abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 januari 2009 @ 18:35:40 #51
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_64959042
en wat zijn je bevindingen nu je binnen hebt mogen kijken
moet er veel gebeuren ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  maandag 12 januari 2009 @ 18:47:41 #52
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64959429
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:35 schreef Stroekie het volgende:
en wat zijn je bevindingen nu je binnen hebt mogen kijken
moet er veel gebeuren ?
Straks een update!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 12 januari 2009 @ 20:31:46 #53
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64964057
de update:

Nogmaals de monumentale voordeur:


De monumentale deur aan de binnenkant (die overigens wel een beetje tochtig is):


Het kleine deurtje rechts geeft toegang tot de binnenplaats:


De binnenplaats(waarvan ik dus niet precies weet hoe het zit met het gebruik ervan):


De ramen in de woonkamer: (Het zijn guilotine ramen, alleen de bovenlichten werken nog, dus het grote raam ansich werken niet...Ervoor zitten nog weer ramen, zodat je een beetje het effect krijgt van dubbele beglazing. Het plafond is iets verlaagd en net voor het raam loopt het op, daar zitten ook de rails voor de gordijnen.)


De keuken: (4 kastjes, er tegenover zit de gas aansluiting, mijn plan is om er blad neer te leggen, zodat je als het ware een l-vormige keuken krijgt. Het achterste deurtje gaat er dus uit en ervoor een gordijntje (grappig delftsblauw ding) Dit lijkt mij de meest rusitge en ruimtelijk optie, ie de hoek er tegenover, dus bij de doorgang naar de woonkamer komt de koelkast)


Het slaap kamer raam: (de linker groene deur die je door het raam ziet, geeft toegang tot mijn schuurtje)


De douche: (linksaf de douche, wat krapjes, maar prima te doen. en links de combiketel en de wasmachine aansluiting.)


De combiketel(eronder de ruimte voor de wasmachine, voor de combi ketel is de bedoeling dat daar de wasmanden komen te hangen (3x)


Wat er moet gebeuren,. de muren van de woonkamer moeten gewit worden, de lange wand, die doorloopt tot in de keuken komt een licht grijze (of lichte kleur petrolgroen/grijze kleur. Beetje moeilijk te omschrijven)

De gang is het ergst eraan toe, daar komt vanaf de voordeur gezien, rechts een zilverkleurig behangetje, de rest word of wit, of knalrood.

Alle kozijnen krijgen opnieuw een wit (gebrokenwit) kleurtje, want deze is wat vergeeld. Plus dat er schroefgaatjes in zitten van vitrage/gordijnen.

De ramen in de woonkamer krijgen in de onderste vlakken plak plastic. Het mooiste is dat de straat lager ligt als mijn vloer, dus mensen kunnen dan niet bij mij binnen kijken, maar ik nog wel naar buiten

Vloerbedekking leggen (de vorige bewoner heeft er in vierkantjes gezaagde en ossenbloed-rood geverfde "tegels" liggen en dat vind ik zeker niet mooi!. In de keuken en gang ligt rood vinyl, maar dat vind ik ook niet mooi. De slaapkamer krijgt vloer bedekking.
Vloerbedekking word vinyl, vind ik toch het mooiste, het word een lichtere variant dan ik de vorige keer poste, want de woonkamer ligt op het noorden en ben bang dat het met een donkere vloer net te donker wordt.

Nieuwe gordijnen: Word ongebleekt katoen(of kaasdoek, maar dat geeft iets minder privacy). wat ik heel mooi vind door zijn eenvoud.

En wat de sleutel overdracht betreft, ik ben er nog niet van op de hoogte, maar het zal midden Februari worden.
(en ja, sorrie, mijn moeder kan dus geen foto's maken.... )

[ Bericht 1% gewijzigd door hierissieweer op 12-01-2009 20:47:51 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 12 januari 2009 @ 20:40:21 #54
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64964464
Vandaag ook nog een nieuwe lamp gekocht bij de kwantum, voor in de gang:


En nog 1 probleem: De woonkamer is alle kanten op 20/30cm te breed (resp. 420b 430l) Dus waarschijnlijk zal dat nog een probleem geven, of het moet redelijk makkelijk op te lossen zijn?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64964622
tis leuk HIW.. ik wil wel een housewarming he!!
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_64964890
te gek huis Gefeliciteerd
pi_64966730
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:40 schreef hierissieweer het volgende:

En nog 1 probleem: De woonkamer is alle kanten op 20/30cm te breed (resp. 420b 430l) Dus waarschijnlijk zal dat nog een probleem geven, of het moet redelijk makkelijk op te lossen zijn?
Voor vloerbedekking/vinyl of zo bedoel je?

