abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:11:09 #126
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65352910
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
HEY JONGENS!
lief doen tegen elkaar nu!
ik heb jullie nodig wanneer de pleuris uitbreekt!!!

t is nog niet begonnen of jullie draaien elkaars nek al om!


Valt nog mee toch ? Kreeg niet die indruk in elk geval.

Het (ik ) kan soms een beetje scherp zijn, maar dat hoort erbij in een discussie. Zolang er niet 'op de man wordt gespeeld' met vloeken & schelden en elkaar voor achterlijk verslijten, want daar kom je niet ver mee.

... maar het is WEL 1 van de grootste dilema's waar je mee te maken krijgt.
En ik zie liever constructieve oplossingen om juist te voorkomen dat we DAN alleen nog maar mad-max taferelen zien waarbij de overlevenden elkaar de hersens in slaan voor een beetje benzine o.i.d.

Dan is het namelijk in no time ECHT gedaan met 'de mensheid' en/of de 'beschaving'.

Vooralsnog zie ik zelf ook nog geen 'oplossing', dus ... is er niets mis met een beetje filosoferen omtrent het mad-max syndroom

EDIT: En humor is hierbij trouwens van wezenlijk belang, zelfs flauwe grapjes. Zo flauw vond ik ze trouwens ook weer niet, maar ze legden wel heel mooi de kern van het mad-max syndroom vast

[ Bericht 4% gewijzigd door R0N1N op 23-01-2009 19:23:20 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:33:36 #127
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65353682
Patrick Geryl pakt het wat dat betreft wel redelijk aan. Alleen jammer dat 'ie helemaal naar zuid-afrika wil vertrekken & volgens mij toch iets TE naief staat tegenover eventuele 'mad-max' taferelen.

Voor wie niet bekend is met onze zuiderbuur:
zijn website : http://www.howtosurvive2012.com
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:47:32 #128
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65354191
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:11 schreef R0N1N het volgende:

Dan is het namelijk in no time ECHT gedaan met 'de mensheid' en/of de 'beschaving'.
Heel de westerse wereld twee weken zonder stroom en de beschaving is weg hoor...
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:00:12 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65354600
... als het al zo lang duurt !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:05:45 #130
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65356841
Ik hou het op 3 dagen (72 uur), en dan staan de steden in brand.

Het plunderen begint vrijwel direct, met kleine straat crimineeltjes die meteen hun kans grijpen, zwelt vervolgens aan en neemt binnen 48 uur massale vormen aan & gelukkig hebben we hier niet zoveel vuur wapens in omloop als in Amerika, want rond die tijd beginnen de schiet & knokpartijen ook flink uit de handen te lopen om te eindigen in bloedige 'veldslagen' waarbij alle auto's, winkels, politie bureaus etc. en uiteindelijk vrijwel complete woonwijken in vlammen en rook op zullen gaan.

Op het platteland en in kleine dorpjes ziet het scenario er totaal anders uit maar de uitkomst is uiteindelijk vaak niet anders, mede door de massale toestroom van stedelingen die het geweld aldaar ontvluchten.

... wie dit allemaal overleeft wacht vervolgens in de meeste gevallen de hongersdood.

Tja... leuker kan ik het niet maken

edit:
en dat is nog ZONDER aardbevingen, vloedgolven, vulkanen etc. om je het leven zuur te maken.

edit2:
Het beste kun je in dit geval naar de dichtstbijzijnde kazerne gaan.
Het leger is zo'n beetje als enigste in staat om zichzelf nog een tijdje in stand te houden in dit geval.

Of het leger effectief de orde weer een beetje kan herstellen hangt ervan af of de stroom voorziening met behulp van generatoren in deze gaat werken of niet.

Als je ervan uit wilt gaan dat er nooit meer stroom opgewekt kan worden (zeer onwaarschijnlijk) dan vallen we terug naar de middeleeuwen. Anders komt de 'beschaving' (voor zover we die al hebben) langzaam maar zeker wel weer 'op gang' en kan de schade nog, relatief gezien, meevallen.

