abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 13:13:14 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65728876
Sterkte Burdie Laat je even weten hoe het gegaan is?

Hier gaat het wisselend. Aan de ene kant gaan er dingen heel goed, zoals mijn studie. Gister gehoord dat ik een vak eindelijk gehaald heb Hierdoor is de rest van mijn studie veilig en loop ik niet wéér een jaar studievertraging op. Verder voel ik me psychisch ook goed alleen die paniekaanvallen worden erger Eergister tijdens college, gister toen ik uit eten was. Niet echt moment wanneer ik normaal in paniek raak
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:17:11 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65728998
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:13 schreef MaJo het volgende:
Sterkte Burdie Laat je even weten hoe het gegaan is?
Ja, dat wilde ik net gaan doen .
Ik ga dus afbouwen .
Over twee weken, want ik moet nog eerst ongesteld worden (en dan ben ik sowieso al wat wiebeliger dan normaal). De huisarts wil me iig elke maand zien/spreken over hoe het gaat. Ik zie er vreselijk tegenop, maar weet ook wel dat ik zó langzaam ga afbouwen, dat ik er weinig van zal merken (zolang het goed gaat).
De kans dat ik voor een langere tijd (zo niet: altijd) een 'onderhoudsdosis' moet blijven gebruiken, is trouwens aanzienlijk.
Nouja, one day at a time he .
quote:
Hier gaat het wisselend. Aan de ene kant gaan er dingen heel goed, zoals mijn studie. Gister gehoord dat ik een vak eindelijk gehaald heb Hierdoor is de rest van mijn studie veilig en loop ik niet wéér een jaar studievertraging op. Verder voel ik me psychisch ook goed alleen die paniekaanvallen worden erger Eergister tijdens college, gister toen ik uit eten was. Niet echt moment wanneer ik normaal in paniek raak
Helpen jouw medicijnen ook tegen paniek? En heb je het met je behandelaar daarover gehad?
KuikenGuppy
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:42:49 #78
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65729924
Hee burdie! goed van je afbouwschema. En hoe ziet het schema eruit? ongeveer dan
Ik hoop dat je je in ieder geval snel minder moe gaat voelen. En je merkt het inderdaad vanzelf of je onderhoudsdosis nodig hebt. Maar wel fijn dat ie je vaak wil zien, dan word je in ieder geval goed in de gaten gehouden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:45:21 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65730025
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:42 schreef Murmeli het volgende:
Hee burdie! goed van je afbouwschema. En hoe ziet het schema eruit? ongeveer dan
Ik hoop dat je je in ieder geval snel minder moe gaat voelen. En je merkt het inderdaad vanzelf of je onderhoudsdosis nodig hebt. Maar wel fijn dat ie je vaak wil zien, dan word je in ieder geval goed in de gaten gehouden
daar ben ik ook blij mee.
Mijn schema: elke maand (vier weken) met 10mg verminderen. Als een nieuwe dosis een beetje moeilijk is, mag ik de volgende stap met telkens 2 weken uitstellen, als een nieuwe dosis té moeilijk is, mag ik weer een stapje terug omhoog. .
Dus ik ben nog minstens een half jaar bezig .

(hoe lang ben jij nog weg?)
KuikenGuppy
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 13:52:19 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65730289
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:17 schreef Burdie het volgende:
Helpen jouw medicijnen ook tegen paniek? En heb je het met je behandelaar daarover gehad?
Citalopram helpt ook tegen angststoornissen. Maar zit inmiddels op zo'n hoge dosis dat ik hoop dat het nog niet verder omhoog gaat

mijn psych denkt dat het de rebound van Ritalin is dus die moet ik nu vaker innemen. Ik merkte gister inderdaad dat ik paniekerig werd toen het uit begon te werken wel balen want ik zie Ritalin vooral als een hulpmiddel voor studie en werk.