Bij vloerbedekking op zich zou het geen probleem mogen geven toch? De naad moet dan gewoon goed weg te werken zijn.
Bij vinyl is het goed opletten hoe je het legt en snijt. Dan kun je het op zich best werkwerken.
Wanneer je laminaat gaat leggen is het natuurlijk helemaal geen probleem

Leuk huisje overigens!

Ga je de gordijnen ook weer op die hoge rail hangen? Die ramen zijn wel onwijs leuk zo met al die vakken!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 12 januari 2009 @ 21:33:22 #58
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64966877
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Voor vloerbedekking/vinyl of zo bedoel je?

Bij vloerbedekking op zich zou het geen probleem mogen geven toch? De naad moet dan gewoon goed weg te werken zijn.
Bij vinyl is het goed opletten hoe je het legt en snijt. Dan kun je het op zich best werkwerken.
Wanneer je laminaat gaat leggen is het natuurlijk helemaal geen probleem

Leuk huisje overigens!

Ga je de gordijnen ook weer op die hoge rail hangen? Die ramen zijn wel onwijs leuk zo met al die vakken!
Mijn zwager is jarenlang stoffeerder geweest, maar kan het niet meer leggen ivm zijn rug. En laminaat vind ik eigenlijk gewoon niet zo mooi Maar zal vrijdag wel gaan navragen wat de mogelijkheden zijn
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:05:14 #59
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64975067
even een boodschappenlijstje gemaakt van wat ik allemaal moet halen bij de ikea mijn aankomende bezoek:

Te kopen bij bezoeken ikea:

Iris pannenlap 0,99 2x
Plastis afwasborstel 0,99
Rationell draadmand 60 17,00
Bygel 1,99 3x
Bygel haakjes 0,99 3x
Byhel bakje 0,49 x2
Kroken keukenrolhouder 1,99
Lillholmen badlamp 5,99
Lock plafindlamp 2,00 2x
Kvart staandelamp 14,95
Kvart wandlamp 3,99
Gruntal spot 16,95
Sparsam lamp 4x 6,99
Gloda kaarslamp 2x 1,99
Blanken douchemandje 5x 1,99
Grundtal toiletrolhouder/pleeborstel 12,95
Gruntalhanger 1x 1,99
Mallen handoeken klemmetje 1,49
Inner binnenkussen 2x
Ruter strijkplank 7,95
Skubb waszak 3x 4,99
Pressa wasknijpers 1,50
Hyllis stellingkast 7,99

Prijs eerste bezoek: 180, 43
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:07:21 #60
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64975162
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:29 schreef Bartjebart het volgende:

Ga je de gordijnen ook weer op die hoge rail hangen? Die ramen zijn wel onwijs leuk zo met al die vakken!
dat is wel de bedoeling, vind het wel mooi zo. Ongeveer deze stof haat het worden voor de gordijnen in de woonkamer:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64975712
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:05 schreef hierissieweer het volgende:
even een boodschappenlijstje gemaakt van wat ik allemaal moet halen bij de ikea mijn aankomende bezoek:

Te kopen bij bezoeken ikea:

Iris pannenlap 0,99 2x
Plastis afwasborstel 0,99
Rationell draadmand 60 17,00
Bygel 1,99 3x
Bygel haakjes 0,99 3x
Byhel bakje 0,49 x2
Kroken keukenrolhouder 1,99
Lillholmen badlamp 5,99
Lock plafindlamp 2,00 2x
Kvart staandelamp 14,95
Kvart wandlamp 3,99
Gruntal spot 16,95
Sparsam lamp 4x 6,99
Gloda kaarslamp 2x 1,99
Blanken douchemandje 5x 1,99
Grundtal toiletrolhouder/pleeborstel 12,95
Gruntalhanger 1x 1,99
Mallen handoeken klemmetje 1,49
Inner binnenkussen 2x
Ruter strijkplank 7,95
Skubb waszak 3x 4,99
Pressa wasknijpers 1,50
Hyllis stellingkast 7,99