[ Bericht 16% gewijzigd door R0N1N op 23-01-2009 23:55:09 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:49:15 #131
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65385197
ik denk dat veel mensen zich verkijken over de tijd dat het duurt dat de samenleving flipt..
ik hoor geluiden van 2 weken zonder stroom e.d.

vergis je niet.. toen we werden binnengevallen door de duitsers ging het levens zelfs gewoon door...
we zijn kudde en gewoonte dieren.
er gaan imho maanden al dan niet jaren over heen wil de maatschappij uit een vallen..

mad max taferelen zullen we nooit krijgen...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 25 januari 2009 @ 15:00:09 #132
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65385575
trouwens... torrent gebruikers onder ons moeten even zoeken naar "survival beyond the 10 essentials"

mocht je hem niet kunnen vinden pm me ff...

ik heb nu 4 minuten gekeken en nu al zie ik dat deze gast het door heeft in tegenstelling tot survivorman
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 25 januari 2009 @ 16:00:35 #133
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65387617
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik denk dat veel mensen zich verkijken over de tijd dat het duurt dat de samenleving flipt..
ik hoor geluiden van 2 weken zonder stroom e.d.

vergis je niet.. toen we werden binnengevallen door de duitsers ging het levens zelfs gewoon door...
we zijn kudde en gewoonte dieren.
er gaan imho maanden al dan niet jaren over heen wil de maatschappij uit een vallen..

mad max taferelen zullen we nooit krijgen...
Vergeet niet dat zonder stroom bijna niks meer werkt. Niet alleen internet of tv, maar ook waterleiding, stadsverlichting, beveiligingssystemen etc. Ik vind 2 weken zelfs nog een hele ruime schatting. Denk bijvoorbeeld niet alleen dat je niet kan pinnen of dat het koelvak in de supermarkt uitvalt. Tanken wordt ook lastig en wat te denken van mensen in het ziekenhuis? Er is een grote mogelijkheid dat diverse mensen elkaar de hersens inslaan omdat ze vinden dat hun familie de eerste prioriteit nodig heeft. En hoe moeten hulpdiensten en politie of zelfs het leger ergens zien te komen als ze niet weten dat er wat is? Natuurlijk zullen die groepen aggegraten hebben maar toch.

Ik denk dat een totale en langdurige stroomuitval veel meer paniek en ellende veroorzaakt dan een bio-aanval of een vulkaanuitbarsting aan de andere kant van de wereld. Binnen een korter tijdsbestek.

Vergelijkingen met WO2 gaan niet helemaal op. Al was het alleen al omdat er toen nog niet zo veel elektronisch geregeld was. Men gebruikte kaartenbakken, pen en papier en zorgen dat voedsel langer houdbaar was werd op wat ruimere schaal gedaan (wecken bijvoorbeeld).
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 25 januari 2009 @ 16:08:28 #134
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65387914
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat zonder stroom bijna niks meer werkt. Niet alleen internet of tv, maar ook waterleiding, stadsverlichting, beveiligingssystemen etc. Ik vind 2 weken zelfs nog een hele ruime schatting. Denk bijvoorbeeld niet alleen dat je niet kan pinnen of dat het koelvak in de supermarkt uitvalt. Tanken wordt ook lastig en wat te denken van mensen in het ziekenhuis? Er is een grote mogelijkheid dat diverse mensen elkaar de hersens inslaan omdat ze vinden dat hun familie de eerste prioriteit nodig heeft. En hoe moeten hulpdiensten en politie of zelfs het leger ergens zien te komen als ze niet weten dat er wat is? Natuurlijk zullen die groepen aggegraten hebben maar toch.

Ik denk dat een totale en langdurige stroomuitval veel meer paniek en ellende veroorzaakt dan een bio-aanval of een vulkaanuitbarsting aan de andere kant van de wereld. Binnen een korter tijdsbestek.

Vergelijkingen met WO2 gaan niet helemaal op. Al was het alleen al omdat er toen nog niet zo veel elektronisch geregeld was. Men gebruikte kaartenbakken, pen en papier en zorgen dat voedsel langer houdbaar was werd op wat ruimere schaal gedaan (wecken bijvoorbeeld).
alleereerst... we hebben ook een rambo topic:
Hoe te overleven in het jaar 2012 en verder...



en ik ben met je eens dat wanneer alle stroom in nl voor een langere periode uitvalt er wel paniek zou uitbreken.
maar:

1) de kans dat in heel NL de stroom uitbreekt is gering.
http://www.volkskrant.nl/economie/article161252.ece

het zou kunnen dat 1 centrale instort of defect raakt en er een regio langer zonder stroom zit.
maar wanneer dit het geval is zullen ze nog niet in paniek raken aangezien er dan genoeg hulpdiensten op de been zullen zijn.