Lieverd, wat knap dat je deze stap hebt genomen! Tuurlijk is het spannend maar als je het stap voor stap doet komt het vast goed wij zijn er ook om je te helpen he? En als het niet meteen lukt moet je dat niet als mislukking zien
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 13:56:25 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65730465
Heb gister trouwens rotnieuws gehoord mijn nieuwe werk heeft me even op nonactief gezet. Ze vinden dat ik teveel afwezig ben geweest met inwerken en zijn bang dat ze niet van me op aan kunnen de komende tijd omdat ik nu voor onderzoek bij het ziekenhuis loop

heb nu dus weer extra stress. Begin morgen weer bij mijn andere werk maar dat is veel zwaarder want dan sta ik de hele dag in de winkel. Ik hoop dat ik dat een beetje volhou... Op dit moment kan ik gewoon minder. Na een dag vol inspanningen heb ik meteen koorts en ben ik een paar dagen uit de running

snap mijn werk daarom ook wel maar leuk is het niet
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:58:17 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65730544
jullie zijn lief hier. .
KuikenGuppy
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:02:16 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65730695
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:56 schreef MaJo het volgende:
Heb gister trouwens rotnieuws gehoord mijn nieuwe werk heeft me even op nonactief gezet. Ze vinden dat ik teveel afwezig ben geweest met inwerken en zijn bang dat ze niet van me op aan kunnen de komende tijd omdat ik nu voor onderzoek bij het ziekenhuis loop

heb nu dus weer extra stress. Begin morgen weer bij mijn andere werk maar dat is veel zwaarder want dan sta ik de hele dag in de winkel. Ik hoop dat ik dat een beetje volhou... Op dit moment kan ik gewoon minder. Na een dag vol inspanningen heb ik meteen koorts en ben ik een paar dagen uit de running

snap mijn werk daarom ook wel maar leuk is het niet
wat vervelend zeg.
Vraag je niet teveel van jezelf? Ik vind het niet erg gezond klinken dat je na een dag werken last hebt van koorts enzo... en je doet twee studies, tandje langzamer lopen een idee? . .
KuikenGuppy
  Moderator woensdag 4 februari 2009 @ 14:06:37 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_65730869
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

wat vervelend zeg.
Vraag je niet teveel van jezelf? Ik vind het niet erg gezond klinken dat je na een dag werken last hebt van koorts enzo... en je doet twee studies, tandje langzamer lopen een idee? . .
Ja dat is ook wel zo... Ik loop nu bij een internist in het ziekenhuis om te kijken wat er aan de hand is. Dit is niet normaal nee

minder doen is ook lastig. Vorig jaar al mijn studie verpest door depressie en wil niet weer vertraging oplopen...

en tja werken zal ook moeten, anders heb ik geen geld. Baal daarom flink, bij de nieuwe baan zou ik een stuk meer verdienen...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:10:15 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65731001
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:06 schreef MaJo het volgende:
Ja dat is ook wel zo... Ik loop nu bij een internist in het ziekenhuis om te kijken wat er aan de hand is. Dit is niet normaal nee

minder doen is ook lastig. Vorig jaar al mijn studie verpest door depressie en wil niet weer vertraging oplopen...

en tja werken zal ook moeten, anders heb ik geen geld. Baal daarom flink, bij de nieuwe baan zou ik een stuk meer verdienen...
Hoor eens, we leven in een verzorgingsstaat. Niemand hoeft ziek te werken of van werk ziek te worden. Studievertraging, echt heel jammer, maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Dat besef je zelf hopelijk ook wel.
Zou het voor jou verschil maken als je een wajong uitkering zou krijgen? Zou je daarvoor in aanmerking kunnen komen?
Is het een idee om je studie een half jaartje 'on hold' te zetten, en/of je werk te vervangen door een wajong uitkering/bijstandsuitkering, en je eerst eens te richten op gezond worden?
KuikenGuppy
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:14:10 #86
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65731200
Heeft er iemand ervaring met het middel Remeron?? (Mirtazapine)

Ik heb al een aantal maanden last van heel veel huilbuien en paniekaanvallen dmv tinnitus(oorsuizen) welke ik op 26 november heb gekregen.

Ik ben best wel bang voor medicijnen en heb ook met veel moeite een Bromazepam genomen welke me idd rustig maakte.
Ik moet alleen wel zeggen dat sinds ik het medicijn thuis heb liggen ik rustiger ben, misschien doordat ik gewoon te bang ben om het in te nemen.
Gisteren nog wel huilbuien gehad, maar vandaag nog niet en dat is al een hele vooruitgang.

Wat raden jullie me aan toch slikken ook al voel ik me vandaag iets beter?

Ik hoop wat van jullie te horen!