Prijs eerste bezoek: 180, 43
Van de BYGEL bakjes komen in April leukere kleuren!
(de RATIONELL artikelen zou ik in week 4, 5 of 6 kopen...) (waar ga je de RATIONELL draadmand eigenlijk inbouwen?)
Verder zou ik iets meer geld investeren in je strijkplank en voor de duurdere versie gaan...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_64975755
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:07 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

dat is wel de bedoeling, vind het wel mooi zo. Ongeveer deze stof haat het worden voor de gordijnen in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Ow oke... en wie gaat je gordijnen maken dan?
(zijn kant en klaar gordijnen niet makkelijker? )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:25:21 #63
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64975809
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Van de BYGEL bakjes komen in April leukere kleuren!
(de RATIONELL artikelen zou ik in week 4, 5 of 6 kopen...) (waar ga je de RATIONELL draadmand eigenlijk inbouwen?)
Verder zou ik iets meer geld investeren in je strijkplank en voor de duurdere versie gaan...
Welke kleuren komen ze? Ik vind opzich het staal ook wel leuk/strak.

De rationell komt in het kastje onder de over gebleven lade (de andere komt namelijk te vervallen voor door het blad voor de kookplaat)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:26:53 #64
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64975853
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ow oke... en wie gaat je gordijnen maken dan?
(zijn kant en klaar gordijnen niet makkelijker? )
Ikzelf (ben redelijk handig met de naaimachine. En tja kant en klaar, het is meestal niet zo mijn smaak. Ik wil gaan voor iets simpels dat vind ik wat rustiger (plus vind de uitstraling van ongebleekt katoen erg mooi)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64975955
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Welke kleuren komen ze? Ik vind opzich het staal ook wel leuk/strak.

De rationell komt in het kastje onder de over gebleven lade (de andere komt namelijk te vervallen voor door het blad voor de kookplaat)
Euh... de stangen en haken blijven zilverkleurig...
de kunststof bakjes krijgen wat frissere kleuren.

De RATIONELL draadmanden zijn ongeveer 58cm diep. Is dat diep genoeg?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_64976004
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:26 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ikzelf (ben redelijk handig met de naaimachine. En tja kant en klaar, het is meestal niet zo mijn smaak. Ik wil gaan voor iets simpels dat vind ik wat rustiger (plus vind de uitstraling van ongebleekt katoen erg mooi)
Oh echt? Damn dat had ik eerder moeten weten!
Ik had zooooo graag gordijnen willen hebben van een bepaalde stof bij IKEA. Maar kon geen betaalbaar naaiatalier vinden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:58:20 #67
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64976680
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Euh... de stangen en haken blijven zilverkleurig...
de kunststof bakjes krijgen wat frissere kleuren.

De RATIONELL draadmanden zijn ongeveer 58cm diep. Is dat diep genoeg?
Daar komt een bestekla van de ikea in, dus dat lijkt mij voldoende
En die bakjes, daar zal ik tegen die tijd eens naar kijken\
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh echt? Damn dat had ik eerder moeten weten!
Ik had zooooo graag gordijnen willen hebben van een bepaalde stof bij IKEA. Maar kon geen betaalbaar naaiatalier vinden...
Zo moeilijk is het niet om gordijnen te naaien. Opzich is alles wat je nodig hebt: Meetlint, spelden, strijkbout/plank, band en haakjes.

Als eerste zoom je de bovenkant(met plooiband) van je gordijn beste kun je even alles goed afspelden en onder de stijkbout gooien (heb je een mooie gladde vouw, naait makkelijker)
Dan hang je de hele boel even provisorisch op, maar wel dat het recht is, dan speldje derin aan de onderkant (begin, midden eind, of naar behoeven, als je de lengte maar goed hebt. dit ivm dat de hoogte op een vreemde wijze altijd verschillen. Let er wel op dat begin en eind op een mooie lijn liggen)
Dan daar de strijkbout overheen en zomen en klaar ben je. (en dan moet je nog wel even plooien, is even denk werk maar goed te doen)
Vergeet ook niet even je gordijnen te wassen voordat je gaat naaien enzo, ivm het krimpen van de stof)

Had je het in zijn geheel makkelijk willen doen, dan had je een staalkabeltje kunnen spannen, dan onder en bovenkant zomen(zoals hierboven beschreven) en dan van die knijpers erop
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64977220
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:58 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Daar komt een bestekla van de ikea in, dus dat lijkt mij voldoende
En die bakjes, daar zal ik tegen die tijd eens naar kijken\
[..]