mocht het gebeuren... dan is er weinig te survivallen. eten is er toch in overvloed. Wanneer er geen stroom is word er binnen een dag eten uitgedeeld door de overheid... net zoals het rode kruis dat in 3de wereld landen doet... oke je eet rijst voor de komende paar dagen maar het is beter dan dat je het zelf moet vangen of verbouwen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_65389030
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef jogy het volgende:
True, ik heb zelf 0 ervaring. Naja, vroeger bouwde ik wel hutten. Ondergrond en boomhutten, dat is beide handig . En als je bijvoorbeeld 14 dagen aan voedsel bij je hebt, heb je minimaal 14 dagen om te leren jagen via de boeken die je bij je hebt, of planten te zoeken die eetbaar zijn (heb ik ook een boek van), is lastig, zeker in het begin maar het geeft je in ieder geval 80% meer kans om te overleven dan iemand die niet verder kijkt dan Idols oid. Die lopen linea recta naar het eerste kamp toe met welke gevolgen dan ook van dien. Ik ga nog liever dood .
Als je er van overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, lijkt het me slimmer om nu al te leren jagen en die planten te herkennen. Scheelt je dan moeite, want je hebt op dat moment wel andere zaken aan je hoofd.

T.a.v. het idee van anderen die denken dat als de pleuris uitbreekt ze wel de auto kunnen pakken en naar het oosten/zuiden rijden, dat kan alleen als je dat doorhebt voordat de pleuris uitbreekt. Anders zitten de wegen vol en is er geen doorkomen meer aan.

Volgens mij kun je beter zorgen dat je voor die tijd al op een eilandje ergens in de Stille Zuidzee zit dan de boel hier af te wachten. Hier is teveel concurrentie.
in a crowd you lose humanity
pi_65392633
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens... torrent gebruikers onder ons moeten even zoeken naar "survival beyond the 10 essentials"

mocht je hem niet kunnen vinden pm me ff...

ik heb nu 4 minuten gekeken en nu al zie ik dat deze gast het door heeft in tegenstelling tot survivorman
Gedownload, en inmiddels gezien.
Erg onder de indruk van de praktische kennis die hij aansnijdt zonder het opgeklopt te brengen.
Een echte aanrader voor iedereen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:57:00 #137
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65398360
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
<snip>
1) de kans dat in heel NL de stroom uitbreekt is gering.
Klopt. Het gaat hier ook om de hypothese "Stel dat ALLE stroom weg is. Wat gebeurd er dan ?"
Het vraagstuk of, en zo ja hoe, het zover zou kunnen komen, doet er even niet toe
quote:
mocht het gebeuren... dan is er weinig te survivallen. eten is er toch in overvloed. Wanneer er geen stroom is word er binnen een dag eten uitgedeeld door de overheid... net zoals het rode kruis dat in 3de wereld landen doet... oke je eet rijst voor de komende paar dagen maar het is beter dan dat je het zelf moet vangen of verbouwen.
Nee.
Zonder stroom ligt er een overvloed aan eten in no time weg te rotten.
Opslag, Transport & communicatie zijn onmogelijk geworden.
Zonder stroom rijd ook je auto niet (elektronische ontsteking), doet de telefoon het niet, geen radio, tv, koeling, verwarming, waterleiding, riolering, auto, trein etc. etc. etc.

Je kan de koeien niet melken & de lopende band bij de kippen staat ook stil. De oogst kan nog net worden binnengehaald, maar verwerken in de meel fabriek ... dat gaat niet.
Voedsel productie & distributie komt dus nagenoeg stil te liggen.

Leger, Politie, Ziekenhuizen, Brandweer & Overheid staan volledig machteloos zonder communicatie middelen. Zeker in 1ste instantie. Langzaam, heel langzaam zal men weer grip op de zaak krijgen met ouderwetse koeriers enzo, maar in het begin heerst er totale anarchie.

Hoe snel dit uit de hand loopt verschilt per locatie. Met de 'Vogelaar wijken' voorop & de Vinex locaties wat later
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:12:32 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65401100
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je er van overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, lijkt het me slimmer om nu al te leren jagen en die planten te herkennen. Scheelt je dan moeite, want je hebt op dat moment wel andere zaken aan je hoofd.

T.a.v. het idee van anderen die denken dat als de pleuris uitbreekt ze wel de auto kunnen pakken en naar het oosten/zuiden rijden, dat kan alleen als je dat doorhebt voordat de pleuris uitbreekt. Anders zitten de wegen vol en is er geen doorkomen meer aan.