Ps de psych zei wel dat ik moest bellen als ik het medicijn niet durfde in te nemen, maar wil ook graag ervaringen horen!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:55:49 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65732812
m'n ex slikt of slikte remeron. hij werd er vooral slaperig van (direct na het innemen dus echt nemen als je al in je bed ligt zo ongveer)
verder had ik bij hem niet het idee dat het medicijn ook maar iets nuttigs deed, maar dat is per persoon verschillend.
ik neem aan dat je het langzaam moet opbouwen van de psych? dat is altijd goed dan kan je even rustig wennen.
En waar ben je precies bang voor?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:04:11 #88
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65733075
hey burdie en majo ik had even jullie berichtjes gemist (had niet ineens zo'n rij berichten verwacht hihi)
Burdie: ik ben al thuis Je schema klinkt heel goed en degelijk. Daarmee gaat het je vast lukken. Hoeveel mg slik je nu?

majo: jeetje wat een toestanden met je werk en studie. ik vind net als burdie dat je rustiger aan moet gaan doen. als je zo doorgaat dan slaan denk ik de depressie en adhd alleen maar harder terug (denk ik met mijn boerenverstand). Ik zou eerst eens rustig aan doen en je klachten met de psych bespreken voordat je naar een internist gaat. gezien jouw situatie is het denk ik nl eerder psychisch dan lichamelijk, maar koorts van een dag heel hard werken klinkt wel echt heftig hoor, daar schrik ik van.
Kan je psych je niet helpen om voor jezelf een plan te maken hoe je je leven inricht? k heb het idee dat je steeds een plan maakt en er dan weer vanaf wijkt omdat het even goed lijkt te gaan. kan dat kloppen? Je hoeft echt geen 2 studies en een baan te kunnen doen om goed genoeg te zijn hoor! alleen een studie of een baan is voor ieder normaal mens al (meer dan) genoeg! Dus waarom zou jij meer moeten kunnen?
En idd die wajong wat burdie zegt dat zou tijdelijk wel wat kunnen zijn. Of anders studiefinanciering/bijstand? dat soort dingen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:01:57 #89
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65735046
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:55 schreef Murmeli het volgende:
m'n ex slikt of slikte remeron. hij werd er vooral slaperig van (direct na het innemen dus echt nemen als je al in je bed ligt zo ongveer)
verder had ik bij hem niet het idee dat het medicijn ook maar iets nuttigs deed, maar dat is per persoon verschillend.
ik neem aan dat je het langzaam moet opbouwen van de psych? dat is altijd goed dan kan je even rustig wennen.
En waar ben je precies bang voor?
Dank je voor je antwoord.

Het is een klacht (oorsuizen) die nooit meer weggaat, ik zal dus voor altijd met een heel hoog geluid in mijn oren blijven lopen. Dag en nacht.
Ik hoor hem zelfs boven de tv uit.
Als ik daarover ga denken, dan heb ik dus levenslang gekregen.
Ik kan me niet meer concentreren, ben thuis van werk enz.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:16:42 #90
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_65735483
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoor eens, we leven in een verzorgingsstaat. Niemand hoeft ziek te werken of van werk ziek te worden. Studievertraging, echt heel jammer, maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Dat besef je zelf hopelijk ook wel.
Zou het voor jou verschil maken als je een wajong uitkering zou krijgen? Zou je daarvoor in aanmerking kunnen komen?
Is het een idee om je studie een half jaartje 'on hold' te zetten, en/of je werk te vervangen door een wajong uitkering/bijstandsuitkering, en je eerst eens te richten op gezond worden?
Stoppen met werken vanwege paniekaanvallen is in mijn ogen een slecht advies. Het is maar een kleine stap van paniekaanvallen naar agorafobie en dan ben je veel verder van huis. Die dubbelstudie is een keuze die ze zelf blijft maken. Ik vind dat ze daar gewoon niet over moet 'zeuren' om het even bot te zeggen. Dat er een labeltje ADD opgeplakt is veranderd hier vrij weinig aan. Het is niet zo alsof je dan helemaal handelingsonbekwaam bent in 1 stap ofzoiets. Ik hoop dat je in ieder geval leert omgaan met die paniekaanvallen. In principe zijn het alleen maar lichamelijke sensaties en er gebeurd je niks. Die paniekaanvallen komen trouwens vaak niet zomaar uit het niets. Hoge stress en ongelukkig zijn met de situatie zoals die nu is gaan er vrij vaak aan vooraf. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van conditioneren van je amygdala. Daarom vind ik stoppen met werken ook zo'n slecht idee. Ja, dan nemen de paniekaanvallen af, maar eigenlijk laat je dan de angst winnen. En daarnaast krijg je dan van veel kleinere dingen weer paniekaanvallen. En zo wordt het steeds moeilijker om nog normaal te kunnen functioneren en erg happy wordt je hier zeker niet van.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:58:25 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65736965
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:01 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Dank je voor je antwoord.

