wat

maar idd jammer, verder een mooie dakar tot nu toe, alleen die dode van vandaag is wel weer vreemd, hoe kan iemand 3 dagen vermist zijn, die gasten hebben toch allerlei gps zooi enzo bij zich ?
ik zit ook vol spanning op extra nieuws te wachten

lijkt me een erg nare en eenzame dood
Ja doei.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:37:02 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64788132
daar zal idd het laatste woord nog niet over zijn gesproken, helm af, eten en drinken naast zich...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64788166
Ik gok op iets met interne bloedingen, maar er is ook niets over de staat van de motor gezegd ofzo..

en was hij ontzettend verdwaald of zat hij op een deel van de route vlak naast het parcours?

vaag vind ik het...
Ja doei.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:39:40 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64788260
meer dan 15 meter ofzo van zijn motor heb ik ook niet gehoord, maar het is vreemd, zeker met al die techniek die ze bij zich hebben...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64788269
tvp
pi_64788293
speculeren is naar, ik hoop dat we snel wat horen
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 januari 2009 @ 21:41:55 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64788366
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Klonk het volgende:
meer dan 15 meter ofzo van zijn motor heb ik ook niet gehoord, maar het is vreemd, zeker met al die techniek die ze bij zich hebben...
Klopt, maar bij mijn weten is het zo dat de organisatie niet direct na kan gaan waar een deelnemer zich bevindt. Pas als een deelnemer op de noodknop drukt, weet de organisatie waar de betreffende deelnemer is. Echter gaat dit wel tenkoste van de rallydeelname.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:44:02 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_64788483
en tot die tijd laten ze de mensen dus in de woestijn wegrotten

drie dagen lang en niemand merkt dat er iemand wel een beetje erg ver achter is op de rest, rare jongens die fransozen...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_64788538
nu ja, hij was wel 'vermist', maar vind 't ook raar dat dat helemaal niet is gecommuniceerd, dat er een rijder vermist is lijkt me vrij belangrijke informatie, maargoed, dat kan dan weer aan mij liggen
Ja doei.
  woensdag 7 januari 2009 @ 21:44:55 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_64788539
Ik moet ook even een TVP plaatsen!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')