Volgens mij kun je beter zorgen dat je voor die tijd al op een eilandje ergens in de Stille Zuidzee zit dan de boel hier af te wachten. Hier is teveel concurrentie.
True true. Ik heb dan ook een mountainbike dus hoef ik niet in de file te staan of zelfs netjes over de wegen te fietsen. En in het vorige topic hadden we het ook over een TRU/Teotwawki survival weekend. En persoonlijk ga ik zeker nog een keer in de Schotse Hooglanden een echte cursus volgen om in ieder geval de basics te leren, dat is gewoon altijd handig en nog leuk ook. Hier is inderdaad veel concurrentie maar hoeveel mensen weten hier nog hoe ze voor zichzelf moeten zorgen als alles naar de tering gaat? (ookal is het maar in theorie). Als de wet van Darwin terug komt zal het snel gaan vermoedelijk. En daarbij komt nog, mocht iets gebeuren wat ervoor zorgt dat er een tsunami veroorzaakt ben ik toch al hartstikke dood .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 26 januari 2009 @ 00:05:42 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65405461
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:12 schreef jogy het volgende:
True true. Ik heb dan ook een mountainbike dus hoef ik niet in de file te staan of zelfs netjes over de wegen te fietsen.
Heb ik ook, maar is relatief langzaam. Zeker vanuit Rotterdam (N-W) is het een eindje fietsen naar hogere grond, en aangezien alles aankomt op spierkracht ben je zeer beperkt in de hoeveelheid spullen die je mee kunt nemen.
quote:
En in het vorige topic hadden we het ook over een TRU/Teotwawki survival weekend. En persoonlijk ga ik zeker nog een keer in de Schotse Hooglanden een echte cursus volgen om in ieder geval de basics te leren, dat is gewoon altijd handig en nog leuk ook.
Ja, hoe zit het daarmee ?
Gaat er nog wat georganiseerd worden, of ga je gewoon op eigen houtje ?

quote:
Hier is inderdaad veel concurrentie maar hoeveel mensen weten hier nog hoe ze voor zichzelf moeten zorgen als alles naar de tering gaat? (ookal is het maar in theorie). Als de wet van Darwin terug komt zal het snel gaan vermoedelijk. En daarbij komt nog, mocht iets gebeuren wat ervoor zorgt dat er een tsunami veroorzaakt ben ik toch al hartstikke dood .
Indeed. Alhoewel dat laatste niet zo zeker is, dat soort dingen gaan niet van de ene op de andere minuut. Met de juiste waarschuwing hadden er in 2004 b.v. veel meer mensen de tijd gehad om te evacueren, zo'n tsunami is namelijk meestal nog even onderweg. Echter, ga je op dat moment met de auto inderdaad niet veel verder komen dan de file.

Bij b.v. het fenomeen Pole Shift krijg je ongetwijfeld een tsunami over Nederland heen, maar ruim voor die tijd begint het waarschijnlijk al flink te rommelen e.d. Het moment om op de fiets te springen
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 26 januari 2009 @ 01:23:39 #140
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65407649
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens... torrent gebruikers onder ons moeten even zoeken naar "survival beyond the 10 essentials"

mocht je hem niet kunnen vinden pm me ff...

ik heb nu 4 minuten gekeken en nu al zie ik dat deze gast het door heeft in tegenstelling tot survivorman
Yep. Heb 'm net gezien. Absoluut een aanrader. & daar is ook dat stuk plastic wat ik bedoelde
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 26 januari 2009 @ 07:25:50 #141
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65409557
Nou, ik woon in Den Haag en ik ga er vanuit dat als de pleuris uitbreekt men als eerste naar de Mediamarkt rent om tv's te jatten Dus heb ik mooi de gelegenheid om de toko op de hoek te plunderen en er vandoor te gaan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 26 januari 2009 @ 07:51:14 #142
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65409670
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 26 januari 2009 @ 10:27:02 #143
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65412083
quote:
Op maandag 26 januari 2009 07:25 schreef Elegy het volgende:
Nou, ik woon in Den Haag en ik ga er vanuit dat als de pleuris uitbreekt men als eerste naar de Mediamarkt rent om tv's te jatten Dus heb ik mooi de gelegenheid om de toko op de hoek te plunderen en er vandoor te gaan
hoezo build a shelter?! je hebt 10 42" tv's daar kan je een beste shelter van maken
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 26 januari 2009 @ 11:26:16 #144
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65413749
Zelfs met een garage/voorraadgebouwtje erbij
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 26 januari 2009 @ 19:01:12 #145
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65429236
quote:
Op maandag 26 januari 2009 07:25 schreef Elegy het volgende:
Nou, ik woon in Den Haag en ik ga er vanuit dat als de pleuris uitbreekt men als eerste naar de Mediamarkt rent om tv's te jatten Dus heb ik mooi de gelegenheid om de toko op de hoek te plunderen en er vandoor te gaan
Ik doe het toch liever andersom. Eerst maken dat ik weg kom, op de motor-fiets.
Terwijl de nodige voorraad & spullen al klaar staan.
Als ik dan eenmaal ergens 'gesetteld ben' ga ik wel kijken of er nog wat te 'halen' valt