Het is een klacht (oorsuizen) die nooit meer weggaat, ik zal dus voor altijd met een heel hoog geluid in mijn oren blijven lopen. Dag en nacht.
Ik hoor hem zelfs boven de tv uit.
Als ik daarover ga denken, dan heb ik dus levenslang gekregen.
Ik kan me niet meer concentreren, ben thuis van werk enz.
Sjee dat is echt irritant! Kan me voorstellen dat je erg onblij word van die gedachte. Als ik het dus goed begrijp heb je die oorzuizingen gekregen, en van de gedachte dat dat nooit meer weggaat krijg je die paniekaanvallen en daarom heb je die medicijnen voorgeschreven gekregen. klopt dat een beetje?
Wat ik bedoelde met waar ben je bang voor, is waar je bang voor bent bij het slikken van medicijnen. waarom durf je ze niet te nemen?

Misschien kan het je helpen om eens meer mensen te zoeken die die oorsuizingen hebben. Die hebben er misschien mee leren leven op een of andere manier? misschien kan jij je dan beter gaan voelen?
is dat uit het niets ontstaan trouwens? die suizingen bedoel ik...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:10:39 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65737381
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:04 schreef Murmeli het volgende:
hey burdie en majo ik had even jullie berichtjes gemist (had niet ineens zo'n rij berichten verwacht hihi)
Burdie: ik ben al thuis Je schema klinkt heel goed en degelijk. Daarmee gaat het je vast lukken. Hoeveel mg slik je nu?
Ben je nu poepchinegerbruin? !

Ik zit nu op 60mg, dus heb nog wel even af te bouwen .
Maar het gaat lukken .
KuikenGuppy
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:14:14 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65737499
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:16 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Stoppen met werken vanwege paniekaanvallen is in mijn ogen een slecht advies. Het is maar een kleine stap van paniekaanvallen naar agorafobie en dan ben je veel verder van huis. Die dubbelstudie is een keuze die ze zelf blijft maken. Ik vind dat ze daar gewoon niet over moet 'zeuren' om het even bot te zeggen. Dat er een labeltje ADD opgeplakt is veranderd hier vrij weinig aan. Het is niet zo alsof je dan helemaal handelingsonbekwaam bent in 1 stap ofzoiets. Ik hoop dat je in ieder geval leert omgaan met die paniekaanvallen. In principe zijn het alleen maar lichamelijke sensaties en er gebeurd je niks. Die paniekaanvallen komen trouwens vaak niet zomaar uit het niets. Hoge stress en ongelukkig zijn met de situatie zoals die nu is gaan er vrij vaak aan vooraf. Daarnaast is het ook gewoon een kwestie van conditioneren van je amygdala. Daarom vind ik stoppen met werken ook zo'n slecht idee. Ja, dan nemen de paniekaanvallen af, maar eigenlijk laat je dan de angst winnen. En daarnaast krijg je dan van veel kleinere dingen weer paniekaanvallen. En zo wordt het steeds moeilijker om nog normaal te kunnen functioneren en erg happy wordt je hier zeker niet van.
Eensch. En wat dat betreft is dit een beetje 'de lamme helpt de blinde', want ik heb zelf problemen met doseren .
Maar koorts krijgen van werken, dat vind ik echt heftig, dat zou niet moeten!
Eigenlijk bedoelde ik vooral te zeggen dat ze misschien een beetje veel hooi op d'r vork neemt. Voor mij herkenbaar, want ik pak alles aan, om de helft te verprutsen en de rest later weer af te zeggen . En dan heb ik weer niks, dus pak weer alles aan, etc. etc. Dat patroon heb ik nu gelukkig zelf weten te doorbreken, maar het blijft voor mij een valkuil .
MaJo heeft al eens aangegeven door de ADD veel te veel te willen doen, dus een beetje afremmen kan denk ik geen kwaad (maar idd, niet teveel etc. etc. .
KuikenGuppy
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:15:40 #94
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_65737548
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Sjee dat is echt irritant! Kan me voorstellen dat je erg onblij word van die gedachte. Als ik het dus goed begrijp heb je die oorzuizingen gekregen, en van de gedachte dat dat nooit meer weggaat krijg je die paniekaanvallen en daarom heb je die medicijnen voorgeschreven gekregen. klopt dat een beetje?
Wat ik bedoelde met waar ben je bang voor, is waar je bang voor bent bij het slikken van medicijnen. waarom durf je ze niet te nemen?