Zo moeilijk is het niet om gordijnen te naaien. Opzich is alles wat je nodig hebt: Meetlint, spelden, strijkbout/plank, band en haakjes.

Als eerste zoom je de bovenkant(met plooiband) van je gordijn beste kun je even alles goed afspelden en onder de stijkbout gooien (heb je een mooie gladde vouw, naait makkelijker)
Dan hang je de hele boel even provisorisch op, maar wel dat het recht is, dan speldje derin aan de onderkant (begin, midden eind, of naar behoeven, als je de lengte maar goed hebt. dit ivm dat de hoogte op een vreemde wijze altijd verschillen. Let er wel op dat begin en eind op een mooie lijn liggen)
Dan daar de strijkbout overheen en zomen en klaar ben je. (en dan moet je nog wel even plooien, is even denk werk maar goed te doen)
Vergeet ook niet even je gordijnen te wassen voordat je gaat naaien enzo, ivm het krimpen van de stof)

Had je het in zijn geheel makkelijk willen doen, dan had je een staalkabeltje kunnen spannen, dan onder en bovenkant zomen(zoals hierboven beschreven) en dan van die knijpers erop
Ik heb lichte eisen wat betreft men gordijnen
Heb van die metalen ringen erdoor heen. Vind die standaard manier van gordijnen ophangen echt te vreselijk. Hoewel je het bij jou niet ziet, dat scheelt
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:41:35 #69
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64977389
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik heb lichte eisen wat betreft men gordijnen
Heb van die metalen ringen erdoor heen. Vind die standaard manier van gordijnen ophangen echt te vreselijk. Hoewel je het bij jou niet ziet, dat scheelt
Indd, vind ik ook, ik wist niet dat dit er in zat, maar anders had ik ook ringen of een staalkabel genomen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_64979225
Leuke ruimte, hierissieweer!
Prachtig die grote hoge ramen.

Ik heb exact dezelfde kleur gordijnen op mijn slaapkamer, kant en klaar..
En goedkoop! (Leen bakker!)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64983286
Ziet er goed uit.

Wel eerst die stof wassen...............zou zonde zijn als de stof krimpt.
Kheb zelfs net zwarte en barokgordijnen genaaid.
En alle stof eerst gewassen en in de droger gestopt. Kben wat ruig.
Zelf houd ik wel van die ouwerwetse ophang...........die loopt soepel.
Komt ook omdat de wanden hier 3.20 zijn en ik korte armpjes heb.

Sukses.
Zeker met je 1e waslijst aan spulletjes kopen.

Goedlezen is een kunst.
pi_64983474
Als je een brede vensterbank, met onderbak (handig om wat op te zetten of zelfs op te gaan zitten), maakt over de lengte van de muur, kun je het te brede van je kamer opvangen. Hebben we hier met 2x radiatorombouw gedaan.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:48:23 #73
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64984122
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:32 schreef -sabine- het volgende:
Als je een brede vensterbank, met onderbak (handig om wat op te zetten of zelfs op te gaan zitten), maakt over de lengte van de muur, kun je het te brede van je kamer opvangen. Hebben we hier met 2x radiatorombouw gedaan.
Dat is een goed idee! maar vind dat dan weer helaas niet mooi bij mij staan. Ik ga denk toch maar voor laminaat. De tundra lijkt mij wel wat, is deze in delft nog steeds 4,95?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:40:10 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64985938
Je post in het Ede topic, verhuist naar Wageningen en je wilt je 'goedkope' spullen bij de IKEA in Delft halen, 220km reisafstand? Klinkt niet erg logisch, zeker met een berg IKea spul op je nek
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:07:07 #75
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_64986821
Ga je nog iets met de keuken doen of laat je'm zo?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')