Moet er alleen voorlopig nog niets gebeuren, want ik heb nog geen voorraad, mis nog de nodige 'gear' & die motor (off-road type) hoop ik ergens in April/Mei te kunnen kopen. Overigens niet speciaal hiervoor
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:19:27 #146
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_65429898
Ik vind motoren heel erg tof, toch zou ik niet zo'n ding kiezen in zo'n situatie. Wat als ik val en ik breek wat? Dan kan/wil niemand mij helpen.

Dan zou ik eerder een Spyder nemen, dat is net iets stabieler: http://spyder.brp.com/
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 26 januari 2009 @ 19:57:02 #147
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65431292
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:19 schreef Elegy het volgende:
Ik vind motoren heel erg tof, toch zou ik niet zo'n ding kiezen in zo'n situatie. Wat als ik val en ik breek wat? Dan kan/wil niemand mij helpen.

Dan zou ik eerder een Spyder nemen, dat is net iets stabieler: http://spyder.brp.com/
Ziet er wel bruut uit. Maar met die breedte kun je in zo'n situatie toch net zo goed de auto pakken ?

Iets breken kan altijd gebeuren, ook op de fiets of zelfs lopend. Dus daar moet je je niet door tegen laten houden. Daarmee kun je dan wel relatief makkelijk langs de files en via smalle paadjes etc. (langzaam) blijven rijden.

Zonder waarschuwing ruim vooraf dat het 'mis gaat', verwacht ik een massale verkeersinfarct van vluchtende mensen waar ik doorheen moet ploeteren. Desnoods dwars door de weilanden
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:58:33 #148
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65431337
Ook nog een algemene tip
Verzamel zoveel mogelijk PDF's zet ze op miniSD cards & neem een Smartphone mee & vergeet je zonnecel GSM lader niet Via zo'n "splinter" (meer is het niet) kun je een hele bibliotheek meeslepen !

Niet alleen PDF's over survival & eetbare planten etc. maar ook over:
Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Verpleegkunde, Bouwkunde, Geschiedenis, Kunst.
Gewone literatuur. Muziek, Etc. etc.

Opdat (een deel van) de kennis behouden blijft voor de "wederopbouw"
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 26 januari 2009 @ 20:42:04 #149
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65432957
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:58 schreef R0N1N het volgende:
Ook nog een algemene tip
Verzamel zoveel mogelijk PDF's zet ze op miniSD cards & neem een Smartphone mee & vergeet je zonnecel GSM lader niet Via zo'n "splinter" (meer is het niet) kun je een hele bibliotheek meeslepen !

Niet alleen PDF's over survival & eetbare planten etc. maar ook over:
Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Verpleegkunde, Bouwkunde, Geschiedenis, Kunst.
Gewone literatuur. Muziek, Etc. etc.

Opdat (een deel van) de kennis behouden blijft voor de "wederopbouw"
Vergeet ook zeker niet om ook een paar essentiele in boekvorm te kopen voor het geval van een EMP oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:17:17 #150
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_65450747
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:58 schreef R0N1N het volgende:
Ook nog een algemene tip
Verzamel zoveel mogelijk PDF's zet ze op miniSD cards & neem een Smartphone mee & vergeet je zonnecel GSM lader niet Via zo'n "splinter" (meer is het niet) kun je een hele bibliotheek meeslepen !

Niet alleen PDF's over survival & eetbare planten etc. maar ook over:
Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Verpleegkunde, Bouwkunde, Geschiedenis, Kunst.
Gewone literatuur. Muziek, Etc. etc.

Opdat (een deel van) de kennis behouden blijft voor de "wederopbouw"
heb ik ook al

alleen heb jij wel een een normale PDF proberen te openen op een smartphone?
het leest niet echt fijn als je horizontaal moet scrollen

maar ik heb het wel want ook al leest het moeilijk... toch ff plantje nakijken voordat ik het in mn mond stop
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')