Misschien kan het je helpen om eens meer mensen te zoeken die die oorsuizingen hebben. Die hebben er misschien mee leren leven op een of andere manier? misschien kan jij je dan beter gaan voelen?
is dat uit het niets ontstaan trouwens? die suizingen bedoel ik...
Ja dat klopt inderdaad ja.

Ja ik ben al heel erg bezig met lotgenoten zoeken, zo ook hier op Fok.
Zie tinnitus en Tinnitus deeltje 2

Ik weet niet precies hoe het is ontstaan, ik stofzuigde die dag met een mp3 speler op, maar toen was er nog niks aan de hand.
S'avonds had de kat gepist op de grond, ik werd daar enorm kwaad om en liet daarbij iets vallen, 10 minuten later ging ik naar bed en had ik dat geluid in mijn oor. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan en zou er echt alles voor over hebben om die dag terug te draaien.

Ik ben bang voor de werking van de medicijnen, ik bedoel het doet toch wat met je hersenen.
Ook ben ik natuurlijk bang voor de bijwerkingen en van de afkickverschijnselen.
Dat je er lekker van gaat slapen is dan wel weer een voordeel.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:17:44 #95
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65737604
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ben je nu poepchinegerbruin? !

Ik zit nu op 60mg, dus heb nog wel even af te bouwen .
Maar het gaat lukken .
een vriendin zei net wel dat ze me bruin vond dus blijkbaar wel
oja 60 dan heb je nog ff te gaan, grinnik ach rustig aan. ik heb er wel vertrouwen in bij jou. Ken je natuurlijki niet persoonlijk, maar volgens mij heb je jezelf aardig in de hand en ken je je eigen beperkingen heel goed nu.

Ik ga trouwens weer even alcohol vrije periode inlassen, zoveel gezopen op vakantie, dat gaan mn psychjes vast niet leuk vinden (durf het eigenlijk niet te zeggen, mn psycholoog die vind me toch al een halve alco geloof ik)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:48:44 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65738675
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:15 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ja dat klopt inderdaad ja.

Ja ik ben al heel erg bezig met lotgenoten zoeken, zo ook hier op Fok.
Zie tinnitus en Tinnitus deeltje 2

Ik weet niet precies hoe het is ontstaan, ik stofzuigde die dag met een mp3 speler op, maar toen was er nog niks aan de hand.
S'avonds had de kat gepist op de grond, ik werd daar enorm kwaad om en liet daarbij iets vallen, 10 minuten later ging ik naar bed en had ik dat geluid in mijn oor. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan en zou er echt alles voor over hebben om die dag terug te draaien.

Ik ben bang voor de werking van de medicijnen, ik bedoel het doet toch wat met je hersenen.
Ook ben ik natuurlijk bang voor de bijwerkingen en van de afkickverschijnselen.
Dat je er lekker van gaat slapen is dan wel weer een voordeel.
ah goed van je, dat je lotgenoten zoekt. al iets gevonden op fok? ehh iemand dan vooral.

sja die medicijnen het doet inderdaad wat met je hersenen en ik ben daar ook niet zo dol op, maar ik voelde me op een gegeven moment gewoon zo kut dat ik dacht dan die pillen maar.
Bijwerkingen wisselt heel erg per persoon, ik heb weinig last gehad. de eerste week kan je wat klachten hebben, bijv beetje misselijk ofzo. maar meestal moet het weggaan na 1 a 2 weken. Als de bijwerkingen te erg worden kan je evt andere krijgen denk ik.
En als je begint en er gaat wat mis naar jouw gevoel moet je gewoon meteen de psych bellen.
het gaat vast wel goedkomen, maar je moet voor jezelf wel zeker weten dat je erachter staat.
sterkte ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen. en laat even weten hoe het verder gaat
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_65738677
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:04 schreef Murmeli het volgende:
hey burdie en majo ik had even jullie berichtjes gemist (had niet ineens zo'n rij berichten verwacht hihi)
Burdie: ik ben al thuis Je schema klinkt heel goed en degelijk. Daarmee gaat het je vast lukken. Hoeveel mg slik je nu?

majo: jeetje wat een toestanden met je werk en studie. ik vind net als burdie dat je rustiger aan moet gaan doen. als je zo doorgaat dan slaan denk ik de depressie en adhd alleen maar harder terug (denk ik met mijn boerenverstand). Ik zou eerst eens rustig aan doen en je klachten met de psych bespreken voordat je naar een internist gaat. gezien jouw situatie is het denk ik nl eerder psychisch dan lichamelijk, maar koorts van een dag heel hard werken klinkt wel echt heftig hoor, daar schrik ik van.
Kan je psych je niet helpen om voor jezelf een plan te maken hoe je je leven inricht? k heb het idee dat je steeds een plan maakt en er dan weer vanaf wijkt omdat het even goed lijkt te gaan. kan dat kloppen? Je hoeft echt geen 2 studies en een baan te kunnen doen om goed genoeg te zijn hoor! alleen een studie of een baan is voor ieder normaal mens al (meer dan) genoeg! Dus waarom zou jij meer moeten kunnen?
En idd die wajong wat burdie zegt dat zou tijdelijk wel wat kunnen zijn. Of anders studiefinanciering/bijstand? dat soort dingen?
't Wordt wel heel gauw gezegd dat iets 'tussen de oren zit' imo. Koorts is 'n lichamelijke afweerreactie en 't maakt duidelijk dat er lichamelijk iets niet helemaal goed gaat. Natuurlijk helpt 't als je je mentaal goed voelt, dan ga je je vanzelf lichamelijk óók beter voelen. Ik hoop dat je doorzet met de onderzoeken MaJo en idd misschien toch maar gas terug nemen want gezondheid gaat voor. Overigens vind ik 't 'n vrij slecht advies van die psychiater om maar meer Ritalin in te gaan nemen om de paniekaanvallen tegen te gaan, 't is vrij verslavend om te beginnen + 't is 'n stimulant en bijwerkingen daarvan zijn oa paniekaanvallen. Ben natuurlijk geen dokter maar toch.

Iig sterkte!

M.
Hallon!
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:55:43 #98
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65738923
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

't Wordt wel heel gauw gezegd dat iets 'tussen de oren zit' imo. Koorts is 'n lichamelijke afweerreactie en 't maakt duidelijk dat er lichamelijk iets niet helemaal goed gaat. Natuurlijk helpt 't als je je mentaal goed voelt, dan ga je je vanzelf lichamelijk óók beter voelen. Ik hoop dat je doorzet met de onderzoeken MaJo en idd misschien toch maar gas terug nemen want gezondheid gaat voor. Overigens vind ik 't 'n vrij slecht advies van die psychiater om maar meer Ritalin in te gaan nemen om de paniekaanvallen tegen te gaan, 't is vrij verslavend om te beginnen + 't is 'n stimulant en bijwerkingen daarvan zijn oa paniekaanvallen. Ben natuurlijk geen dokter maar toch.

Iig sterkte!

M.
ja ok ok misschien wat te kort door de bocht van mij om maar meteen te zeggen dat het daarvan komt. toch denk ik wel dat eerst rustig aan doen en kijken of de koorts afneemt wel een goede kan zijn, maargoed, dat kan je zelf het beste beslissen dan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_65746553
Als ik even mag inbreken in deze thread...

Zoloft en Lexapro beste antidepressiva
pi_65762312
Burdie, klinkt als een goed afbouwschema!
Kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar je hebt ook heel veel geleerd de laatste tijd, dus als je jezelf in de gaten houdt komt het vast wel goed! Veel succes!
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:28 schreef Burdie het volgende:
Idioot eigenlijk, dat het zoveel kan verschillen, en dat de zorgverzekeraars desondanks blijven aandringen dat patiënten het goedkoopste medicijn krijgen ipv het beste medicijn .
Ik kan het wel begrijpen, dat ze willen besparen op de kosten van medicijnen, maar het moet inderdaad niet ten koste gaan van de mensen die de medicijnen slikken!
Bij mij kwam het trouwens niet van de zorgverzekeraar af, maar van de apotheek zelf. Het staat nu in de computer daar (en in mijn dossier bij ggz) dat de merkloze pillen niet zo'n fijne uitwerking hebben. Ben er wel van geschrokken, dat zo'n klein verschil in (hulp)stofjes zoveel effect kan hebben.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')