Je gaat ergens tussen 1x en 20x modaal verdienen.. Het is helaas nauwlijks te voorspellen hoeveel geld je ermee gaat binnen slepen aangezien dat erg af gaat hangen van je succes, of je een eigen bureau gaat oprichten of binnen welk bureau je aan de slag gaat. Vandaar dat je dat ook nergens anders hebt kunnen terugvinden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:12 schreef martijnnum1 het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet, ik vraag me alleen af wat een goede advocaat verdient, ook bijv. na 10 jaar. Ik ben naar open dagen geweest van de studie rechten, en het lijkt me gewoon echt interessant.
Is het dan vreemd dat ik me afvraag wat je kan gaan verdienen als je zo'n studie achter de rug hebt, en je advocaat wordt? Lijkt mij niet.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef kapiteinhoken het volgende:
Een goeie advocaat kan op de zaterdag al gauw voor zo'n 40 euris per uur bij beunen
Luister, je geeft ook echt niks om mee te werken. Wat voor advocaat wil je worden (strafrecht, M&A, fiscaal, etc...), dat zou al helpen. Wil je voor een groot kantoor werken of juist iets kleins? Anders is het echt ergens tussen de 1 en 20 keer modaal, veel meer kan men niet zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef martijnnum1 het volgende:
Nouja, aan zulke reacties heb ik niets, ga er verder ook niet op in.
Als iemand nog nuttige informatie heeft, graag.. als je het niet eens bent met mijn keuzes of iets anders, hou het dan lekker voor je.
Bedankt
Ik denk dat TS daar nog helemaal niet over heeft nagedacht.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Luister, je geeft ook echt niks om mee te werken. Wat voor advocaat wil je worden (strafrecht, M&A, fiscaal, etc...), dat zou al helpen. Wil je voor een groot kantoor werken of juist iets kleins? Anders is het echt ergens tussen de 1 en 20 keer modaal, veel meer kan men niet zeggen.
Bij een groot kantoor op de afdeling fusies & overnames verdien je een stevig salaris. Als starter zit je dan rond of boven de 3000 euro bruto per maand, maar dat stijgt snel nadat je de advocaat-stage van 3 jaar hebt doorlopen. Overigens is het ook wel zo dat ongeveer de helft van de mensen na die drie jaar moet vertrekken of uit zichzelf vertrekt. Mag je wel blijven, dan stijgt het daarna, maar wil je vervolgens echt rijk worden, dan zul je wel als partner gevraagd moeten worden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:03 schreef martijnnum1 het volgende:
Ten eerste ben ik geen allochtoon..Wat heeft dit er trouwens mee te maken?
Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik het liefst strafrecht advocaat worden of bedrijfsrecht advocaat (die bijv. onderhandelen bij bedrijfsovernames). Dit zou ik het liefst doen bij een groot kantoor.
Simpel antwoord: Jaquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:15 schreef kapiteinhoken het volgende:
Dat partnerschap bij advocaten kantoren heb ik nooit echt begrepen. Moet ik met het voorstellen dat je een soort van aandeelhouder wordt in het advocaten kantoor?
Ja, oorspronkelijk werd je meestal 'maat' in de maatschap. De maten in de maatschap delen samen de winst en lopen samen het risico van de schulden. Tegenwoordig zie je echter ingewikkeldere constructies. De grootste advocatenkantoren zijn meestal in de vorm van een NV, waarbij de partners zich met hun eigen BV's mogen inkopen voor een bepaald deel. Dat werkt dan inderdaad met aandelen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:15 schreef kapiteinhoken het volgende:
Dat partnerschap bij advocaten kantoren heb ik nooit echt begrepen. Moet ik met het voorstellen dat je een soort van aandeelhouder wordt in het advocaten kantoor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |